PROCEDURĂ din 2 iunie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 543 din 23 iunie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 252 21/08/2006
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 02/06/2006
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 181 din 2 iunie 2006, publicat în Monitorul Oficial nr. 543 din 23 iunie 2006.
1.Obiectivul ProgramuluiObiectivul Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor și facilitarea accesului acestora la finanțare – START, denumit în continuare Program, îl constituie promovarea unui sistem formativ care să faciliteze mobilitatea tinerilor între sistemul de învățământ și piața forței de muncă, precum și dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor în scopul implicării acestora în structuri economice private.Programul urmărește:* dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale bazate pe cunoașterea și gestionarea optimă a resurselor, în vederea adaptării rapide la rigorile determinate de globalizarea piețelor și integrarea României în Uniunea Europeană;* sprijinirea demarării și dezvoltării firmelor nou-înființate (start-up-uri) prin facilitarea accesului acestora la finanțare;* stimularea înființării de noi microîntreprinderi, întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri), precum și îmbunătățirea performanțelor economice a celor existente, prin creșterea gradului de pregătire a personalului acestora;* creșterea potențialului de accesare a surselor de finanțare.2.Bugetul Programului2.1.Programul se va derula în două etape, respectiv:a)etapa I – organizarea și desfășurarea cursurilor de pregătire antreprenorială destinate beneficiarilor Programului;b)etapa a II-a – finanțarea celor mai bune planuri de afaceri prin alocație financiară nerambursabilă în limita bugetului prevăzut la subpunctul 2.2 lit. b) și prin credite acordate de banca selectată.2.2.Pentru realizarea Programului se alocă de la bugetul de stat pe anul 2006 suma de 1.350.000 lei (RON), defalcată astfel:a)300.000 lei (RON) – pentru promovarea și finanțarea cursurilor de pregătire antreprenorială destinate beneficiarilor Programului (inclusiv cheltuielile aferente desfășurării acestora);b)1.000.000 lei (RON) – pentru acordarea de alocații financiare nerambursabile pentru cofinanțarea câștigătorilor – autori ai planurilor de afaceri eligibile selectați dintre beneficiarii Programului;c)50.000 lei (RON) – la dispoziția Agenției Naționale pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație (ANIMMC), constând în cheltuieli pentru implementarea, administrarea, monitorizarea și evaluarea Programului, pentru organizarea procedurii de licitație deschisă, inclusiv comisionul de administrare al băncii.2.3.În cadrul etapei a II-a a Programului se vor finanța cele mai bune planuri de afaceri selectate dintre cele întocmite de beneficiarii Programului, participanți la prima etapă conform subpunctului 2.1 lit. a).3.Beneficiarii Programului3.1.(1) Pot beneficia de prevederile Programului:a)persoanele fizice; pentru participarea la cea de-a II-a etapă acestea trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la subpunctul 8.7;b)persoanele fizice autorizate și asociațiile familiale;c)persoanele juridice.(2)Beneficiarii potențiali prevăzuți la alin. (1) lit. a), b) și c) trebuie să îndeplinească, cumulativ, la data depunerii formularelor de înscriere, criteriile de eligibilitate prevăzute la subpunctele 3.2-3.5.3.2.Pentru persoanele fizice:a)sunt cetățeni români;b)au vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani neîmpliniți;c)au studii medii sau superioare definitivate;d)au obținut un număr de minimum 50 de puncte, ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.3.3.Pentru persoanele fizice autorizate și asociațiile familiale:a)persoana fizică autorizată sau membrul asociației familiale să aibă vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani neîmpliniți; numai un singur membru al asociației familiale poate beneficia de acest curs;b)persoana fizică autorizată, respectiv membrul asociației familiale participant la Program este cetățean român;c)au cel mult un an de la autorizare/înființare la data depunerii formularului de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură;d)au obținut un număr de minimum 50 de puncte, ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.(la 25-08-2006,
Subpunctul 3.3. din Punctul 3. a fost completat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
3.4.Pentru persoanele juridice:a)sunt microîntreprinderi, conform prevederilor art. 2 și ale art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare;b)au capital social integral privat;c)asociatul ori acționarul solicitant să aibă vârsta cuprinsă între 18 și 35 de ani neîmpliniți; numai un singur asociat/acționar al persoanei juridice eligibile poate beneficia de acest curs; în situația în care solicitantul nu este asociat majoritar este obligatoriu să fie administratorul numit al societății. Este permisă asocierea cu persoane care au mai mult de 35 de ani, dacă procentul acțiunilor deținut de acestea nu este decisiv în luarea deciziilor în cadrul societății;d)asociatul, acționarul majoritar este cetățean român;e)au cel mult 2 ani de la înființare la data depunerii formularului de înscriere și la data depunerii planului de afaceri corespunzătoare celei de-a II-a etape a Programului;f)au ca obiect de activitate producția de bunuri materiale și/sau prestarea de servicii;g)au obținut un număr de minimum 50 de puncte, ca urmare a evaluării datelor din formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.(la 25-08-2006,
Subpunctul 3.4. din Punctul 3. a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
3.5.(1)Nu beneficiază de prevederile Programului: societățile bancare, societățile de asigurare și reasigurare, societățile de administrare a fondurilor financiare de investiții, societățile de valori mobiliare, agenții economici cu activitate principală de comerț, activități de intermedieri financiare, activități auxiliare intermedierilor financiare, activități juridice, de contabilitate și revizie contabilă, consultanță în domeniul fiscal, selecție și plasare a forței de muncă, precum și furnizorii de instruire, de servicii de consultanță de orice gen, servicii de publicitate și servicii IT, activitățile de închiriere (mașini, biciclete etc.), sectorul alimentar – servicii de catering, fast-food, organizarea de evenimente, agricultură. De asemenea sunt excluse de la finanțare serviciile oferite de agențiile imobiliare, serviciile de transport, activitățile de intermediere export și activitățile care prezintă risc pentru societate (alcool, tutun, arme).(la 25-08-2006,
Alineatul (1) din Subpunctul 3.5. , Punctul 3. a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
(2)Nu beneficiază de alocații financiare nerambursabile acele întreprinderi care au beneficiat de ajutor de stat în valoare de peste 400.000 lei (RON) cumulat în ultimii 3 ani sau care vor atinge acest prag în urma obținerii alocației financiare nerambursabile prin acest Program.(3)Activitățile neeligibile prevăzute la alin. (1) și (2) vor fi incluse în contractul de intermediere financiară încheiat între ANIMMC și banca selectată.
4.Tipurile de ajutor financiar4.1.Prin Program se organizează și finanțează în etapa I cursuri de pregătire destinate beneficiarilor eligibili în domenii de interes pentru dezvoltarea capacităților antreprenoriale, în scopul dobândirii cunoștințelor teoretice și cu aplicabilitate practică, necesare începerii și dezvoltării unei afaceri, conform tematicii prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta procedură.4.2.În vederea implementării primei etape a Programului, ANIMMC va încheia parteneriate cu instituții publice și/sau private și va contracta furnizori specializați pentru prestarea serviciilor de instruire specifice Programului.4.3.(1) În etapa a II-a a Programului se acordă sprijin financiar sub formă de credit bancar în limita maximă a 10.000 euro sau echivalent în lei de către banca desemnată câștigătoare în urma achiziției publice, în conformitate cu prevederile art. 26 alin. (3) din Legea nr. 346/2004, și ajutor financiar nerambursabil (AFN) în limita a 20.000 lei (RON) de către ANIMMC, pentru finanțarea celor mai bune planuri de afaceri elaborate de beneficiarii cursurilor de pregătire antreprenorială.(2)Planurile de afaceri vor fi selectate de către o comisie de evaluare constituită din specialiști din cadrul băncii selectate, ai ANIMMC și Fondului Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM), care are ca scop evaluarea primară a planurilor de afaceri depuse în cadrul programului.(3)Evaluarea primară a planurilor de afaceri reprezintă evaluarea din punct de vedere al criteriilor de eligibilitate specifice stabilite de banca selectată, ANIMMC și FNGCIMM.5.Procedura de înscriere la cursurile de pregătire antreprenorială5.1.Fiecare solicitant trebuie să completeze integral formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură.5.2.În cazul beneficiarilor persoane fizice, formularul de înscriere va fi însoțit în mod obligatoriu de următoarele documente justificative:a)copie a buletinului/cărții de identitate al/a solicitantului;b)copia diplomei care atestă studiile medii sau, după caz, superioare;c)declarație pe propria răspundere referitoare la existența beneficiului de ajutor de stat, anterior participării la Program (anexa nr. 3 la prezenta procedură).5.3.În cazul beneficiarilor persoane fizice autorizate sau asociații familiale, formularul de înscriere va fi însoțit în mod obligatoriu de următoarele documente justificative:a)copia autorizației eliberate de primarii unităților administrativ-teritoriale pe a căror rază teritorială își au domiciliul solicitanții;b)copia diplomei care atestă studiile medii sau, după caz, superioare;c)copia certificatului de înmatriculare și a certificatului de înregistrare fiscală;d)copia buletinului de identitate/cărții de identitate a persoanei fizice autorizate sau a membrului asociației familiale;e)declarația anuală de impunere a venitului înregistrată la administrația financiară, în original, pe anul anterior.5.4.În cazul beneficiarilor persoane juridice, formularul de înscriere va fi însoțit în mod obligatoriu de următoarele documente justificative:a)certificat constatator emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul unde își are sediul societatea, în care să se menționeze reprezentanții legali ai societății, precum și domeniile de activitate principale și secundare ale societății solicitante;b)copie a buletinului/cărții de identitate a asociatului unic/asociatului/acționarului/administratorului persoanei juridice beneficiare;c)copia diplomei care atestă studiile medii sau, după caz, superioare ale asociatului/acționarului/administratorului;d)declarație privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici și mijlocii (anexa nr. 4 la prezenta procedură);e)certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul general consolidat, în original sau în copie legalizată, eliberat în condițiile legii (inclusiv pentru punctele de lucru) și certificat de atestare fiscală, în original sau în copie legalizată, emis în condițiile legii, cu privire la îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul local (inclusiv pentru punctele de lucru);(la 25-08-2006,
Litera e) din Subpunctul 5.4. , Punctul 5. a fost modificată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
f)declarație pe propria răspundere referitoare la existența beneficiului de ajutor de stat, anterior participării la Program (anexa nr. 3 la prezenta procedură).
5.5.(1)Formularul de înscriere completat corespunzător, însoțit de documentele justificative, va fi depus, personal sau prin poștă, numai la Unitatea de Implementare a Programului (UIP) – START din cadrul ANIMMC, str. Poterași nr. 11, sectorul 4, cod 040263, București. Nu vor fi admise să participe în cadrul programului persoanele care au depus dosare incomplete.(la 25-08-2006,
Alineatul (1) din Subpunctul 5.5. , Punctul 5. a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
(2)Formularul de înscriere va fi disponibil pe site-ul ANIMMC: www.animmc.ro.(3)Planul de afaceri, însoțit de documentele justificative, se depune la adresa menționată la alin. (1).
5.6.Perioada de înscriere și depunere a formularului de înscriere, însoțit de documentele justificative, va fi anunțată pe site-ul ANIMMC, www.animmc.ro, și în presă.
6.Procedura de înregistrare, evaluare și selecție a beneficiarilor cursurilor de pregătire antreprenorială6.1.În vederea implementării corespunzătoare a Programului se va constitui Unitatea de Implementare a Programului (UIP)-START, în cadrul ANIMMC. Structura organizatorică, numărul de persoane, atribuțiile și responsabilitățile UIP-START vor fi stabilite prin ordin al președintelui ANIMMC.6.2.Formularul de înscriere completat, însoțit de documentele justificative, va fi înregistrat în Registrul special al Programului, menționându-se data, ora și numărul de înregistrare.6.3. (1)Formularele de înscriere vor fi evaluate de către membrii UIP, după depunere și înregistrare, în ordinea datei și orei înregistrării în Registrul special al Programului, ținându-se cont de îndeplinirea tuturor criteriilor de eligibilitate.(2)Punctajul obținut, necesar pentru participarea la prima etapă de cursuri a Programului, trebuie să fie de minimum 50 de puncte din maximum 100 de puncte posibile.(la 25-08-2006,
Subpunctul 6.3. din Punctul 6. a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
6.4.(1) Lista beneficiarilor eligibili admiși pentru participarea la Program va fi făcută publică prin afișare pe site-ul ANIMMC, www.animmc.ro, în termen de 15 zile de la expirarea perioadei de înscriere.(2)Grila de evaluare a formularelor de înscriere va fi afișată pe site-ul ANIMMC în termen de o zi de la încheierea perioadei de înscriere.
7.Organizarea cursurilor de pregătire antreprenorială7.1.(1)Cursurile de pregătire antreprenorială se vor desfășura pe parcursul a 4 zile lucrătoare consecutive, în București, Brașov, Constanța, Cluj, Iași, Timișoara și Craiova.(la 25-08-2006,
Alineatul (1) din Subpunctul 7.1. , Punctul 7. a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
(2)Cursurile de pregătire antreprenorială vor fi organizate pe module, tematica acestora fiind cea prezentată în anexa nr. 1 la prezenta procedură.(3)Prezența la cursuri este obligatorie. Neparticiparea la cursuri atrage excluderea definitivă din cadrul Programului pe toată perioada acestuia.(la 25-08-2006,
Subpunctul 7.1. din Punctul 7. a fost completat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
7.2.La sfârșitul cursurilor de pregătire antreprenorială corespunzătoare primei etape a Programului, fiecare beneficiar eligibil care a participat la aceste cursuri, având o frecvență de cel puțin 90%, poate elabora un plan de afaceri în vederea participării la cea de a doua etapă a Programului.(la 25-08-2006,
Subpunctul 7.2. din Punctul 7. a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
7.3.Structura planului de afaceri și modelul cererii de acordare a alocației financiare nerambursabile vor fi stabilite în cadrul contractului de intermediere financiară dintre ANIMMC și banca selectată.7.4.Ca urmare a participării la prima etapă a Programului, în condițiile subpct. 7.2, potențialii beneficiari vor întocmi planurile de afaceri corespunzătoare într-un termen de maximum 14 zile în vederea participării la cea de a doua etapă a Programului.(la 25-08-2006,
Punctul 7. a fost completat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
8.Evaluarea și selectarea planurilor de afaceri8.1.(1) Evaluarea planurilor de afaceri se va face de către o comisie de evaluare constituită din specialiști din cadrul băncii selectate, ANIMMC și FNGCIMM.(2)Componența comisiei de evaluare, precum și regulamentul de organizare și funcționare vor fi aprobate prin ordin al președintelui ANIMMC.8.2.Evaluarea primară a planurilor de afaceri de către specialiștii ANIMMC din comisia de evaluare va fi făcută pe baza criteriilor de eligibilitate (existența și valabilitatea documentelor depuse) din prezenta procedură.8.3.Evaluarea finală a planurilor de afaceri care vor beneficia de finanțare va fi realizată de departamentul de specialitate din cadrul băncii implementatoare în funcție de criteriile specifice prevăzute în normele de creditare ale băncii și în normele de garantare ale FNGCIMM. Aceste criterii de eligibilitate vor fi prezentate și explicate cursanților în cadrul perioadei de pregătire aferente primei etape a Programului și vor fi afișate pe site-ul ANIMMC, www.animmc.ro.8.4.Eventualele contestații privind rezultatele evaluării primare a planurilor de afaceri se pot depune la sediul ANIMMC, în scris, în termen de 48 de ore de la data afișării rezultatelor la sediul ANIMMC și pe site-ul ANIMMC, www.animmc.ro.8.5.(1) În urma centralizării punctajului general obținut și în limita fondurilor prevăzute la pct. 2.2 lit. b), vor fi selectate cele mai bune planuri de afaceri pentru a fi finanțate. Autorii lor vor beneficia de un sprijin financiar pentru punerea în aplicare a planului de afaceri, astfel:a)alocația financiară nerambursabilă în cuantum de maximum 40% din valoarea estimată a investiției, fără TVA, prevăzută în planul de afaceri, dar nu mai mult de 20.000 RON pe plan de afaceri selectat;(la 25-08-2006,
Litera a) din Alineatul (1) , Subpunctul 8.5. , Punctul 8. a fost modificată de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
b)credit în cuantum de maximum 45% din valoarea estimată a investiției, fără TVA, prevăzută în planul de afaceri, dar nu mai mult de 10.000 EURO sau echivalent în lei pe plan de afaceri eligibil;c)contribuția personală în cuantum de minimum 15% din valoarea estimată a investiției, fără TVA. Nu se acceptă contribuția în natură.(la 25-08-2006,
Litera c) din Alineatul (1) , Subpunctul 8.5. , Punctul 8. a fost modificată de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
(2)Creditul prevăzut la lit. b) poate avea un cuantum mai mic de 45% în condițiile creșterii contribuției proprii prevăzute la lit. c), însă fără a se putea renunța în totalitate la componenta de credit corespunzătoare.(3)Sumele alocate conform alin. (1) pot fi utilizate pentru achiziționarea de active corporale și necorporale de tipul: mașini, utilaje și echipamente, mijloace de transport mărfuri, brevete de invenție, licențe, dar și pentru reconstrucția, extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea proiectului de investiții propus prin planul de afaceri selectat pentru a fi finanțat.(4)Se pot finanța numai achizițiile de mașini, utilaje, echipamente, mijloace de transport mărfuri care sunt noi (nu second-hand).(5)Nu se va finanța achiziționarea de autoturisme.(6)Atât AFN, cât și creditul bancar în cadrul Programului nu pot fi utilizate pentru rambursarea împrumuturilor existente care au fost contractate din alte surse.
8.6.Acordarea AFN și a creditului bancar se va face în baza unui contract corespunzător încheiat între banca selectată și beneficiar.8.7.Persoanele fizice ale căror planuri de afaceri au fost selectate beneficiază de creditare în condițiile autorizării în condițiile legii ca persoană fizică autorizată sau, după caz, societate comercială.8.8.Documentele justificative care demonstrează autorizarea în condițiile legii sunt în mod corespunzător cele precizate la pct. 5.3 sau 5.4, după caz, și trebuie depuse, personal sau prin poștă, atât la sediul ANIMMC, cât și la bancă.8.9.(1) ANIMMC va încheia un contract de intermediere financiară cu banca comercială desemnată câștigătoare în urma procesului de achiziție publică, în vederea creditării planurilor de afaceri corespunzătoare Programului, în următoarele condiții minimale:a)termenul de creditare este de 1,5-3 ani, cu o perioadă de grație de până la un an;b)garanții asigurate de către FNGCIMM și/sau prin investiția propriu-zisă a beneficiarului, în condițiile în care investiția are ca obiect și un bun corporal;c)dobânda practicată va fi cu două puncte procentuale sub nivelul dobânzii la creditele în lei și cu un punct procentual sub nivelul dobânzii la creditele în valută.(2)Banca va negocia contractul cu fiecare beneficiar în parte, stabilind eventuale facilități (scutiri la plata comisioanelor, plata unei dobânzi mai mici etc.), și va garanta condițiile minimale prevăzute la lit. a) și c).8.10.Pentru obținerea finanțării planurilor de afaceri întocmite în cadrul Programului, beneficiarii pot accesa numai o singură dată Programul.
9.Dispoziții finale9.1.ANIMMC poate prelungi data limită a înscrierii în Program, data limită a depunerii planurilor de afaceri, precum și orice alte termene precizate în prezenta procedură și care au ca obiect etapa I a Programului.9.2.Calendarul Programului pe etape de desfășurare va fi stabilit și afișat în timp util pe site-ul ANIMMC.(la 25-08-2006,
Subpunctul 9.2. din Punctul 9. a fost modificat de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
 + 
Anexa nr. 1la procedură
TEMATICA ORIENTATIVĂ A CURSURILOR
1.Aspecte legislative privind înființarea unei firmea)Legislație fiscală și comercială2.Managementul resurselor umanea)Mediul extern și funcția de personal a firmeib)Managementul resurselor umane: esență, scop, componentec)Prognoza și planificarea resurselor umane3.Managementul micilor afaceria)Mediul de afaceri al firmeib)Parteneri și clienți într-o afacerec)Tipuri de planificare și strategii în afacerid)Decizia în afacerie)Conducerea afacerilorf)Antreprenoriatul și inovația economică și socialăg)Strategii antreprenoriale4.Managementul financiara)Managementul financiar. Definiție. Obiective.b)Mediul decizional al managementului financiarc)Analiza economico-financiară – baza managementului financiard)Concepte financiare de bazăe)Decizii financiare în condiții de certitudinef)Decizii financiare în condiții de risc și incertitudineg)Riscul și valoarea firmeih)Strategii financiare pe termen scurt, managementul ciclului de exploatarei)Strategii financiare pe termen lungj)Strategii dinamice pentru creșterea valorii firmei5.Accesarea surselor de finanțarea)Surse de finanțare pentru sectorul IMMb)Fundamentare deciziei de investiție – modele decizionale și indicatori de eficiență economică a investițieic)Modele decizionale privind alegerea sursei de finanțared)Întocmirea unei documentații de finanțare6.Marketinga)Definirea marketinguluib)Mixul de marketingc)Segmentarea piețelord)Politica de produse)Politica de prețf)Politica de promovareg)Politica de distribuție7.Elaborarea și implementarea planului de afaceria)Oportunități de afaceri: listă cu domeniile în care se consideră că este oportun a se demara o afacereb)Descrierea domeniului de activitate ales în vederea înființării unei firmec)Necesitatea consultanței și trainingului manageriald)Planificarea activității firmeie)Planificarea structurii organizatorice și organigramaf)Indicatori economico-financiari de bază în planul de afacerig)Întocmirea documentației necesare înființării unei firmeh)Întocmirea unui plan de afaceri pentru obținerea finanțării în vederea demarării activității firmeii)Analiza SWOTj)Matricea logicăk)Costuri, venituri, profit, pierderil)Amortizarea și clasificarea acesteiam)Ce este cifra de afaceri și cum se calculează aceasta?n)Studiu de caz pe un plan de afaceri, realizat împreună cu specialiști bancari.(la 25-08-2006,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
 + 
Anexa nr. 2la procedură
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
în cadrul Programului pentru dezvoltarea abilităților antreprenoriale în rândul tinerilor
și facilitarea accesului acestora la finanțare – START
Date personaleNumele și prenumele: ………………………………………….Sex: [] Masculin [] FemininAdresă domiciliu: …………………………………………….Telefon: …………………………………E-mail: …………………………………..Data nașterii: ……………………………..CNP: ………………………………………Locul unde doriți să participați la cursuri (București, Brașov, Cluj, Constanța, Iași, Timișoara, Craiova): …………………….Întrebări1.Nivelul educației:[] Studii liceale ……………………………[] Studii tehnice/postliceale absolvite (perioada, unitate de învățământ, specializare): …………………[] Studii universitare absolvite (perioada, unitate de învățământ, specializare): ………………..[] Studii postuniversitare (perioada, unitate de învățământ, specializare): ………………..2.Ce înțelegeți prin activitate antreprenorială?………………………………………………………….3.Care sunt, după opinia dumneavoastră, principalele calități necesare unui antreprenor?Detaliați:………………………………………………………….4.Vă rugăm să completați în tabelul următor datele referitoare la experiența dumneavoastră profesională:

Angajatorul Funcția Perioada

5.Ați început vreodată o afacere proprie?[] Da [] Nu6.În ce domeniu de activitate? ………………………………….7.Care este stadiul actual? …………………………………….8.Aveți o afacere în prezent?[] Da [] Nu9.Ce tip de afacere? …………………………………………..10.Dacă intenționați să începeți o afacere sau să o extindeți pe cea existentă, ce tip de afacere ați începe/extinde? (Vă rugăm să dați detalii.) ………………………………………………….11.De cât capital credeți că aveți nevoie să începeți sau să extindeți o afacere? Cum îl repartizați? Detaliați: …………………………………………………………..12.Estimați suma de bani din fiecare dintre sursele menționate mai jos, pe care o puteți folosi în demararea/extinderea afacerii dumneavoastră:Bani din surse personale: ……………………..Împrumuturi sau bani oferiți de familie: ………………..Împrumuturi sau bani oferiți de prieteni: …………………Alte surse: ……………. Specificați: ………………….13.Aveți casa, apartamentul sau terenul dumneavoastră personal?[] Da [] NuDacă da, care au fost sursele de finanțare? ……………………14.Dați următorilor factori note cuprinse între 1-5, nota 5 fiind pentru acel factor care este, în opinia dumneavoastră, cel mai important în succesul unei afaceri:[] Banii [] Educația [] Prietenii [] Motivația [] Altele15.Cum apreciați dorința dumneavoastră de a începe o afacere proprie sau de a extinde afacerea deja existentă? (Marcați doar un singur răspuns.)[] Slabă [] Puternică [] Foarte puternică16.Cum ați auzit de acest program?[] Internet [] Presă [] Radio [] TV [] Altele (……)17.La ce cursuri sau seminarii de dezvoltare antreprenorială ați mai participat? Ce rezultat au avut?

Cursul Perioada Impactul

18.În ce stadiu vă aflați în legătură cu elaborarea unui plan de afaceri pentru ideea pe care doriți să o transformați într-o afacere?

[] Nu am început să lucrez la un plan de afaceri.[] Am început documentarea (colectare de materiale și informații) necesară elaborării planului de afaceri.[] Am început să lucrez la elaborarea planului de afaceri.[] Am elaborat un plan de afaceri.19.De ce sprijin credeți că aveți nevoie pentru a începe sau a extinde o afacere proprie?[] Instruire generală în domeniul afacerilor[] Consultanță juridică[] Consultanță financiar-contabilă[] Consultanță în marketing[] Consultanță în management[] Alt gen de sprijin ………………………….20.Până în prezent ați solicitat o finanțare nerambursabilă sau un credit?[] Da și rezultatul solicitării a fost ………………….[] Nu21.Care sunt pașii ce trebuie urmați pentru obținerea unui credit?……………………………………………………………..22.Care sunt garanțiile care trebuie depuse pentru obținerea unui credit?………………………………………………………………23.Ce v-ați propus să obțineți în urma înscrierii în acest program?(Marcați un singur răspuns.)[] Mai multe informații[] Acces la finanțare[] Punerea în practică a ideii de afaceriDeclar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declarații, că nu am mai beneficiat de finanțare în cadrul altor programe similare gestionate de ANIMMC.Semnătura aplicantului……………………….Localitatea …………………Data ……………………….(la 25-08-2006,
Anexa nr. 2 a fost modificată de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 252 din 21 august 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
)
 + 
Anexa nr. 3la procedură
Declarație pe propria răspundere
Subsemnatul/Subsemnata………………………………….., identificat/identificată cu actul de identitate seria ……, nr. ……., eliberat de …………… la data de ………………, CNP ……………. cu domiciliul în localitatea …………………………, str. …………….. nr. …….. bl. …….., sc. ……, ap. ……., sectorul/județul ……………….., în calitate de reprezentant legal al organizației ………………………, declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezenta cerere sunt corecte și complete.Înțeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje patrimoniale sau de orice altă natură este pedepsită conform legii.Declar pe propria răspundere că activitățile pentru care solicit finanțarea prin prezentul program nu fac obiectul altui program de finanțare de la bugetul de stat.De asemenea declar pe propria răspundere că în ultimii 3 (trei) ani:[] nu am beneficiat de ajutor de stat;[] am beneficiat de următoarele ajutoare de stat:

Nr.crt. Anul acordării ajutorului de stat Forma ajutorului de stat Instituția finanțatoare Programul prin care a beneficiat de finanțare Cuantumul ajutorului de stat acordat

În conformitate cu prevederile Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificările și completările ulterioare.Semnătura autorizată și ștampila solicitantului*) Funcția:Data semnării:*) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeași persoană autorizată să reprezinte legal societatea. + 
Anexa nr. 4la procedurăFormularul A
DECLARAȚIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici și mijlocii
I.Date de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderii: …………………………..Adresa sediului social: ………………………………Cod unic de înregistrare: …………………………..Numele și funcția: …………………………………………….(președintele consiliului de administrație, director general sau echivalent)II.Tipul întreprinderiiIndicați, după caz, tipul întreprinderii:[] Întreprindere autonomă – În acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situația economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declarația, fără formularul B[] Întreprindere parteneră – Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum și a fișelor adiționale care se vor atașa la declarație[] Întreprindere legată – Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum și a fișelor adiționale care se vor atașa la declarațieIII.Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii*1)

Exercițiul financiar de referință*2)
Numărul mediu anual de salariați Cifra de afaceri anuală netă (mii RON/mii EURO) Active totale (mii RON/mii EURO)
Important: Precizați dacă, față de exercițiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie (respectiv micro-întreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare). [] Nu[] Da (în acest caz se va completa și se vaatașa o declarație referitoare la exercițiul financiar anterior)

Semnătura ………………………………………………….(numele și funcția semnatarului, autorizat să reprezinte întreprinderea)Declar pe propria răspundere că datele din această declarație și din anexe sunt conforme cu realitatea.Data întocmirii ……………………..Semnătura …………………………..*1) Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Ordonanța nr. 27/2006.*2) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală netă și activele totale sunt cele realizate în ultimul exercițiu financiar raportate în situațiile financiare anuale aprobate de acționari sau asociați. În cazul întreprinderilor nou înființate datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală netă și activele totale se determină și se declară pe propria răspundere.

Formularul B
CALCULUL
pentru întreprinderile partenere sau legate
Secțiunile care trebuie incluse, după caz:– secțiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puțin o întreprindere parteneră (precum și orice fișe adiționale);– secțiunea B dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puțin o întreprindere (precum și orice fișe adiționale).Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

Perioada de referință
Numărul mediuanual de salariați Cifra de afacerianuală netă (miiRON/mii EURO) Total active(mii RON/mii EURO)
1. Datele întreprinderii solicitante sau din situațiile financiare anuale consolidate (se vor introduce datele din tabelul B1 din secțiunea B*2)
2. Datele cumulate*1) în mod proporțional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul (se vor introduce datele din secțiunea A)
3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate*1) (dacă există) – dacă nu au fost deja incluse prin consolidare la pct. 1din acest tabel (se vor introduce datele din tabelul B2 din secțiunea B)
TOTAL

Datele incluse în secțiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din formularul A*1) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală netă și activele totale sunt cele realizate în ultimul exercițiu financiar raportate în situațiile financiare anuale aprobate de acționari sau asociați. În cazul întreprinderilor nou înființate datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală netă și activele totale se determină și se declară pe propria răspundere.*2) Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariați, sunt determinate pe baza situațiilor financiare anuale și a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situațiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situațiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.Secțiunea A
Întreprinderi partenere
Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată "fișa de parteneriat" (câte o fișă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante și pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situațiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această fișă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.

1.Date de identificare și date financiare preliminareTabelul A.1

Întreprinderea parteneră – Date de identificare Numărul mediu anual de salariați Cifra de afaceri anuală netă (mii RON/mii EURO) Active totale (mii RON/mii EURO)
Numele saudenumirea întreprinderii Adresa sediului social Cod unic de înregistrare Numele și prenumele președintelui consiliului de administrație,director general sau echivalent
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Total

NOTĂ:Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporțional efectuat pe baza "fișei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.Datele introduse în secțiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).Aceste date rezultă din situațiile financiare anuale consolidate și din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporție de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere.Dacă este necesar, adăugați "fișe privind legătura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate.
FIȘA DE PARTENERIAT
1.Date de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderii: …………………………..Adresa sediului social: ………………………………Cod unic de înregistrare: …………………………..Numele, prenumele și funcția: ………………………………….(președintelui consiliului de administrație, directorului general sau echivalent)2.Date referitoare la întreprinderea legată

Perioada de referință
Numărul mediu anual desalariați*3) Cifra de afacerianuală netă (mii RON/mii EURO) Active totale (mii RON/mii EURO)
Total

NOTĂ:Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga "fișa întreprinderii legate" pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.3.Calculul proporționala)Indicați exact proporția deținută*4) de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabilește legătura de parteneriat), în întreprinderea parteneră la care se referă această fișă:……………………………………………………………..……………………………………………………………..……………………………………………………………..Indicați, de asemenea, proporția deținută de întreprinderea parteneră, la care se referă această fișă, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată)……………………………………………………………..……………………………………………………………..b)Introduceți în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporțional obținut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1.Tabelul de parteneriat – A.2

Procent Numărul mediu anual de salariați Cifra de afaceri anuală netă (mii RON/mii EURO) Active totale*5) (mii RON/mii EURO)
Valoare rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la datele introduseîn tabelul de la pct. 1.

Aceste date se vor introduce în Tabelul A.1.*3) În cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

*4) Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deținute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporția deținută de fiecare întreprindere legată în aceeași întreprindere parteneră*5) Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avansSecțiunea B
ÎNTREPRINDERI LEGATE
1.Determinarea situației aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici și mijlocii:[] Cazul 1: Întreprinderea solicitantă ține situații financiare anuale consolidate sau este inclusă în situațiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).[] Cazul 2: Întreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmește/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situațiile financiare anuale consolidate (tabelul B2).NOTĂ:Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situațiile financiare anuale și din alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporțional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare*6).2.Metode de calcul pentru fiecare cazCazul 1: Situațiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.Tabelul B1

Numărul mediu anual de salariați*7) Cifra de afaceri anuală netă (mii RON/mii EURO) Active totale (mii RON/mii EURO)
Total

Datele introduse în secțiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".

Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare
Întreprinderea legată(denumire/date de identificare) Adresa sediului social Cod unic de înregistrare Numele și prenumele președintelui consiliului de administrație, director general sau echivalent
A.
B.
C.
D.
E.

NOTĂ:Întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situațiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora și o "fișă de parteneriat" trebuie adăugate la secțiunea A.*6) Definiția întreprinderii legate din prezenta lege.*7) În cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o "fișă privind legătura dintre întreprinderi" și se vor adăuga datele din situațiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.Tabelul B2

Întreprinderea numărul: Numărul mediu anual de salariați Cifra de afaceri anuală netă (mii RON/mii EURO) Active totale (mii RON/mii EURO)
1.*)
2.*)
3.*)
4.*)
5.*)
Total

NOTĂDatele rezultate în secțiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate)*) Atașați câte o "fișă privind legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.
FIȘA
privind legătura dintre întreprinderi nr. … din tabelul B2, secțiunea B
(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în situațiile financiare anuale consolidate)
1.Date de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderii ………………….Adresa sediului social ……………………Codul unic de înregistrare …………………Numele, prenumele și funcția ………………………………..președintelui consiliului de administrație, directorului general sau echivalent2.Date referitoare la întreprindere

Perioada de referință
Numărul mediu anual desalariați*8) Cifra de afaceri anuală netă (mii RON/mii EURO) Active totale (mii RON/mii EURO)
Total

Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secțiunea B.NOTĂ:Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situațiile financiare anuale și din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporțional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate.Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora și "fișa de parteneriat" trebuie introduse în secțiunea A.*8) În cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariați, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x