PROCEDURĂ din 2 august 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 05/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 8 august 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1265 02/08/2016
ActulPENTRU APLICAREALEGE 70 02/04/2015 ART. 4
ART. 1REFERIRE LALEGE 70 02/04/2015 ART. 1
ART. 1REFERIRE LAOUG 193 12/12/2002
ART. 11REFERIRE LALEGE 207 20/07/2015 ART. 47
ART. 11REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 47
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 70 02/04/2015 ART. 4
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 3REFERIRE LAOUG 193 12/12/2002
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 1265 02/08/2016
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 70 02/04/2015 ART. 4
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 4REFERIRE LAOUG 193 12/12/2002
ANEXA 5REFERIRE LAORDIN 1265 02/08/2016
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 70 02/04/2015 ART. 4
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 5REFERIRE LAOUG 193 12/12/2002
ANEXA 6REFERIRE LAORDIN 1265 02/08/2016
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 70 02/04/2015 ART. 4
ANEXA 6REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 6REFERIRE LAOUG 193 12/12/2002
ANEXA 7REFERIRE LAORDIN 1265 02/08/2016
ANEXA 7REFERIRE LALEGE 70 02/04/2015 ART. 4
ANEXA 7REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ANEXA 7REFERIRE LAOUG 193 12/12/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1265 02/08/2016
ActulCONTINUT DEORDIN 1265 02/08/2016





Notă
Aprobată de ORDINUL nr. 1265 din 2 august 2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 603 din 8 august 2016.
 + 
Articolul 1(1)Persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare lege, care dispun de săli sau alte spații, autorizate potrivit legii, în care se pot organiza nunți și botezuri, pentru operațiunile de încasări în numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent în administrarea obligațiilor lor fiscale, denumit în continuare organul fiscal competent, printr-o cerere, aprobarea unui alt plafon de încasări mai mare decât cel stabilit la art. 4 alin. (1) din lege.(2)Cererea se poate depune la registratura organului fiscal competent sau se poate comunica prin poștă, cu confirmare de primire.
 + 
Articolul 2În cererile depuse, organizatorii de evenimente propun plafonul de încasări în numerar aferent serviciilor de organizare de nunți și botezuri. Modelul de cerere pentru aprobarea/reînnoirea/modificarea plafonului de încasări în numerar este prevăzut în anexa nr. 1. + 
Articolul 3(1)La cererea depusă, organizatorii de astfel de evenimente au obligația să anexeze, cumulativ, următoarele documente justificative din care să rezulte că încasările în numerar de la astfel de evenimente depășesc plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoană:a)documentul de proprietate sau folosință a spațiului/ spațiilor în care se desfășoară evenimentul/evenimentele;b)declarația pe propria răspundere a deținătorului spațiului/spațiilor/folosit/folosite, cu destinație de organizare de evenimente, cu privire la suprafața și capacitatea acestuia/ acestora (numărul maxim de mese/scaune), însoțită de autorizația de funcționare pentru spațiile respective;c)situația încasărilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni conform anexei nr. 2 la prezentul ordin. În cazul organizatorilor de evenimente care nu au încasări pentru o perioadă anterioară de 12 luni, depun situația încasărilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai puțin de 2 evenimente;d)copii ale facturilor emise în baza contractelor de furnizare a serviciilor, pentru perioada pentru care se întocmește situația prevăzută la lit. c).(2)Organizatorii de evenimente pot anexa la cererea depusă orice alte documente relevante în susținerea cererii.
 + 
Articolul 4Plafonul de încasări în numerar solicitat se stabilește de organul fiscal competent, în funcție de nivelul maxim al încasărilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate în perioada prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. c). + 
Articolul 5Organul fiscal verifică documentația depusă potrivit art. 2 și 3. + 
Articolul 6(1)Organul fiscal soluționează cererea depusă prin emiterea uneia din următoarele decizii:a)decizie de aprobare a plafonului de încasări în numerar, în cazul în care se aprobă un alt plafon decât cel stabilit la art. 4 alin. (1) din lege;b)decizie de respingere a cererii de aprobare a plafonului de încasări în numerar, în cazul în care nu se justifică aprobarea cererii altui plafon decât cel stabilit la art. 4 alin. (1) din lege sau când nu sunt depuse documentele prevăzute la art. 3 alin. (1).(2)Modelul deciziilor prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) sunt prevăzute în anexele nr. 3 și 4.
 + 
Articolul 7(1)Cu 30 de zile înainte de expirarea perioadei de valabilitate a Deciziei de aprobare a plafonului de încasări în numerar, organizatorul de evenimente poate solicita, printr-o cerere reînnoirea plafonului de încasări.(2)În cazul în care organizatorul de astfel de evenimente dorește reînnoirea plafonului de încasări aprobat potrivit prevederilor alin. (1), depune cerere de reînnoire a plafonului de încasări în numerar, însoțită de situația încasărilor pentru fiecare eveniment prevăzută la art. 3 alin. (1) lit. c).(3)În baza cererii depuse potrivit alin. (1), organul fiscal emite decizie de reînnoire a plafonului de încasări în numerar potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5. + 
Articolul 8(1)Ori de câte ori organizatorul apreciază că se impune modificarea plafonului aprobat de organul fiscal, acesta poate depune o cerere în acest sens, însoțită de documentele prevăzute la art. 3 care se soluționează prin emiterea uneia din următoarele decizii:a)decizie de modificare a plafonului de încasări în numerar, în cazul în care se admite cererea;b)decizie de respingere a modificării plafonului de încasări în numerar, în cazul în care nu se admite cererea.(2)Dispozițiile art. 3 sunt aplicabile în mod corespunzător. Modelele deciziilor emise potrivit alin. (1) sunt prevăzute în anexele nr. 6 și 7.
 + 
Articolul 9Emiterea unei decizii de respingere potrivit art. 6 alin. (1) lit. b) sau art. 8 alin. (1) lit. b) nu are ca efect pierderea dreptului de a depune o nouă cerere. + 
Articolul 10Deciziile prevăzute la art. 6-8 se emit de către organul fiscal competent în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică contribuabilului, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia. + 
Articolul 11Pentru comunicarea deciziilor emise potrivit art. 6-8 sunt aplicabile prevederile art. 47 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 12Împotriva deciziilor emise potrivit art. 6-8, organizatorii de evenimente pot formula plângere prealabilă în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 13Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezenta procedură. + 
Anexa nr. 1la procedură
CERERE
pentru aprobarea/reînnoirea/modificarea plafonului de încasări în numerar
Către……………………………………………………………….(organul fiscal central competent în administrarea obligațiilor fiscale)Contribuabilul ……, având cod de identificare fiscală …… și domiciliul fiscal în ……, reprezentat prin …… în calitate de ……, legitimat cu C.I./B.I. seria …… nr. ……, eliberată de …… la data de ……, și Împuternicirea nr. ……, solicit prin prezenta cerere aprobarea unui alt plafon de încasări decât cel stabilit la art. 4 din Legea nr. 70/2015, cu modificările și completările ulterioare, în cuantum de …… lei, pentru organizarea de evenimente (nunți și/sau botezuri).În vederea aprobării celor solicitate depun următoarele documente:1.……………………………………………………..;2.……………………………………………………..;3.……………………………………………………..;4.……………………………………………………..;5.……………………………………………………..;6.…………………………………………………… .Data…………… ………………….Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului
 + 
Anexa nr. 2la procedură
SITUAȚIA
încasărilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni pentru contribuabilul …………

Nr. crt. Datele de identificare ale beneficiarilor serviciilor pe fiecare contract de furnizare servicii Contract de furnizare de servicii nr. … din … Suma totalăîncasată Total încasări, din care:
Avans Diferență
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice declar că datele înscrise în acest document sunt corecte și complete.Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului………………………………. + 
Anexa nr. 3la procedurăMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEAGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂUnitatea fiscală*1) …………………Serviciul/Biroul/Compartimentul ………Nr. ……/…….Notă
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.

DECIZIE
de aprobare a plafonului de încasări în numerar

Datele de identificare ale contribuabiluluiDenumirea/Numele și prenumele reprezentantului legal ……..…………………………………………….Adresa: ……………………………………..Codul de identificare fiscală …………………. Datele de identificare ale împuternicitului …..Denumirea/Numele și prenumele………………………………………….Adresa: …………………………………..Codul de identificare fiscală/CNP ……………

În temeiul prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere Cererea nr. … din data de ……, înregistrată la organul fiscal cu nr. …. din data de ……,luând în considerare că nivelul maxim al încasărilor obținut anterior este de ……,se aprobă un plafon de încasări în numerar, în sumă totală de …… lei.Motivele de fapt pentru care se aprobă un alt plafon de încasări în numerar decât cel solicitat prin cererea depusă de stabilire a plafonului de încasări în numerar:…………………………………………Temeiul de drept:…………………………………………Mențiuni privind audierea contribuabilului:…………………………………………Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în condițiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ……………….
Semnătura și ștampila unității ……….
 + 
Anexa nr. 4la procedurăMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEAGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂUnitatea fiscală*1) ………………………Serviciul/Biroul/Compartimentul …………..Nr. ………../……………Notă
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.

DECIZIE
de respingere a cererii de aprobare a plafonului de încasări în numerar

Datele de identificare ale contribuabiluluiDenumirea/Numele și prenumele reprezentantului legal ……..…………………………………………….Adresa: ……………………………………..Codul de identificare fiscală …………………. Datele de identificare ale împuternicitului …..Denumirea/Numele și prenumele………………………………………….Adresa: …………………………………..Codul de identificare fiscală/CNP ……………

În temeiul prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere Cererea nr. … din data de ……, înregistrată la organul fiscal cu nr. … din data de …..,luând în considerare că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute în Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările și completările ulterioare,se respinge cererea de stabilire a plafonului de încasări în numerar.Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de stabilire a plafonului de încasări în numerar:………………………………………………Temeiul de drept:………………………………………………Mențiuni privind audierea contribuabilului:………………………………………………Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în condițiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele …………….
Semnătura și ștampila unității ……..
 + 
Anexa nr. 5la procedurăMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEAGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂUnitatea fiscală*1) ………………………Serviciul/Biroul/Compartimentul …………..Nr. ………../……………Notă
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.

DECIZIE
de reînnoire a plafonului de încasări în numerar

Datele de identificare ale contribuabiluluiDenumirea/Numele și prenumele reprezentantului legal ……..…………………………………………….Adresa: ……………………………………..Codul de identificare fiscală …………………. Datele de identificare ale împuternicitului …..Denumirea/Numele și prenumele………………………………………….Adresa: …………………………………..Codul de identificare fiscală/CNP ……………

În temeiul prevederilor Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere Cererea nr. …. din data de ……, înregistrată la organul fiscal cu nr. …. din data de ……,vă comunicăm că plafonul de încasări în numerar aprobat prin Decizia nr. ….. din data de …… se reînnoiește.Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în condițiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele …………….
Semnătura și ștampila unității …..
 + 
Anexa nr. 6la procedurăMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEAGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂUnitatea fiscală*1) ………………………Serviciul/Biroul/Compartimentul …………..Nr. ………../……………Notă
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.

DECIZIE
de modificare a plafonului de încasări în numerar

Datele de identificare ale contribuabiluluiDenumirea/Numele și prenumele reprezentantului legal ……..…………………………………………….Adresa: ……………………………………..Codul de identificare fiscală …………………. Datele de identificare ale împuternicitului …..Denumirea/Numele și prenumele………………………………………….Adresa: …………………………………..Codul de identificare fiscală/CNP ……………

În temeiul prevederilor Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere Cererea nr. …. din data de ……, înregistrată la organul fiscal cu nr. … din data de ……,vă comunicăm că plafonul aprobat prin Decizia nr. ….. din data de …… se modifică după cum urmează:Se acordă un nou plafon de încasări în numerar în sumă totală de …… lei.Motivele de fapt pentru care se aprobă un alt plafon de încasări în numerar decât cel solicitat prin cererea depusă de modificare a plafonului de încasări în numerar:………………………………………Temeiul de drept:………………………………………Mențiuni privind audierea contribuabilului:………………………………………Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în condițiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ………………….
Semnătura și ștampila unității ………..
 + 
Anexa nr. 7la procedurăMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEAGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂUnitatea fiscală*1) ………………………Serviciul/Biroul/Compartimentul …………..Nr. ………../……………Notă
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.

DECIZIE
de respingere a modificării plafonului de încasări în numerar

Datele de identificare ale contribuabiluluiDenumirea/Numele și prenumele reprezentantului legal ……..…………………………………………….Adresa: ……………………………………..Codul de identificare fiscală …………………. Datele de identificare ale împuternicitului …..Denumirea/Numele și prenumele………………………………………….Adresa: …………………………………..Codul de identificare fiscală/CNP ……………

În temeiul prevederilor Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările și completările ulterioare,având în vedere Cererea dumneavoastră nr. … din data de ……, înregistrată la organul fiscal cu nr. … din data de ……,luând în considerare că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute în Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.265/2016 privind aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 4^1 din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată, cu modificările și completările ulterioare,se respinge cererea de modificare a plafonului de încasări în numerar.Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de stabilire a unui alt plafon de încasări în numerar:………………………………………..Temeiul de drept:………………………………………..Mențiuni privind audierea contribuabilului:………………………………………..Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în condițiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ………………….
Semnătura și ștampila unității ………..

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x