de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
Organele fiscale competente pentru administrarea contribuabililor mijlocii definiţi la art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sunt administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene pentru:– contribuabilii persoane juridice care îşi au domiciliul fiscal pe raza teritorială a judeţului;– sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a judeţului, chiar dacă domiciliul fiscal al contribuabililor mijlocii, persoane juridice, care le-au înfiinţat, se află pe raza teritorială a altor judeţe.A. Procedura de înregistrare fiscală1. Modificările intervenite în datele declarate iniţial de contribuabilii mijlocii şi înscrise în certificatul de înregistrare se fac prin depunerea cererii de înregistrare a menţiunilor/cererii de preschimbare a certificatului de înregistrare la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal.2. Modificările intervenite în datele declarate iniţial de contribuabilii mijlocii, care privesc obligaţiile declarative, inclusiv înregistrarea/scoaterea din evidenţă ca persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, vor fi declarate de către aceştia la organul fiscal competent în termen de 30 de zile de la data producerii acestora, cu excepţia TVA, pentru care termenul este stabilit prin legea specială.3. La primirea de la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal a modificărilor menţionate la pct. 1, se va actualiza cu aceste date Registrul contribuabililor al administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.4. Înregistrarea sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, cu excepţia sucursalelor care se înregistrează conform procedurilor speciale în materie de înregistrare a comercianţilor, se face prin completarea şi depunerea formularului "Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru sediile secundare (060)" la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sediul secundar, după caz.5. Scoaterea din evidenţa fiscală a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii înfiinţate pe raza unui judeţ sau a municipiului Bucureşti, după caz, se face prin depunerea formularului 060 menţionat mai sus la organul fiscal competent, împreună cu certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării.6. Informaţiile referitoare la înfiinţarea şi scoaterea din evidenţă a sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, care îşi desfăşoară activitatea pe raza altor judeţe, se transmit administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului, respectiv prin administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii sau Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, după caz, prin Direcţia generală a tehnologiei informaţiei, şi se evidenţiază într-o secţiune separată a Registrului contribuabililor.7. Organul fiscal competent va transmite, după caz, unităţii de trezorerie şi contabilitate publică a municipiului reşedinţă de judeţ sau Direcţiei de Trezorerie a Municipiului Bucureşti orice modificare cu privire la luarea sau scoaterea din administrare a contribuabililor mijlocii sau a sediilor secundare din judeţ la data producerii modificării.B. Obligaţii declarative1. Contribuabilii mijlocii, definiţi potrivit art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 depun declaraţii fiscale la organul fiscal competent prevăzut în prezenta procedură.2. În cazul contribuabililor mijlocii care au sedii secundare înregistrate ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii, conform legii, declararea impozitului pe veniturile din salarii pentru activitatea sediilor secundare se face la organul fiscal competent în administrarea acestora, prevăzut la art. 2 alin. (3) din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007.3. Informaţiile referitoare la declaraţiile fiscale depuse de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, care îşi desfăşoară activitatea pe raza direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, după caz, se transmit administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a căror rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, până la data de 5 a lunii următoare celei în care aveau termen de depunere.4. (1) Declararea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor sociale datorate de contribuabilii mijlocii se face prin modalităţile de declarare prevăzute de lege.(2) Formatul hârtie al declaraţiei fiscale se arhivează la organul fiscal care a primit declaraţia. … 5. Data depunerii declaraţiei fiscale este data înregistrării acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poştă, după caz, conform legii.În situaţia în care declaraţia fiscală se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, data depunerii declaraţiei este data înregistrării acesteia pe site-ul de internet al Ministerului Finanţelor Publice comunicată contribuabilului prin mesaj electronic.6. (1) În situaţia în care contribuabilul a utilizat mai multe căi de transmitere a declaraţiei fiscale, va fi înregistrată prima declaraţie depusă, conform legii.(2) Orice corecţie ulterioară a unei declaraţii fiscale se face prin depunerea unei declaraţii fiscale rectificative, în condiţiile legii. … C. Rambursarea TVAPrevederile cap. III din Metodologia de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 967/2005, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică şi persoanelor impozabile definite în Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 începând cu deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, aferente lunii martie 2007, cu termen de depunere până la data de 25 aprilie 2007 inclusiv.Dispoziţii tranzitoriiDeconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, depuse de contribuabilii prevăzuţi la art. 1 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 până la data de 25 martie 2007, deci inclusiv aferente lunii februarie 2007, şi nesoluţionate până la data preluării de către noul organ de administrare, se vor soluţiona de către administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, potrivit procedurii de soluţionare în vigoare la data depunerii deconturilor.În acest sens, organele fiscale competente la data depunerii deconturilor vor transmite administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii, în scopul soluţionării, deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, însoţite de Fişa de calcul a SIN, Fişa indicatorilor de inspecţie fiscală, Fişa de analiză de risc, Referatul pentru analiza documentară şi adresa de transmitere către compartimentul cu atribuţii de inspecţie fiscală, după caz.Pentru deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare, nesoluţionate până la data preluării de către noul organ de administrare, pentru care organele fiscale competente la data depunerii deconturilor au emis decizii de rambursare, procedura de soluţionare se finalizează de către administraţiile finanţelor publice judeţene pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene.D. Solicitarea documentelor de către contribuabilii mijlocii administraţi la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţeneSolicitarea documentelor de către contribuabilii mijlocii se face prin cerere adresată administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, astfel:a) depusă la registratură; … b) transmisă prin poştă; … c) transmisă prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail. … E. Eliberarea documentelor solicitate de contribuabilii mijlocii administraţi la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene se face astfel:1. la sediul administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene împuternicitului sau reprezentantului legal al contribuabilului;2. prin transmitere poştală, la cererea contribuabilului, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire.F. Procedura de plată a obligaţiilor fiscale la contribuabilii mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene1. Până la data de 1 aprilie 2007, plăţile obligaţiilor fiscale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri fiscale, efectuate de către contribuabilii mijlocii persoane juridice prevăzuţi în anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007, se realizează la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului la care au fost arondaţi anterior acestei date.2. Începând cu data de 1 aprilie 2007, contribuabilii mijlocii persoane juridice administraţi la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene efectuează plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri fiscale, la unitatea de trezorerie şi contabilitate publică a municipiului reşedinţă de judeţ.3. Până la data de 1 aprilie 2007, plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul din salarii pentru sediile secundare ale contribuabililor mijlocii prevăzuţi în anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 266/2007, care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a municipiului Bucureşti, se efectuează la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului a sectorului municipiului Bucureşti la care au fost arondaţi anterior acestei date.4. Începând cu data de 1 aprilie 2007, plata obligaţiilor fiscale reprezentând impozitul pe venitul din salarii pentru sediile secundare care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a municipiului Bucureşti se efectuează la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.5. Până la data de 1 aprilie 2007, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii de pe raza teritorială a judeţului în care îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, precum şi de cele de pe raza teritorială a altor judeţe se achită la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică la care au fost arondaţi anterior acestei date.6. Începând cu data de 1 aprilie 2007, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii de pe raza teritorială a judeţului în care îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, precum şi de cele de pe raza teritorială a altor judeţe se achită la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ pe a căror rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sediul secundar.7. Documentele de plată întocmite de contribuabilii mijlocii persoane juridice în vederea achitării impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale acestora, aflate în raza teritorială a altui organ fiscal decât cel pe a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul, vor cuprinde în mod obligatoriu şi următoarele informaţii:a) codul de identificare fiscală şi denumirea persoanei juridice care face plata; … b) codul de identificare fiscală al sediului secundar pentru care se face plata. … 8. (1) Unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ vor comunică zilnic administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice a judeţului propriu plăţile efectuate de contribuabili în condiţiile pct. 2 şi 6.(2) Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti va comunică zilnic Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti plăţile efectuate de contribuabili în condiţiile pct. 4. … 9. (1) Conturile de disponibilităţi ale sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii, în care se încasează sume de la instituţiile publice în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (8) şi ale art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 201/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se deschid la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ sau la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, după caz.(2) Unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti vor transmite la finele fiecărei zile administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice din judeţul propriu şi, respectiv, Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti situaţia sumelor încasate în contul 50.69 "Disponibil al agenţilor economici", deschis pe numele contribuabililor mijlocii şi al sediilor secundare ale acestora, iar acestea au obligaţia de a stabili în prima zi lucrătoare de la primirea situaţiilor respective lista operatorilor economici cu obligaţii bugetare neachitate, precum şi suma aferentă acestor obligaţii, care se transmite unităţii de trezorerie şi contabilitate publică a municipiului reşedinţă de judeţ, respectiv Activităţii de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, după caz, pentru indisponibilizarea contului. … (3) Activităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ şi Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti nu vor deconta ordinele de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), prin care contribuabilii mijlocii şi sediile secundare ale acestora sau alte persoane juridice împuternicite de aceştia dispun transferul în conturi bancare al sumelor indisponibilizate de organele fiscale, cu excepţia celor în care se precizează în mod expres că transferul se efectuează pentru achitarea integrală sau parţială a drepturilor salariale. … (4) Sumele încasate în contul 50.69 "Disponibil al agenţilor economici" în plus faţă de cele indisponibilizate, precum şi cele pentru care nu s-a întocmit de către organul fiscal lista prevăzută la alin. (2) în termenul stabilit pot fi transferate în conturi bancare, cu condiţia ca asupra conturilor respective să nu fi fost înfiinţată poprirea prin titluri executorii. … G. Procedura de inspecţie fiscală a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene1. Activitatea de inspecţie fiscală se desfăşoară în baza titlului VII din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Activitatea de inspecţie fiscală la contribuabilii mijlocii din fiecare judeţ se efectuează de personalul cu atribuţii de inspecţie fiscală din cadrul administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv.2. (1) Competenţa de efectuare a inspecţiei fiscale la sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, aflate pe teritoriul municipiului Bucureşti, revine organelor de inspecţie fiscală din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, doar pentru obligaţiile de plată ale sediului secundar.(2) În cazul în care contribuabilul mijlociu are sedii secundare în alte judeţe, competenţa de efectuare a inspecţiei fiscale revine organelor de inspecţie fiscală din cadrul administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv, doar pentru obligaţiile de plată ale sediului secundar. … (3) Raportul de inspecţie fiscală, însoţit de actul administrativ fiscal emis de organul de inspecţie fiscală, se transmite atât organului fiscal competent de administrare pentru obligaţiile de plată ale sediului secundar, cât şi administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, pentru a fi conexat la dosarul fiscal al acestuia. … (4) Coordonarea acţiunilor de inspecţie fiscală la sediile secundare ale contribuabililor mijlocii revine administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu respectiv. … 3. (1) Acţiunile de inspecţie fiscală prin procedura controlului încrucişat la un contribuabil mijlociu cu un sediu secundar în municipiul Bucureşti sunt în competenţa personalului cu atribuţii de inspecţie fiscală din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.(2) Controlul încrucişat poate fi efectuat şi de organele de inspecţie fiscală din cadrul administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cu delegare de competenţă, conform prevederilor art. 97 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. … (3) Pentru sediile secundare ale unui contribuabil mijlociu, aflate pe raza altui judeţ, competenţa de efectuare a controlului încrucişat revine organelor de inspecţie fiscală din cadrul administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cărui rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sediile secundare respective. … (4) Un exemplar al procesului-verbal întocmit de organele de inspecţie fiscală se va transmite pentru valorificare şi conexare la dosarul fiscal al contribuabilului gestionat de administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului pe a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu. … 4. (1) Acţiunile de inspecţie fiscală la un contribuabil mijlociu, începute de orice echipă de inspecţie fiscală din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, se vor finaliza de această echipă. Actul de control, împreună cu actul administrativ fiscal, dacă este cazul, se va transmite la administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv.(2) Acţiunile de inspecţie fiscală la un contribuabil administrat de administraţia finanţelor publice a municipiului reşedinţă de judeţ, începute de orice echipă de inspecţie fiscală din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, se vor finaliza de această echipă. Actul de control, împreună cu actul administrativ fiscal, dacă este cazul, se va transmite la administraţia finanţelor publice a municipiului reşedinţă de judeţ. … (3) Acţiunile de inspecţie fiscală pentru care s-a emis aviz de inspecţie fiscală, dar neîncepute de organele de control ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene la contribuabilii mijlocii, vor fi efectuate de organele de inspecţie fiscală ale administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii a judeţului respectiv, fără a mai fi necesar un alt aviz. … (4) Acţiunile de inspecţie fiscală pentru care s-a emis aviz de inspecţie fiscală, dar neîncepute de organele de control ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene la contribuabilii administraţi de administraţia finanţelor publice a municipiului reşedinţă de judeţ, vor fi efectuate de organele de inspecţie fiscală ale acestor administraţii, fără a mai fi necesar un alt aviz. … H. Activitatea de contestaţiiContestaţiile la actele administrative fiscale formulate de contribuabilii mijlocii se soluţionează potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală.După soluţionare, dosarul contestaţiei la actele administrative emise anterior intrării în vigoare a prezentului ordin va fi transmis organului fiscal care preia în administrare respectivul contribuabil mijlociu.I. Procedura de îndrumare şi asistenţă pentru contribuabilii mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene1. Îndrumarea şi asistenţa contribuabililor mijlocii în aplicarea prevederilor legislaţiei fiscale se asigură de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti pe a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu sau îşi desfăşoară activitatea sediul secundar al acestuia, după caz. Îndrumarea şi asistenţa se fac fie ca urmare a solicitării contribuabililor, fie din iniţiativa organului fiscal. Îndrumarea şi asistenţa ca urmare a solicitării contribuabililor mijlocii se realizează în mod prioritar prin e-mail sau telefonic. De asemenea, contribuabilii mijlocii pot solicita asistenţă prin e-mail sau telefonic Centrului de asistenţă a contribuabililor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Îndrumarea şi asistenţa din iniţiativa organului fiscal se asigură atât prin elaborarea şi distribuirea de materiale de informare (ghiduri, broşuri, pliante, afişe etc.), cât şi prin orice alte mijloace care pot asigura transmiterea corespunzătoare a informaţiilor şi mesajelor.2. În situaţia în care, din motive tehnice, Sistemul Electronic Naţional nu este operaţional pentru toţi contribuabilii mijlocii, îndrumarea şi asistenţa acestora în ceea ce priveşte depunerea şi primirea declaraţiilor fiscale se asigură şi de compartimentul de specialitate al administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, după caz.J. Procedura de urmărire a respectării înlesnirilor la plată aflate în derulare pentru contribuabilii mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene1. Pentru contribuabilii mijlocii, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene pe a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu persoană juridică.2. Pentru sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de către administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau de Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, unde acestea îşi desfăşoară activitatea.3. Ori de câte ori organele fiscale menţionate la pct. 2 vor constata nerespectarea termenelor şi/sau condiţiilor prevăzute în documentele de acordare a înlesnirilor la plată vor înştiinţa administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale a finanţelor publice judeţene pe a căror rază teritorială îşi au domiciliul fiscal contribuabilii mijlocii persoane juridice.4. Actul administrativ emis de administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene pe a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu, prin care se comunică contribuabilului mijlociu pierderea înlesnirilor la plată (de către însăşi persoana juridică ori de un sediu secundar al acesteia), se transmite şi administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti competente în administrarea sediilor secundare ale contribuabilului mijlociu, în vederea recuperării sumelor rămase de plată.K. Procedura de compensare şi de restituire a obligaţiilor bugetare1. Restituirea sumelor reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, prevăzute la art. 113 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, contribuabililor mijlocii, inclusiv pentru sediile secundare ale acestora, se realizează numai după compensarea efectuată cu alte obligaţii fiscale datorate, în conformitate cu prevederile art. 112 din acelaşi act normativ.2. Sumele de restituit/rambursat contribuabilului mijlociu vor fi compensate cu obligaţiile fiscale restante înregistrate de către acesta şi datorate în nume propriu, respectiv cu obligaţiile fiscale restante înregistrate de sediile sale secundare, reprezentând impozit pe veniturile din salarii declarat şi neachitat.3. Sumele de restituit sediilor secundare ale contribuabilului mijlociu, reprezentând impozit pe veniturile din salarii, vor fi compensate cu obligaţiile fiscale restante de acelaşi tip, datorate de celelalte sedii secundare ale acestuia, respectiv cu obligaţiile fiscale restante datorate de către contribuabilul mijlociu în nume propriu.4. Cererile de compensare şi/sau de restituire ale contribuabililor mijlocii, nesoluţionate la data efectuării predării-primirii activităţii de administrare a acestuia de către organul fiscal teritorial, dar aflate în termenul legal de soluţionare, vor fi predate spre soluţionare, ca parte a dosarului fiscal al contribuabilului, administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale a finanţelor publice judeţene pe a căror rază teritorială îşi au domiciliul fiscal contribuabilii.5. Cererile de compensare şi/sau de restituire nesoluţionate de organul fiscal competent la data efectuării predării-primirii activităţii de administrare, respectiv 1 aprilie 2007, şi al căror termen legal de soluţionare se împlineşte până la această dată vor fi soluţionate de organul fiscal căruia acestea i-au fost adresate, până la predarea dosarului fiscal.L. Procedura de executare silită a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene1. Pentru recuperarea creanţelor fiscale ale contribuabililor mijlocii, persoane juridice, în cadrul procedurii de executare silită, organul de executare coordonator este administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu.2. Pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare ale contribuabililor mijlocii, organele de executare silită coordonatoare sunt cele ale administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene în a căror rază teritorială se află sediile secundare sau dacă sediile secundare se află pe raza teritorială a municipiului Bucureşti, organul de executare silită coordonator este cel al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.3. Pentru impozitul pe venit şi impozitul pe veniturile din salarii datorat de contribuabilii mijlocii, persoane juridice, organul de executare silită coordonator este cel al administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene în a cărei rază teritorială se află domiciliile fiscale ale contribuabililor mijlocii persoane juridice.4. Organele fiscale competente să aplice procedura de executare silită prin sechestrarea şi valorificarea bunurilor mobile/imobile ale contribuabililor mijlocii sunt organele fiscale în a căror rază teritorială se află bunurile, respectiv organele de executare silită ale administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene ori Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, dacă bunurile urmăribile sunt pe raza teritorială a municipiului Bucureşti. Administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene vor numi comisiile de licitaţie sau pot delega această competenţă Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti ori altor administraţii ale finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, după caz.5. Organele de executare competente anterior datei de 1 aprilie 2007, care au înfiinţat popriri înainte de această dată asupra veniturilor datorate de terţi ori asupra disponibilităţilor din conturile bancare ale contribuabililor mijlocii, vor comunică terţilor şi tuturor băncilor unde sunt înfiinţate popriri codul IBAN de la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti ori de la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ, după caz, în care se vor vira sumele reţinute, aferente veniturilor bugetare, după data de 1 aprilie 2007.6. Sumele obţinute până la 1 aprilie 2007 din valorificarea bunurilor sechestrate şi nedistribuite până la 31 martie 2007 se vor vira la Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti ori la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică ale municipiilor reşedinţă de judeţ, după caz, organul de executare silită din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti ori administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, după caz, procedând la eliberarea sau la distribuirea sumelor, potrivit legii, după această dată.7. În cadrul procedurii de executare silită aflate în derulare la data de 1 aprilie 2007, pentru drepturile organelor fiscale competente până la această dată, înscrise la Cartea funciară ori la Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare, după caz, se va comunică de îndată acestor registre noul organ fiscal competent.M. Procedura de monitorizare a contribuabililor mijlocii administraţi de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene1. Activitatea de monitorizare a contribuabililor mijlocii administraţi de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene este desfăşurată de Direcţia de monitorizare a realizării creanţelor bugetare din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.2. Monitorizarea colectării veniturilor bugetare de la contribuabilii mijlocii se realizează pe baza raportării lunare, pe care direcţia generală a finanţelor publice judeţeană o va transmite Direcţiei de monitorizare a realizării creanţelor bugetare – M.F.P.3. Administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii de la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti vor transmite până la data de 10 a lunii următoare celei de raportare, la direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul mijlociu persoană juridică, situaţia privind obligaţiile de plată reprezentând contribuţiile sociale datorate şi neachitate până la data de 31 decembrie 2003, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a altor judeţe sau a municipiului Bucureşti, după caz, precum şi încasările în contul acestora, conform formularelor 01-04, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură.4. Pe baza informaţiilor referitoare la obligaţiile de plată şi la încasările în contul acestora din evidenţa proprie, precum şi a informaţiilor transmise conform pct. 3, direcţia generală a finanţelor publice judeţeană pe a cărei rază teritorială îşi are sediul social contribuabilul mijlociu consolidează, în vederea raportării, obligaţiile şi plăţile contribuabililor mijlocii, persoane juridice, iar până la data de 15 a lunii următoare celei de raportare va transmite Direcţiei de monitorizare a realizării creanţelor bugetare situaţia privind obligaţiile bugetare de plată şi încasările în contul acestora, conform formularelor 01-04.5. Situaţia se întocmeşte pe fiecare contribuabil mijlociu şi, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi bugetul asigurărilor pentru şomaj.6. Informaţiile necesare a fi completate în situaţia de mai sus rezultă din evidenţa analitică pe plătitori şi constituie baza documentară de analiză şi informare atât pentru Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, cât şi pentru Ministerul Finanţelor Publice.7. Informaţiile cuprinse în formularele 01-04, transmise de direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, se vor prelua şi se vor transmite în format electronic şi pe suport hârtie, pe baza datelor din Sistemul informatic de administrare a creanţelor fiscale.8. Organul fiscal de administrare va înştiinţa Direcţia de monitorizare a realizării creanţelor bugetare, în termen de 30 de zile, despre orice modificare intervenită în datele de înregistrare fiscală a contribuabililor mijlocii şi a sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora şi despre preluarea în administrare a unor noi contribuabili mijlocii, conform prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007.N. Procedura de reprezentare în faţa instanţelor şi de asistenţă legală pentru activitatea administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţeneReprezentarea în faţa instanţelor pentru actele emise de administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii se va realiza de serviciul juridic din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene în cadrul căreia funcţionează administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii.Asistenţa din punct de vedere juridic pentru activităţile administraţiei finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene se asigură de serviciul juridic din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene în cadrul căreia funcţionează administraţia finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii. +
Anexa MINISTERUL FINANTELOR PUBLICEAGENTIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALADIRECTIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRIICREANTELOR BUGETARECOD FISCAL…………………DENUMIRE CONTRIBUABIL ………SITUAŢIA OBLIGATIILOR LA BUGETUL DE STATŞI A PLATILOR EFECTUATE IN CONTUL ACESTOR OBLIGATIILA DATA DE: luna …. anul …..Formular 01*Font 8* – LEI –─────────────────────────────────────────────────────────┬────┬──────┬─────────┬─────────┬──────┬────┬──┐ Denumire venit │Impo│ Impo-│ │ │ Impo-│Alte│ │ │zit │zit pe│ TVA │ Accize │zit pe│im- │ T│ │ pe │veni- ├────┬────┼────┬────┤ titei│po- │ o│ │pro-│turi │ de │ de │ de │ de │ şi │zite│ t│ │fit │ din │pla-│ram-│pla-│res-│ gaze │ şi │ a│ │ │sala- │ta │bur-│ ta │ti- │ natu-│taxe│ l│ │ │ rii │ │sat │ │tuit│ rale │ │ │ ├────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9│──────┬─────────────────┬────────────────────────────┬───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │ │Debite │011│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │Restante la data │Accesorii aferente institu- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │31.12 a │ite până la 31 decembrie a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ O- │anului precedent │anului precedent │012│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ bli- ├─────────────────┴────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ ga- │Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului│020│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ tii │precedent instituite în anul curent │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ de ├─────────────────┬────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤plata │Obligaţii anulate│Debite │031│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │în condiţiile ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │legii din restan-│Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │te la 31.12 a │din cele instituite în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │anului precedent │anul curent │032│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │Obligaţii curente│Debite │041│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │inceput de an) │Accesorii aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │obligaţiilor curente │042│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │Obligaţii curente│Debite │051│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │anulate în condi-├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │tiile legii │Accesorii aferente │052│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │ │Debite: 011-031+041-051 │061│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Total obligaţii ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │ │Accesorii: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │012+020-032+042-052 │062│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │Din care │Debite │071│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │esalonate sau ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │amanate la plata │Accesorii │072│ │ │ │ │ │ │ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │Din obligaţii │Debite │081│ │ │ │ │ │ │ │ │ │Stin- │restante la ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤gere │31.12 a anului │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │obli- │precedent │cele instituite în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │gatii │ │anul curent │082│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤(Plati│Din obligaţii │Debite │091│ │ │ │ │ │ │ │ │ │com- │curente (cumulat ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤pen- │de la inceput an)│Accesorii aferente │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │sari, │ │obligaţiilor curente │092│ │ │ │ │ │ │ │ │ │alte ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤moda- │ │Debite: 081+091 │101│ │ │ │ │ │ │ │ │ │li- │Total stingeri ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤tati) │ │Accesorii: 082+092 │102│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │Din care din sume│Debite │111│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │esalonate la ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │plata │Accesorii │112│ │ │ │ │ │ │ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │Plati în avans │Debite │113│ │ │ │ │ │ │ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │Obligaţii restan-│Debite: 011-031-081 │121│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │te la 31.12 a ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │anului precedent │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Sold │ │cele instituite în anul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ la │ │curent: 012+020-032-082 │122│ │ │ │ │ │ │ │ │ │finele├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤peri- │Obligaţii curente│Debite: 041-051-091 │131│ │ │ │ │ │ │ │ │ │oadei │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ de │inceput de an) │Accesorii aferente: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │rapor-│ │042-052-092 │132│ │ │ │ │ │ │ │ │ │tare ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │ │Debite: 121+131 │141│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Total obligaţii ├────────────────────────────┼───┼────┼──────┼────┼────┼────┼────┼──────┼────┼──┤ │ │Accesorii: 122+132 │142│ │ │ │ │ │ │ │ │ │──────┴─────────────────┴────────────────────────────┴───┴────┴──────┴────┴────┴────┴────┴──────┴────┴──┘ Director executiv, Întocmit,Instrucţiuni pentru completarea formularului:– liniile 011 şi 012 rămân nemodificate până la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situaţia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plată şi a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 – linia 101 respectiv linia 062 – linia 102;– linia 020 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare impozit în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele lunii pentru oblibaţiile restante la 31.12 a anului precedent;– liniile 031 şi 032 – se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condiţiile legii;– liniile 041 şi 042 se modifica lunar – se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite până la finele lunii, pentru fiecare impozit în parte, cumulat de la inceputul anului;– liniile 051 şi 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate în condiţiile legii;– liniile 061 şi 062 se modifica lunar – se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare impozit în parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent şi debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puţin oblibaţiile anulate în condiţiile legii;– liniile 071 şi 072 – se inscriu debitele şi respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plată ce sunt esalonate sau amanate la plata;– liniile 081 şi 082 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la inceputul anului;– liniile 091 şi 092 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligaţii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;– liniile 101 şi 102 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare impozit în parte, prin insumarea liniilor 081 şi 091 respectiv a liniilor 082 şi 092;– liniile 111 şi 112 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare impozit în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;– linia 113 se modifica lunar – se inscrie, pentru fiecare impozit în parte sumele platite în avans;– liniile 121 şi 122 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plată restante la 31.12 a anului precedent;– liniile 131 şi 132 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de la inceputul anului;– liniile 141 şi 142 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare impozit în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la sfârşitul perioadei de raportare;– coloanele 4 şi 6 din rubrica "Obligaţii de plată" se vor completa cu sumele pentru care contribuabilul a depus cerere de rambursare/restituire;– coloanele 4 şi 6 din rubrica "Stingere obligaţii" se vor completa cu sumele efectiv rambursate/restituite;Corelatii în completarea formularului: 061=011-031+041-051 071≤061 062=012+020-032+042-052 072≤062 101=081+091 111≤101 102=082+092 112≤102 121=011-031-081 111≤071 122=012+020-032-082 112≤072 131=041-051-091 132=042-052-092 141=121+131 142=122+132 NOTĂ: În cazul nerespectarii esalonarii, în luna respectiva se opereaza modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.MINISTERUL FINANTELOR PUBLICEAGENTIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALADIRECTIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRIICREANTELOR BUGETARECOD FISCAL…………………DENUMIRE CONTRIBUABIL ………SITUAŢIA OBLIGATIILOR LA BUGETUL ASIGURARILORSOCIALE DE STAT ŞI A PLATILOR EFECTUATE IN CONTUL ACESTOR OBLIGATIILA DATA DE: luna …. anul …..Formular 02*Font 8* – LEI –─────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬─────────┬──────────┬──────────────┐ Denumire venit │Contribu- │Contri- │ │ │ │tia │ butia │ │ │ │individu- │ de │ │ │ │ala de │asigurări│ Alte │ │ │asigurări │ sociale │ contri- │ │ │sociale │datorata │ butii │ Total │ │retinuta │ de │ │ │ │de la │angajator│ │ │ │asigurati │ │ │ │ ├──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │──────┬─────────────────┬────────────────────────────┬───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ │Debite │011│ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Restante la data │Accesorii aferente institu- │ │ │ │ │ │ │de 31.12 a │ite până la 31 decembrie a │ │ │ │ │ │ O- │anului precedent │anului precedent │012│ │ │ │ │ bli- ├─────────────────┴────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ ga- │Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului│020│ │ │ │ │ tii │precedent instituite în anul curent │ │ │ │ │ │ de ├─────────────────┬────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤plata │Obligaţii anulate│Debite │031│ │ │ │ │ │în condiţiile ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │legii din restan-│Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │ │te la 31.12 a │din cele instituite în │ │ │ │ │ │ │anului precedent │anul curent │032│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Obligaţii curente│Debite │041│ │ │ │ │ │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │inceput de an) │Accesorii aferente │ │ │ │ │ │ │ │obligaţiilor curente │042│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Obligaţii curente│Debite │051│ │ │ │ │ │anulate în condi-├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │tiile legii │Accesorii aferente │052│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ │Debite: 011-031+041-051 │061│ │ │ │ │ │Total obligaţii ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ │Accesorii: │ │ │ │ │ │ │ │012+020-032+042-052 │062│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Din care │Debite │071│ │ │ │ │ │esalonate sau ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │amanate la plata │Accesorii │072│ │ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Din obligaţii │Debite │081│ │ │ │ │Stin- │restante la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤gere │31.12 a anului │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │obli- │precedent │cele instituite în │ │ │ │ │ │gatii │ │anul curent │082│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤(Plati│Din obligaţii │Debite │091│ │ │ │ │com- │curente (cumulat ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤pen- │de la inceput an)│Accesorii aferente │ │ │ │ │ │sari, │ │obligaţiilor curente │092│ │ │ │ │alte ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤moda- │ │Debite: 081+091 │101│ │ │ │ │li- │Total stingeri ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤tati) │ │Accesorii: 082+092 │102│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Din care din sume│Debite │111│ │ │ │ │ │esalonate la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │plata │Accesorii │112│ │ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Plati în avans │Debite │113│ │ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Obligaţii restan-│Debite: 011-031-081 │121│ │ │ │ │ │te la 31.12 a ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │anului precedent │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │Sold │ │cele instituite în anul │ │ │ │ │ │ la │ │curent: 012+020-032-082 │122│ │ │ │ │finele├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤peri- │Obligaţii curente│Debite: 041-051-091 │131│ │ │ │ │oadei │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ de │inceput de an) │Accesorii aferente: │ │ │ │ │ │rapor-│ │042-052-092 │132│ │ │ │ │tare ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ │Debite: 121+131 │141│ │ │ │ │ │Total obligaţii ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ │Accesorii: 122+132 │142│ │ │ │ │──────┴─────────────────┴────────────────────────────┴───┴──────────┴─────────┴──────────┴──────────────┘ Director executiv, Întocmit,Instrucţiuni pentru completarea formularului:– liniile 011 şi 012 rămân nemodificate până la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situaţia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plată şi a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 – linia 101 respectiv linia 062 – linia 102;– linia 020 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele lunii pentru oblibaţiile restante la 31.12 a anului precedent;– liniile 031 şi 032 – se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condiţiile legii;– liniile 041 şi 042 se modifica lunar – se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite până la finele lunii, pentru fiecare contribuţie în parte, cumulat de la inceputul anului;– liniile 051 şi 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate în condiţiile legii;– liniile 061 şi 062 se modifica lunar – se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare contribuţie în parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent şi debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puţin oblibaţiile anulate în condiţiile legii;– liniile 071 şi 072 – se inscriu debitele şi respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plată ce sunt esalonate sau amanate la plata;– liniile 081 şi 082 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la inceputul anului;– liniile 091 şi 092 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligaţii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;– liniile 101 şi 102 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, prin insumarea liniilor 081 şi 091 respectiv a liniilor 082 şi 092;– liniile 111 şi 112 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;– linia 113 se modifica lunar – se inscrie, pentru fiecare impozit în parte sumele platite în avans;– liniile 121 şi 122 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plată restante la 31.12 a anului precedent;– liniile 131 şi 132 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de la inceputul anului;– liniile 141 şi 142 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la sfârşitul perioadei de raportare;Corelatii în completarea formularului: 061=011-031+041-051 071≤061 062=012+020-032+042-052 072≤062 101=081+091 111≤101 102=082+092 112≤102 121=011-031-081 111≤071 122=012+020-032-082 112≤072 131=041-051-091 132=042-052-092 141=121+131 142=122+132 NOTĂ: În cazul nerespectarii esalonarii, în luna respectiva se opereaza modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.MINISTERUL FINANTELOR PUBLICEAGENTIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALADIRECTIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRIICREANTELOR BUGETARECOD FISCAL…………………DENUMIRE CONTRIBUABIL ………SITUAŢIA OBLIGATIILOR LA BUGETUL ASIGURARILORSOCIALE DE SĂNĂTATE ŞI A PLATILOR EFECTUATE IN CONTUL ACESTOR OBLIGATIILA DATA DE: luna …. anul …..Formular 03*Font 8* – LEI –─────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┬─────────┬──────────┬──────────────┐ Denumire venit │Contribu- │Contri- │ │ │ │tia │ butia │ │ │ │ pentru │ pentru │ │ │ │asigurări │asigurări│ Alte │ │ │sociale de│ sociale │ contri- │ │ │sănătate │ de │ butii │ Total │ │datorata │ sănătate│ │ │ │ de │retinuta │ │ │ │angajator │ de la │ │ │ │ │asigurati│ │ │ ├──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │──────┬─────────────────┬────────────────────────────┬───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ │Debite │011│ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Restante la data │Accesorii aferente institu- │ │ │ │ │ │ │de 31.12 a │ite până la 31 decembrie a │ │ │ │ │ │ O- │anului precedent │anului precedent │012│ │ │ │ │ bli- ├─────────────────┴────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ ga- │Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului│020│ │ │ │ │ tii │precedent instituite în anul curent │ │ │ │ │ │ de ├─────────────────┬────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤plata │Obligaţii anulate│Debite │031│ │ │ │ │ │în condiţiile ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │legii din restan-│Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │ │te la 31.12 a │din cele instituite în │ │ │ │ │ │ │anului precedent │anul curent │032│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Obligaţii curente│Debite │041│ │ │ │ │ │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │inceput de an) │Accesorii aferente │ │ │ │ │ │ │ │obligaţiilor curente │042│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Obligaţii curente│Debite │051│ │ │ │ │ │anulate în condi-├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │tiile legii │Accesorii aferente │052│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ │Debite: 011-031+041-051 │061│ │ │ │ │ │Total obligaţii ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ │Accesorii: │ │ │ │ │ │ │ │012+020-032+042-052 │062│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Din care │Debite │071│ │ │ │ │ │esalonate sau ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │amanate la plata │Accesorii │072│ │ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Din obligaţii │Debite │081│ │ │ │ │Stin- │restante la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤gere │31.12 a anului │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │obli- │precedent │cele instituite în │ │ │ │ │ │gatii │ │anul curent │082│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤(Plati│Din obligaţii │Debite │091│ │ │ │ │com- │curente (cumulat ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤pen- │de la inceput an)│Accesorii aferente │ │ │ │ │ │sari, │ │obligaţiilor curente │092│ │ │ │ │alte ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤moda- │ │Debite: 081+091 │101│ │ │ │ │li- │Total stingeri ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤tati) │ │Accesorii: 082+092 │102│ │ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Din care din sume│Debite │111│ │ │ │ │ │esalonate la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │plata │Accesorii │112│ │ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Plati în avans │Debite │113│ │ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │Obligaţii restan-│Debite: 011-031-081 │121│ │ │ │ │ │te la 31.12 a ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │anului precedent │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │Sold │ │cele instituite în anul │ │ │ │ │ │ la │ │curent: 012+020-032-082 │122│ │ │ │ │finele├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤peri- │Obligaţii curente│Debite: 041-051-091 │131│ │ │ │ │oadei │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ de │inceput de an) │Accesorii aferente: │ │ │ │ │ │rapor-│ │042-052-092 │132│ │ │ │ │tare ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ │Debite: 121+131 │141│ │ │ │ │ │Total obligaţii ├────────────────────────────┼───┼──────────┼─────────┼──────────┼──────────────┤ │ │Accesorii: 122+132 │142│ │ │ │ │──────┴─────────────────┴────────────────────────────┴───┴──────────┴─────────┴──────────┴──────────────┘ Director executiv, Întocmit,Instrucţiuni pentru completarea formularului:– liniile 011 şi 012 rămân nemodificate până la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situaţia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plată şi a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 – linia 101 respectiv linia 062 – linia 102;– linia 020 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele lunii pentru oblibaţiile restante la 31.12 a anului precedent;– liniile 031 şi 032 – se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condiţiile legii;– liniile 041 şi 042 se modifica lunar – se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite până la finele lunii, pentru fiecare contribuţie în parte, cumulat de la inceputul anului;– liniile 051 şi 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate în condiţiile legii;– liniile 061 şi 062 se modifica lunar – se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare contribuţie în parte, debitele restante la 31.12 a anului precedent şi debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puţin oblibaţiile anulate în condiţiile legii;– liniile 071 şi 072 – se inscriu debitele şi respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plată ce sunt esalonate sau amanate la plata;– liniile 081 şi 082 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la inceputul anului;– liniile 091 şi 092 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligaţii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;– liniile 101 şi 102 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, prin insumarea liniilor 081 şi 091 respectiv a liniilor 082 şi 092;– liniile 111 şi 112 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;– linia 113 se modifica lunar – se inscrie, pentru fiecare contribuţie în parte sumele platite în avans;– liniile 121 şi 122 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plată restante la 31.12 a anului precedent;– liniile 131 şi 132 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de la inceputul anului;– liniile 141 şi 142 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la sfârşitul perioadei de raportare;Corelatii în completarea formularului: 061=011-031+041-051 071≤061 062=012+020-032+042-052 072≤062 101=081+091 111≤101 102=082+092 112≤102 121=011-031-081 111≤071 122=012+020-032-082 112≤072 131=041-051-091 132=042-052-092 141=121+131 142=122+132 NOTĂ: În cazul nerespectarii esalonarii, în luna respectiva se opereaza modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.MINISTERUL FINANTELOR PUBLICEAGENTIA NAŢIONALA DE ADMINISTRARE FISCALADIRECTIA DE MONITORIZARE A REALIZĂRIICREANTELOR BUGETARECOD FISCAL…………………DENUMIRE CONTRIBUABIL ………SITUAŢIA OBLIGATIILOR LA BUGETUL ASIGURARILORPENTRU SOMAJ ŞI A PLATILOR EFECTUATE IN CONTUL ACESTOR OBLIGATIILA DATA DE: luna …. anul …..Formular 04*Font 8* – LEI –─────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬───────┐ Denumire venit │ Contribuţia │ Contribuţia │ │ │ individuala │ de asigurări │ │ │ de asigurări │ pentru şomaj │ │ │ pentru şomaj │ datorata de │ Total │ │ retinuta de │ angajator │ │ │ la asigurati │ │ │ ├──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │ 1 │ 2 │ 3 │──────┬─────────────────┬────────────────────────────┬───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │ │Debite │011│ │ │ │ │ ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │Restante la data │Accesorii aferente institu- │ │ │ │ │ │de 31.12 a │ite până la 31 decembrie a │ │ │ │ │ O- │anului precedent │anului precedent │012│ │ │ │ bli- ├─────────────────┴────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ ga- │Accesorii aferente debitelor la 31.12 a anului│020│ │ │ │ tii │precedent instituite în anul curent │ │ │ │ │ de ├─────────────────┬────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤plata │Obligaţii anulate│Debite │031│ │ │ │ │în condiţiile ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │legii din restan-│Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │ │te la 31.12 a │din cele instituite în │ │ │ │ │ │anului precedent │anul curent │032│ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │Obligaţii curente│Debite │041│ │ │ │ │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │inceput de an) │Accesorii aferente │ │ │ │ │ │ │obligaţiilor curente │042│ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │Obligaţii curente│Debite │051│ │ │ │ │anulate în condi-├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │tiile legii │Accesorii aferente │052│ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │ │Debite: 011-031+041-051 │061│ │ │ │ │Total obligaţii ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │ │Accesorii: │ │ │ │ │ │ │012+020-032+042-052 │062│ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │Din care │Debite │071│ │ │ │ │esalonate sau ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │amanate la plata │Accesorii │072│ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │Din obligaţii │Debite │081│ │ │ │Stin- │restante la ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤gere │31.12 a anului │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │obli- │precedent │cele instituite în │ │ │ │ │gatii │ │anul curent │082│ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤(Plati│Din obligaţii │Debite │091│ │ │ │com- │curente (cumulat ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤pen- │de la inceput an)│Accesorii aferente │ │ │ │ │sari, │ │obligaţiilor curente │092│ │ │ │alte ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤moda- │ │Debite: 081+091 │101│ │ │ │li- │Total stingeri ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤tati) │ │Accesorii: 082+092 │102│ │ │ │ ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │Din care din sume│Debite │111│ │ │ │ │esalonate la ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │plata │Accesorii │112│ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │Plati în avans │Debite │113│ │ │ │──────┼─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │Obligaţii restan-│Debite: 011-031-081 │121│ │ │ │ │te la 31.12 a ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │anului precedent │Accesorii aferente inclusiv │ │ │ │ │Sold │ │cele instituite în anul │ │ │ │ │ la │ │curent: 012+020-032-082 │122│ │ │ │finele├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤peri- │Obligaţii curente│Debite: 041-051-091 │131│ │ │ │oadei │(cumulat de la ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ de │inceput de an) │Accesorii aferente: │ │ │ │ │rapor-│ │042-052-092 │132│ │ │ │tare ├─────────────────┼────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │ │Debite: 121+131 │141│ │ │ │ │Total obligaţii ├────────────────────────────┼───┼──────────────────┼───────────────────┼───────┤ │ │Accesorii: 122+132 │142│ │ │ │──────┴─────────────────┴────────────────────────────┴───┴──────────────────┴───────────────────┴───────┘ Director executiv, Întocmit,Instrucţiuni pentru completarea formularului:– liniile 011 şi 012 rămân nemodificate până la finele anului de raportare. Se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele reprezentand debite restante respectiv accesorii aferente instituite până la 31 decembrie a anului precedent. Datele se preiau din situaţia existenta la finele anului precedent anului de raportare (din Situaţia obligaţiilor de plată şi a incasarilor la data de 31.12 a anului precedent, se calculeaza valoarea debitelor respectiv accesoriilor restante la 31.12 astfel: linia 061 – linia 101 respectiv linia 062 – linia 102;– linia 020 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, accesoriile instituite în anul curent până la finele lunii pentru oblibaţiile restante la 31.12 a anului precedent;– liniile 031 şi 032 – se inscriu sumele reprezentand debitele din restantele existente în sold la data de 31.12 a anului precedent, respectiv accesoriile instituite inclusiv în anul curent, anulate în condiţiile legii;– liniile 041 şi 042 se modifica lunar – se inscriu sume reprezentand debitele aferente fiecarei luni respectiv accesoriile instituite până la finele lunii, pentru fiecare contribuţie în parte, cumulat de la inceputul anului;– liniile 051 şi 052 se inscriu sumele reprezentand debitele respectiv accesoriile aferente din obligaţii curente anulate în condiţiile legii;– liniile 061 şi 062 se modifica lunar – se inscriu sume reprezentand, pentru fiecare contribuţie în parte, debitele restantele la 31.12 a anului precedent şi debitele din obligaţii curente, respectiv accesoriile aferente inclusiv cele instituite în anul curent, mai puţin oblibaţiile anulate în condiţiile legii;– liniile 071 şi 072 – se inscriu debitele şi respectiv accesoriile din totalul obligaţiilor de plată ce sunt esalonate sau amanate la plata;– liniile 081 şi 082 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele încasate în contul debitelor restante la 31.12 a anului precedent respectiv a accesoriilor aferente inclusiv cele instituite în anul curent, cumulat de la inceputul anului;– liniile 091 şi 092 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele încasate în contul debitelor din obligaţii curente, respectiv a accesoriilor acestora, cumulat de la inceputul anului;– liniile 101 şi 102 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, prin insumarea liniilor 081 şi 091 respectiv a liniilor 082 şi 092;– liniile 111 şi 112 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte, sumele încasate în contul ratelor scadente în luna de raportare, conform esalonarilor aprobate pentru debite respectiv accesorii;– linia 113 se modifica lunar – se inscrie, pentru fiecare contribuţie în parte sumele platite în avans;– liniile 121 şi 122 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor de plată restante la 31.12 a anului precedent;– liniile 131 şi 132 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor curente cumulat de la inceputul anului;– liniile 141 şi 142 se modifica lunar – se inscriu, pentru fiecare contribuţie în parte soldul debitelor respectiv accesoriilor aferente la sfârşitul perioadei de raportare a obligaţiilor restante la sfârşitul perioadei de raportare;Corelatii în completarea formularului: 061=011-031+041-051 071≤061 062=012+020-032+042-052 072≤062 101=081+091 111≤101 102=082+092 112≤102 121=011-031-081 111≤071 122=012+020-032-082 112≤072 131=041-051-091 132=042-052-092 141=121+131 142=122+132 NOTĂ: În cazul nerespectarii esalonarii, în luna respectiva se opereaza modificările în conformitate cu prevederile legale în vigoare referitoare la calculul accesoriilor.–––––