PROCEDURĂ din 17 martie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 259 din 29 martie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORDIN 1555 09/09/2009
ActulMODIFICAT DEORDIN 429 14/05/2007
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 1555 09/09/2009
ANEXA 2INLOCUIT DEORDIN 429 14/05/2007
ANEXA 3MODIFICAT DEORDIN 1555 09/09/2009
ANEXA 3MODIFICAT DEORDIN 429 14/05/2007
ANEXA 4INLOCUIT DEORDIN 429 14/05/2007
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 26 05/11/1990 ART. 21
ANEXA 2REFERIRE LAHG 167 07/03/1991
ANEXA 2REFERIRE LACONVENTIE 31/07/1990
ANEXA 3REFERIRE LACONVENTIE 31/07/1990
ANEXA 4REFERIRE LALEGE (R) 26 05/11/1990 ART. 21
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORDIN 1555 09/09/2009
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZAORDIN 1555 09/09/2009
ActulMODIFICAT DEORDIN 429 14/05/2007
ActulAPROBAT DEORDIN 133 17/03/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 133 17/03/2005
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 1555 09/09/2009
ANEXA 2INLOCUIT DEORDIN 429 14/05/2007
ANEXA 3MODIFICAT DEORDIN 1555 09/09/2009
ANEXA 3MODIFICAT DEORDIN 429 14/05/2007
ANEXA 4INLOCUIT DEORDIN 429 14/05/2007





Notă
Aprobată prin Ordinul nr. 133 din 17 martie 2005, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 259 din 29 martie 2005.
1.În vederea obținerii de contingent, societățile comerciale depun la Registratura Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei un dosar care trebuie să îndeplinească criteriile de selecție prevăzute în anexa nr. 1 și să conțină cererea privind solicitarea de contingent necesar pentru executarea contractului, al cărei model este prezentat în anexa nr. 2, însoțită de documentația completă prevăzută în anexa nr. 3a), cu cel mult 60 de zile înainte de data începerii derulării contractului.2.Cererile privind solicitarea de contingent, însoțite de documentația completă, se soluționează în termen de 30 de zile de la data înregistrării acestora.3.Respingerea cererii și motivele care au stat la baza acestei decizii se comunică în scris, în termenul prevăzut la pct. 2.4.Departamentul pentru muncă în străinătate din cadrul Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei întocmește un referat privind dosarul depus în vederea trimiterii de personal român, detașat din societăți comerciale cu sediul în România, pentru a activa pe bază de contracte de lucrări, prevăzut în anexa nr. 4, numai pentru societățile comerciale care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții:a)au depus documentația completă conform anexei nr. 3a);b)îndeplinesc criteriile de selecție prevăzute în anexa nr. 1.5.Pentru societățile comerciale care îndeplinesc condițiile prevăzute la pct. 4, normarea contractului de lucrări prezentat se efectuează în funcție de tarifele germane.6.Referatul prevăzut la pct. 4, întocmit de Departamentul pentru muncă în străinătate, se avizează de către secretarul de stat coordonator și se aprobă de către ministrul muncii, solidarității sociale și familiei. În baza referatului aprobat, Departamentul pentru muncă în străinătate eliberează societății comerciale contingentul necesar pentru trimiterea de personal român, detașat pentru a activa pe bază de contracte de lucrări în Republica Federală Germania, și returnează originalul contractului de lucrări, precum și devizul lucrării/lista de servicii.7.Aprobările de contingent, eliberate de Departamentul pentru muncă în străinătate, neutilizate în termen de 90 de zile de la data aprobării, se anulează și nu constituie rezervare de contingent pentru alte contracte de lucrări. Societățile comerciale sunt obligate să comunice în scris Departamentului pentru muncă în străinătate toate aprobările de contingent neutilizate.8.În vederea obținerii de contingent suplimentar pentru prelungirea sau, după caz, amânarea perioadei de execuție a unui contract în derulare, societățile comerciale depun la Registratura Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei un dosar care trebuie să conțină cererea privind solicitarea de contingent suplimentar, al cărei model este prezentat în anexa nr. 2, însoțită de documentația completă prevăzută în anexa nr. 3b).9.Cererile privind solicitarea de contingent suplimentar, însoțite de documentația completă, se soluționează în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrării acestora. + 
Anexa nr. 1la procedură
CRITERII DE SELECȚIE
pe care trebuie să le îndeplinească societățile comerciale în vederea obținerii de contingent
1.Societatea comercială trebuie să depună documentația completă conform anexei nr. 3a)/3b).2.Societatea comercială trebuie să aibă înscris în certificatul de înregistrare la registrul comerțului, ca obiect principal de activitate, aceeași activitate pe care urmează să o desfășoare în Republica Federală Germania.3.Societatea comercială trebuie să desfășoare activitate în țară, în domeniul pentru care solicită aprobare de contingent, cel puțin 6 luni înainte de depunerea cererii.4.Societatea comercială trebuie să aibă personal încadrat cu contract de muncă în România, cu calificare profesională în domeniul în care vrea să desfășoare activitate în Republica Federală Germania.5.Societatea comercială trebuie să aibă obligațiile bugetare achitate la zi, conform legislației în vigoare, către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, inclusiv contribuția la sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, bugetul asigurărilor pentru șomaj și bugetul asigurărilor sociale de sănătate.6.Societatea comercială trebuie să respecte înlesnirile la plată (eșalonare, amânare), conform legislației în vigoare, către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, inclusiv contribuția la sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale, bugetul asigurărilor pentru șomaj și bugetul asigurărilor sociale de sănătate.7.Nu trebuie să fie înscrise în registrul comerțului mențiuni, conform art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerțului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la hotărârea de condamnare a comerciantului pentru fapte penale, punerea sub stare de interdicție, instituirea curatelei, declararea stării de faliment și nu trebuie să existe comunicări ale organelor de drept referitoare la amenzi, abuz de încredere, fals, concurență neloială, alte abateri.8.Societatea comercială nu trebuie să fie sancționată de autoritățile germane pentru încălcarea legislației germane privind evaziunea fiscală, neplata salariilor cuvenite, neplata concediului de odihnă etc. și trebuie să cunoască și să respecte regimul privind dreptul la ședere și muncă.NOTĂ:Criteriile de selecție sunt cumulative, iar nerespectarea acestora duce la respingerea dosarului depus.
 + 
Anexa nr. 2la procedurăSocietatea Comercială ……………………….Nr. ……/data …………
CERERE
privind solicitarea de contingent/contingent suplimentar
necesar pentru executarea contractului
– model
Către Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și FamilieiDepartamentul pentru muncă în străinătateReferitor la aprobarea de contingent în baza Convenției dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Federale Germania privind trimiterea de personal român din întreprinderi cu sediul în România pentru a activa pe bază de contracte de lucrări, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 167/1991, cu modificările ulterioareSubsemnatul …….., reprezentant legal al Societății Comerciale ……., cu sediul în localitatea ……, str. …… nr. …., județul/sectorul ….., codul poștal ….., vă rog să aprobați contingentul/suplimentarea de contingent pentru executarea contractului de lucrări din data de …., încheiat cu firma germană ….., și detașarea unui număr de …… salariați (…… om/lună), pentru perioada …….., la șantierul/punctul de lucru ……….. .Salariații care urmează să fie detașați în baza acestui contract de lucrări sunt calificați în următoarele meserii: ………………………………. .La prezenta cerere anexăm documentația completă prevăzută în anexa nr. 3a), respectiv 3b), la Procedura de repartizare de contingent societăților comerciale cu sediul în România, care execută contracte de lucrări în Republica Federală Germania, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, solidarității sociale și familiei nr. 133/2005.
Reprezentant legal,
……………………….
(numele, prenumele și semnătura)
L.S.
 + 
Anexa nr. 3a)la procedură
DOCUMENTAȚIA
pe care trebuie să o depună societățile comerciale care urmează
să execute lucrări în Republica Federală Germania, la solicitarea contingentului
1.Cerere privind solicitarea de contingent necesar pentru executarea contractului, conform anexei nr. 22.Contractul de lucrări în original (în limba germană) și în copie3.Traducerea contractului în limba română, legalizată sau, după caz, semnată și ștampilată de reprezentantul legal al societății comerciale4.Devizul de lucrări/lista serviciilor, în original și în copie5.Graficul de repartizare a personalului pe luni6.Curriculum vitae pentru șeful de șantier/echipă, cu mențiunea că acesta nu a fost condamnat sau sancționat pe teritoriul României și pe teritoriul Republicii Federale Germania7.Prezentarea firmei, care să conțină, în mod obligatoriu, următoarele elemente:– data de la care societatea comercială desfășoară în România activitatea pe care dorește să o desfășoare în Republica Federală Germania, precum și, după caz, data de la care desfășoară activitate în Republica Federală Germania;– lista cu lucrările executate în România în domeniul pentru care solicită repartizarea de contingent*).*) Se depune numai la prima solicitare de contingent.8.Declarație notarială a reprezentantului legal al societății comerciale, din care să rezulte:– cunoașterea și respectarea legislației și a reglementărilor în domeniu (Convenția din 31 iulie 1990, încheiată între Guvernul României și Guvernul Republicii Federale Germania);– faptul că societatea comercială nu a avut probleme cu autoritățile germane (evaziune fiscală, nerespectarea regimului privind dreptul la ședere și muncă, neplata salariilor cuvenite conform legislației germane, neplata concediului de odihnă);– respectarea elementelor minime legale în ceea ce privește asigurarea medicală, asigurarea de accidente, cazarea, asigurarea mesei, asigurarea echipamentului de protecție și transportul local.9.Dovezi (în original sau în copie legalizată) eliberate în luna depunerii documentației, privind achitarea la zi a obligațiilor către:– bugetul de stat;– bugetul asigurărilor sociale de stat, inclusiv contribuția la sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale;– bugetul asigurărilor pentru șomaj;– Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate.10.Adeverință eliberată de inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază își are reședința societatea comercială, din care să rezulte:– numărul total de salariați încadrați cu contracte individuale de muncă;– faptul că societatea comercială nu a fost sancționată contravențional pentru muncă fără forme legale.11.Certificatul constatator emis de oficiul registrului comerțului, eliberat în luna depunerii documentației (în original sau în copie legalizată)12.Situația numărului de salariați încadrați cu contract individual de muncă, detașați, cu care își desfășoară activitatea în Republica Federală Germania, întocmită la data depunerii dosarului pentru contingent, precum și numărul de contracte aflate în derulare în Republica Federală Germania.13.Actul constitutiv al societății comerciale, în copie**)14.Certificat de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerțului, în copie**)**) Se depune numai la prima solicitare de contingent și în cazul unor modificări în actul constitutiv al societății comerciale.15.Ultimul bilanț contabil depus și înregistrat la administrația financiară, în copie, din care să reiasă activitatea preponderentă pe care o desfășoară societatea comercială și situația financiară a acesteia.
 + 
Anexa nr. 3b)la procedură
DOCUMENTAȚIA
pe care trebuie să o depună societățile comerciale care urmează să solicite contingent suplimentar
pentru prelungirea/amânarea perioadei de execuție la un contract în derulare
1.Cerere privind solicitarea de contingent suplimentar necesar pentru executarea contractului, conform anexei nr. 22.Supliment pentru contractul existent/contractul parțial de lucrări (în limba germană) și copie de pe acesta3.Fundamentarea prelungirii/amânării termenelor, în măsura în care suplimentul nu prevede și copie de pe acesta4.Traducerea suplimentului pentru contractul existent și fundamentarea prelungirii, în limba română, legalizată sau, după caz, semnată și ștampilată de reprezentantul legal al societății comerciale5.Restul de lucrări din deviz rămase de executat, în copie6.Graficul de repartizare a personalului pe luni7.Aprobarea de contingent inițială, eliberată de Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, în copie8.Aprobarea de contingent eliberată de Oficiul Federal de Muncă al Landului Hessen, în copie9.Dovezi (în original sau în copie legalizată) eliberate în luna depunerii documentației, privind achitarea la zi a obligațiilor către:– bugetul de stat;– bugetul asigurărilor sociale de stat, inclusiv contribuția la sistemul de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale;– bugetul asigurărilor pentru șomaj;– Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate.10.Ultimul bilanț contabil depus și înregistrat la administrația financiară, în copie, din care să reiasă activitatea preponderentă pe care o desfășoară societatea comercială și situația financiară a acesteia.
 + 
Anexa nr. 4la procedurăMINISTERUL MUNCII, SOLIDARITĂȚII SOCIALE ȘI FAMILIEIDepartamentul pentru muncă în străinătateNr. ……/Data ……De acord────────Ministrul muncii, solidarității sociale și familiei……………………………………………
REFERAT
privind dosarul depus în vederea trimiterii de personal român,
detașat din societăți comerciale cu sediul în România, pentru a activa pe bază de contracte de lucrări
A.Date de identificareCererea nr. ……. din data de …….., înregistrată la sediul Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei cu nr. ……. din data de …………………Data completării dosarului (dacă este cazul) …………………..Societatea Comercială ……………………………………….Adresa …………………………………………………….Activitatea principală ………., codul de activitate CAEN ……..Codul fiscal/Codul unic de înregistrare ……………………….Numele și prenumele directorului/directorului general/administratorului…………………………………………………………..Bilanțul contabil la data de ………………………….., din care reiese o cifră de afaceri netă de ………………………………, un profit/o pierdere de …….. și un număr mediu de …………….. salariați.B.Îndeplinirea criteriilor de selecție în vederea obținerii de contingent1.Societatea comercială a depus documentația completă conform anexei nr. 3a):Da []Nu []2.Societatea comercială are înscris în certificatul de înmatriculare ca obiect principal de activitate aceeași activitate pe care urmează să o desfășoare în Republica Federală Germania:Da []Nu []3.Societatea comercială a desfășurat în România, cel puțin 6 luni înainte de data solicitării de contingent, activitatea pentru care solicită contingent:Da []Nu []4.Societatea comercială are personal încadrat cu contract individual de muncă:Da []Nu []5.Obligații bugetare achitate la zi:Da []Nu []6.Societatea comercială a respectat înlesnirile la plată: eșalonare/amânare:Da []Nu []a)bugetul de stat ……………………………………….b)bugetul asigurărilor sociale de stat …………………….c)bugetul asigurărilor pentru șomaj ……………………….d)bugetul asigurărilor sociale de sănătate …………………7.Există înscrise în registrul comerțului mențiuni, conform art. 21 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerțului, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau comunicări ale organelor de drept, referitoare la amenzi, abuz de încredere, fals, concurență, alte abateri:Da []Nu []8.Există sancționare pentru nerespectarea legislației germane la data solicitării de contingent:Da [] pe perioada ………………..Nu []C.Elemente ale contractului1.Domeniul de activitate pentru care a fost încheiat contractul……………………………………………………….2.Data încheierii contractului (zz/ll/aa)……………………………………………………….3.Denumirea firmei germane cu care s-a încheiat contractul……………………………………………………….4.Data începerii lucrării (zz/ll/aa)……………………………………………………….5.Data finalizării lucrării (zz/ll/aa)……………………………………………………….6.Durata de executare a contractului …………………… luni7.Personal necesar pentru executarea contractului: ………. om/lună8.Valoarea contractului ……………………………. mii euro9.Șantierul/Punctul de lucru de desfășurare a contractului…………………………………………………………..D.Mențiuni● Societatea comercială are aprobat un număr de ……….. contracte, cu un număr total de …….. om/lună, conform situației Departamentului pentru muncă în străinătate.● La data începerii contractului supus aprobării societatea comercială are în derulare ……. contracte, cu un număr de ……… salariați cu contract individual de muncă, detașați, cu care își desfășoară deja activitatea în Republica Federală Germania.Având în vedere cele prezentate, vă rugăm să decideți asupra acordării contingentului.
Avizat,
Secretar de stat,
…………………
Director,
……………..
Întocmit
……………….
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x