PROCEDURĂ din 16 septembrie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ANTREPRENORIATULUI SI TURISMULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 975 din 6 octombrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1544 16/09/2022
ActulREFERIRE LAHOTARARE 826 05/08/2021
ActulREFERIRE LADECRET 240 14/04/2020
ActulREFERIRE LADECRET 195 16/03/2020
ActulREFERIRE LALEGE 55 15/05/2020
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 1544 16/09/2022
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1544 16/09/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 1544 16/09/2022
ActulREFERIT DEORDIN 1544 16/09/2022





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 1.544 din 16 septembrie 2022, publicat în Monitorul oficial al României, Partea I, nr. 975 din 6 octombrie 2022.
Evoluția situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 a necesitat adoptarea unor măsuri precum Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 16 martie 2020, prin care în data de 16 martie 2020 a fost declarată stare de urgență pe tot teritoriul României pe o perioadă de 30 de zile, perioadă prelungită pentru încă 30 de zile prin Decretul nr. 240/2020. Ulterior, prin Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, a fost instituită starea de alertă pe întreg teritoriul României pe o perioadă de 30 de zile, care a fost, la rândul ei, prelungită prin hotărâri ale Guvernului lunare, ultima fiind Hotărârea Guvernului nr. 826/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 11 august 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. În acest context, instituțiile publice și private au fost forțate la rândul lor să se adapteze acestor noi condiții prin emiterea unor acte normative, astfel încât să își poată continua activitățile în vederea obținerii rezultatelor preconizate.Având în vedere numărul mare de beneficiari ai programelor cu finanțare națională și externă, implementate la nivelul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului (MAT), situația pandemică ce a afectat activitățile de certificare și monitorizare a IMM-urilor finanțate, în ceea ce privește efectuarea vizitelor în teren la locația acestora, precum și rezultatele obținute în implementarea monitorizării online efectuate în perioada stării de urgență, respectiv de alertă, se completează cadrul legal care reglementează procedurile de implementare și schemele de ajutor nerambursabil, implementate de MAT, inclusiv cele aferente programelor cu finanțare națională/externă implementate la nivelul MAT în 2017 și 2018, cu prevederile prezentei proceduri de certificare și monitorizare online.După ridicarea restricțiilor și revenirea la condițiile de lucru anterioare instituirii stării de urgență/alertă pe teritoriul României, certificarea și monitorizarea beneficiarilor în cadrul programelor cu finanțare națională/externă se vor efectua și în format online, fără deplasarea angajaților MAT sau ai agențiilor pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului (AIMMAIPE) sau ai instituțiilor de credit partenere la locul de implementare a proiectului beneficiarului. Activitățile de certificare și de monitorizare se vor derula prin intermediul mijloacelor electronice atât ale membrilor din MAT/unitatea de monitorizare, control și raportare (UMCR)/personalului aferent instituțiilor de credit partenere, cât și ale beneficiarilor finanțați în cadrul proiectului (de exemplu: conexiuni online video, poștă electronică, semnături electronice, aplicații software etc.).Prezenta procedură se aplică la nivelul MAT, AIMMAIPE din subordine și instituțiilor financiare partenere MAT în cadrul programelor finanțate de la bugetul de stat sau din fonduri externe nerambursabile aflate în implementare la acest moment sau pentru care se vor demara procedurile de aprobare.Certificarea și monitorizarea cu deplasare la fața locului (în teren) a beneficiarilor în cadrul programelor naționale se vor efectua pe bază de eșantion. Eșantionul se va calcula ca procent de minimum 10% din numărul total de IMM-uri finanțate în cadrul fiecărui program de finanțare. În situația în care există suspiciuni la momentul certificării/monitorizării online, MAT/AIMMAIPE/instituția de credit parteneră va dispune certificarea/monitorizarea la fața locului prin deplasare efectivă. Tot prin vizită la fața locului, în teren, se va acționa în cazul unor sesizări de nereguli din partea terților sau altor instituții abilitate ale statului.I.Pentru realizarea certificării online, reprezentanții instituțiilor de credit partenere/AIMMAIPE vor desfășura următoarele activități:1.anunțarea beneficiarilor cu privire la inițierea și modalitatea de efectuare a acesteia, printr-o scrisoare de înștiințare transmisă pe e-mail, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1. Reprezentanții instituțiilor de credit partenere/AIMMAIPE vor solicita (telefonic și/sau prin corespondență electronică) beneficiarului să confirme electronic, printr-un reply/răspuns, primirea scrisorii de înștiințare;2.verificarea funcționalității site-ului web la beneficiarii care au primit finanțare pentru creare pagină web (printscreen după prima pagină sau după pagina cu informațiile de contact a siteului; adresa site-ului se completează în coloana „Observații“ din procesul-verbal de realizare a vizitei de certificare online, prevăzut în anexa nr. 4); în cazul în care funcționalitatea paginii web a beneficiarului nu se poate verifica accesând online adresa site-ului, echipele de certificare vor contacta telefonic sau pe email beneficiarul și vor solicita clarificări;3.verificarea existenței, funcționalității și folosirii în scopul destinat a activelor corporale și necorporale achiziționate în cadrul proiectului, care trebuie să releve:a)locul implementării proiectului finanțat – beneficiarul are obligația să activeze GPS-ul telefonului mobil și să transmită pe WhatsApp localizarea implementării proiectului (share location in real time), în timpul organizării vizitei de certificare online;b)existența și funcționalitatea activelor corporale finanțate în cadrul schemei de finanțare – video și printscreen cu echipamentele/utilajele/instalațiile/aparatele achiziționate prin proiect și pentru care au primit ajutor financiar nerambursabil (AFN), conform declarației pe propria răspundere, prevăzută în anexa nr. 2;c)seria și/sau numărul de inventar al activelor finanțate, precum și corespondența acestora cu seria din formularul de decont – video și printscreen/copii după documentul cu seria/nr. licenței (după caz) și printscreen program/aplicație deschisă pe calculator, în cazul programelor/aplicațiilor pentru care s-a primit finanțare;d)existența și funcționalitatea (după caz) activelor necorporale (programe/licențe/aplicații software, brevete de invenție, francize, etichetare ecologică) – printscreen/copie după dovada înregistrării brevetului/mărcii/francizei/etichetei ecologice etc. la organismul abilitat din România sau din țara de origine. Pentru francize se solicită dovada plății redevenței și continuității/existenței contractului de franciză.ATENȚIE!În cazul în care în urma desfășurării activității de certificare se constată că beneficiarii au făcut declarații incomplete și/sau neconforme cu realitatea pentru a obține ajutorul nerambursabil, au schimbat destinația acestuia sau se constată că nu mai sunt îndeplinite condițiile prevăzute în acordul de finanțare sau în schema de ajutor nerambursabil, membrii echipei de certificare vor consemna acest lucru în procesul-verbal de realizare a vizitei de certificare online.Persoanele responsabile cu activitatea de certificare a întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) finanțate sunt membrii echipelor de certificare desemnați de către instituțiile de credit partenere/AIMMAIPE.La finalizarea activității de certificare, conform prezentei proceduri de certificare, documentele aferente fiecărui beneficiar certificat vor fi următoarele:– proces-verbal de realizare a vizitei de certificare online semnat electronic/olograf de către membrii echipelor de certificare și beneficiari;– printscreen pagină web (dacă a fost finanțată în cadrul proiectului);– printscreen locație cu GPS activat;– printscreen și/sau imagini video cu activele corporale finanțate în cadrul programului, cu seria/nr. de inventar lizibile;– printscreen/copie după documentul cu seria/nr. licenței (după caz) și printscreen program/aplicație deschisă pe calculator pentru programe/licențe/aplicații software;– printscreen/copie după dovada înregistrării la organismul abilitat din România sau din țara de origine a brevetelor de invenție, francizelor, etichetelor ecologice etc.;– printscreen/copie după dovada plății redevenței și continuității/existenței contractului de franciză.Toate documentele, respectiv: procesul-verbal de realizare a vizitei de certificare online, imagini video/printscreenuri, copii după documente originale, vor fi păstrate și arhivate.II.Pentru realizarea monitorizării online, membrii UMCR din cadrul AIMMAIPE/MAT vor desfășura următoarele activități:1.întocmirea planului de monitorizare a beneficiarilor schemelor de finanțare;2.anunțarea beneficiarilor cu privire la inițierea monitorizării și modalitatea de efectuare a acesteia printr-o scrisoare de înștiințare transmisă pe e-mail. Membrii UMCR vor solicita (telefonic și/sau prin corespondență electronică) beneficiarului să confirme electronic, printr-un reply/răspuns, primirea scrisorii de înștiințare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;3.verificarea autorizării codului CAEN pentru care s-a solicitat finanțarea la locul de implementare a proiectului: se interoghează baza de date a Oficiului Național al Registrului Comerțului și se atașează certificatul constatator actualizat la dosarul de documente aferente fiecărui beneficiar;4.verificarea funcționalității site-ului web la beneficiarii care au primit finanțare pentru creare pagină web (printscreen după prima pagină sau după pagina cu informațiile de contact a site-ului; adresa site-ului se completează în coloana „Observații“ din procesul-verbal de monitorizare, prevăzut în anexa nr. 5. În cazul în care funcționalitatea paginii web a beneficiarului nu se poate verifica accesând online adresa site-ului, echipele de monitorizare vor contacta telefonic sau pe e-mail beneficiarul și vor solicita clarificări;5.verificarea de către membrii UMCR a tuturor documentelor solicitate în scrisoarea de înștiințare și transmise de beneficiar și solicitarea de clarificări, după caz, astfel:a)verificarea existenței, funcționalității și folosirii în scopul destinat a activelor corporale/necorporale achiziționate în cadrul proiectului (documente obținute prin utilizarea mijloacelor electronice și a aplicațiilor software disponibile la beneficiar, în format video și/sau fotografie, cu afișarea seriilor/numerelor de inventar ale activelor finanțate în cadrul proiectului). Informațiile transmise de beneficiar prin poșta electronică sau alte platforme de transfer web disponibile (de exemplu, www.wetransfer.com) trebuie să releve:(i)locul implementării proiectului finanțat – declarație pe propria răspundere a beneficiarului cu privire la locația implementării proiectului și la existența activelor corporale/necorporale finanțate, prevăzută în anexa nr. 2;Beneficiarul are obligația să activeze GPS-ul telefonului mobil și să transmită pe WhatsApp localizarea implementării proiectului (share location in real time), în timpul organizării vizitei de monitorizare online;(ii)existența și funcționalitatea activelor corporale finanțate în cadrul schemei de finanțare – video și printscreen cu echipamentele/utilajele/instalațiile/ aparatele achiziționate prin proiect și pentru care au primit AFN, conform declarației pe propria răspundere, prevăzută în anexa nr. 2;(iii)seria și/sau numărul de inventar al activelor finanțate, precum și corespondența acestora cu seria din formularul de decont – video și/sau fotografii/copii după documentul cu seria/nr. licenței (după caz) și printscreen program/aplicație deschisă pe calculator, în cazul programelor/aplicațiilor pentru care s-a primit finanțare;(iv)existența și funcționalitatea (după caz) activelor necorporale (programe/licențe/aplicații software, brevete de invenție, francize, etichetare ecologică) – copie după dovada înregistrării brevetului/ mărcii/francizei/etichetei ecologice etc. la organismul abilitat din România sau din țara de origine. Pentru francize se solicită dovada plății redevenței și continuității/existenței contractului de franciză pentru perioada de monitorizare;b)verificarea poliței de asigurare a activelor finanțate prin proiect, precum și a prelungirii și cesionării acesteia în favoarea AIMMAIPE/băncii – copie după document;c)verificarea înregistrării amortizării mijloacelor fixe achiziționate în cadrul proiectului (fișa de amortizare a mijloacelor fixe – copie după document);d)verificarea registrului obiectelor de inventar;e)verificarea menținerii numărului și tipului locurilor de muncă (normă întreagă, durată nedeterminată, șomer, absolvent după anul 2012 sau persoană defavorizată) – registru salariați și rapoarte per salariat din REVISAL care să cuprindă angajații activi, suspendați și cărora le-au încetat raporturile de muncă la momentul efectuării vizitei de monitorizare; dinamica locurilor de muncă, prevăzută în anexa nr. 3; adeverință șomer; diplomă/adeverință absolvent sau document care atestă încadrarea în categoria persoanelor defavorizate pentru persoanele angajate în urma vacantării unui loc de muncă creat prin proiect;f)alte documente prevăzute de procedura de implementare a fiecărei scheme;g)întocmirea/completarea și semnarea procesului-verbal de monitorizare, prevăzut în anexa nr. 5, de către membrii UMCR și transmiterea acestuia spre luare la cunoștință de către beneficiarul monitorizat a constatărilor rezultate în urma desfășurării activității de monitorizare. Membrii UMCR vor solicita beneficiarului să semneze documentul electronic/olograf și să îl returneze pe e-mail.NOTĂ:În cazul în care, în perioada menționată, locurile de muncă create în cadrul schemei devin vacante din diverse cauze sau se suspendă, beneficiarul are termenul prevăzut în procedura de implementare a schemei să ocupe locurile de muncă vacante, păstrând numărul și tipul acestora pentru care a primit punctaj în planul de afaceri.ATENȚIE!În cazul în care în urma desfășurării activității de certificare/monitorizare se constată că beneficiarii au făcut declarații incomplete și/sau neconforme cu realitatea pentru a obține ajutorul nerambursabil sau au schimbat destinația acestuia sau se constată că nu mai sunt îndeplinite condițiile prevăzute în acordul de finanțare sau în schema de ajutor nerambursabil, membrii UMCR vor informa conducerea AIMMAIPE/MAT cu privire la demararea procedurii de recuperare parțială/totală, după caz, a ajutorului acordat.Persoanele responsabile cu activitatea de monitorizare a IMM-urilor finanțate: membrii UMCR desemnați prin decizie a directorului executiv.La finalizarea activității de monitorizare conform prezentei proceduri de certificare și monitorizare, documentele aferente fiecărui beneficiar monitorizat vor fi următoarele:– proces-verbal de monitorizare;– certificatul constatator al beneficiarului;– fișă amortizare mijloace fixe;– registrul obiectelor de inventar;– polița de asigurare cesionată în favoarea AIMMAIPE/băncii, cu mențiunea reînnoirii/prelungirii;– istoric REVISAL (registru salariați), rapoarte per salariat, contracte de muncă, extras din REGES, după caz, state de plată aferente perioadei de monitorizare;– dovada menținerii tipului locurilor de muncă nou-create (adeverință șomer, diplomă/adeverință absolvent sau document care atestă încadrarea în categoria persoanelor defavorizate pentru persoanele angajate în urma vacantării unui loc de muncă creat prin proiectul prevăzut de procedura de implementare a schemei);– printscreen pagină web (dacă a fost finanțată în cadrul proiectului);– printscreen locație cu GPS activat;– fotografii și/sau imagini video cu activele corporale finanțate în cadrul programului, cu seria/nr. de inventar lizibile;– fotografii/copie după documentul cu seria/nr. licenței (după caz) și printscreen program/aplicație deschisă pe calculator pentru programe/licențe/aplicații software;– copie după dovada înregistrării la organismul abilitat din România sau din țara de origine a brevetelor de invenție, francizelor, etichetelor ecologice etc.;– copie după dovada plății redevenței și continuității/ existenței contractului de franciză.Toate documentele reprezentând imagini video, fotografii, printscreenuri, copii după documente originale vor fi păstrate și arhivate. De asemenea, toate documentele transmise de către beneficiari trebuie să fie semnate electronic/olograf de către aceștia, cu excepția celor reprezentând imagini video și fotografii cu activele corporale și/sau necorporale.Activitatea de certificare se poate realiza prin vizita la fața locului (la sediul social/punctul de lucru declarat de către beneficiar) și de membrii MAT/UMCR din cadrul AIMMAIPE, ori de câte ori se consideră că este nevoie.Activitatea de monitorizare se poate realiza la fața locului (la sediul social/punctul de lucru declarat de către beneficiar) de membrii MAT/UMCR din cadrul AIMMAIPE, ori de câte ori se consideră că este nevoie.Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta procedură. + 
Anexa nr. 1la procedură
Scrisoare de înștiințare privind certificarea*)/monitorizarea beneficiarului
*) Instituțiile de credit partenere vor selecta din prezenta scrisoare paragrafele necesare procesului de certificare, conform Procedurii de certificare și monitorizare online pentru programele cu finanțare nerambursabilă aflate în implementare la Ministerul Antreprenoriatului și Turismului prin intermediul agențiilor pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului, precum și prin intermediul instituțiilor de credit partenere, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 1.544/2022.

Denumire beneficiar:
Cod unic de înregistrare:
Adresă beneficiar:
Județul:
Reprezentant legal al beneficiarului sau împuternicitul acestuia:
Nr. telefon:
Adresa de e-mail:

Stimate ……………………………………………………………….,Prin prezenta, vă aducem la cunoștință că echipa de certificare/monitorizare a Ministerului Antreprenoriatului și Turismului/agențiilor pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului (MAT/AIMMAIPE)/instituției de credit partenere ……………………. va începe activitatea de certificare/monitorizare a societății dumneavoastră, având ca obiective:a)verificarea existenței și punerii în funcțiune a activelor (corporale și necorporale) certificate de bancă, finanțate în cadrul programului …………………….. și solicitate la rambursare;b)verificarea existenței fișei de amortizare a mijloacelor fixe, finanțate în cadrul programului ……………………. și solicitate la rambursare;c)verificarea poliței de asigurare, a valabilității acesteia și a cesionării în favoarea AIMMAIPE/instituției de credit partenere a activelor finanțate în cadrul programului ……………………………….. și solicitate la rambursare (după caz, se verifică existența unui act adițional sau a unei anexe la polița de asigurare din care să fie identificate activele achiziționate);d)verificarea respectării criteriului locurilor de muncă asumate în cadrul programului (număr și tipologie locuri de muncă nou-create);e)verificarea funcționalității site-ului web (dacă beneficiarul a solicitat finanțarea paginii web).Pentru buna desfășurare a certificării/monitorizării, vă rugăm să transmiteți în format electronic (e-mail sau alte platforme de transfer electronic disponibile, de exemplu, www.wetransfer.com), toate documentele justificative (semnate electronic/olograf) relevante pentru îndeplinirea obiectivelor acestei activități:1.dovada existenței și punerii în funcțiune/funcționalității activelor corporale finanțate în cadrul programului – imagini video și fotografii;2.declarație pe propria răspundere cu privire la locația implementării proiectului și existența/funcționalitatea activelor corporale și/sau necorporale finanțate în cadrul proiectului;3.fișa de amortizare a mijloacelor fixe;4.registrul obiectelor de inventar;5.dovada existenței activelor necorporale achiziționate în cadrul programului (de exemplu, licențe/aplicații/programe software, brevete, mărci etc.) – captură de ecran sau fotografie;6.contract/polița de asigurare cesionată în favoarea AIMMAIPE/instituției de credit partenere, cu mențiunea reînnoirii/prelungirii, conform schemei de ajutor nerambursabil;7.istoric Revisal (registru salariați), rapoarte per salariat;8.state de plată, contracte de muncă, rapoarte per salariat, registru salariați REVISAL de la primirea finanțării și până la momentul vizitei de monitorizare;9.dovada menținerii tipului locurilor de muncă nou-create prin documente justificative (adeverință șomer/copie carnet șomer/dispoziție de repartizare, diplomă/adeverință absolvent sau document care atestă încadrarea în categoria persoanelor defavorizate);10.dinamica locurilor de muncă.Toate documentele sus-menționate vor fi scanate, semnate electronic/olograf și transmise, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data transmiterii prezentei solicitări, pe adresele de e-mail …………………………….. .Menționăm că aveți posibilitatea de a solicita, o singură dată, amânarea datei certificării/monitorizării pentru motive justificate.De asemenea, vă rugăm să confirmați primirea acestei înștiințări și acordul cu privire la efectuarea certificării/monitorizării societății dumneavoastră prin semnarea olografă sau electronică a acestei scrisori și retransmiterea acesteia pe e-mail (reply/răspuns) la adresele menționate anterior.Vă asigurăm de întreaga noastră colaborare pe parcursul desfășurării certificării/monitorizării.Reprezentant MAT/AIMMAIPE 1: numele și semnăturaReprezentant MAT/AIMMAIPE 2: numele și semnăturaReprezentant instituție de credit parteneră 1: numele și semnăturaReprezentant instituție de credit parteneră 2: numele și semnăturaData: ………………………………….. + 
Anexa nr. 2la procedură
Declarație pe propria răspundere
Subsemnatul/Subsemnata, ………………………., identificat/identificată cu actul de identitate seria ………… nr. …………….., eliberat de ………………………. la data de ……………, cu domiciliul în localitatea ………………….., str. …………………….. nr. ……….. bl. ……., sc. ………, ap. ………, sectorul/județul ……………………., în calitate de reprezentant legal al ………………………, beneficiar de alocație financiară nerambursabilă prin Programul …………………………….., în baza Acordului/Contractului de finanțare nr. ………./zz/ll/aa,declar pe propria răspundere că:• locația de implementare a proiectului este ……………….., conform planului de afaceri aprobat/Notificării de modificare a locației de implementare nr. …./data ……..;În cazul în care locația de implementare a proiectului nu mai este cea menționată în planul de afaceri aprobat, justificați modificarea acesteia (de exemplu: cesiune părți sociale, expirare contract închiriere/comodat etc.)……………………………………………………………..• activele corporale și/sau necorporale achiziționate sunt cele aprobate la finanțare;• activele corporale și/sau necorporale achiziționate prin proiect sunt puse în funcțiune la locația implementării.Semnătura reprezentantului legal al beneficiaruluiNumele ………………………………………………….Semnătura ……………………………………………..Data semnării …………………………………………
 + 
Anexa nr. 3la procedurăBeneficiar: …………Număr contract finanțare: ………….
Dinamica ocupării locurilor de muncă create prin program
Număr de noi locuri de muncă create prin proiect: ………, din care din categoria defavorizat/șomer/absolvent: …………

Loc de muncă nou-creat Categorie (defavorizat/șomer/absolvent/fără condiție) Nume și prenume angajat Perioada
Loc de muncă nr. 1
…… …… ……
Loc de muncă nr. 2
…… …… ……
…….
Loc de muncă nr. „n“
…… …… ……

Semnătura reprezentantului legal al beneficiaruluiNumele ……………………………Semnătura …………………………………Data semnării ……………………………..

 + 
Anexa nr. 4la procedură
PROCES-VERBAL
de realizare a vizitei de certificare online
Încheiat astăzi, ………………..
S.C.: …………………………….Adresa: ……………………….Data înregistrării: …………….CUI: ……………………….Nr.: J ……………………….Fax: ……………………….E-mail: ……………………….Nume și prenume reprezentant legal: ……………………….Locație implementare proiect^1: ……………………….

Nr. crt. Aspecte verificate la fața locului* – aparate, utilaje, echipamente, spații; website^2 Nr. buc. Serie sau nr. de inventar Constatare la fața locului DA/NU Observații (sunt/nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute în acordul de finanțare)
1.
2.
….
Total

Aparatele, utilajele, echipamentele – cheltuieli eligibile – verificate la fața locului sunt/nu sunt noi și sunt/nu sunt în funcțiune^3.
Nume și prenume verificator:
………………………………….
Semnătura ……….
Nume și prenume reprezentant beneficiar:
……………………………..
Funcție în cadrul societății beneficiare: …….

Semnătura ….…………^1 Se va anexa printscreen locație cu GPS activat.^2 Se va anexa printscreen pagină web.^3 Se vor anexa printscreenuri cu echipamentele/utilajele/instalațiile/aparatele achiziționate prin proiect; programe/licențe/software/dovezi înregistrare a brevetelor de invenție/francize/etichete ecologice, dovezi plată redevență/contract franciză.* Se verifică aspectul, seria, documentația tehnică a activelor și punerea în funcțiune. Se fac printscreenuri care se vor anexa prezentului proces-verbal. + 
Anexa nr. 5la procedură
Proces-verbal de monitorizare
Denumire beneficiar: ………………………………………………………Registrul unic electronic (RUE): ………………..Date de identificare beneficiarCUI: ……………….., tel.: ……………………..; e-mail: …………………………Nume și prenume reprezentant legal al beneficiarului sau împuternicitul acestuia: ……………….Sediul social: ……………………………………………………………Locația implementării: …………………………………………………………..Data plății ultimei tranșe a ajutorului financiar nerambursabil ……………………Valoarea subvenției solicitate la rambursare (lei): ……………………

Nr. crt. Aspecte verificate la fața locului Da Nu Observații
1. Existența activelor certificate de bancă și solicitate la finanțare (serie/nr. inventar; serie/nr. licență)
2. Verificarea existenței fișei de amortizare a mijloacelor fixe
3. Activele corporale și necorporale finanțate în cadrul proiectului sunt puse în funcțiune sau sunt funcționale, după caz.
4. Verificarea poliței de asigurare a mijloacelor fixe, a valabilității și a cesionării acesteia în favoarea agențiilor pentru întreprinderi mici și mijlocii, atragere de investiții și promovare a exportului (AIMMAIPE)/instituției de credit partenere
5. Verificarea respectării criteriului locurilor de muncă asumate în planul de afaceri și procedurii de implementare a programului
6. Verificarea funcționalității site-ului web (dacă verificarea nu a putut fi realizată anterior vizitei de monitorizare) Adresă site beneficiar:………………………………

Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 2 exemplare, câte 1 exemplar pentru fiecare parte.
Reprezentant Ministerul Antreprenoriatului și Turismului (MAT)/AIMMAIPE
………………………………………….
(semnătură)
Nume și prenume reprezentant legal/împuternicit RUE ……….
………………………………………….
Reprezentant MAT/AIMMAIPE …………………………………..
(semnătură)
Data ……………………

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x