PROCEDURĂ din 16 martie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL CERCETARII, INOVARII SI DIGITALIZARII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 286 din 25 martie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 20272 16/03/2022
ART. 15REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 492
ART. 15REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003 ART. 1
ANEXA 1REFERIRE LAHOTARARE 371 29/03/2021 ART. 5
ANEXA 1REFERIRE LAHOTARARE 371 29/03/2021 ART. 12
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 20272 16/03/2022
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 20272 16/03/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 20272 16/03/2022
ActulREFERIT DEORDIN 20272 16/03/2022





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 20.272 din 16 martie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 2869 din 25 martie 2022.
 + 
Articolul 1Aparatul de control. Competența de exercitare a acțiunilor de control(1)Activitatea desfășurată de aparatul propriu și entitățile aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea MCID va fi verificată de Corpul de control al ministrului cercetării, inovării și digitalizării în conformitate cu atribuțiile și competențele stabilite prin prezenta procedură și prin Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, aprobat prin Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.137/2022*).*) Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.137/2022 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2)Corpul de control al ministrului cercetării, inovării și digitalizării are competență în efectuarea activității de control la aparatul propriu și entitățile aflate în subordonarea/ coordonarea/sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.
 + 
Articolul 2Definirea acțiunii de controlAcțiunea de control reprezintă ansamblul operațiunilor prin care se verifică activitatea desfășurată de aparatul propriu și entitățile aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării sau de către personalul din cadrul acestora în exercitarea funcțiilor publice și/sau a sarcinilor de serviciu, sub aspectul legalității, regularității și oportunității, în vederea identificării și corectării deficiențelor și abaterilor, stabilirii responsabilităților, precum și a analizării cauzelor deficiențelor și abaterilor constatate pentru prevenirea survenirii acestora.
 + 
Articolul 3Definirea aparatului propriu și a entităților aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării(1)În sensul prezentei proceduri, prin sintagma aparat propriu al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării se înțelege: direcțiile generale/direcțiile/serviciile/birourile/ compartimentele din cadrul aparatului propriu al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării.(2)În sensul prezentei proceduri, prin sintagma entități aflate sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării se înțelege: instituțiile, institutele naționale, autoritățile, companiile naționale, societățile naționale aflate în subordine/ coordonare/sub autoritate, precum și unitățile la care Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării îndeplinește atribuțiile pe care statul român le are în calitate de acționar. + 
Articolul 4Factori generatori ai activității de controlActivitatea de control poate fi generată de următorii factori:a)planul de activitate al Corpului de control, aprobat de ministrul cercetării, inovării și digitalizării;b)solicitări ale ministrului cercetării, inovării și digitalizării;c)dispoziții ale ministrului cercetării, inovării și digitalizării, în baza informațiilor sau sesizărilor din mass-media;d)autosesizări ale Corpului de control cu privire la informații considerate relevante, care justifică efectuarea unei acțiuni de control, cu aprobarea ministrului cercetării, inovării și digitalizării;e)solicitări formulate de autorități, institute și/sau instituții publice, la nivelul conducerii Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării;f)petiții/sesizări care cuprind indicii și documente justificative, cu privire la efectuarea de operațiuni, desfășurarea de activități sau realizarea de acțiuni cu abateri de la prevederile legale, săvârșite la nivelul aparatului propriu și la entitățile aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării;g)este dispusă în condițiile legii de organele judiciare. + 
Articolul 5Atribuțiile Corpului de controlCorpul de control are următoarele atribuții principale:a)efectuează acțiuni de control prin care verifică activitatea desfășurată de aparatul propriu și entitățile aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării sau de personalul din cadrul acestora, în exercitarea funcțiilor publice și/sau a sarcinilor de serviciu, sub aspectul legalității, regularității și oportunității, în vederea identificării și corectării deficiențelor și abaterilor, stabilirii responsabilităților, precum și a analizării cauzelor deficiențelor și abaterilor constatate pentru prevenirea survenirii acestora;b)se autosesizează în legătură cu neregulile și abaterile de care ia cunoștință în timpul controlului și informează ministrul; c)verifică modul de administrare a patrimoniului instituțiilor din subordonarea/coordonarea MCID;d)verifică alocarea, ordonanțarea și plata creditelor alocate instituțiilor aflate în subordonarea/coordonarea ori sub autoritatea MCID; e)efectuează cercetarea administrativă la solicitarea comisiei de disciplină, potrivit prevederilor legale, cu aprobarea prealabilă a ministrului cercetării, inovării și digitalizării;f)participă periodic la cursuri de perfecționare, precum și la seminare, conferințe, întâlniri de lucru, reuniuni, sesiuni de instruire în domeniul reformei administrației publice, politicilor publice, afacerilor europene etc.;g)elaborează proceduri specifice pentru realizarea atribuțiilor ce îi revin în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare și funcționare și ale actelor normative în vigoare;h)propune măsuri de remediere a neregulilor constatate și a încălcărilor legislației în vigoare, sesizate în acțiunile de control, pe care le înaintează ministrului și/sau transmite, când se impune, sesizări către organele de urmărire penală, către Curtea de Conturi sau orice alte instituții abilitate, pentru a stabili prejudiciile și răspunderea disciplinară, civilă sau penală, dacă este cazul;i)propune măsuri operative pe durata acțiunilor de control și/sau măsuri corective și de prevenire la finalizarea acțiunilor de control, conform prevederilor legale;j)întocmește acte de control, ca urmare a finalizării acțiunilor de control;k)analizează abaterile de la proceduri și monitorizează modul de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse prin actele de control încheiate, în termenele prevăzute. + 
Articolul 6Drepturile organelor de controlÎn îndeplinirea atribuțiilor ce le revin, organele de control din cadrul Corpului de control prevăzut la art. 1 din prezenta procedură au dreptul:a)să solicite de la reprezentanții structurii controlate, verbal și/sau în scris, transmiterea cu celeritate a datelor, informațiilor, situațiilor, documentelor și copiilor certificate ale documentelor, referitoare la aspectele care fac obiectul activității de control;b)să solicite transmiterea cu celeritate a punctelor de vedere de la alte structuri din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, în scopul lămuririi unor aspecte care fac obiectul acțiunilor de control și care intră în atribuțiile acestora;c)să solicite informații, puncte de vedere și documente, după caz, de la instituții publice, institute, autorități publice, operatori economici și/sau de la persoane fizice care au legătură cu structura/persoana controlată, în măsura în care consideră că aspectele care fac obiectul acțiunii de control necesită informații suplimentare;d)să solicite note explicative, în orice etapă a acțiunii de control, în vederea clarificării și definitivării constatărilor privind împrejurările și cauzele care au condus la apariția abaterilor și deficiențelor;e)să sesizeze, cu aprobarea ministrului cercetării, inovării și digitalizării, structurile sau organele competente, abilitate de lege, atunci când, ca urmare a acțiunii de control, constată fapte prevăzute de lege ca abateri disciplinare sau au luat cunoștință de săvârșirea unei infracțiuni, în condițiile prevăzute de legea penală;f)să utilizeze aplicații informatice specifice, conform competențelor legale, în vederea obținerii de informații relevante necesare, care au legătură cu obiectivele acțiunii de control;g)să colaboreze cu reprezentanții altor instituții ale statului în limitele competențelor legale și ale mandatului primit, în vederea desfășurării operative a acțiunii de control. + 
Articolul 7Obligațiile aparatului propriu și entitățile aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, care fac obiectul acțiunilor de controlPersonalul de conducere și de execuție din cadrul aparatului propriu și din entitățile aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării are următoarele obligații:a)să pună la dispoziția organelor de control documentele și informațiile solicitate, în termenele stabilite;b)să dea note explicative, în condițiile stabilite de organul de control, în situațiile necesare clarificării și definitivării constatărilor privind împrejurările și cauzele unor posibile abateri și deficiențe;c)să pună la dispoziția organelor de control un birou dotat cu logistica necesară, separat de personalul propriu, în care să își desfășoare activitatea pe parcursul acțiunii de control, cu respectarea cerințelor privind confidențialitatea datelor și informațiilor utilizate pe durata acesteia;d)să ofere tot sprijinul necesar pentru desfășurarea în bune condiții a acțiunii de control;e)să ducă la îndeplinire și să aplice măsurile dispuse în sarcina acestora, în termenele stabilite, și să informeze structura de control asupra modului de implementare a acestora;f)nerespectarea măsurilor dispuse atrage răspunderea disciplinară, civilă sau penală, după caz.
 + 
Articolul 8Desemnarea echipei de control(1)Desemnarea echipei de control se face de către coordonatorul/șeful Corpului de control, în funcție de obiectul și complexitatea acțiunii de control.(2)Desemnarea echipei de control și îndeplinirea dispoziției de către persoanele desemnate în echipa de control se fac cu respectarea regimului juridic al conflictului de interese, stabilit potrivit legii.(3)Atunci când se impune, în acțiunile de control care se efectuează de Corpul de control al ministrului cercetării, inovării și digitalizării se pot atrage specialiști, din cadrul aparatului propriu și din cel al entităților aflate în subordonarea/ coordonarea/sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, într-o echipă de control mixtă, cu aprobarea ministrului.
 + 
Articolul 9Pregătirea acțiunilor de control(1)Înaintea desfășurării unei acțiuni de control se va efectua o documentare, care constă în analiza elementelor esențiale și specifice ale activității care urmează a se controla, pe baza cărora se identifică obiectivele acțiunii de control.(2)Obiectivele acțiunii de control se vor cuprinde într-o tematică de control, care va sta la baza acțiunii de control.(3)Criteriile de prioritizare a acțiunilor de control pot fi, fără a se limita la acestea, următoarele:a)împlinirea termenului maxim în care poate fi sesizată comisia de disciplină, în cazul existenței unor indicii cu privire la săvârșirea unor abateri disciplinare;b)apariția unor posibile prejudicii pe seama veniturilor statului prin utilizarea/aplicarea unor practici neconforme și/sau neluarea măsurilor legale care se impun;c)necesitatea soluționării acțiunii de control cu respectarea termenelor prevăzute în acte normative sau în măsurile/solicitările transmise de alte autorități/instituții cu atribuții de control.(4)În vederea efectuării unei acțiuni de control se întocmește un ordin de control, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură.(5)Ordinul de control cuprinde următoarele elemente:a)numărul și data de înregistrare;b)denumirea structurii de control care efectuează acțiunea de control;c)temeiul legal în baza căruia se efectuează acțiunea de control;d)perioada de desfășurare a acțiunii de control la sediul structurii verificate;e)scopul acțiunii de control;f)obiectivele acțiunii de control;g)numele, prenumele și funcțiile membrilor echipei de control și ale coordonatorului acesteia, după caz.(6)Pentru acțiunile de control care se efectuează de Corpul de control, ordinul de control se aprobă de ministrul cercetării, inovării și digitalizării. + 
Articolul 10Desfășurarea acțiunilor de control(1)La începerea unei acțiuni de control, care se desfășoară la sediul structurii verificate, organele de control se vor prezenta la conducătorul acesteia, se vor legitima și vor prezenta ordinul de control.(2)Pe parcursul desfășurării unei acțiuni de control se vor solicita structurii verificate date, informații, situații și documente care au legătură cu obiectivele de control și se va proceda la verificarea și analizarea cu obiectivitate a acestora, în raport cu reglementările legale aplicabile.(3)Echipa de control poate solicita puncte de vedere de la alte structuri din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, în cazul în care aspectele care fac obiectul acțiunii de control intră în atribuțiile acestor structuri.(4)Persoanele desemnate în echipa de control au obligația să informeze de îndată superiorul ierarhic cu privire la orice potențial conflict de interese în care s-ar putea afla ca urmare a desemnării sau cu privire la orice situație care le-ar putea afecta obiectivitatea pe parcursul desfășurării acțiunii de control, precum și să completeze declarația de imparțialitate prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta procedură.(5)Pe parcursul derulării acțiunilor de control, în cazurile în care se constată abateri sau deficiențe, pentru obținerea tuturor informațiilor necesare, membrii echipei de control pot utiliza baze de date informatice la care au drepturi de acces și pot solicita explicații scrise sub forma notelor explicative și/sau notelor de relații, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 3a și 3b, care fac parte integrantă din prezenta procedură.(6)În situația în care aspectele care fac obiectul acțiunii de control necesită informații suplimentare, se pot solicita informații, puncte de vedere și documente, după caz, de la instituții publice, autorități publice, operatori economici și/sau de la persoane fizice care au legătură cu structura/persoana controlată.(7)Pe parcursul desfășurării unei acțiuni de control, echipa de control poate opta pentru efectuarea controlului de la sediul ministerului, la sediul structurii verificate sau la sediul structurii în cadrul căreia își desfășoară activitatea persoana a cărei activitate este verificată, separat sau combinat.(8)Echipa de control poate ridica, în scopul protejării împotriva înstrăinării sau distrugerii, orice înscris care are legătură cu obiectul verificărilor. Ridicarea înscrisurilor, precum și restituirea acestora se fac pe bază de proces-verbal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezenta procedură.(9)În situații justificate, acțiunea de control poate fi suspendată în baza unui referat întocmit de echipa de control, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5a, care face parte integrantă din prezenta procedură, avizat de superiorul/superiorii ierarhic(i) și aprobat de către ministrul cercetării, inovării și digitalizării.(10)La încetarea motivelor care au determinat suspendarea se va întocmi un referat cu propunere de reluare a acțiunii de control, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5b, care face parte integrantă din prezenta procedură, avizat/aprobat de persoanele prevăzute la alin. (9).(11)În situațiile care impun, se va proceda la colaborarea cu reprezentanții altor instituții ale statului, în limitele competențelor legale și ale mandatului primit.(12)În cazul acțiunilor de control care se desfășoară pentru soluționarea unor petiții, în cuprinsul solicitărilor de date, informații, situații și/sau documente se va preciza acest lucru, indicându-se termenul maxim până la care vor fi transmise informațiile/documentele solicitate, precum și faptul că nerespectarea termenului de răspuns poate atrage răspunderea disciplinară.(13)Pentru deficiențele constatate pe durata acțiunilor de control, care necesită a fi remediate într-un termen scurt, se vor propune măsuri corespunzătoare cu operativitate. Măsurile propuse de Corpul de control se vor transmite spre aprobare ministrului cercetării, inovării și digitalizării.
 + 
Articolul 11Forme, metode și procedee de controlOrganele de control pot aplica pe parcursul desfășurării unei acțiuni de control, în realizarea atribuțiilor, următoarele forme, metode și procedee de control, separat sau combinat:1.Forme:a)controlul general, care constă în acțiunea de verificare a tuturor activităților și operațiunilor specifice desfășurate de structura și/sau personalul supus verificării, raportat la obiectivele stabilite, pentru perioada supusă controlului;b)controlul parțial, care constă în activitatea de verificare a uneia sau a mai multor activități și/sau operațiuni specifice desfășurate de structura și/ori personalul supus verificării, raportat la obiectivele stabilite, pentru perioada supusă controlului.2.Metode:a)controlul secvențial, care constă în acțiunea de verificare a documentelor, cronologic și/sau sistematic, rezultate în urma activităților și operațiunilor specifice desfășurate de structura și/ori personalul supus verificării;b)controlul prin sondaj, care constă în activitatea de verificare selectivă a unor activități efectuate, operațiuni semnificative și documente justificative, pe perioada supusă controlului;c)controlul electronic, care constă în activitatea de verificare a documentelor justificative ale structurii verificate, stocate în mediu electronic, precum și de verificare a informațiilor relevante necesare, care au legătură cu obiectivele acțiunii de control, stocate în programele informatice specifice la care are drepturi de acces, conform competențelor legale;d)controlul documentar, care constă în activitatea de documentare a uneia sau a mai multor activități și/sau operațiuni specifice desfășurate de structura și/ori personalul supus verificării, raportat la obiectivele stabilite, pentru perioada supusă controlului.3.Procedee:a)controlul încrucișat, care constă în activitatea de verificare a documentelor justificative ale structurii verificate, în corelație cu cele deținute de alte structuri și/sau persoane;b)controlul faptic, care constă în activitatea de verificare a datelor scriptice, prezentate de structura verificată, în corelare cu situațiile faptice. Controlul faptic se desfășoară la fața locului, pe terenuri, în încăperi, în depozite și în orice alte incinte, doar în măsura în care acest lucru este necesar pentru a face constatări în legătură cu obiectivele de control. + 
Articolul 12Finalizarea acțiunilor de control(1)La finalizarea acțiunilor de control, care s-au desfășurat la structura verificată, se vor restitui, după caz, toate documentele solicitate și puse la dispoziție de reprezentanții acesteia și se vor păstra, dacă este cazul, copiile documentelor certificate conform cu originalul, în vederea anexării la actele de control.(2)Conducătorul structurii verificate/structurii din care face parte persoana a cărei activitate este supusă verificărilor va da o declarație scrisă pe propria răspundere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6 care face parte integrantă din prezenta procedură, din care să rezulte că au fost puse la dispoziție toate documentele și informațiile solicitate de echipa de control, iar acestea au fost restituite la finalizarea acțiunii de control.(3)În situațiile în care sunt constatate abateri și/sau deficiențe, dacă nu există riscul împlinirii unui termen de decădere, constatările echipei de control vor fi comunicate persoanelor vizate, în scris, acestea având posibilitatea exprimării unui punct de vedere într-un termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la comunicarea acestora. Punctul de vedere exprimat trebuie fundamentat pe cadrul normativ aplicabil și eventual susținut cu documente relevante, urmând a fi preluat și analizat de către echipa de control în cuprinsul actului de control. Termenul stabilit poate fi prelungit o singură dată, la solicitarea întemeiată a persoanei vizate, cu cel mult încă 5 zile lucrătoare.(4)Neexprimarea punctului de vedere prevăzut la alin. (3) nu poate împiedica finalizarea acțiunii de control.(5)Organul de control întocmește, la finalizarea acțiunilor de control, acte de control în care consemnează aspectele constatate ca urmare a verificării obiectivelor de control stabilite și care cuprind concluzii și propuneri de măsuri, formulate cu obiectivitate.(6)Pentru abaterile și deficiențele constatate prin actele de control întocmite se vor stabili persoanele cu atribuții în domeniul în care s-au constatat deficiențe și se vor propune măsuri preventive și/sau corective în sarcina structurilor sau persoanelor verificate, în vederea remedierii/eliminării acestora și/sau prevenirii producerii unor situații similare.(7)Pentru faptele constatate, prevăzute de lege ca abateri disciplinare, se va propune sesizarea comisiei de disciplină competente, în vederea analizării acestora sau în vederea sesizării organelor abilitate, în situațiile în care sunt indicii că faptele săvârșite de personalul de conducere și/sau de execuție pot angaja răspunderea civilă, contravențională sau penală.(8)În cazul în care, ca urmare a acțiunii de control, organele de control au luat cunoștință de săvârșirea unei infracțiuni, în condițiile prevăzute de legea penală, se va propune sesizarea organelor de urmărire penală, abilitate de lege. + 
Articolul 13Acte de control(1)Organele de control întocmesc următoarele tipuri de acte de control:a)raport de control, în cazul în care din verificarea obiectivelor s-au constatat abateri și deficiențe cu privire la activitatea structurii ori a persoanelor verificate sau în cazul în care cel puțin unul dintre aspectele sesizate printr-o petiție se confirmă, fiind necesare stabilirea persoanelor responsabile și formularea de propuneri de măsuri în vederea remedierii abaterilor și deficiențelor;b)notă de control, în cazul în care din verificarea obiectivelor nu s-au constatat abateri și/sau deficiențe ori acestea, prin volumul și importanța lor, nu justifică întocmirea unui raport de control;c)notă de clasare a petiției, în cazurile în care petiția este anonimă, lipsită de datele de identificare a petentului sau când petiția este repetată și are același conținut;d)notă de soluționare a petiției, în cazurile în care petiția este lipsită de documente justificative sau acestea sunt irelevante ori când niciunul dintre aspectele sesizate de petent nu se confirmă;e)notă de soluționare a sesizărilor de neregularitate;f)alte acte de control, în funcție de specificul și necesitățile impuse de activitatea de control.(2)Raportul de control conține, în principal, următoarele elemente:a)date privind acțiunea de control;b)aspecte semnalate;c)scopul și obiectivele controlului;d)date privind structura/persoana verificată;e)constatări – acestea trebuie să fie precise, explicitate faptic, bazate pe date și documente expuse clar, eliminându-se orice elemente și descrieri inutile și neconcludente, care încarcă nejustificat conținutul raportului de control. Constatările se vor prezenta pentru fiecare obiectiv de control, cu analizarea abaterilor și/sau deficiențelor, stabilirea persoanelor responsabile și a reglementărilor incidente;f)punctul de vedere exprimat în condițiile prevăzute la art. 12 alin. (3) din prezenta procedură;g)concluziile formulate pentru fiecare obiectiv de control al acțiunii de control, în concordanță cu constatările rezultate în urma verificărilor și în urma analizării punctului de vedere prevăzut la art. 12 alin. (3) din prezenta procedură. Totodată se va prezenta și o sinteză a deficiențelor constatate;h)propunerile de măsuri. Acestea pot fi: corective, în vederea remedierii deficiențelor constatate, și/sau de prevenire, după caz, și se vor dispune, conform prevederilor legale, în sarcina structurilor și persoanelor verificate;i)propunerile de sesizare a structurilor competente, în condițiile art. 12 alin. (7) și (8), dacă este cazul;j)propunerile de informare a unor autorități publice, instituții publice sau direcții de specialitate din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, dacă este cazul.(3)La toate actele de control întocmite se vor anexa documente justificative, informații și situații relevante, care au făcut obiectul analizei și verificării.(4)Circuitul de avizare și aprobare al actelor de control este următorul: rapoartele de control, notele de control, notele de clasare și notele de soluționare a petițiilor, precum și alte acte de control, în funcție de specificul și necesitățile impuse de activitatea de control, întocmite la nivelul Corpului de control, se avizează de coordonatorul/șeful acestuia și se înaintează spre aprobare ministrului. + 
Articolul 14Valorificarea acțiunilor de control(1)După aprobarea actelor de control prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a), măsurile dispuse prin acestea devin obligatorii și se vor comunica structurilor/persoanelor cărora le sunt adresate, acestea având responsabilitatea ducerii lor la îndeplinire, în termenul stabilit prin actul de control.(2)Corpul de control al ministrului cercetării, inovării și digitalizării va monitoriza modul de ducere la îndeplinire și de aplicare a măsurilor dispuse prin actele de control, în termenele prevăzute.  + 
Articolul 15Abateri disciplinare(1)Constituie abateri disciplinare, în condițiile art. 492 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, următoarele fapte:a)refuzul nejustificat al funcționarilor publici de execuție sau de conducere, implicați în activitatea verificată, de a transmite informațiile și documentele solicitate cu ocazia efectuării acțiunilor de control, cu referire la prevederile art. 7 lit. a);b)refuzul nejustificat al funcționarilor publici de execuție sau de conducere, implicați în activitatea verificată, de a da note explicative, în condițiile stabilite de organul de control, în situațiile necesare clarificării și definitivării constatărilor privind împrejurările și cauzele unor posibile abateri și deficiențe, cu referire la prevederile art. 7 lit. b).(2)Constituie abateri disciplinare, în condițiile titlului XI din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, următoarele fapte:a)refuzul nejustificat al personalului contractual de execuție sau de conducere, implicat în activitatea verificată, de a transmite informațiile și documentele solicitate cu ocazia efectuării acțiunilor de control, cu referire la prevederile art. 7 lit. a);b)refuzul nejustificat al personalului contractual de execuție sau de conducere, implicat în activitatea verificată, de a da note explicative, în condițiile stabilite de organul de control, în situațiile necesare clarificării și definitivării constatărilor privind împrejurările și cauzele unor posibile abateri și deficiențe, cu referire la prevederile art. 7 lit. b). + 
Articolul 16Activitatea de soluționare a petițiilor(1)Coordonatorul/Șeful Corpului de control analizează conținutul petiției și stabilește dacă solicitarea intră în aria sa de competență.(2)De asemenea, coordonatorul/șeful Corpului de control stabilește dacă petiția poate fi conexată cu alte petiții sau dacă trebuie clasată în condițiile legii, în situația în care petentului i s-a oferit răspuns la solicitări cu același conținut transmise anterior. În cazul clasării, la numărul inițial acordat petiției în registrul de petiții se menționează că s-a răspuns.(3)După analizarea conținutului petiției, coordonatorul/șeful Corpului de control va decide repartizarea sa către serviciile/direcțiile competente, astfel:a)în situația în care se constată că problematica petiției nu intră în sfera de activitate a Corpului de control, aceasta se repartizează unui funcționar din cadrul Corpului de control, care întocmește adresa de redirecționare a acesteia către instituția competentă, adresa de înștiințare a petentului cu privire la modul de redirecționare a petiției și, după caz, adresa de înștiințare a instituției care a transmis petiția în atenția Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării;b)în situația în care problematica petiției intră în sfera de competență a Corpului de control, petiția este repartizată de către coordonatorul/șeful Corpului de control direcției competente, în vederea soluționării în termenul legal.(4)Adresele de redirecționare și de înștiințare se transmit prin aceeași modalitate prin care s-a primit petiția, respectiv prin poștă, e-mail, fax. Înștiințarea transmisă prin e-mail se printează. Copia petiției, adresa de înaintare către instituția competentă, adresa de înștiințare a petentului și/sau, după caz, adresa de înștiințare a instituției care a transmis petiția în atenția Corpului de control se arhivează.(5)În cazul în care petiționarul adresează în mod direct solicitarea sa unui serviciu sau direcții din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării (prin e-mail, fax), serviciul sau direcția respectivă are obligația ca în aceeași zi în care primește petiția să aducă solicitarea la Corpul de control pentru înregistrarea acesteia.(6)În cazul în care Serviciul/Corpul de control repartizează petiția la o anumită direcție din cadrul MCID, iar acesta consideră că soluționarea nu este de competența sa, compartimentul va retransmite petiția respectivă în termen de 3 zile de la înregistrare, motivând în scris refuzul de a soluționa petiția. În această situație, coordonatorul/șeful Corpului de control va repartiza petiția altui compartiment astfel încât petentul să poată primi un răspuns în termenul legal.(7)Conform Regulamentului de organizare și funcționare al Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, Corpul de control analizează și verifică sesizările repartizate de către ministrul cercetării, inovării și digitalizării privind încălcări ale legii și petițiile/sesizările/memoriile care nu pot fi soluționate de către direcțiile/serviciile din cadrul MCID ce nu au atribuții de control.
 + 
Articolul 17Dispoziții finale(1)Personalul Corpului de control are obligația să cunoască și să respecte prevederile prezentei proceduri, ale dispozițiilor legale în vigoare, să exercite drepturile și să îndeplinească îndatoririle stabilite prin acesta, să respecte normele de muncă și cele de comportare în timpul serviciului, să contribuie la exercitarea funcțiilor și la realizarea obiectivelor structurii de control.(2)Prevederile prezentei proceduri se completează cu orice alte dispoziții care privesc organizarea, funcționarea și atribuțiile Serviciului/Corpului de control. + 
Anexa nr. 1la procedură
– Model -
MINISTERUL CERCETĂRII, INOVĂRII ȘI DIGITALIZĂRIICORPUL DE CONTROLNr. …../CCM/…..
ORDIN DE CONTROL
la ……………….
Având în vedere:– dispozițiile art. 5 alin. (1) lit. c) și alin. (2) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 371/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, cu modificările ulterioare;– prevederile Regulamentului de organizare și funcționare a Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, aprobat prin Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.137/2022*);– Planul de control pe anul ……………,în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 371/2021 privind organizarea și funcționarea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, cu modificările ulterioare, ministrul cercetării, inovării și digitalizării emite următorul ordin de control: + 
Articolul 1Corpul de control al ministrului cercetării, inovării și digitalizării va efectua o acțiune de control la ……………………., în perioada ………………….. . + 
Articolul 2Obiectivele controlului sunt următoarele:2.1.……………………………………………………..2.2.…………………………………………….. + 
Articolul 3Perioada supusă controlului este: …………………………………………………………………. + 
Articolul 4Controlul se va efectua de către o echipă de control formată din:– 1. numele și prenumele – funcția;– 2. numele și prenumele – funcția;– 3. numele și prenumele – funcția.Misiunea de control va fi coordonată de …… (numele și prenumele)……. – ….(funcția)….. .
 + 
Articolul 5La finalizarea controlului se va întocmi un raport de control care va fi prezentat spre aprobare ministrului cercetării, inovării și digitalizării.

Ministrul cercetării, inovării și digitalizării,
…………………………….
Coordonator/Șef Corp de control,
…………………………………..
*) Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.137/2022 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
 + 
Anexa nr. 2la procedurăMINISTERUL CERCETĂRII, INOVĂRII ȘI DIGITALIZĂRIICORPUL DE CONTROLLuat la cunoștințăȘef/Coordonator,…………………………………..Data………………………………….
DECLARAȚIE DE IMPARȚIALITATE
Subsemnatul/Subsemnata, ………………………, având funcția de ………………… în cadrul Corpului de control, ca urmare a desemnării în echipa ce va desfășura acțiunea de control având ca scop …………………….., declar pe propria răspundere faptul că nu am cunoștință de vreo situație de natură să îmi influențeze interesele patrimoniale, personale și/sau profesionale, ale soțului/soției sau rudelor de gradul I, astfel încât să îmi afecteze integritatea, obiectivitatea și imparțialitatea în desfășurarea prezentei acțiuni de control.De asemenea, mă oblig ca, în situația în care pe parcursul acțiunii de control vor apărea elemente care îmi pot influența imparțialitatea și obiectivitatea, să aduc de îndată acest lucru la cunoștința conducătorului ierarhic superior.
Data
…………………..
Semnătura
…………………..
 + 
Anexa nr. 3ala procedură
– Model -
NOTĂ EXPLICATIVĂ
Subsemnatul/a, ……………………, având funcția de ……………….. în cadrul ……………………, de la data de ………../……../………, telefon …………………., la întrebările puse de …………………….., având funcția/funcțiile de ……………………… în cadrul Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării – Corpul de control ……………………….., dau următoarele explicații:1.Întrebare: ……………………………………………………………….1.Răspuns: …………………………………………………………………….2.Întrebare: ……………………………………………………………….2.Răspuns: ………………………………………………………………3.Mai aveți ceva de adăugat? ………………………………………………..3.Răspuns: ……………………………………………………………..
Data și semnătura
…………………………
Dată în fața noastră,
echipa de control,
………………………………………………..
………………………………………………….
(numele, prenumele, funcția și semnătura)
NOTE:Prezenta notă explicativă va fi semnată pe fiecare pagină.Persoana căreia i se solicită prezenta notă poate adăuga orice precizări pe care le consideră necesare, utile, pertinente și concludente, fără a se limita la spațiul liniat, destinat răspunsului, acest spațiu fiind orientativ, și poate anexa orice documente considerate necesare, utile, pertinente și concludente.Documentele anexate prezentei vor fi numerotate și opisate, iar în cadrul prezentei note se va preciza numărul filelor anexate.
 + 
Anexa nr. 3bla procedură
– Model -
NOTĂ DE RELAȚII
Subsemnatul(a), ……., având funcția de ….. în cadrul ………… de la data de …../…../……., telefon ………, la întrebările formulate de …………, având funcția/funcțiile de …….. în Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării – Corpul de control, dau următoarele răspunsuri:1.Întrebare: …………………………………………………………………….……?1.Răspuns: ………………………………………………………………………….. 2.Întrebare: ………………………………………………………………………….?2.Răspuns: …………………………………………………………………………. 3.Întrebare: Mai aveți ceva de adăugat?3.Răspuns: ……………………………………………………………………………
Data și semnătura
…………………………
Echipa de control,
………………………………………………..
………………………………………………….
(numele, prenumele, funcția și semnătura)
NOTE:Prezenta notă de relații va fi semnată pe fiecare pagină.Persoana căreia i se solicită prezenta notă poate adăuga orice precizări pe care le consideră necesare, utile, pertinente și concludente, fără a se limita la spațiul liniat, destinat răspunsului, acest spațiu fiind orientativ, și poate anexa orice documente considerate necesare, utile, pertinente și concludente.Documentele anexate prezentei vor fi numerotate și opisate, iar în cadrul prezentei note se va preciza numărul filelor anexate.
 + 
Anexa nr. 4la procedură
– Model -
MINISTERUL CERCETĂRII, INOVĂRII ȘI DIGITALIZĂRIICORPUL DE CONTROL
PROCES-VERBAL
de ridicare/restituire de înscrisuri încheiat în ziua ………… luna ……… anul ………
Subsemnații, …………………, având funcția de ………………. în cadrul Ministerului Cercetări, Inovării și Digitalizării – Corpul de control, în baza prevederilor din anexa la Ordinul ministrului cercetării, inovării și digitalizării nr. 20.272/2022 pentru aprobarea Procedurii de control al activității desfășurate de aparatul propriu și entitățile aflate în subordonarea/coordonarea/sub autoritatea Ministerului Cercetării, Inovării și Digitalizării, a Ordinului de serviciu nr. ……….. și a legitimațiilor nr. ….., am ridicat de la domnul/doamna ………………………………./am restituit domnului/doamnei …………………….., având funcția de ……………………………. în cadrul …………………………………………., următoarele (documente, înscrisuri): ……………………………………………………………………..Menționăm că pentru documentele ridicate s-au lăsat/nu s-au lăsat copii certificate. Documentele/Înscrisurile au fost ridicate din:…………………………………………. .Prezentul proces-verbal s-a încheiat în două exemplare, dintre care unul a fost înmânat domnului/doamnei ……………….. .
Echipa de control,
………………………
………………………
Structură controlată,
………………………
Reprezentant,
………………………
 + 
Anexa nr. 5ala procedură
– Model -
MINISTERUL CERCETĂRII, INOVĂRII ȘI DIGITALIZĂRIICORPUL DE CONTROLNr. ……/data ………….. AprobatMinistru,…………
REFERAT
pentru suspendarea acțiunii de control
Date cu privire la acțiunea de control (nr. înregistrare, data, structura/persoana verificată): ………….Prezentarea situațiilor care impun suspendarea acțiunii de control:……………………………………………….Documentele încheiate de organele de control până la data suspendării:…………………………………………………..

Data la care a început acțiunea de control: ………/……/……
Data la care se suspendă acțiunea de control: ………./…../……..
Organele de control care propun suspendarea:Numele și prenumele …………………… Funcția ………….. Semnătura ………………Numele și prenumele …………………… Funcția ………….. Semnătura ……………Data întocmirii ………./……../……..
AvizatConducător/Coordonator Corp de control,………………………..…………(numele și prenumele) Data ……/……/……DANU

 + 
Anexa nr. 5bla procedură
– Model -
MINISTERUL CERCETĂRII, INOVĂRII ȘI DIGITALIZĂRIICORPUL DE CONTROLNr. ……/data ………….. AprobatMinistru,……….…..
REFERAT
pentru reluarea acțiunii de control

Date cu privire la acțiunea de control (nr. înregistrare, data, structura/persoana verificată):
Prezentarea mențiunilor privind încetarea motivelor care au determinat dispunerea suspendării de control:
Data la care s-a suspendat acțiunea de control: ……../……./……
Data propusă pentru reluarea acțiunii de control: …../……/………

Organele de control care propun reluarea acțiunii de control:Numele și prenumele …………………… Funcția ………….. Semnătura ………………Numele și prenumele …………………… Funcția ………….. Semnătura ……………Data întocmirii ………./……../……..
AvizatConducător/Coordonator Corp de control,………………………..…………(numele și prenumele) Data ……/……/……DANU

 + 
Anexa nr. 6la procedură
– Model -
DECLARAȚIE
Subsemnatul(a), ……., având funcția de ……. în cadrul …(denumirea structurii)……, declar pe propria răspundere următoarele:– am pus la dispoziția echipei de control toate documentele și informațiile solicitate;– documentele puse la dispoziția echipei de control au fost restituite în totalitate la finalizarea verificărilor, cu excepția celor pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri.– Alte aspecte de declarat:…………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………..Drept care am dat prezenta declarație, întocmită în două exemplare, dintre care un exemplar a rămas în posesia mea și un exemplar a fost predat echipei de control.
Data ……..
Numele și prenumele
…….
Semnătura
……….…
––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x