PROCEDURĂ din 16 iulie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 742 din 30 iulie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 5555 16/07/2024
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 299 13/11/2007 ART. 1
ART. 1REFERIRE LAOUG (R) 194 12/12/2002 ART. 2
ART. 3REFERIRE LAOUG (R) 194 12/12/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 5555 16/07/2024
ActulCONTINUT DEORDIN 5555 16/07/2024
ActulREFERIT DEORDIN 5555 16/07/2024





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 5.555 din 16 iulie 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 742 din 30 iulie 2024.
 + 
Articolul 1(1)Sunt eligibili pentru aplicarea prezentei proceduri românii de pretutindeni și cetățenii străini, așa cum sunt definiți în legislația în vigoare.(2)În conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2) din Legea nr. 299/2007 privind sprijinul acordat românilor de pretutindeni, republicată, cu modificările și completările ulterioare, din categoria românilor de pretutindeni fac parte:a)persoanele aparținând minorităților naționale, minorităților lingvistice sau grupurilor etnice autohtone române sau care aparțin filonului cultural și etnic românesc, existente în statele din vecinătatea României și alte state, care își asumă identitatea etnică, lingvistică și culturală română față de autoritățile române, indiferent de etnonimul folosit;b)românii emigranți, fie că au păstrat sau nu au păstrat cetățenia română, descendenții acestora, precum și cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate;c)etnicii care se recunosc de origine română, aflați în afara granițelor țării, înregistrați ca altă minoritate în statul de reședință, care își asumă, prin autoidentificare, apartenența la spațiul cultural și identitar românesc.(3)În conformitate cu prevederile art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare:a)cetățeanul străin este persoana care nu are cetățenia română, cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European ori cetățenia Confederației Elvețiene;b)elevul este străinul care a fost acceptat de o unitate de învățământ de stat sau particulară, autorizată să funcționeze provizoriu/acreditată, în cadrul unui program de schimb de elevi sau al unui proiect educațional, precum și străinul de origine română care este bursier al statului român sau este exonerat de la plata taxelor de școlarizare ori are obligația plății taxei de înmatriculare, înscris la o unitate de învățământ de stat sau particulară, autorizată să funcționeze provizoriu/acreditată, nivel de învățământ liceal sau postliceal, inclusiv învățământ terțiar nonuniversitar, cu frecvență zi.
 + 
Articolul 2Prezenta procedură se aplică pentru recunoașterea perioadelor de studii efectuate în străinătate și la organizațiile furnizoare de educație, care organizează și desfășoară, pe teritoriul României, activități de învățământ corespunzătoare unui sistem educațional din altă țară, înscrise în Registrul special al Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, de către românii de pretutindeni și cetățenii străini, care continuă studiile în unitățile de învățământ preuniversitar de stat sau particular din România, acreditate/ autorizate să funcționeze provizoriu, sau în instituțiile de învățământ superior care organizează programe de învățământ terțiar nonuniversitar, cu frecvență zi. + 
Articolul 3(1)În vederea emiterii scrisorii de acceptare la studii pentru românii de pretutindeni în învățământul preuniversitar, nivel educație timpurie, primar, gimnazial, învățământ liceal sau postliceal, cu frecvență zi, în unitățile de învățământ de stat sau particulare, inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISJ/ISMB) transmit/transmite dosarele candidaților Ministerului Educației, în format electronic, la adresa de e-mail a direcției de specialitate (international@edu.gov.ro). Dosarele incomplete nu vor fi procesate.(2)În vederea emiterii scrisorii de acceptare la studii pentru cetățenii străini în învățământul preuniversitar, nivel educație timpurie, primar, gimnazial, învățământ liceal, cu frecvență zi, în unitățile de învățământ de stat sau particulare, ISJ/ISMB înaintează dosarele candidaților în format electronic către direcția de specialitate din cadrul Ministerul Educației. Dosarele incomplete nu vor fi procesate.(3)Dosarul va conține următoarele documente:a)adresa de înaintare a dosarului din partea ISJ/ISMB pentru care se solicită înscrierea, cuprinzând și propunerea clasei în care va fi înscris(ă) elevul(a), însoțită de datele de identificare, în formatul transmis de Ministerul Educației;b)avizul conducerii unității școlare unde părintele/tutorele legal/elevul major a solicitat înscrierea;c)copie după pașaportul/actul de identitate al elevului minor și al părinților/tutorelui legal;d)copie după pașaportul și actul de identitate ale elevului major;e)copie după permisul de ședere pe teritoriul României al elevului minor;f)copie după permisul de ședere pe teritoriul României al părintele/tutorele legal, după caz;g)copia certificatului de naștere al elevului, tradus în limba română sau o limbă de circulație internațională, după caz;h)pentru elevii români de pretutindeni – declarație pe propria răspundere, pe baza voinței liber exprimate, cu respectarea condițiilor prevăzute de Convenția-cadru pentru protecția minorităților naționale, că își asumă identitatea culturală română, indiferent de denumirea folosită în statul de cetățenie sau reședință pentru desemnarea minorității sau comunității respective, declarație dată la sediul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni sau de către Ministerul Afacerilor Externe prin intermediul misiunii diplomatice sau oficiului consular al României din statul de cetățenie sau reședință ori la sediile Ministerului Afacerilor Externe. Fac excepție candidații care dețin cetățenia română sau cetățenia Republicii Moldova;i)actul autentificat notarial, în copie, apostilat sau supralegalizat (după caz), însoțit de traducerea în limba română (legalizată cu apostilă sau supralegalizare, după caz), reprezentând încuviințarea părinților/a părintelui care exercită singur autoritatea părintească/a părintelui supraviețuitor sau a unei alte persoane care are calitatea de reprezentant legal privind șederea pe teritoriul României, în scop de studii, dacă elevul este minor, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare;j)copie a foii matricole, respectiv a situației școlare, cu media generală/an de studiu absolvit, tradusă în limba română sau într-o limbă de circulație internațională, după caz;k)copie după diploma/certificatul de finalizare a studiilor gimnaziale/liceale, după caz;l)copia recomandării ierarhilor sau acordul conducătorilor locali de culte, pentru candidații care solicită înscrierea în învățământul preuniversitar teologic, după caz;m)pentru continuarea studiilor în învățământul vocațional – dovada susținerii și promovării probelor de aptitudini necesare pentru filiera vocațională (profilurile teologic, pedagogic, artistic, sportiv) sau a probei de verificare a cunoștințelor de limbă modernă pentru clase cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv sau bilingv, dacă este cazul.(4)În urma analizei dosarului, direcția de specialitate din cadrul Ministerului Educației emite scrisoarea de acceptare la studii. + 
Articolul 4(1)În vederea emiterii scrisorii de acceptare la studii pentru programe de învățământ terțiar nonuniversitar, derulate în colegii terțiar nonuniversitare, instituțiile de învățământ superior înaintează dosarele candidaților români de pretutindeni, în format electronic, către direcția de specialitate din cadrul Ministerul Educației. Dosarele incomplete nu vor fi procesate.(2)Dosarul va conține următoarele documente:a)adresa de înaintare a dosarului din partea instituției de învățământ superior care organizează programe de învățământ terțiar nonuniversitar, în care se solicită înscrierea, prin care se propune clasa în care va fi înscris(ă) elevul(a), însoțită de macheta cu datele de identificare ale candidatului;b)avizul conducerii instituției de învățământ superior unde se solicită înscrierea;c)copie după pașaportul/actul de identitate al elevului/ permisul de ședere, după caz;d)copia certificatului de naștere al elevului, tradus în limba română sau într-o limbă de circulație internațională, după caz;e)declarație pe propria răspundere, pe baza voinței liber exprimate, cu respectarea condițiilor prevăzute de Convenția-cadru pentru protecția minorităților naționale, că își asumă identitatea culturală română, indiferent de denumirea folosită în statul de cetățenie sau reședință pentru desemnarea minorității sau comunității respective, declarație dată la sediul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni sau de către Ministerul Afacerilor Externe prin intermediul misiunii diplomatice sau oficiului consular al României din statul de cetățenie sau reședință ori la sediile Ministerului Afacerilor Externe. Fac excepție candidații care dețin cetățenia română sau cetățenia Republicii Moldova;f)diploma de bacalaureat sau diploma de absolvire a liceului și foaia matricolă în original sau adeverința de absolvire pentru elevii promoției din anul în curs (tradusă în limba română sau într-o limbă de circulație internațională) sau echivalent, după caz.(3)În urma analizei dosarului, direcția de specialitate din cadrul Ministerului Educației emite scrisoare de acceptare la studii. + 
Articolul 5(1)Recunoașterea diplomelor de studii pentru învățământ preuniversitar se realizează potrivit legislației în vigoare.(2)Scrisoarea de acceptare la studii se poate elibera și pentru o clasă inferioară nivelului rezultat din actele de studii, la solicitarea părinților/tutorelui legal/elevului major.
 + 
Articolul 6(1)Pentru emiterea unei noi scrisori de acceptare la studii, în cazul transferului, ISJ/ISMB sau instituția de învățământ superior care organizează programe de învățământ terțiar nonuniversitar, după caz, înaintează dosarul în format electronic către direcția de specialitate din cadrul Ministerului Educației.(2)Dosarul va conține următoarele documente:a)adresa de înaintare a dosarului din partea ISJ/ISMB sau a instituției de învățământ superior care organizează programe de învățământ terțiar nonuniversitar, după caz, pentru care se solicită transferul, și care propune clasa în care va fi înscris(ă) elevul(a);b)aprobarea consiliului de administrație al unității de învățământ/conducerii instituției de învățământ superior care organizează programe de învățământ terțiar nonuniversitar, după caz, la care se solicită transferul;c)avizul consultativ al consiliului de administrație al unității de învățământ/conducerii instituției de învățământ superior care organizează programe de învățământ terțiar nonuniversitar, după caz, de la care se transferă elevul;d)scrisoarea de acceptare emisă pentru unitatea de învățământ/instituția de învățământ superior care organizează programe de învățământ terțiar nonuniversitar, după caz, de la care elevul a cerut transferul;e)adeverință sau foi matricole, după caz;f)documentul care atestă promovarea examenelor de diferență, în cazul în care se schimbă filiera, domeniul de pregătire, specializarea/calificarea profesională, după caz.(3)În urma analizei dosarului, direcția de specialitate din cadrul Ministerului Educației emite scrisoarea de acceptare la studii. + 
Articolul 7(1)Scrisoarea de acceptare la studii este transmisă către ISJ/ISMB/instituțiile de învățământ superior care organizează programe de învățământ terțiar nonuniversitar, electronic și prin poștă.(2)Scrisoarea de acceptare la studii este valabilă doar pentru unitatea de învățământ/instituția de învățământ superior care organizează programe de învățământ terțiar nonuniversitar pentru care s-a solicitat emiterea ei.(3)ISJ/ISMB transmite scrisoarea de acceptare unității de învățământ preuniversitar unde solicitantul este înscris ca audient, pentru a fi remisă părinților/tutorelui legal instituit/ împuternicitului/elevului major, după caz.(4)Instituția de învățământ superior care organizează programe de învățământ terțiar nonuniversitar transmite scrisoarea de acceptare elevului.
––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x