de emitere a Acordului de principiu pentru finanţare şi de acordare a alocărilor specifice individuale în cadrul schemeide ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor(actualizată până la data de 17 octombrie 2012*)
–––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 17 octombrie 2012 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: HOTĂRÂREA nr. 998 din 17 octombrie 2012.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor +
Capitolul IDefiniţiiÎn sensul prezentei proceduri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a) întreprindere este orice persoană juridică înregistrată conform Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de forma de organizare, autorizată potrivit legilor în vigoare să facă acte şi fapte de comerţ, în scopul obţinerii de profit, în condiţii de concurenţă. Conform art. 2, hotărârea se aplică întreprinderilor mari definite în sensul Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, şi Regulamentului (CE) nr. 364/2004 al Comisiei Europene de modificare a Regulamentului (CE) nr. 70/2001 privind extinderea sferei de aplicare a acestuia la ajutoarele de stat pentru cercetare-dezvoltare, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), seria L, nr. 63 din 28 februarie 2004; … b) alocare specifică individuală reprezintă valoarea totală a sumei nerambursabile care poate fi acordată unei întreprinderi, în cadrul schemei de ajutor de stat, în una sau mai multe tranşe. … +
Capitolul IICriterii de eligibilitatePot beneficia de alocări specifice individuale în baza schemei de ajutor de stat întreprinderile mari definite în sensul Legii nr. 346/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi Regulamentului (CE) nr. 364/2004, care îndeplinesc cumulativ, la data solicitării, următoarele criterii de eligibilitate:a) sunt înregistrate conform Legii nr. 31/1990 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi fac investiţii în România; … b) intenţionează să realizeze o investiţie iniţială cu o valoare care depăşeşte echivalentul în lei a 100 milioane de euro, iar valoarea costurilor eligibile depăşeşte echivalentul în lei a 50 de milioane euro şi creează cel puţin 500 de noi locuri de muncă, ca urmare a realizării investiţiei iniţiale; … c) nu înregistrează debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat; … d) nu se află în procedură de executare silită, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau alte situaţii reglementate de lege; … e) nu intră în categoria întreprinderilor în dificultate, potrivit secţiunii 2.1 a cap. 2 din Comunicarea Comisiei Europene – Linii directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. C244 din 1 octombrie 2004; … f) nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, beneficiarul a plătit atât valoarea totală a ajutorului ilegal şi incompatibil, cât şi dobânda de recuperare aferentă; … g) la momentul solicitării ajutorului de stat prezintă un plan de investiţii; … h) nu realizează investiţii şi nu creează locuri de muncă, pentru care solicită ajutor de stat în temeiul prezentei scheme de ajutor de stat, în următoarele sectoare: pescuit, acvacultura, industria carboniferă, siderurgie, transport, construcţii de nave maritime, fibre sintetice, producţia primară a produselor agricole, cuprinse în anexa 1 la Tratatul de instituire a Comunităţii Europene. … +
Capitolul IIIProcedură de emitere a acordului de principiu pentru finanţare1. Înainte de începerea lucrărilor orice solicitant trebuie să obţină un Acord de principiu pentru finanţare din partea Ministerului Economiei şi Finanţelor. Ministerul Economiei şi Finanţelor emite Acordul de principiu pentru finanţare înainte de începerea lucrărilor, confirmând în scris că, sub rezerva rezultatelor verificării în detaliu, proiectul îndeplineşte, în principiu, condiţiile de eligibilitate stabilite prin schemă de ajutor de stat. Dacă lucrările încep înaintea obţinerii Acordului de principiu pentru finanţare, întregul proiect nu va fi eligibil pentru finanţare.2. În vederea obţinerii Acordului de principiu pentru finanţare, solicitantul transmite la Ministerul Economiei şi Finanţelor, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, o cerere de acord de principiu pentru finanţare conform formularului nr. 1 la prezenta procedură, însoţită de următoarele documente justificative:a) certificat constatator, în original, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunalul unde este înregistrată societatea solicitantă, în care să se menţioneze următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii, data ultimei menţiuni înscrise în registru şi obiectul acesteia; … b) situaţii financiare aprobate, corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar, în copie, purtând menţiunea "conform cu originalul", semnătura reprezentantului legal al întreprinderii şi ştampila întreprinderii; … c) planul de investiţii pentru care se solicită finanţarea; … d) studiu tehnico-economic, întocmit de o firmă de specialitate, din care să rezulte viabilitatea proiectului pentru care se solicită finanţarea; … e) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat, în original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru; … f) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul local, în original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru; … g) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că aceasta nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, că societatea nu are activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege; … h) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că nu au fost emise împotriva acesteia decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, în cazul în care asemenea decizii au fost emise, că beneficiarul a plătit atât valoarea totală a ajutorului ilegal şi incompatibil, cât şi dobânda de recuperare aferentă; … i) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii privind ajutoarele de minimis şi alte fonduri publice de care a beneficiat pentru acelaşi proiect de investiţii pentru care a solicitat ajutor de stat în temeiul schemei de ajutor de stat; … j) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că întreprinderea asigură din surse proprii, pe perioada derulării planului de investiţii, finanţarea a cel puţin 25% din costurile eligibile ale investiţiei; … k) împuternicire semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o altă persoană decât aceasta semnează cererea-tip de acord de principiu pentru finanţare; … l) o copie a buletinului de identitate/cărţii de identitate a persoanei împuternicite să semneze cererea-tip de acord de principiu pentru finanţare; … m) opisul cu documentele depuse pentru obţinerea Acordului de principiu pentru finanţare; … n) declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că nu au început lucrările*1) la proiectul de investiţii pentru care solicită finanţare în cadrul schemei de ajutor de stat. … –––-*1) Începerea lucrărilor înseamnă fie începerea lucrărilor de construcţie, fie prima comandă fermă de echipamente, excluzând studiile de fezabilitate preliminare.3. Cererea de acord de principiu pentru finanţare se completează în limba română prin tehnoredactare şi poartă ştampila şi semnătura în original a reprezentantului legal al întreprinderii.4. În cazul unui ajutor care face obiectul unei notificări individuale către Comisia Europeană şi care este supus autorizării acesteia, confirmarea eligibilităţii este condiţionată de decizia de aprobare a Comisiei Europene. Ajutorul individual se notifică în termen de 60 de zile lucrătoare de la data emiterii Acordului de principiu pentru finanţare. +
Capitolul IVÎnregistrarea, evaluarea şi selecţia beneficiarilor1. Prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, emis în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a hotărârii, se desemnează direcţia cu atribuţii în domeniul ajutorului de stat ca Unitate de implementare a schemei de ajutor de stat, pe perioada de valabilitate a acesteia, precum şi secretarul de stat coordonator.2. În aplicarea prevederilor hotărârii, Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat coordonează metodologic compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.3. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, prin compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat, acordă asistenţă întreprinderilor solicitante pentru întocmirea şi completarea Cererii de acord de principiu pentru finanţare.4. Cererea de acord de principiu pentru finanţare completată, însoţită de documentele justificative, se depune la registratura generală a Ministerului Economiei şi Finanţelor, menţionându-se pe plic "Schema de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor".5. Cererea de acord de principiu pentru finanţare va fi înregistrată în Registrul special al schemei de ajutor de stat, la cabinetul secretarului de stat coordonator, menţionându-se data şi numărul de înregistrare a cererii.6. Înregistrarea cererilor de acord de principiu pentru finanţare va începe după intrarea în vigoare a ordinului ministrului economiei şi finanţelor prevăzut la pct. 1.7. Cererile vor fi analizate şi selectate, în limita bugetului anual alocat schemei de ajutor de stat, în funcţie de data şi numărul înregistrării documentelor prevăzute la pct. 2 din cap. III, urmărindu-se conformitatea cu prevederile hotărârii.8. Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va finaliza procesul de evaluare a cererii de acord de principiu pentru finanţare în termen de maximum 30 de zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia.9. Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat, are obligaţia de a face publice pe site-ul său epuizarea bugetului anual alocat pentru această schemă şi data de la care nu se mai înregistrează cereri de acord de principiu pentru finanţare.10. În urma procesului de evaluare a Cererii de acord de principiu pentru finanţare, Ministerul Economiei şi Finanţelor transmite întreprinderilor solicitante, după caz:a) Acordul de principiu pentru finanţarea proiectului de investiţii, conform formularului nr. 2 la prezenta procedură, în cazul întreprinderilor solicitante selectate pentru finanţare; … b) o înştiinţare prin care se precizează că Cererea de acord de principiu pentru finanţare este incompletă, nu conţine informaţii corecte, nu este însoţită de toată documentaţia necesară sau există neconcordanţe între informaţiile furnizate. În acest caz, termenul de evaluare de acord de principiu pentru finanţare, prevăzut la pct. 8, curge de la data la care cererea este considerată completă în sensul prevederilor hotărârii. Întreprinderea solicitantă transmite completarea documentaţiei în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la primirea înştiinţării; … c) o scrisoare de respingere a Cererii de acord de principiu pentru finanţare, în cazul în care: nu se îndeplinesc criteriile prevăzute în hotărâre sau cererile de acord de principiu pentru finanţare au fost depuse după data la care bugetul anual alocat schemei de ajutor de stat a fost epuizat ori nu se respectă termenul prevăzut la lit. b). … +
Capitolul VAcordarea alocărilor specifice individuale1. Alocările specifice individuale se acordă solicitanţilor selectaţi după efectuarea parţială sau totală a cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investiţii pentru care a fost emis Acordul de principiu pentru finanţare.2. Acordarea alocării specifice individuale se face pe baza unei cereri de eliberare a sumei nerambursabile, prevăzută în formularul nr. 3 la prezenta procedură, transmisă de către solicitant la Ministerul Economiei şi Finanţelor prin reprezentant sau prin poştă, cu confirmare de primire.3. Cererea de eliberare a sumei nerambursabile prevăzute la pct. 2 este însoţită de următoarele documente:a) formularul de decont prevăzut în formularul nr. 4 la prezenta procedură, însoţit de documentele justificative prevăzute în formularul nr. 5 la prezenta procedură, în copie, în ordinea activităţilor şi documentelor justificative completate în formularul de decont. Copiile conţin menţiunea "conform cu originalul", ştampila şi semnătura reprezentantului legal al întreprinderii. … b) opis cu toate documentele depuse în vederea eliberării sumei nerambursabile. … 4. Eliberarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor a tranşei din suma nerambursabilă se va face după verificarea la faţa locului, acolo unde investiţia este în curs de realizare, şi la sediul social al întreprinderii, de către reprezentanţii Unităţii de implementare a schemei de ajutor de stat şi de cei ai compartimentelor specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti sau din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili. Verificarea are ca obiect:a) realitatea, legalitatea şi regularitatea operaţiunilor economico-financiare referitoare la elementele investiţiei pentru care se solicită finanţare; … b) ajutoarele de stat primite de întreprindere în temeiul mai multor scheme regionale sau în combinaţie cu ajutorul ad-hoc, din surse locale, regionale, naţionale ori comunitare. … Pe durata efectuării controlului la faţa locului şi la sediul social echipa de control trebuie să aibă acces la documentele contabile în original ale întreprinderii, care să ateste îndeplinirea condiţiilor din schema de ajutor de stat.5. Plata sumelor reprezentând ajutor de stat se realizează în limita intensităţii maxim admisibile, cu respectarea condiţiilor prevăzute la lit. a) şi b) ale pct. 2 din cap. II al anexei nr. 1 la hotărâre.6. Cererea de eliberare a primei tranşe, însoţită de documentele menţionate la pct. 3, se va depune după o perioadă de minimum 3 luni de la demararea proiectului de investiţii.7. Plata pentru cheltuielile eligibile aferente proiectului nu poate face obiectul unor plăţi compensatorii.8. Virarea efectivă a tranşelor din suma nerambursabilă se face de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, în termen de maximum 60 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii de eliberare a sumei nerambursabile, în contul 50.70 "Disponibil din subvenţii şi transferuri" deschis la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază îşi are domiciliul fiscal, pe baza analizei setului de documente prevăzute la pct. 3. +
Capitolul VIControlul şi raportarea alocărilor specifice individuale1. Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat şi compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti sau din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili, verifică la sediul beneficiarilor schemei de ajutor de stat:a) veridicitatea şi conformitatea declaraţiilor şi cheltuielilor efectuate de întreprinderi în cadrul schemei de ajutor de stat; … b) contribuţiile beneficiarilor la realizarea proiectelor de investiţii conform pct. 9 al cap. I din anexa nr. 1 la hotărâre; … c) încadrarea în limita maximă a intensităţii ajutorului de stat. … 2. În cazul în care, în urma controalelor efectuate la întreprinderile beneficiare, se constată:a) declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine suma nerambursabilă; … b) nerealizarea de către întreprinderea beneficiară de ajutor de stat a contribuţiei proprii la realizarea proiectului de investiţii; … c) schimbarea destinaţiei sumei nerambursabile; … d) orice altă nerespectare a prevederilor hotărârii, Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va propune ministrului economiei şi finanţelor recuperarea totală sau parţială, după caz, a ajutorului de stat acordat. … 3. Recuperarea ajutorului de stat se realizează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.4. Întreprinderile beneficiare au obligaţia să transmită Ministerului Economiei şi Finanţelor anual, timp de 5 ani de la finalizarea investiţiei, o raportare privind efectele finanţării prin completarea formularului nr. 6 la prezenta procedură. Transmiterea formularului se efectuează până la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul precedent. +
Capitolul VIIRevocarea acordului de principiu pentru finanţare1. Întreprinderile solicitante sunt obligate să demareze proiectul de investiţii pentru care au solicitat finanţare în termenul prevăzut în planul de investiţii care a stat la baza emiterii Acordului de principiu pentru finanţare. În cazul în care întreprinderile solicitante nu au demarat proiectul în termenul stabilit, acordul de principiu se revocă.2. În cazul în care proiectul de investiţii înregistrează unele modificări, întreprinderea are obligaţia de a informa Ministerul Economiei şi Finanţelor, în termen de 10 zile lucrătoare, în legatură cu aceste modificări, anexând o fundamentare tehnico-economică.3. Ministerul Economiei şi Finanţelor analizează documentaţia primită şi verifică la faţa locului situaţia existentă în fapt, procedând astfel:a) În situaţia în care se constată că investiţia îndeplineşte în continuare toate condiţiile prevăzute de hotărâre şi nivelul intensităţii ajutorului de stat nu se modifică, se consideră că acordul de principiu îşi menţine valabilitatea. … b) În situaţia în care se constată că investiţia nu mai îndeplineşte condiţiile prevăzute de hotărâre, acordul de principiu se revocă. În situaţia în care au fost deja decontate o parte din cheltuielile eligibile, aceste sume se recuperează. … 4. În situaţia în care întreprinderea procedează la schimbarea proiectului de investiţii, acordul se revocă.5. În situaţia în care ajutorul de stat a făcut obiectul unei notificări individuale către Comisia Europeană, atunci este necesară elaborarea şi transmiterea unei noi notificări privind modificarea planului de investiţii. +
Capitolul VIIIConfidenţialitateInformaţiile având caracter de secret de afaceri cu privire la beneficiarii de ajutor de stat reprezintă secret profesional şi urmează regimul juridic prevăzut de reglementările în materie.FORMULARUL Nr. 1–––––-la procedură–––– ┌────────────────────────────────────┐ │ Data înregistrării …………….│ │ Numărul înregistrării ………….│ └────────────────────────────────────┘CERERE DE ACORD DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE(Se completează toate rubricile din formularul-tipîn limba română, prin tehnoredactare.)Subscrisa, ………….., având datele de identificare menţionate la secţiunea A, reprezentată legal prin dl/dna …………., având calitatea de …………, solicit finanţarea în condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor. +
Secţiunea APrezentarea solicitantuluiDenumirea întreprinderii: ……………………………………Adresa: ………………….., cod poştal: …………………..Telefon: ……… Fax: ……………… E-mail: ……………..Data înregistrării întreprinderii: …………………………….Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ………….Codul de identificare fiscală: …………………..Codul IBAN în care se solicită transferarea alocaţiei specifice individuale: RON ………., deschis la Trezoreria …………….Forma juridică: …………………………………………….Capitalul social: ………………. lei, deţinut de:– persoane fizice: ………… %;– societăţi comerciale mari*1): ……..%.Obiectul principal de activitate: ……………………………….Codul CAEN: ………………………………..Obiectul secundar de activitate*2): ……………………………..Codul CAEN: …………………………………………..Numărul mediu scriptic anual de personal, în anul fiscal anterior: ……………..Cifra de afaceri, conform ultimului bilanţ contabil anual aprobat: ……………. leiValoarea activelor totale, conform ultimei situaţii financiare aprobate*3): ………. leiNumele: ………………………….Funcţia: …………………………Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*4)………………………………………..Data semnării: …………….. +
Secţiunea BPrezentarea proiectului pentru care se solicită finanţare în cadrul schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor +
Secţiunea B1Descrierea succintă a proiectului pentru care se solicită finanţarea………………………………………………………… +
Secţiunea B2Prezentarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanţarea*Font 9*┌───────────┬────────────────────────────────────────┬─────────────────┬───────────────────┐│Denumirea │ │ Valoarea │ Valoarea ││activităţii│Tipul de cheltuială eligibilă │ cheltuielilor │ finanţării ││ │ pentru care se solicită │ eligibile*) │ solicitate ││ │ finanţare │ – lei – │ – lei – ││ │ ├──┬───┬───┬───┬──┼───┬───┬───┬───┬───┤│ │ │An│An │An │An │An│An │An │An │An │An ││ │ │I │II │III│IV │ V│ I │II │III│IV │V │├───────────┼──┬─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│a) Cheltuieli eligibile pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │realizarea de investiţii în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │imobilizări corporale*5): │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Terenuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Construcţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Instalaţii tehnice şi maşini │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Alte instalaţii, utilaje şi mobilier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │industrial │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│b) Cheltuieli eligibile pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │realizarea de investiţii în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │imobilizări necorporale*6): │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Cheltuieli cu transfer de tehnologie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │prin dobândirea drepturilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │proprietate intelectuală: brevet de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │invenţie, licenţe, a know-how-ului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │sau a cunoştinţelor tehnice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │nebrevetate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│Crearea de │[]│c) Cheltuieli salariale cu personalul│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││noi locuri │ │nou-angajat în urma realizării │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││de muncă │ │proiectului de investiţii pe o │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │perioada de 2 ani: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Cheltuieli cu salariul brut │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Cheltuieli cu asigurările sociale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │obligatorii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┴─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└───────────┴────────────────────────────────────────┴──┴───┴───┴───┴──┴───┴───┴───┴───┴───┘––––*) Valoarea cheltuielilor eligibile fără TVA. +
Secţiunea CDeclaraţie pe propria răspundereSubsemnatul(a), …………, identificat(ă) cu B.I./ C.I. seria ….. nr. ……, eliberat(ă) de ……… la data de …….., cu domiciliul în localitatea ………., str. ……. nr. ……, bl. ….., sc. …., ap. ….., sectorul/judeţul ……….., în calitate de reprezentant legal al Întreprinderii ……., declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.Înţeleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.Declar pe propria răspundere că pentru proiectul pentru care solicit finanţarea prin prezenta schemă:[] nu am beneficiat de fonduri publice[] am beneficiat de următoarele fonduri publice:┌────┬─────────┬─────┬────────────────┬──────────┬──────────────┬─────────┐│Nr. │ Anul │Forma│Tipul ajutorului│Furnizorul│Actul normativ│ ││crt.│acordării│ │ │ │în baza căruia│ Cuantum ││ │ │ │ │ │ am beneficiat│ ││ │ │ │ │ │ de finanţare │ │├────┼─────────┼─────┼────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────┤├────┼─────────┼─────┼────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────┤├────┼─────────┼─────┼────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────┤├────┼─────────┼─────┼────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────┤├────┼─────────┼─────┼────────────────┼──────────┼──────────────┼─────────┤└────┴─────────┴─────┴────────────────┴──────────┴──────────────┴─────────┘Numele: ……………………….Funcţia: ………………………Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*7)………………………………………….Data semnării:NOTĂ IMPORTANTĂ!Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora.––––*1) Societatea mare este acea societate comercială cu numărul mediu scriptic de personal mai mare de 250 (inclusiv) sau o cifră de afaceri anuală netă de peste 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau care deţine active totale ce depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate.*2) Se completează dacă finanţarea se solicită pentru obiectul secundar de activitate.*3) Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.*4) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.*5) Reprezintă orice investiţii în active corporale ce se referă la crearea unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente sau angajarea într-o activitate ce implică o schimbare fundamentală a produsului sau procesului de producţie al unei unităţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O investiţie în active fixe, realizată sub forma achiziţionării unei unităţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată, trebuie să fie considerată ca o investiţie în imobilizări corporale.*6) Reprezintă orice investiţii în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.*7) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.FORMULARUL Nr. 2–––––-la procedură––––MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELORUNITATEA DE IMPLEMENTARE ……………….……………………………………..……………………………………. ┌────────────────────────────────────┐ │ Data …………………………│ │ Numărul ………………………│ └────────────────────────────────────┘ACORDUL DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢAREA*1) PROIECTULUI DE INVESTIŢIIDestinatarDenumirea întreprinderii: ……………………………………Data înregistrării întreprinderii: ……………………………Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ………….Codul de identificare fiscală: ………………………………..Adresa: …………………………………………………………………………………………………………………Telefon: ………………………………………………….Fax: ………………………………………………………E-mail: ……………………………………………………Ca urmare a cererii dumneavoastră nr. ….. din data de …., vă comunicăm prin prezenta acordul de principiu pentru finanţarea următoarelor cheltuieli eligibile aferente proiectului:┌───────────┬────────────────────────────────────────┬─────────────────┬───────────────────┐│Denumirea │ │ Valoarea │ Valoarea ││activităţii│Tipul de cheltuială eligibilă │ cheltuielilor │ finanţării ││ │ pentru care se solicită │ eligibile*) │ solicitate ││ │ finanţare │ – lei – │ – lei – ││ │ ├──┬───┬───┬───┬──┼───┬───┬───┬───┬───┤│ │ │An│An │An │An │An│An │An │An │An │An ││ │ │I │II │III│IV │ V│ I │II │III│IV │V │├───────────┼──┬─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│a) Cheltuieli eligibile pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │realizarea de investiţii în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │imobilizări corporale*2): │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Terenuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Construcţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Instalaţii tehnice şi maşini │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Alte instalaţii, utilaje şi mobilier │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │industrial │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│b) Cheltuieli eligibile pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │realizarea de investiţii în │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │imobilizări necorporale*3): │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Cheltuieli cu transfer de tehnologie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │prin dobândirea drepturilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │proprietate intelectuală: brevet de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │invenţie, licenţe, a know-how-ului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │sau a cunoştinţelor tehnice │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │nebrevetate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│Crearea de │[]│c) Cheltuieli salariale cu personalul│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││noi locuri │ │nou-angajat în urma realizării │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││de muncă │ │proiectului de investiţii pe o │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │perioada de 2 ani: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Cheltuieli cu salariul brut │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┼─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │[]│Cheltuieli cu asigurările sociale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │obligatorii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├───────────┼──┴─────────────────────────────────────┼──┼───┼───┼───┼──┼───┼───┼───┼───┼───┤│ │ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└───────────┴────────────────────────────────────────┴──┴───┴───┴───┴──┴───┴───┴───┴───┴───┘*) Valoarea cheltuielilor eligibile fără TVA.Prin prezentul acord de principiu pentru finanţarea proiectului de investiţii se confirmă că proiectul îndeplineşte în principiu condiţiile de eligibilitate stabilite în schema instituită prin Hotărârea Guvernului nr. 753/2008 pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 637 din 4 septembrie 2008, înaintea începerii lucrărilor.Prezentul acord de principiu pentru finanţare se revocă de drept şi fără nicio altă formalitate dacă proiectul de investiţii nu a fost demarat în termenul stabilit, investiţia nu mai îndeplineşte condiţiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 753/2008 sau în situaţia în care întreprinderea procedează la schimbarea proiectului de investiţii.Ministrul economiei şi finanţelor,…………………………………–––––*1) Se completează de Unitatea de implementare.*2) Reprezintă orice investiţii în active fixe corporale ce se referă la crearea unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente sau angajarea într-o activitate ce implică o schimbare fundamentală a produsului sau procesului de producţie al unei unităţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O investiţie în active fixe, realizată sub forma achiziţionării unei unităţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată, trebuie să fie de asemenea considerată ca fiind o investiţie în imobilizări corporale.*3) Reprezintă orice investiţii în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.FORMULARUL Nr. 3–––––-la procedură–––– ┌────────────────────────────────────┐ │ Data înregistrării …………….│ │ Numărul înregistrării ………….│ └────────────────────────────────────┘CERERE DE ELIBERARE A SUMEI NERAMBURSABILE(Se completează toate rubricile în limba română, prin tehnoredactare.)Subscrisa, ……………, având datele de identificare menţionate la lit. A, reprezentată legal prin dl/dna ………….., având calitatea de …….., identificată cu B.I./ C.I. seria ….. nr. …, eliberată de ……. la data de ……, cu domiciliul în localitatea ………, str. …… nr. …., bl. …., sc. …, ap. …., sectorul/judeţul ……, cod poştal ….., solicit eliberarea alocaţiei specifice individuale, în sumă de …….., în baza Acordului de principiu pentru finanţare nr. ……. din data de ……….. şi în condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilorA. Datele de identificare a întreprinderii:Denumirea întreprinderii: ……………………………………Data înregistrării întreprinderii: ……………………………Nr. de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ………….Codul de identificare fiscală: ………………………………..Adresa: …………………………………………………………………………………………………………………Telefon: ……… Fax: ………….. E-mail: ………………….Cod IBAN …………, deschis la Trezoreria …………………..Anexez la prezenta formularul de decont, conform formularului nr. 4 la procedură, precum şi documentele justificative prevăzute în formularul nr. 5 la procedură, în original şi în copie, în ordinea activităţilor completate în formularul de decont.NOTĂ IMPORTANTĂ!Solicitantul nu este obligat să suporte nicio taxă din partea niciunei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor pot discuta cu solicitanţii toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora.Numele: …………………………………..Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*)………………………………………Funcţia: ………………………………..Data semnării: …………………………..––––-*) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.FORMULARUL Nr. 4––––––la procedură–––– FORMULAR DE DECONT*1) Întreprinderea: ………… Data: ………… – lei –┌───────────┬────────┬────────┬────────┬─────────┬─────────────────────────────┐│Activitatea│Obiectul│ Nr. │Data │Valoarea │ Document de plată ││ │facturii│facturii│facturii│facturii ├──────────┬───┬────┬─────────┤│ │ │ │ │ │ Felul │ │ │Valoarea ││ │ │ │ ├────┬────┤ documen- │Nr.│Data├────┬────┤│ │ │ │ │ Cu │Fără│ tului │ │ │ Cu │Fără││ │ │ │ │TVA │TVA │ │ │ │TVA │TVA │├───────────┼────────┼────────┼────────┼────┼────┼──────────┼───┼────┼────┼────┤├───────────┼────────┼────────┼────────┼────┼────┼──────────┼───┼────┼────┼────┤├───────────┼────────┼────────┼────────┼────┼────┼──────────┼───┼────┼────┼────┤├───────────┼────────┼────────┼────────┼────┼────┼──────────┼───┼────┼────┼────┤├───────────┼────────┼────────┼────────┼────┼────┼──────────┼───┼────┼────┼────┤├───────────┼────────┼────────┼────────┼────┼────┼──────────┼───┼────┼────┼────┤│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└───────────┴────────┴────────┴────────┴────┴────┴──────────┴───┴────┴────┴────┘Numele: …………………………………..Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*2)………………………………………––––*1) La prezentul decont se vor anexa lista documentelor justificative în ordinea serviciilor efectuate prezentate în decont, precum şi documentele justificative în original şi în copie.*2) Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.FORMULARUL Nr. 5–––––-la procedură––––*Font 9* CHELTUIELI ELIGIBILE ŞI DOCUMENTE JUSTIFICATIVE AFERENTE FINANŢĂRII┌───┬─────────────────┬──────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐│Nr.│ Activităţi │ │ ││crt│ eligibile │ Cheltuieli eligibile │ Documente justificative │├───┼─────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤│ 1.│Realizarea │a) Cheltuieli eligibile pentru│a) Contract de prestări de servicii, ││ │de investiţii │realizarea de investiţii în │factură/chitanţă, ordine de plată, ││ │în imobilizări │imobilizări corporale: │copie de pe extrasul de cont, ││ │corporale │- terenuri │documente din care să rezulte achizi-││ │şi necorporale │- construcţii │ţionarea în condiţii de piaţă ││ │ │- instalaţii tehnice şi maşini│Copie de pe materialele elaborate în ││ │ │- alte instalaţii, utilaje şi │cadrul contractelor încheiate ││ │ │mobilier industrial │b) Contract de vânzare-cumpărare, ││ │ │b) Cheltuieli eligibile pentru│contract de leasing financiar care ││ │ │realizarea de investiţii în │este eligibil doar în cazul în care ││ │ │imobilizări necorporale: │există obligaţia beneficiarului de ││ │ │- cheltuieli cu transfer de │a achiziţiona activele la sfârşitul ││ │ │tehnologie prin dobândirea │perioadei de leasing, factură/ ││ │ │drepturilor de proprietate │chitanţă, ordine de plată, copie de ││ │ │intelectuală: brevet de │pe extrasul de cont, documente din ││ │ │invenţie, licenţe, a know- │care să rezulte achiziţionarea în ││ │ │how-ului sau a cunoştinţelor │condiţii de piaţă ││ │ │tehnice nebrevetate │c) Contract de licenţă, contract de ││ │ │ │leasing financiar, factură/chitanţă, ││ │ │ │ordine de plată, copie de pe extrasul││ │ │ │de cont, documente din care să ││ │ │ │rezulte achiziţionarea în condiţii ││ │ │ │de piaţă │├───┼─────────────────┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤│ 2.│Crearea de noi │c) Cheltuieli salariale cu │Situaţii nominale referitoare la ││ │locuri de muncă │personalul nouangajat în urma │personalul nouangajat în urma ││ │ │realizării proiectului de │realizării proiectului de investiţii ││ │ │investiţii pe o perioadă de │cuprinzând salariile brute şi ││ │ │2 ani: │cheltuielile cu asigurările sociale ││ │ │- cheltuieli cu salariul brut │obligatorii ││ │ │- cheltuieli cu asigurările │ ││ │ │ sociale obligatorii │ │└───┴─────────────────┴──────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘FORMULARUL Nr. 6–––––-la procedură–––– ┌────────────────────────────────────┐ │ Data înregistrării …………….│ │ Numărul înregistrării ………….│ └────────────────────────────────────┘FORMULAR DE RAPORTAREA EFECTELOR FINANŢĂRII*1)acordată în cadrul schemei de ajutor de stat privind dezvoltarearegională prin stimularea investiţiilor(Se completează toate rubricile în limba română, prin tehnoredactare.)Perioada pentru raportare: anul ………….Datele de identificare a întreprinderii:Denumirea întreprinderii: ………………………………….Adresa: ………………………………………………….Telefon: ……….. Fax: …………. E-mail ………………Data înregistrării întreprinderii: …………………………Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului: ………..Codul de identificare fiscală: ………………………………Am obţinut Acordul de principiu pentru finanţare nr. …….., iar eliberarea alocaţiei specifice individuale s-a efectuat în perioada …………… .Date de raportare:Cifra de afaceri netă: ………………… leiProfitul/pierderea brut(ă): ……………. leiValoarea investiţiei efectiv realizate pentru care a solicitat finanţare: ……….. leiRentabilitatea capitalului angajat*2)……………………….Marja brută din vânzări*3) …………………………………..Numărul de locuri de muncă nou-create aferente investiţiei pentru care a solicitat finanţarea …………Subsemnatul/Subsemnata, …………., identificat/identificată cu actul de identitate seria ………… nr. ……., eliberat de ……….. la data de …………, cu domiciliul în localitatea ……….., str. ………. nr. ……. bl. ……, sc. ……, ap. ……., sectorul/judeţul ………., în calitate de reprezentant legal al Societăţii ………, declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezentul formular sunt corecte şi complete.Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului*4) Funcţia: …………………………………………………Data semnării: ……….––––-*1) Pe baza datelor din situaţiile financiare anuale aprobate.*2) Rentabilitatea capitalului angajat = profitul înaintea plăţii dobânzii şi a impozitului pe profit/capitalul angajat.*3) Marja brută din vânzări = (profitul brut din vânzări/cifra de afaceri) *100.*4) Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.––––-