PROCEDURĂ din 16 august 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 16/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII, LUCRARILOR PUBLICE SI ADMINISTRATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 807 din 16 august 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 1620 16/08/2022
ActulREFERIRE LALEGE 257 21/07/2022
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 22 11/03/2022
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 129 15/12/2021 ART. 4
ART. 1REFERIRE LALEGE 257 21/07/2022
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 22 11/03/2022
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 129 15/12/2021
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 129 15/12/2021 ART. 4
ART. 1REFERIRE LAORDIN 2594 26/09/2016 ANEXA 3
ART. 1REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 77
ART. 2REFERIRE LAORDIN 1620 16/08/2022 ANEXA 2
ART. 2REFERIRE LALEGE 257 21/07/2022
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 22 11/03/2022
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 129 15/12/2021 ART. 4
ART. 11REFERIRE LACOD PR FISCALĂ 20/07/2015 ART. 77
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 1620 16/08/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 1620 16/08/2022
ActulREFERIT DEORDIN 1620 16/08/2022





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 1.620 din 16 august 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 807 din 16 august 2022.
1.Prezenta procedură reglementează modalitatea de restituire a sumelor de bani achitate până la data intrării în vigoare a Legii nr. 257/2022 privind stabilirea unor măsuri referitoare la executarea sancțiunilor contravenționale aplicate în temeiul art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România, abrogată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2022 pentru abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România, denumită în continuare Legea nr. 257/2022.2.Pentru restituirea sumelor prevăzute la pct. 1, solicitanții depun la organul fiscal local competent, în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei proceduri, o cerere de restituire a unor sume de bani achitate până la data intrării în vigoare a Legii nr. 257/2022, reprezentând amenzi contravenționale aplicate în temeiul art. 4 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 129/2021 privind implementarea formularului digital de intrare în România, abrogată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 22/2022, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, denumită în continuare cerere de restituire. Cererea de restituire se depune la organul fiscal local competent în format letric sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță, împreună cu o copie a actului de identitate.3.Cererea de restituire este însoțită de copii ale procesului-verbal de constatare a contravenției și ale documentelor de plată și trebuie să cuprindă următoarele elemente:a)numele și prenumele solicitantului;b)codul numeric personal;c)domiciliul solicitantului;d)suma și natura creanței solicitate la restituire;e)codul IBAN aferent contului în care se solicită restituirea, în cazul în care nu se optează pentru restituirea sumei în numerar;f)banca la care este deschis contul în care se solicită restituirea sumei.4.După primirea cererii de restituire, organul fiscal local competent efectuează verificarea acesteia, a documentației anexate și a datelor din evidența pe plătitori.4.1.Dacă organul fiscal local competent consideră că are nevoie de documente suplimentare relevante soluționării cererii, solicită prezentarea acestora.4.2.Termenul de 45 de zile prevăzut pentru soluționarea cererilor de restituire, în conformitate cu prevederile art. 77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, se prelungește cu perioada cuprinsă între data la care s-a comunicat solicitarea de informații suplimentare și data înregistrării primirii acestor informații la organul fiscal local competent.4.3.În cazul în care, după primirea documentației înaintate de solicitant și verificarea datelor din evidența pe plătitori, organul fiscal local competent constată existența unor obligații fiscale restante ale acestuia, sumele solicitate se vor restitui numai după efectuarea compensării acestor obligații bugetare restante.4.4.În cazul în care suma de restituit este mai mică decât obligațiile restante ale solicitantului, se efectuează compensarea până la concurența sumei de restituit.4.5.În cazul în care suma de restituit este mai mare decât suma reprezentând obligații restante ale solicitantului, compensarea se efectuează până la concurența obligațiilor restante, diferența rezultată restituindu-se solicitantului.4.6.În situația în care solicitantul nu înregistrează obligații fiscale restante sau după efectuarea compensării, organul fiscal local competent emite o decizie de restituire a sumelor de la bugetul local, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 3 la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, nr. 2.594/2016 privind aprobarea unor formulare tipizate pentru activitatea de stabilire a impozitelor și taxelor locale desfășurată de către organele fiscale locale.5.După verificarea efectuată potrivit pct. 4, organul fiscal local competent întocmește, în 2 exemplare, Decizia de restituire a sumelor de la bugetul de local. Decizia de restituire se aprobă de conducătorul organului fiscal local competent.6.În situația în care persoana solicitantă nu este îndreptățită la restituire, organul fiscal local competent respinge cererea de restituire și înștiințează solicitantul.7.În baza deciziei de restituire aprobate, organul fiscal competent întocmește ordinul de plată sau fila cec, după caz, pe care îl/o înaintează unității Trezoreriei Statului.8.Organul fiscal local competent înregistrează operațiunea de restituire în evidența pe plătitor, reține un exemplar din cele două ale deciziei de restituire, iar celălalt exemplar îl transmite solicitantului odată cu înștiințarea de efectuare a operațiunii de compensare și/sau restituire.9.Organul fiscal local competent întocmește un dosar pentru operațiunea de restituire, care va cuprinde, după caz:a)cererea solicitantului;b)documentația care a stat la baza acesteia;c)copia fișei solicitantului din evidența analitică pe plătitori pentru sumele care au făcut obiectul operațiunii de compensare, dacă a fost cazul;d)nota de compensare.10.Dosarele întocmite în vederea soluționării solicitărilor de restituire a sumelor de bani, denumite în continuare sume de restituit, se arhivează la compartimentul financiar-contabilitate.11.Cererea de restituire se soluționează în termenul prevăzut la art. 77 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x