PROCEDURĂ din 15 iunie 2007 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1054 05/07/2016
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 20 05/01/2010 ART. 1
ActulARE LEGATURA CUHG 34 22/01/2009
ActulARE LEGATURA CUHG 11 16/01/2009
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2142 11/07/2008 ART. 1
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2142 11/07/2008 ART. 3
ActulARE LEGATURA CUHG 1718 30/12/2008
ActulARE LEGATURA CUOUG 221 23/12/2008
ActulARE LEGATURA CUORDIN 486 15/06/2007
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 15/06/2007
ActulREFERIRE LALEGE 85 05/04/2006 ART. 115
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 126
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 141
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 155
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 156
ActulARE LEGATURA CUOG (R) 92 24/12/2003
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 143
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 163
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 171
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 179
ActulARE LEGATURA CUCOD PR FISCALA (R) 24/12/2003
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 126
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 141
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 155
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 156
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 143
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 163
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 171
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 179
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 2142 11/07/2008 ANEXA 1
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ANEXA 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 143
ANEXA 2REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ANEXA 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 143
ANEXA 3ARE LEGATURA CUORDIN 2142 11/07/2008 ANEXA 2
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ANEXA 3REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ANEXA 4ARE LEGATURA CUORDIN 2142 11/07/2008 ANEXA 3
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ANEXA 4REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ANEXA 5ARE LEGATURA CUORDIN 20 05/01/2010 ART. 1
ANEXA 5ARE LEGATURA CUORDIN 20 05/01/2010 ANEXA 1
ANEXA 5ARE LEGATURA CUORDIN 2142 11/07/2008 ANEXA 4
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 126
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 141
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 155
ANEXA 5REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 156
ANEXA 5REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 9
ANEXA 5REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 169
ANEXA 5REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 170
ANEXA 5REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 171
ANEXA 5REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 126
ANEXA 5REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 141
ANEXA 5REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 155
ANEXA 5REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 156
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 9
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 169
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 170
ANEXA 5REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 171
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1054 05/07/2016

privind stingerea creanţelor reprezentând impozite, taxe şi alte venituri datorate bugetului de stat şi/sau a creanţelor reprezentând contribuţii sociale administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor(actualizată până la data de 11 ianuarie 2010*)



––––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 420 din 22 iunie 2007. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ până la data de 11 ianuarie 2010, cu modificările şi completările aduse de: ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008; ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010.**) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008 prevede:"Art. IIIÎn tot cuprinsul Procedurii privind stingerea creanţelor reprezentând impozite, taxe şi alte venituri datorate bugetului de stat şi/sau a creanţelor reprezentând contribuţii sociale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobată prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007, următoarele articole din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi următoarea sintagmă se înlocuiesc astfel:a) art. 143 cu art. 147;b) art. 163 alin. (1) cu art. 167 alin. (1);c) art. 171^1 cu art. 175;d) art. 179 alin. (2) cu art. 209 alin. (2);e) direcţia regională vamală cu direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale."Prin HOTĂRÂREA nr. 34 din 22 ianuarie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 52 din 28 ianuarie 2009 s-a dispus organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice.Prin HOTĂRÂREA nr. 11 din 16 ianuarie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 23 ianuarie 2009 s-a dispus organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.Prin HOTĂRÂREA nr. 1.718 din 30 decembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 5 din 6 ianuarie 2009 s-a dispus organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii.Începând cu data de 24 decembrie 2008, prin ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 221 din 23 decembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 882 din 24 decembrie 2008, s-a înfiinţat Ministerul Administraţiei şi Internelor prin reorganizarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.Înlocuirea denumirii acestor ministere s-a realizat direct în textul formei actualizate.1. Creanţele reprezentând impozite, taxe şi alte venituri cuvenite bugetului de stat şi/sau creanţele reprezentând contribuţii sociale administrate de Ministerul Finanţelor Publice, cu excepţia celor cu reţinere la sursă şi a accesoriilor aferente acestora, denumite în continuare creanţe fiscale, se pot stinge prin dare în plată.––––-Pct. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008.2. Procedura de dare în plată prevăzută la pct. 1 constă în cedarea de către debitorul persoană juridică, în schimbul obligaţiilor sale restante faţă de creditorul fiscal, a unui bun imobil, care trece din proprietatea sa în proprietatea publică a statului ca urmare a unei solicitări de preluare în administrare.3. Procedura prevăzută la pct. 2 se aplică şi în situaţia în care executarea silită este suspendată, potrivit legii.4. Debitorul persoană juridică, proprietar al unor bunuri imobile, poate cere organului fiscal competent la care acesta este înregistrat fiscal stingerea unor creanţe fiscale prin darea în plată a acestor bunuri.5. Cererea debitorului, conform modelului din anexa nr. 2, se poate depune în scris la organul fiscal competent, inclusiv la direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale, începând cu ziua imediat următoare scadenţei, inclusiv în perioada în care s-a început executarea silită asupra bunurilor imobile pentru care se solicită darea în plată. De asemenea, cererea poate fi depusă în perioada în care poate avea loc reluarea procedurii de valorificare în condiţiile art. 167 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în perioada în care executarea silită este suspendată ca urmare a aprobării unei înlesniri la plata obligaţiilor fiscale.–––––Pct. 5 a fost modificat de lit. b) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „art. 163 alin. (1)” cu sintagma „art. 167 alin. (1)” şi de lit. e) a art. III prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.6. Cererea debitorului va cuprinde în mod obligatoriu date referitoare la:a) denumirea şi sediul debitorului;b) codul de înregistrare fiscală, precum şi alte date de identificare a debitorului;c) structura capitalului social, a asociaţilor ori a acţionariatului, după caz;d) volumul şi natura creanţelor fiscale, pe bugete, din care, pe debite principale şi accesorii;d^1) menţiunea că în volumul creanţelor prevăzute la lit. d) nu sunt cuprinse şi creanţe cu reţinere la sursă şi accesoriile aferente acestora;––––-Lit. d^1) a pct. 6 a fost introdusă de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008.e) titlurile executorii în temeiul cărora sunt urmărite prin executare silită bunurile imobile care fac obiectul cererii, dacă este cazul;f) bunurile imobile, pentru care se solicită trecerea în proprietatea publică a statului, denumirea, datele de identificare a acestora, precum şi o scurtă descriere;g) menţiunea debitorului referitoare la taxarea sau scutirea cu/de TVA a operaţiunii de transfer al proprietăţii bunului imobil prin dare în plată, în conformitate cu art. 126 alin. (1), art. 141 alin. (2) lit. f) şi alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;h) menţiunea cu privire la actele doveditoare ale dreptului de proprietate asupra bunurilor imobile respective;i) acordul expres al debitorului privind preţul de evaluare al bunurilor imobile, stabilit prin servicii prestate de organe sau de persoane specializate, în conformitate cu prevederile art. 147 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;–––––lit. i) a pct. 6 a fost modificată de lit. a) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „art. 143” cu sintagma „art. 147”.j) valoarea de inventar a bunurilor imobile, evidenţiată în contabilitate, reevaluată în conformitate cu ultimele reglementări legale în vigoare;k) menţiunea debitorului că a luat cunoştinţă despre prevederile legale cuprinse în prezentul ordin, în sensul că stingerea creanţei fiscale se va face cu valoarea determinată potrivit pct. 26;l) menţiunea debitorului că bunurile imobile nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini şi că nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietăţii sau al altor litigii, cu precizarea documentelor doveditoare;m) menţiunea debitorului că bunurile imobile nu sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societăţi comerciale şi/sau nu sunt închiriate, concesionate, arendate;n) menţiunea debitorului că pe numele său nu există cereri sau nu a fost deschisă procedura insolvenţei;o) acceptul debitorului cu privire la compensarea diferenţei, potrivit legii, în cazul în care valoarea bunului imobil, determinată potrivit pct. 26, este mai mare decât creanţa fiscală pentru care se solicită stingerea prin dare în plată;p) semnătura reprezentantului legal al debitorului persoană juridică, precum şi ştampila acestuia.7. La cerere se anexează:a) copii legalizate de pe actele care atestă dreptul de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile pentru care acesta solicită trecerea în proprietatea publică a statului;b) extras de carte funciară, în original, emis în condiţiile legii, la data depunerii cererii, de Biroul de carte funciară din cadrul oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară în a cărui rază teritorială se află bunul imobil, din care să rezulte că acesta nu este grevat de drepturi reale şi de alte sarcini;c) raportul de evaluare întocmit de un expert privind bunurile imobile care fac obiectul dării în plată;d) documentul emis de instituţiile abilitate, din care să rezulte că bunurile imobile nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietăţii sau al altor litigii;e) copii de pe fişa mijlocului fix şi de pe balanţa analitică a mijloacelor fixe;f) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, din care să rezulte că pe numele debitorului nu sunt înscrise menţiuni cu privire la declararea stării de insolvenţă;g) acordul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale ori al Ministerului Sănătăţii, după caz, referitor la stingerea prin dare în plată a contribuţiilor sociale care se fac venit la bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă şi boli profesionale ori bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, după caz;––––-Lit. h) a pct. 7 a fost abrogată de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008.i) declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că bunurile imobile nu sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societăţi comerciale şi/sau nu sunt închiriate ori concesionate, închiriate, arendate;j) declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că pe numele debitorului nu există cereri sau nu a fost deschisă procedura insolvenţei;k) declaraţie pe propria răspundere, potrivit căreia bunurile imobile nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini şi că nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietăţii;l) declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că la data depunerii cererii bunurile imobile care fac obiectul solicitării de dare în plată sunt proprietate a debitorului.8.(1) Organul fiscal competent, inclusiv direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale, va analiza documentaţia prezentată şi va asigura existenţa în dosar a tuturor documentelor prevăzute de lege, precum şi a corelaţiilor dintre datele cuprinse în aceasta.–––––Alin. (1) al pct. 8 a fost modificat de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.(2) După verificarea documentaţiei, organul fiscal competent, inclusiv direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale, va transmite direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili sau Autorităţii Naţionale a Vămilor, după caz, cererea împreună cu documentaţia în susţinerea acesteia, depuse de debitor, însoţite de următoarele documente:–––––Partea introductivă a alin. (2) al pct. 8 a fost modificată de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.a) înscrisul prin care, de comun acord cu debitorul, s-a stabilit valoarea, determinată potrivit pct. 26, la care se va realiza darea în plată;b) solicitarea privind preluarea în administrare a imobilului respectiv, avizată de ordonatorul principal de credite ori, în cazul în care solicitantul bunurilor imobile este Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sau o unitate fiscală teritorială subordonată acesteia, de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, însoţită de un referat întocmit de instituţia publică solicitantă, potrivit modelului din anexa nr. 1, în cazul în care aceasta a fost depusă la organul fiscal competent, inclusiv la direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale. În cazul în care solicitantul preluării în administrare a bunurilor imobile este un consiliu local, solicitarea va fi avizată de Ministerul Administraţiei şi Internelor. Dacă în evidenţa prevăzută la pct. 11 nu există o astfel de solicitare şi aceasta nici nu a fost depusă la organul fiscal competent, debitorul are obligaţia identificării solicitantului privind preluarea în administrare a imobilului, precum şi a prezentării solicitării către direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, către Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili ori Autoritatea Naţională a Vămilor, după caz, în vederea înscrierii în evidenţă;––––-Lit. b) a alin. (2) al pct. 8 a fost modificată de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008.c) copiile certificate de pe titlurile executorii şi, dacă este cazul, de pe celelalte acte de executare silită privind bunurile imobile care fac obiectul cererii;d) raportul de evaluare întocmit de organe şi persoane specializate, în conformitate cu art. 147 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;–––––Lit. d) a alin. (2) al pct. 8 a fost modificată de lit. a) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „art. 143” cu sintagma „art. 147”.e) referatul organului fiscal competent sau al direcţiei regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, după caz, conform modelului din anexa nr. 3, care să cuprindă informaţiile referitoare la debitor şi la bunurile imobile care pot face obiectul dării în plată, cuprinse în cererea debitorului şi în documentaţia în susţinere depusă de acesta, suma obligaţiilor fiscale restante la data întocmirii referatului, actualizate cu nivelul accesoriilor aferente şi, dacă este cazul, al cheltuielilor de executare silită, propunerile privind aplicarea procedurii de dare în plată, precum şi eficienţa acestei modalităţi de stingere a creanţelor fiscale;–––––Lit. e) a alin. (2) al pct. 8 a fost modificată de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.f) alte acte necesare, potrivit legii, în susţinerea cererii.9. În cazul cererilor privind stingerea unor creanţe reprezentând contribuţii sociale administrate de Ministerul Finanţelor Publice, prin trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile, solicitate de alte instituţii publice, debitorul va prezenta şi acordul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale ori al Ministerului Sănătăţii, după caz, referitor la stingerea prin această modalitate.––––-Pct. 9 a fost modificat prin abrogarea tezei a doua de către pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008.10. În cazul în care solicitarea privind preluarea în administrare a bunului imobil, împreună cu referatul întocmit de instituţia publică solicitantă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, nu au fost depuse la organul fiscal competent ori au fost depuse de către debitor, potrivit pct. 8 alin. (2) lit. b), direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Naţională a Vămilor, după caz, le va anexa la documentaţia primită de la organul fiscal competent ori de la direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale, după caz, şi va întocmi un referat de oportunitate, conform modelului din anexa nr. 4, care va cuprinde elementele prevăzute la pct. 8 alin. (2) lit. e), precum şi:a) punctul de vedere asupra solicitării debitorului şi propunerea privind aplicarea procedurii de dare în plată;b) menţiunea că valoarea de inventar evidenţiată în cererea debitorului este cea specificată în fişa mijlocului fix şi în balanţa analitică a mijloacelor fixe şi este reevaluată în conformitate cu ultimele reglementări legale în vigoare;c) eficienţa preluării bunului imobil, determinată prin compararea creanţelor fiscale stinse, la care se adaugă şi cheltuielile de transformare şi amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau achiziţii ori cu cele aferente plăţii de chirii, precum şi sursa de acoperire suplimentară prevăzută pentru amenajarea spaţiului, astfel cum au fost menţionate de către instituţia publică solicitantă.––––-Pct. 10 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008.11. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili ori Autoritatea Naţională a Vămilor, după caz, ţin evidenţa solicitărilor de bunuri imobile în registre de evidenţă deschise în acest scop.12. Întreaga documentaţie analizată şi verificată conform prevederilor prezentei proceduri, însoţită de referatul de oportunitate, avizată de compartimentul juridic al direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili ori al Autorităţii Naţionale a Vămilor, după caz, va fi transmisă, sub semnătura conducătorului acesteia sau sub semnătura înlocuitorului acestuia, comisiei constituie în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, prin direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.13. Componenţa comisiei şi regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia se stabilesc prin ordin al ministrului finanţelor publice.14. Direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală va restitui direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili sau Autorităţii Naţionale a Vămilor, după caz, cererea debitorului însoţită de întreaga documentaţie aferentă, fără a fi necesare prezentarea şi analizarea acestora în cadrul comisiei în următoarele situaţii:a) documentaţia transmisă de direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, ori de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili sau de Autoritatea Naţională a Vămilor, după caz, nu cuprinde documentele conform prevederilor legale în materie;b) cererea şi/sau documentaţia nu au fost completate, în termen de 30 de zile de la comunicarea solicitării privind transmiterea unor date şi documente, solicitate de către direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;c) debitorul renunţă la cerere sau nu există o solicitare de preluare în administrare a acestor bunuri ori organul fiscal competent comunică, prin direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti, ori prin Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili sau prin Autoritatea Naţională a Vămilor, după caz, că cererea debitorului rămâne fără obiect din orice alte motive.15. Comisia va analiza şi va decide asupra fiecărei cereri, având în vedere următoarele elemente:a) documentele prezentate de debitor, care atestă dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile pentru care acesta solicită trecerea în proprietatea publică a statului, precum şi dovada că acestea nu sunt grevate de drepturi reale şi de alte sarcini;b) existenţa solicitărilor pentru obţinerea în administrare a bunurilor imobile pentru care urmează să se analizeze oportunitatea trecerii în proprietatea publică a statului;c) respectarea reglementărilor legale în vigoare referitoare la aplicarea procedurii de executare silită a creanţelor fiscale, dacă este cazul;c^1) existenţa acordului Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi/sau al Ministerului Sănătăţii, prevăzut la pct. 7 lit. g), în cazul în care debitorul solicită prin cerere stingerea prin dare în plată a contribuţiilor sociale care se fac venit la bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă şi boli profesionale şi/sau la bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, după caz;––––-Lit. c^1) a pct. 15 a fost introdusă de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008.d) inexistenţa unor cereri privind retrocedarea proprietăţii, a unor cereri privind deschiderea procedurii insolvenţei, precum şi inexistenţa unor contracte de închiriere sau concesiune, arendare ori când bunurile imobile au fost aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societăţi comerciale ori inexistenţa altor litigii, în măsura în care aceasta poate fi prevăzută;e) propunerile organului fiscal competent ori ale direcţiei regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, după caz, precum şi punctul de vedere al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ori al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili sau al Autorităţii Naţionale a Vămilor, după caz;–––––Lit. e) a pct. 15 a fost modificată de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.f) punctele de vedere ale direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală;g) cheltuielile necesare, estimate de către solicitantul bunurilor imobile ce urmează să fie trecute în proprietatea publică a statului, pentru transformarea acestora în sedii sau în spaţii corespunzătoare desfăşurării obiectului activităţii ori în alte spaţii de uz sau de interes public, precum şi sursa de acoperire a acestora;h) eficienţa stingerii creanţelor fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică a statului, faţă de alte modalităţi de stingere prevăzute de lege;–––––Lit. h) a pct. 15 a fost modificată de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.h^1) eficienţa aplicării acestei modalităţi de stingere a creanţelor fiscale, rezultată din compararea creanţelor fiscale stinse prin această modalitate, la care se adaugă eventualele cheltuieli de amenajare-refuncţionalizare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau achiziţii;–––––Lit. h^1) a pct. 15 a fost introdusă de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.i) orice alte elemente necesare soluţionării cererii.16. Comisia din cadrul Ministerului Finanţelor Publice aprobă sau respinge, prin decizie, după caz, cererile privind stingerea unor creanţe prevăzute la pct. 1 prin trecerea în proprietatea publică a statului şi darea în administrare a unor bunuri imobile corespunzătoare unor sedii sau spaţii necesare desfăşurării obiectului activităţii ori alte spaţii de uz sau de interes public, Ministerului Finanţelor Publice, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Autorităţii Naţionale a Vămilor, Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale ori Ministerului Sănătăţii, a unităţilor din subordinea sau sub autoritatea acestora, precum şi a celor necesare altor autorităţi publice centrale ori locale sau unităţilor din subordinea sau sub autoritatea acestora, după caz.17. În situaţia în care bunurile imobile nu sunt de uz sau de interes public, comisia din cadrul Ministerului Finanţelor Publice poate respinge cererea privind stingerea creanţelor fiscale prin dare în plată.18. Deciziile emise potrivit pct. 16, 38, 45 şi 50 se întocmesc în 4 exemplare cu valoare de original şi se comunică de către direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală debitorului şi, prin direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti ori prin Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Naţională a Vămilor, după caz, organului fiscal competent, inclusiv direcţiei regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, şi instituţiei publice solicitante. Un exemplar al deciziei se arhivează de către direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. În cazul în care bunurile imobile urmează a fi preluate în administrare de mai multe instituţii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se întocmeşte şi se comunică câte o decizie.––––-Pct. 18 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008 şi de lit. e) a art. III prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.19. În cazul în care comisia decide stingerea creanţelor fiscale, conform pct. 26, prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică a statului, organul fiscal competent, inclusiv direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale, după primirea deciziei de aprobare, întocmeşte procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunului imobil, conform modelului din anexa nr. 5.–––––Pct. 19 a fost modificat de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.20.Încheierea procesului-verbal şi stingerea creanţelor fiscale prin procedura de dare în plată sunt condiţionate de depunerea de către debitor, la organul fiscal competent, inclusiv la direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale, la data încheierii procesului-verbal de dare în plată, a următoarelor acte:–––––Partea introductivă a pct. 20 a fost modificată de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.a) un nou extras de carte funciară, în original, emis de Biroul de carte funciară, care să ateste că bunul imobil nu este grevat de drepturi reale şi de alte sarcini;b) o nouă declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că pe numele său nu s-a deschis procedura insolvenţei, că bunurile imobile sunt proprietatea sa, că nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea ori al altor litigii şi nu sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societăţi comerciale şi/sau nu sunt închiriate, concesionate, arendate;c) un nou certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, din care să rezulte că pe numele debitorului nu sunt înscrise menţiuni cu privire la declararea stării de insolvenţă.21. În cazul în care se constată că bunul imobil este grevat de drepturi reale şi de alte sarcini ori face obiectul unor litigii, cereri sau contracte de felul celor prevăzute la pct. 20 lit. b), organul fiscal competent, inclusiv direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale, înştiinţează comisia, care analizează şi care poate proceda la revocarea deciziei. Despre aceasta este înştiinţat şi debitorul.–––––Pct. 21 a fost modificat de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.22. (1) Procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile se întocmeşte, de regulă, în 4 exemplare, cu valoare de original, din care un exemplar se înaintează debitorului, un alt exemplar se înaintează, prin direcţia generală a finanţelor publice judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti ori prin Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili sau Autoritatea Naţională a Vămilor, după caz, împreună cu un exemplar al deciziei, solicitantului, pentru obţinerea bunului imobil în administrare. Al treilea exemplar rămâne la organul fiscal competent, inclusiv la direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale. Al patrulea exemplar va fi înaintat de îndată de către organul fiscal competent biroului oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară pe teritoriul căruia se află bunul imobil, împreună cu solicitarea privind înscrierea dreptului de proprietate publică a statului.(2) În cazul în care bunurile imobile pentru care comisia din cadrul Ministerului Finanţelor Publice a decis trecerea în proprietatea publică a statului urmează a fi preluate în administrare de mai multe instituţii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se întocmeşte câte un proces-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile.–––––Pct. 22 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.23. La data întocmirii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunului imobil, organul fiscal competent, inclusiv direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale, va actualiza nivelul creanţelor fiscale restante, precum şi, dacă este cazul, nivelul accesoriilor aferente acestora şi al cheltuielilor de executare până la această dată.–––––Pct. 23 a fost modificat de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.24. La data întocmirii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunului imobil, în cazul bunului imobil sechestrat, încetează măsura de indisponibilizare a acestuia, precum şi, dacă este cazul, calitatea de administrator-sechestru a persoanelor desemnate, conform legii.24^1. La data prevăzută la pct. 24, instituţia publică ce a solicitat preluarea în administrare primeşte bunurile imobile în custodie de la debitor sau, după caz, de la administratorul-sechestru, prin semnarea procesului-verbal încheiat în acest sens.–––––Pct. 24^1 a fost introdus de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.24^2. Dispoziţiile pct. 24^1 se aplică în mod corespunzător şi în cazul debitorilor persoane juridice la care s-a instituit administrarea specială în perioada de privatizare, precum şi al debitorilor persoane juridice pentru care s-a deschis procedura insolvenţei, cu avizul administratorului special sau al administratorului/lichidatorului judiciar, după caz.–––––Pct. 24^2 a fost introdus de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.25. Bunurile imobile pentru care s-a solicitat trecerea în proprietatea publică a statului vor fi evaluate conform art. 147 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.–––––Pct. 25 a fost modificat de lit. a) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „art. 143” cu sintagma „art. 147”.26. Stingerea creanţelor fiscale se va face la valoarea cea mai mică dintre valoarea stabilită prin evaluare, conform pct. 25, şi valoarea de inventar evidenţiată în contabilitatea persoanei juridice debitoare, stabilită pe fiecare bun imobil în parte.–––––Pct. 26 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.27. În cazul în care operaţiunea de transfer al proprietăţii bunului imobil prin dare în plată este taxabilă conform art. 141 alin. (2) lit. f) sau alin. (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, se datorează TVA corespunzătoare cotei de taxă pe valoarea adăugată prevăzute la art. 140 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, aplicată la valoarea stabilită potrivit pct. 26.–––––Pct. 27 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.28. Cu valoarea stabilită potrivit pct. 26 plus TVA, dacă este cazul, se sting cu prioritate TVA aferentă operaţiunii de dare în plată, dacă operaţiunea este taxabilă, şi apoi, total sau parţial, creanţele fiscale pentru care s-a aprobat stingerea şi accesoriile aferente acestora, inclusiv cheltuielile de executare, dacă este cazul, actualizate la data stingerii, respectiv la data întocmirii procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunului imobil aprobat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.––––-Pct. 28 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008.29. În cazul în care suma care reprezintă valoarea bunului imobil pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publică a statului, plus TVA colectată, dacă este cazul, este mai mică decât TVA aferentă operaţiunii de dare în plată plus creanţele fiscale, la care se adaugă accesoriile aferente acestora şi, dacă este cazul, cheltuielile de executare silită, actualizate, diferenţa urmează să fie stinsă prin aplicarea celorlalte modalităţi de stingere prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.30. În cazul în care suma care reprezintă atât TVA aferentă operaţiunii de dare în plată, cât şi creanţele fiscale şi accesoriile aferente acestora şi, dacă este cazul, cheltuielile de executare, actualizate, este mai mică decât valoarea bunului imobil pentru care s-a aprobat trecerea în proprietatea publică a statului, inclusiv TVA colectată, dacă este cazul, cu această diferenţă se va proceda la compensare, potrivit legii.31. Conform art. 155 şi 156 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, debitorul are obligaţia să emită factura şi să înregistreze în evidenţa proprie operaţiunea de livrare a bunului imobil, inclusiv TVA colectată aferentă.32. (1) Conform art. 155 alin. (1) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, debitorul emite factura către organul fiscal competent, inclusiv direcţia regională vamală pentru accize şi operaţiuni vamale, în cadrul termenului prevăzut la acest articol faţă de data încheierii procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunului imobil.(2) Informaţiile din factură se trec în jurnalul pentru vânzări întocmit conform art. 156 alin. (4) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi se preiau în decontul de taxă pe valoarea adăugată prevăzut la art. 156^2 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, la rândul «Livrări de bunuri şi prestări de servicii scutite fără drept de deducere», dacă operaţiunea este scutită conform art. 141 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, la rândul "Livrări de bunuri şi prestări de servicii, taxabile cu cota de 19%" sau la rândul «Livrări de bunuri taxabile cu cota de 5%", dacă operaţiunea este taxabilă prin efectul legii sau prin opţiune.»–––––Pct. 32 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.32^1. (1) În aplicarea prevederilor art. 141 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul livrării prin dare în plată a unei construcţii şi a unui teren pe care este edificată construcţia ce formează un singur corp funciar, identificat printr-un singur număr cadastral, se procedează conform pct. 37 alin. (1) şi (6) de la titlul VI din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Dacă livrarea prin dare în plată a unei construcţii şi a unui teren pe care este edificată construcţia ce formează un singur corp funciar, identificat printr-un singur număr cadastral, se încadrează la situaţia prevăzută la pct. 37 alin. (1) lit. a) de la titlul VI din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare, nu este necesară obţinerea certificatului de urbanism.–––––Pct. 32^1 a fost introdus de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.33. Cheltuielile necesare pentru transformarea şi amenajarea bunurilor imobile trecute în proprietatea publică a statului, în sedii sau spaţii corespunzătoare desfăşurării obiectului de activitate ori în spaţii de uz ori de interes public, sunt suportate de instituţia publică care a solicitat preluarea în administrare a acestora.34. În cazul bunurilor imobile care au încorporate în structură bunuri mobile sau dotări specifice activităţii, a căror valoare nu este cuprinsă în valoarea acestor bunuri imobile, cheltuielile cu lucrările privind dezafectarea, dezmembrarea, înlăturarea acestora ori altele asemenea, după caz, sunt suportate de către debitor.35. Darea în administrare se va efectua prin hotărâre a Guvernului, iniţiată de autorităţile publice centrale solicitante sau de Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Administraţiei şi Internelor, după caz.35^1. Pe baza hotărârii Guvernului privind darea în administrare, instituţiile publice solicitante sunt obligate să solicite organului competent, potrivit legii, înregistrarea dreptului de administrare al bunurilor imobile din domeniul public al statului.–––––Pct. 35^1 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.36. Operaţiunile legate de stingerea creanţelor fiscale prin preluarea de la debitori a bunurilor imobile şi trecerea lor în proprietatea publică a statului se reflectă în evidenţa analitică pe plătitori deschisă la nivelul unităţilor teritoriale subordonate Ministerului Finanţelor Publice ori la nivelul direcţiei regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, după caz, în a căror rază teritorială îşi au domiciliul fiscal debitorii respectivi, precum şi în evidenţa contabilă a debitorilor.–––––Pct. 36 a fost modificat de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.37. În cazul în care bunurile imobile trecute în proprietatea publică a statului ca urmare a aplicării procedurii de dare în plată au fost revendicate şi restituite, potrivit legii, de către terţe persoane, organul fiscal competent, inclusiv direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale, va proceda la redebitarea acestuia cu sumele reprezentând creanţele fiscale pentru care s-a solicitat stingerea, la data la care bunurile imobile au fost restituite terţelor persoane, exclusiv TVA aferentă operaţiunii de transfer al proprietăţii bunului imobil prin dare în plată.–––––Pct. 37 a fost modificat de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.38. Comisia poate fi sesizată, în cadrul termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea silită a creanţelor fiscale, asupra unor aspecte privind bunurile imobile, necunoscute la data analizării cererii de dare în plată a debitorului, constatate sau sesizate după emiterea deciziei comisiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice de aprobare a cererii debitorului, şi poate decide, pe baza documentelor prezentate şi a altor informaţii sau documente solicitate de comisie, revocarea, în tot sau în parte, a deciziei prin care s-a aprobat stingerea unor creanţe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprietatea publică a statului, în următoarele situaţii:a) se constată vicii ascunse, totale sau parţiale, ale bunurilor imobile date în plată;b) bunurile imobile supuse procedurii de dare în plată erau la data aprobării cererii aduse ca aport în cadrul unei asocieri în participaţiune, aport la capitalul social al unei societăţi comerciale sau închiriate ori concesionate sau arendate;c) bunurile imobile erau grevate de drepturi reale sau de alte sarcini la data aprobării cererii, iar acest fapt nu a fost adus la cunoştinţă comisiei la data aprobării cererii;d) debitorul a furnizat până la data aprobării cererii de dare în plată ori până la data încheierii procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunului imobil, inclusiv, date şi informaţii incomplete şi/sau nereale care afectează în orice mod dreptul de proprietate publică a statului asupra bunurilor imobile;e) alte aspecte necunoscute la data aprobării cererii de dare în plată.39. După emiterea deciziei de revocare, organele fiscale competente vor lua măsurile necesare pentru desfiinţarea actelor administrative întocmite ulterior deciziei de aprobare a cererii de dare în plată.40. În situaţia în care titularul dreptului de administrare asupra bunului imobil trecut în proprietatea publică a statului a efectuat cheltuieli utile, acestea vor fi suportate de debitor.41. După emiterea deciziei de revocare, organul fiscal competent, inclusiv direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale, va repune în sarcina debitorului sumele reprezentând creanţe fiscale pentru care s-a solicitat stingerea, la data la care bunurile imobile au fost restituite terţelor persoane, exclusiv TVA aferentă operaţiunii de transfer al proprietăţii bunului imobil prin dare în plată.–––––Pct. 41 a fost modificat de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.42. Orice persoană care se consideră lezată în drepturile sale prin emiterea, potrivit pct. 16 şi 38, a deciziilor comisiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, poate face contestaţie împotriva acestora, în condiţiile art. 209 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.–––––Pct. 42 a fost modificat de lit. d) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „art. 179 alin. (2)” cu sintagma „art. 209 alin. (2)”.43. Contestaţia se depune la comisia constituită în cadrul Ministerului Finanţelor Publice, prin direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei, sub sancţiunea decăderii, şi nu este supusă taxelor de timbru.44. Contestaţia împotriva deciziilor emise potrivit pct. 16 şi 38 se soluţionează în conformitate cu dispoziţiile privind soluţionarea pe cale administrativă a contestaţiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale, de către comisia constituită în cadrul Ministerului Finanţelor Publice în temeiul art. 175 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 45 de zile de la înregistrare.–––––Pct. 44 a fost modificat de lit. c) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „art. 171^1” cu sintagma „art. 175”.45. În soluţionarea contestaţiei, comisia constituită în cadrul Ministerului Finanţelor Publice se pronunţă prin decizie.46. Decizia emisă potrivit pct. 45 este definitivă în sistemul căilor administrative de atac, în sensul că asupra ei comisia nu mai poate reveni, cu excepţia situaţiilor privind îndreptarea erorilor materiale, potrivit legii.47. Decizia emisă în soluţionarea contestaţiei poate fi atacată la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă.48. Decizia privind soluţionarea contestaţiei se comunică contestatorului, potrivit dispoziţiilor referitoare la comunicarea actului administrativ fiscal din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.49. Erorile materiale din cuprinsul deciziilor emise de comisie se pot îndrepta, din oficiu sau la cererea debitorului, a organului fiscal competent, inclusiv a direcţiei regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, ori a instituţiei publice solicitante pentru preluarea în administrare a bunurilor imobile, după caz, conform procedurii privind îndreptarea erorilor materiale din cuprinsul actului administrativ.–––––Pct. 49 a fost modificat de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.50. În cazul în care îndreptarea erorilor materiale prevăzute la pct. 49 nu se poate efectua direct pe decizie, datorită constatării sau sesizării unor omisiuni în cuprinsul acesteia, se emite o decizie rectificativă.51. Procedura privind stingerea creanţelor reprezentând impozite, taxe şi alte venituri datorate bugetului de stat şi/sau a creanţelor reprezentând contribuţii sociale administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin dare în plată se aplică, în cazul debitorilor persoane juridice la care s-a instituit administrarea specială în perioada de privatizare, numai cu avizul administratorului special.52. În cazul debitorilor persoane juridice pentru care s-a deschis procedura insolvenţei, stingerea creanţelor fiscale administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin dare în plată se poate realiza în următoarele condiţii:a) pentru debitor a fost pronunţată o încheiere sau o sentinţă judecătorească de deschidere a procedurii insolvenţei de către judecătorul-sindic;b) membrii adunării creditorilor au fost de acord, fie ca o măsură în cadrul planului de reorganizare judiciară, fie ca o modalitate de atribuire a unui bun în contul creanţei în cadrul lichidării, cu trecerea în proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile libere de sarcini în contul creanţelor fiscale administrate de Ministerul Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, înscrise în tabloul creditorilor;––––-Lit. b) a pct. 52 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008.c) existenţa unor solicitări de preluare în administrare, potrivit legii, a bunurilor imobile respective;d) existenţa dreptului de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile care fac obiectul dării în plată;e) bunurile imobile nu fac obiectul unor cereri de revendicare şi restituire, potrivit legii.53.Documentaţia în susţinerea măsurii de dare în plată va fi transmisă de către administratorul sau lichidatorul judiciar, în funcţie de stadiul procedurii, organului fiscal competent ori direcţiei regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, după caz, şi va cuprinde:–––––Partea introductivă a pct. 53 a fost modificată de lit. e) a art. III din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, prin înlocuirea sintagmei „direcţia regională vamală” cu sintagma „direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale”.a) încheierea sau sentinţa judecătorească de deschidere a procedurii insolvenţei, după caz;b) procesul-verbal al şedinţei adunării creditorilor, prin care majoritatea absolută a membrilor adunării creditorilor, în condiţiile prevederilor art. 100 din Legea nr. 85/2006privind procedura insolvenţei, cu modificările ulterioare, care se aplică în mod corespunzător, au fost de acord cu darea în plată;––––-Lit. b) a pct. 53 a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008.c) raportul de evaluare a bunurilor imobile, întocmit de către un expert evaluator, potrivit dispoziţiilor art. 115 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările ulterioare;d) o scurtă descriere a bunurilor imobile propuse pentru măsura dării în plată, denumirea şi datele de identificare a acestora;e) menţiunea privind taxarea sau scutirea de TVA a operaţiunii de transfer al proprietăţii bunului imobil prin dare în plată, în conformitate cu art. 126 alin.(1), art. 141 alin. (2) lit. f) şi alin. (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare;f) avizul administratorului sau al lichidatorului judiciar, după caz, asupra existenţei dreptului de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile, precum şi pentru inexistenţa unor cereri de revendicare şi restituire, potrivit legii;g) extras de carte funciară în original, la zi.54. Organul fiscal competent, inclusiv direcţia regională pentru accize şi operaţiuni vamale, va transmite întreaga documentaţie, potrivit pct. 5-9, direcţiei generale a finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţiei Generale de Administrare a Marilor Contribuabili ori Autorităţii Naţionale a Vămilor, după caz, care va proceda conform pct. 10 şi 12.–––––Pct. 54 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.55. Stingerea creanţelor fiscale în cazul aprobării dării în plată a bunurilor imobile proprietate a debitorilor persoane juridice pentru care s-a deschis procedura insolvenţei se va face la valoarea de evaluare stabilită potrivit art. 115 din Legea nr. 85/2006, cu modificările ulterioare.56. În cazul în care livrarea bunului imobil prin dare în plată este taxabilă, conform art. 141 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, TVA se colectează prin aplicarea cotei de taxă pe valoarea adăugată prevăzute la art. 140 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, la preţul stabilit potrivit art. 115 din Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare.–––––Pct. 56 a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.56^1. (1) În cazul unui debitor pentru care s-a deschis procedura insolvenţei, pentru operaţiunile taxabile prin efectul legii sau prin opţiune sunt aplicabile prevederile art. 160 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, referitoare la măsurile de simplificare prevăzute pentru livrările de bunuri efectuate de aceste persoane, dacă organul fiscal care încheie procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile este înregistrat în scopuri de TVA, conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Debitorul va emite factura fără taxă înscriind pe aceasta menţiunea "taxare inversă", va evidenţia numai baza de impozitare în decontul prevăzut la art. 156^2 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, la rândul «Livrări de bunuri şi prestări de servicii scutite cu drept de deducere, cu excepţia celor de la rd. 1-3 şi operaţiuni supuse măsurilor de simplificare» şi, deoarece a emis factura fără taxa pe valoarea adăugată, nu va trece cu semnul minus la rândul «Regularizări taxă colectată» din decont, taxă aferentă operaţiunii care trebuie menţionată în procesul-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunului imobil.(3) Taxa pe valoarea adăugată aferentă operaţiunii de dare în plată supusă măsurilor de simplificare de taxă se include în preţul bunului imobil acceptat de debitor de la lit. e) din procesul-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunului imobil.(4) Organul fiscal competent va calcula taxa în factura primită de la debitor, va evidenţia operaţiunea în jurnalul pentru cumpărări şi în decontul prevăzut de art. 156^2 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, atât ca taxă colectată, cât şi ca taxă deductibilă, şi nu va trece taxa la rândul «Taxă dedusă conform art. 145 sau 147» din decont, deoarece nu este aferentă achiziţiilor destinate realizării de operaţiuni pentru care organul fiscal competent are drept de deducere conform art. 145 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, fiind bunuri imobile trecute în proprietatea publică a statului care se dau în administrare instituţiei solicitante şi pentru care nu se colectează taxa pe valoarea adăugată.–––––Pct. 56^1 a fost introdus de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010.57. Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezenta procedură. + 
Anexa 1––-la procedură––––DATEcare trebuie cuprinse în referatul întocmit de instituţia publicăsolicitantă pentru preluarea în administrare a bunurilor imobile,care fac obiectul cererii de trecere în proprietatea publică a statuluiI. Situaţia existentă:– număr de personal pe unităţi specifice:– direcţia generală a finanţelor publice;– trezorerie;– administraţia finanţelor publice;– alte instituţii publice;– spaţiile de care dispune:– natura clădirii (locuinţe, birouri, alte cazuri);– regim înălţime (S+P+nE);– suprafaţa desfăşurată pe fiecare nivel;– suprafaţa utilă;– dacă imobilul are şi spaţii ocupate de alte persoane (fizice sau juridice):– nivelurile ocupate (parţial sau integral);– suprafeţele desfăşurate;– modul de deţinere a spaţiilor:– în proprietate sau în administrare;– cu chirie de la ………;– fără forme.II. Descrierea imobilului ce se propune spre preluare:– natura clădirii;– regimul de înălţime;– suprafaţa desfăşurată pe fiecare nivel;– stadiul în care se află construcţia:– bună (construcţie din beton armat sau zidărie din cărămidă);– degradată, parţial degradată.III. Motivele susţinute în cazul propunerii de abandonare a spaţiilor existente deţinute:– fără forme de deţinere;– degradare accentuată;– grave disfuncţii în exploatare;– chirii exagerate.IV. Propuneri de refuncţionalizare:– a spaţiilor existente;– a spaţiilor suplimentare ce se obţin în administrare.Costurile totale pentru amenajare – refuncţionalizare şi cine le va suporta.Se vor prezenta, de asemenea, orice alte aspecte care să vină în sprijinul fundamentării necesităţii obţinerii în administrare a bunurilor imobile ce fac obiectul cererii debitorilor (chiria lunară plătită, compararea cheltuielilor cu plata chiriei faţă de cheltuielile cu amenajarea – refuncţionalizarea imobilului, perioada de amortizare a acestora, dotarea imobilului cu o serie de utilităţi sau amplasarea acestuia, care contribuie la o mai bună desfăşurare a activităţii etc.) şi sursele din care se vor acoperi cheltuielile necesare pentru transformarea-amenajarea bunurilor, precum şi modul de asigurare a acestora.
 + 
Anexa 2––-la procedură––––  ANTETUL PERSOANEI JURIDICE DEBITOARE  Nr. de înregistrare/data    Către    Administraţia Finanţelor Publice …………………………. /Direcţia  Generală a Finanţelor Publice a Judeţului …………………… /Direcţia  generală de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regională pentru  Accize şi Operaţiuni Vamale …………………………………………    Subscrisa …………………………………………, reprezentată                   (denumirea persoanei juridice debitoare)  legal prin ……………………, cu sediul în localitatea …………..  ……………………………, str. ………………….. nr. …….,  judeţul ………………………., cod de înregistrare fiscală ……….  ………………………………, înregistrată la oficiul registrului  comerţului sub nr. …………………………………., vă rugăm a  aproba cererea de stingere a unor creanţe fiscale prin trecerea în  proprietatea publică a statului a unor bunuri imobile proprietate a………  ………………………………….. .    Structura capitalului social/a asociaţilor/a acţionariatului este    următoarea:……………………………………………………. .    Volumul şi natura creanţelor fiscale:    La data de ………………………………… obligaţiile fiscale ale  ………………………………………………………………….                (denumirea persoanei juridice debitoare)  sunt în sumă totală de ………………….. lei (debite principale ……  …………………. lei şi accesorii …………………lei), din care:    1. bugetul de stat, total ……………………… lei, din care debite  principale …………………… lei, accesorii ……………….. lei;    2. bugetul asigurărilor sociale de stat, total …………. lei, din care  debite principale ……………. lei, accesorii ……………. lei;    3. bugetul asigurărilor pentru şomaj, total ……………. lei, din care  debite principale ……………. lei, accesorii ……………. lei;    4. bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă şi boli profesionale,  total ……………………………. lei, din care debite  principale ………………… lei, accesorii …………………. lei;    5. bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate,  total ………………………………….. lei, din care debite  principale …………………………. lei, accesorii …………. lei.    Menţionez că în obligaţiile fiscale de la pct. 1, 2, 3, 4 şi 5 nu sunt  cuprinse şi obligaţii fiscale cu reţinere la sursă şi accesorii  aferente acestora.    Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurărilor sociale de  stat/bugetului asigurărilor pentru şomaj/bugetului asigurărilor pentru  accidente de muncă şi boli profesionale prin dare în plată, Ministerul  Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi-a dat acordul prin Adresa  nr. /data ……….., iar pentru stingerea creanţelor bugetului Fondului  naţional unic de asigurări sociale de sănătate prin dare în plată, Ministerul  Sănătăţii a fost de acord prin Adresa nr. /data ………………. .    Pentru realizarea creanţelor fiscale menţionate mai sus, Administraţia  Finanţelor Publice ………………………………………/Direcţia  Generală a Finanţelor Publice a Judeţului ……………………, Direcţia  generală de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regională pentru  Accize şi Operaţiuni Vamale …………….a început executarea silită în  temeiul titlurilor executorii …………………………….. .    Bunurile imobile pentru care solicităm trecerea în proprietatea publică a  statului sunt următoarele:    1. denumirea ………………….., situat în localitatea …………..,  str. ……………….. nr. …, judeţul ……………, scurtă descriere  a imobilului ………………………, valoarea de inventar ………….,  valoarea de evaluare …………………….;    2. denumirea ………………….., situat în localitatea …………..,  str. ……………….. nr. …, judeţul ……………, scurtă descriere  a imobilului ………………………, valoarea de inventar ………….,  valoarea de evaluare …………………….;    3. denumirea ………………….., situat în localitatea …………..,  str. ……………….. nr. …, judeţul ……………, scurtă descriere  a imobilului ………………………, valoarea de inventar ………….,  valoarea de evaluare …………………….;    4. denumirea ………………….., situat în localitatea …………..,  str. ……………….. nr. …, judeţul ……………, scurtă descriere  a imobilului ………………………, valoarea de inventar …………,  valoarea de evaluare …………………….. .    În susţinerea dreptului de proprietate al ……………………………                                      (denumirea persoanei juridice debitoare)  asupra bunurilor imobile care fac obiectul prezentei cereri, anexăm  următoarele acte: ……………………………………………….. .    Menţionăm că suntem de acord cu preţul de evaluare al bunurilor imobile  stabilit prin servicii prestate de organe sau de persoane specializate, în  conformitate cu prevederile art. 147 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003  privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi  completările ulterioare.    Valoarea de inventar evidenţiată în contabilitate, conform fişei mijlocului  fix şi balanţei analitice a mijloacelor fixe, a bunurilor imobile precizate  mai sus este de ……………………….. şi este reevaluată în  conformitate cu ultimele reglementări legale în vigoare.    Menţionăm că operaţiunea de transfer al dreptului de proprietate al bunului  imobil prin dare în plată este operaţiune taxabilă/scutită, conform  art. ….. din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările  şi completările ulterioare.    Am luat cunoştinţă de prevederile legale cuprinse în anexa la Ordinul  ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007, în sensul că stingerea  creanţei fiscale se va face cu valoarea determinată potrivit pct. 26,  şi suntem de acord cu aceasta (Acordul nr. ………………….. din data  de ………………….).    Precizăm că bunurile imobile care fac obiectul prezentei cereri sunt  proprietatea …………………., nu sunt grevate de drepturi reale şi de  alte sarcini, nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietăţii  sau al altor litigii, nu sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în  participaţiune, aport la capitalul social al unei societăţi comerciale  şi/sau nu sunt închiriate şi că pe numele …………………………..                                     (denumirea persoanei juridice debitoare)  ………………………………………………………………..  nu există cereri şi nu a fost deschisă procedura insolvenţei, în care sens  anexăm următoarele documente doveditoare: …………………………. .    Subsemnatul …………………………………………………….,                      (denumirea persoanei juridice debitoare)  prin reprezentantul său legal ………………………………………,  este de acord cu compensarea diferenţei, potrivit legii, în cazul în  care valoarea bunului imobil/bunurilor imobile care fac obiectul prezentei  cereri, determinată potrivit pct. 1 şi 26 din anexa la Ordinul ministrului  economiei şi finanţelor nr. 486/2007, este mai mare decât creanţa fiscală,  inclusiv, dacă este cazul, cheltuielile de executare, pentru care solicităm  stingerea prin dare în plată.    Alte precizări …………………………………………………..  …………………………………………………………………    Subsemnatul, ……………………………………………………,               (numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al                           persoanei juridice debitoare)  declar pe propria răspundere, sub sancţiunea prevăzută de art. 292 din Codul  penal, exactitatea şi caracterul complet al menţiunilor făcute în  declaraţiile pe propria răspundere anexate la prezenta cerere.                  Reprezentantul legal al persoanei juridice,                   ………………………………….                             (numele şi prenumele)                             …………………                                   Semnătura                                      L.S.––––Anexa 2 a fost înlocuită cu anexa 1 din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, conform art. II din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 3––-la procedură––––  MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE  DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A JUDEŢULUI ………………  DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI  ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A …………………………….  DIRECŢIA GENERALĂ DE ADMINISTRARE A MARILOR CONTRIBUABILI  DIRECŢIA REGIONALĂ PENTRU ACCIZE ŞI OPERAŢIUNI VAMALE ……………   Nr. ……./data …………    Către    Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului ………………    Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti    Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili    Autoritatea Naţională a Vămilor    Prin cererea depusă de …………………………………………..,                          (denumirea persoanei juridice debitoare)  reprezentată legal prin ………………………………., cu sediul în  localitatea ……………, str. …………… nr. …, judeţul ………,  cod de înregistrare fiscală …………, înregistrată la oficiul registrului  comerţului sub nr. ……………., înregistrată la Administraţia Finanţelor  Publice …………………………./Direcţia Generală a Finanţelor  Publice a Judeţului ………………………../Direcţia Generală a  Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generală de  administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regională pentru Accize şi  Operaţiuni Vamale ………………. sub nr. ……. din data de ………,  se solicită stingerea unor creanţe fiscale prin trecerea în proprietatea  publică a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorului.    Structura capitalului social/a asociaţilor/a acţionariatului debitorului  este următoarea: …………………………………………………..    Volumul şi natura creanţelor fiscale:    Obligaţiile fiscale actualizate la data de …………….. ale ………  ………………………………………………………………….                  (denumirea persoanei juridice debitoare)  sunt în sumă totală de …………………………….. lei (debite  principale ……… lei + accesorii …………………. lei + cheltuieli  de executare ………………………… lei), din care:    1. bugetul de stat, total ……………………………. lei, din care  debite principale ………………… lei, accesorii ……………. lei;    2. bugetul asigurărilor sociale de stat, total …………………. lei,  din care debite principale ………………………. lei, accesorii….  ……………….. lei;    3. bugetul asigurărilor pentru şomaj, total ……………………. lei,  din care debite principale ……………………. lei, accesorii ……..  …………….. lei;    4. bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă şi boli profesionale,  total ………………………………………….. lei, din care  debite principale …………… lei, accesorii ……………….. lei;    5. bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate,  total ………….. lei, din care debite principale ……… lei,  accesorii …………………………….. lei;    6. cheltuieli de executare …………………………………. lei.  În obligaţiile fiscale de la pct. 1, 2, 3, 4 şi 5 nu sunt cuprinse şi  obligaţii fiscale cu reţinere la sursă şi accesorii aferente acestora.    Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurărilor sociale de  stat/bugetului asigurărilor pentru şomaj/bugetului asigurărilor pentru  accidente de muncă şi boli profesionale prin dare în plată, Ministerul  Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi-a dat acordul prin Adresa  nr. ……………. din data de ……………, iar pentru stingerea  creanţelor bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate  prin dare în plată, Ministerul Sănătăţii a fost de acord prin Adresa  nr. …….. din data de …………… .    Pentru realizarea creanţelor fiscale menţionate mai sus, Administraţia  Finanţelor Publice ……………………………../Direcţia Generală a  Finanţelor Publice a Judeţului ………………../Direcţia Generală a  Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generală de administrare  a marilor contribuabili/Direcţia Regională pentru Accize şi Operaţiuni  Vamale ………………….. a început executarea silită în temeiul  titlurilor executorii nr. ……………. din data de ……………., prin  comunicarea somaţiilor nr. …………… din data de ……………, şi a  aplicat sechestrul asupra bunurilor imobile nr. ………………. din data  de ………………………., anexate în copie certificată.    Bunurile imobile pentru care ……………………………………….                                 (denumirea persoanei juridice debitoare)  solicită trecerea în proprietatea publică a statului prin dare în plată sunt  următoarele:    1. denumirea ………………, situat în localitatea ………………,  str. …………………… nr. …., judeţul ………………, scurtă  descriere a imobilului ……………., valoarea de inventar …………..,  valoarea de evaluare ………………….;    2. denumirea ………………., situat în localitatea ……………..,  str. …………………… nr. …., judeţul ………………, scurtă  descriere a imobilului ……………., valoarea de inventar …………..,  valoarea de evaluare ………………….;    3. denumirea ………………., situat în localitatea ………………,  str. …………………… nr. …., judeţul ………………, scurtă  descriere a imobilului ……………., valoarea de inventar …………..,  valoarea de evaluare ………………….;    4. denumirea …………………, situat în localitatea …………….,  str. …………………… nr. …., judeţul ………………, scurtă  descriere a imobilului ……………., valoarea de inventar …………..,  valoarea de evaluare …………………. .    În susţinerea dreptului de proprietate  …………………………………………………………………..                    (denumirea persoanei juridice debitoare)  asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii debitorului, acesta a  anexat următoarele acte: ………………………………………….. .    Menţionăm că cererea şi documentaţia în susţinerea acesteia cuprind toate  datele şi documentele prevăzute în anexa nr. 1 la procedura aprobată prin  Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007.    Valoarea de inventar evidenţiată în contabilitate a bunurilor imobile  care fac obiectul cererii de dare în plată, menţionată  de debitor în cerere, este de ………………………. şi este cea din  fişa mijlocului fix şi din balanţa analitică a mijloacelor fixe şi este  reevaluată în conformitate cu ultimele reglementări legale în vigoare.    Valoarea de evaluare a bunurilor imobile, stabilită prin raportul de  evaluare anexat, întocmit de ………………………………..,  este în sumă de …………………………………., fără TVA.    Operaţiunea de transfer al proprietăţii bunului imobil prin dare în plată  este operaţiune taxabilă/scutită din punct de vedere al TVA, conform  art. …. din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi  completările ulterioare.    Eficienţa modalităţii de stingere a creanţelor fiscale prin dare în plată  faţă de alte modalităţi de realizare a creanţelor fiscale, inclusiv  valorificarea în cadrul procedurii de executare silită  ………………………………………………………………….    Bunurile imobile care fac obiectul debitorului …………………. sunt  solicitate a fi preluate în administrare de către ……………………..,                                   (denumirea instituţiei publice solicitante)  cu avizul ordonatorului principal de credite al acesteia, prin Adresa  nr. ………. din data de …………., însoţită de Referatul nr. ….. din  data de ……….., întocmit de instituţia publică solicitantă conform  anexei nr. 1 la procedura aprobată prin Ordinul ministrului economiei şi  finanţelor nr. 486/2007, anexate, în vederea utilizării lor ca spaţii  destinate ………………………………………………………. .    Alte precizări ………………………………………………… .    Propunerile privind aplicarea procedurii de dare în plată    Administraţia Finanţelor Publice a ………………………../ Direcţia  Generală a Finanţelor Publice a Judeţului………………./ Direcţia  Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generală de  administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regională pentru Accize şi  Operaţiuni Vamale ………………………… propune stingerea  creanţelor bugetului de stat/bugetului asigurărilor sociale de stat/bugetului  asigurărilor pentru şomaj/bugetului asigurărilor pentru accidente  de muncă şi boli profesionale/bugetului Fondului naţional unic de asigurări  sociale de sănătate prin dare în plată, în limita sumei de ………… lei,  stabilită potrivit pct. 1 şi 26 din anexa la Ordinul ministrului economiei  şi finanţelor nr. 486/2007, de comun acord cu debitorul ……….. (Acordul  nr. …… din data de ……………).                         Conducătorul organului fiscal,                         …………………………                             (numele şi prenumele)                                      L.S.––––Anexa 3 a fost înlocuită cu anexa 2 din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, conform art. II din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 4––-la procedură––––  MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE  DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A JUDEŢULUI …………  DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI  DIRECŢIA GENERALĂ DE ADMINISTRARE A MARILOR CONTRIBUABILI  AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR  Nr. ……../data ………….    Către: Ministerul Economiei şi Finanţelor    Prin cererea depusă de ………………………………………….,                               (denumirea persoanei juridice debitoare)  reprezentată legal prin …………………………………., cu sediul  în localitatea ………….., str. …………. nr. …., judeţul ……..,  cod de înregistrare fiscală ……………………., înregistrată la  oficiul registrului comerţului sub nr. …………….., înregistrată la  Administraţia Finanţelor Publice ………………………../Direcţia  Generală a Finanţelor Publice a Judeţului ……………./Direcţia Generală  a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generală de  administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regională pentru Accize şi  Operaţiuni Vamale…………………. sub nr. ……. din data de ……..,  se solicită stingerea unor creanţe fiscale prin trecerea în proprietatea  publică a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorului.    Structura capitalului social/a asociaţilor/a acţionariatului debitorului  este următoarea: ……………………………………………………    Volumul şi natura creanţelor fiscale:    Obligaţiile fiscale actualizate la data de ………………….. ale  …………………………………………………………………..                  (denumirea persoanei juridice debitoare)  sunt în sumă totală de ……. lei (debite principale …… lei + accesorii  ……………….. lei + cheltuieli de executare………………… lei),  din care:    1. bugetul de stat, total ……………………… lei, din care debite  principale ………………………… lei, accesorii …………… lei;    2. bugetul asigurărilor sociale de stat, total …… lei, din care debite  principale ……….. lei, accesorii ………………… lei;    3. bugetul asigurărilor pentru şomaj, total ……… lei, din care debite  principale …………… lei, accesorii ………………… lei;    4. bugetul asigurărilor pentru accidente de muncă şi boli profesionale,  total …………………………… lei, din care debite  principale ……………. lei, accesorii ……………….. lei;    5. bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate  total ……………………………. lei, din care debite principale  ………………… lei, accesorii ………………… lei;    6. cheltuieli de executare …………………….. lei.    În obligaţiile fiscale de la pct. 1, 2, 3, 4 şi 5 nu sunt cuprinse şi  obligaţii fiscale cu reţinere la sursă şi accesorii aferente acestora.    Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurărilor sociale de  stat/bugetului asigurărilor pentru şomaj/bugetului asigurărilor pentru  accidente de muncă şi boli profesionale prin dare în plată, Ministerul  Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi-a dat acordul prin Adresa  nr. …………….. din data de …………………., iar pentru  stingerea creanţelor bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale  de sănătate prin dare în plată, Ministerul Sănătăţii a fost de acord  prin Adresa nr. ………… din data de ………… .    Pentru realizarea creanţelor fiscale menţionate mai sus, Administraţia  Finanţelor Publice ………………………/Direcţia  Generală a Finanţelor Publice a Judeţului ……………………/Direcţia  Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia  generală de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regională pentru  Accize şi Operaţiuni Vamale ………………… a început executarea  silită în temeiul titlurilor executorii nr. ………………… din data  de ………….., prin comunicarea somaţiilor nr. ………………….  din data de …………………………….., şi a aplicat sechestrul  asupra bunurilor imobile nr. …………… din data de ……………. .    Bunurile imobile pentru care ……………………………………….                               (denumirea persoanei juridice debitoare)  solicită trecerea în proprietatea publică a statului prin dare în plată sunt  următoarele:    1. denumirea ………………….., situat în localitatea …………..,  str. ……………. nr. ……, judeţul ……………., scurtă descriere  a imobilului ……………….., valoarea de inventar ……………..,  valoarea de evaluare ……………………….;    2. denumirea ………………….., situat în localitatea ………….,  str. ……………. nr. ……, judeţul ……………., scurtă descriere  a imobilului ……………….., valoarea de inventar ………………..,  valoarea de evaluare ……………………….;    3. denumirea ………………….., situat în localitatea …………..,  str. ……………. nr. ……, judeţul ……………., scurtă descriere  a imobilului ……………….., valoarea de inventar ………………..,  valoarea de evaluare ……………………….;    4. denumirea ………………….., situat în localitatea …………..,  str. ……………. nr. ……, judeţul ……………., scurtă descriere  a imobilului ……………….., valoarea de inventar ………………..,  valoarea de evaluare ………………………. .    În susţinerea dreptului de proprietate ………………………………                                       (denumirea persoanei juridice debitoare)  asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii debitorului, acesta a  anexat următoarele acte: ………………………………………….. .    Menţionăm că cererea şi documentaţia în susţinerea acesteia cuprind toate  datele şi documentele prevăzute în anexa nr. 1 la procedura aprobată prin  Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007.    Valoarea de inventar evidenţiată în contabilitate a bunurilor imobile care  fac obiectul cererii de dare în plată, menţionată de debitor în cerere, este  de şi este cea din fişa mijlocului fix şi din balanţa analitică a mijloacelor  fixe şi este reevaluată în conformitate cu ultimele reglementări legale în  vigoare.    Valoarea de evaluare a bunurilor imobile stabilită prin raportul de  evaluare, întocmit de ……………., este în sumă de………., fără TVA.    Operaţiunea de transfer al proprietăţii bunului imobil prin dare în plată  este operaţiune taxabilă/scutită din punct de vedere al TVA, conform  art. ….. din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi  completările ulterioare.    Eficienţa modalităţii de stingere a creanţelor fiscale prin dare în plată  faţă de alte modalităţi de realizare a creanţelor fiscale, inclusiv  valorificarea în cadrul procedurii de executare silită …………………    Bunurile imobile care fac obiectul cererii debitorului ………….. sunt  solicitate a fi preluate în administrare de către……………………..,                                   (denumirea instituţiei publice solicitante)  cu avizul ordonatorului principal de credite al acesteia, prin Adresa  nr. ………. din data de ………………, însoţită de Referatul  nr. ………………. din data de …………………………, întocmit  de instituţia publică solicitantă conform anexei nr. 1 la procedura aprobată  prin Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007, anexate,  în vederea utilizării lor ca spaţii destinate……………………… .    Eficienţa preluării bunului imobil este determinată prin compararea  creanţelor fiscale stinse, la care se adaugă şi cheltuielile de transformare  şi amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau achiziţii ori  cu cele aferente plăţii de chirii. Se va menţiona, de asemenea, şi sursa de  acoperire suplimentară prevăzută pentru amenajarea spaţiului.    Alte precizări …………………………………………………..    Propunerile privind aplicarea procedurii de dare în plată …………….    Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului …………../Direcţia  Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generală de  administrare a marilor contribuabili/Autoritatea Naţională a Vămilor propune  stingerea creanţelor bugetului de stat/bugetului asigurărilor sociale de  stat/bugetului asigurărilor pentru şomaj/bugetului asigurărilor pentru  accidente de muncă şi boli profesionale/bugetului Fondului naţional unic de  asigurări sociale de sănătate prin dare în plată, în limita sumei  de …………. lei, stabilită potrivit pct. 1 şi 26 din anexa la Ordinul  ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007.                         Conducătorul unităţii fiscale,                         …………………………                             (numele şi prenumele)                                      L.S.                                     Vizat                               Serviciul juridic––––Anexa 4 a fost înlocuită cu anexa 3 din ORDINUL nr. 2.142 din 11 iulie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 30 iulie 2008, conform art. II din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 5––-la procedură––––MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEAGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂDirecţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului …………./Direcţia Regională pentru Accize şi Operaţiuni Vamale ………/Administraţia Finanţelor Publice ………………………….,str. …………….. nr. ……, localitatea ……………..Dosar de executare nr. …………./………………………Nr. …………….. din ……………….PROCES-VERBALpentru trecerea în proprietatea publică a statuluia bunurilor imobile– model –Încheiat astăzi, …… luna ….. anul …., în temeiul art. 175 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Pentru stingerea creanţelor fiscale*1) faţă de debitorul (persoană juridică)*2) ………… din localitatea ………., str. ……… nr. ….., cod de identificare fiscală*3) ………….., astfel cum au fost specificate în evidenţa pe plătitori/titlurile executorii*4) …………., emise de ……….., în sumă totală de ………… lei, din care rămase de recuperat*5):………………………………………………..………………………………………………..………………………………………………..Întrucât debitorul nu a plătit la termenele stabilite obligaţiile fiscale prevăzute mai sus, la cererea acestuia se efectuează trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile*6).a) Date privind identificarea bunurilor imobile (clădire şi/sau teren):………………………………………………………..………………………………………………………..………………………………………………………..b) Descriere sumară:………………………………………………………..………………………………………………………..………………………………………………………..c) Documente care atestă dreptul de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile:………………………………………………………..………………………………………………………..………………………………………………………..d) Valoarea bunului imobil pentru care s-a decis trecerea în proprietatea publică a statului este de ………………. lei, plus TVA în sumă de ……. lei, după caz.e) Preţul bunului imobil acceptat de debitor (inclusiv TVA): ………… lei.f) Suma totală a obligaţiilor fiscale: ………. lei, din care:– …………. lei, reprezentând TVA colectată, aferentă operaţiunii de transfer al proprietăţii bunului imobil prin dare în plată, în conformitate cu art. 126 alin. (1), art. 141 alin. (2) lit. f) şi alin. (3) din Legea nr. 571/2003privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;– …………. lei, reprezentând obligaţii fiscale actualizate pentru care se solicită stingerea prin dare în plată.g) Diferenţa, din care:– obligaţii fiscale rămase de recuperat [f)-e)] …………… lei;– suma rămasă în plus, care urmează a fi regularizată conform dispoziţiilor legale în vigoare [e)-f)]: …….. lei.Documentele din care rezultă că bunurile imobile sunt libere de orice sarcini (din evidenţele Biroului de carte funciară):…………………………………………………….…………………………………………………….Prezentul proces-verbal s-a încheiat în baza Deciziei nr. …… din data de ……… a comisiei din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, în …… exemplare.Conform art. 155 şi 156 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, debitorul are obligaţia să emită factura şi să evidenţieze în evidenţa proprie operaţiunea de livrare a bunului imobil, inclusiv TVA colectată aferentă.TVA colectată pentru livrarea bunului imobil prin trecerea acestuia în proprietatea publică a statului se evidenţiază la rândul de regularizări din decontul de TVA prevăzut la art. 156^2 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, cu semnul minus, pe baza acestui proces-verbal.În cazul în care pentru debitor s-a deschis procedura de insolvenţă conform Legii nr. 85/2006privind procedura insolvenţei, cu modificările ulterioare, şi organul fiscal competent cu care se încheie procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a bunurilor imobile este înregistrat în scopuri de TVA, conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru operaţiunile taxabile prin efectul legii sau prin opţiune trebuie să se aplice prevederile art. 160 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal referitoare la măsurile de simplificare de taxă pe valoarea adăugată, ce se realizează conform pct. 56^1 din procedură, şi prin includerea taxei pe valoarea adăugată aferentă operaţiunii în preţul bunului imobil acceptat de debitor, menţionat de la lit. e) din prezentul proces-verbal.În conformitate cu prevederile art. 175 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prezentul proces-verbal constituie titlu de proprietate.Împotriva prezentului înscris cel interesat poate introduce contestaţie la organul fiscal emitent, în termen de 30 de zile de la comunicare, sub sancţiunea decăderii, în conformitate cu prevederile art. 209 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.Deciziile emise de organul fiscal în soluţionarea contestaţiei pot fi atacate la instanţa judecătorească de contencios administrativ competentă.Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, când se acceptă informaţiile prezentate de contribuabil, pe care acesta le-a dat într-o declaraţie sau într-o cerere, nu este obligatorie audierea contribuabilului.Conducătorul organului fiscal, Debitor,………………………….. ………………(Semnătura) (Semnătura)L.S.………………………………………………………………………Executor fiscal,……………………..Nume ……………….Prenume ……………Semnătura ……………MFP-ANAF cod 14.13.37.991. Denumire: Proces-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile2. Cod: 14.13.37.993. Format: A4/t24. Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe ambele feţe, în blocuri de 150 de file.5. Se difuzează: gratuit.6. Se utilizează: în baza art. 175 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.7. Se întocmeşte, de regulă, în 4 exemplare de organul fiscal. În cazul în care bunurile imobile pentru care comisia din cadrul Ministerului Finanţelor Publice a decis trecerea în proprietatea publică a statului urmează a fi preluate în administrare de mai multe instituţii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se întocmeşte câte un proces-verbal de trecere în proprietatea publică a statului.8. Circulă: – un exemplar la debitor;– câte un exemplar la instituţia publică solicitantă;– un exemplar la biroul oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară.9. Se arhivează: un exemplar la dosarul fiscal/de executare.––––-*1) Impozite, taxe, contribuţii sociale, amenzi şi alte sume, precum şi accesoriile acestora, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi unităţile sale teritoriale, cu excepţia creanţelor fiscale cu reţinere la sursă şi a accesoriilor aferente acestora.*2) Nume, prenume/denumire.*3) Se va completa: codul numeric personal, numărul de identificare fiscală, codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz.*4) În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor indica pentru toate numărul şi data emiterii.*5) Se înscriu sumele rămase de recuperat pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii sociale, amenzi şi alte sume, precum şi accesoriile acestora, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice – Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi unităţile sale teritoriale, inclusiv cheltuielile de executare, actualizate.*6) În cazul în care bunurile imobile sunt sechestrate, se va indica Procesul-verbal de sechestru pentru bunuri imobile nr. …….. din …….., întocmit de ……., care se va anexa la prezentul proces-verbal.–––––Anexa 5 la procedură a fost înlocuită cu anexa din ORDINUL nr. 20 din 5 ianuarie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 17 din 11 ianuarie 2010, conform pct. 13 al art. I din acelaşi act normativ.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x