PROCEDURĂ din 15 februarie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 26 februarie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
CAP. 1REFERIRE LAHG 44 22/01/2004
CAP. 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 125
CAP. 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 153
CAP. 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 68
CAP. 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 125
CAP. 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 153
CAP. 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 68
CAP. 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
CAP. 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 68
CAP. 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 44
CAP. 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 68
ANEXA 3REFERIRE LAHG 44 22/01/2004
ANEXA 3REFERIRE LANORMA 22/01/2004
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 156
ANEXA 3REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 177
ANEXA 3REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 179
ANEXA 3REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 156
ANEXA 3REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 177
ANEXA 3REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 179
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 11 07/09/2009
ActulREFERIT DEHOTARARE 15 26/08/2008
ActulAPROBAT DEORDIN 257 15/02/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 257 15/02/2007
ActulREFERIT DEORDIN 187 16/05/2007

pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA



 + 
Capitolul IDepunerea cererii şi a documentelor justificative1. Organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana impozabilă îşi are domiciliul fiscal sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată poate aproba utilizarea altei perioade fiscale decât luna sau trimestrul, la solicitarea persoanei impozabile stabilite în România, în sensul art. 125^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, şi care este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din acelaşi cod, în condiţiile prevăzute de pct. 80 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:– semestrul calendaristic, dacă persoana impozabilă efectuează operaţiuni impozabile numai pe maximum 3 luni calendaristice dintr-un semestru;– anul calendaristic, dacă persoana impozabilă efectuează operaţiuni impozabile numai pe maximum 6 luni calendaristice dintr-o perioadă de un an calendaristic.2. În vederea utilizării ca perioadă fiscală a semestrului sau anului calendaristic, persoana impozabilă trebuie să depună o cerere justificată la organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrat, până la data de 25 februarie a anului pentru care se exercită opţiunea, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta procedură.3. Cererea se depune direct la registratura organului fiscal în a cărui rază teritorială persoana impozabilă îşi are domiciliul fiscal sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată ori la poştă, prin scrisoare recomandată.4. Cererea va fi însoţită de documente din care să rezulte activitatea desfăşurată şi periodicitatea acesteia, şi anume:a) declaraţie pe propria răspundere privind activitatea efectiv desfăşurată;b) balanţele de verificare întocmite pentru anul anterior;c) jurnalul de vânzări întocmit pentru anul fiscal anterior;d) alte documente pe care le consideră relevante pentru luarea deciziei.5. Cererea se soluţionează în termenul prevăzut la art. 68^1 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Capitolul IIAnaliza documentelor şi emiterea deciziei1. Zilnic, cererile contribuabililor împreună cu documentaţia anexată se transmit spre soluţionare compartimentului analiză de risc din cadrul organului fiscal în a cărui rază teritorială persoana impozabilă îşi are domiciliul fiscal sau în a cărui evidenţă fiscală este înregistrată, denumit în continuare compartiment de specialitate.2. Compartimentul de specialitate analizează cererea şi documentele anexate, urmărind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la cap. I.3.1. În cazul în care, pentru fundamentarea deciziei, sunt necesare informaţii suplimentare relevante, organul fiscal va solicita contribuabilului, în scris, prezentarea acestora.3.2. În acest caz, termenul prevăzut pentru soluţionarea cererii se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării şi data primirii documentelor solicitate, potrivit prevederilor art. 68^1 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.4. Totodată, organul fiscal analizează comportamentul fiscal al persoanei impozabile, având în vedere următoarele:a) îndeplinirea tuturor obligaţiilor declarative şi de plată, la data analizei;b) existenţa unor fapte înscrise în cazierul fiscal.5. În urma analizei efectuate, compartimentul de specialitate întocmeşte referatul de analiză prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta procedură, prin care propune aprobarea sau respingerea cererii.6.1. În baza referatului de analiză, compartimentul de specialitate întocmeşte decizia privind perioada fiscală prevăzută în anexa nr. 3 la procedură, în două exemplare.6.2. Referatul de analiză şi decizia privind perioada fiscală se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi se aprobă de conducătorul organului fiscal.7. După aprobare, compartimentul de specialitate comunică decizia prevăzută la pct. 6.1 persoanei impozabile potrivit prevederilor art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.8.1. În cazul deciziilor de aprobare a perioadei fiscale, o copie a deciziei se transmite compartimentului cu atribuţii în gestionarea Registrului contribuabililor, care operează modificarea în vectorul fiscal al persoanei impozabile.8.2. Dosarul solicitării, inclusiv în cazul deciziilor de respingere a perioadei fiscale, se transmite compartimentului cu atribuţii în gestionarea dosarului fiscal, în vederea arhivării la dosarul fiscal al persoanei impozabile.8.3. Dosarul solicitării cuprinde:– cererea persoanei impozabile;– documentaţia anexată la cerere;– referatul de analiză;– un exemplar al deciziei privind perioada fiscală.9. Perioada fiscală aprobată este valabilă începând cu termenele de declarare şi plată următoare datei comunicării deciziei şi se menţine pe durata păstrării condiţiilor prevăzute la cap. I pct. 1.10. La data modificării condiţiilor care au stat la baza aprobării perioadei fiscale prin decizia menţionată mai sus, persoana impozabilă este obligată să înştiinţeze în scris organul fiscal competent, prin completarea unei declaraţii de menţiuni, în vederea actualizării vectorului fiscal pentru taxa pe valoarea adăugată.
 + 
Anexa 1––-la procedură––––

[SIGLA] Cerere privind utilizarea ca perioadă fiscală pentru TVA
a semestrului sau anului calendaristic

                

ANUL:

 

DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
DENUMIRE
COD DE IDENTIFICARE FISCALA
JUDET SECTOR LOCALITATE
STRADA NR. BLOC SC.
ET. AP. COD POSTAL TELEFON
FAX E-MAIL

 

Solicit aprobarea utilizării ca perioadă fiscală pentru taxa pe valoarea
adăugată a:

 │semestrului calendaristic │ │ ├────────────────────────────┼──┤ │anului calendaristic │ │ └────────────────────────────┴──┘ 

Anexez următoarele documente:

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │Anexez următoarele documente: │ ├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ 

Numele persoanei care face cererea
Funcţia
Semnătura Ştampila

 ┌───────────────────────────────────────────┬────────────────────────────┐ │ Numele persoanei care face cererea │ │ ├───────────────────────┬───────────────────┴─────┬──────────────────────┤ │ Funcţia │ │ │ ├───────────────────────┼─────────────────────────┤ │ │ Semnătura │ │ Ştampila │ └───────────────────────┴─────────────────────────┴──────────────────────┘ 

Se completează de personalul organului fiscal
Organ fiscal
Număr înregistrare Dată înregistrare / /
Numele persoanei care a verificat

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ Se completează de personalul organului fiscal │ ├───────────────────────┬────────────────────────────────────────────────┤ │ Organ fiscal │ │ ├───────────────────────┼───────┬────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤ │ Număr înregistrare │ │Dată înregistrare │ │ │/│ │ │/│ │ │ │ │ ├───────────────────────┴───────┴───┬────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤ │ Numele persoanei care a verificat │ │ └───────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘    Cod MFP: 14.13.03.02/p + 
Anexa 2––-la procedură––––   MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE   AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ   DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE ………….   ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE ……………….   Nr. …………………………..             Avizat, Aprobat,     Şef compartiment specialitate, Conducătorul unităţii fiscale,                      REFERAT DE ANALIZĂ    A. Date de identificare a persoanei impozabile         Denumire ………………………………………………..         Cod de înregistrare în scopuri de TVA ……………………….         Domiciliu fiscal ………………………………………….         Obiect de activitate principal ………………………………         Cod CAEN ………………………………………………….    B. Analiza documentară a Cererii nr. …………………../data         Au fost analizate următoarele documente:    –    –    –    C. Analiza informaţiilor deţinute de organul fiscal         Au fost analizate următoarele informaţii:    –    –    –    D. Concluzii:     a) Se propune aprobarea cererii privind utilizarea ca perioadă        fiscală a semestrului/anului calendaristic []     b) Se propune respingerea cererii, având în vedere următoarele: []              Întocmit,            ………….
 + 
Anexa 3––-la procedură–––– MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE ………. Aprobat/Data ….. ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE ……………. Conducătorul unităţii Str. ……………. nr. ……………… fiscale, Localitatea …………………………. Nr. ………../data …………. Semnătura                                                               L.S.                      DECIZIE PRIVIND PERIOADA FISCALĂ    Către:    Denumirea persoanei impozabile ……….,….. cu domiciliul fiscal în  localitatea ……………., str. ……… nr. …., bl. …., sc. ….,  ap. ……, sectorul/judeţul …………………………    Cod de înregistrare în scopuri de TVA ……………………….    În baza art. 156^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu  modificările şi completările ulterioare, şi a Cererii nr. ………….  din data …………….., vă comunicăm:    – se aprobă perioada fiscală:    – semestrul calendaristic []    – anul calendaristic []    – nu se aprobă cererea []    Motivaţia respingerii: …………………………………………    ……………………………………………………………..    ……………………………………………………………..    Utilizarea perioadei fiscale aprobate prin prezenta decizie este valabilă  de la data comunicării, pe durata păstrării condiţiilor prevăzute la pct. 80  alin. (2) din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI  "Taxa pe valoarea adăugată" din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea  Guvernului nr. 44/2004, cu modificările şi completările ulterioare.    La data modificării condiţiilor care au stat la baza aprobării perioadei  fiscale prin prezenta decizie, persoana impozabilă este obligată să  înştiinţeze în scris organul fiscal competent, prin completarea unei  declaraţii de menţiuni, în vederea actualizării vectorului fiscal pentru taxa  pe valoarea adăugată.    Împotriva prezentului înscris cel interesat poate formula contestaţie la  organul fiscal emitent, în conformitate cu prevederile art. 179 alin. (2) din  Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,  republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în termen de 30 de  zile de la data comunicării, potrivit prevederilor art. 177 din acelaşi act  normativ.         Verificat, Întocmit,          Funcţia Funcţia         ……………… ……………….   Numele şi prenumele ………… Numele şi prenumele ……..   Data ……………………… Data …………………..   Semnătura …………………. Semnătura ……………..   Cod MFP: 14.13.02.02/p––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x