PROCEDURĂ din 15 decembrie 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 8 ianuarie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 2215 22/05/2019
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 15/12/2008
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 3.663 din 15 decembrie 2008, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 13 din 8 ianuarie 2009.
1.Definiții

Termenul Definiția și/sau, dacă este cazul, actul care definește termenul
Unitate de implementare a ajutorului de stat individual Prin prezentul ordin al ministrului economiei și finanțelor, direcția desemnată ca Unitate de implementare a ajutorului de stat individual instituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională este Direcția generală de administrare a marilor contribuabili
Șef de serviciu Persoana care ocupă funcția de conducere a serviciului care coordonează activitatea de analiză și verificare a documentațiilor,urmărirea respectării prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008, precum și verificarea în amplasament
Responsabil de dosar Persoana desemnată în cadrul serviciului care se ocupă de analiza și verificarea documentațiilor, de urmărirea respectării prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008, precum și de verificarea în amplasament
Ajutor de stat individual Ajutor de stat regional, acordat beneficiarului pentru două proiecte de investiții constând în proiectul de investiții destinatproducerii de automobile, respectiv proiectul de investiții destinat producerii de motoare, ca sumă nerambursabilă, plătită în mai multe tranșe și care constituie o rambursare parțială a cheltuielilor eligibile realizate efectiv de beneficiar, în termenii și condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008
Dosar de cerere de eliberare Dosarul de cerere de eliberare a sumei nerambursabile, depus de beneficiar, care conține și documentele întocmite de către responsabilul de dosar și de către persoanele responsabile care întocmesc documentele necesare efectuării plății
Decizie Documentul prin care echipa de control asigură că se respectă condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, în urma verificării documentelor și a verificării în amplasamentul unde se realizează investiția. Acest document stă la baza operațiunilor de decontare a tranșelor de ajutor de stat, în cazul în care sunt respectate prevederile legale.

2.Descrierea procedurii2.1.Generalități(1)În baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008, Ministerul Finanțelor Publice acordă ajutor de stat individual regional pentru implementarea proiectului de investiții destinat producerii de automobile și a proiectului de investiții destinat producerii de motoare.(la 24-06-2019,
sintagma: Ministerul Economiei și Finanțelor a fost înlocuită de Litera a), Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 2.215 din 22 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 24 iunie 2019
)
(2)Ajutorul de stat individual instituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 este acordat după ce se analizează cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat, însoțită de documentele justificative, de către Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual și după ce se efectuează verificarea în amplasamentul unde beneficiarul a realizat investiția.(3)Această verificare în amplasament se realizează ulterior depunerii de către beneficiar a cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat, însoțită de documentele justificative, și analizării acestora de către Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual.(4)Verificarea în amplasament a realizării investiției se efectuează în conformitate cu prevederile art. 58 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008.(5)În conformitate cu prevederile art. 60 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual verifică îndeplinirea de către Ford Motor Company și beneficiar a condițiilor impuse de aceasta și de reglementările comunitare relevante.
2.2.Verificarea în amplasament a stadiului fizic de realizare a investiției pentru care beneficiarul a depus cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat(1)La termenele prevăzute de art. 54 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul, prin persoanele autorizate conform art. 53 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, depune la Registratura generală a furnizorului o cerere de eliberare a tranșei de ajutor de stat, conform anexei nr. 4 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008. Beneficiarul va completa câte o cerere de eliberare pentru fiecare proiect de investiții.(2)În cazul în care cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat nu este depusă la termenele prevăzute de art. 54 lit. c) și d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul o va depune de îndată ce acest lucru va fi posibil; furnizorul va derula procedura de verificare și control, precum și eliberarea tranșei de ajutor de stat în termen de 45 de zile de la data depunerii cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat de către beneficiar.(3)După înregistrarea cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat, însoțită de documentele justificative, la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice, aceasta este transmisă la Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual, unde directorul general/directorul general adjunct o repartizează șefului de serviciu. Șeful de serviciu repartizează mai departe cererea către responsabilii de dosar.(la 24-06-2019,
sintagma: Ministerului Economiei și Finanțelor a fost înlocuită de Litera a), Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 2.215 din 22 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 24 iunie 2019
)
(4)La primirea cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat, responsabilii de dosar întocmesc pentru beneficiar o listă de control al fluxului documentelor, prevăzută în formularul nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură.(5)Lista însoțește dosarul de cerere de eliberare pe tot traseul acestuia, până la întocmirea deciziei de acordare totală/parțială/neacordare a tranșei de ajutor de stat individual, prevăzută în formularul nr. 4, care face parte integrantă din prezenta procedură, în care se propune modul în care se vor deconta tranșele de ajutor de stat beneficiarului.(6)Cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat, însoțită de documentele justificative, este verificată și analizată de către responsabilii de dosar:a)la sediul Unității de implementare a ajutorului de stat individual, în conformitate cu art. 56, prevăzut în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008;b)în amplasament.(7)În conformitate cu prevederile art. 58 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 se efectuează și o verificare în amplasamentul unde se realizează investiția de către Ford Motor Company și beneficiar.(8)Directorul general adjunct al Unității de implementare a ajutorului de stat individual, împreună cu șeful de serviciu care răspunde de ajutorul de stat individual instituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, desemnează pe baza unui ordin de serviciu reprezentanții din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual ce vor face parte din echipa de control care va realiza verificarea în amplasamentul unde Ford Motor Company și beneficiarul au realizat investiția și stabilesc perioada în care se va realiza verificarea. Ordinul de serviciu va avea anexat: formularul nr. 1 „Lista de control al fluxului documentelor”, care face parte integrantă din prezenta procedură, formularul nr. 3 „Lista de verificare a evidenței, urmăririi și înregistrării documentelor de achiziție, contractelor de lucrări prezentate în anexa la Formularul de decont, în evidența operativă și contabilă a beneficiarului pentru Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională”, care face parte integrantă din prezenta procedură.(9)Echipa de control mixtă care realizează verificarea în amplasament se deplasează pe baza ordinelor de deplasare semnate de directorul general/directorul general adjunct și de directorul executiv al Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Craiova și va include: unul dintre responsabilii de dosar care au analizat documentația depusă de beneficiar, 2 experți din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual și 2 experți din cadrul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Craiova. Directorul executiv al Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Craiova va desemna cei 2 experți care fac parte din cadrul echipei de control.(la 24-06-2019,
sintagma: Direcției Generale a Finanțelor Publice Dolj a fost înlocuită de Litera c), Punctul 8, Articolul I ORDINUL nr. 2.215 din 22 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 24 iunie 2019
)
(10)Echipa de control întocmește o adresă, transmisă prin fax și prin poștă cu confirmare de primire către beneficiar, care se semnează de către directorul general adjunct din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual, prin care beneficiarul este înștiințat că se vor realiza verificări în amplasament într-o perioadă determinată, în conformitate cu art. 58 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008.(11)Echipa de control verifică în amplasament realitatea și exactitatea operațiunilor economico-financiare legate de cheltuielile eligibile și existența activelor corporale, conform înscrierilor contabile.(12)În amplasament echipa de control efectuează, în special, o verificare a următoarelor elemente:a)existența fizică a activelor corporale reprezentând cheltuieli eligibile, în legătură cu care se solicită eliberarea tranșei de ajutor de stat;b)existența fizică a activelor corporale achiziționate și pentru care s-au eliberat anterior tranșe ale ajutorului de stat;c)conformitatea documentelor justificative depuse împreună cu cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat;d)corelarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanțarea cu cheltuielile cuprinse în proiectele de investiții;e)oricare alte informații și documente necesare pentru a se verifica respectarea prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008.(13)Echipa de control solicită beneficiarului să i se pună la dispoziție o copie după Inventarul anual al patrimoniului întreprinderii, semnată, ștampilată și cu mențiunea "conform cu originalul".(14)După verificarea în amplasament, echipa de control întocmește un proces-verbal de constatare (formularul nr. 2), care se semnează de către membrii echipei și reprezentanții beneficiarului, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară, responsabilitatea asupra realității constatărilor cuprinse în procesul-verbal de constatare aparținând membrilor echipei de control.În baza verificărilor efectuate și a procesului-verbal de constatare, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual va emite o decizie: a) de acordare, totală sau parțială, a tranșei de ajutor de stat; b) de neacordare a tranșei de ajutor de stat; sau c) de recuperare totală sau parțială a tranșelor de ajutor de stat acordate pentru unul sau mai mulți ani investiționali anteriori, precum și a dobânzilor aferente, calculate în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007. Decizia se semnează de către echipa de control, se verifică de către șeful de serviciu, se avizează de către directorul general adjunct, apoi se transmite spre aprobare directorului general.(15)Decizia emisă de Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual în baza art. 61 lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 constituie titlu de creanță, se motivează și se comunică beneficiarului.(16)În conformitate cu art. 64 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, la sfârșitul fiecărui an investițional, pe lângă analiza Unității de implementare a ajutorului de stat individual, în baza documentelor contabile și verificării la fața locului, se realizează o auditare independentă externă, ale cărei concluzii vor fi cuprinse într-un raport de audit, privind următoarele aspecte:– financiar-contabile;– tehnic-operaționale, la fața locului;– certificarea faptului că achizițiile efectuate au fost realizate în condiții de piață.Acest raport de audit se comunică Unității de implementare a ajutorului de stat individual în termen de până la 3 luni de la data încheierii anului investițional.
2.3.Verificarea în amplasament, prin care se urmărește îndeplinirea condițiilor impuse de reglementările comunitare și de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008, privind durata minimă de menținere a investiției(1)În conformitate cu reglementările comunitare și cu art. 35 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul este obligat să mențină investiția în amplasament pe o perioadă de 5 ani de la data finalizării proiectelor de investiții.(2)Potrivit cap. XII art. 74 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul are obligația de a transmite Unității de implementare a ajutorului de stat individual, anual, timp de 5 ani de la data finalizării fiecăruia dintre cele două proiecte de investiții, un raport auditat, întocmit de o firmă independentă, recunoscută în domeniu, privind modul de executare a obligației de menținere a investițiilor realizate, precum și efectele economice ale proiectelor de investiții realizate.(3)Transmiterea raportării se realizează până la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul precedent.(4)În vederea verificării îndeplinirii condiției de menținere a investiției, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual efectuează anual câte o verificare în amplasament, timp de 5 ani de la data finalizării proiectelor de investiții.(5)Aceste verificări anuale în amplasament se realizează de către o echipă de control mixtă desemnată conform pct. 2.2 alin. (8) și (9) (Ordinul de serviciu va avea anexat: formularul nr. 1, formularul nr. 5 „Lista de verificare în amplasament în vederea îndeplinirii condițiilor impuse de reglementările comunitare și de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, privind durata minimă de menținere a investiției”, care face parte integrantă din prezenta procedură).(6)Echipa mixtă de control care va realiza verificarea în amplasament se deplasează pe baza ordinului de serviciu semnat de directorul general/directorul general adjunct și directorul executiv al Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Craiova și va include unul dintre responsabilii de dosar. Echipa de control va avea componența menționată la pct. 2.2 alin. (9).(la 24-06-2019,
sintagma: Direcției Generale a Finanțelor Publice Dolj a fost înlocuită de Litera c), Punctul 8, Articolul I ORDINUL nr. 2.215 din 22 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 24 iunie 2019
)
(7)Echipa de control întocmește o adresă către beneficiar, conform pct. 2.2 alin. (10).(8)În cadrul acestor verificări, beneficiarul are obligația de a pune la dispoziția Unității de implementare a ajutorului de stat individual toate documentele necesare acesteia pentru constatarea existenței în fapt a tuturor activelor corporale care au făcut obiectul proiectelor de investiții.(9)În urma verificării în amplasament, echipa de control întocmește un proces-verbal de constatare (formularul nr. 6), semnat de către echipa de control și reprezentanții beneficiarului, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară.(10)În cazul în care beneficiarul nu respectă obligația de menținere a investițiilor pe o perioadă de 5 ani, conform prevederilor cap. VII secțiunea a 2-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual emite o decizie de recuperare totală sau parțială a ajutorului de stat individual acordat pentru investițiile nemenținute, precum și a dobânzilor aferente.
2.4.Verificarea în amplasament a realizării proiectului de investiții suplimentare și a volumului de producție de automobile și motoare (1)În conformitate cu prevederile art. 7 lit. w) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările și completările ulterioare, în scopul producerii volumelor de 810.000 automobile și 1.500.000 motoare, beneficiarul se angajează ca în perioada 2016-31.12.2019 să realizeze investițiile suplimentare distincte față de cele prezentate la același articol la lit. s) și ș), în valoare totală de minimum 130 milioane euro, echivalent în lei, din care minimum 100 milioane euro pentru producerea de automobile noi și minimum 30 milioane euro pentru producerea de motoare. Conform art. 12^1 din același act normativ, realizarea celor două proiecte se va face exclusiv din surse proprii sau atrase, fără implicarea vreunei intervenții a statului român. (2)Conform prevederilor art. 77^1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările și completările ulterioare, până cel târziu la 29 februarie 2020, Societatea FORD ROMÂNIA – S.A. are obligația de a transmite Ministerului Finanțelor Publice raportul de realizare a proiectului de investiții suplimentare, iar până la finele anului 2020, Ministerul Finanțelor Publice prin Unitatea de implementare a ajutorului de stat va verifica în amplasament realitatea și conformitatea informațiilor prezentate. (3)Raportul de realizare a proiectului de investiții suplimentare va fi întocmit și auditat de o firmă independentă, recunoscută în domeniu. (4)La primirea raportului de realizare a proiectului de investiții suplimentare însoțit de documentele justificative, directorul general/directorul general adjunct al Unității de implementare a ajutorului de stat îl repartizează șefului de serviciu/șefului de birou, iar acesta mai departe către responsabilii de dosar. (5)Raportul, împreună cu documentele justificative, este analizat și verificat de responsabilii de dosar:a)la sediul Unității de implementare a ajutorului de stat individual; b)în amplasamentul realizării investiției suplimentare de către beneficiar, în conformitate cu prevederile art. 77^1 alin. (2) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările și completările ulterioare. (6)Echipa de control mixtă care verifică în amplasament realizarea proiectului de investiții suplimentare și a volumului de producție de automobile și motoare se va constitui și își va desfășura activitatea în baza prevederilor pct. 2 subpct. 2.2 alin. (8), (9) și (10). (7)Echipa de control mixtă verifică în amplasament realitatea și exactitatea operațiunilor economico-financiare legate de realizarea proiectului de investiții suplimentare și a volumului de producție de automobile și motoare, conform evidenței contabile. (8)În amplasament, echipa mixtă de control va verifica, în special, următoarele elemente:a)natura surselor de finanțare și valoarea proiectului de investiții suplimentare realizat în conformitate cu prevederile art. 12^1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv termenul de finalizare a acestui proiect, conform aceluiași act normativ; b)existența fizică a activelor corporale și necorporale aferente investiției suplimentare destinate producției de automobile și motoare; c)conformitatea documentelor justificative, conform înregistrărilor în evidența contabilă; d)documentele justificative privind înregistrarea în evidența contabilă a producției declarate de automobile și motoare; e)orice altă informație și documente necesare pentru a verifica respectarea prevederilor art. 7 lit. w), ale art. 12^1 alin. (1) și ale art. 77^1 alin. (3) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările și completările ulterioare. (9)Echipa mixtă de control va solicita beneficiarului punerea la dispoziție a unei copii după inventarul anual al patrimoniului, semnată, ștampilată și cu mențiunea «conform cu originalul». (10)În cazul când, în baza verificărilor efectuate și a procesului-verbal de constatare (formularul 7), Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual constată că beneficiarul se află în una dintre situațiile care, potrivit legii, determină recuperarea ajutorului de stat, întocmește o notă care cuprinde constatările legate de această situație, precum și solicitarea de elaborare a deciziei de recuperare parțială a ajutorului de stat acordat, pe care o transmite Direcției generale ajutor de stat din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (1) din Normele metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanțelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 324/2016, cu modificările ulterioare. (11)Deciziei de recuperare emise de Direcția generală ajutor de stat din Ministerul Finanțelor Publice îi sunt aplicabile prevederile art. 12-18 din Normele metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanțelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 324/2016, cu modificările ulterioare, precum și prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.096/2018*) pentru aprobarea procedurii operaționale privind «Mecanisme de stopare/ recuperare a ajutorului de stat/de minimis/ajutorului de stat individual» conform prevederilor Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 324/2016. *) Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.096/2018 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.(la 24-06-2019,
Punctul 2. a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 2.215 din 22 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 24 iunie 2019
)
3.Recuperarea ajutoarelor de stat(1)Nerespectarea de către beneficiar ori de către Ford Motor Company a condițiilor și obligațiilor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările și completările ulterioare, precum și de legislația aplicabilă în domeniu determină aplicarea de către Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual a măsurilor necesare în vederea recuperării ajutorului de stat individual în tot sau în parte, după caz, în conformitate cu prevederile cap. XIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările și completările ulterioare, și Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 324/2016 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Finanțelor Publice a procedurilor privind stoparea/recuperarea ajutorului de stat sau de minimis, cu modificările ulterioare.(la 24-06-2019,
Alineatul (1) din Punctul 3. a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 2.215 din 22 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 24 iunie 2019
)
(2)Ford Motor Company și beneficiarul răspund solidar și individual pentru toate angajamentele și obligațiile prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, inclusiv pentru cele care rezultă din procedura de recuperare a ajutorului de stat individual.(3)Procedurile de recuperare sunt inițiate de Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual, în conformitate cu Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 324/2016, cu modificările ulterioare, fie împotriva beneficiarului, fie împotriva Ford Motor Company.(la 24-06-2019,
Alineatul (3) din Punctul 3. a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 2.215 din 22 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 24 iunie 2019
)
(4)Înainte de a dispune recuperarea, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual informează beneficiarul despre aceasta și acordă beneficiarului și Ford Motor Company un termen de 30 de zile de la data comunicării informării, în vederea remedierii situației.(5)Dacă beneficiarul și/sau Ford Motor Company nu remediază situația în termenul de 30 de zile, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual emite decizia de recuperare totală sau parțială a ajutorului de stat individual, inclusiv dobânzile aferente.
4.Responsabilități4.1.Responsabilul de dosar:1.întocmește Lista de control al fluxului documentelor, conform formularului nr. 1;2.întocmește o adresă către beneficiar;3.transmite originalul adresei prin fax și prin poștă;4.analizează și verifică cererea de eliberare a tranșelor de ajutor de stat;5.urmărește respectarea prevederilor legale;6.efectuează verificarea în amplasament a realității și exactității operațiunilor economico-financiare legate de cheltuielile eligibile și existența activelor corporale conform înscrierilor contabile;7.întocmește procesul-verbal de constatare și Lista de verificare a evidenței, urmăririi și înregistrării documentelor de achiziție, contractelor de lucrări prezentate în anexa la Formularul de decont, în evidența operativă și contabilă a beneficiarului pentru Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, conform formularelor nr. 2 și 3;8.verifică anual, în perioada în care beneficiarul este obligat să mențină investiția, respectarea prevederilor legale;9.întocmește Lista de verificare a evidenței în amplasament în vederea îndeplinirii condițiilor impuse de reglementările comunitare și de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, privind durata minimă de menținere a investiției și Procesul-verbal de constatare privind durata minimă de menținere a investiției aferente proiectului destinat producerii de automobile/motoare, conform formularelor nr. 5 și 6;10.întocmește o decizie, pe care o semnează, în care prezintă tot ce s-a constatat în urma verificării în amplasament, și propune acordarea totală/parțială/neacordarea tranșei de ajutor de stat individual.4.2.Șeful de serviciu:1.repartizează cererea de eliberare a tranșelor de ajutor de stat depusă de beneficiar responsabilului de dosar;2.desemnează membrii echipei care vor face parte din echipa care va efectua verificarea în amplasament;3.verifică decizia întocmită în urma verificării în amplasament.4.3.Directorul general adjunct al Unității de implementare a ajutorului de stat individual:1.repartizează cererea de eliberare a tranșelor de ajutor de stat depusă de beneficiar șefului de serviciu;2.la propunerea șefului de serviciu desemnează membrii echipei care vor efectua verificarea în amplasament;3.avizează decizia întocmită în urma verificării în amplasament.4.4.Directorul general al Unității de implementare a ajutorului de stat individual:– aprobă decizia întocmită în urma verificării în amplasament.5.Formulare– formularul nr. 1 „Lista de control al fluxului documentelor”;– formularul nr. 2 „Proces-verbal de constatare privind îndeplinirea de către beneficiar a obligațiilor asumate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, încheiat ca urmare a verificării în amplasament”;– formularul nr. 3 „Lista de verificare a evidenței, urmăririi și înregistrării documentelor de achiziție, contractelor de lucrări prezentate în anexa la Formularul de decont, în evidența operativă și contabilă a beneficiarului pentru Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională”;– formularul nr. 4 „Decizie de acordare totală/parțială/neacordare a tranșei de ajutor de stat individual”;– formularul nr. 5 „Lista de verificare în amplasament în vederea îndeplinirii condițiilor impuse de reglementările comunitare și de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, privind durata minimă de menținere a investiției”;– formularul nr. 6 „Proces-verbal de constatare privind durata minimă de menținere a investiției aferente proiectului destinat producerii de automobile/motoare”.– formularul nr. 7 «Proces-verbal de constatare» privind îndeplinirea de către beneficiar a obligațiilor asumate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, încheiat ca urmare a verificării în amplasament(la 24-06-2019,
Punctul 5. a fost completat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 2.215 din 22 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 24 iunie 2019
)
 + 
Formularul nr. 1la procedurăLISTAde control al fluxului documentelorDenumirea beneficiarului de ajutor de stat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională:Adresa:Nr. de înregistrare la registrul comerțului:Codul de identificare fiscală:

Nr. crt. Activitatea Funcția Timp maxim de procesare – zile lucrătoare - Numele Data intrării Data ieșirii Semnătura
1. Întocmirea deciziei: Responsabili dosar 11
– primirea cererii și analiza documentației 3
– pregătirea deplasării 1
– control în amplasamentul unde se realizează investiția 5
– întocmirea deciziei 2
2. Avizarea deciziei Șef serviciu 2
3. Aprobarea deciziei Director general adjunct 2
4. Întocmirea documentației în vedereaefectuării plății 2
5. Obținerea semnăturilor pe documente 1
6. Semnarea documentelor DGTCP*1) (contabilitate) 2
7. Avizarea CFPP*2)- DGTCP 3
8. Avizarea CFPP – UCASMFC*3) 3
9. Semnarea documentelor de către ordonator 2
10. Efectuarea plății de către DGTCP 2

Șef serviciu, Responsabili dosar,…………….. ………………….Data:*1) DGTCP – Direcția generală trezorerie și contabilitate publică.*2) CFPP – Control financiar propriu preventiv.*3) UCASMFC – Unitatea centrală de armonizare a sistemelor de management financiar și control.

 + 
Formularul nr. 2la procedurăMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE(la 24-06-2019,
sintagma: MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR a fost înlocuită de Litera a), Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 2.215 din 22 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 24 iunie 2019
)
Unitatea de implementare a ajutorului de stat individualinstituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008privind acordarea de ajutor de stat individual avândca obiectiv dezvoltarea regională
PROCES – VERBAL DE CONSTATARE
privind îndeplinirea de către beneficiar a obligațiilor asumate
prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind
acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv
dezvoltarea regională, încheiat ca urmare a
verificării în amplasament
Nr. …/….1.Ca urmare a Cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat nr. ……………. aferente proiectului de investiții destinat producerii de automobile/motoare, depusă de beneficiar la sediul Unității de implementare a ajutorului de stat individual, unde a fost înregistrată cu nr. ….:1.1.Echipa de control din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual s-a deplasat la amplasamentul deținut și/sau exploatat de beneficiar, cu sediul social în Craiova, șos. Caracal km 3, județul Dolj, pentru verificarea operațiunilor economico-financiare aferente cheltuielilor eligibile realizate de beneficiar pentru implementarea proiectului de investiții destinat producerii de …, precum și a existenței fizice a activelor corporale, conform înscrierilor contabile.1.2.Valoarea cheltuielilor eligibile efectuate de beneficiar în perioada ………. (se completează conform cap. X secțiunea 1), prevăzută în Cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat nr. ….., este de …… .1.3.Echipa de control din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual este formată din …………./(numele, prenumele, funcția)/……………………….., având legitimațiile nr. ………., în baza ordinului de serviciu nr. ………. .1.4.Beneficiarul a fost reprezentat de ………………../(numele, prenumele, funcția)/……………….. cu împuternicire din partea reprezentantului legal al societății, în vederea semnării procesului-verbal, precum și a posibilelor documente întocmite/prezentate pe parcursul desfășurării verificărilor …………………………………………. .1.5.Acțiunea de verificare s-a desfășurat în perioada ………… .2.CONSTATĂRI:2.1.existența fizică a activelor corporale reprezentând cheltuieli eligibile, în legătură cu care se solicită eliberarea tranșei de ajutor de stat ………;2.2.existența fizică a activelor corporale achiziționate, pentru care s-au eliberat anterior tranșe de ajutor de stat …….;2.3.conformitatea documentelor justificative depuse împreună cu cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat …..;2.4.corelarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanțarea cu cele cuprinse în proiectul de investiții destinat producerii de automobile/motoare;2.5.analiza situațiilor financiare aferente ultimului exercițiu financiar (contul de profit și pierdere);2.6.verificarea situației bunurilor achiziționate și decontate în tranșele anterioare înregistrate în contabilitate;2.7.analiza înregistrării în contabilitate a bunurilor achiziționate pentru care solicită decontul;2.8.alte informații și documente necesare pentru a se stabili respectarea prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008;3.CONCLUZII:Pe baza constatărilor sus-menționate,……………………………………….4.Prezentul proces-verbal a fost încheiat astăzi, …………., în …… exemplare.Prezentul proces-verbal conține …… file și ……. anexe, cu un total de …… file.Unitatea de implementare a Beneficiar,ajutorului de stat individual ………….Echipa de control,…………………..
 + 
Formularul nr. 3la procedură
LISTA
de verificare a evidenței, urmăririi și înregistrării
documentelor de achiziție, contractelor de lucrări
prezentate în anexa la Formularul de decont, în
evidența operativă și contabilă a beneficiarului
pentru Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008
privind acordarea de ajutor de stat individual
având ca obiectiv dezvoltarea regională

Nr. crt. Denumire documente Da Nu Observații
1. Factura: – data – denumire furnizor – număr factură – denumire bunuri recepționate – cantitate – preț – valoare
2. Nota de intrare recepție (cod*4) 14-3-1A): – data – denumire furnizor – număr factură – denumire bunuri recepționate – cantitate – preț – valoare (se vor verifica să fie conforme cu factura)
3. Fișa mijlocului fix (cod 14-3-1A)
4. Proces-verbal de recepție (cod 14-3-1A)
5. Proces-verbal de recepție provizoriu (cod 14-3-1A)
6. Proces-verbal de punere în funcțiune (cod 14-3-1A)
7. Proces-verbal de scoatere din funcțiune (cod 14-3-1A)
8. Proces-verbal de recepție/Devizul lucrării de construcție
9. Fișa de cont analitic din programul de contabilitate de la începutulexercițiului financiar până la data efectuării verificării: – numărul facturii – data facturii – valoare factură (fără TVA)
10. Chitanța: – data – denumire furnizor – suma achitată – valoare factură
11. Instrumentul bancar de plată al achiziției: – data – denumire furnizor (CIF) – suma achitată
12. Extras de cont: – data – denumire furnizor (CIF) – suma achitată
13. Contracte de leasing financiar: – data – preț – suma – denumire bun – cantitate
14. Alte documente relevante

Echipa de control………………..––––*4) Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.850/2004 privind registrele și formularele financiar-contabile, cu modificările ulterioare. + 
Formularul nr. 4la procedurăMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE(la 24-06-2019,
sintagma: MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR a fost înlocuită de Litera a), Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 2.215 din 22 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 24 iunie 2019
)
Unitatea de implementare a ajutorului de stat individualinstituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008privind acordarea de ajutor de stat individual avândca obiectiv dezvoltarea regionalăÎn temeiul:– art. 3 alin. (1) pct. A.69 din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare;– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007,în aplicarea prevederilor:– Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională;– Deciziei Comisiei Europene nr. C (2008) 1.613 din 30 aprilie 2008, prin care se autorizează ajutorul de stat individual;– liniilor directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru perioada 2007-2013, adoptate de Comisia Europeană și publicate în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene nr. C54 din 4 martie 2006, cu aplicabilitate în Uniunea Europeană de la data de 1 ianuarie 2007,emite următoarea
DECIZIE
de acordare totală/parțială/neacordare a
tranșei de ajutor de stat individual
Având în vedere că:1.Ford Motor Company și beneficiarul, definiți în art. 7 lit. e) din cap. II, respectiv în cap. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, s-au obligat să implementeze două proiecte de investiții în amplasament (proiectul de investiții destinat producerii de automobile și, respectiv, proiectul de investiții destinat producerii de motoare), pentru care se acordă ajutor de stat individual, cu respectarea termenilor și condițiilor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională;2.În structura juridică a beneficiarului ajutorului de stat individual au intervenit următoarele modificări …………………./se detaliază/………………………………….. , conform …………/se arată documentele/………………………3.Proiectul de investiții destinat producerii de automobile/motoare a demarat în/se află în stadiul …………../se descrie etapa realizată/………………………….4.Beneficiarul a depus la sediul Unității de implementare a ajutorului de stat individual Cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat, înregistrată cu nr. …….., pentru cheltuielile eligibile efectuate de beneficiar până la data de ….., aferente proiectului de investiții destinat producerii de automobile/motoare, pentru perioada……….., corespunzătoare anului investițional ………5.În urma analizei a cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat, echipa de control din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual a verificat documentele depuse de beneficiar în vederea eliberării tranșei de ajutor de stat, respectiv …………../se detaliază/…………………….6.În fapt, s-au constatat următoarele (conform cap. X secțiunea a 2-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională): …………../se detaliază/……………………………………7.În urma verificării în amplasament s-a încheiat Procesul-verbal de constatare nr. ……., anexă la prezenta decizie, prin care s-au concluzionat următoarele: ……………/se detaliază/………………….Pentru considerentele arătate mai sus, în baza Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 3.663/2008, directorul general al Unității de implementare a ajutorului de stat individual, în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională,DECIDE:Art. 1. – Acordarea totală /parțială/ neacordarea tranșei de ajutor de stat, în sumă de …………/se detaliază/…………………… .Art. 2. – Prezenta decizie devine aplicabilă de la data ………………….. .Art. 3. – Prezenta decizie poate fi contestată la Curtea de Apel București, Secția contencios administrativ și fiscal, în termenul prevăzut de Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.Directorul general al Unității deimplementare a ajutorului de stat individual,………………………………………Avizat––Director general adjunct,………………VerificatȘef serviciu,……………ÎntocmitEchipa de control,………………..
 + 
Formularul nr. 5la procedură
LISTA
de verificare în amplasament în vederea îndeplinirii condițiilor
impuse de reglementările comunitare și de prevederile Ordonanței
de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor
de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională,
privind durata minimă de menținere a investiției

Nr. crt. Denumire documente Da Nu Observații
1. Fișa mijlocului fix (cod 14-3-1A)
2. Proces-verbal de recepție (cod 14-3-1A)
3. Proces-verbal de recepție provizoriu (cod 14-3-1A)
4. Proces-verbal de punere în funcțiune (cod 14-3-1A)
5. Proces-verbal de scoatere din funcțiune (cod 14-3-1A)
6. Fișa de cont analitic din programul de contabilitate de la începutulexercițiului financiar până la data efectuării verificării: – numărul facturii – data facturii – valoare factură (fără TVA)
7. Alte documente relevante

Echipa de control,………………..

 + 
Formularul nr. 6la procedură
PROCES-VERBAL DE CONSTATARE
privind durata minimă de menținere a investiției aferente
proiectului destinat producerii de automobile/motoare
Încheiat astăzi ………….1.Având în vedere că proiectul de investiții destinat producerii de automobile/motoare a fost finalizat la data de ……….,având în vedere raportul beneficiarului transmis furnizorului, potrivit art. 74 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, înregistrat la Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual cu nr ………………. :1.1.Echipa de control din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual s-a deplasat la amplasamentul deținut de beneficiar, cu sediul social în Craiova, șos. Caracal km 3, județul Dolj, pentru verificarea îndeplinirii obligației de menținere a investiției, precum și constatarea existenței în fapt a tuturor activelor corporale care au făcut obiectul proiectului destinat producerii de automobile/motoare.1.2.Echipa de control din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual este formată din …. (numele, prenumele, funcția, având legitimațiile nr. …….., în baza delegațiilor nr. ……).1.3.Din partea beneficiarului au participat … (numele, prenumele, funcția, cu împuternicire din partea reprezentantului legal al societății în vederea semnării procesului-verbal, precum și a posibilelor documente întocmite/prezentate pe parcursul desfășurării verificărilor) ……….. .Acțiunea de verificare s-a desfășurat în perioada ………… .2.CONSTATĂRI:2.1.Analiza situațiilor financiare aferente ultimului exercițiu financiar: ……………………..……………………………………………………………..2.2.Existența fizică și în documentele contabile a bunurilor care au făcut obiectul planului de investiții susținut prin ajutor de stat: …………………………………………………………………………………………………………….. .2.3.Existența unei situații de înlocuire a investiției, dacă este cazul: ………………………………………………………………………………….. .2.4.Verificarea documentelor contabile, pentru a stabili dacă nu a mai primit și alte ajutoare de stat pe aceleași costuri eligibile: …………………………………………………………………………………………………………….. .3.CONCLUZII:Pe baza constatărilor sus-menționate, ….. .4.Prezentul proces-verbal a fost încheiat astăzi, …………………, în …… exemplare.Prezentul proces-verbal conține ……… file și ……… anexe, cu un total de ……. file.Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual:Echipa de control, Beneficiar,……………….. ……………
 + 
Formularul nr. 7la procedurăMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEAgenția Națională de Administrare FiscalăDirecția Generală de Administrare a Marilor Contribuabili
PROCES-VERBAL DE CONSTATARE
privind îndeplinirea de către beneficiar a obligațiilor asumate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008
privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională,
încheiat ca urmare a verificării în amplasament
Nr. …………………./………………..
1.În conformitate cu prevederile art. 7 lit. w) și y),art. 12^1 alin. (1), art. 23^1, 24^1 și art. 77^1 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările și completările ulterioare:1.1.Echipa mixtă de control din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual s-a deplasat la amplasamentul deținut/exploatat de Societatea FORD ROMÂNIA – S.A. – CIF 6488696, cu sediul social în Craiova, str. Henry Ford (1863-1947) nr. 29, județul Dolj, pentru verificarea operațiunilor economico-financiare aferente realizării proiectului de investiții suplimentare și a volumului de producție de automobile și motoare.1.2.Echipa mixtă de control a Unității de implementare a ajutorului de stat individual este formată din: ……(nume, prenume, funcția)………, având Legitimația de serviciu nr. ………………, în baza ordinelor de serviciu nr. ………………………………….. .1.3.Beneficiarul a fost reprezentat de ……..(nume, prenume, funcția)…, cu împuternicire din partea reprezentantului legal al societății în vederea semnării procesului-verbal, precum și de prezentare/întocmire a eventualelor documente solicitate de echipa de control pe parcursul desfășurării verificărilor.1.4.Acțiunea de verificare s-a desfășurat în perioada ………………………………………….. .2.Constatări:2.1.Existența fizică a activelor corporale și necorporale aferente investiției suplimentare destinate producției de automobile și motoare ……………………………………………………..2.2.Conformitatea documentelor justificative aferente realizării investiției suplimentare conform înscrisurilor din evidența contabilă……………………………………………………..2.3.Analiza înregistrării în contabilitate a operațiunilor aferente realizării investiției suplimentare și modul de reflectare a acestora în situațiile financiare depuse de societate……………………………………………………..2.4.Analiza rapoartelor de producție de automobile și motoare reflectate în contabilitatea operativă și în evidența contabilă în conturile aferente………………………………………………………2.5.Analiza surselor de finanțare a proiectului de investiții suplimentare și a termenului de finalizare a acestuia, conform actului normativ în vigoare………………………………………………………2.6.Existența unei situații de înlocuire a activelor corporale și necorporale pe perioada realizării investiției suplimentare……………………………………………………….2.7.Verificarea oricăror alte situații care contravin prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 56/2009, cu modificările și completările ulterioare3.Concluzii:Pe baza constatărilor menționate ……………………………..………………………………………………………………………………………………………………4.Prezentul proces-verbal a fost încheiat astăzi, ……………………………………., în …………… exemplare.Prezentul proces-verbal conține ……………. file și ……… anexe, cu un total de …………. file.
Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual
Echipa de control,
…………………………………………….
…………………………………………….
Beneficiar,
…………………………..
…………………………..(la 24-06-2019,
Procedura a fost completată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 2.215 din 22 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 24 iunie 2019
)
––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x