PROCEDURĂ din 14 martie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 205 din 27 martie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 1768 22/12/2005 ART. 2
ActulPENTRU APLICAREALEGE 19 17/03/2000 ART. 160
ANEXA 1REFERIRE LAHG 1768 22/12/2005
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 207 14/03/2007
ActulCONTINUT DEORDIN 207 14/03/2007

de predare-primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă aflate în păstrarea titularilor, în vederea aplicării prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare



Prezentele proceduri reglementează modul de organizare şi desfăşurare a activităţii de predare-primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncă aflate în păstrarea titularilor acestora, în vederea desfăşurării activităţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la salariile aferente acestor perioade.1. În temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, persoanele care au în păstrare propriul carnet de muncă urmează să pună aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cărei rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa, dacă datele din aceste carnete nu au fost preluate deja sau dacă persoanele în cauză nu au calitatea de beneficiar al unei categorii de pensie.2. Carnetele de muncă ale acestor persoane se pot prelua de către casele teritoriale de pensii numai dacă sunt completate conform dispoziţiilor legale în vigoare şi dacă toate înregistrările până la data de 1 aprilie 2001 sunt certificate potrivit legii.3. Carnetele de muncă vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care să rezulte şi codul numeric personal. Copiile actelor de identitate se vor prinde cu capse de prima pagină a carnetului de muncă.4. În scopul prelucrării carnetelor de muncă şi a copiilor actelor de identitate, casele teritoriale de pensii vor comunică prin mass-media perioada de preluare a acestora şi categoria de persoane titulare de la care se preiau, în funcţie de criteriile şi de ordinea de prioritate a prelucrării acestora, stabilite de Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale.5. La preluarea carnetelor de muncă de la titulari sau de la reprezentanţii acestora, se va încheia un proces-verbal, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1, iar personalul desemnat pentru această acţiune din cadrul caselor teritoriale de pensii va verifica îndeplinirea condiţiilor prevăzute la pct. 2 şi 3.6. Casele teritoriale de pensii vor depozita carnetele de muncă preluate de la titulari, însoţite de copii ale actelor de identitate ale acestora, în cutii de carton confecţionate în acest scop.Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de muncă vor avea aplicată o etichetă conţinând codul casei teritoriale de pensii care le-a preluat şi care urmează a efectua prelucrarea datelor din ele, precum şi numărul cutiei. Numărul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii şi va fi acordat intercalat cu numărul celorlalte cutii distribuite angajatorilor, agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă şi inspectoratelor teritoriale de muncă.7. În scopul realizării acestei activităţi, casele teritoriale de pensii vor înfiinţa un compartiment de predare-primire şi expediere a carnetelor de muncă de la, respectiv către titulari, denumit în continuare CPPE.8. În vederea transmiterii spre prelucrare a carnetelor de muncă preluate de la titulari, CPPE va centraliza carnetele de muncă şi va întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic, un formular conţinând două procese-verbale de predare-primire, întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2, în câte două exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numărul carnetului de muncă, numele şi prenumele titularului, codul numeric personal al titularului, adresa titularului, numele şi prenumele persoanei care a depus carnetul de muncă şi adresa acestei persoane, pentru cazurile în care carnetul de muncă a fost predat de altă persoană decât titularul.9. Cutiile conţinând carnetele de muncă, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele corespunzătoare, vor fi predate zilnic sau în acele zile în care se completează cel puţin o cutie de 50 de carnete de muncă, de către reprezentanţii CPPE, reprezentanţilor Compartimentului pentru recepţionare, evidenţa distribuirii şi înapoierea carnetelor de muncă (CREDI) din casa teritorială de pensii.Cu această ocazie se verifică similitudinea datelor înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, pentru obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cărui conţinut trebuie să fie identic cu cel înscris în procesele-verbale, mai puţin adresa titularului şi datele despre persoana care a predat carnetul de muncă, unde este cazul.Predarea-primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor, prin semnarea procesului-verbal de către reprezentanţii desemnaţi ai celor două compartimente (CPPE şi CREDI) din casa teritorială de pensii.În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă, corecturi ori ştersături în măsură să producă incertitudini legate de corectitudinea datelor, acest lucru va fi consemnat în rubrica "1. Observaţii la primirea carnetelor de muncă la CREDI" şi va fi sesizată conducerea casei teritoriale de pensii în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.10. După încheierea operaţiunilor de preluare şi înregistrare a datelor, reprezentantul CREDI va preda reprezentantului CPPE din casa teritorială de pensii cutiile conţinând carnetele de muncă. Modelul procesului-verbal de predare-primire este prevăzut în anexa nr. 2. Predarea-primirea carnetelor de muncă se va face ulterior verificării conţinutului cutiilor. În cazul în care se constată lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncă, acest lucru va fi consemnat în rubrica "2. Observaţii la predarea carnetelor de muncă către compartimentul CPPE" şi va fi sesizată conducerea casei teritoriale de pensii în vederea luării măsurilor ce se impun, potrivit legii.11. În termen de 3 zile lucrătoare de la primire, CPPE va proceda la expedierea prin poştă, cu confirmare de primire, către titulari, respectiv către persoanele care le-au predat, a carnetelor de muncă din care au fost preluate datele referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001.12. Pentru persoanele care se prezintă la sediul casei teritoriale de pensii pentru preluarea carnetelor de muncă prelucrate, restituirea acestora se va face în baza unui proces-verbal de predare-primire şi se va încheia în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.13. Activitatea de predare-primire la şi de la CREDI din casele teritoriale de pensii şi activitatea de primire, respectiv predare sau expediere de la şi către titularii carnetelor de muncă ce le au în păstrare proprie se efectuează de către personalul CPPE din cadrul caselor teritoriale de pensii care va fi desemnat prin decizie a directorului executiv.14. Activitatea de predare-primire la şi de la CREDI din cadrul caselor teritoriale de pensii se efectuează de către personalul desemnat prin decizie a directorului executiv.15. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor de muncă de către persoanele desemnate potrivit pct. 13 şi 14 se sancţionează potrivit legii.16. Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele proceduri. + 
Anexa 1───────la proceduri────────────CASA TERITORIALĂ DE PENSII………………………………..Cutia nr. ……………………….Poziţia nr. ……………………..PROCES -VERBALde predare-primire a Carnetului de muncă seria …… nr. …., titular …….., CNP ……, în vederea preluării datelor potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001Subsemnatul …….., reprezentant al Casei teritoriale de pensii …….., am procedat la preluarea carnetului de muncă sus-menţionat de la domnul/doamna …….., având calitatea declarată de *) …………. şi următoarele date de identificare:1. act de identitate: BI/CI seria …… nr. ……, eliberat/eliberată de ………. la data de ……………..;2. adresa declarată pentru expedierea carnetului de muncă după preluarea datelor: localitatea …….., str. ……. nr. …., bl. …, sc. …, et. …, ap. …., judeţul/sectorul …………….Carnetul de muncă este însoţit de copia actului de identitate al titularului: BI/CI seria ………. nr. …………… .Ultima linie completată a carnetului de muncă poartă numărul curent ……., iar numărul paginilor completate din cap. IX (date privind activitatea în muncă) este de ……………… .Se fac următoarele menţiuni referitoare la starea fizică şi/sau la modul de completare a acestuia:……………………………………………………………….……………………………………………………………….……………………………………………………………….……………………………………………………………….___________Notă *) Se completează, după caz, titular sau calitatea în care reprezintă titularul.Data predării/primirii: ………………..         Pentru predare Pentru primire         ────────────── ──────────────    Titularul/reprezentantul Reprezentantul casei            titularului, teritoriale de pensii,    …………………… ………………….
 + 
Anexa 2───────la proceduri────────────Judeţul ………………………………..Casa teritorială de pensii cod ……. CREDI ………. *)Nr. …… din ……./…….200…. CPPE ………..**)PROCES -VERBAL DE PREDARE -PRIMIRE 1Subsemnatul ……….., împuternicit al CREDI, am primit de la …….., împuternicit al CPPE, cutia cu numărul …….., conţinând un număr de ……. carnete de muncă, după cum urmează:

Nr.
crt.
Seria/Nr.
carnetului
Codul numeric
personal
Numele şi prenumele
beneficiarului
Nr. de pagini

01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50

_________Notă *) CREDI – Compartimentul pentru recepţionare, evidenţa distribuirii şi înapoierea carnetelor de muncă.Notă **) CPPE – Compartimentul primire, predarea şi expedierea carnetelor de muncă de la şi către titularii deţinători.1. OBSERVAŢII la primirea carnetelor de muncă la casa teritorială de pensii:

Încheiat astăzi, ……/…….200….., între:     Împuternicitul CREDI, Împuternicitul CPPE,     ……………….. ………………..PROCES -VERBAL DE PREDARE -PRIMIRE 2Subsemnatul …….., împuternicit al CPPE, am primit de la ………., împuternicit al CREDI, cutia cu numărul ……, conţinând un număr de ….. carnete de muncă.2. OBSERVAŢII la predarea carnetelor de muncă de către casa teritorială de pensii:

Încheiat astăzi, ……/…….200….., între:     Împuternicitul CREDI, Împuternicitul CPPE,     ……………….. ……………….. + 
Anexa 3───────la proceduri─────────────CASA TERITORIALĂ DE PENSII……………………..PROCES -VERBALde restituire către titular (reprezentantul acestuia) a Carnetului de muncă seria …. nr. …., titular ……., CNP ……………..După preluarea datelor din carnetul de muncă sus-menţionat, subsemnatul, ………., reprezentant al CPPE din Casa Teritorială de Pensii ………, am procedat la restituirea acestuia către domnul/doamna …….., având calitatea declarată de*) ……, posedând BI/CI seria ……….. nr. ……., eliberat/eliberată de ………. la data de ………………… .Prin semnarea de primire a prezentului proces-verbal se recunoaşte restituirea carnetului de muncă sus-menţionat în original, în starea fizică în care a fost preluat, fără deteriorări sau modificări ale acestuia.__________Notă *) Se completează, după caz, titular sau calitatea în care reprezintă titularul.Data ………………………..         Pentru predare Pentru primire   Reprezentantul casei teritoriale Titularul/Reprezentantul           de pensii, titularului,   ………………………….. ……………………___________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x