PROCEDURA din 13 octombrie 2015 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 05/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ADMINISTRATIA NATIONALA A PENITENCIARELOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 1077 25/11/2021
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURĂ 13/10/2015
ART. 1REFERIRE LAHG 1946 10/11/2004
ART. 2REFERIRE LALEGE 337 17/07/2006
ART. 2REFERIRE LAOUG 34 19/04/2006 ART. 16
ART. 4ARE LEGATURA CUDECIZIE 416 26/04/2016 ART. 1
ART. 4REFERIRE LAHG 1946 10/11/2004
ART. 4REFERIRE LAHG 1946 10/11/2004 ART. 30
ART. 6REFERIRE LAHG 1946 10/11/2004 ART. 26
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 1077 25/11/2021

de distribuire a biletelor de odihnă(actualizată până la data de 4 mai 2016*)



–––- + 
Articolul 1Distribuirea biletelor de odihnă pentru funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare se face în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.946/2004 privind condiţiile în baza cărora funcţionarul public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare are dreptul la concedii de odihnă, concedii de studii, învoiri plătite şi concedii fără plată, bilete de odihnă, tratament şi recuperare, cu modificările ulterioare, şi conform prezentei proceduri.
 + 
Articolul 2(1) Anual, Direcţia economico-administrativă comunică structurilor din Administraţia Naţională a Penitenciarelor şi unităţilor subordonate oferta pentru unităţile de cazare, care cuprinde locaţia, preţul şi perioada biletului.(2) În termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la primire, oferta este adusă la cunoştinţa personalului prin grija conducătorului fiecărei unităţi, prin afişare la avizier şi prin orice alte mijloace de comunicare electronice. Oferta este însoţită de informaţii privind modul de rezervare, termen şi proceduri. Rezultatul selecţiei se aduce la cunoştinţa personalului prin aceleaşi modalităţi.(3) Contractarea biletelor de odihnă, altele decât cele asigurate prin unităţile proprii sistemului administraţiei penitenciare ori ale celorlalte instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, se realizează în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 3(1) Funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, pe baza ofertei, pot solicita acordarea biletelor de odihnă prin formularea şi depunerea unei cereri la secretariatul unităţii din care fac parte, conform anexei nr. 1, din care să rezulte următoarele:a) datele de identificare şi de contact ale beneficiarului, funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, locul de muncă şi funcţia ocupată;b) numărul de bilete solicitate şi categoria de asigurat în care se încadrează membrii de familie pentru care se solicită bilete;c) destinaţia solicitată şi perioada biletului, fiind menţionate 4 opţiuni;d) angajamentul de a achita contribuţia care trebuie suportată de beneficiarul biletului de odihnă.e) declaraţie, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, că biletul de odihnă nu se decontează de altă instituţie.(2) Cererile funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare se depun în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării ofertei.(3) Cererile înregistrate la secretariatul unităţii se centralizează la nivelul structurii de resurse umane din fiecare unitate.
 + 
Articolul 4(1) La nivelul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi al fiecărei unităţi subordonate se constituie, prin act administrativ al conducătorului unităţii, în termen de maximum 5 zile de la încheierea perioadei de depunere a cererilor, o comisie de analiză a acestora.(2) Comisia este formată din 5 membri, dintre care, în mod obligatoriu, unul face parte din structura de resurse umane. Dintre membrii comisiei unul este preşedinte, desemnat din rândul personalului cu funcţii de conducere. Doi dintre membri sunt propuşi de organizaţiile sindicale din unitate.–––-Alin. (2) al art. 4 a fost modificat de pct. 1 al art. I din DECIZIA nr. 416 din 26 aprilie 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 341 din 4 mai 2016.(3) Comisia analizează cererile pentru acordarea biletelor de odihnă în termen de cel mult 7 zile lucrătoare, de la data constituirii.(4) Comisia analizează cererile din punct de vedere al îndeplinirii unuia dintre criteriile esenţiale prevăzute la art. 30 din Hotărârea Guvernului nr. 1.946/2004, cu modificările ulterioare, iar rezultatele se consemnează într-un proces-verbal.(5) În cazul în care numărul de cereri admise se încadrează în numărul de bilete aprobate la nivelul unităţii, pe serii şi locaţii, comisia procedează la atribuirea biletelor. În caz contrar, cererile admise vor fi reanalizate potrivit alin. (6).(6) În condiţiile în care numărul de cereri admise depăşeşte numărul de bilete alocate pe serii şi locaţii, comisia procedează la departajarea acestora, în funcţie de punctajul obţinut prin aplicarea indicatorilor specifici prevăzuţi în anexa nr. 2.(7) Comisia atribuie biletele de odihnă în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut în condiţiile alin. (6) şi în limita locurilor disponibile pentru perioadele respective, conform opţiunilor exprimate.(8) Rezultatul departajării realizate conform alin. (6) se consemnează într-un centralizator care cuprinde, detaliat, punctajul obţinut la fiecare indicator specific din anexa nr. 2, pentru fiecare solicitant.(9) Punctajul final obţinut de fiecare solicitant potrivit alin. (6) şi menţiunea "cerere admisă" se consemnează într-un proces-verbal, semnat de toţi membrii comisiei şi avizat de directorul unităţii.(10) Procesul-verbal se întocmeşte în 3 exemplare, un exemplar se afişează la avizierul unităţii, un exemplar se predă structurii economico-financiare, iar cel de-al treilea se clasează la dosarul comisiei, care se păstrează la structura de resurse umane.(11) În vederea asigurării transparenţei, centralizatorul se păstrează la dosarul care conţine lucrările comisiei şi poate fi consultat, la cerere, de către persoanele interesate.
 + 
Articolul 4^1(1) În situaţia în care numărul de bilete de odihnă nu poate fi repartizat în mod egal între unităţile penitenciare, pe serii şi locaţii, prin excepţie de la prevederile art. 4 se procedează potrivit alin. (2)-(4).(2) Comisia constituită la nivelul fiecărei unităţi penitenciare analizează criteriile esenţiale enumerate la art. 30 din Hotărârea Guvernului nr. 1.946/2004, cu modificările ulterioare, şi evaluează pentru fiecare solicitant care a îndeplinit cel puţin unul dintre criterii indicatorii specifici pentru departajare prevăzuţi în anexa nr. 2, în termenul prevăzut la art. 4 alin. (3). Punctajul final obţinut de fiecare solicitant se consemnează într-un proces-verbal, semnat de toţi membrii comisiei şi avizat de directorul unităţii.(3) Procesul-verbal, cererile şi anexele întocmite pentru fiecare solicitant se transmit la Administraţia Naţională a Penitenciarelor în termen de maximum 3 zile de la data finalizării analizei.(4) La nivelul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor se constituie o comisie centrală formată din 5 membri, dintre care, în mod obligatoriu, unul face parte din structura de resurse umane, iar doi dintre membri sunt propuşi de organizaţiile sindicale reprezentative. Comisia analizează cererile transmise, atribuie biletele de odihnă şi comunică unităţilor subordonate, în termen de cel mult 7 zile lucrătoare, rezultatul activităţii sale, cu respectarea dispoziţiilor art. 4 alin. (5)-(11).–––-Art. 4^1 a fost introdus de pct. 2 al art. I din DECIZIA nr. 416 din 26 aprilie 2016 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 341 din 4 mai 2016.
 + 
Articolul 5(1) În termen de cel mult 30 de zile de la data atribuirii biletului, beneficiarul are obligaţia de a achita unităţii de cazare 50% din contravaloarea acestuia.(2) În cazul în care beneficiarul biletului nu îşi achită contribuţia prevăzută la alin. (1) în termen de maximum 30 de zile, acesta pierde dreptul la bilet, biletul fiind redistribuit de către comisie următorului clasat.(3) La momentul prezentării la unitatea de cazare, beneficiarul biletului achită diferenţa din contravaloarea biletului.(4) La întoarcerea din concediul de odihnă, după efectuarea sejurului, beneficiarul biletului prezintă structurii economice documentele justificative pe baza cărora se decontează 50% din contravaloarea biletului.
 + 
Articolul 6(1) Decontarea contravalorii biletelor de odihnă se face din creditele bugetare aprobate cu această destinaţie de către structura economico-administrativă din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi din unităţile subordonate, la întoarcerea din sejur, pe baza documentelor justificative.(2) Prin contravaloarea biletelor de odihnă se înţelege contravaloarea cazării şi a meselor zilnice.(3) Contribuţia achitată în avans de beneficiarul biletului de odihnă se poate restitui în condiţiile în care acesta face dovada încadrării în unul dintre cazurile prevăzute de art. 26 din Hotărârea Guvernului nr. 1.946/2004, cu modificările ulterioare.(4) În cazul în care s-a procedat la restituirea contribuţiei achitate de beneficiarul biletului de odihnă, comisia procedează la redistribuirea biletului.
 + 
Articolul 7(1) Biletele personalului înscris în situaţiile centralizate se distribuie cu minimum 15 zile înainte de data la care acesta trebuie să se prezinte în locaţia pentru care a primit biletele respective.(2) Persoanele care se cazează sunt obligate să prezinte la recepţie cărţile/buletinele de identitate pentru înscrierea în evidenţe.(3) Copiii sub 14 ani, însoţiţi, se cazează pe baza certificatului de naştere şi a cărţii/buletinului de identitate a/al însoţitorului.(4) În situaţia în care atât soţul, cât şi soţia sunt funcţionari publici cu statut special şi ambii solicită bilete de odihnă, se acordă un singur bilet.
 + 
Articolul 8Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta procedură.
 + 
Anexa 1la procedurăMODEL CEREREAvizat,Domnule Director,Subsemnatul(a) ….(gradul, numele şi prenumele)…….., având funcţia de …………………….. în cadrul …(unitatea)……, prin prezenta solicit acordarea unui număr de …… bilete de odihnă, în locaţia şi perioada fiind menţionate 4 opţiuni:(1) ……………………………………(2) ……………………………………(3) ……………………………………(4) ……………………………………Precizez că membrul/membrii de familie pentru care solicit biletul/biletele este/sunt următorul/următorii şi se încadrează în următoarele categorii de asiguraţi:1. ………………………………………2. ………………………………………3. ………………………………………4. ………………………………………În cazul în care cererea va fi admisă, mă angajez să achit contribuţia care trebuie suportată de beneficiarul biletului de odihnă.Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în acte publice, în cazul în care voi beneficia de bilet de odihnă, declar că acesta nu se decontează de altă instituţie.Menţionez că pot fi contactat la numărul de telefon …………………….Cu stimă,Semnătura …………Data ……………..
 + 
Anexa 2la procedurăIndicatori specifici pentru departajarea) Vechimea în sistemul administraţiei penitenciare – 1 punct pentru fiecare 3 ani lucraţi în sistem;b) Personalul care desfăşoară activitatea în condiţii de muncă cu factori de risc pentru sănătate, respectiv secţii/compartimente de pneumoftiziologie, radiologie, îngrijire bolnavi de HIV/SIDA, boli infecţioase, psihiatrie – 2 puncte;c) Personalul care desfăşoară activitatea în schimb de noapte – 1 punct;d) Personalul care participă la rezolvarea unor incidente grave de natura revoltelor, evadărilor sau a unor situaţii de risc pentru siguranţa deţinerii sau prevenirea unor astfel de situaţii, evidenţiate, în scris, la nivelul fiecărei structuri – 2 puncte;e) Calificativul obţinut în ultimii 3 ani de activitate profesională, astfel: ┌─────────────────┬───────────┬──────────┬───────┬────────────┐ │ Anul │Excepţional│Foarte bun│ Bun │Satisfăcător│ ├─────────────────┼───────────┼──────────┼───────┼────────────┤ │Ultimul an │ 4 pct. │ 3 pct. │ 2 pct.│ 1 pct. │ ├─────────────────┼───────────┼──────────┼───────┼────────────┤ │Penultimul an │ 3 pct. │ 2 pct. │ 1 pct.│ 0 pct. │ ├─────────────────┼───────────┼──────────┼───────┼────────────┤ │Antepenultimul an│ 2 pct. │ 1 pct. │ 0 pct.│ 0 pct. │ └─────────────────┴───────────┴──────────┴───────┴────────────┘f) Personalul care nu a beneficiat de bilet de odihnă în ultimii 3 ani – 3 puncte;g) Personalul cu familie monoparentală – 2 puncte;h) Personalul care a renunţat la biletul de odihnă în ultimul an – se va scădea 1 punct;i) Personalul care a beneficiat de bilet de odihnă în anul anterior – se vor scădea 3 puncte.Pentru a putea beneficia de punctajul prevăzut la lit. b) şi c), personalul trebuie să fi desfăşurat activitatea în condiţiile enunţate pe o perioadă mai mare de 6 luni anterior analizării cererilor de către comisia constituită în acest scop.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x