PROCEDURĂ din 11 septembrie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ORDINUL ASISTENTILOR MEDICALI GENERALISTI, MOASELOR SI ASISTENTILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 850 din 21 octombrie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHOTARARE 43 05/12/2023
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 11/09/2019
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 13 din 11 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 850 din 21 octombrie 2019.
Procedura se aplică moașelor a căror formare sau, după caz, experiență profesională, dobândită într-un alt stat membru UE, într-un stat aparținând SEE sau în Confederația Elvețiană, îndeplinește criteriile de recunoaștere automată a calificării prevăzute în acest sens de Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoașterea calificărilor profesionale. Recunoașterea automată a calificării de moașă are ca scop facilitarea accesului acestora la profesie și, respectiv, facilitarea exercitării dreptului de stabilire pe teritoriul României a profesioniștilor în cauză.Această procedură nu se aplică în cazul titlurilor de calificare de moașă obținute într-un alt stat decât cele menționate (stat terț) și nici în cazul moașelor stabilite în unul dintre celelalte state membre UE în vederea furnizării temporare sau ocazionale a serviciilor de îngrijiri de sănătate, specifice profesiei, în România.Recunoașterea automată a titlurilor de calificare de moașă se face de către Ordinul Asistenților Medicali, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) desemnat de lege în calitate de autoritate competentă pentru această profesie. + 
Descrierea procedurii În termen de 30 de zile de la data înregistrării, OAMGMAMR notifică solicitantul, confirmând primirea dosarului și, după caz, solicitând completarea cu documentele lipsă. În termen de 3 luni de la notificare, solicitantul are obligația de a completa dosarul cu toate documentele solicitate. În cazul în care solicitantul nu respectă termenul de completare, la expirarea acestuia, OAMGMAMR clasează dosarul și informează solicitantul în scris în acest sens.În termen de 90 de zile de la data prezentării dosarului complet de către solicitant, documentele înaintate sunt analizate de Comisia OAMGMAMR de recunoaștere a calificărilor de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical obținute într-un alt stat membru UE, un stat aparținând SEE sau în Confederația Elvețiană și, în baza propunerii temeinic justificate de aceasta, președintele OAMGMAMR emite decizia de recunoaștere automată a calificării de moașă.Decizia se comunică solicitantului și filialei OAMGMAMR de domiciliu a acestuia, în vederea obținerii certificatului de membru și a autorizării în profesie. Titularul căruia i-a fost recunoscută calificarea de moașă se poate înscrie ca membru al OAMGMAMR numai după ce dovedește că deține cunoștințe lingvistice de limbă română necesare desfășurării activităților profesionale. După obținerea calității de membru OAMGMAMR, titularul exercită profesia de moașă cu drepturile și obligațiile prevăzute de lege pentru moașele cetățeni români. + 
Procedura de contestare Decizia privind recunoașterea calificării emisă de către OAMGMAMR poate fi contestată în termen de 30 de zile de la comunicare la instanțele judecătorești competente.Procedura standard poate fi consultată la adresa https://www.oamr.ro/procedura-privind-recunoasterea-titlurilor-de-calificare-de-moasa-obtinute-in-alt-stat-membru-ue-procedura-standard/ + 
Date de contact Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România – Departamentul recunoașterea calificărilor profesionale, cu sediul în Calea Griviței nr. 77, sectorul 1, București, cod poștal 010705Tel./fax 021 2240025/75E-mail: recunoastere.pcue@oamr.roInstituția responsabilă Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, BucureștiModalitatea de prestare – Național și transfrontalierTimp de soluționare – 90 de zile calendaristiceTermen de arhivare – 50 de aniTermen de completare dosar – 90 de zile calendaristiceNotificare la expirarea termenului de soluționare – 10 zile calendaristice + 
Documente necesare  + 

Nr. crt. Numele documentului Descrierea documentului Tipul documentului Descarcă
1 Dovada cetățeniei titularului O copie de pe pașaport sau cartea de identitate, însoțite, după caz, de: a) copie după certificatul de căsătorie sau orice alt document relevant în caz de schimbare a numelui, în situația în care pe documente apar nume diferite; b) certificatul de naștere sau alt document care să indice locul nașterii dacă pe pașaport sau pe cartea de identitate acesta nu figurează; c) pentru solicitanții care nu sunt cetățeni ai unui stat membru UE: un document care să ateste calitatea de membru de familie al unui cetățean din UE a titularului sau statutul de refugiat sau de rezident pe termen lung într-un stat membru al UE al acestuia sau orice alte dovezi relevante care să demonstreze că titularul ar putea beneficia de drepturile conferite de UE în cazul deținerii Cărții albastre a UE. Document scanat -
2 Certificat de conformitate Document care atestă că formarea de moașă s-a făcut cu respectarea cerințelor minime prevăzute de actul comunitar menționat Document scanat
3 Certificat de schimbare a denumirii titlului de calificare Document care atestă schimbarea denumirii titlului de calificare de moașă dobândit de solicitant cu respectarea cerințelor minime de formare prevăzute de actul comunitar menționat și care nu se regăsește la pct. 5.5.2 din anexa V la Directiva 2005/36/CE. Document scanat -
4 Certificat privind drepturile dobândite Document care atestă exercitarea profesiei de moașă de către titular, timp de cel puțin 3 ani consecutivi în decursul ultimilor 5 ani care au precedat data eliberării certificatului, în cazul în care formarea profesională a acestuia nu întrunește cerințele minime stabilite la nivelul UE pentru calificarea de moașă Document scanat
5 Document ce atestă starea de sănătate Atestă sănătatea fizică sau psihică a titularului și este emis de statul membru de origine sau de proveniență. Documentul se depune în termenul de valabilitate de 3 luni de la data eliberării. Document scanat -
6 Dovada asigurării pentru răspundere profesională Certificatul eliberat de băncile, inclusiv de societățile de asigurare din unul din statele membre prevăzute la pct. 1 prin care se atestă că titularul este asigurat împotriva riscurilor pecuniare care decurg din răspunderea profesională, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare în România, precum și cu reglementările privind termenii și extinderea acestei garanții. Documentul se depune în termenul de valabilitate de 3 luni de la data eliberării Document scanat
7 Dovada achitării taxei de recunoaștere Dovada de plată de 100 lei în contul afișat pe site-ul OAMGMAMR la adresa www.http:oamr.ro Document scanat -
8 Dovada calificărilor formale sau a competențelor profesionale Diplome, certificate sau alte titluri de moașă eliberate de un alt stat membru UE. Document scanat
9 Dovada onorabilității/bunei reputații Dovezi emise de statul membru de origine sau proveniență, privind caracterul onorabil, moral sau absența unei situații care suspendă ori interzice exercitarea profesiei în caz de eroare profesională gravă, respectiv o atestare de confirmare a inexistenței unor suspendări temporare sau definitive de la exercitarea profesiei ori a unor condamnări penale (document valabil 3 luni de la eliberare) Dacă autoritățile din țara de origine a solicitantului nu eliberează aceste documente, OAMGMAMR acceptă o declarație pe propria răspundere. Document scanat
10 Traduceri în limba română Traducere în limba română a documentelor eliberate de statul membru de origine sau proveniență (altul decât România), cu excepția pașaportului/cărții de identitate. Document scanat -
11 Cerere Formular tipizat, prevăzut în anexa la prezenta procedură, completat de solicitant, cu semnătură olografă, introdus în aplicație scanat Formular predefinit semnat electronic  

(la 27-12-2023,
Tabelul Documente necesare a fost modificat de Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 43 din 5 decembrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1176 din 27 decembrie 2023
)
 + 
Documente finale

Nr. crt. Numele documentului Tipul documentului Descarcă
1 Adresă de comunicare a deciziei de recunoaștere automată a calificării de moașă Atașament semnat electronic

 + 
Acte normative

Nr. crt. Act normativ Descarcă
1 Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare
2 Directiva 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoașterea calificărilor profesionale
3 Legea nr. 200/2004 privind recunoașterea diplomelor și calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările și completările ulterioare

Profesia nu face obiectul programului-pilot al cardului profesional european și este inclusă în lista profesiilor reglementate din România. + 
ANEXĂla procedură
CERERE-TIP
Domnule Președinte,Subsemnatul(a), numele …………….., prenumele …………….., cetățean …………., după caz, membru de familie …………/ rezident permanent în România/rezident pe termen lung …….., profesia …………., domiciliat(ă) în str. ……………………………. nr. ….., bl. ….., sc. ….., et. ……, localitatea ……………………, sectorul/județul ………………, telefon nr. …….., adresă e-mail …… după caz, prin împuternicit numele ……………, prenumele ……………, posesor al CI seria …. nr. ….., cu Împuternicirea notarială ……… nr. …., data ………, telefon ……….. adresă e-mail ………………., vă rog să binevoiți a-mi aproba recunoașterea titlului de calificare de ……….. obținut în …….., în vederea exercitării profesiei în România.[ ] Sunt de acord cu prelucrarea, în condițiile legii, a datelor mele personale de către OAMGMAMR și cunosc condițiile privind exercitarea drepturilor mele.Anexez prezentei cereri următoarele acte:[ ] a) documente care atestă îndeplinirea uneia dintre cerințele de cetățenie, căsătorie, filiație sau rezidență prevăzute de lege în vederea accesului la profesie în România:………………………………………………………………………………….[ ] b) documente de schimbare a numelui (copia certificatului de căsătorie/documentului de schimbare a numelui);…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….[ ] c) documente de formare profesională ………………………………..…………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………[ ] d) certificat de conformitate/[] certificat de drepturi dobândite/[] certificat de experiență profesională de 3 ani/[] certificat care atestă nivelul educațional al calificării;[ ] e) certificat de sănătate fizică sau psihică;[ ] f) certificat de onorabilitate și probitate profesională (certificat de status profesional curent/certificat de good standing)/declarație notarială;[ ] g) dovada asigurării pentru răspunderea profesională (malpraxis);[ ] h) dovada achitării taxei de evaluare.Subsemnatul(a), …………………, îmi asum responsabilitatea autenticității documentelor depuse.(la 30-03-2023,
ANEXA a fost completată de Punctul 2, Articolul III din HOTĂRÂREA nr. 10 din 14 martie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 265 din 30 martie 2023
)

Data
…………..
Semnătura
…………………………
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x