PROCEDURĂ din 11 septembrie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: ORDINUL ASISTENTILOR MEDICALI GENERALISTI, MOASELOR SI ASISTENTILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 850 din 21 octombrie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHOTARARE 43 05/12/2023
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 11/09/2019
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin HOTĂRÂREA nr. 13 din 11 septembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 850 din 21 octombrie 2019.
 + 
ParticularitățiDenumirea de asistent medical este generică și desemnează un grup de profesii din domeniul sănătate, altele decât cea de asistent medical generalist sau cea de moașă.Recunoașterea titlurilor de calificare de asistent medical format în alt stat membru UE are în vedere facilitarea dreptului de stabilire și accesul titularului la profesie pe teritoriul României. Exercitarea profesiei se face după obținerea calității de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR), ca urmare a recunoașterii calificării.Această procedură nu se aplică în cazul titlurilor de calificare de asistent medical obținute într-un alt stat decât cele menționate (stat terț) și nici în cazul furnizării temporare sau ocazionale a serviciilor de îngrijiri de sănătate specifice profesiei în România de către asistenții medicali stabiliți în unul din celelalte state membre UE.
 + 
Descrierea procedurii• În termen de 30 de zile de la data înregistrării, OAMGMAMR notifică solicitantul, confirmând primirea dosarului și, după caz, solicitând completarea cu documentele lipsă.• În termen de maximum 3 luni de la notificare, solicitantul are obligația de a completa dosarul cu toate documentele solicitate. În cazul în care solicitantul nu respectă termenul de completare, la expirarea acestuia, OAMGMAMR clasează dosarul și informează solicitantul în scris în acest sens. În termen de 120 de zile de la depunerea dosarului complet, Comisia OAMGMAMR de recunoaștere a calificărilor de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical obținute într-un alt stat membru UE, într-un stat aparținând SEE sau în Confederația Elvețiană analizează formarea și experiența profesională a solicitantului și formulează propunerea, temeinic justificată, cu privire la modul de soluționare a cererii, respectiv:a)recunoașterea calificării fără aplicarea de măsuri compensatorii. În baza acestei propuneri, președintele OAMGMAMR emite decizia de recunoaștere a calificării;b)recunoașterea calificării cu măsuri compensatorii. Această propunere, precum și diferențele curriculare stabilite de Comisia OAMGMAMR de recunoaștere a calificărilor de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical, bibliografia aferentă și, respectiv, durata stagiului de adaptare se aprobă de către președintele OAMGMAMR și se comunică solicitantului în termenul de 120 de zile menționat. În cazul în care solicitantul optează pentru susținerea unei probe de aptitudini, data de susținere se stabilește de comun acord cu acesta, într-un termen de maximum 6 luni de la data aprobării de către președintele OAMGMAMR a recunoașterii calificării cu măsuri compensatorii.Președintele OAMGMAMR emite decizia de recunoaștere a calificării în baza documentelor care atestă efectuarea măsurii compensatorii de către solicitant.În ambele situații, decizia de recunoaștere a calificării se comunică solicitantului și filialei OAMGMAMR de domiciliu a acestuia, în vederea obținerii certificatului de membru și autorizării în profesie.Procedura standard poate fi consultată la adresa: https://www.oamr.ro/procedura-privind-recunoasterea-titlurilor-de-calificare-de-asistent-medical-dobandite-in-alt-stat-membru-ue-procedura-standard/ + 
Procedura de contestareDeciziile OAMGMAMR privind recunoașterea calificării de asistent medical pot fi contestate în termen de 30 de zile de la comunicare la instanțele judecătorești competente.Titularul căruia i-a fost recunoscută calificarea de asistent medical se poate înscrie ca membru al OAMGMAMR numai după ce dovedește că deține cunoștințe lingvistice de limbă română necesare desfășurării activităților profesionale.După obținerea calității de membru OAMGMAMR, titularul exercită profesia de asistent medical cu drepturile și obligațiile prevăzute de lege pentru asistenții medicali cetățeni români.
 + 
Date de contactOrdinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România – Departamentul recunoașterea calificărilor profesionale, cu sediul în Calea Griviței nr. 77, sectorul 1, București, cod poștal 010705, tel./fax 021 2240025/75E-mail: recunoastere.pcue@oamr.roInstituția responsabilă Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, BucureștiModalitatea de prestare – național și transfrontalierTimp de soluționare – 120 de zile calendaristiceTermen de arhivare – 50 de aniTermen de completare a dosarului – 90 de zile calendaristiceNotificare la expirarea termenului de soluționare – 10 zile calendaristice
 + 
Documente necesare + 

Nr. crt. Numele documentului Descrierea documentului Tipul documentului Descarcă
1 Dovada cetățeniei titularului O copie a pașaportului sau a cărții de identitate și, după caz: a) copie după certificatul de căsătorie sau orice alt document relevant în caz de schimbare a numelui, în situația în care pe documente apar nume diferite; b) certificatul de naștere sau alt document care să indice locul nașterii dacă pe pașaport sau pe cartea de identitate acesta nu figurează; c) pentru solicitanții care nu sunt cetățeni ai unui stat membru UE: un document care să ateste calitatea de membru de familie al unui cetățean din UE a titularului sau statutul de refugiat sau de rezident pe termen lung într-un stat membru al UE al acestuia sau orice alte dovezi relevante care să demonstreze că titularul ar putea beneficia de drepturile conferite de UE în cazul deținerii Cărții albastre a UE. Document scanat -
2 Documente suplimentare despre durata și conținutul formării Programa de studiu, foaia matricolă, suplimentul la diplomă sau alte surse de informații privind durata totală a studiilor și materiile studiate, inclusiv proporția de timp alocată fiecărei materii și, după caz, repartizarea între lecțiile teoretice și cele practice Document scanat
3 Documente privind efectuarea altor cursuri de formare relevante Dovada participării la programe de dezvoltare profesională continuă, la seminare și alte cursuri de formare și învățare pe tot parcursul vieții Document scanat -
4 Documente privind experiența profesională Dacă solicitantul a obținut calificarea de asistent medical într-un stat din afara UE, acesta va depune un document care să ateste faptul că a dobândit o experiență profesională de asistent medical de cel puțin 3 ani și să precizeze clar activitatea profesională efectuată. Acest document trebuie să fie eliberat de autoritatea competentă din statul membru UE care a efectuat prima recunoaștere a titlului de calificare menționat. Document scanat
5 Dovada stării bune de sănătate Un certificat medical care să ateste sănătatea fizică sau mintală, eliberat de un medic sau de o autoritate competentă din statul membru de origine de proveniență (document valabil 3 luni de la eliberare) Document scanat -
6 Dovada de asigurare pentru greșeli profesionale Un certificat eliberat de băncile, inclusiv de societățile de asigurare din statul membru de origine sau de proveniență prin care se atestă că titularul este asigurat împotriva riscurilor pecuniare care decurg din răspunderea profesională, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare în România, precum și cu reglementările privind termenii și extinderea acestei garanții (document valabil 3 luni de la eliberare) Document scanat
7 Dovada achitării taxei de recunoaștere Dovada de plată a taxei de 100 lei în contul afișat pe site-ul OAMGMAMR la adresa www.http:oamr.ro Document scanat -
8 Documente privind calificările formale și competențele profesionale Diplome, certificate sau alte titluri de asistent medical prevăzute de normele statului membru emitent pentru prestarea activităților de asistent medical Document scanat
9 Dovada onorabilității/bunei reputații Dovezi emise de statul membru de origine sau proveniență privind caracterul onorabil, moral sau absența unei situații care suspendă ori interzice exercitarea profesiei în caz de eroare profesională gravă, respectiv o atestare de confirmare a inexistenței unor suspendări temporare sau definitive de la exercitarea profesiei ori a unor condamnări penale (document valabil 3 luni de la eliberare) Dacă autoritățile din țara de origine a solicitantului nu eliberează aceste documente, OAMGMAMR acceptă o declarație pe propria răspundere. Document scanat
10 Traduceri în limba română Traducerile în limba română a documentelor eliberate de statul membru de origine sau proveniență (altul decât România), cu excepția pașaportului/cărții de identitate Document scanat -
11 Cerere-tip Formular tipizat, prevăzut în anexa la prezenta procedură, completat de solicitant, cu semnătură olografă, introdus în aplicație scanat Formular predefinit  

(la 27-12-2023,
Tabelul Documente necesare a fost modificat de Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 43 din 5 decembrie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1176 din 27 decembrie 2023
)
 + 
Documente finale

Nr. crt. Numele documentului Tipul documentului Descarcă
1 Adresă de comunicare a deciziei de recunoaștere a calificării de asistent medical Document fizic și document semnat electronic

 + 
Acte normative

Nr. crt. Actul normativ Descarcă
1 Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moașă și a profesiei de asistent medical, precum și organizarea și funcționarea Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, aprobată cu modificări prin Legea nr. 53/2014, cu modificările și completările ulterioare
2 Directiva nr. 2005/36/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 7 septembrie 2005 privind recunoașterea calificărilor profesionale

Profesia nu face obiectul programului-pilot al cardului profesional european și este inclusă în lista profesiilor reglementate din România. + 
ANEXĂla procedură
CERERE-TIP
Domnule Președinte,Subsemnatul(a), numele …………….., prenumele ……………., cetățean …………., după caz, membru de familie …………/ rezident permanent în România/rezident pe termen lung …….., profesia …………., domiciliat(ă) în str. ……………………………. nr. ….., bl. ….., sc. ….., et. ……, localitatea ……………………, sectorul/județul ………………, telefon …….., adresă e-mail ……, după caz, prin împuternicit numele ……………, prenumele ……………, posesor al CI seria …. nr. ….., cu Împuternicirea notarială ……… nr. …., data ………, telefon ……….., adresă e-mail ………………. , vă rog să binevoiți a-mi aproba recunoașterea titlului de calificare de ……….. obținut în …….., în vederea exercitării profesiei în România.[ ] Sunt de acord cu prelucrarea, în condițiile legii, a datelor mele personale de către OAMGMAMR și cunosc condițiile privind exercitarea drepturilor mele.Anexez prezentei cereri următoarele acte:[ ] a) documente care atestă îndeplinirea uneia dintre cerințele de cetățenie, căsătorie, filiație sau rezidență prevăzute de lege în vederea accesului la profesie în România:………………………………………………………………………………….[ ] b) documente de schimbare a numelui (copia certificatului de căsătorie/documentului de schimbare a numelui);………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….[ ] c) documente de formare profesională ……………………………………..………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….[ ] d) certificat de conformitate/[] certificat de drepturi dobândite/[] certificat de experiență profesională de 3 ani/[] certificat care atestă nivelul educațional al calificării;[ ] e) certificat de sănătate fizică sau psihică;[ ] f) certificat de onorabilitate și probitate profesională (certificat de status profesional curent/certificat de good standing)/declarație notarială;[ ] g) dovada asigurării pentru răspunderea profesională (malpraxis);[ ] h) dovada achitării taxei de evaluare.Subsemnatul(a), …………………, îmi asum responsabilitatea autenticității documentelor depuse.(la 30-03-2023,
ANEXA a fost completată de Punctul 1, Articolul III din HOTĂRÂREA nr. 10 din 14 martie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 265 din 30 martie 2023
)

Data
…………..
Semnătura
…………………………
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x