PROCEDURĂ din 11 mai 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 356 din 25 mai 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 3331 17/10/2013
CAP. 1MODIFICAT DEORDIN 606 29/05/2013
CAP. 3MODIFICAT DEORDIN 606 29/05/2013
CAP. 4ABROGAT DEORDIN 606 29/05/2013
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
CAP. 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 125
CAP. 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 127
CAP. 1REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 153
CAP. 1REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 36
CAP. 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 125
CAP. 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 127
CAP. 1REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 153
CAP. 1REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 36
CAP. 1REFERIRE LAOG (R) 75 30/08/2001 ART. 2
CAP. 2REFERIRE LAHG 44 22/01/2004
CAP. 2REFERIRE LANORMA 22/01/2004
CAP. 2REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 153
CAP. 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
CAP. 2REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 219
CAP. 2REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 153
CAP. 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 44
CAP. 2REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 219
CAP. 3REFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 153
CAP. 3REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
CAP. 3REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 78
CAP. 3REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 207
CAP. 3REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 209
CAP. 3REFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 153
CAP. 3REFERIRE LAOG (R) 75 30/08/2001 ART. 2
CAP. 4REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 44
CAP. 4REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 207
CAP. 4REFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003 ART. 209
CAP. 4REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 44
CAP. 4REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 207
CAP. 4REFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003 ART. 209
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 3331 17/10/2013
ActulREFERIT DEORDIN 339 28/03/2013
ActulREFERIT DEPROCEDURA 28/03/2013
ActulREFERIT DEPROCEDURA 28/03/2013
CAP. 1MODIFICAT DEORDIN 606 29/05/2013
CAP. 3MODIFICAT DEORDIN 606 29/05/2013
CAP. 4ABROGAT DEORDIN 606 29/05/2013

de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA



 + 
Capitolul IDispoziţii generale1. Procedura de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA se aplică de către compartimentul cu atribuţii în domeniul înregistrării fiscale, denumit în continuare compartiment de specialitate, din cadrul organului fiscal competent.2. Organul fiscal competent este organul fiscal în a cărui rază teritorială îşi are domiciliul fiscal persoana impozabilă ori în evidenţa căruia aceasta se află înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe sau organul fiscal stabilit potrivit art. 36 alin. (3) din Codul de procedură fiscală, pentru persoanele impozabile care nu sunt stabilite în România conform art. 125^1 alin. (2) din Codul fiscal, după caz.3. În sensul prezentei proceduri, prin conducătorul unităţii fiscale se înţelege, după caz:a) directorul general al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili;b) directorul executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti;c) şeful administraţiei finanţelor publice a municipiului, oraşului sau comunei, şeful administraţiei finanţelor publice a sectorului, pentru sectoarele municipiului Bucureşti, ori şeful administraţiei finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii.4. În sensul prezentei proceduri, prin conducătorul adjunct al unităţii fiscale se înţelege, după caz:a) directorul general adjunct coordonator al activităţii de administrare a veniturilor statului din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili;b) directorul executiv adjunct coordonator al activităţii de administrare a veniturilor statului din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti;c) şeful administraţiei adjunct coordonator al activităţii de administrare a veniturilor statului din cadrul administraţiilor finanţelor publice ale municipiilor, oraşelor ori comunelor, din cadrul administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti sau din cadrul administraţiilor finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii, după caz, ori şeful administraţiei din cadrul unităţilor fiscale în a căror structură aprobată nu este prevăzut postul de şef administraţie adjunct.5. În sensul prezentei proceduri, persoana impozabilă este cea definită la art. 127 din Codul fiscal.6. Prezenta procedură se aplică în următoarele situaţii:a) pentru înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, din oficiu, potrivit art. 153 alin. (8) sau art. 153^1 alin. (4) din Codul fiscal, a persoanelor impozabile care sunt obligate să se înregistreze în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în conformitate cu prevederile art. 153 alin. (1) lit. b), alin. (2), (4) sau (5) ori ale art. 153^1 alin. (1), după caz, din Codul fiscal şi care nu solicită înregistrarea;b) pentru înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, din oficiu, potrivit dispoziţiilor art. 153 alin. (9^1) lit. a) din Codul fiscal, a persoanelor impozabile, dacă au încetat situaţiile care au condus la anularea înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, pentru situaţiile prevăzute la art. 153 alin. (9) lit. a) şi b) din Codul fiscal;c) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. a) sau art. 153^1 alin. (11), după caz, din Codul fiscal, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanelor impozabile declarate inactive potrivit dispoziţiilor art. 78^1 din Codul de procedură fiscală;d) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. b) sau art. 153^1 alin. (11), după caz, din Codul fiscal, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanelor impozabile aflate în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului;e) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. c) sau art. 153^1 alin. (11), după caz, din Codul fiscal, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în cazul în care asociaţii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabilă însăşi au înscrise în cazierul fiscal infracţiuni şi/sau faptele prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;f) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul fiscal, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscală este luna sau trimestrul şi care nu au depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxă;g) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul fiscal, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, dacă în deconturile de taxă depuse pentru 6 luni consecutive în cursul unui semestru calendaristic, în cazul persoanelor care au ca perioadă fiscală luna calendaristică, şi pentru două perioade fiscale consecutive în cursul unui semestru calendaristic, în cazul persoanelor impozabile care au ca perioadă fiscală trimestrul calendaristic, nu au fost evidenţiate achiziţii de bunuri/servicii şi nici livrări de bunuri/prestări de servicii realizate în cursul acestor perioade de raportare;h) pentru anularea înregistrării, pentru achiziţii intracomunitare, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, conform art. 153^1 din Codul fiscal, când persoana respectivă se înregistrează în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, conform art. 153 din Codul fiscal;i) pentru anularea înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanei care nu era obligată să solicite înregistrarea sau nu avea dreptul să solicite înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal.7. După înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, respectiv după anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, potrivit prezentei proceduri, compartimentul de specialitate procedează la actualizarea informaţiilor înscrise în Registrul persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal sau în Registrul persoanelor impozabile a căror înregistrare în scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, a fost anulată, după caz.8. După anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA în situaţiile prevăzute la pct. 6 lit. c)-i), compartimentul de specialitate aplică, potrivit reglementărilor legale în vigoare, procedura de radiere, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari, în cazul persoanelor impozabile care figurează în acest registru la data anulării înregistrării în scopuri de TVA.
 + 
Capitolul IIÎnregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA a persoanelor impozabile + 
Secţiunea 1Înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA a persoanelor impozabile obligate să se înregistreze în scopuri de taxă pe valoarea adăugată şi care nu solicită înregistrarea1. Când se constatăcă o persoană impozabilă îndeplineşte condiţiile pentru înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în conformitate cu prevederile art. 153 alin. (1) lit. b), alin. (2), (4) sau (5) ori art. 153^1 alin. (1), după caz, din Codul fiscal, şi nu a solicitat înregistrarea, organul fiscal notifică respectiva persoană în vederea înregistrării în scopuri de TVA.2. Prin excepţie, organul fiscal nu notifică persoana impozabilă în situaţia în care constatarea a fost efectuată de organele cu atribuţii de inspecţie fiscală, cu respectarea dispoziţiilor pct. 62 alin. (2) lit. a) din normele metodologice. În această situaţie, Decizia privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, prevăzută la pct. 8, se emite pe baza deciziei de impunere privind obligaţiile fiscale suplimentare şi/sau a raportului de inspecţie fiscală care cuprind constatări privind neîndeplinirea obligaţiei de înregistrare în scopuri de TVA.3. Notificarea se întocmeşte de compartimentul de specialitate în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 la ordin, din care un exemplar se comunică contribuabilului în condiţiile prevăzute de art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.4. Dacă în urma notificării contribuabilul se prezintă, în termen de 15 zile, şi depune declaraţia de menţiuni în vederea înregistrării în scopuri de TVA sau declaraţia de înregistrare potrivit art. 153^1 din Codul fiscal, după caz, organul fiscal competent prelucrează declaraţia şi procedează la înregistrarea în scopuri de TVA, conform prevederilor legale în vigoare.5. În situaţia prevăzută la pct. 4, compartimentul de specialitate emite certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, înregistrarea în scopuri de TVA fiind valabilă începând cu data prevăzută la pct. 66 alin. (1) lit. a) sau c) ori la pct. 67 alin. (2) din normele metodologice, după caz.6. Dacă declaraţia de menţiuni sau declaraţia de înregistrare potrivit art. 153^1 din Codul fiscal, după caz, se depune după începerea procedurii de înregistrare din oficiu, procedura se sistează prin referat motivat, înregistrarea în scopuri de TVA efectuându-se în baza declaraţiei de menţiuni a contribuabilului.7. În cazul în care contribuabilul prezintă organului fiscal competent documente din care rezultă că nu are obligaţia de a solicita înregistrarea în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate analizează documentaţia depusă şi întocmeşte un referat prin care propune sistarea procedurii de înregistrare, din oficiu, a contribuabilului. Referatul se aprobă de conducătorul unităţii fiscale. Sistarea procedurii de înregistrare, din oficiu, se aduce, de îndată, la cunoştinţa contribuabilului.8. În cazul în care contribuabilul nu se prezintă în urma notificării, compartimentul cu atribuţii în domeniul înregistrării fiscale, în baza datelor deţinute, întocmeşte următoarele documente:a) referatul prin care propune înregistrarea în scopuri de TVA a contribuabilului respectiv, potrivit modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură;b) proiectul Deciziei privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, având bifată căsuţa corespunzătoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.9. Referatul şi decizia se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, împreună cu documentaţia pe baza căreia au fost întocmite, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.10. Decizia se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.11. Împotriva Deciziei privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.12. Data înregistrării, din oficiu, în scopuri de TVA este data comunicării Deciziei privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA.13. După comunicarea deciziei, compartimentul cu atribuţii în domeniul înregistrării fiscale emite certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, pe care îl comunică persoanei impozabile potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală.14. Odată cu înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, se aplică şi sancţiunile pentru nedepunerea la termenele prevăzute de lege a declaraţiilor de înregistrare fiscală sau de menţiuni, prevăzute de art. 219 din Codul de procedură fiscală.15. Compartimentul de specialitate transmite, lunar, compartimentului cu atribuţii în domeniul inspecţiei fiscale datele de identificare ale persoanei impozabile înregistrate, din oficiu, în scopuri de TVA, pentru cuprinderea în programul de inspecţie fiscală. Nu se transmit datele de identificare ale persoanelor impozabile pentru care sunt aplicabile dispoziţiile pct. 2.
 + 
Secţiunea a 2-aÎnregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, din oficiu, a persoanelor impozabile care au fost reactivate fiscal şi a persoanelor impozabile care au înscris în registrul comerţului menţiuni privind încetarea situaţiei de suspendare temporară a activităţii1. Potrivit dispoziţiilor art. 153 alin. (9^1 ) lit. a) din Codul fiscal, organul fiscal înregistrează în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, din oficiu, persoanele impozabile, dacă au încetat situaţiile care au condus la anularea înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată prevăzute la art. 153 alin. (9) lit. a) sau b) din Codul fiscal, după caz, respectiv dacă persoanele impozabile inactive fiscal au fost reactivate sau dacă persoanele impozabile au înscris în registrul comerţului menţiuni privind încetarea suspendării temporare a activităţii.2. Pentru persoanele impozabile inactive care se reactivează fiscal, compartimentul de specialitate întocmeşte, pe baza proiectului Deciziei privind reactivarea persoanei impozabile potrivit procedurii aplicabile în materie, următoarele documente:a) referatul prin care propune înregistrarea în scopuri de TVA a persoanei impozabile care se reactivează, potrivit modelului prevăzut în anexă;b) proiectul Deciziei privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, având bifată căsuţa corespunzătoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la ordin.3. Pentru persoanele impozabile care şi-au înscris în registrul comerţului menţiuni privind încetarea suspendării temporare a activităţii, compartimentul de specialitate întocmeşte, la data primirii informaţiilor de la oficiul registrului comerţului privind înscrierea în registrul comerţului a menţiunii privind încetarea situaţiei de inactivitate temporară, documentele prevăzute la pct. 2.4. Referatul şi decizia prevăzute la pct. 2 se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, împreună cu documentaţia pe baza căreia au fost întocmite, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.5. Decizia se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.6. Pentru persoanele impozabile inactive care se reactivează fiscal, data înregistrării, din oficiu, în scopuri de TVA este data reactivării, respectiv data comunicării deciziei de reactivare, potrivit procedurii aplicabile în materie.7. Pentru persoanele impozabile care şi-au înscris în registrul comerţului menţiuni privind încetarea suspendării temporare a activităţii, data înregistrării, din oficiu, în scopuri de TVA este data reluării activităţii din menţiunea înscrisă la registrul comerţului.8. Dispoziţiile pct. 11 şi 13 din secţiunea 1 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Capitolul IIIAnularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA + 
Secţiunea 1Anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care au fost declarate inactive potrivit dispoziţiilor art. 78^1 din Codul de procedură fiscală1. Organele fiscale anulează, din oficiu, în temeiul dispoziţiilor art. 153 alin. (9) lit. a) sau art. 153^1 alin. (11), după caz, din Codul fiscal, înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile care au fost declarate inactive potrivit dispoziţiilor art. 78^1 din Codul de procedură fiscală.2. După comunicarea deciziei de declarare în inactivitate, potrivit procedurii aplicabile în materie, compartimentul de specialitate întocmeşte următoarele documente:a) referatul prin care propune anularea înregistrării în scopuri de TVA, potrivit modelului prevăzut în anexă;b) proiectul Deciziei privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, având bifată căsuţa corespunzătoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.3. Referatul şi decizia se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, împreună cu o copie a deciziei de declarare în inactivitate, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.4. Data anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA este data declarării ca inactivă a persoanei impozabile, respectiv data comunicării deciziei de declarare în inactivitate, potrivit procedurii aplicabile în materie. Cu aceeaşi dată se anulează şi certificatul de înregistrare în scopuri de TVA.5. Decizia privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.6. Împotriva Deciziei privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.7. În cazul contribuabililor declaraţi inactivi ca urmare a unei erori materiale şi pentru care s-a emis decizia de anulare a deciziei de declarare în inactivitate, compartimentul de specialitate întocmeşte un referat prin care propune desfiinţarea actelor emise ca urmare a declarării inactivităţi fiscale şi anularea scoaterii din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA.8. După aprobarea referatului de către conducătorul unităţii fiscale, compartimentul de specialitate desfiinţează actele întocmite ca urmare a declarării inactivităţi fiscale şi anulează scoaterea din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, contribuabilul păstrându-şi calitatea de persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, inclusiv pe perioada cuprinsă între data comunicării deciziei de declarare în inactivitate şi data comunicării deciziei de anulare a acesteia.9. Compartimentul de specialitate emite un nou certificat de înregistrare în scopuri de TVA, în care se menţine data iniţială a înregistrării în scopuri de TVA din certificatul anterior. Certificatul astfel emis se comunică persoanei impozabile potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală.
 + 
Secţiunea a 2-aAnularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, aflate în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului1. În vederea anulării înregistrării în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 alin. (9) lit. b) sau art. 153^1 alin. (11) din Codul fiscal, după caz, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal selectează, pe baza informaţiilor transmise de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, persoanele impozabile din sfera de administrare, înregistrate în scopuri de TVA, pentru care a fost înscrisă în registrul comerţului menţiunea privind inactivitatea temporară.2. Compartimentul de specialitate din cadrul fiecărui organ fiscal competent întocmeşte pentru fiecare persoană selectată potrivit pct. 1 următoarele documente:a) referatul prin care propune anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA şi anularea certificatului de înregistrare în scopuri de TVA, potrivit modelului prevăzut în anexă;b) proiectul Deciziei privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, având bifată căsuţa corespunzătoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.3. Documentele prevăzute la pct. 2 se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.4. Data anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA este data înscrierii în registrul comerţului a menţiunii privind inactivitatea temporară. Cu aceeaşi dată se anulează şi certificatul de înregistrare în scopuri de TVA.5. Dispoziţiile pct. 5 şi 6 din secţiunea 1 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Secţiunea a 3-aAnularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în cazul în care asociaţii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabilă însăşi au fapte înscrise în cazierul fiscal1. Organele fiscale anulează, din oficiu, în temeiul dispoziţiilor art. 153 alin. (9) lit. c) sau art. 153^1 alin. (11) din Codul fiscal, după caz, înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile, în cazul în care asociaţii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabilă însăşi au înscrise în cazierul fiscal infracţiuni şi/sau faptele prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.2. Compartimentul de specialitate anulează înregistrarea în scopuri de TVA, în condiţiile prezentei secţiuni, dacă persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 sau art. 153^1 din Codul fiscal, după caz, aflate în administrarea organului fiscal şi asociaţii/administratorii acestora, indiferent de domiciliul fiscal al acestora, au înscrise în cazierul fiscal:a) infracţiuni de natura celor care se înscriu în cazierul fiscal; şi/saub) atragerea răspunderii solidare cu debitorul declarat insolvabil sau insolvent, stabilită prin decizie a organului fiscal competent rămasă definitivă în sistemul căilor administrative de atac sau prin hotărâre judecătorească, după caz.3. În acest sens, lunar până pe data de 10 a fiecărei luni, compartimentul de specialitate selectează cu ajutorul aplicaţiei informatice:a) persoanele înregistrate în scopuri de TVA care au înscrise în cazierul fiscal fapte de natura celor prevăzute la pct. 2;b) contribuabilii care au înscrise în cazierul fiscal fapte de natura celor prevăzute la pct. 2 şi care au calitatea de asociat/administrator la societăţi comerciale înregistrate în scopuri de TVA.4. După identificarea persoanelor înregistrate în scopuri de TVA care au fapte de natura celor prevăzute la pct. 2 înscrise în cazierul fiscal sau ai căror asociaţi/administratori au astfel de fapte înscrise în cazierul fiscal, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal întocmeşte următoarele documente:a) referatul prin care propune, pentru persoana impozabilă, anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA şi anularea certificatului de înregistrare în scopuri de TVA, potrivit modelului prevăzut în anexă;b) proiectul Deciziei privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, având bifată căsuţa corespunzătoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.5. Documentele prevăzute la pct. 4 se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.6. Data anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA este data comunicării Deciziei privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, în condiţiile prevăzute de art. 44 din Codul de procedură fiscală . Cu aceeaşi dată se anulează şi certificatul de înregistrare în scopuri de TVA.7. Dispoziţiile pct. 5 şi 6 din secţiunea 1 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Secţiunea a 4-aAnularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA a persoanelor impozabile care nu au depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxă1. Organele fiscale anulează, din oficiu, în temeiul art. 153 alin. (9) lit. d) din Codul fiscal, înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată a persoanelor impozabile, altele decât cele declarate inactive sau aflate în inactivitate temporară înscrisă la registrul comerţului, pentru care perioada fiscală este luna sau trimestrul şi care nu au depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxă.2. Identificarea persoanelor impozabile care îndeplinesc condiţia de scoatere din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA se face la începutul fiecărui semestru calendaristic, până la data de 15 iulie, respectiv 15 ianuarie, pentru semestrul calendaristic anterior.3. Pentru identificarea persoanelor impozabile care îndeplinesc condiţia de scoatere din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate selectează din aplicaţia informatică persoanele înregistrate în scopuri de TVA care, în semestrul calendaristic anterior, nu au depus niciun decont – formular (300) "Decont de taxă pe valoarea adăugată" şi întocmeşte următoarele documente:a) referatul prin care propune, pentru toţi contribuabilii selectaţi, anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA şi anularea certificatelor de înregistrare în scopuri de TVA, potrivit modelului prevăzut în anexă;b) proiectele deciziilor privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, având bifată căsuţa corespunzătoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin, pentru fiecare contribuabil selectat.4. Documentele prevăzute la pct. 3 se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.5. Data anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA este 1 august, pentru persoanele impozabile care utilizează luna sau trimestrul ca perioadă fiscală pentru TVA şi care, în primul semestru calendaristic al anului, nu au depus niciun decont de TVA.6. Data anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA este 1 februarie, pentru persoanele impozabile care utilizează luna sau trimestrul ca perioadă fiscală pentru TVA şi care, în cel de-al doilea semestru calendaristic al anului, nu au depus niciun decont de TVA.7. Cu data prevăzută la pct. 5 sau 6, după caz, se anulează şi certificatul de înregistrare în scopuri de TVA.8. Dispoziţiile pct. 5 şi 6 din secţiunea 1 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Secţiunea a 5-aAnularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, dacă în deconturile de TVA depuse pentru semestru calendaristic nu au fost evidenţiate operaţiuni, realizate în cursul perioadelor de raportare1. Organele fiscale anulează, din oficiu, în temeiul art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul fiscal, înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, dacă în deconturile de taxă depuse pentru 6 luni consecutive în cursul unui semestru calendaristic, în cazul persoanelor care au perioada fiscală luna calendaristică, şi pentru două perioade fiscale consecutive în cursul unui semestru calendaristic, în cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscală trimestrul calendaristic, nu au fost evidenţiate achiziţii de bunuri/servicii şi nici livrări de bunuri/prestări de servicii, realizate în cursul acestor perioade de raportare.2. Identificarea de către organele fiscale a persoanelor impozabile care îndeplinesc condiţia de scoatere din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA se face în lunile iulie şi ianuarie, după expirarea termenului de depunere a decontului de TVA aferent ultimei perioade fiscale din semestrul anterior.3. Pentru identificarea persoanelor impozabile care îndeplinesc condiţia de scoatere din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate selectează din aplicaţia informatică persoanele înregistrate în scopuri de TVA care utilizează luna sau trimestrul ca perioade fiscale pentru TVA şi care, în deconturile de TVA aferente celor 6 luni din semestrul anterior sau celor două trimestre din semestrul anterior, după caz, nu au evidenţiat nicio achiziţie de bunuri/servicii sau livrare de bunuri/prestare de servicii.4. Compartimentul de specialitate întocmeşte următoarele documente:a) referatul prin care propune, pentru toţi contribuabilii selectaţi, anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA şi anularea certificatelor de înregistrare în scopuri de TVA, potrivit modelului prevăzut în anexă;b) proiectele deciziilor privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, având bifată căsuţa corespunzătoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin, pentru fiecare contribuabil selectat.5. Documentele prevăzute la pct. 4 se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.6. Data anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA este 1 august pentru persoanele care utilizează luna sau trimestrul ca perioadă fiscală şi care, în niciun decont de TVA dintre cele depuse pentru perioada ianuarie-iunie din acelaşi an, nu au declarat achiziţii de bunuri/servicii şi nici livrări de bunuri/prestări de servicii, realizate în cursul acestor perioade de raportare.7. Data anulării, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA este 1 februarie pentru persoanele care utilizează luna sau trimestrul ca perioadă fiscală şi care, în niciun decont de TVA dintre cele depuse pentru perioada iulie-decembrie din anul calendaristic anterior, nu au declarat achiziţii de bunuri/servicii şi nici livrări de bunuri/prestări de servicii, realizate în cursul acestor perioade de raportare.8. Cu data prevăzută la pct. 6 sau 7, după caz, se anulează şi certificatul de înregistrare în scopuri de TVA.9. Dispoziţiile pct. 5 şi 6 din secţiunea 1 se aplică în mod corespunzător.
 + 
Secţiunea a 6-aAnularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în situaţia în care persoana înregistrată conform art. 153^1 din Codul fiscal se înregistrează în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, conform art. 153 din Codul fiscal1. Organele fiscale anulează, din oficiu, în temeiul art. 153^1 alin. (9) lit. a) din Codul fiscal, înregistrarea în scopuri de TVA pentru achiziţii intracomunitare, efectuată în condiţiile art. 153^1 din Codul fiscal, a persoanelor impozabile care se înregistrează în scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal.2. Anularea din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA pentru achiziţii intracomunitare conform art. 153^1 din Codul fiscal se aplică, potrivit prezentei secţiuni, ori de câte ori persoana impozabilă înregistrată potrivit art. 153^1 din Codul fiscal se înregistrează în scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal sau organul fiscal înregistrează, din oficiu, respectiva persoană impozabilă în scopuri de TVA, în condiţiile prevăzute de art. 153 din Codul fiscal.3. Pentru contribuabilii care au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal sau pentru care s-a emis decizia privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, compartimentul de specialitate întocmeşte următoarele documente:a) referatul prin care propune anularea înregistrării în scopuri de TVA efectuate conform art. 153^1 din Codul fiscal şi anularea certificatelor de înregistrare în scopuri de TVA potrivit art. 153^1 din Codul fiscal, existente la dosarul fiscal, potrivit modelului prevăzut în anexă;b) proiectul Deciziei de anulare, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, având bifată căsuţa corespunzătoare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la ordin.4. Documentele prevăzute la pct. 3 se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.5. Dispoziţiile pct. 5 şi 6 din secţiunea 1 sunt aplicabile în mod corespunzător.6. După emiterea deciziei de anulare, compartimentul de specialitate operează în Registrul contribuabililor anularea din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA pentru achiziţii intracomunitare şi anulează certificatele de înregistrare în scopuri de TVA emise potrivit art. 153^1 din Codul fiscal, existente la dosarul fiscal.7. Data anulării din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA pentru achiziţii intracomunitare este data înregistrării în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal.
 + 
Capitolul IVÎndreptarea erorilor materiale privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA sau anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA1. Când se constată că persoana impozabilă a fost înregistrată, din oficiu, în scopuri de TVA ca urmare a unei erori materiale sau din eroare materială a fost anulată, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA a persoanei impozabile, compartimentul de specialitate întocmeşte următoarele documente:a) referatul prin care detaliază situaţia constatată şi propune îndreptarea erorii materiale;b) proiectul Deciziei pentru îndreptarea erorilor materiale privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA/anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, prevăzută în anexa nr. 5 la ordin, prin care se desfiinţează documentele întocmite anterior din eroare materială, cu efect pentru viitor şi pentru trecut.2. Documentele prevăzute la pct. 1 se verifică şi se avizează de şeful compartimentului de specialitate şi de conducătorul adjunct al unităţii fiscale şi se înaintează, spre aprobare, conducătorului unităţii fiscale.3. Decizia pentru îndreptarea erorilor materiale privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA/anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.4. Împotriva Deciziei pentru îndreptarea erorilor materiale privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA/anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, se poate formula contestaţie la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispoziţiile art. 209 alin. (2) din Codul de procedură fiscală, în termen de 30 de zile de la data comunicării, potrivit art. 207 alin. (1) din acelaşi act normativ.5. După emiterea Deciziei pentru îndreptarea erorilor materiale privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA/anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate operează în Registrul contribuabililor efectele îndreptării erorii materiale, după cum urmează:a) în situaţia în care persoana impozabilă a fost înregistrată în scopuri de TVA din eroare materială, se radiază codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit, persoana păstrându-şi calitatea de persoană neînregistrată în scopuri de TVA inclusiv pe perioada cuprinsă între data înregistrării în scopuri de TVA şi data comunicării Deciziei pentru îndreptarea erorilor materiale privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA/anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA;b) în situaţia în care înregistrarea în scopuri de TVA a persoanei impozabile a fost anulată din eroare materială, se menţine data înregistrării în scopuri de TVA iniţială, persoana impozabilă păstrându-şi calitatea de persoană înregistrată în scopuri de TVA inclusiv pe perioada cuprinsă între data anulării înregistrării în scopuri de TVA şi data comunicării Deciziei pentru îndreptarea erorilor materiale privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA/anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA. În această situaţie se emite un nou certificat de înregistrare în scopuri de TVA, în care se menţine data iniţială a înregistrării în scopuri de TVA din certificatul anterior. Certificatul astfel emis se comunică persoanei impozabile potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală.6. În ipoteza în care, la data constatării erorii materiale, persoana impozabilă înregistrată, din eroare, în scopuri de TVA este înscrisă în Registrul operatorilor intracomunitari, compartimentul de specialitate aplică procedura de radiere, din oficiu, din acest registru ca urmare a îndreptării erorii materiale.
 + 
Anexa la procedurăMINISTERUL FINANŢELOR PUBLICEAGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂUnitatea Fiscală ………………………….Nr. ………Aprobat───────Conducătorul unităţii fiscale,……………………..Avizat───────Şef compartiment specialitate,… ………………………REFERATA. Date de identificare a persoanei impozabile

Nr.
crt.
Denumirea persoanei
impozabile
Codul de înregistrare
în scopuri de TVA
Domiciliul
fiscal
Data anulării/
Data înregistrării

B. Din analiza următoarelor informaţii şi documente:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………C. Propunem:[] înregistrarea în scopuri de TVA, începând cu data……………………………………………………………..;[] anularea înregistrării în scopuri de TVA, începând cu data……………………………………………… .Întocmit……………__________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x