PROCEDURĂ din 10 martie 2022

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 245 din 11 martie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 3363 10/03/2022
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 3363 10/03/2022
ActulCONTINUT DEORDIN 3363 10/03/2022
ActulREFERIT DEORDIN 3363 10/03/2022
ActulREFERIT DEPROCEDURA 15/03/2022





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 3.363 din 10 martie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 245 din 11 martie 2022.
 + 
Articolul 1(1)La nivelul fiecărui inspectorat școlar se constituie Comisia de coordonare a activității de repartizare a preșcolarilor/elevilor la unitățile de învățământ în care pot desfășura activități educaționale, precum și în instituțiile în care vor beneficia de asistență psihopedagogică și consiliere, numită în continuare Comisia de repartizare.(2)Comisia de repartizare este numită prin decizie a inspectorului școlar general și este formată din: inspectorul școlar general, 2 inspectori școlari, 3 cadre didactice și un psiholog/consilier școlar. (3)Inspectorul școlar general îndeplinește funcția de președinte al comisiei. În situația în care inspectorul școlar general, din motive obiective, nu poate participa la activitatea comisiei, locul acestuia și funcția de președinte al comisiei vor reveni unui inspector școlar general adjunct. (4)Unul dintre membrii Comisiei de repartizare este desemnat în funcția de secretar și întocmește procesele-verbale ale comisiei și furnizează informațiile necesare în vederea întocmirii Raportului cu privire la situația minorilor aflați în situații deosebite care provin din zona conflictului armat din Ucraina și intrați pe teritoriul României, conform modelului prezentat în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta procedură.
 + 
Articolul 2Comisia de repartizare are următoarele atribuții:a)primește cererile de înscriere pentru preșcolarii/elevii din zona conflictului armat din Ucraina, intrați pe teritoriul României, pentru care se solicită calitatea de audient;b)primește cererile de înscriere pentru preșcolarii/elevii din zona conflictului armat din Ucraina, intrați pe teritoriul României, pentru care se solicită numai participarea la activități educative extracurriculare din cadrul unităților de învățământ sau din cadrul cercurilor constituite la nivelul palatelor și cluburilor copiilor;c)primește cererile de înscriere pentru preșcolarii/elevii din zona conflictului armat din Ucraina, intrați pe teritoriul României, care sunt nedeplasabili din cauza unei dizabilități, respectiv care suferă de boli cronice sau care au afecțiuni pentru care sunt spitalizați pe o perioadă mai mare de 4 săptămâni și pentru care se solicită școlarizarea în unități complexe de asistență medicală de tip spital, în conformitate cu prevederile legale;d)analizează cererile de înscriere în termen de cel mult o zi de la data depunerii lor și decide unitățile de învățământ preuniversitar și, după caz, palatele și cluburile copiilor, precum și unitățile complexe de asistență medicală de tip spital în care vor fi repartizați preșcolarii/elevii pentru care au fost depuse cererile. Activitățile comisiei sunt consemnate prin procese-verbale întocmite de secretarul comisiei și sunt asumate prin semnătură de către toți membrii comisiei;e)în vederea luării deciziilor de repartizare, comisia colaborează cu direcțiile generale de asistență socială și protecția copilului județene, respectiv ale sectoarelor municipiului București, cu Inspectoratul General pentru Imigrări și Grupul operativ pentru minorii neînsoțiți;f)prin decizie a președintelui comisiei sunt nominalizate unitățile de învățământ preuniversitar și, după caz, palatele și cluburile copiilor și unitățile complexe de asistență medical de tip spital în care vor fi repartizați preșcolarii/elevii pentru care au fost depuse cererile;g)aduce la cunoștința unităților de învățământ preuniversitar și, după caz, palatelor și cluburilor copiilor și unităților complexe de asistență medicală de tip spital repartizările realizate, prin transmiterea unei copii a deciziei președintelui comisiei, precum și a unor copii după cererile de înscriere care au fost depuse;h)aduce la cunoștința părinților/reprezentantului legal unitățile de învățământ preuniversitar și, după caz, palatele și cluburile copiilor și unitățile complexe de asistență medicală de tip spital la care au fost repartizați preșcolarii/elevii pentru care au fost depuse cererile, prin transmiterea informațiilor la datele de contact ale solicitantului, care au fost completate în cadrul cererii de înscriere;i)aduce la cunoștința reprezentantului autorității competente/coordonatorului Grupului operativ pentru minori neînsoțiți unitățile de învățământ preuniversitar și, după caz, palatele și cluburile copiilor, precum și unitățile complexe de asistență medicală de tip spital la care au fost repartizați preșcolarii/elevii neînsoțiți pentru care au fost depuse cererile, prin transmiterea unei copii a deciziei președintelui comisiei, prin transmiterea informațiilor la datele de contact ale solicitantului, care au fost completate în cadrul cererii de înscriere;j)monitorizează procesul de integrare a preșcolarilor/elevilor la activitățile educaționale din unitățile de învățământ și, după caz, din palatele și cluburile copiilor, precum și din unitățile complexe de asistență medicală de tip spital la care au fost repartizați;k)informează Ministerul Educației cu privire la situația solicitărilor primite prin transmiterea/înaintarea datelor cuprinse în Raportul cu privire la situația minorilor aflați în situații deosebite care provin din zona conflictului armat din Ucraina și intrați pe teritoriul României, la adresa indicată de către Ministerul Educației, la termenul stabilit de către acesta.
 + 
Articolul 3(1)Cererile de înscriere primesc număr de înregistrare și pot fi depuse/transmise atât în format letric, cât și în format electronic, la inspectoratul școlar, de către:a)unul dintre părinți/reprezentantul legal la sediile inspectoratelor școlare județene/al municipiului București pentru elevii minori sau direct de către elevi, numai în cazul în care aceștia sunt majori;b)reprezentantul autorității competente/coordonatorul Grupului operativ pentru minori neînsoțiți, constituit la nivelul fiecărui județ/municipiului București, pentru minorii neînsoțiți.(2)Modelul cererii de înscriere este redactat în trei variante, dintre care o variantă în limba română, o variantă în limba ucraineană și o variantă în limba engleză, iar solicitanții pot completa cererea în oricare dintre cele trei limbi.(3)Modelul cererii de înscriere în cele trei limbi va fi disponibil în format letric la sediile inspectoratelor școlare și în format electronic pe site-ul inspectoratelor școlare și al Ministerului Educației. + 
Articolul 4Modelul cererii de înscriere în limba română este prezentat în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta procedură. + 
Anexa nr. 1la procedurăInspectoratul Școlar Județean ………………./Inspectoratul Școlar al Municipiului București
RAPORT
cu privire la situația minorilor aflați în situații deosebite care provin din zona conflictului armat
din Ucraina și intrați pe teritoriul României
Data

Nr. crt. Nr. de solicitări primite la Comisia de repartizare a preșcolarilor Nr. de solicitări pentru înscrierea ca audienți, transmise la unitățile de învățământ Nr. de solicitări pentru activități de asistență psihopedagogică și consiliere Nr. de solicitări pentru asigurarea altor drepturi
De la părinți/ reprezentanți legali De la autoritatea competentă Audient Activități extrașcolare* Internat Alocație de hrană Cazarmament Transport Școală în spital

* Se completează pentru cei care solicită doar participare la activitățile extrașcolare, fără calitate de audient.
Președintele Comisiei de repartizare
Secretarul Comisiei de repartizare
 + 
Anexa nr. 2la procedură
CERERE
Subsemnatul, ………………………………….., părinte/reprezentant legal/autoritate competentă/reprezentant al Grupului operativ pentru minori neînsoțiți al minorului ……………………………….., cantonat în ………………., vă rog să aprobați înscrierea minorului în vârstă de ……… la o unitate de învățământ preuniversitar începând cu data de …………………….. pentru a participa la următoarele activități educative:[ ] audient, la nivelul de studiu/grupei/clasei …………..;[ ] activități extrașcolare, fără obținerea calității de audient;[ ] activități de asistență psihopedagogică și consiliere.Alte drepturi: [ ] internat[ ] hrană[ ] transport[ ] școlarizare spitalNOTĂ:ÎN CAZUL ÎN CARE ELEVUL ESTE MAJOR, CEREREA POATE FI COMPLETATĂ ÎN NUME PERSONAL DE CĂTRE ACESTA.DATELE DE CONTACT ALE PERSOANEI CARE A SOLICITAT ÎNSCRIEREA:ADRESA: ……………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….………………………………………………………………………………….E-MAIL: ……………………………………………………………..TELEFON: ………………………………………………………….SEMNĂTURADATA:
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x