Notă …
Aprobată prin ORDINUL nr. 1.142 din 1 noiembrie 2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 912 din 12 noiembrie 2019. +
Articolul 1Sfera de aplicare(1)Prezenta procedură se aplică instituțiilor publice finanțate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, cărora le sunt aplicabile prevederile capitolului II art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare ordonanță.(2)Obligațiile bugetare care pot face obiectul anulării, cu respectarea prezentei proceduri, existente în evidența instituțiilor din subordinea și/sau coordonarea Secretariatului General al Guvernului reprezintă accesoriile aferente obligațiilor bugetare principale administrate de Secretariatul General al Guvernului, restante până la data de 31 decembrie 2018, care se cuvin bugetului general consolidat, stabilite în sarcina instituțiilor publice prevăzute la alin. (1). +
Articolul 2Condiții care trebuie îndeplinite de debitor pentru aprobarea anulării accesoriilor aferente obligațiilor bugetare principalePentru a beneficia de anularea obligațiilor bugetare, debitorul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:a)sunt stinse toate obligațiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de Secretariatul General al Guvernului, prin orice modalitate prevăzută de lege, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai târziu de 16 decembrie 2019 inclusiv; … b)sunt stinse prin orice modalitate prevăzută de lege toate obligațiile bugetare principale și accesorii față de Secretariatul General al Guvernului cu termene de plată cuprinse între data de 1 ianuarie 2019 și 16 decembrie 2019 inclusiv, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor; … c)debitorul să aibă depuse toate raportările financiar-bugetare prevăzute de lege către Secretariatul General al Guvernului, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor; … d)debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor cel mai târziu până la data de 16 decembrie 2019, sub sancțiunea decăderii, după îndeplinirea în mod corespunzător a condițiilor prevăzute la lit. a)-c). … +
Articolul 3Procedura de acordare a anulării obligațiilor de plată accesorii(1)Anularea obligațiilor de plată accesorii se solicită de către debitorii prevăzuți la art. 1 alin. (1), în baza unei cereri de anulare a accesoriilor, depusă la registratura Secretariatului General al Guvernului sau comunicată prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire la care se anexează dovada stingerii obligațiilor prevăzute la art. 2 lit. a) și b). Cererea poate fi depusă după îndeplinirea condițiilor de acordare a anulării, dar nu mai târziu de 16 decembrie 2019 inclusiv. (2)Debitorii care au obligații de plată stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată, în condițiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ale cărei efecte nu au încetat, și care intenționează să beneficieze de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit cap. II din ordonanță vor face mențiuni cu privire la renunțarea la efectele suspendării actului administrativ în cererea de anulare a accesoriilor.(3)Renunțarea la efectele suspendării are drept scop aplicarea dispozițiilor cap. II din ordonanță și nu este de natură să genereze începerea sau continuarea procedurii de executare silită.(4)Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde cel puțin următoarele:a)datele de identificare a debitorului: denumirea, numele și prenumele reprezentantului legal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestuia, adresa de e-mail; … b)obiectul cererii, respectiv anularea obligațiilor de plată accesorii prevăzute la art. 1 alin. (2); … c)data și semnătura debitorului/reprezentantului legal/împuternicitului. … (5)În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii de anulare a accesoriilor, Secretariatul General al Guvernului:a)analizează îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 2 din prezenta procedură; … b)emite decizia de anulare a obligațiilor de plată accesorii, prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta procedură, sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevăzută în anexa nr. 2 la prezenta procedură, după caz. … (6)Pentru cererile depuse după intrarea în vigoare a ordonanței, dar anterior intrării în vigoare a prezentei proceduri, termenul de 5 zile prevăzut la alin. (5) curge de la această dată. +
Articolul 4Dispoziții finale(1)Deciziile prevăzute de prezenta procedură se emit de către Secretariatul General al Guvernului, în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică debitorului, iar un exemplar se arhivează la emitent.(2)Decizia de anulare a obligațiilor de plată accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor poate fi contestată în conformitate cu dispozițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 5AnexeAnexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta procedură. +
Anexa nr. 1la procedurăSECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUINr. ………. din ………….
DECIZIE
de anulare a obligațiilor de plată accesoriiDatele de identificare a debitorului:Denumirea: …………………………………………………….Adresa: …………………………………………………….Codul de identificare fiscală: …………………………………………………….În temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligațiilor de plată accesorii potrivit art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale, având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ……….. din data de ………….., înregistrată cu nr. ………….. din data de ……………………………….,precum și motivele de fapt …………………………………………………..,luând în considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale, cu modificările și completările ulterioare,se emite următoarea
D E C I Z I E:Se acordă anularea obligațiilor de plată accesorii aferente obligațiilor bugetare principale prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 6/2019, cu modificările și completările ulterioare, în sumă totală de ………………………………. lei,reprezentând: ……………………………………………………………………………..Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în conformitate cu dispozițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. Contestația se depune la emitentul deciziei.Prezenta decizie produce efecte juridice față de dumneavoastră de la data comunicării acesteia.Secretarul general al GuvernuluiNumele și prenumele ……………………………….Semnătura și ștampila unității ……………………Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) +
Anexa nr. 2la procedurăSECRETARIATUL GENERAL AL GUVERNULUINr. ……. din ……………
DECIZIE
de respingere a cererii de anulare a obligațiilor de plată accesoriiDatele de identificare a debitorului:Denumirea: …………………………………………………….Adresa: …………………………………………………….Codul de identificare fiscală: …………………………………………………….În temeiul prevederilor art. 30 din Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordinului secretarului general al Guvernului nr. 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligațiilor de plată accesorii potrivit art. 33 din Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale, având în vedere Cererea dumneavoastră nr. …….. din data de ……………….., înregistrată cu nr. ……… din data de ………………..,luând în considerare că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de cap. II din Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale, cu modificările și completările ulterioare, se respinge cererea de anulare a obligațiilor de plată accesorii.Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de anulare a obligațiilor accesorii: ……………………………………………………..Temeiul de drept: …………………………………………………….Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în conformitate cu dispozițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. Contestația se depune la emitentul deciziei.Prezenta decizie produce efecte juridice față de dumneavoastră de la data comunicării acesteia.Secretarul general al GuvernuluiNumele și prenumele ……………………………….Semnătura și ștampila unității ……………………Document care conține date cu caracter personal protejate de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor)