PROCEDURĂ din 1 martie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 205 din 9 martie 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 01/03/2004
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobată prin ORDINUL nr. 354 din 1 martie 2004, publicat în Monitorul Oficial nr. 205 din 9 martie 2004.
1.Potrivit prevederilor art. 69 lit. a), b), c) și d) și ale art. 82 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 545/2003, astfel cum au fost modificate și completate prin Ordonanța Guvernului nr. 29/2004 pentru reglementarea unor măsuri financiare, atât timp cât nu dau ocazia unor abuzuri sau distorsiuni majore ale concurenței sunt scutite de la plata drepturilor de import:a)bunurile provenite din ajutoare și donații cu caracter social, umanitar, religios, cultural, didactic, sportiv, primite de unități de cult recunoscute legal, unități și instituții școlare de stat și particulare, cabinete medicale și unități sanitare, ministere și alte instituții ale administrației publice centrale și locale, organizații sindicale și patronale, organizații cu caracter caritabil sau filantropic ori de asociații și fundații, aprobate de Ministerul Finanțelor Publice;b)bunurile de orice natură trimise cu titlu gratuit de o persoană sau de o organizație stabilită în afara României și fără scop comercial din partea expeditorului, către ministere și alte instituții ale administrației publice centrale și locale, organizații sindicale și patronale, alte organizații cu caracter caritabil sau filantropic ori către asociații și fundații, aprobate de Ministerul Finanțelor Publice, în vederea creșterii fondurilor colectate în cursul manifestărilor caritabile ocazionale, organizate în beneficiul persoanelor nevoiașe;c)echipamentele și materialele de birou trimise cu titlu gratuit de o persoană sau de o organizație stabilită în afara României și fără scop comercial din partea expeditorului, către organizații sindicale și patronale, organizații cu caracter caritabil sau filantropic ori către asociații și fundații, aprobate de Ministerul Finanțelor Publice, în vederea utilizării exclusiv pentru nevoile lor de funcționare și realizare a obiectivelor caritabile sau filantropice pe care le urmăresc;d)bunurile trimise cu titlu gratuit, finanțate de guverne străine în baza unor tratate, înțelegeri, protocoale semnate de Guvernul României, către organizații stabilite de comun acord de către comisii guvernamentale mixte prin protocoale anuale și aprobate de Ministerul Finanțelor Publice, în vederea realizării proiectelor specifice de asistență economică, socială, inclusiv caritabilă, umanitară și de promovare culturală și educațională;e)bunurile importate de instituții publice, organizații sindicale și patronale, alte organizații cu caracter caritabil sau filantropic ori de asociații și fundații, aprobate de Ministerul Finanțelor Publice, în vederea distribuirii gratuite către victimele dezastrelor care afectează teritoriul României sau punerii, cu titlu gratuit, la dispoziția victimelor catastrofelor, bunurile din urmă rămânând în proprietatea organizațiilor în cauză.2.– (1) În vederea soluționării cererilor entităților și acordării aprobărilor prevăzute de art. 69 lit. a), b), c) și d) și de art. 82 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 59/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 545/2003, modificată și completată prin Ordonanța Guvernului nr. 29/2004, în cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene și al administrațiilor finanțelor publice ale sectoarelor municipiului București se constituie câte o comisie formată din:– președinte – director executiv al direcției generale a finanțelor publicejudețene sau șef al administrației finanțelor publice de sector;– membru – director adjunct executiv cu atribuții în colectarea și administrareaveniturilor statului sau șef adjunct al administrației finanțelorpublice de sector;– membru – șef serviciu/birou juridic.(2)Secretariatul comisiei este asigurat de un expert din cadrul serviciului cu atribuții în colectarea și administrarea veniturilor statului.3.– (1) Entitatea solicitantă va depune la direcțiile generale ale finanțelor publice județene sau la administrațiile finanțelor publice ale sectoarelor municipiului București o cerere potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1, semnată de reprezentantul legal al solicitantului, în care se vor menționa denumirea, sediul social, obiectul de activitate, codul fiscal și scopul concret pentru care se solicită aprobarea, însoțită de următoarele documente:a)actul de înființare (copie);b)statutul, după caz (copie);c)codul fiscal (copie);d)referat al administrației finanțelor publice în a cărei rază teritorială își are sediul social solicitantul, din care să rezulte că acesta a respectat disciplina financiară, respectiv că a achitat obligațiile fiscale și că a depus declarațiile aferente. Excepție fac ministerele și alte instituții ale administrației publice centrale și locale, spitalele și căminele de bătrâni.(la 14-09-2004,
Litera d) din Alineatul (1), Punctul 3. a fost modificată de Articolul I din ORDINUL nr. 1.330 din 7 septembrie 2004, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 14 septembrie 2004
)
(2)Comisia va analiza documentele depuse și va decide asupra aprobării. Aprobarea, care se materializează într-o decizie potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2, va fi semnată de președintele comisiei și va fi comunicată solicitantului în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării documentației la direcțiile generale ale finanțelor publice județene sau la administrațiile finanțelor publice ale sectoarelor municipiului București.(3)În caz de respingere a cererilor prezentate se vor preciza motivele care au stat la baza acestei decizii.
4.Aprobarea se acordă numai pentru următoarele domenii înscrise în actul de înființare al entității: servicii sociale, umanitar, religios, cultural, didactic, sportiv, sănătate, filantropie și voluntariat, elaborarea și implementarea strategiilor de guvernare, precum și pentru bunurile importate potrivit scopurilor prevăzute la art. 69 lit. c) și d), precum și la art. 82 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 59/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 545/2003, modificată și completată prin Ordonanța Guvernului nr. 29/2004.5.Entitățile care primesc aprobarea vor transmite la direcția generală a finanțelor publice județeană, respectiv administrația finanțelor publice de sector care a dat aprobarea, un raport anual privind activitatea desfășurată în baza aprobării, respectiv structura și cantitatea bunurilor importate și destinația acestora.(la 25-03-2005,
Punctul 5. a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 315 din 21 martie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 250 din 25 martie 2005
)
6.În situația nerespectării de către entitățile care au primit aprobare a prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 59/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 545/2003, modificată și completată prin Ordonanța Guvernului nr. 29/2004, aprobarea se anulează de către autoritatea publică emitentă a aprobării respective sau de către autoritatea ierarhic superioară acesteia ori de instanța de judecată, încasându-se totodată drepturile de import aferente operațiunilor care au fost efectuate cu încălcarea reglementărilor legale în vigoare.7.Organele teritoriale de control fiscal vor efectua verificări la entitățile care au beneficiat de aprobare, cel puțin o dată pe an, asupra modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare.8.Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta procedură. + 
Anexa nr. 1la procedurăDenumirea entității ………………………Codul fiscal …………………………….Adresa ………………………………….Telefon …………………………………Nr. de înregistrare ………………………CEREREÎn conformitate cu prevederile art. 69 lit. a), b), c) și d) și ale art. 82 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale, aprobată cu modificări prin Legeanr. 545/2003, modificată și completată prin Ordonanța Guvernului nr. 29/2004, ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 354/2004 și în baza documentației anexate, solicităm aprobarea pentru desfășurarea activităților de import în condițiile art. 69 lit. a), b), c) și d) și ale art. 82 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 59/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 545/2003, cu modificările și completările ulterioare.Reprezentantul legal al entității,……………………………..(nume și prenume)…………………………….(semnătura și ștampila)Data ……………..
 + 
Anexa nr. 2la procedurăMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEDirecția generală a finanțelor publice a județului …………..Administrația finanțelor publice a sectorului ……………….DECIZIANr. ……… din …………În conformitate cu prevederile art. 69 lit. a), b), c) și d) și ale art. 82 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale, aprobată cu modificări prin Legeanr. 545/2003, modificată și completată prin Ordonanța Guvernului nr. 29/2004, și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 354/2004, pe baza docu- mentației depuse și înregistrate sub nr. ……………….., se aprobă desfășurarea activității de import în condițiile art. 69 lit. a), b), c) și d) și ale art. 82 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 59/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 545/2003, cu modificările și completările ulterioare,de către entitatea ………………………………………………….., cu sediul social în localitatea ………………………………….., str. ………………………………………………. nr. …………, codul fiscal ……………………….., telefon …………., reprezentată legal de către ……………………………….. .(numele și prenumele)Director executiv,…………………..

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x