PROCEDURĂ din 1 aprilie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 02/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI ADMINISTRATIEI PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 16 aprilie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1309 16/09/2021
ActulACTUALIZEAZA PEPROCEDURA 01/04/2014
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 456 din 1 aprilie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 16 aprilie 2014.
 + 
Capitolul IScop + 
Articolul 1Prezenta procedură are ca scop exercitarea controlului de stat privind verificarea modului în care sunt respectate reglementările referitoare la emiterea autorizațiilor de construire/desființare după o procedură unitară pentru aplicarea prevederilor legale în domeniu.
 + 
Capitolul IIDomeniul de aplicare + 
Articolul 2Prezenta procedură se aplică de către Inspectoratul de Stat în Construcții – I.S.C., prin personalul cu atribuții de control, în vederea verificării la autoritățile administrației publice locale/județene emitente ale autorizației de construire/desființare a modului în care sunt respectate cerințele specifice prevăzute de Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 50/1991, și de Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale și locuinței nr. 839/2009, cu modificările și completările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice.
 + 
Capitolul IIICadrul legal + 
Articolul 3La baza prevederilor cuprinse în prezenta procedură au stat următoarele acte normative și reglementări tehnice:a)Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare;b)Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările ulterioare;c)Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;d)Legea nr. 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor, republicată;e)Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare;f)Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare (Codul civil);g)Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare;h)Ordonanța Guvernului nr. 63/2001 privind înființarea Inspectoratului de Stat în Construcții – I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările și completările ulterioare;i)Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale și locuinței nr. 839/2009, cu modificările și completările ulterioare;j)Procedura privind emiterea acordului de către Inspectoratul de Stat în Construcții – I.S.C. pentru intervenții în timp asupra construcțiilor existente, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor și al inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcții nr. 486/500/2007, cu modificările ulterioare;k)Regulamentul de organizare și funcționare al Inspectoratului de Stat în Construcții – I.S.C., aprobat prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale și administrației publice nr. 3.429/2013*), cu modificările și completările ulterioare;Notă *) Ordinul ministrului dezvoltării regionale și administrației publice nr. 3.429/2013 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.l)Reglementări tehnice – regulamente, proceduri, specificații, normative, instrucțiuni, ghiduri, metodologii, manuale și altele.
 + 
Capitolul IVProcedura de control + 
Articolul 4(1)Controlul statului privind respectarea prevederilor legale la emiterea autorizațiilor de construire/desființare se realizează în temeiul dispozițiilor art. 29 din Legea nr. 50/1991.(2)Prezenta procedură reglementează controlul statului privind:a)autorizarea executării lucrărilor de construire;b)autorizarea executării lucrărilor de desființare;c)autorizarea executării lucrărilor aferente organizării executării lucrărilor;d)autorizarea executării lucrărilor în regim de urgență.(3)Rezultatele controlului se menționează în procesul-verbal de control al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2.1 care face parte integrantă din prezenta procedură. + 
Secţiunea 1Autorizarea executării lucrărilor de construireConținutul procedurii1.Constatări + 
Articolul 5Prezenta procedură reglementează metodologia de control privind verificarea prevederilor legale la emiterea autorizației de construire, constatările privind încălcarea prevederilor legale și stabilirea măsurilor ce trebuie dispuse. + 
Articolul 6Controlul se efectuează în baza delegației de serviciu, în care se va menționa:1.felul controlului, după caz:a)control curent;b)control efectuat ca urmare a unei/unor sesizări;c)control tematic cu indicarea temei controlului;2.perioada în care se efectuează controlul;3.administrația publică la care se efectuează controlul. + 
Articolul 7În activitatea de control exercitată de către personalul cu atribuții de control și inspecție se va verifica dacă:A.autorizația de construire:1.este întocmită cu respectarea formularului F.11 din anexa nr. 1 la Normele metodologice;2.poartă semnăturile prevăzute la art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz;3.este emisă în termenul prevăzut la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 50/1991;4.este emisă cu respectarea competențelor de emitere, conform art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz;5.conține anexa și dacă se menționează câte pagini sau file cuprinde;6.are precizate termenul de valabilitate și termenul de executare a lucrărilor de construcții;7.în cazul în care a fost prelungită, dacă se respectă dispozițiile art. 53 din Normele metodologice;B.dosarul autorizației de construire conține:1.cererea și anexa și dacă acestea sunt completate corespunzător, dacă conțin date și indicii care caracterizează investiția proiectată, suprafețele construite și desfășurate, suprafețele construite la sol și utile, înălțimile clădirilor și numărul de niveluri, volumul construcțiilor, procentul de ocupare a terenului – P.O.T. și coeficientul de utilizare a terenului – C.U.T.;2.certificatul de urbanism aflat în termen de valabilitate, iar scopul eliberării coincide cu obiectul cererii pentru autorizare;3.dovada titlului solicitantului asupra imobilului, teren și/sau construcții, precum și, după caz, a extrasului de plan cadastral și a extrasului de carte funciară de informare, actualizate la zi;4.avizele, acordurile și studiile cerute prin certificatul de urbanism, iar în cazul în care acestea impun condiții de realizare a investiției, se verifică dacă aceste condiții au fost preluate în documentația tehnică D.T.A.C.;5.documentația tehnică verificată de verificatori de proiecte atestați, referatele de verificare ale documentației tehnice și, după caz, referatele de expertizare tehnică;6.calculul coeficientului global de izolare termică, raportul de audit energetic sau raportul de expertiză a sistemelor tehnice, după caz;7.studiul geotehnic întocmit de specialiști în domeniu și verificat de verificator de proiecte atestat la cerința Af – rezistența mecanică și stabilitatea terenului de fundare a construcțiilor și a masivelor de pământ, după caz, conform reglementărilor în vigoare;8.acordul vecinilor, exprimat în formă autentică, după caz, în următoarele situații:a)pentru construcțiile noi, amplasate adiacent construcțiilor existente sau în imediata lor vecinătate – și numai dacă sunt necesare măsuri de intervenție pentru protejarea construcțiilor vecine;b)pentru lucrări de construcții necesare în vederea schimbării destinației în clădiri existente;c)în cazul amplasării de construcții cu altă destinație decât cea a clădirilor învecinate, dacă funcționalitatea noii construcții este incompatibilă cu caracterul și funcționalitatea zonei în care urmează să se integreze;d)art. 612 și 614 din Codul civil;C.se va verifica dacă documentația tehnică – D.T. conține piese scrise și desenate, este completă și conformă cu prevederile anexei nr. 1 la Legea nr. 50/1991, precum și cu dispozițiile Normelor metodologice și conține:I.arhitectură1.memoriul de arhitectură;2.planul de încadrare în zonă a lucrării, întocmit la scările 1:10.000, 1: 5.000, 1: 2.000 sau 1: 1.000, după caz, emis de oficiul de cadastru și publicitate imobiliară teritorial;3.planul de situație întocmit în Sistemul de proiecție stereografic 1970, la scările 1: 2.000, 1: 1.000, 1: 500, 1: 200 sau 1: 100, după caz, vizat de oficiul de cadastru și publicitate imobiliară teritorial privind amplasarea obiectivelor investiției, care trebuie să conțină:a)reprezentarea reliefului;b)informații privind terenul și construcțiile existente, date privind suprafața, lungimea laturilor, unghiuri, inclusiv poziția și înălțimea la coamă a calcanelor limitrofe, precum și poziția reperelor fixe și mobile de trasare;c)amplasarea tuturor construcțiilor care se vor menține, se vor desființa sau se vor construi;d)cotele construcțiilor proiectate și menținute, pe cele 3 dimensiuni, respectiv cotele ±0,00, cote de nivel, distanțe de amplasare, axele, cotele trotuarelor, aleilor, platformelor și altele asemenea;e)denumirea și destinațiile fiecărui corp de construcție;f)sistematizarea pe verticală a terenului și modul de scurgere a apelor pluviale;g)accesele pietonale și carosabile din incintă și clădiri, plantațiile prevăzute;h)planul parcelar al tarlalei în cazul imobilelor neîmprejmuite care fac obiectul legilor de restituire a proprietății;4.piesele desenate de arhitectură, planurile cotate ale tuturor nivelurilor subterane și supraterane, cu indicarea funcțiunilor, dimensiunilor și a suprafețelor, planșele principale privind arhitectura fiecărui obiect, redactate la scara 1:50 sau 1:100:a)planurile acoperișurilor – terasă sau șarpantă – cu indicarea pantelor de scurgere a apelor meteorice și a modului de colectare a acestora, inclusiv indicarea materialelor din care se execută învelitorile;b)secțiuni caracteristice – în special pe linia de cea mai mare pantă, acolo unde este cazul, care cuprinde cota ±0,00, cotele tuturor nivelurilor, înălțimile determinante ale acoperișului – cotele la coamă și la cornișă, fundațiile clădirilor învecinate la care se alătură construcțiile proiectate;c)toate fațadele, cu indicarea materialelor și finisajelor, inclusiv culorile, cotate și cu indicarea racordării la nivelul terenului amenajat;d)în situația integrării construcțiilor într-un front existent, se va prezenta și desfășurarea stradală prin care se va arăta modul de integrare a acestora în țesutul urban existent;5.dacă pe piesele scrise și desenate este aplicată parafa emisă de Ordinul Arhitecților din România, care confirmă dreptul arhitectului/conductorului arhitect, după caz, de a proiecta și semna documentațiile, în condițiile prevederilor art. 9 alin. (1) lit. a) și art. 24 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 50/1991, se va verifica și competența de semnare a documentațiilor tehnice, conform art. 9 din Legea nr. 50/1991.II.structura1.memoriul structură;2.planul fundațiilor, modul de respectare a condițiilor din studiul geotehnic, măsurile de protejare a fundațiilor clădirilor învecinate, la care se alătură construcțiile proiectate;3.detaliile de fundații;4.proiect de structură complet în cazul construcțiilor cu mai multe subsoluri și cel puțin 10 niveluri.III.instalații1.memorii pe specialități instalații-sanitare, electrice, termice și altele;2.schemele instalațiilor, parametrii principali și schemele funcționale ale instalațiilor proiectate;3.dotări și instalații tehnologice;D.se verifică dacă sunt respectate prevederile certificatului de urbanism și ale documentației de urbanism ca urmare a solicitării menționate în certificatul de urbanism, referitoare la:1.regimul de aliniere al construcțiilor față de drumurile publice adiacente;2.retragerile și distanțele construcțiilor față de proprietățile vecine;3.înălțimea maximă admisă pentru construcțiile noi, exprimată în metri și număr de niveluri;4.procentul maxim de ocupare a terenului – P.O.T.;5.coeficientul maxim de utilizare a terenului – C.U.T.;6.echiparea cu utilitățile existente;7.circulația pietonilor și a autovehiculelor, accesele auto și parcajele necesare în zonă, numărul de locuri de parcare necesare investiției; în cazul în care nu există un document care să reglementeze aceste prevederi se vor aplica prevederile Regulamentului general de urbanism, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 525/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
2.Măsuri + 
Articolul 8În situația în care se constată și se menționează în procesul-verbal de control că autorizația de construire a fost emisă în baza unui certificat de urbanism care nu respectă prevederile legale sau că autorizația de construire a fost emisă cu nerespectarea prevederilor legale, se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de construire la instanța de contencios administrativ competentă. + 
Articolul 9În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. A, se vor dispune următoarele măsuri:1.pentru pct. A.1 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;2.pentru pct. A.2 – se va solicita instituției prefectului atacarea în instanța de contencios administrativ competentă a autorizației de construire;3.pentru pct. A.3 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării și sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991;4.pentru pct. A.4 – se va solicita instituției prefectului atacarea în instanța de contencios administrativ competentă a autorizației de construire;5.pentru pct. A.6 și A.7 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării.
 + 
Articolul 10În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. B, se vor dispune următoarele măsuri:1.pentru pct. B.1 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;2.pentru pct. B.2 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;3.pentru pct. B.3 – sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și solicitarea către instituția prefectului de a ataca autorizația de construire în instanța de contencios administrativ competentă;4.pentru pct. B.4 – sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și dispunerea completării cu avizul/acordul lipsă. În cazul în care avizul este nefavorabil se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de construire în instanța de contencios administrativ competentă;5.pentru pct. B.5 – sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și verificarea documentației tehnice la specialitatea la care nu a fost verificată;6.pentru pct. B.6 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;7.pentru pct. B.7 – sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și completarea cu studiul geotehnic și punctul de vedere al proiectantului de rezistență însușit de verificatorul de proiecte atestat, dacă proiectul de structură respectă prevederile studiului geotehnic;8.pentru pct. B.8 – sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991. + 
Articolul 11În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. C, se vor dispune sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și completarea documentației cu documentele lipsă. + 
Articolul 12În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 7 pct. D, se va dispune sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și se va solicita instituției prefectului să atace autorizația de construire la instanța de contencios administrativ competentă. + 
Articolul 13În procesul-verbal de control se vor menționa:a)persoanele responsabile de ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse, respectiv arhitectul-șef sau alte persoane, precum și termenul de îndeplinire a măsurilor dispuse;b)persoana responsabilă să informeze în scris, la termenul dispus, asupra îndeplinirii măsurilor dispuse, respectiv la Inspectoratul de Stat în Construcții – I.S.C. – inspectoratului regional/județean în construcții, în cazul în care emitentul hotărăște revocarea sau anularea autorizației de construire în instanța de contencios administrativ competentă;c)la capitolul măsuri nu se vor preciza sancțiunile, acestea urmând a fi menționate și aplicate prin procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor.
3.Sancțiuni + 
Articolul 14În situația în care aspectele constatate constituie contravenții, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, se dispune sancționarea persoanelor vinovate prin procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, care se va întocmi cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 15Sancțiunile se aplică numai dacă abaterile constatate nu au mai fost sancționate anterior pentru aceeași faptă și numai dacă aspectele sesizate nu constituie fapte care potrivit legii atrag răspunderea penală a autorilor acestora. + 
Articolul 16În cazul în care există fapte constatate care atrag răspunderea penală, se va informa Oficiul juridic din cadrul inspectoratului regional în construcții pentru a efectua diligențele necesare în vederea sesizării organelor de urmărire penală. + 
Articolul 17Ulterior întocmirii actului de control, prin adresă de înaintare, se solicită instituției prefectului atacarea în instanța de contencios administrativ competentă a autorizației de construire. Această acțiune nu se precizează în actul de control. + 
Articolul 18Abrogat.(la 27-09-2021,
Articolul 18 din Sectiunea 1 , Capitolul IV a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.309 din 16 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 920 din 27 septembrie 2021
)
 + 
Secţiunea a 2-aAutorizarea executării lucrărilor de desființareConținutul procedurii1.Constatări + 
Articolul 19Prezenta procedură stabilește metodologia de control privind verificarea prevederilor legale la emiterea autorizației de desființare, constatările privind încălcarea prevederilor legale și stabilirea măsurilor ce trebuie dispuse. + 
Articolul 20Controlul statului se efectuează în baza delegației de serviciu, în care se vor menționa:1.felul controlului, după caz:a)control curent;b)control efectuat ca urmare a unei/unor sesizări;c)control tematic cu indicarea temei controlului;2.perioada în care se efectuează controlul;3.administrația publică la care se efectuează controlul. + 
Articolul 21În activitatea de control exercitată de către personalul cu atribuții de control se va verifica dacă:A.autorizația de desființare:1.este întocmită cu respectarea formularului F.11 din anexa nr. 1 la Normele metodologice;2.poartă semnăturile prevăzute la art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz;3.este emisă în termenul prevăzut la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 50/1991;4.este emisă cu respectarea competențelor de emitere, conform art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz;5.conține anexa și dacă se menționează câte pagini sau file cuprinde;6.are precizate termenul de valabilitate și termenul de executare a lucrărilor de desființare;7.în cazul în care a fost prelungită, dacă se respectă dispozițiile art. 53 din Normele metodologice;B.dosarul autorizației de desființare conține:1.cererea și anexa și dacă acestea sunt completate corespunzător, dacă conțin date și indicii care caracterizează construcția care urmează a fi desființată, suprafețele construite și utile, înălțimile clădirilor și numărul de niveluri;2.certificatul de urbanism aflat în termen de valabilitate, iar scopul eliberării coincide cu obiectul cererii pentru autorizare;3.dovada titlului solicitantului asupra imobilului, teren și/sau construcții, precum și, după caz, a extrasului de plan cadastral și a extrasului de carte funciară de informare, actualizate la zi;4.avizele, acordurile și studiile cerute prin certificatul de urbanism, iar în cazul în care acestea impun condiții de desființare a construcției, se verifică dacă aceste condiții au fost preluate în documentația tehnică D.T.A.D.;5.documentația tehnică verificată de verificatori de proiecte atestați, referatele de verificare și, după caz, referatele de expertizare tehnică;C.documentația tehnică – D.T. conține piese scrise și desenate, dacă este completă și conformă cu prevederile anexei nr. 1 la Legea nr. 50/1991 și ale Normelor metodologice și conține:1.fotografii color – format 9 x 12 cm – ale tuturor fațadelor, iar acolo unde este cazul se vor prezenta desfășurări rezultate din asamblarea mai multor fotografii;2.memoriul;3.planul de încadrare în zonă a lucrării, întocmit la scările 1:10.000, 1: 5.000, 1: 2.000 sau 1: 1.000, după caz, emis de oficiul de cadastru și publicitate imobiliară teritorial;4.planul de situație întocmit în Sistemul de proiecție stereografic 1970, la scările 1:2.000, 1:1.000, 1:500, 1:200 sau 1:100, după caz, vizat de oficiul de cadastru și publicitate imobiliară teritorial privind amplasarea obiectivelor investiției, care trebuie să cuprindă:a)parcela cadastrală pentru care a fost emis certificatul de urbanism;b)amplasarea tuturor construcțiilor care se vor menține sau se vor desființa;c)modul de amenajare a terenului după desființarea construcțiilor;d)sistematizarea pe verticală a terenului și modul de scurgere a apelor pluviale;e)plantațiile existente și care se mențin după desființare;5.releveul construcțiilor care urmează să fie desființate, planșele redactate la scara convenabilă de 1: 100 sau de 1: 50, care să permită evidențierea spațiilor și a funcțiunilor existente, cu indicarea cotelor, suprafețelor și a materialelor existente:a)planurile tuturor nivelurilor și planul acoperișului;b)principalele secțiuni: transversală, longitudinală, alte secțiuni caracteristice, după caz;c)documentația tehnică de organizare a executării lucrărilor D.T.O.E, în situația în care desființarea necesită operațiuni tehnice complexe.
2.Măsuri + 
Articolul 22În situația în care se constată și se menționează în procesul-verbal de control că autorizația de desființare a fost emisă în baza unui certificat de urbanism care nu respectă prevederile legale sau autorizația de desființare a fost emisă cu nerespectarea prevederilor legale se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de desființare la instanța de contencios administrativ competentă. + 
Articolul 23În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 21 pct. A, se vor dispune următoarele măsuri:1.pentru pct. A.1 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;2.pentru pct. A.2 – se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de desființare la instanța de contencios administrativ competentă;3.pentru pct. A.3 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării și sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991;4.pentru pct. A.4 – se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de desființare la instanța de contencios administrativ competentă;5.pentru pct. A.6 și A.7 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării.
 + 
Articolul 24Pentru constatările prevăzute la art. 21 pct. B, în cazul nerespectării prevederilor legale, se vor dispune următoarele măsuri:1.pentru pct. B.1 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;2.pentru pct. B.2 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;3.pentru pct. B.3 – sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și solicitarea către instituția prefectului de a ataca autorizația de desființare la instanța de contencios administrativ competentă;4.pentru pct. B.4 – sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și dispunerea completării cu avizul/acordul lipsă. În cazul în care avizul este nefavorabil se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de desființare la instanța de contencios administrativ competentă;5.pentru pct. B.5 – sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și verificarea documentației tehnice pentru specialitatea la care nu a fost verificată.
 + 
Articolul 25Pentru constatările prevăzute la art. 21 pct. C, în cazul nerespectării prevederilor legale, se vor dispune următoarele măsuri:1.pentru pct. C.1 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;2.pentru pct. C.2-C.5 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării. + 
Articolul 26În procesul-verbal de control se vor menționa:a)persoanele responsabile de ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse, respectiv arhitectul-șef sau alte persoane, precum și termenul de îndeplinire a măsurilor dispuse;b)persoana responsabilă să informeze în scris, la termenul dispus, asupra îndeplinirii măsurilor dispuse, respectiv la Inspectoratul de Stat în Construcții – I.S.C. – inspectoratul regional/județean în construcții, în cazul în care emitentul hotărăște revocarea sau anularea autorizației de construire în instanța de contencios administrativ competentă;c)la capitolul măsuri nu se vor preciza sancțiunile, acestea urmând a fi menționate și aplicate prin procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor.
3.Sancțiuni + 
Articolul 27În situația în care aspectele constatate constituie contravenții, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, se dispune sancționarea persoanelor vinovate prin procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, care se va întocmi cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 28Sancțiunile se aplică numai dacă abaterile constatate nu au mai fost sancționate anterior pentru aceeași faptă și numai dacă aspectele sesizate nu constituie fapte care, în condițiile legii, atrag răspunderea penală a autorilor acestora. + 
Articolul 29În cazul în care există fapte constatate care atrag răspunderea penală, se va informa Oficiul juridic din cadrul inspectoratului regional în construcții pentru efectuarea diligențelor necesare în vederea sesizării organelor de urmărire penală. + 
Articolul 30Ulterior întocmirii actului de control, prin adresă de înaintare, se solicită instituției prefectului atacarea în instanța de contencios administrativ competentă a autorizației de desființare. Această acțiune nu se precizează în actul de control. + 
Articolul 31Abrogat.(la 27-09-2021,
Articolul 31 din Sectiunea a 2-a , Capitolul IV a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.309 din 16 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 920 din 27 septembrie 2021
)
 + 
Secţiunea a 3-aAutorizarea executării lucrărilor de construire pentru construcții cu caracter provizoriu + 
Articolul 32Construcțiile cu caracter provizoriu, de regulă, se realizează din materiale și alcătuiri care permit demontarea rapidă în vederea aducerii terenului la starea inițială, precum confecții metalice, piese de cherestea, materiale plastice ori altele asemenea, și sunt de dimensiuni reduse. Din categoria construcțiilor cu caracter provizoriu fac parte: chioșcuri, tonete, cabine, locuri de expunere situate pe căile și în spațiile publice, corpuri și panouri de afișaj, firme și reclame, copertine, pergole ori altele asemenea. + 
Articolul 33În vederea simplificării procedurii de autorizare a executării lucrărilor de construcții provizorii prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. d), g) și h) din Legea nr. 50/1991, autorizația de construire se emite în baza documentațiilor tehnice – D.T., cu conținut simplificat în raport cu conținutul-cadru prevăzut în anexa nr. 2 la Normele metodologice.Conținutul procedurii
1.Constatări + 
Articolul 34Prezenta procedură reglementează metodologia de control privind verificarea prevederilor legale la emiterea autorizației de construire pentru construcții cu caracter provizoriu, constatările privind încălcarea prevederilor legale și stabilirea măsurilor ce trebuie dispuse. + 
Articolul 35Controlul se efectuează în baza delegației de serviciu, în care se vor menționa:1.felul controlului, după caz:a)control curent;b)control efectuat ca urmare a unei/unor sesizări;c)control tematic cu indicarea temei controlului;2.perioada în care se efectuează controlul;3.administrația publică la care se efectuează controlul. + 
Articolul 36În activitatea de control exercitată de către personalul cu atribuții de control și inspecție se va verifica:A.dacă autorizația de construire pentru construcții cu caracter provizoriu:1.este întocmită cu respectarea formularului F.11 din anexa nr. 1 la Normele metodologice;2.poartă semnăturile prevăzute la art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz;3.este emisă în termenul prevăzut la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 50/1991;4.este emisă cu respectarea competențelor de emitere, conform art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz;5.conține anexa și dacă se menționează câte pagini sau file cuprinde;6.are precizate termenul de valabilitate al actului administrativ, termenul de executare a lucrărilor de construcții și durata de existență limitată a construcțiilor;7.în cazul în care a fost prelungită, dacă se respectă dispozițiile art. 53 din Normele metodologice;B.dacă dosarul autorizației de construire pentru construcții cu caracter provizoriu conține:1.cererea și anexa și dacă acestea sunt completate corespunzător, dacă conțin date și indicii care caracterizează investiția proiectată, suprafețele construite și desfășurate, suprafețele construite la sol și utile, înălțimile clădirilor;2.certificatul de urbanism aflat în termen de valabilitate, iar scopul eliberării coincide cu obiectul cererii pentru autorizare;3.dovada titlului solicitantului asupra imobilului sau contractul de comodat/locațiune cu acordul expres al proprietarului de drept;4.avizele, acordurile cerute prin certificatul de urbanism, conform anexei nr. 2 la Normele metodologice;5.documentația tehnică verificată de verificatori de proiecte atestați, referatele de verificare ale documentației tehnice conform anexei nr. 2 la Normele metodologice;C.se va verifica dacă documentația tehnică – D.T. conține piese scrise și desenate în funcție de tipul construcției provizorii, dacă este completă și conformă cu prevederile anexei nr. 2 la Normele metodologice.
2.Măsuri + 
Articolul 37În situația în care se constată și se menționează în procesul-verbal de control că autorizația de construire a fost emisă în baza unui certificat de urbanism care nu respectă prevederile legale sau autorizația de construire a fost emisă cu nerespectarea prevederilor legale, se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de construire la instanța de contencios administrativ competentă. + 
Articolul 38În cazul nerespectării prevederilor legale, pentru constatările prevăzute la art. 36 pct. A se vor dispune următoarele măsuri:1.pentru pct. A.1 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;2.pentru pct. A.2 – se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de construire la instanța de contencios administrativ competentă;3.pentru pct. A.3 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării și sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991;4.pentru pct. A.4 – se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de construire la instanța de contencios administrativ competentă;5.pentru pct. A.6 – în cazul în care nu este precizat termenul de provizorat se înțelege că lucrările de construcții autorizate sunt definitive, iar în acest caz se va solicita atacarea autorizației de construire instituției prefectului la instanța de contencios administrativ competentă.
 + 
Articolul 39Pentru constatările prevăzute la art. 36 pct. B, în cazul nerespectării prevederilor legale, se vor dispune următoarele măsuri:1.pentru pct. B.1 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;2.pentru pct. B.2 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;3.pentru pct. B.3 – sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și solicitarea către instituția prefectului de a ataca autorizația de construire la instanța de contencios administrativ competentă;4.pentru pct. B.4 – sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și dispunerea completării cu avizul/acordul lipsă. În cazul în care avizul este nefavorabil se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de construire la instanța de contencios administrativ competentă;5.pentru pct. B.5 – sancționarea conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și verificarea documentației tehnice la specialitatea la care nu a fost verificată.
 + 
Articolul 40Pentru constatările prevăzute la art. 36 pct. C, în cazul nerespectării prevederilor legale, se sancționează conform art. 26 din Legea nr. 50/1991 și se dispune completarea documentației cu documentele lipsă. + 
Articolul 41În procesul-verbal de control se vor menționa:a)persoanele responsabile de ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse, respectiv arhitectul-șef sau alte persoane, precum și termenul de îndeplinire a măsurilor dispuse;b)persoana responsabilă să informeze în scris, la termenul dispus, asupra îndeplinirii măsurilor dispuse, respectiv la I.S.C. – inspectoratul regional/județean în construcții, în cazul în care emitentul hotărăște revocarea sau anularea autorizației de construire în instanța de contencios administrativ competentă;c)la capitolul măsuri nu se vor preciza sancțiunile, acestea urmând a fi menționate și aplicate prin procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor.
3.Sancțiuni + 
Articolul 42În situația în care aspectele constatate constituie contravenții, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, se dispune sancționarea persoanelor vinovate prin procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, care se va întocmi cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 43Sancțiunile se aplică numai dacă abaterile constatate nu au mai fost sancționate anterior și numai dacăaspectele sesizate nu constituie fapte care, în condițiile legii, atrag răspunderea penală a autorilor acestora.
 + 
Articolul 44În cazul în care există fapte constatate care atrag răspunderea penală, se va informa Oficiul juridic din cadrul inspectoratului regional în construcții pentru efectuarea diligențelor necesare în vederea sesizării organelor de urmărire penală. + 
Articolul 45Ulterior întocmirii actului de control, prin adresă de înaintare, se solicită instituției prefectului atacarea în instanța de contencios administrativ competentă a autorizației de construire. Această acțiune nu se precizează în actul de control. + 
Articolul 46Abrogat.(la 27-09-2021,
Articolul 46 din Sectiunea a 3-a , Capitolul IV a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.309 din 16 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 920 din 27 septembrie 2021
)
 + 
Secţiunea a 4-aAutorizarea executării lucrărilor de construcții în regim de urgență + 
Articolul 47Autorizarea executării lucrărilor de construcții în regim de urgență se poate realiza pentru:1.lucrări de intervenție în primă urgență în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (10), (16), (16^1) și (17) din Legea nr. 50/1991;2.în condițiile art. 24 alin. (4) pentru lucrările de construcții prevăzute la art. 1 din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 48Prin lucrări de intervenție în primă urgență se înțelege orice fel de lucrări necesare la construcțiile existente care prezintă pericol public, ca urmare a unor procese de degradare a acestora, determinate de factori distructivi naturali și antropici, inclusiv a instalațiilor aferente acestora, pentru:a)punerea în siguranță, prin asigurarea cerințelor de rezistență mecanică, stabilitate și siguranță în exploatare;b)desființarea acestora. + 
Articolul 49Autorizațiile de construire pentru executarea lucrărilor în regim de urgență se emite imediat de către administrația publică competentă, urmând ca documentațiile tehnico-economice corespunzătoare fiecărei faze de proiectare – expertiză tehnică, studiu de fezabilitate/documentație de avizare, documentație tehnica – D.T., proiect tehnic – P.T., detalii de execuție – D.E. – să fie elaborate și aprobate pe parcursul sau la încheierea executării lucrărilor, cu respectarea avizelor și acordurilor, precum și, după caz, a actului administrativ al autorității competente pentru protecția mediului.Conținutul procedurii
1.Constatări + 
Articolul 50Prezenta procedură stabilește metodologia de control privind verificarea prevederilor legale la emiterea autorizației de construire în regim de urgență, constatările privind încălcarea prevederilor legale și stabilirea măsurilor ce trebuie dispuse. + 
Articolul 51Controlul se efectuează în baza delegației de serviciu, în care se vor menționa:1.felul controlului, după caz:a)control curent;b)control efectuat ca urmare a unei/unor sesizări;c)control tematic cu indicarea temei controlului;2.perioada în care se efectuează controlul;3.administrația publică la care se efectuează controlul. + 
Articolul 52În activitatea de control se va verifica dacă autorizația de construire:1.este întocmită cu respectarea formularului F.11 din anexa nr. 1 la Normele metodologice;2.poartă semnăturile prevăzute la art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz;3.este emisă cu respectarea competențelor de emitere, conform art. 4 din Legea nr. 50/1991, după caz;4.are precizate termenul de valabilitate și termenul de executare a lucrărilor de construcții;5.în cazul în care a fost prelungită, dacă se respectă dispozițiile art. 53 din Normele metodologice;6.a fost emisă cu respectarea prevederilor legale referitoare la caracterul de urgență.
2.Măsuri + 
Articolul 53Pentru constatările prevăzute la art. 52, în cazul nerespectării prevederilor legale, se vor dispune următoarele măsuri:1.pentru pct. 1 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;2.pentru pct. 2 – se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de construire la instanța de contencios administrativ competentă;3.pentru pct. 3 – se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de construire la instanța de contencios administrativ competentă;4.pentru pct. 4 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;5.pentru pct. 5 – atenționarea factorilor răspunzători în vederea corectării ulterioare și a prevenirii repetării;6.pentru pct. 6 – se va solicita instituției prefectului atacarea autorizației de construire la instanța de contencios administrativ competentă.
3.Sancțiuni + 
Articolul 54În situația în care aspectele constatate constituie contravenții, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, se dispune sancționarea persoanelor vinovate prin procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, care se va întocmi cu respectarea prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 55Sancțiunile se aplică numai dacă abaterile constatate nu au mai fost sancționate anterior pentru aceeași faptă și numai dacă aspectele sesizate nu constituie fapte care, în condițiile legii, atrag răspunderea penală a autorilor acestora. + 
Articolul 56În cazul în care există fapte constatate care atrag răspunderea penală, se va informa Oficiul juridic din cadrul inspectoratului regional în construcții în vederea luării măsurilor necesare pentru sesizarea organelor de urmărire penală. + 
Articolul 57Ulterior întocmirii actului de control, prin adresă de înaintare, se solicită instituției prefectului atacarea în instanța de contencios administrativ competentă a autorizației de construire. + 
Articolul 58Abrogat.(la 27-09-2021,
Articolul 58 din Sectiunea a 4-a , Capitolul IV a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.309 din 16 septembrie 2021, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 920 din 27 septembrie 2021
)
 + 
Anexa 2.1.la Procedura de control al statului la autoritățileadministrației publice locale/județene privindrespectarea prevederilor legale la emitereaautorizațiilor de construire/desființareINSPECTORATUL DE STAT ÎN CONSTRUCȚII – I.S.C.INSPECTORATUL REGIONAL ÎN CONSTRUCȚII …………….Nr. …….. Data ………..Unitatea controlată: ………………….Nr. ……… Data ……………
PROCES-VERBAL DE CONTROL
Încheiat astăzi, ………….., la sediul ……………………

De către personalul cu atribuții de control: (numele și prenumele) Nr. legitimație
1. Baza legală a controlului:
Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare; Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul, cu modificările și completările ulterioare;Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările ulterioare; Legea nr. 372/2005 privind performanțaenergetică a clădirilor, republicată; ► Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare; Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare; Ordonanța Guvernului nr. 2/2001privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare; Ordonanța Guvernului nr. 63/2001privind înființarea Inspectoratului de Stat în Construcții – I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările și completările ulterioare; ► Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizareaexecutării lucrărilor de construcții,aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării regionale și locuinței nr. 839/2009, cu modificările și completările ulterioare; ► Regulamentul de organizare și funcționare al Inspectoratului de Stat în Construcții – I.S.C., aprobatprin Ordinul ministrului dezvoltării regionale și administrației publice nr. 3.429/2013, cu modificările și completările ulterioare; ► Procedura privind emiterea acordului de către Inspectoratul de Stat în Construcții – I.S.C. pentru intervenții în timp asupra construcțiilor existente, aprobată prin Ordinul ministrului dezvoltării,lucrărilor publice și locuințelor și al inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcții – I.S.C. nr. 486/500/ 2007, cu modificările ulterioare; ► reglementări tehnice – regulamente,proceduri, specificații, normative, instrucțiuni, ghiduri, metodologii, manuale și altele.
2. Controlul s-a efectuat în perioada , la:
AUTORITATEA PUBLICĂ Primăria Adresa: ………………………. Tel.:
Primar:
Viceprimar: Reprezentată prin: …………….. Calitatea:
Secretar:
Arhitect-șef: Nr. cod fiscal:
3. Obiectivul controlului: verificarea legalității la emiterea autorizațiilor de construire/desființare (AC/AD)
4. La control au mai participat: 5. S-au prezentat următoarele documentele: (DA sau NU)
Numele și prenumele Calitatea Registrul de evidență a autorizațiilor de construire/desființare
6. Situația autorizațiilor de construire/desființare:
Număr de autorizații de construire/ desființare emise: în perioada:
pentru Locuințe: Anexe: Comerț- industrie- servicii: Social- culturale: Edilitare:
pentru desființare: Altele:
7. Stadiul elaborării documentațiilor de urbanism:
P.U.G. și R.L.U. aprobate prin H.C.L. al nr. din
8. Au fost verificate prin sondaj următoarele autorizații de construire/ desființare, conform fișelor de verificare anexate:
………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. ………………………………………………………………….. …………………………………………………………………..

Str. ………. nr. …, cod …., localitate ……., județ ….., RomâniaTel. ………….., e-mail ……………. @isc-web.ro; www.isc-web.roCont …………., Trezoreria …………., cod fiscal …………….*)–––-*) Aceste informații se vor menționa în subsolul de pe prima pagină aprocesului-verbal.Fișa de verificare anexă la P.V.C. nr. ………/………….

Autorizația de construire/desființare nr.
emisă pentru
Adresa: str. nr. județ/localitate/sector
tarla parcelă număr cadastral
a) Privitor la informațiile conținute se constată:
AC a fost emisă în baza Certificatului și a următoarelor documentații de urbanism nr.: de urbanism
P.U.G. aprobat prin H.C.L. nr.
P.U.Z. aprobat prin H.C.L. nr.
P.U.D. aprobat prin H.C.L. nr.
Emisă în baza Avizului structurii de specialitate din Consiliul Județean nr.
DA NU Observații
Redactată pe formularul legal
Cererea-tip este completată corespunzător.
Anexa la cererea-tip este completată corespunzător.
Semnatari conform art. 4 din Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, după caz
Se respectă competențele de emitere.
Este emisă în termenul legal.
Scopul emiterii corespunde celui al certificatului de urbanism.
Termenul de valabilitate este precizat.
Termenul de execuție este precizat.
A fost prelungită valabilitatea cu respectarea prevederilor legii.
Dovada titlului asupra terenului în copie legalizată
Extras carte funciară de informare actualizat
Extras plan cadastral actualizat/ortofotoplan
Copii ale certificatului de urbanism și ale planurilor-anexă
Conținutul redactat: denumirea lucrării, descriereaconcisă a lucrărilor autorizate, precum și alte date extrase din D.T.A.C./D.T.A.D.
b) Avize, acorduri, studii solicitate: Nr. document DA NU Observații
Aviz deținător rețea apă
Aviz deținător rețea canalizare
Aviz deținător rețea electricitate
Aviz deținător rețea gaze naturale
Aviz deținător rețea telefonie
Aviz
Aviz
Aviz P.S.I.
Aviz I.S.U.
Aviz sanitar
Aviz sanitar-veterinar
Acord A.P.M.
Acord I.S.C.
P.U.Z. aprobat
P.U.D. aprobat
Studiu geotehnic
Studiu conform art. 9 alin. (1) din Legea nr. 372/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare
Studiu
(vezi alte acte/piese în finalul fișei)
c) Piese scrise DA NU Observații
Listă de semnături
Borderou proiect arhitectură
Borderou proiect rezistență
Borderou proiect instalații
Memoriu tehnic arhitectură
Memoriu tehnic rezistență
Memorii tehnice instalații
Memoriu tehnic organizare execuție
Memoriu tehnic sistematizare verticală
Deviz general
Referat verificare cerința A (după caz)
Referat verificare cerința Af (după caz)
Referat verificare cerința B (după caz)
Referat verificare cerința C (după caz)
Referat verificare cerința D (după caz)
Referat verificare cerința E (după caz)
Referat verificare cerința F (după caz)
Expertiza tehnică
(vezi alte piese în finalul fișei)
d) Piese desenate arhitectură corp …………
Plan de încadrare în zonă
Plan de situație întocmit conform anexei nr. 1 la Legea nr. 50/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare
Plan construcții subterane
Plan ……………….
Plan ……………….
Plan ……………….
Plan ……………….
Plan ……………….
Plan ……………….
Plan învelitoare
Secțiune ………
Secțiune ……….
Fațada principală
Fațada laterală dreapta
Fațada laterală stânga
Fațada posterioară
Plan situație împrejmuire (explicitaremod de amplasare )
Vederi, detalii împrejmuire
(vezi alte piese în finalul fișei)
e) Piese desenate structură corp …………..
Plan fundații
Detalii fundații
(vezi alte piese în finalul fișei)
f) Piese desenate instalații corp …………..
Schemă instalație electrică
Schemă instalație termică
Schemă instalație sanitară
g) Alte acte/piese prezente în documentație
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30.
31.
32.
33.
34.
35.
36.
37.
9. Neconformități constatate: Abateri față de:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………..……………………..……………………..……………………..……………………..……………………..……………………..……………………..……………………..……………………..……………………..……………………..……………………..……………………..……………………..
10. Măsuri dispuse:
01 Termen:
Răspunde:
02 Termen:
Răspunde:
03 Termen:
Răspunde:
04 Termen:
Răspunde:
11. Paginile ………. anexate, de detaliere a rubricilor ……………… de mai sus, fac parte integrantă din prezentul proces-verbal.
Prezentul proces-verbal, având ………………………. de pagini, a fost întocmit în 2 (două) exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară. Va fi adus la cunoștința primarului/președintelui C.J. …………………….,doamna/domnul ……………………………………………. . Modul de îndeplinire a măsurilor va fi comunicat în scris la Inspectoratul Regional în Construcții ………………………………….., în termenul stabilit.
SEMNĂTURI
Personalul cu atribuții de control I.S.C. I.R.C. ……………. Numele …………….. Prenumele ………….. Semnătura ………….. Vizat inspector-șef județean/regional*): (după caz) –––- *) Se va viza numai exemplarul care se va arhiva la I.J.C./I.R.C. Reprezentantul instituției controlate: Numele ……………. Prenumele …………. Funcția …………… Semnătura ………….

–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x