Notă … Aprobată prin Ordinul nr. 859 din 18 decembrie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 25 din 10 ianuarie 2019.1.IntroducerePrin Hotărârea Guvernului nr. 795/2018 a fost aprobat Planul de urgență pentru gestionarea situațiilor de disfuncționalitate majoră în aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere, a situațiilor de urgență deosebită și a situațiilor de criză locală, denumit în continuare plan de urgență.În cuprinsul planului de urgență au fost stabilite aspectele generale și operaționale care să permită un răspuns prompt și adecvat la o întrerupere a aprovizionării cu țiței și/sau produse petroliere, atât în vederea îndeplinirii obligațiilor ce revin României în calitate de stat membru al Uniunii Europene, cât și pentru a se asigura că efectele unei perturbări în aprovizionarea României cu țiței și/sau produse petroliere într-o situație de urgență, identificată și declarată conform legislației în vigoare, sunt minimizate.Conform prevederilor pct. 14 „Proceduri de urgență“ din planul de urgență, procedurile de urgență se aprobă prin ordin al conducătorului autorității competente și trebuie să cuprindă următoarele măsuri:a)declararea, introducerea stării de urgență, precum și încetarea stării de urgență; … b)notificarea, informarea, relația cu alte autorități implicate, comunicarea cu mass-media și informarea publicului; … c)organizarea și conducerea acțiunilor stabilite în planul de urgență; … d)solicitarea și obținerea de informații zilnice de la operatorii economici sau alte entități obligate să mențină stocuri specifice și/sau de urgență, autoritățile vamale și fiscale în legătură cu importurile și livrările intracomunitare de produse petroliere; … e)stabilirea cantităților și tipului de produse petroliere, precum și a locației din care vor fi eliberate; … f)informarea cu operativitate a operatorilor economici/ entităților economice asupra măsurilor dispuse; … g)simulare răspuns pentru scenariile din planul de urgență. … Prezentele proceduri de urgență sunt elaborate în baza art. 24 alin. (3) din Legea nr. 85/2018 privind constituirea și menținerea unor rezerve minime de țiței și/sau produse petroliere și a pct. 14 „Proceduri de urgență“ din planul de urgență. … 2.ScopScopul acestor proceduri îl reprezintă stabilirea acțiunilor și măsurilor necesare pentru aplicarea planului de urgență într-o situație de urgență, identificată și declarată conform legislației în vigoare, în toate etapele existenței situației de urgență, și anume: etapa premergătoare activării situației de urgență, etapa din timpul activării situației de urgență și etapa de după încheierea situației de urgență. … 3.Cadru legalCadrul legal primar este asigurat de art. 24 alin. (3) din Legea nr. 85/2018 privind constituirea și menținerea unor rezerve minime de țiței și/sau produse petroliere (denumită în continuare Legea nr. 85/2018), care transpune Directiva 2009/119/CE a Consiliului din 14 septembrie 2009 privind obligația statelor membre de a menține un nivel minim de rezerve de țiței și/sau de produse petroliere, care prevede că:(3)După aprobarea planului de urgență, autoritatea competentă va aproba, în termen de 60 de zile, procedurile de urgență cuprinzând măsurile necesare pentru aplicarea planului de urgență.Cadrul legal secundar este asigurat de Hotărârea Guvernului nr. 795/2018 privind aprobarea Planului de urgență pentru gestionarea situațiilor de disfuncționalitate majoră în aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere, a situațiilor de urgență deosebită și a situațiilor de criză locală. … 4.Situații de urgențăSituațiile de urgență sunt definite de art. 2 lit. h),l) și x) din Legea nr. 85/2018 și de pct. 3 „Situații de urgență“ din planul de urgență, acestea fiind:– criză locală; … – disfuncționalitate majoră în aprovizionare; … – situații de urgență deosebită. … Pe cale de consecință, în prezentele proceduri de urgență, prin „situații de urgență“ se înțelege apariția oricăreia din situațiile mai sus precizate. … 5.Obiectiv generalObiectivul general al prezentelor proceduri îl constituie gestionarea eficientă a măsurilor necesare în vederea aplicării planului de urgență. … 6.Obiectiv specificObiectivul specific al prezentelor proceduri îl constituie stabilirea procedurilor/proceselor cuprinzând măsurile necesare pentru aplicarea planului de urgență:– în etapa premergătoare activării situației de urgență; … – în etapa din timpul activării situației de urgență; … – în etapa de după încheierea situației de urgență. … … 7.Niveluri de urgențăNivelurile de urgență sunt stabilite la pct. 7 „Niveluri de urgență“ din planul de urgență, acestea fiind:a)nivelul de alertă timpurie (alertă timpurie); … b)nivelul de alertă (alertă); … c)nivelul de criză (criză). … … 8.Acțiuni în caz de declanșare a nivelurilor de urgențăa)Nivelul de alertă timpurie (alertă timpurie)În această etapă, autoritatea competentă va lua următoarele măsuri:– va centraliza informațiile concrete și sigure conform cărora ar putea avea loc un eveniment care ar deteriora în mod semnificativ livrările de țiței și/sau produse petroliere; … – va analiza împreună cu operatorii economici relevanți din sectorul petrolier și cu autoritățile publice centrale/locale informațiile notificate referitoare la evenimentele care ar deteriora în mod semnificativ livrările; … – după caz, va declara nivelul de alertă timpurie prin ordin al ministrului energiei. … … b)Nivelul de alertă (alertă)În această etapă, autoritatea competentă va lua următoarele măsuri:– va centraliza informațiile concrete și sigure conform cărora se înregistrează o întrerupere a aprovizionării sau se înregistrează o cerere excepțional de mare care afectează în mod semnificativ situația livrărilor de țiței și/sau produse petroliere, dar piața este încă în măsură să gestioneze situația respectivă fără a fi nevoie să se recurgă la măsuri care nu se bazează pe piață; … – va analiza împreună cu operatorii economici relevanți din sectorul petrolier și cu autoritățile publice centrale/locale informațiile notificate referitoare la evenimentele care determină înregistrarea unei întreruperi a aprovizionării sau înregistrarea unei cereri excepțional de mari care afectează în mod semnificativ situația livrărilor, dar piața este încă în măsură să gestioneze situația respectivă fără a fi nevoie să se recurgă la măsuri care nu se bazează pe piață; … – după caz, va declara nivelul de alertă prin ordin al ministrului energiei. … … c)Nivelul de criză (criză)În această etapă, autoritatea competentă va lua următoarele măsuri:– va centraliza informațiile concrete și sigure conform cărora se înregistrează o cerere excepțional de mare sau o întrerupere semnificativă a furnizării sau o afectare semnificativă a situației livrărilor de țiței și/sau produse petroliere; … – va analiza împreună cu operatorii economici relevanți din sectorul petrolier și cu autoritățile publice centrale/locale informațiile notificate referitoare la evenimentele care determină înregistrarea unei cereri excepțional de mari sau o întrerupere semnificativă a furnizării sau o afectare semnificativă a situației livrărilor de țiței și/sau produse petroliere; … – dacă toate măsurile bazate pe mecanismele pieței au fost implementate, dar oferta de țiței și/sau produse petroliere este insuficientă pentru a satisface cererea rămasă neacoperită, va declara nivelul de criză prin ordin al ministrului energiei. … … În cadrul nivelului de alertă timpurie și al nivelului de alertă, autoritatea competentă va monitoriza zilnic/săptămânal nivelul cantităților de țiței disponibile în rafinării și cantitățile de produse petroliere introduse în piață.În aceste cazuri, rafinăriile și operatorii economici care introduc pe piață produse petroliere au obligația să transmită autorității competente date operative privind cantitățile de țiței disponibile în rafinării și cantitățile de produse petroliere introduse în piață.Raportările operative vor fi transmise prin fax, poștă electronică, iar confirmarea primirii acestora se va efectua telefonic și/sau prin poștă electronică.În cazul apariției unei situații de urgență, la nivel de criză, autoritatea competentă va notifica de îndată titularii obligației de stocare/titularii delegați ai obligației de stocare să elibereze către rafinării cantități de țiței din stocurile de urgență; notificările vor cuprinde, pentru fiecare titular al obligației de stocare/titular delegat al obligației de stocare, cantitatea de țiței și destinatarul/rafinăria. Notificările vor fi transmise prin fax, poștă electronică, iar confirmarea primirii acestora se va efectua telefonic și/sau prin poștă electronică.În conformitate cu prevederile art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 85/2018, reîntregirea/reconstituirea stocurilor de țiței se efectuează de către titularii obligației de stocare în termen de 60 de zile de la încetarea situației de urgență.În acest sens, la încetarea situației de urgență care a generat eliberarea stocurilor de urgență, autoritatea competentă va notifica, în scris, titularii obligației de stocare asupra necesității reconstituirii stocurilor de urgență.Titularii obligației de stocare au obligația să notifice autoritatea competentă, în scris, imediat ce stocurile de urgență au fost reconstituite. … 9.Punerea în circulație a stocurilor minimeÎn conformitate cu prevederile pct. 8 „Ordinea de punere în circulație a stocurilor minime“ din planul de urgență, în cazul unor situații de urgență la nivel de criză, stocurile minime vor fi puse în circulație în următoarea ordine de prioritate:a)stocuri de urgență deținute și/sau delegate de operatorii economici pe teritoriul României; … b)stocuri de urgență deținute și/sau delegate de operatorii economici în afara României; … c)stocuri specifice deținute de entitatea centrală de stocare din România, dacă este cazul. … În conformitate cu prevederile pct. 9 „Ordinea de prioritate în aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere“ din planul de urgență, în cazul unor situații de urgență la nivel de criză, autoritatea competentă va dispune:– aprovizionarea rafinăriilor cu cantități de țiței din stocurile minime, astfel încât să fie asigurată producția zilnică de produse petroliere; … – aprovizionarea consumatorilor cu produse petroliere din stocurile minime în următoarea ordine de prioritate:a)servicii sociale esențiale; … b)transport de mărfuri alimentare; … c)sisteme de transport public; … d)producători de energie electrică și termică care utilizează produse petroliere – pentru cantitățile necesare producerii de energie termică necesare asigurării consumului populației și a serviciilor sociale esențiale; … e)populație – consumul pentru mijloacele de transport proprietate personală; … f)alte categorii de consumatori. … … În cazul în care există informații concrete, sigure și fiabile, conform cărora ar putea avea loc un eveniment care ar deteriora în mod semnificativ livrările de țiței și/sau produse petroliere/siguranța în aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere, autoritatea competentă convoacă, în termen de 24 de ore, titularii obligației de stocare și operatorii de transport pentru a stabili programul și termenele de punere în circulație a stocurilor de urgență în cazul declarării unei situații de urgență, nivel de criză.În cazul apariției unei situații de urgență, nivel de alertă timpurie, respectiv de alertă, piața este încă în măsură să gestioneze întreruperea sau cererea respectivă fără a fi nevoie să se recurgă la măsuri care nu se bazează pe piață.În aceste situații, autoritatea competentă va monitoriza permanent situația aprovizionării cu țiței și/sau produse petroliere. Dacă se constată o deteriorare a situației aprovizionării, se va declanșa nivelul superior al situației de urgență.În cazul apariției unei situații de urgență, nivel de criză, autoritatea competentă va dispune punerea în circulație a stocurilor minime, conform ordinii de prioritate și programului și termenelor de punere în circulație a stocurilor de urgență.În aceste situații, autoritatea competentă va notifica de îndată titularii obligației de stocare/titularii delegați ai obligației de stocare asupra măsurilor dispuse în vederea asigurării siguranței în aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere.Notificările vor fi transmise prin fax, poștă electronică, iar confirmarea primirii acestora se va efectua telefonic și/sau prin poștă electronică.În cazul declarării unei situații de urgență, în vederea deținerii unor informații cât mai exacte ale nivelului și structurii sortimentale a stocurilor de urgență și/sau a stocurilor specifice, autoritatea competentă va solicita titularilor obligației de stocare, alții decât entitatea centrală de stocare din România:– în cazul unei situații de urgență, nivel de alertă timpurie și, respectiv, de alertă: să raporteze săptămânal cantitățile de țiței și/sau produse petroliere puse la dispoziția pieței, din stocurile comerciale, precum și prognoze privind capacitatea de acoperire a cererii de consum pentru săptămâna următoare celei de raportare, raportat la portofoliul propriu de clienți; … – în cazul unei situații de urgență, nivel de criză: să raporteze zilnic cantitățile de țiței și/sau produse petroliere puse la dispoziția pieței, atât din stocurile comerciale, cât și din stocurile de urgență constituite și disponibilizate conform deciziilor autorității competente, precum și prognoze privind capacitatea de acoperire a cererii de consum pentru ziua următoare celei de raportare, raportat la portofoliul propriu de clienți. … În cazul declarării unei situații de urgență, nivel de criză, autoritatea competentă va solicita entității centrale de stocare din România să raporteze zilnic cantitățile de produse petroliere puse la dispoziția pieței, din stocurile specifice constituite și disponibilizate conform deciziilor autorității competente. … 10.Măsuri cuprinse în programul de punere în circulație a stocurilor de urgență pentru asigurarea aprovizionării cu țiței și/sau produse petroliere în situații de urgențăStocurile de țiței și/sau produse petroliere sunt deținute de operatorii economici, care au obligația constituirii și menținerii stocurilor de urgență, cu respectarea ponderii de minimum o treime produse petroliere și de maximum două treimi țiței, conform prevederilor hotărârilor anuale ale Guvernului privind stabilirea nivelului stocurilor de urgență și aprobarea modului de transpunere a obligațiilor de constituire și menținere a stocurilor de urgență pentru țiței și/sau produse petroliere pe operatori economici.În anumite circumstanțe se poate dovedi posibil ca industria petrolieră să reacționeze inițial în mod adecvat la lipsa temporară de țiței și/sau produse petroliere prin intermediul mecanismelor de piață.Chiar și în timpul unei situații de urgență, aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere ar trebui să funcționeze în condiții comerciale normale atât timp cât situația permite acest lucru. În aceste cazuri, companiile petroliere vor lua măsuri, pe baze comerciale, privind alocarea cantităților necesare către clienții lor în vederea asigurării continuării activităților la un nivel cât mai aproape de normal.Dacă situația de urgență ajunge la nivel de criză și aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere este grav afectată, suplimentar utilizării stocurilor comerciale, autoritatea competentă dispune eliberarea stocurilor de urgență și/sau a celor specifice, în conformitate cu programul de punere în circulație.A.Majorarea producțieiÎn conformitate cu prevederile pct. 13.1 „Majorarea producției“ din planul de urgență, în cazul apariției unei întreruperi a aprovizionării cu țiței și/sau produse petroliere din import, autoritatea competentă și operatorii economici din industria petrolieră vor identifica posibilitățile de creștere a producției interne de țiței și/sau de majorare a producției de produse petroliere în rafinării, prin utilizarea de țiței din stocurile de urgență.Măsurile de creștere a producției dispuse de autoritatea competentă pot consta în:– majorarea producției interne de țiței, inclusiv prin reintroducerea temporară în producție a zăcămintelor/sondelor cu randament scăzut/nivel scăzut al rentabilității economice; … – majorarea producției de produse petroliere în rafinării, prin utilizarea de cantități de țiței provenite din stocurile de urgență. … … B.Măsuri de limitare a cererii/consumuluiMăsurile de limitare a cererii și, respectiv, a consumului sunt prevăzute de pct. 13.2 „Măsuri de limitare a cererii“ din planul de urgență.Măsurile specifice luate în considerare includ apeluri adresate publicului pentru măsuri voluntare de limitare a consumului, restricții de viteză pentru autovehicule, restricții de circulație și limitarea utilizării anumitor grupuri de autovehicule. Autoritatea competentă va colabora cu instituția prefectului din teritoriu pentru monitorizarea livrărilor de țiței și/sau produse petroliere pentru activitățile și serviciile aferente sectorului public.În acest sens, un prim pas în rezolvarea deficiențelor regionale în aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere îl constituie redistribuirea cantităților disponibile/în surplus, existente la nivelul unităților administrativ-teritoriale.În timpul unei situații de urgență, nivel de criză, când prețurile produselor petroliere au tendința să crească rapid, consumatorii vor reacționa în mod natural, reducând consumul. În această situație, autoritatea competentă va propune Guvernului adoptarea de măsuri voluntare și/sau obligatorii pentru limitarea cererii/consumului, măsuri care pot fi:a)lansarea unei campanii de informare a consumatorilor care să vizeze informarea acestora privind necesitatea limitării voluntare a consumului de carburanți pentru a reduce cererea de pe piață.Campania de informare a consumatorilor va conține informații clare/precise cu privire la situația înregistrată, care să contribuie la calmarea pieței și la minimizarea presiunilor de creștere a prețurilor produselor petroliere; … b)raționalizarea utilizării de carburanți prin:(i)impunerea de restricții suplimentare de viteză pentru autovehicule; … (ii)impunerea de restricții de circulație pe baza numerelor de înmatriculare (circulație alternativă par/impar); … (iii)limitarea utilizării anumitor categorii de autovehicule; … (iv)măsuri de raționalizare a consumului – fie prin cantitate, fie, în circumstanțe extreme, prin alocare, corelat cu ordinea de prioritate în aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere; … (v)restricționarea temporară a cantităților de produse petroliere care pot fi achiziționate – această restricționare poate fi pusă în practică prin limitarea vânzării/achiziției individuale de produse petroliere la o anumită cantitate, inclusiv prin interdicția completă privind vânzările de carburanți în alte recipiente/containere (canistre) și/sau prin restricționarea temporară a utilizării parcului auto; … (vi)limitarea și/sau interzicerea temporară a exportului de produse petroliere, conform prevederilor planului de urgență. … Aceste măsuri nu sunt aplicabile autovehiculelor care asigură serviciile sociale esențiale (salvare, pompieri, transportul public, poliție, ISU etc.). … … C.Comunicare/Campanii de informareÎn cazul apariției unor situații de urgență, nivel de criză, pentru a se asigura că toate părțile interesate – public, instituții, operatori economici etc. au informații exacte cu privire la situație și înțeleg măsurile dispuse de autorități și operatorii din industria petrolieră pentru gestionarea acestora, este necesar un proces de comunicare, corectă și în timp util, în special în cazul dispunerii de măsuri care vizează reducerea cererii. Autoritatea competentă și operatorii din industria petrolieră vor disemina, prin mijloace specifice, măsurile dispuse pentru gestionarea situației. Ca parte a campaniei de informare a publicului, publicul trebuie încurajat să se abțină de la călătorii inutile, să folosească mijloacele de transport în comun acolo unde este posibil, ciclismul și mersul pe jos la locul de muncă. Angajatorii ar trebui încurajați să ofere condiții de muncă flexibile, precum săptămâna de lucru comprimată sau flexibilă, să ofere autobuze pentru personal, să încurajeze scheme de carpooling intern etc. … … 11.Comunicare în situații de urgențăÎn etapa premergătoare activării situației de urgență și în cadrul nivelurilor de urgență, autoritatea competentă, autoritățile publice centrale/locale, operatorii economici din sectorul petrolier vor pune în practică măsurile prevăzute la pct. 11 „Rolul și responsabilitățile autorității competente, autorităților publice centrale, operatorilor economici din sectorul petrolier, premergătoare activării situației de urgență“ din planul de urgență.Informările și comunicările vor fi transmise managerului de criză – Ministerul Energiei – în calitate de autoritate competentă, conform prevederilor art. 2 lit. ac) din Legea nr. 85/2018.Date de contact ale Ministerului Energiei:adresă: Splaiul Independenței nr. 202 E, sectorul 6, Bucureștifax: 021 3156590e-mail: office.cabinet@energie.gov.ro; oildata@energie.gov.roToți operatorii din industria petrolieră vor desemna și comunica autorității competente un punct unic de contact, disponibil nonstop.Deciziile și măsurile dispuse de managerul de criză/autoritatea competentă se publică pe pagina de internet a Ministerului Energiei și vor fi transmise prin fax și poștă electronică, iar confirmarea primirii acestora se va efectua telefonic și/sau prin poștă electronică. … 12.Simulare răspuns pentru scenariile din planul de urgențăScenariile de risc referitoare la aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere în România sunt prevăzute la pct. 6 „Scenarii de risc“ din planul de urgență, respectiv:– scenariul 1: deficiențe pe direcțiile de transport din import; … – scenariul 2: defecțiuni tehnice în Sistemul național de transport al țițeiului; … – scenariul 3: defecțiuni/dezechilibre în activitatea de producție țiței și/sau produse petroliere; … – scenariul 4: defecțiuni/dezechilibre în activitatea de stocare a țițeiului și/sau produselor petroliere; … – scenariul 5: condiții meteo extreme; … – scenariu 6: lipsa surselor de aprovizionare cu țiței și/sau produse petroliere din surse externe. … Anual, autoritatea competentă convoacă operatorii din industria petrolieră la întâlniri de lucru în care vor fi identificate și analizate atât cauzele care pot conduce la afectarea aprovizionării cu țiței și/sau produse petroliere în România, cât și măsurile necesare pentru a se asigura siguranța în aprovizionarea cu țiței și/sau produse petroliere.Aceste întâlniri se pot organiza atât la sediul autorității competente sau al operatorilor din industria petrolieră, cât și prin teleconferință. … 13.Grupul interinstituțional pentru gestionarea situațiilor de urgență, nivel de crizăConform prevederilor pct. 15 „Managerul de criză“ din planul de urgență, autoritatea competentă poate institui prin ordin al ministrului de resort un grup interinstituțional pentru gestionarea situațiilor de urgență, nivel de criză.În cadrul grupului pot fi desemnați reprezentanți ai administrației publice centrale/locale și ai operatorilor economici producători/furnizori de țiței și/sau produse petroliere, după caz.În situația constituirii grupului de lucru, acesta va stabili programul și termenele de punere în circulație a stocurilor de urgență și va acționa conform prezentelor proceduri. …
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Conectat cu
Permit crearea unui cont
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Vă rugăm să vă autentificați pentru a comenta
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nouCele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
wpDiscuz
0
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x
Pentru a oferi cea mai buna experiența, utilizăm tehnologii cookie. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta în mod negativ anumite caracteristici și funcții ale siteului.
Functional
Mereu activ
Stocarea sau accesul tehnic este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de abonat sau utilizator sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistii
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
A apărut o problemă la raportarea acestei postări.
Blocare membru?
Vă rugăm să confirmați că doriți să blocați acest membru.
Nu vei mai putea:
Vedeți postările membrilor blocați
Menționați acest membru în postări
Invitați acest membru în grupuri
Trimite mesaj acestui membru
Adăugați acest membru ca conexiune
Vă rugăm să rețineți:
Această acțiune va elimina și acest membru din conexiunile dvs. și va trimite un raport administratorului site-ului.
Vă rugăm să acordați câteva minute pentru finalizarea acestui proces.