Informatii Document
Emitent: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 88 din 2 februarie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Nu exista acte referite de acest act | |
Acte care fac referire la acest act: | |
a informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor
+
Capitolul IDispoziţii generale1. Obiectul prezentei proceduri îl reprezintă predarea, primirea informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare existente în evidenţele fiscale la data de 31 ianuarie 2011.2. Organele fiscale participante la procedura de predare-primire sunt:a) organele fiscale în a căror administrare s-au aflat sediile secundare, denumite în continuare organe fiscale predătoare; … b) organul fiscal competent în administrarea contribuabilului care a înfiinţat respectivele sedii secundare, denumit în continuare organ fiscal primitor; … c) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti cărora le revin sarcini pe linia coordonării şi monitorizării procedurilor de predare-primire desfăşurate pe raza lor de competenţă. … +
Capitolul IIDesfăşurarea proceduriiA. Predarea-primirea informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare prevăzute la cap. 1 se va efectua, potrivit calendarului, prin parcurgerea următoarelor etape:1. transferul electronic al informaţiilor existente în evidenţele fiscale la data de 31 ianuarie 2011 în următoarele baze de date: DECIMP, SACF şi, după caz, OBLIG, de către organul fiscal predător;2. emiterea, de către organul fiscal predător, a certificatului de atestare fiscală, cuprinzând creanţele fiscale existente în sold la data de 31 ianuarie 2011;3. întocmirea procesului-verbal de predare-primire a informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare de către organul predător.3.1. Procesul-verbal reprezintă documentul justificativ care stă la baza înregistrării în contabilitatea creanţelor bugetare a predării-primirii dintre unităţile fiscale. Totodată, într-o prezentare sintetică, acesta reflectă situaţia fiscală a sediului secundar, reprezentând un instrument de semnalare, de către organul fiscal predător, şi de sesizare, de către organul fiscal primitor, a neregularităţilor din evidenţa fiscală a sediilor secundare supuse procedurii de predare-primire.3.2. Informaţiile referitoare la sediile secundare, prevăzute la pct. 1b din procesul-verbal, vor fi completate de unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal predător.3.3. Informaţiile înscrise la pct. 1 b din procesul-verbal se transmit unităţii Trezoreriei Statului primitoare de către organul fiscal primitor în format electronic – prin e-mail (format. pdf scanat) şi/sau printr-un fişier electronic care cuprinde toate informaţiile respective. Modelul formularului fişierului electronic şi procedura de utilizare a acestuia vor fi stabilite de Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică şi Direcţia generală de tehnologia informaţiei.4. transmiterea electronică de către organul fiscal predător, în primele 10 zile lucrătoare ale lunii februarie 2011, a următoarelor documente:a) certificatul de atestare fiscală (în format .pdf); … b) procesul-verbal de predare-primire a informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare (în format .pdf şi .xls); … 5. confirmarea primirii informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare şi a preluării administrării acestora de către organul fiscal primitor, potrivit calendarului, în cel mult 5 zile de la data primirii procesuluiverbal. Această operaţiune se desfăşoară după verificarea corectitudinii informaţiilor primite, semnarea şi retransmiterea electronică (în format. pdf) a procesului-verbal, semnat de către conducătorul organului fiscal primitor.B. Transmiterea în format hârtie a unor componente ale dosarului fiscal, ulterior predării-primirii informaţiilor şi/sau a documentelor privind creanţele fiscale ale sediilor secundare, se va face numai la cererea scrisă şi justificată a organului fiscal primitor. +
Capitolul IIIDispoziţii tranzitorii1. Eventualele plăţi efectuate de către sediile secundare la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale predătoare, ulterior datei de 31 ianuarie 2011, se vor transfera la unitatea de Trezorerie a Statului la care este arondat organul fiscal care a preluat respectivele sedii secundare în vederea stingerii obligaţiilor fiscale existente în evidenţa analitică pe plătitori. Unităţile Trezoreriei Statului vor comunică zilnic organelor fiscale predătoare informaţiile cu privire la sumele virate eronat de sediile secundare, iar acestea vor furniza unităţilor Trezoreriei Statului informaţii cu privire la unitatea Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal care a preluat spre administrare sediile secundare, inclusiv cu privire la codul de identificare fiscală al contribuabilului care a înfiinţat respectivele sedii secundare.2. Operaţiunile de transfer prevăzute la pct. 1 se efectuează de către unităţile Trezoreriei Statului predătoare, pe bază de ordine de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), până la data de 30 aprilie 2011. După această dată, eventualele plăţi efectuate eronat de către sediile secundare la unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale predătoare se vor returna plătitorilor.3. După data de 31 ianuarie 2011, organele fiscale predătoare nu vor mai efectua nicio operaţiune în evidenţa fiscală a sediului secundar şi nu vor mai emite niciun document pe seama acestuia.4. În situaţia constatării de către organul fiscal primitor a unor neconcordanţe, creanţele fiscale ale sediului secundar vor fi preluate spre administrare de către acesta, urmând ca în termen de 5 zile de la semnalarea acestor neconcordanţe organul fiscal predător să comunice printr-o notă justificativă motivele existenţei acestora. Eventualele corecţii în evidenţa fiscală ale acestor neconcordanţe se vor realiza de către organul fiscal primitor pe baza notei justificative, fără transferul sumelor care fac obiectul neconcordanţelor între unităţile Trezoreriei Statului din cadrul organului fiscal predător şi organul fiscal primitor.5. Organele fiscale primitoare vor notifica contribuabilii despre preluarea în administrare a creanţelor fiscale ale sediilor secundare, precum şi unitatea Trezoreriei Statului şi conturile în care acestea vor fi achitate.6. Organele fiscale predătoare vor notifica terţii popriţi (inclusiv instituţiile bancare) cu privire la conturile deschise la unităţile Trezoreriei Statului unde urmează a se vira sumele reţinute după data de 1 februarie 2011.––-