PROCEDURĂ DE LUCRU din 19 octombrie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 951 din 20 octombrie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 437 19/10/2023
ART. 1REFERIRE LALEGE 277 07/12/2011
ART. 1REFERIRE LAOG 24 25/08/2010
ART. 2REFERIRE LALEGE 142 18/07/2012
ART. 2REFERIRE LAOUG 66 29/06/2011
ART. 3REFERIRE LACOD CIVIL (R) 17/07/2009
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 437 19/10/2023
ActulCONTINUT DEORDIN 437 19/10/2023
ActulREFERIT DEORDIN 437 19/10/2023





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 437 din 19 octombrie 2023, publicat în MOnitorul Oficial al României, Partea I, nr. 951 din 20 octombrie 2023.
 + 
Articolul 1Obiectul procedurii de lucruPrezenta procedură de lucru stabilește cadrul juridic, administrativ și operațional în temeiul căruia se asigură implementarea prevederilor titlului IV capitolul III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanțarea, gestionarea și monitorizarea politicii agricole comune și de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013 și ale Ordonanței Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operațiunilor care fac parte din sistemul de finanțare prin Fondul European de Garantare Agricolă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 277/2011, cu modificările ulterioare, prin schimbul de informații dintre: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), prin structura de control ex-post (SCEP) și Direcția pentru coordonarea agențiilor de plăți (DCAP), Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură Central (APIA) și Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură centru județean (APIA CJ), denumite în continuare entități publice.
 + 
Articolul 2Obligațiile entităților publice implicate2.1.SCEP din cadrul MADR are următoarele obligații:a)să solicite APIA și DCAP informațiile, precum și documentația necesară cu privire la operațiunile care fac parte din sistemul de finanțare prin Fondul european de garantare agricolă (FEGA), conform prevederilor titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului și ale Ordonanței Guvernului nr. 24/2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 277/2011, cu modificările ulterioare;b)să transmită APIA în termen de 30 de zile calendaristice de la aprobare rapoartele de control și documentele care stau la baza întocmirii acestora, realizate la întreprinderile care fac obiectul controlului ex-post;c)să transmită către DCAP informațiile/documentele, în formatul și termenul solicitat de Direcția generală pentru agricultură și dezvoltare rurală (DG AGRI);d)să valorifice rezultatele altor autorități cu atribuții de control/audit, iar în cazul în care acestea nu sunt însușite de către echipa de control din cadrul structurii de control ex-post, să motiveze lipsa neînsușirii rezultatului controlului/auditului;e)pentru valorificarea constatărilor echipelor de control să organizeze întâlniri de lucru cu APIA cel puțin de două ori pe an, de regulă, în prima zi lucrătoare de luni a lunilor iulie și decembrie;f)să participe în calitate de invitați la deschiderea și închiderea misiunilor de audit realizate de DG AGRI la APIA pentru măsurile ce intră sub incidența regulamentului;g)să participe la întrunirile organizate de APIA și/sau DCAP privind aplicarea reglementărilor specifice măsurilor ce intră sub incidența titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului, ori de câte ori se solicită acest lucru.2.2.DCAP din cadrul MADR are următoarele obligații:a)să transmită anual până la data de 1 aprilie a anului următor încheierii exercițiului financiar, către SCEP – MADR, informații privind plățile efectuate în anul financiar FEGA finalizat la 15 octombrie, respectiv tabelul cu X;b)să transmită anual până la data de 1 aprilie către SCEP – MADR tabelul 104 – date defalcate conform nomenclatorului bugetar, pe tip de cheltuieli și venituri;c)să transmită către SCEP – MADR, în termen de 15 zile, orice informații referitoare la desfășurarea anchetelor DG AGRI privind măsurile ce intră sub incidența titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului;d)să participe la întrunirile organizate de SCEP – MADR privind aplicarea reglementărilor cu privire la măsurile ce intră sub incidența prevederilor titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului, ori de câte ori este necesar acest lucru.2.3.APIA are următoarele obligații:2.3.1.APIA:a)să transmită în termen de 15 zile informații privind plățile și documentele de plată referitoare la întreprinderile care fac obiectul controlului ex-post, în format digital;b)să transmită în termen de 15 zile baza de date cu plățile efectuate de APIA în anul financiar FEGA controlat care nu sunt incluse în tabelul cu X, dacă este cazul;c)să transmită în termen de 15 zile copii ale dosarelor de plată privind întreprinderile care fac obiectul controlului ex-post, în format digital, în ordine cronologică, urmărindu-se să nu existe documente lipsă și documente scanate incomplete;d)să transmită până la data de 15 iunie versiunea procedurilor operaționale pentru controlul administrativ al măsurilor care vor face obiectul controlului ex-post;e)să transmită până la data de 15 iunie versiunea ghidurilor solicitantului al măsurilor care vor face obiectul controlului ex-post;f)să transmită până la data de 15 iunie versiunea procedurilor operaționale de inspecție a măsurilor care vor face obiectul controlului ex-post;g)să transmită în termen de 15 zile raportul organismului de certificare pentru FEGA elaborat pe anul financiar controlat de către autoritatea de audit;h)să transmită SCEP – MADR în termen de 15 zile rapoartele de audit public intern ce cuprind misiuni de audit pentru măsurile ce intră sub incidența titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului;i)să transmită SCEP – MADR invitație de participare la deschiderea și închiderea misiunilor de audit realizate de DG AGRI pentru măsurile ce intră sub incidența regulamentului;j)să participe în calitate de invitați la deschiderea și închiderea misiunilor de audit realizate de DG AGRI la SCEP – MADR pentru măsurile ce intră sub incidența regulamentului;k)să participe la întrunirile organizate de SCEP – MADR privind aplicarea reglementărilor specifice măsurilor ce intră sub incidența titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului, ori de câte ori se solicită acest lucru;l)să verifice rapoartele de control ex-post și, pe baza propriilor verificări, să fundamenteze și, după caz, să emită note de închidere sau titluri de creanță;m)să transmită în termen de 15 zile documentele încheiate la nivelul APIA ca urmare a recomandărilor făcute de echipa de control în raportul de control ex-post;n)pentru situațiile în care titlurile de creanță emise ca urmare a rapoartelor de control ex-post au fost contestate în instanță, să transmită SCEP – MADR în termen de 15 zile o copie a deciziilor/sentințelor civile, în același termen urmând a fi transmisă și o copie a deciziei de soluționare a contestațiilor prin care a fost admisă/respinsă contestația;o)să transmită în termen de 15 zile extras din Registrul debitorilor și documentele care atestă recuperarea debitului stabilit ca urmare a controlului ex-post;p)să transmită în termen de 15 zile documentele care atestă raportarea neregulilor către Comisia Europeană, precum și documentul din care să reiasă numărul de referință al Oficiului European de Luptă Antifraudă din cadrul Comisiei Europene (numerele de notificare SGN), informații care sunt necesare completării anexei nr. VII din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 128/2022 pe care SCEP o transmite către Comisia Europeană;q)să inițieze și să monitorizeze recuperarea sumelor utilizate necorespunzător conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea și sancționarea neregulilor apărute în obținerea și utilizarea fondurilor europene și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările și completările ulterioare;r)să transmită în termen de 15 zile documentele care atestă recuperarea debitului;s)să comunice în termen de 15 zile instruirile organizate pentru măsurile ce intră sub incidența titlului IV cap. III din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European și al Consiliului;t)să desemneze o persoană care să asigure colaborarea directă și permanentă cu SCEP – MADR.2.3.2.APIA CJ:a)să transmită către SCEP – MADR copii ale dosarelor de plată privind întreprinderile care fac obiectul controlului ex-post și sunt gestionate la nivel județean, în format digital, în ordine cronologică, urmărindu-se să nu existe documente lipsă și documente scanate incomplete;b)să verifice rapoartele de control ex-post și, pe baza propriilor verificări, să fundamenteze și, după caz, să emită note de închidere sau titluri de creanță;c)să transmită în termen de 15 zile documentele încheiate la nivelul APIA CJ ca urmare a recomandărilor făcute de echipa de control în raportul de control ex-post;d)pentru situațiile în care titlurile de creanță emise ca urmare a rapoartelor de control ex-post au fost contestate în instanță, să transmită SCEP – MADR în termen de 15 zile o copie a deciziilor/sentințelor civile, în același termen urmând a fi transmisă și o copie a deciziei de soluționare a contestațiilor prin care a fost admisă/respinsă contestația. + 
Articolul 3Prevederi generale și finale3.1.Entitățile publice implicate își vor furniza reciproc informațiile solicitate de cealaltă autoritate publică în termenul prevăzut în scrisoarea de solicitare de informații sau în orice alt termen convenit de comun acord, cu respectarea cadrului legal în vigoare.3.2.Solicitarea de informații se va efectua în scris, fiind transmisă pe suport hârtie și/sau în format electronic (e-mail, CD etc.), și va cuprinde:a)stabilirea clară a informațiilor solicitate;b)scopurile în care vor fi utilizate informațiile;c)justificarea necesității informațiilor, în vederea exercitării atribuțiilor legale;d)termenul în care trebuie furnizate informațiile;e)funcția, numele și prenumele persoanei/persoanelor și datele de contact pentru furnizarea informațiilor suplimentare;f)toate termenele se calculează de la înregistrarea la registratura destinatarului, cu excepția documentelor prevăzute la pct. 2.3.1 lit. m), n), q) și la pct. 2.3.2 lit. c) și d) când termenele se calculează de la data înregistrării la registratura APIA sau AP IA CJ;g)termenele se calculează în conformitate cu prevederile Codului civil și sunt maximale.3.3.În situații excepționale, informațiile pot fi solicitate prin poșta electronică, răspunzându-se tot prin poșta electronică, sub rezerva transmiterii ulterioare, în formatul stabilit la pct. 3.2, atât a solicitării, cât și a răspunsului.3.4.Dacă entitatea publică nu deține informațiile solicitate, va comunica acest lucru în termen de 5 zile, cu excepția situației prevăzute la pct. 3.3, când răspunsul va fi transmis în termen de 3 zile.3.5.Entitatea publică implicată care primește informațiile le va utiliza exclusiv în scopurile legale și indicate în solicitare. Dacă autoritatea publică intenționează să utilizeze informațiile în alte scopuri decât cele pentru care au fost solicitate, aceasta va solicita acordul scris al celeilalte părți.3.6.Entitatea publică implicată se angajează să păstreze confidențialitatea informațiilor astfel primite, orice dezvăluire publică făcându-se doar cu acceptul prealabil al celeilalte autorități, procedându-se astfel:a)entitatea publică ce transmite informațiile va preciza documentele sau părțile din documente care au caracter confidențial;b)entitatea publică ce primește informațiile are obligația de a respecta caracterul confidențial al informațiilor primite;c)entitatea publică ce trimite solicitarea de informații poate cere ca însăși solicitarea să poată fi considerată confidențială.3.7.Pe parcursul implementării activităților din cadrul prezentei proceduri de lucru, entitățile publice au obligația să ia toate măsurile necesare pentru evitarea situațiilor de natură să determine apariția conflictelor de interese.3.8.Entitățile publice implicate în aplicarea procedurii asigură colaborarea directă dintre experții din cadrul SCEP – MADR, DCAP – MADR, APIA și APIA CJ.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x