PROCEDURA DE IMPLEMENTARE din 22 februarie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 212 din 8 martie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulMODIFICAT DEORDIN 101 22/03/2006
ActulMODIFICAT DEORDIN 172 17/05/2006
ActulMODIFICAT DEORDIN 233 20/06/2006
ActulMODIFICAT DEORDIN 364 30/11/2006
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHG 2139 30/11/2004
ActulREFERIRE LALEGE 346 14/07/2004
ActulREFERIRE LAORDIN 55 23/03/2004
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003
ActulREFERIRE LAORDIN 64 22/02/2006
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 55 23/03/2004
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 143 27/07/1999
ANEXA 2REFERIRE LAORDONANTA 27 26/01/2006 ART. 6
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 64 22/02/2006
ActulCONTINUT DEORDIN 64 22/02/2006
ActulMODIFICAT DEORDIN 101 22/03/2006
ActulMODIFICAT DEORDIN 172 17/05/2006
ActulMODIFICAT DEORDIN 233 20/06/2006
ActulMODIFICAT DEORDIN 364 30/11/2006





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 64 din 22 februarie 2006, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 212 din 8 martie 2006.
1.Obiectivul ProgramuluiObiectivul principal al Programului pentru sprijinirea dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii prin fonduri în limita sumelor plătite pentru profitul brut reinvestit, denumit în continuare Program, îl constituie creșterea competitivității și capitalizarea întreprinderilor mici și mijlocii, realizându-se astfel o mai bună consolidare a capitalului autohton în perspectiva integrării României în Uniunea Europeană și a competiției la care vor fi supuse aceste societăți pe piața unică. Prin Program se alocă fonduri în valoare de până la 100 mii lei (RON)/beneficiar, în limita impozitului pe profit datorat și plătit, aferent anului 2005.2.Bugetul ProgramuluiBugetul alocat Programului pentru anul bugetar 2006 este de 8,1 milioane lei (RON), din care:a)8,07 milioane lei (RON) pentru alocarea de fonduri conform pct. 5.1;b)0,03 milioane lei (RON) la dispoziția Agenției Naționale pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație, constând în cheltuieli pentru implementarea, promovarea, administrarea, monitorizarea și evaluarea Programului.3.Beneficiari eligibili(1)Pot beneficia de alocații financiare nerambursabile în cadrul Programului agenții economici, dacă îndeplinesc cumulativ la data solicitării următoarele criterii de eligibilitate:a)sunt persoane juridice (societăți comerciale/societăți cooperative), așa cum sunt definite de Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare;b)nu sunt în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității;c)realizează o cifră de afaceri netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau dețin active totale care nu depășesc echivalentul în lei a 43 milioane euro, conform ultimei situații financiare aprobate; prin active totale se înțelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans;d)au numărul mediu scriptic anual de personal de până la 249 de salariați;e)au capital social integral privat, sunt înregistrate și își desfășoară activitatea pe teritoriul României;f)au cel puțin un an de la înființare la data depunerii cererii-tip pentru alocarea de fonduri;g)și-au îndeplinit obligațiile exigibile de plată a impozitelor către bugetul general consolidat;h)și-au îndeplinit obligațiile exigibile de plată a impozitelor către bugetele locale;i)au încheiat anul fiscal anterior anului în curs cu bilanț pozitiv și au reinvestit în tot sau în parte profitul;j)nu au aplicat amortizarea accelerată prevăzută de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, pentru activele pentru care solicită fonduri în cadrul Programului.(2)Întreprinderea este obligată să mențină investiția pentru care va beneficia de alocații financiare nerambursabile în cadrul Programului pentru o perioadă de minimum 5 ani.(3)Nu se acordă alocații financiare în cadrul Programului pentru activități legate de producția, procesarea sau comercializarea produselor prevăzute în anexa nr. 3 la Regulamentul privind ajutorul de stat pentru întreprinderile mici și mijlocii, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 55/2004, cu modificările și completările ulterioare.(4)Întreprinderile care în ultimii 3 ani au beneficiat de ajutoare de stat în valoare totală de 400 mii lei (RON) cumulat nu beneficiază de prevederile Programului.(5)Întreprinderea va restitui fondurile alocate prin Program împreună cu dobânzile și penalitățile stabilite de prevederile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările ulterioare, pentru întârzierea plății datoriilor bugetare, în situația în care se constată ulterior că nu au fost îndeplinite criteriile de eligibilitate prevăzute la pct. 3 alin. (1), (2), (3) și (4) din Program.4.Cheltuieli eligibileSunt eligibile sumele cheltuite în anul 2005, din profit, pentru investiții în:a)active corporale:– echipamente tehnologice (mașini, utilaje și instalații de lucru) – grupa 2 subgrupa 2.1 – Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe;– computere și echipamentele periferice ale acestora;b)active necorporale:– brevete, drepturi de autor, licențe, mărci de comerț sau de fabrică și alte valori similare, precum și achiziționarea ori producerea programelor informatice.5.Tipurile de ajutor financiar5.1.(1)Prin Program se alocă 75% din sumele cheltuite în anul 2005, din profit, dar nu mai mult de 100 mii lei (RON), pentru achiziționarea de active corporale și necorporale, prevăzute la pct. 4, facturate și achitate după 1 ianuarie 2005 și puse în funcțiune până la 31 decembrie 2005.Exemple de calcul:– în anul 2005 agentul economic a achiziționat din profit un echipament tehnologic în valoare de 20 mii lei (RON); prin Program se alocă 20 mii lei (RON) x 75% = 15 mii lei (RON); sumele astfel calculate nu trebuie să depășească impozitul pe profit datorat și plătit, aferent anului 2005;– în anul 2005 un agent economic a achiziționat un echipament tehnologic în valoare de 100 mii lei (RON) 60 mii lei (RON) din credit și 40 mii lei (RON) din profit; prin Program se alocă 40 mii lei (RON) x 75% = 30 mii lei (RON); sumele astfel calculate nu trebuie să depășească impozitul pe profit datorat și plătit, aferent anului 2005.(2)Beneficiarii fondurilor alocate prin Program sunt obligați să asigure din surse proprii, care nu sunt atinse de ajutorul de stat, minimum 25% din costurile eligibile aferente investiției.(3)Alocațiile financiare vor fi acordate numai dacă activele achiziționate sunt noi, introduse pe piață și puse în funcțiune cu respectarea reglementărilor tehnice aplicabile și pentru care nu s-a aplicat amortizarea accelerată prevăzută de Legea nr. 571/2003.(4)Nu se acordă alocații financiare pentru activele corporale și necorporale achiziționate în sistem de leasing și pentru activele corporale second hand.(5)Nu se acceptă deconturi de cheltuieli prin efectuarea de plăți compensatorii între părțile contractante.6.Modalitatea de derulare a Programului6.1.(1)Beneficiarul potențial va înainta, personal sau prin poștă, cererea-tip pentru alocarea de fonduri prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta procedură la sediul Agenției Naționale pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii și Cooperație (ANIMMC) – Unitatea de implementare a Programului (UIP), însoțită de următoarele documente justificative:a)certificat constatator în original, emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își are sediul agentul economic, în care să se menționeze următoarele informații: datele de identificare, codul unic de înregistrare, reprezentanții legali ai societății, domeniul principal de activitate, sediul principal, sediile secundare, punctele de lucru, data ultimei mențiuni înscrise în registru și obiectul acesteia, structura acționariatului, situația societății (dacă este în stare de funcționare, dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvență, faliment sau suspendare temporară a activității);b)copie certificată de pe certificatul de înregistrare emis de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul în a cărui rază teritorială își are sediul agentul economic, de pe anexele la certificatul de înregistrare sau/și de pe certificatele de înscriere de mențiuni, după caz;c)dovada cifrei de afaceri anuale nete, a activelor totale și a numărului mediu anual de salariați (anexele nr. 2 și 3 la prezenta procedură);d)certificate fiscale în original sau în copie legalizată, emise conform prevederilor legale, privind îndeplinirea obligațiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor și datoriilor la bugetul general consolidat, pentru toate punctele de lucru;e)certificate de atestare fiscală în original sau în copie legalizată, emise conform prevederilor legale, privind îndeplinirea obligațiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor și datoriilor la bugetele locale, pentru toate punctele de lucru;f)copie certificată de pe situațiile financiare pe anul 2005 (bilanț, cont de profit și pierderi, situația activelor, situația repartizării profitului) și de pe Declarația 101, depuse și înregistrate la administrația financiară;g)documente în copie certificată, care atestă achiziționarea și achitarea investiției (facturi și/sau declarații vamale, extrase de cont, ordine de plată, chitanțe fiscale);h)documente în copie certificată, care atestă achitarea impozitului pe profit, aferent exercițiului financiar al anului 2005 (ordine de plată, extrase de cont, foi de vărsământ etc.);i)declarație pe propria răspundere că activul (activele) achiziționat (achiziționate) este nou (sunt noi), că nu aplică pentru acestea amortizarea accelerată prevăzută în Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, și că acestea au fost puse în funcțiune până la data de 31 decembrie 2005;j)copie certificată de pe fișa de amortizare a activului achiziționat, cu codul de clasificare al acestuia;k)declarație pe propria răspundere din care să rezulte pentru ce activități solicită alocația, pentru operatorii economici care au declarate și autorizate activități legate de producția, procesarea sau comercializarea produselor prevăzute în anexa nr. 3 la Regulamentul privind ajutorul de stat pentru întreprinderile mici și mijlocii, pus în aplicare prin Ordinul președintelui Consiliului Concurenței nr. 55/2004, cu modificările și completările ulterioare;l)declarație pe propria răspundere privind valoarea investițiilor efectuate din profit, pentru care se solicită alocație financiară.(2)Cererea-tip pentru alocarea de fonduri și celelalte documente, copii certificate, declarații pe propria răspundere, poartă semnătura în original a reprezentantului legal sau a împuternicitului agentului economic, caz în care se anexează la cerere o împuternicire în original, semnată și ștampilată de reprezentantul legal al solicitantului, precum și copie de pe buletinul/cartea de identitate al/a persoanei autorizate/împuternicite. Cererile și celelalte documente vor fi semnate de aceeași persoană (reprezentant legal sau împuternicit).(3)Cererea-tip pentru alocarea de fonduri se completează în limba română, prin tehnoredactare sau prin scriere cu majuscule.(4)Prin copii certificate, în cadrul Programului, se înțelege fotocopii cu ștampila agentului economic, semnătura reprezentantului legal/împuternicitului și mențiunea "conform cu originalul".(5)Prin copie legalizată se înțelege o fotocopie autentificată conform legii de notarul public sau de alt organism autorizat.(6)Formularul cererii-tip și modelul declarațiilor sunt disponibile pe pagina web a ANIMMC, la adresa www.animmc.ro, la sediile oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici și mijlocii și cooperație, ori în Monitorul Oficial al României, Partea I.6.2.Evaluarea cererilor-tip pentru alocarea de fonduri în condițiile prevăzute de Program va fi efectuată de către UIP.6.3.Acordarea fondurilor se face pe baza documentelor justificative prezentate de beneficiar.7.Procedura de înregistrare, evaluare și selecție a beneficiarilor7.1.(1)Cererea-tip pentru alocarea de fonduri, completată, însoțită de documentele justificative, va fi înregistrată la UIP, în Registrul special al Programului, menționându-se data, ora și numărul de înregistrare al cererii.(2)Înregistrarea cererilor-tip pentru alocarea de fonduri va începe după intrarea în vigoare a prezentului ordin și se va efectua conform următorului program: luni-vineri, orele 8,30-16,30.7.2.UIP va analiza documentele prevăzute la pct. 6.1 alin. (1), în ordinea înregistrării la ANIMMC, și va evalua dosarele din punctul de vedere al conformității criteriilor de eligibilitate a beneficiarilor, activităților și investițiilor eligibile.7.3.În cazul în care cererea-tip pentru alocarea de fonduri nu este completată corect sau nu este însoțită de toată documentația necesară ori există neconcordanțe în informațiile furnizate, aceasta va fi respinsă. Procesul de evaluare se va relua de la data înregistrării unei noi cereri-tip pentru alocarea de fonduri, cu completările și corecțiile corespunzătoare efectuate.7.4.UIP va transmite solicitanților o notificare cu privire la alocarea fondurilor, iar alocarea fondurilor se va realiza în termen de 25 de zile lucrătoare de la data transmiterii notificării.7.5.Termenul maxim până la care se primesc cereri în cadrul acestui program este 5 decembrie 2006.8.ConfidențialitateDocumentele justificative depuse de solicitanți în cadrul Programului sunt confidențiale, membrii UIP având obligația de a nu dezvălui informațiile menționate în acestea către terțe persoane.9.Prevederi finale9.1.ANIMMC, prin membrii UIP, are dreptul să verifice respectarea de către beneficiari a condițiilor impuse de prezentul ordin.9.2.În vederea asigurării monitorizării, beneficiarii alocațiilor financiare nerambursabile au obligația de a raporta efectele participării la Program către UIP din cadrul ANIMMC, pentru o perioadă de 5 ani, începând cu anul următor acordării alocației financiare nerambursabile, prin completarea și transmiterea prin poștă, fax sau e-mail a formularului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta procedură. Perioada de transmitere a formularului de raportare tehnică este 1-30 aprilie a anului următor expirării exercițiului financiar de referință. + 
Anexa nr. 1la procedură
CERERE – TIP
pentru alocarea de fonduri în cadrul Programului pentru sprijinirea dezvoltării
întreprinderilor mici și mijlocii prin fonduri în limita sumelor plătite pentru profitul brut reinvestit
(Se completează toate rubricile în limba română, prin tehnoredactare.)
Subscrisa:Denumirea societății comerciale ……………………………..Adresa ……………………………………………………Telefon ……… fax …….., e-mail ……………………….Data înregistrării societății comerciale ……………………..Numărul de înmatriculare în registrul comerțului ………………Codul fiscal ………………………………………………Codul unic de înregistrare ………………………………….Cont (5070) nr. ………… deschis la Trezoreria …………….solicit alocarea sumei de ……… RON , reprezentând 75% din sumele cheltuite din profit în anul 2005, dar nu mai mult de 100 mi lei RON și de valoarea impozitului pe profit datorat și achitat pe anul 2005, pentru investiții în active corporale/necorporale prevăzute la pct. 4 din Program.În ultimii 3 (trei) ani:[] nu am beneficiat de ajutor de stat;[] am beneficiat de următoarele ajutoare de stat:

Nr. Crt. Anul acordării ajutorului de stat Forma ajutoruluide stat Instituția finanțatoare Programul prin care a beneficiatde finanțare Cuantumul ajutorului de stat acordat -lei RON-
TOTAL lei RON

în conformitate cu prevederile Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificările și completările ulterioare.Anexez la prezenta următoarele documente prevăzute la pct. 6.1 (1) din Procedura de implementare a Programului:┌─────┐1. Certificatul constatator, în original, emis de │ │Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă ├─────┤│ │Tribunalul din raza teritorială a sediului │ │întreprinderii, care va cuprinde: ├─────┤│ │[] datele de identificare ale societății; ├─────┤│ │[] codul unic de înregistrare; ├─────┤│ │[] acționarii/asociații ├─────┤│ │[] reprezentanții legali ai societății; │ │├─────┤[] domeniul de activitate principal și domeniile │ │de activitate secundare ├─────┤│ │[] punctele de lucru și alte sedii secundare ale │ │societății; ├─────┤│ │[] fond de comerț; ├─────┤│ │[] situația societății (dacă este în stare de │ │funcționare, dizolvare, reorganizare judiciară, │ │lichidare, insolvență, faliment sau suspendare │ │temporară a activității); ├─────┤│ │[] data ultimei mențiuni înscrise în registru și │ │obiectul acesteia; ├─────┤│ │2. copie certificată a Certificatului de Înregistrare │ │emis de Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă │ │tribunalul în a cărei rază teritorială își are │ │sediul agentul economic, a anexelor la Certificatul │ │de înregistrare sau/și a certificatului de înscriere │ │mențiuni, după caz ├─────┤3. Dovada numărului mediu anual de salariați, a cifrei │ │de afaceri anuală netă și activelor totale, anexa nr. 2 │ │și anexa nr. 3 la Procedură ├─────┤4. Certificatul fiscal privind îndeplinirea obligațiilor │ │de plată la bugetul general consolidat, în original │ │sau în copie legalizată, eliberat de Direcțiile │ │Generale Teritoriale ale Finanțelor Publice, pentru │ │toate punctele de lucru; ├─────┤5. Certificatul de atestare fiscală privind îndeplinirea │ │obligațiilor de plată către bugetele locale, în │ │original sau în copie legalizată, eliberat de către │ │Direcțiile de Impozite și Taxe Locale din cadrul │ │primăriilor din raza/razele teritoriale unde societatea │ │își desfășoară activitatea, pentru toate punctele de │ │lucru. ├─────┤6. copie certificată a situațiilor financiare pe anul │ │2005 (bilanț, contul de profit și pierderi, situația │ │activelor, situația repartizării profitului) și a │ │Declarației 101, depuse și înregistrate la │ │Administrația Financiară; ├─────┤7. documente în copie certificată care atestă │ │achiziționarea și achitarea investiției (facturi și/sau │ │declarații vamale, extrase de cont, ordine de plată, │ │chitanțe fiscale); ├─────┤8. documente în copie certificată care atestă achitarea │ │impozitului pe profit, aferent exercițiului financiar │ │al anului 2005 (ordine de plată, extrase de cont, foi │ │de vărsământ ș.a); ├─────┤9. declarație pe propria răspundere că activul (activele) │ │achiziționate sunt noi, că nu aplică, pentru acestea │ │amortizarea accelerată prevăzută în Legea nr. 571/2003 │ │privind Codul Fiscal – cu modificările și completările │ │ulterioare și că acestea au fost puse în funcțiune până │ │la 31.12.2005; ├─────┤10. copie certificată de pe fișa de amortizare a activului │ │achiziționat cu codul de clasificare al acestuia; ├─────┤11. declarația pe propria răspundere din care să rezulte │ │pentru ce activități solicită alocația, pentru │ │operatorii economici care au declarate și autorizate │ │activități legate de producția, procesarea sau │ │comercializarea produselor prevăzute în anexa nr. 3 la │ │Regulamentul privind ajutorul de stat pentru │ │întreprinderile mici și mijlocii, pus în aplicare prin │ │Ordinul președintelui Consiliului Concurenței │ │nr. 55/2004, cu modificările și completările ulterioare. ├─────┤12. declarație pe propria răspundere privind valoarea │ │investițiilor efectuate din profit, pentru care se │ │solicită alocație financiară în cadrul Programului; ├─────┤13. Copia buletinului de identitate/cărții de identitate │ │a reprezentantului legal ├─────┤14. Împuternicirea reprezentantului societății solicitante, │ │care semnează documentele din cadrul programului │ │15. Copia buletinului de identitate/cărții de identitate │ │a împuternicitului. └─────┘NOTĂ:Se va nota cu X în dreptul fiecărui document numai dacă acesta este cuprins în dosar. Agenția nu-și asumă răspunderea pentru lipsa documentelor din cadrul dosarului chiar dacă acestea au fost semnate ca fiind incluse în cuprinsul acestuiaReprezentantul legal/împuternicitul agentului economicNumele ………………………….. ȘtampilaSemnătura ………………………..Funcția: …………………………Data semnării: …………………… + 
Anexa nr. 2la procedură
DECLARAȚIE
privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor
mici și mijlocii
I.Date de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderii______________________________________________Adresa sediului social______________________________________________Cod unic de înregistrare______________________________________________Numele și funcția______________________________________________(președintele consiliului de administrați, director general sau echivalent)II.Tipul întreprinderiiIndicați, după caz, tipul întreprinderii:[] Întreprindere autonomă În acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din situația economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va completa doar declarația, fără anexa nr. 3 la procedură.[] Întreprindere parteneră Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 3 la procedură, precum și a fișelor adiționale care se vor atașa la declarație[] Întreprindere legată Se va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate conform anexei nr. 3 la procedură, precum și a fișelor adiționale care se vor atașa la declarațieIII.Date utilizate pentru a se stabili categoria intreprinderii*1)

Exercițiul financiar de referință*2)
Numărul mediu anualde salariați Cifra de afaceri anualăneta (mii lei/mii Euro) Active totale (mii lei/mii Euro)

*1) Datele sunt calculate în conformitate cu art. 6 din OG nr. 27/2006*2) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală neta și activele totale sunt cele realizate în ultimul exercițiu financiar raportate în situațiile financiare anuale aprobate de acționari sau asociați.

Important: Precizați dacă, față de exercițiul financiar anterior, datele financiare au înregistrat modificări care determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie (respectiv micro-întreprindere,întreprindere mică, mijlocie sau mare). [] [] Nu Da (în acest caz se va completa și se va atașa o declarație referitoare la exercițiul financiar anterior)

Semnătura _____(numele și funcția semnatarului, autorizat să reprezinte întreprinderea)______Declar pe propria răspundere că datele din această declarație și din anexe sunt conforme cu realitatea.Data întocmirii ………………. ȘtampilaSemnătura …………………….

 + 
Anexa nr. 3la procedură
CALCULUL
pentru întreprinderile partenere sau legate
Secțiunile care trebuie incluse, după caz:– secțiunea A, dacă întreprinderea solicitantă are cel puțin o întreprindere parteneră (precum și orice fișe adiționale):– secțiunea B dacă întreprinderea solicitantă este legată cu cel puțin o întreprindere (precum și orice fișe adiționale).Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate

Perioada de referință
Numărul mediu anual de salariati Cifra de afaceri anuală neta(mii lei/ mii Euro Total active (mii lei/mii Euro
1. Datele*1) întreprinderii solicitante sau din situațiile financiare anuale consolidate (se vor introduce datele din tabelul B1 din secțiunea B*2)
2. Datele cumulate*1) în mod proporțional ale tuturor întreprinderilor partenere, dacă este cazul (se vor introduce datele din secțiunea A)
3. Datele cumulate ale tuturor întreprinderilor legate*1) (dacă există)-dacănu au fost deja incluse prin consolidare la pct. 1 din acest tabel (se vor introduce datele din tabelul B2 din secțiunea B)
TOTAL

*1) Datele cu privire la numărul mediu anual de salariați, cifra de afaceri anuală netă și activele totale sunt cele realizate în ultimul exercițiu financiar raportate în situațiile financiare anuale aprobate de acționari sau asociați. În cazul întreprinderilor nou înființate datele cu privire la numărul mediu anual de salariați cifra de afaceri anuală netă și activele totale se determină și se declară pe propria răspundere.*2) Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariați, sunt determinate pe baza situațiilor financiare anuale și a datelor întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situațiilor financiare anuale consolidate ale întreprinderii ori a situațiilor financiare anuale consolidate în care întreprinderea este inclusă.Datele incluse în secțiunea "Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate pentru a se stabili categoria întreprinderii" din Anexa nr. 2 la procedură. + 
Secţiunea AÎntreprinderi partenerePentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată "fișa de parteneriat" [câte o fișă pentru fiecare întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante și pentru orice întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale cărei date nu au fost încă incluse în situațiile financiare anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate], datele din această fișă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai jos.1.Date de identificare și date financiare preliminareTabelul A.1

Întreprinderea parteneri – Date de identificare Numărul mediu anual de salariați Cifra de afaceri anuală netă (miilei/mii Euro Active totale (mii lei/ mii Euro
Numele sau denumirea întreprinderii Adresa sediuluisocial Cod unic de înregistrare Numele și prenumele președinteluiconsiliului de administrație, director general sau echivalent
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Total

NOTĂ:Aceste date sunt rezultatul unui calcul proporțional efectuat pe baza "fișei de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea solicitantă este direct sau indirect parteneră.Datele introduse în secțiunea "Total" vor fi introduse la pct. 2 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (referitor la întreprinderile partenere).Aceste date rezultă din situațiile financiare anuale consolidate și din alte date ale întreprinderii partenere, dacă există, la care se adaugă în proporție de 100% datele întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră, în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar, adăugați "fișe privind legătura dintre întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate.
FIȘA DE PARTENERIAT

1.Date de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderii_________________________________________________________Adresa sediului social_________________________________________________________Codul unic de înregistrare_________________________________________________________Numele, prenumele și funcția_________________________________________________________președintelui consiliului de administratie, directorului general sau echivalent2.Date referitoare la întreprinderea legată

Perioada de referința
Numărul mediu anual de salariați*3) Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii Euro Active totale (mii lei/mii Euro
Total

*3) În cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.NOTĂ: Aceste date rezultă din conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă există.La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de această întreprindere partenera, dacă datele din conturile consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare în conturile întreprinderii partenere. Dacă este necesar, se va adăuga "fișa întreprinderii legate" pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin consolidare.3.Calculul proporționala)Indicați exact proporția deținută*4) de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin intermediul căreia se stabilește legătura de parteneriat), în întreprinderea parteneră la care se referă această fișă:__________________________________________________________________________________________________________________________________________Indicați, de asemenea, proporția deținută de întreprinderea parteneră, la care se referă această fișă, din capitalul social al întreprinderii solicitante (sau în întreprinderea legată)__________________________________________________________________________________________________________________________________________*4) Procent din capitalul social sau din drepturile de vot deținute, oricare dintre aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporția deținută de fiecare întreprindere legata în aceeași întreprindere partenerăb)Introduceți în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporțional obținut prin aplicarea celei mai mare dintre procentele la care se face referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct 1.Tabelul de parteneriat -A.2

Procent Numărul mediu anual de salariați Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii Euro) Active totale*5)(mii lei/mii Euro)
Valoare rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la datele introduseîn tabelul de la pct. 1.

*5) Active totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în avansAceste date se vor introduce în Tabelul A.1. + 
Secţiunea BÎNTREPRINDERI LEGATE1.Determinarea situației aplicabile întreprinderii care solicită încadrarea în categoria întreprinderilor mici și mijlocii:[] Cazul 1: Întreprinderea solicitantă ține situații financiare anuale consolidate sau este inclusă în situațiile financiare anuale consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B.1).[] Cazul 2: Întreprinderea solicitantă sau una ori mai multe întreprinderi legate nu întocmește/întocmesc ori nu este/nu sunt inclusă/incluse în situațiile financiare anuale consolidate (tabelul B.2).NOTĂ:Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă derivă din situațiile financiare anuale și din alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporțional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare*6).*6) Definiția întreprinderii legate din O.G.nr. 27/2006.2.Metode de calcul pentru fiecare cazCazul 1: Situațiile financiare anuale consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B.1 de mai jos.Tabelul B.1

Numărul mediu anualde salariați*7) Cifra de afaceri anualănetă (mii lei/mii Euro Active totale (mii lei/mii Euro)
Total

*7) În cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.Datele introduse în secțiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 1 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate".

Identificarea întreprinderilor incluse prin consolidare
Întreprinderea legată(denumire/date de identificare) Adresa sediului social Cod unic de înregistrare Numele și prenumelepreședintelui consiliului de administrație, director general sau echivalent
A.
B.
C.
D.
E.

NOTĂ:Întreprinderile partenere ale unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situațiile financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora și o "fișă de parteneriat" trebuie adăugate la secțiunea A.Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată (inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o "fișă privind legătura dintre întreprinderi" și se vor adăuga datele din situațiile financiare anuale ale tuturor întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.Tabelul B2

Întreprindereanumărul: Numărul mediu anualde salariați Cifra de afaceri anualănetă (mii lei/mii Euro) Active totale(mii lei/mii Euro)
1.*)
2.*)
3.*)
4.*)
2.*)
Total

*) Atașați câte o "fișă privind legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.NOTĂDatele rezultate în secțiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor introduce la pct. 3 din tabelul "Calculul pentru tipurile de întreprinderi partenere sau legate" (privind întreprinderile legate)
FIȘA
privind legătura dintre întreprinderi nr. …… din
tabelul B2, secțiunea B
(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse în
situațiile financiare anuale consolidate)
1.Date de identificare a întreprinderiiDenumirea întreprinderii___________________________________________________________________Adresa sediului social___________________________________________________________________Codul unic de înregistrare___________________________________________________________________Numele, prenumele și funcția___________________________________________________________________președintelui consiliului de administrație, directorului general sau echivalent3. Date referitoare la întreprindere

Perioada de referința
Numărul mediu anual de salariați*8) Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii Euro Active totale (mii lei/mii Euro
Total

*8) În cazul în care în situațiile financiare anuale consolidate nu există date privind numărul mediu anual de salariați, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile legate.Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secțiunea B.NOTĂ:Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din situațiile financiare anuale și din alte date aferente acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporțional datele oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate, situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost deja incluse în situațiile financiare anuale consolidate.Acest tip de întreprinderi partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora și "fișa de parteneriat" trebuie introduse în secțiunea A.

 + 
Anexa nr. 4la procedură
FORMULAR DE RAPORTARE TEHNICĂ*)
privind Programul pentru sprijinirea dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii prin fonduri în limita sumelor plătite pentru profitul brut reinvestit
(Se completează toate rubricile în limba română, prin tehnoredactare.)
Perioada pentru raportare: anul ……….Datele de identificare a societății:Denumirea societății comerciale …………………….Adresa ………………….Telefon ………, fax ………, e-mail …………..Data înregistrării societății comerciale …………..Numărul de înmatriculare în registrul comerțului ………….Codul unic de înregistrare ……………………………..Am obținut Notificarea de alocare a sumei de ….. nr. …/zz.ll.aa.Date de raportare tehnică:– Cifra de afaceri ……………………. lei;– Profitul brut ………………………. lei;– Ponderea valorii investiției finanțate din profit în totalul cifrei de afaceri ………………………..%;– Numărul mediu scriptic anual de personal …………………..;Subsemnatul/Subsemnata ………… identificat/identificată cu actul de identitate seria …… nr. ……, eliberat de …… la data de ……, cu domiciliul în localitatea …….. str. ….. nr. …., bl …., sc. …… ap, …., sectorul/județul ……. în calitate de reprezentant legal al societății ………… declar pe propria răspundere că toate informațiile furnizate și consemnate în prezentul formular sunt corecte și complete.Reprezentantul legal/împuternicitul agentului economicNumele ………………………………………..Semnătura ……………………………………..Funcția: ………………………………………Data semnării: …………………………………Ștampila……..*) Transmiterea formularului este obligatorie pentru toți beneficiarii de alocații financiare nerambursabile în cadrul Programului, pentru o perioadă de 5 ani, începând cu anul următor acordării alocației financiare de către ANIMMC.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x