PROCEDURĂ DE EMITERE din 27 august 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INVESTITIILOR SI PROIECTELOR EUROPENE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 893 din 4 septembrie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 6048 27/08/2024
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 818 11/07/2024
ART. 1REFERIRE LASTRATEGIE 11/07/2024
ART. 1REFERIRE LALEGE 221 13/07/2023
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 122 08/09/2022
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 122 08/09/2022 ART. 5
ART. 3REFERIRE LAORD DE URGENTA 122 08/09/2022
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 122 08/09/2022
ART. 5REFERIRE LALEGE 178 09/06/2022
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 124 13/12/2021 ART. 5
ART. 5REFERIRE LAORD DE URGENTA 155 03/09/2020
ART. 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 122 08/09/2022 ART. 5
ANEXA 6REFERIRE LAORD DE URGENTA 122 08/09/2022 ART. 5
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 6048 27/08/2024
ActulCONTINUT DEORDIN 6048 27/08/2024
ActulREFERIT DEORDIN 6048 27/08/2024





Notă
Aprobată prin ORDINUL nr. 6.048 din 27 august 2024, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 893 din 4 septembrie 2024.
 + 
Listă de acronime și termeni specifici

Acronim/ Termen Explicație
ADR agenție pentru dezvoltare regională
AM autoritate de management
CRI coordonatori de reforme/investiții
DCCI Direcția comunicare și cooperare internațională
DGMMRR Direcția generală management mecanism redresare și reziliență
GIV Ghid de identitate vizuală 2021-2027
MIPE Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene
MIV Manual de identitate vizuală
OI Organism intermediar
PNRR Planul național de redresare și reziliență

1.IntroducereÎn conformitate cu prevederile art. V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 122/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de transport, proiectele pentru dezvoltarea infrastructurii de management integrat al deșeurilor, proiectele privind îmbunătățirea sistemului de răspuns la risc și proiectele privind investiții în infrastructuri spitalicești, finanțate din fonduri externe nerambursabile, precum și pentru modificarea unor acte normative, aprobată prin Legea nr. 221/2023, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) are calitatea de coordonator național al comunicării și diseminării informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice din sectorul finanțărilor externe aferente Politicii de coeziune și Mecanismului de redresare și reziliență.În îndeplinirea acestui rol, MIPE este sprijinit în activitatea sa de toate celelalte instituții/organisme implicate în gestionarea fondurilor europene, cu rol de autoritate de management (AM), organism intermediar (OI) și/sau coordonator de reforme/ investiții (CRI). Acestea trebuie să raporteze lunar date, indicatori de performanță în comunicare, mesaje pe care vor să le transmită către diversele categorii de public-țintă în vederea unei analize coordonate la nivel național și a ajustării periodice a strategiei de comunicare.De asemenea, conform aceleiași ordonanțe de urgență, AM, OI și/sau CRI au obligativitatea de a solicita un aviz din partea structurii de specialitate din cadrul MIPE, pentru ghidurile și finanțările proiectelor care au ca obiectiv comunicarea și diseminarea informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice în domeniul fondurilor europene.Obligația de elaborare a procedurii care să reglementeze emiterea acestui aviz revine MIPE.MIPE, prin Direcția comunicare și cooperare internațională (DCCI), a elaborat prezenta procedură de emitere a avizului, prin care se stabilește modalitatea de obținere a avizului pentru ghidurile și finanțarea proiectelor ce au ca obiectiv comunicarea și diseminarea informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene de către AM, OI și/sau CRI.Prezenta procedură prezintă în mod clar și riguros pașii care trebuie urmați, responsabilitățile instituționale și interacțiunea dintre acestea în contextul finanțării proiectelor care au obiectivul menționat mai sus.Prezenta procedură prezintă atât rolurile fiecărei instituții înscrise în demersul proiectelor de comunicare, cât și o descriere completă a întregului proces de solicitare a avizului și a criteriilor de conformitate pentru proiectele depuse spre avizarea DCCI din cadrul MIPE.2.Roluri instituționaleInstituțiile implicate în procesul de avizare a ghidurilor solicitantului și a proiectelor ce au ca obiectiv comunicarea și diseminarea informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice în domeniul fondurilor europene sunt MIPE și AM/OI (în dubla lor calitate de autorități finanțatoare și beneficiari care implementează proiecte) și/sau CRI.2.1.Rolul Ministerului Investițiilor și Proiectelor EuropeneMIPE are un rol-cheie definit în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 122/2022, aprobată prin Legea nr. 221/2023, prin poziția de coordonator național al comunicării și diseminării informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice din sectorul finanțărilor externe aferente Politicii de coeziune și Planului național de redresare și reziliență.MIPE a elaborat Strategia de comunicare și diseminare a informațiilor publice referitoare la accesarea fondurilor europene, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 818/2024, și îndeplinește un rol important în diseminarea informațiile publice referitoare la accesarea fondurilor europene pentru perioada 2021-2027. Acest document strategic construiește cadrul de profilare a liniilor strategice de comunicare pentru proiectele care au ca obiectiv comunicarea și diseminarea informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice în domeniul fondurilor europene. Strategia de comunicare și diseminare a informațiilor publice referitoare la accesarea fondurilor europene este completată de planurile de comunicare a programelor cofinanțate din fonduri europene aferente perioadei 2021-2027, care sunt elaborate de către AM-uri.2.2.Rolul autorităților de management/organismelor intermediare și/sau al coordonatorilor de reforme/investițiiInstituțiile publice care au rol de AM/OI și/sau de CRI au obligația de a sprijini MIPE în exercitarea rolului de coordonator național al comunicării și diseminării informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice din sectorul finanțărilor externe aferente Politicii de coeziune 2021-2027 și Planului național de redresare și reziliență.

3.Avizarea ghidului solicitantuluiAM/OI au obligativitatea de a solicita un aviz din partea DCCI din cadrul MIPE, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 122/2022, aprobată prin Legea nr. 221/2023, pentru ghidurile solicitantului care au ca obiectiv comunicarea și diseminarea informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice în domeniul fondurilor europene.Astfel, AM/OI va informa coordonatorul rețelei naționale a responsabililor pentru comunicarea programelor cu privire la publicarea în consultare publică a ghidurilor solicitantului, la data publicării anunțului aferent, pentru a permite DCCI, care îndeplinește rolul de coordonator național al comunicării și diseminării informațiilor, formularea de observații și propuneri din punctul de vedere al conformității, dacă este cazul, pentru a facilita procedura de avizare a ghidului.DCCI va transmite comentarii/recomandări/observații cu cel târziu 5 zile lucrătoare înainte de data-limită a consultării publice. Dacă recomandările/comentariile/observațiile sunt preluate de către AM, atunci AM va informa DCCI asupra acestui fapt și ghidul solicitantului poate fi avizat. Avizul va fi emis în cel mult 5 zile lucrătoare de la data transmiterii formei finale a ghidului solicitantului de către AM și formulat conform modelului din anexa nr. 6.Dacă AM nu va integra comentariile primite de la coordonatorul rețelei, decizia va trebui temeinic justificată și comunicată coordonatorului rețelei, care va transmite, în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării, decizia privind acordarea avizului.Dacă DCCI nu formulează comentarii/recomandări/ observații, atunci ghidul solicitantului va fi avizat în cel mult 5 zile lucrătoare, avizul fiind comunicat AM conform modelului din anexa nr. 6.Ghidurile solicitantului pentru finanțarea operațiunilor, ce au ca obiectiv comunicarea și diseminarea informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice în domeniul fondurilor europene, trebuie să facă referire în mod obligatoriu la prevederile GIV 2021-2027 și, acolo unde este cazul, la MIV aferent perioadei 2021-2027 pentru programul respectiv. Aceasta este o precondiție pentru acordarea avizului.În cazul în care AM/OI emite un corrigendum pentru un ghid al solicitantului care vizează comunicarea, acest corrigendum trebuie, de asemenea, avizat de DCCI pentru ghidurile emise ulterior aprobării și publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei proceduri și care au fost avizate de DCCI.4.Avizarea proiectelorInstituțiile publice care au rol de AM/OI și/sau de CRI, precum și DCCI, care îndeplinește calitatea de coordonator național al comunicării și diseminării informațiilor, pot elabora și implementa proiecte care au ca obiectiv comunicarea și diseminarea informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice în domeniul fondurilor europene, prin care să implementeze măsurile prevăzute în Planul de comunicare al programelor pe care le gestionează și/sau a măsurilor de informare și comunicare cu caracter orizontal.Pentru proiectele depuse de instituțiile publice care au rol de AM/OI, care au ca obiectiv comunicarea și diseminarea informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice în domeniul fondurilor europene, ce contribuie la implementarea Planului de comunicare aferent programului gestionat, AM/OI va transmite coordonatorului național al rețelei o adresă de informare și solicitare a avizului, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 122/2022, aprobată prin Legea nr. 221/2023. Adresa va fi însoțită de o fișă/descriere a proiectului și va fi transmisă anterior depunerii cererii de finanțare prin sistemul MySMIS2021. Fișa/Descrierea proiectului trebuie să includă cel puțin elementele prevăzute în anexa nr. 1.DCCI din cadrul MIPE va analiza fișa/descrierea proiectului în raport cu criteriile de analiză a conformității din anexa nr. 2, pentru a analiza și verifica corelarea proiectului cu Planul de comunicare aferent programului gestionat de AM-ul care a transmis solicitarea și, respectiv, cu Strategia de comunicare și diseminare a informațiilor publice referitoare la accesarea fondurilor europene, în vigoare.În termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării, DCCI va emite avizul, în situația în care sunt respectate criteriile de analiză a conformității din prezenta procedură. DCCI va completa o fișă de avizare (anexa nr. 3) în care se va confirma conformitatea acestora. Acest document va rămâne arhivat, în format electronic sau letric la DCCI, împreună cu un exemplar al avizului formulat conform modelului din anexa nr. 6.În situația în care se constată neconformități, DCCI va trimite instituțiilor publice care au rol de AM/OI, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării, un punct de vedere prin care se va solicita modificarea sau adecvarea proiectului la criteriile de analiză a conformității, însoțit de analiza conformității din anexa nr. 2.AM/OI trebuie să răspundă la solicitarea de modificare sau adecvare la criteriile de analiză emisă de DCCI, în termen de 5 zile lucrătoare. Depășirea termenului va duce automat la respingerea cererii de avizare a proiectului, cu excepția cazului în care AM/OI solicită prelungirea acestui termen din motive justificate.DCCI va acorda avizul pe care îl va comunica AM conform modelului din anexa nr. 6 sau va respinge justificat cererea de avizare în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea documentelor refăcute.În situația în care DCCI din cadrul MIPE va propune proiecte care au ca obiectiv comunicarea și diseminarea informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice în domeniul fondurilor europene, nu este necesară avizarea internă a acestora, având în vedere calitatea de coordonator al comunicării pe care această structură o îndeplinește.În cazul în care agențiile pentru dezvoltare regională (ADR) depun spre finanțare proiecte de comunicare și diseminare a informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene, în calitate de OI^1 pentru Programul Sănătate (PS) și Programul Tranziție justă (PTJ), acestea vor informa DCCI, în calitatea sa de coordonator național al comunicării și diseminării informațiilor, și vor respecta procedura de avizare descrisă mai sus privind proiectele de comunicare.^1 ADR-urile, în calitate de AM pentru programele regionale, nu elaborează ghiduri pentru finanțarea operațiunilor ce au ca obiectiv comunicarea și diseminarea informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice în domeniul fondurilor europene sau proiecte care au ca obiectiv comunicarea și diseminarea informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice în domeniul fondurilor europene.OI-urile vor informa AM-ul finanțator când solicită avizarea proiectelor la DCCI.NOTA BENE:Structura de specialitate nu va acorda avize proiectelor depuse de beneficiarii de finanțare ai programelor (companii publice sau private, întreprinderi mici și mijlocii – IMM, spitale, organizații nonguvernamentale care nu au rol de OI^2 etc.).^2 A se vedea situația ADR-urilor, care sunt organizații nonguvernamentale de utilitate publică, dar și organisme intermediare pentru PS și PTJ, descrise mai sus.5.PNRRÎn ceea ce privește Planul național de redresare și reziliență (PNRR) și activitățile de comunicare aferente acestuia, DCCI a luat în considerare în elaborarea acestei proceduri punctul de vedere exprimat de DGMMRR, respectiv:– în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (3) lit. o) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările și completările ulterioare, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), în calitate de coordonator național, este responsabil de coordonarea componentei de comunicare în cadrul Planului național de redresare și reziliență (PNRR);– conform Procedurii operaționale DGMMRR.04 aprobate la nivelul MIPE, Direcția generală management Mecanism redresare și reziliență asigură coordonarea activităților de comunicare la nivel național al PNRR, atât din perspectivă interinstituțională, în relația cu coordonatorii de reforme și/sau investiții și beneficiarii finali, cât și prin rolul de a centraliza activitățile de comunicare ale CRI-urilor. Domeniul de aplicare al procedurii este:– asigurarea comunicării publice generale, la nivel de comunicare a Planului național de redresare și reziliență;– coordonarea activităților de comunicare a PNRR de la nivelul coordonatorilor de reforme și/sau investiții și al beneficiarilor finali;– monitorizarea și raportarea activităților și rezultatelor de comunicare;– în cazul PNRR, nu există proiecte care să vizeze doar activități de comunicare și prin urmare nu vor fi lansate ghiduri privind comunicarea și informarea. PNRR nu finanțează proiecte care au ca obiectiv comunicarea, respectiv în cadrul PNRR nu sunt prevăzute fonduri pentru proiecte de asistență tehnică pentru activități de comunicare;– Planul național de redresare și reziliență al României, aprobat de Consiliul Uniunii Europene în data de 28 octombrie 2021, include, ca un capitol distinct, respectiv 3.5. Comunicare, strategia de comunicare pentru PNRR. Activitățile de comunicare derulate în cadrul PNRR sunt în conformitate cu prevederile Strategiei de comunicare^3 și respectă prevederile Manualului de identitate vizuală, elaborat de către MIPE – DGMMRR, în calitate de coordonator național.^3 Inclusă în partea 3.5 a PNRR.6.Procesul de RaportareAM/OI au obligația de a raporta lunar^4, către MIPE – în calitate de coordonator național al comunicării și diseminării informațiilor referitoare la accesarea fondurilor europene și asigurarea transparenței informațiilor publice din sectorul finanțărilor externe aferente Politicii de coeziune și PNRR al României – date cu privire la propriile activități de comunicare, indicatori de performanță ai acțiunilor proprii de comunicare, mesaje publice privind programul gestionat, în cazul în care există progres față de luna anterioară în realizarea activităților de comunicare/atingerea indicatorilor/stabilirea mesajelor, în vederea realizării unei analize coordonate la nivel național, precum și în vederea folosirii acestora în ajustarea periodică a Strategiei de comunicare și diseminare a informațiilor publice referitoare la accesarea fondurilor europene.^4 În conformitate cu art. V alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 122/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de transport, proiectele pentru dezvoltarea infrastructurii de management integrat al deșeurilor, proiectele privind îmbunătățirea sistemului de răspuns la risc și proiectele privind investiții în infrastructuri spitalicești, finanțate din fonduri externe nerambursabile, precum și pentru modificarea unor acte normative, aprobată prin Legea nr. 221/2023.Raportarea se va realiza prin completarea integrală și corectă a indicatorilor de performanță și a mesajelor diseminate, folosindu-se modelul de raportare al documentelor prevăzute în anexele nr. 4 și 5, urmând apoi să fie transmise către direcția de specialitate din cadrul MIPE, respectiv DCCI.În cazul PNRR, raportarea va fi realizată exclusiv de DGMMRR, care colectează date de la structurile pe care le coordonează.7.AnexeAnexa nr. 1 – model fișă/descriere proiectAnexa nr. 2 – criteriile de analiză a conformității proiectelorAnexa nr. 3 – fișă de avizareAnexa nr. 4 – model raport indicatori de performanțăAnexa nr. 5 – model raport mesaje și linii comunicareAnexa nr. 6 – model avizare ghid/proiectAnexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta procedură.NOTĂ:Prezenta procedură are la bază Livrabilul nr. 3 (metodologie de avizare) realizat în cadrul Contractului nr. 130.555 din 3.08.2023 de prestări servicii de evaluare a impactului comunicării fondurilor ESI, în cadrul proiectului „Campanii de comunicare pentru promovarea fondurilor ESI 2014-2020“ (cod SMIS 120088), finanțat din Fondul european de dezvoltare regională (FEDR) prin POAT 2014-2020. + 
Anexa nr. 1la procedură
FIȘA/DESCRIEREA
proiectului de informare și comunicare a fondurilor externe nerambursabile

Nr. crt. Informații
1. Solicitantul
2. Titlul proiectului
3. Programul/Instrumentul de finanțare la a cărui comunicare contribuie proiectul
4. Durata proiectului
5. Grupul-țintă*
6. Justificarea necesității
7. Bugetul
8. Obiectivele
9. Activități de comunicare
10. Canale de comunicare*
11. Resurse umane implicate*
12. Indicatori de realizare/de rezultat*
13. Ținta propusă*
14. Impact așteptat

* Aceste informații trebuie să fie corelate cu Planul de comunicare al programului. + 
Anexa nr. 2la procedura
CRITERII
de analiză a conformității proiectelor de informare
și comunicare a fondurilor externe nerambursabile 2021-2027

Nr. crt. Criterii de analizare a conformității Conform Recomandări
DA/NU
1. Identificarea grupurilor-țintă vizate în planul de comunicare al programului
2. Prezentarea/Justificarea nevoilor de comunicare ale grupurilor-țintă vizate
3. Definirea obiectivelor de informare după regula SMART
4. Adecvarea obiectivelor proiectului în raport cu nevoile grupurilor-țintă
5. Alegerea canalelor de comunicare în raport cu profilul comunicațional al grupurilor-țintă
6. Proiectul/Activitățile proiectului este/sunt prevăzut(e) în planul de comunicare al programului gestionat de beneficiar.
7. Existența unui sistem de indicatori de rezultat și de realizare pentru monitorizarea performanței în comunicare, corelați celor prevăzuți în Strategia de comunicare și diseminare a informațiilor publice referitoare la accesarea fondurilor europene/planurile de comunicare pentru programele 2021-2027. În funcție de specificul activității de comunicare (de exemplu, campanii de informare, evenimente etc.) se va avea în vedere posibilitatea stabilirii unor măsuri de evaluare a impactului asupra grupurilor-țintă în raport cu obiectivele de comunicare stabilite.

 + 
Anexa nr. 3la procedură
FIȘA DE AVIZARE

Nr. crt. Informații
1. Număr adresă solicitare aviz
2. Instituția solicitantă
3. Titlul proiectului
4. Durata proiectului
5. Bugetul
6. Dată solicitare aviz
7. Dată solicitare modificări
8. Dată transmitere modificări
9. Dată acordare aviz

 + 
Anexa nr. 4la procedură
MODEL RAPORT
indicatori de performanță
MINISTERUL INVESTIȚIILOR ȘI PROIECTELOR EUROPENEDIRECȚIA COMUNICARE ȘI COOPERARE INTERNAȚIONALĂAM: Responsabil comunicare AM:
FORMULAR
CENTRALIZARE ACTIVITĂȚI DE COMUNICARE

Obiectiv strategie națională de comunicare/plan de comunicare AM Tip acțiune de comunicare^1 Obiectiv specific activitate Indicator corespondent strategia națională de comunicare/Plan de comunicare propriu^2 Dată de început planificată Durată planificată Dată de început efectivă Durată efectivă Evaluare grad implementare Observații/propuneri/solicitări
1
2
3
^1 Campanie de informare/campanie de conștientizare/eveniment (tip eveniment) etc.
^2 Vezi tabelul de mai jos.
Tip indicator Indicator
Strategia de comunicare
Indicator de rezultat Nivel de conștientizare despre FEN în rândul publicului-țintă
Indicator de rezultat Nivel de încredere în sistemul de acordare a fondurilor externe nerambursabile
Indicator de rezultat Nivel de cunoaștere a sistemului de acordare a fondurilor externe nerambursabile
Indicator de realizare Materiale de informare și publicitate (număr)
Indicator de realizare Campanii organizate (nr. )
Indicator de realizare Sesiuni/vizite pe site (număr)
Indicator de realizare Evenimente de informare și comunicare (număr)
Plan de comunicare propriu/Strategie proprie de comunicare

 + 
Anexa nr. 5la procedură
MODEL RAPORT
Mesaje și linii comunicare

Grup-țintă Obiectiv Mesaje*) Canal de comunicare Activități Perioada de derulare Observații

*) Este vorba de mesajele principale (maximum 3) ale fiecărui AM privind programul 2021-2027 gestionat, care vor fi comunicate mass-mediei, publicului general, potențialilor beneficiari etc. Între aceste mesaje și mesajele generale privind fondurile externe nerambursabile este de dorit să existe o sinergie.

 + 
Anexa nr. 6la procedură
MODEL AVIZARE GHID/PROIECT
Nr. ………………….
Către: …………………………………………În atenția: ……………………………………….Subiect: Acordare aviz ghidul solicitantului/proiectului de comunicare/informare/promovareStimate domnule director general/Stimată doamnă director general,În conformitate cu prevederile art. V alin. (4) sau (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 122/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de transport, proiectele pentru dezvoltarea infrastructurii de management integrat al deșeurilor, proiectele privind îmbunătățirea sistemului de răspuns la risc și proiectele privind investiții în infrastructuri spitalicești, finanțate din fonduri externe nerambursabile, precum și pentru modificarea unor acte normative, aprobată prin Legea nr. 221/2023, vă transmitem avizul favorabil în ceea ce privește ghidul solicitantului cu denumirea ………/proiectul cu denumirea ………., conform fișei de avizare atașate.
Cu respect,
………………….,
Director,
………………………………
Avizat:
……………
Șef serviciu,
………………………………….
Întocmit:
……………………………..

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x