PRECIZĂRI nr. 4.175 din 30 iunie 1993

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 168 din 21 iulie 1993
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ANEXA 2ABROGAT DEPRECIZARI 9967 22/02/1994
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 973 29/12/1994
ANEXA 2ABROGAT DEPRECIZARI 9967 22/02/1994

cu privire la aplicarea taxei pe valoarea adăugată



1. După data de 1 iulie 1993, conturile 225 "Produse, lucrări şi servicii facturate" şi 223 "Diferenţe de preţ la produse, lucrări şi servicii facturate" vor fi menţinute în contabilitate numai pentru produsele, lucrările şi serviciile facturate şi neîncasate la 30 iunie 1993.În contabilitatea agenţilor economici, lichidarea soldurilor conturilor 225 şi 226 se va face pe măsura încasării facturilor emise până la 30 iunie 1993, efectuându-se înregistrările contabile utilizate până în prezent, în conformitate cu instrucţiunile de aplicare a planurilor de conturi, după care funcţiunea acestor conturi încetează.2. Pentru facturile emise, încasarea facturilor şi descărcarea gestiunii de produse finite, începând cu data 1 iulie 1993, agenţii economici vor efectua următoarele operaţiuni contabile:a) La emiterea facturilor    400 = % – cu preţul de livrare al produselor,    (401) 600 lucrărilor şi serviciilor facturate              (601) şi taxa pe valoarea adăugată aferentă.              430.32              (430.35)b) La încasarea facturilor    310 = 400 – cu preţul de livrare al produselor,   (300) lucrărilor şi serviciilor facturate                      şi încasate, inclusiv taxa pe valoarea                      adăugată aferentă.c) În cazul livrărilor cu plata în rate    430.35 = 430.32 – cu taxa pe valoarea adăugată devenită exigibilă.d) Descărcarea gestiunii cu valoarea produselor, lucrărilor şi serviciilor facturate    600 = % – cu valoarea produselor, lucrărilor şi serviciilor facturate           220 în cursul lunii, la cost efectiv.           221e) La sfârşitul lunii, stabilirea rezultatului aferent facturilor emise    600 = 750 – cu profitul sau pierderea realizată.        sau    750 = 6003. Pentru determinarea profitului impozabil lunar se procedează astfel:a) Se determină coeficientul mediu al rentabilităţii lunare, aferent facturilor emise, după formula:        Profit rezultat din cont 600(601) la sfârşitul            perioadei înregistrat în credit cont 750,                   cumulat de la 1.07.1993    K = ––––––––––––––– X 100        Rulaj creditor al contului 600 şi/sau 601                 (exclusiv pierderile),cumulat de la 1.07.1993b) Coeficientul astfel determinat se înmulţeşte cu valoarea facturilor emise după 1 iulie 1993 şi neîncasate la finele perioadei (col. 4 din anexa nr. 1), obţinându-se profitul sau pierderea aferentă facturilor emise şi neîncasate.c) Profitul aferent facturilor emise şi neîncasate se scade din profitul contabil obţinut la sfârşitul fiecărei luni, rezultând profitul impozabil aferent veniturilor încasate.d) Rezultatul contabil înscris pe rd. 14 sau 15 din anexa nr. 2 se influenţează cu cheltuielile nedeductibile din punct de vedere fiscal (rd. 16), obţinându-se profitul impozabil (profit pe rd. 21).4) Începând cu data de 1 iulie 1993 se vor utiliza obligatoriu, de către toţi agenţii economici, indiferent dacă sunt sau nu plătitori de T.V.A., formularele comune sau specifice prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 768/1992. Formularele se procura de la direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti sau de la unităţile teritoriale care au atribuit codurile fiscale.5) Agenţii economici care au în dotare tehnica de calcul pentru prelucrarea automată a datelor pot emite factura şi celelalte documente prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 768/1992, cu aprobarea şi în condiţiile respectării criteriilor ce trebuie avute în vedere la aprobarea, de către direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene şi a municipiului Bucureşti, a utilizării tehnicii de calcul.În acest scop direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat vor putea atribui seria şi limitele numerelor pentru documentele cu regim special.6) Referitor la aplicarea pct. 4 din Normele tehnice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 4174/7 iunie 1993 şi la ceilalţi agenţi economici care erau plătitori de I.C.M. (producători, importatori, alimentaţie publică, servicii hoteliere), se va proceda la deducerea acestuia astfel:– la unităţile producătoare, I.C.M.-ul cuprins în preţurile cu ridicată ale produselor finite aflate în stoc la 30 iunie 1993, prin articolul contabil:221 = 220– la importatorii direcţi, I.C.M.-ul cuprins în preţurile de înregistrare ale mărfurilor aflate în stoc la data de 30 iunie 1993, prin articolul contabil:          239 = 230                sau                231– la unităţile de alimentaţie publică, I.C.M.-ul cuprins în preţul cu ridicată, prin articolul contabil:          430.34 = 230                   sau                   231iar I.M.C.-ul aferent adaosului comercial, prin articolul contabil:239 = 2317. Corectarea erorilor cuprinse în facturi, avize de însoţire a mărfii şi chitanţe fiscale se efectuează astfel:– atunci când documentele nu au părăsit unitatea, acestea se anulează şi se emit noi documente;– atunci când documentele au ieşit din unitate, corectarea erorilor se efectuează prin emiterea unei noi facturi sau altui document înlocuitor cu semnul minus sau în roşu şi concomitent se va emite un nou document corect.Documentul de corectare va fi ataşat la documentul corect întocmit.8. Pe versoul documentelor de însoţire a mărfii (facturi, avize) se va înscrie cu cerneală sau pasta menţiunea: "expedierea s-a efectuat în prezenta noastră la data de ………..ora………..".Aceasta menţiune va fi certificată de către persoana împuternicită din cadrul unităţii.9. Produsele şi mărfurile expediate către clienţi vor fi însoţite, de regulă, de factura conform legii. În cazuri excepţionale, pentru însoţirea produselor sau mărfurilor expediate către clienţi se va putea utiliza avizul de însoţire a mărfii. În aceasta situaţie, avizul va purta menţiunea: "urmează factura…….".Avizul de însoţire a mărfii se va întocmi în 3 exemplare, din care, un exemplar rămâne la cotorul carnetului.Până la tipărirea acestor documente în 3 exemplare se va introduce o fila alba între cele 2 exemplare existente în actualele carnete.În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiaşi unităţi patrimoniale dispersate teritorial, avizul de însoţire a mărfii va purta menţiunea "fără factura".10. La solicitarea clienţilor, vânzătorii sau prestatorii înregistraţi ca plătitori de T.V.A., scutiţi de obligaţia emiterii unei facturi potrivit art. 25 din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, sunt obligaţi să emită chitanţa fiscală.11. Documentele financiar-contabile tipizate, comune sau specifice, necuprinse în anexele nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 768/1992 şi care nu au legătură cu T.V.A., se vor utiliza în continuare în condiţiile prevăzute de normele legale.12. Instituţiile publice şi agenţii economici scutiţi sau neplătitori de T.V.A. conform legii vor înregistra T.V.A. înscrisă în facturile de cumpărare a bunurilor materiale stocate (mijloace fixe, obiecte de inventar, materiale, mărfuri etc.) în costul de achiziţie al bunurilor respective.Taxa pe valoarea adăugată aferentă bunurilor şi serviciilor consumate pentru necesităţile proprii ale acestor unităţi (energie electrică, gaze naturale, apă, telefon, rechizite etc.) se include pe cheltuieli, împreună cu preţul acestora achitat furnizorilor.Ministru de stat,ministrul finanţelor,Florin GeorgescuBucureşti, 30 iunie 1993.Nr. 4.175. + 
Anexa 1SITUAŢIAfacturilor emise după 1 iulie 1993 şi neîncasatepe luna………anul……….                                                                     – mii lei-─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Factura Valoare facturi emise T.V.A. Valoare facturi crt. nr. data şi neîncasate aferentă fără T.V.A.───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  0 1 2 3 4──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 + 
Anexa 2SOCIETATEA COMERCIALĂ…………………SEDIUL ……………………………..……………………………………CODUL FISCAL ………………………..SITUAŢIA*)calculului impozitului pe profit la data de ………..                                                                    – mii lei –───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                                                   Realizat: Nr. Denumirea indicatorului Nr. –––––- crt. rd. lunar cumulat                                                                        de la                                                                      începutul                                                                        anului───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  0 1 2 3 4───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  1. Venituri totale (rd. 02+03+04+05), din care: 01     – venituri din activitatea de baza 02     – venituri din alte activităţi 03     – venituri financiare 04     – alte venituri 05───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  2. Cheltuieli totale (rd. 07+08), din care: 06     – cheltuieli evidenţiate în costuri sau în       cele de circulaţie 07     – cheltuieli suportate de venituri 08───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  3. Impozit pe circulaţia mărfurilor şi accize 09───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  4. Rezultate financiare Profit rd. 01-(06+09) 10     contabile aferente perioadei ––––––––––––––                                   Pierdere rd. 06-(01+09) 11───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  5. Profit (pierdere) aferent fac- Profit 12     turilor neîncasate (determinat –––––––––––––-     potrivit pct. 3 lit. b) din Pierdere 13     precizări)───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  6. Rezultat aferent veniturilor Profit (rd. 10-12) 14     încasate –––––––––––––––                                    Pierdere (rd. 11-13) 15───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  7. Cheltuieli nedeductibile din punct de vedere     fiscal (rd. 17+18+19+20), din care: 16    – depăşirea cheltuielilor de protocol, reclamă      şi publicitate 17    – depăşirea cheltuielilor de deplasare 18    – amenzi şi penalităţi neimputabile plătite 19    – alte cheltuieli nedeductibile (depăşire      cheltuieli acţiuni sociale, impozit      suplimentar pentru plata salariilor peste      limitele legale, lipsuri în gestiune      neimputabile, perisabilităţi peste limitele      legale etc.) 20───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  8. Profit impozabil (rd. 14+16) 21───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  9. Impozit pe profit 22───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────–––-Notă *) Stă la baza calculului profitului impozabil, se anexează la dispoziţia de plata prin care se face virarea impozitului de profit şi înlocuieşte "Declaraţia privind impozitul pe profit pentru persoane juridice", utilizată până la introducerea taxei pe valoarea adăugată.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x