PRECIZĂRI din 8 iulie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 22 iulie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 210 04/07/2005
ActulPENTRU APLICAREAOUG 59 23/06/2005
ActulREFERIRE LAOUG 59 23/06/2005 ART. 1
ActulREFERIRE LAOUG 59 23/06/2005 ART. 7
ActulREFERIRE LAOG 20 27/01/2005
ActulREFERIRE LAHG 783 19/05/2004
ActulPENTRU APLICAREALEGE 348 14/07/2004
ActulREFERIRE LALEGE 348 14/07/2004 ART. 5
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 255
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 258
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 260
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 265
ActulREFERIRE LALEGE 571 22/12/2003 ART. 287
ActulREFERIRE LAOG (R) 92 24/12/2003
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 255
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 258
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 260
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 265
ActulREFERIRE LACODUL FISCAL 22/12/2003 ART. 287
ActulREFERIRE LACOD PR FISCALA (R) 24/12/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 978 08/07/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 978 08/07/2005
ActulREFERIT DEORDIN 1494 07/10/2005
ActulREFERIT DEPRECIZARI 07/10/2005

pentru aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele măsuri de natura fiscală şi financiară pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naţionale



1. Începând cu data de 1 iulie 2005, creanţele fiscale reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat se stabilesc în moneda noua, la nivel de leu, fără subdiviziuni, prin rotunjire la un leu pentru fracţiunile de peste 50 de bani inclusiv şi prin neglijarea fracţiunilor de până la 49 de bani inclusiv, cu excepţia creanţelor prevăzute la pct. 3. În cazul impozitelor, taxelor şi contribuţiilor reţinute la sursa potrivit legii, rotunjirea se efectuează de către plătitorul de venit pentru fiecare beneficiar. Prevederile se aplică şi creanţelor fiscale născute anterior datei de 30 iunie 2005, stabilite sau corectate după data de 1 iulie 2005, precum şi celor înscrise în acte administrative aflate în curs de executare.2. Creanţele fiscale existente în evidenta analitica pe plătitori la data de 30 iunie 2005, neachitate, vor fi denominate în conformitate cu prevederileLegii nr. 348/2004privind denominarea monedei naţionale, cu modificările şi completările ulterioare, şi rotunjite potrivit pct. 1.3. Pentru taxele judiciare de timbru, taxele extrajudiciare de timbru, taxele de timbru pentru activitatea notarială, pentru valorile timbrelor judiciare stabilite potrivit legii, pentru alte taxe şi tarife percepute anticipat de către instituţii publice pentru prestarea serviciilor, precum şi altele asemenea pentru care autoritatea competentă pentru administrarea creanţelor fiscale nu conduce evidenta pe plătitori, se aplică numai dispoziţiileLegii nr. 348/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Aceasta regula se aplică până la data intrării în vigoare aLegii nr. 210/2005privind aprobareaOrdonanţei Guvernului nr. 20/2005pentru modificarea şi completareaOrdonanţei Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedură fiscală, data după care regula prevăzută la pct. 1 urmează a se aplică şi acestor creanţe.4. Prevederile pct. 1 se referă la stabilirea cuantumului creanţelor fiscale calculate şi înscrise în documente, cum ar fi:a) declaraţii fiscale (Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat, Decont privind T.V.A. etc.);b) declaraţii vamale prevăzute de lege, prin care se stabilesc drepturile vamale reprezentând taxe vamale, T.V.A., accize, comision vamal şi alte sume;c) decizii de impunere emise de organele fiscale competente, precum şi actele constatatoare emise de organele vamale;d) decizii privind soluţionarea contestaţiei;e) procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor;f) decizii privind rambursarea de taxa pe valoarea adăugată şi decizii privind restituiri de impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului general consolidat;g) note de compensare şi note de restituire/ rambursare;h) orice alte documente emise de autorităţile publice competente, prin care se stabilesc şi se individualizează creanţe fiscale.5. Prevederile pct. 1 se aplică tuturor valorilor înscrise în declaraţiile fiscale ori de câte ori acestea sunt prevăzute în formularele aprobate în condiţiile legii. Eventualele diferenţe de impozite, taxe şi contribuţii rezultate din rotunjire se înregistrează conform pct. 11.6. Declaraţiile de venit şi declaraţiile informative privind perioada de până la 31 decembrie 2004 inclusiv, depuse după data de 1 iulie 2005 inclusiv, se întocmesc în moneda veche.7. Sumele reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat, rotunjite potrivit pct. 1, se înscriu astfel în documentele de plată, indiferent dacă plăţile sunt totale sau parţiale.8. În perioada 1 iulie 2005 – 31 decembrie 2006 unităţile Trezoreriei Statului efectuează operaţiuni de încasări şi plati în numerar atât în moneda veche, cat şi în moneda noua.9. În cazul plăţilor efectuate prin aplicarea de timbre mobile, timbrele existente în stoc pot fi utilizate până la epuizarea stocului, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2006. În aceste cazuri organul competent pentru încasare va înscrie pe documentul pe care se aplică timbrul valoarea rezultată în urma denominarii efectuate în conformitate cu prevederileart. 5 alin. (5) din Legea nr. 348/2004, cu modificările şi completările ulterioare.10. Formularele cu regim special, existente în stoc la data de 30 iunie 2005, cum ar fi: monetarul, biletele de călătorie, biletele de spectacol, bonuri cu valoare fixa etc., care au înscrise în conţinutul lor valori fixe, pot fi utilizate până la epuizarea stocului, cu condiţia înscrierii pe formulare a noii valori rezultate în urma denominarii efectuate în conformitate cu prevederileart. 5 alin. (5) din Legea nr. 348/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Înscrierea noilor valori se realizează prin aplicarea unei ştampile, prin înscriere manuală sau prin alte procedee tehnice.11. Contabilizarea valorilor rezultate din rotunjirea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat în conformitate cu prevederileart. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 59/2005, denumita în continuare ordonanţa de urgenţă, se efectuează astfel:a) prin înregistrarea în debitul contului 473 "Decontări din operaţii în curs de clarificare", în cazul în care sumele datorate se majorează, articol contabil:

       
  473 "Decontări din operaţii în curs de clarificare" = 4xx  "Conturi de terţi"

b) prin înregistrarea în creditul contului 473 "Decontări din operaţii în curs de clarificare", în cazul în care sumele datorate se reduc, articol contabil:

       
  4xx "Conturi de terţi" = 473  "Decontări din operaţii în curs de clarificare"

La sfârşitul exerciţiului financiar, soldul debitor sau creditor al contului 473 "Decontări din operaţii în curs de clarificare" se regularizează astfel:a) soldul debitor se preia în cheltuielile exerciţiului financiar, articol contabil:

       
  6588 "Alte cheltuieli de exploatare" = 473  "Decontări din operaţii în curs de clarificare"

b) soldul creditor se preia în veniturile exerciţiului financiar, articol contabil:

       
  473  "Decontări din operaţii în curs de clarificare" = 7588  "Alte venituri din exploatare"

12. În contabilitatea ministerelor şi a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale care gestionează veniturile bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor pentru şomaj, bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, denumite potrivit legii creditori bugetari, diferenţele rezultate din rotunjirea la nivel de leu, fără subdiviziuni, aferente veniturilor bugetului general consolidat provenite din impozite, taxe, contribuţii şi alte sume cuvenite acestuia, stabilite şi neachitate până la data de 30 iunie 2005 inclusiv, se înregistrează în roşu sau negru, după caz, astfel:– veniturile bugetului de stat:

       
  220.31 "Debitori ai bugetului de stat" = 531.31 "Venituri de realizat ale bugetului de stat"

– veniturile bugetului local:

       
  220.32  "Debitori ai bugetului local" = 531.32 "Venituri de realizat ale bugetului local"

– veniturile bugetului asigurărilor sociale de stat:

       
  220.33 "Debitori ai bugetului asigurărilor sociale de stat" = 531.33 "Venituri de realizat ale bugetului asigurărilor sociale de stat"

– veniturile bugetului asigurărilor pentru şomaj:

       
  220.34 "Debitori ai bugetului asigurărilor pentru şomaj" = 531.34  "Venituri de realizat ale bugetului asigurărilor pentru şomaj"

– veniturile Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate:

       
  220.35  "Debitori ai Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate" = 531.35  "Venituri de realizat ale Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate"

13. În contabilitatea instituţiilor publice, înregistrarea valorilor rezultate din rotunjirea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat, în conformitate cu art. 1 din ordonanţa de urgenţă, se efectuează astfel:– în cazul în care sumele datorate se rotunjesc în plus faţă de obligaţiile evidentiate în contabilitate:

       
  702 "Finanţarea de la buget privind anii precedenţi şi alte surse" = %
  232 "Decontări cu bugetul"
  528  "Venituri din anii precedenţi şi alte surse" 233  "Decontări privind asigurările sociale"
  337 "Fonduri cu destinaţie specială" etc. 235 "Decontări privind contribuţia pentru bugetul asigurărilor pentru şomaj"

– în cazul în care sumele datorate se rotunjesc în minus faţă de obligaţiile evidentiate în contabilitate:

       
  % = 702  "Finanţarea de la buget privind anii precedenţi şi alte surse"
  232 "Decontări cu bugetul" 528  "Venituri din anii precedenţi şi alte surse"
  233 "Decontări privind asigurările sociale" 337  "Fonduri cu destinaţiespecială" etc.
  235 "Decontări privind contribuţia pentru bugetul asigurărilor pentru şomaj"

14. Sumele reprezentând impozit pe veniturile din salarii şi contribuţii sociale datorate de angajatori pentru luna iunie 2005 se determina conform legii, având în vedere baza de calcul exprimată în moneda veche. Sumele rezultate care se declara sau se plătesc începând cu data de 1 iulie 2005 se denomineaza şi se rotunjesc prin aplicarea prevederilor pct. 1. Regula se aplică şi altor impozite reţinute la sursa, potrivit legii, în cursul lunii iunie 2005.15. Sumele referitoare la veniturile din salarii şi impozitul lunar reţinut, înscrise la cap. V din Fişa fiscală privind impozitul pe veniturile din salarii, pentru lunile ianuarie-iunie 2005, se exprima şi se declara în lei vechi.Suma înscrisă la rd. "Total impozit (RON)" se determina prin denominarea şi rotunjirea sumei reprezentând "Total impozit (ROL)" prin aplicarea regulilor menţionate la pct. 1. Suma înscrisă la rd. 13 "Impozit anual" se exprima în lei noi.16. Contribuabilii care beneficiază de înlesniri la plata obligaţiilor fiscale, de natura esalonarilor, acordate în baza prevederilor legale în vigoare, au obligaţia de a efectua denominarea şi rotunjirea potrivit pct. 1 pentru fiecare suma reprezentând rata lunară din graficele de înlesniri la plata, cu termene de plată după data de 30 iunie 2005.Exemplu

                 
  Sume de plată U.M. Exemplul I*) Exemplul II*) Exemplul III*) Exemplul IV*) Exemplul V*) Exemplul VI*)
  Denominare şi rotunjire lei vechi 1.052.000.000 494.991 494.931 10.591 9.425 5.015
  – împărţire la 10.000 lei noi 105.200,0000 49,4991 49,4931 1,0591 0,9425 0,5015
  – rotunjire la a doua zecimală conform Legii nr. 348/2004 lei noi 105.200,00 49,50 49,49 1,06 0,94 0,50
  – rotunjire la întreg lei noi 105.200 50 49 1 1 1
  – sume de plată după efectuarea denominării şi rotunjirii lei noi 105.200 50 49 1 1 1

–––Notă *) Sumele reprezintă rate de plată (impozite, taxe, contribuţii şi dobânzi datorate pe perioada eşalonării).17. La ultimul termen de plată a ratelor din graficele de înlesniri la plata, organele fiscale competente vor comunică, cu cel puţin 10 zile înainte de împlinirea termenului, cuantumul ultimei rate rezultat ca urmare a denominarii şi rotunjirii fiecărei rate din esalonarile la plata achitate ulterior datei de 30 iunie 2005.18. Creanţele fiscale stabilite prin acte administrative fiscale emise anterior datei de 1 iulie 2005 în moneda veche şi comunicate titularilor după această dată se vor înscrie în evidente în moneda noua, la nivel de leu, prin rotunjire potrivit pct. 1.19. Impozitele anuale care, potrivit legii, se plătesc în transe, stabilite în decizii emise de organul fiscal competent, precum şi în declaraţiile de impozite şi taxe locale întocmite de persoanele juridice potrivitLegii nr. 571/2003, cu modificările şi completările ulterioare, după data de 1 iulie 2005, se exprima în lei noi. Tranşele plăţilor, stabilite potrivit legii, se rotunjesc conform pct. 1, iar diferenţa până la nivelul obligaţiei anuale de plată se reflecta în suma stabilită pentru ultima transa.20. Adjudecatarii cărora li s-a încuviinţat plata în rate pentru bunurile adjudecate ca urmare a licitaţiei pentru valorificarea bunurilor sechestrate în cadrul procedurii de executare silită au obligaţia de a efectua denominarea şi rotunjirea potrivit pct. 1 pentru fiecare rata, cu termene de plată după data de 30 iunie 2005. Regula prevăzută la pct. 17 se aplică în mod corespunzător.21. Preţurile unitare de până la 49 lei vechi ale bunurilor materiale aflate în administrarea instituţiilor publice la data de 30 iunie 2005 vor fi denominate potrivit legii, iar sumele rezultate pot fi majorate la 0,01 lei noi, astfel cum se prezintă în exemplul următor:Exemplu

               
  Categoria de bunuri Cantitatea Preţ unitar – lei vechi/ U.M. – Preţ unitar denominat potrivit legii – lei noi/ U.M. – Preţ unitar majorat potrivit art. 5 din ordonanţa de urgenţă – lei noi/U.M. – Diferenţe rezultate în urma operaţiunii de conversie – lei noi/U.M. – Diferenţe de înregistrat în contabilitate
  0 1 2 3 = 2/10.000 4 5 6 = 1 x 5
  Active fixe (de exemplu: teren, clădire) 1 1 0,0001 0,01 0,0099 0,0099
  Obiecte de inventar (în magazie, în folosinţă, aflate la terţi) 100 30 0,003 0,01 0,007 0,7
  Stocuri (materiale, materiale în prelucrare, animale şi păsări, produse etc.) 200 15 0,0015 0,01 0,0085 1,7

22. Diferenţele rezultate în urma operaţiunii de conversie se vor inregistra în contabilitate potrivit următoarelor reguli:– diferenţele rezultate în urma efectuării operaţiunii de conversie pentru active fixe:C ● pentru activele fixe din domeniul public sau privat al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, neamortizabile:

       
  01 "Active fixe" = %
  306 "Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului"
  307 "Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al statului"
  308 "Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul public al unităţilor administrativ-teritoriale"
  309 "Fondul bunurilor care alcătuiesc domeniul privat al unităţilor administrativ-teritoriale", după caz

C ● pentru activele fixe din domeniul privat al statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale, amortizabile:

       
  01 "Active fixe" = %
  702 "Finanţarea de la buget privind anii precedenţi şi alte surse"
  528 "Venituri din anii precedenţi şi alte surse"
  337 "Fonduri cu destinaţie specială"
  05 "Amortizarea activelor fixe" etc., după caz

– diferenţele rezultate în urma efectuării operaţiunii de conversie pentru obiecte de inventar:

       
  602  "Obiecte de inventar în magazine" = 311 "Fondul obiectelor de inventar"

Similar se efectuează înregistrările contabile şi pentru celelalte categorii de obiecte de inventar.– diferenţele rezultate în urma efectuării operaţiunii de conversie pentru stocuri:

       
  600 "Materiale" = %
  702 "Finanţare de la buget privind anii precedenţi şi alte surse"
  528 "Venituri din anii precedenţi şi alte surse"
  337 "Fonduri cu destinaţie specială" etc., după caz

Similar se efectuează înregistrările contabile şi pentru celelalte categorii de stocuri.NOTĂ:Conturile 702 "Finanţare de la buget privind anii precedenti şi alte surse", 528 "Venituri din anii precedenti şi alte surse", 337 "Fonduri cu destinaţie specială" etc., după caz, vor fi dezvoltate în analitice distincte pentru evidentierea diferenţelor din rotunjiri ca urmare a denominarii potrivitLegii nr. 348/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi a diferenţelor rezultate în urma efectuării operaţiunii de conversie potrivit ordonanţei de urgenta.23. Agenţiile de implementare prin care se derulează fondurile reprezentând contribuţia financiară nerambursabilă a Comunităţii Europene (PHARE, ISPA şi SAPARD) vor realiza conversia în lei noi a soldurilor iniţiale, a rulajelor şi soldurilor finale cuprinse în balanţa de verificare la data de 30 iunie 2005.Diferenţele rezultate din rotunjirea la nivel de leu, fără subdiviziunile acestuia, se înregistrează în contabilitate astfel:A. pentru fondurile PHARE:– Fondul Naţional şi Oficiul de Plati şi Contractare PHARE (Ministerul Finanţelor Publice) şi Ministerul Integrării Europene vor utiliza contul 58.30 "Rezultatul patrimonial", analitic 58.30.9.xx "Diferenţe din rotunjiri urmare denominarii potrivitLegii nr. 348/2004„;B. pentru fondurile ISPA:– Fondul Naţional şi Oficiul de Plati şi Contractare PHARE (Ministerul Finanţelor Publice) şi Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului vor utiliza contul 58.30 "Rezultatul patrimonial", analitic 58.30.y.9.xx "Diferenţe din rotunjiri urmare denominarii potrivitLegii nr. 348/2004„;– pentru sumele avansate din bugetul de stat, reprezentând cofinantare sau indisponibilitati temporare, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va utiliza contul 702.03 "Finanţare de la buget privind anii precedenti şi alte surse", analitic 702.03.y.9.xx "Diferenţe din rotunjiri urmare denominarii potrivitLegii nr. 348/2004„;C. pentru fondurile SAPARD:– Fondul Naţional (Ministerul Finanţelor Publice) va utiliza contul 412.02 "Diferenţe din reevaluare şi diferenţe de curs aferente dobânzilor încasate", analitic 412.02.09 "Diferenţe din rotunjire urmare denominarii potrivitLegii nr. 348/2004„;– Agenţia SAPARD va utiliza contul 337.74 "Fonduri primite pentru programul SAPARD", analitic 337.74.09 "Diferenţe din rotunjiri urmare denominarii potrivitLegii nr. 348/2004„.24. Regula prevăzută la pct. 1 nu se aplică în cazul calculelor intermediare pentru stabilirea impozitelor şi taxelor locale. Elementele de calcul se denomineaza numai prin împărţirea la 10.000 lei vechi, fără rotunjirea zecimalelor la ordinul sutelor, aceasta rotunjire aplicându-se asupra oricăreia dintre valorile rezultante. Suma finala a impozitului datorat, stabilit în actul administrativ emis de organul fiscal competent, se va rotunji conform prevederilor pct. 1.Prin sintagma calcule intermediare privind impozitele şi taxele locale se înţelege:a) calculul pentru perioade mai mici de un an;b) calculul bonificatiei prevăzute la art. 255 alin. (2), art. 260 alin. (2) şiart. 265 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările ulterioare;c) determinarea nivelurilor/valorilor ca efect al aplicării unor coeficienţi de corectie sau cote de impozitare;d) determinarea nivelurilor impozitelor şi taxelor locale care constau într-o anumită suma în lei, ca efect al majorării anuale prevăzute laart. 287 din Legea nr. 571/2003, cu modificările ulterioare;e) orice alte calcule neprevăzute la lit. a)-e) şi care nu privesc cuantumurile impozitelor şi taxelor locale determinate pentru un an fiscal.ExempluA. Considerând ca un contribuabil datorează un impozit anual de 1.886.000 lei vechi, care se plăteşte în patru rate, astfel:

     
  I 471.500 lei;
  II 471.500 lei;
  III 471.500 lei;
  IV 471.500 lei,

    în moneda noua, impozitul datorat începând cu data de 1 iulie 2005 va fi după cum urmează:Impozit anual: 189 lei noi, din care rata:

     
  I 47 lei;
  II 47 lei;
  III 47 lei;
  IV 48 lei.

B. Considerând ca impozitul datorat în anul 2005 în cazul unui teren amplasat în extravilan este de 59.950 lei vechi, care se plăteşte în patru rate, astfel:

     
  I 14.987 lei;
  II 14.987 lei;
  III 14.988 lei;
  IV 14.988 lei,

    în moneda noua, impozitul datorat începând cu data de 1 iulie 2005 va fi după cum urmează:Impozit anual: 6 lei noi,din care rata:

     
  I 2 lei;
  II 2 lei;
  III 2 lei;
  IV 0 lei.

C. Exemplu de calcule intermediare în moneda noua:C1. Datele despre teren:a) rangul localităţii unde este situat terenul: 0;b) zona în cadrul localităţii: C;c) categoria de folosinţă: faneata.d) suprafaţa terenului: 1.214 mp;e) suprafaţa construită la sol a clădirilor: 0 mp;f) autoritatea locală deliberativa a hotărât, în anul 2004 pentru anul 2005, majorarea impozitului pe teren cu 37,9%;g) autoritatea locală deliberativa a hotărât, în anul 2004 pentru anul 2005, acordarea unei bonificatii de 9%.C2. Explicaţii privind modul de calcul al impozitului pe teren, astfel cum rezultă dinart. 258 alin. (3)-(5) din Legea nr. 571/2003, cu modificările ulterioare, şiHotărârea Guvernului nr. 783/2004privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi pentru amenzile care se indexează/ajusteaza/actualizează anual pe baza ratei inflaţiei, aplicabile în anul fiscal 2005:1. se determina suprafaţa pentru care se datorează impozit pe teren: este efectiv suprafaţa terenului, respectiv:1.214 mp;2. se determina calculele intermediare ale impozitului pe teren:2.1. se identifica suma corespunzătoare unui teren având categoria de folosinţă "faneata", amplasat în zona C, respectiv: 10 lei/mp;2.2. se denomineaza prin împărţirea la 10.000 potrivitLegii nr. 348/2004, cu modificările şi completările ulterioare:10 lei/mp: 10.000 = 0,0010 lei/mp;2.3. suprafaţa de teren pentru care se datorează impozit pe teren, prevăzută la pct. 1, se înmulţeşte cu suma prevăzută la subpct. 2.2, respectiv:1.214 mp x 0,0010 lei/mp = 1,2140 lei;2.4. suma stabilită la subpct. 2.3 se înmulţeşte cu coeficientul de corectie 8,00 din tabelul prevăzut laart. 258 alin. (5) din Legea nr. 571/2003, cu modificările ulterioare, corespunzător rangului 0 al localităţii unde este amplasat terenul. Organul fiscal are, potrivit art. 7 teza a II-a din ordonanţa de urgenţă, posibilitatea de a opta pentru una dintre următoarele variante de calcul:a) în valoarea rezultanta de la subpct. 2.3 (1,2140) zecimalele nu se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:1,2140 lei x 8,00 = 9,7120 lei;b) în valoarea rezultanta de la subpct. 2.3 (1,2140) zecimalele se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:1,21 lei x 8,00 = 9,68 lei;2.5. având în vedere prevederileart. 296 alin. (1) din Legea nr. 571/2003, cu modificările ulterioare, deoarece, în anul fiscal 2004 pentru anul fiscal 2005, autoritatea locală deliberativa a hotărât majorarea impozitului pe teren cu 37,9%, suma determinata la subpct. 2.4 se majorează cu acest procent, astfel:a) 9,7120 + 9,7120 x 37,9% = 13,3928;b) 9,68 + 9,68 x 37,9% = 13,3487;2.6. având în vedere prevederileart. 260 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările ulterioare, deoarece, în anul fiscal 2004 pentru anul fiscal 2005, autoritatea locală deliberativa a hotărât acordarea unei bonificatii de 9%, pentru stabilirea impozitului organul fiscal are, potrivit art. 7 teza a II-a din odonanta de urgenta, posibilitatea de a opta pentru una dintre următoarele variante de calcul:a^1) în valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. a) (13,3928) zecimalele nu se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:13,3928 lei – 13,3928 x 9% = 12,1874 lei;a^2) în valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. a) (13,3928) zecimalele se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:13,39 lei – 13,39 x 9% = 12,18 lei;b^1) în valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. b) (13,3487) zecimalele nu se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:13,3487 lei – 13,3487 x 9% = 12,1473 lei;b^2) în valoarea rezultanta de la subpct. 2.5 lit. b) (13,3487) zecimalele se rotunjesc la ordinul sutelor, astfel:13,35 lei – 13,35 x 9% = 12,15 lei;3. se determina impozitul pe teren datorat de către contribuabil, aplicându-se regulile rotunjirii potrivitLegii nr. 348/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ordonanţei de urgenta:a^1) 12 lei;a^2) 12 lei;b^1) 12 lei;b^2) 12 lei.25. Consilierii juridici din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, respectiv ai Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care reprezintă în faţa instanţelor de judecată interesele statului, în litigii care au ca obiect drepturi şi obligaţii evaluabile în bani, au obligaţia de a solicita compartimentelor de specialitate din cadrul organelor fiscale convertirea în moneda noua a sumelor ce reprezintă obiectul litigiilor.26. În cazul în care termenul pentru îndeplinirea unei obligaţii fiscale s-a sfârşit în zilele de 30 iunie sau 1 iulie 2005, când activitatea cu publicul a unităţilor subordonate Ministerului Finanţelor Publice era suspendată, obligaţia se considera îndeplinită dacă aceasta a fost executată până la sfârşitul zilei de luni, 4 iulie 2005. Regula se aplică şi pentru acţiunile constând în exercitarea unor drepturi prevăzute de legea fiscală.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x