PRECIZĂRI din 3 august 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 479 din 21 august 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Nu exista acte referite de acest act
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 1235 19/09/2003
ActulREFERIT DENORMA 19/09/2003
ActulAPROBAT DEORDIN 1482 03/08/2001

privind previzionarea încasărilor şi plăţilor sectorului public



În vederea derulării în condiţii de echilibru a cheltuielilor sectorului public, în limita disponibilităţilor contului curent general al trezoreriei statului şi a finanţării cu maxima eficienta a deficitelor înregistrate de bugetul de stat şi de bugetul asigurărilor sociale de stat, instituţiile publice, indiferent de sistemul de finanţare, au obligaţia previzionarii veniturilor şi cheltuielilor potrivit următoarelor precizări:I. Programarea plăţilor efectuate din fonduri publiceÎncepând cu data de 1 septembrie 2001 ordonatorii de credite principali, secundari şi terţiari, indiferent de sistemul de finanţare, pot efectua în limita bugetelor aprobate plati care depăşesc limita de un miliard lei, numai pe baza programelor întocmite potrivit anexei nr. 1, care se depun la unităţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publică la care îşi au conturile deschise.Obligaţia întocmirii situaţiei plăţilor de casa planificate, care depăşesc limita de un miliard lei, prevăzută în anexa nr. 1, revine tuturor ordonatorilor de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor locale, bugetelor fondurilor speciale şi celor finantati din venituri extrabugetare sau din alte fonduri publice, potrivit reglementărilor în vigoare, inclusiv regiilor autonome şi societăţilor comerciale care beneficiază de subvenţii şi transferuri primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale şi care se derulează prin contul 50.70 "Disponibilitati din subvenţii şi transferuri" deschis la unităţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publică.Situaţia prevăzută în anexa nr. 1 se întocmeşte de către ordonatorii de credite distinct pentru fiecare decada a lunii şi se depune la unităţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publică la care aceştia au conturile deschise, cu 3 zile lucrătoare înainte de începutul fiecărei decade.În cazul nedepunerii situaţiei prevăzute în anexa nr. 1 la termenul prevăzut sau al nerespectării graficului de plati, responsabilitatea pentru nedecontarea documentelor de plată prezentate unităţilor teritoriale de trezorerie şi contabilitate publică revine ordonatorilor de credite.La completarea datelor din Situaţia plăţilor de casa planificate care depăşesc limita de un miliard lei (anexa nr. 1) ordonatorii de credite vor avea în vedere următoarele:1. Formularul prevăzut în anexa nr. 1 se va completa şi se va depune de trei ori pe luna cu datele corespunzătoare fiecărei decade şi cu respectarea stricta a numărului de rând atribuit fiecărei date a efectuării plăţii.2. Data plăţii se considera data debitarii contului plătitorului de către unitatea de trezorerie şi contabilitate publică, pe baza documentelor depuse de către ordonatorii de credite în ziua precedenta (pentru plati prin virament efectuate către furnizori, prestatori de servicii şi creditori, cu conturi deschise la bănci sau la unităţi de trezorerie şi contabilitate publică din alte localităţi) sau în ziua curenta (pentru virari de sume în conturile furnizorilor, prestatorilor de servicii sau ale altor creditori cu conturi deschise la aceeaşi unitate de trezorerie şi contabilitate publică; achitarea impozitelor, taxelor şi a altor contribuţii la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau la alte bugete; ridicari de numerar).3. Ordonatorii de credite care, potrivit bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate, dispun plati din mai multe surse de finanţare vor înscrie în situaţia prevăzută în anexa nr. 1 plăţile pe care urmează să le efectueze în decada următoare, prin completarea sumelor aferente fiecărei surse în coloanele corespunzătoare atribuite fiecărui buget.În coloana "Alte surse" se înscriu plăţile care urmează să fie efectuate din bugetele fondurilor speciale, din venituri extrabugetare, din subvenţii sau transferuri primite, din credite externe sau din alte împrumuturi, din donaţii şi sponsorizări, din ajutoare financiare externe etc.4. În coloana 10 "Impozite, taxe şi contribuţii de plătit" se înscrie totalul impozitelor, taxelor şi al altor contribuţii datorate bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetelor locale şi bugetelor fondurilor speciale, care au fost cuprinse în plăţile de casa planificate în coloanele 2-9.II. Prognoza veniturilor bugetarePrognozarea veniturilor bugetare pe modelul prezentat în anexa nr. 2 se va efectua începând cu data de 1 septembrie 2001 astfel:II.1. Prognoza veniturilor bugetului de stat1. Obligaţia prognozarii veniturilor de încasat la bugetul de stat în conturile corespunzătoare deschise la unităţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publică revine direcţiilor metodologie şi administrare a veniturilor statului şi, respectiv, Direcţiei de administrare mari contribuabili, organizate în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz.2. La întocmirea formularului prezentat în anexa nr. 2 direcţiile menţionate mai sus vor avea în vedere termenele de plată şi cuantumul obligaţiilor agenţilor economici faţă de bugetul de stat, influentate cu informaţiile furnizate de către aceştia în legătură cu data şi cu cuantumul obligaţiilor bugetare care pot fi achitate în mod concret în decada pentru care se întocmeşte prognoza respectiva, precum şi cu orice alte informaţii care pot contribui la o buna fundamentare a prognozei veniturilor de încasat la bugetul de stat.3. Data încasării veniturilor, care se înscrie în coloana 0 a anexei nr. 2, este data la care se estimeaza încasarea veniturilor respective în conturile corespunzătoare deschise la unităţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publică, determinata astfel:a) Data Data efectuăriiîncasării = plăţii de cătreveniturilor agentul economicîn situaţia în care agenţii economici efectuează plata din contul propriu deschis la unitatea de trezorerie şi contabilitate publică la care îşi achită obligaţia sau obligaţiile în numerarb) Data Data efectuăriiîncasării = plăţii de către + 1-2 zileveniturilor agentul economic lucrătoareîn situaţia în care agentul economic are sediul în municipii reşedinţa de judeţ sau în sectoarele municipiului Bucureşti şi îşi achită obligaţia din conturi deschise la băncic) Data Data efectuăriiîncasării = plăţii de către + 2-3 zileveniturilor agentul economic lucrătoareîn situaţia în care agentul economic are sediul în municipii neresedinta de judeţ, oraşe, comune şi îşi achită obligaţiile din conturi deschise la bănci4. Direcţiile metodologie şi administrare a veniturilor statului şi Direcţia de administrare mari contribuabili din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor transmite direcţiilor de trezorerie şi contabilitate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, după caz, situaţia prevăzută în anexa nr. 2 cu trei zile înaintea începerii fiecărei decade.II.2. Prognoza veniturilor bugetului asigurărilor sociale de stat1. Pentru estimarea veniturilor bugetului asigurărilor sociale de stat situaţia prevăzută în anexa nr. 2 se întocmeşte decadal de casele de pensii judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi se depune la trezoreriile municipiilor reşedinţa de judeţ sau la Direcţia de trezorerie şi contabilitate publică a municipiului Bucureşti, după caz, cu trei zile lucrătoare înainte de începutul fiecărei decade.Fundamentarea datelor din coloana 4 a anexei nr. 2 se va efectua în funcţie de termenele de plată şi de cuantumul obligaţiilor faţă de bugetul asigurărilor sociale de stat din evidenta unităţilor descentralizate ale Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale menţionate mai sus, care pot fi influentate cu orice date furnizate de către plătitori în legătură cu ziua achitării de către aceştia a obligaţiilor bugetare, precum şi cu orice alte informaţii care pot contribui la o buna fundamentare a prognozei respective.La stabilirea datei la care veniturile bugetului asigurărilor sociale de stat vor fi încasate în conturile corespunzătoare deschise la unităţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publică (coloana 0) se vor avea în vedere precizările de la pct. II.1.3.II.3. Prognoza veniturilor bugetelor localeÎn scopul prognozarii veniturilor bugetelor locale ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale vor întocmi decadal situaţia prevăzută în anexa nr. 2, care se depune la unităţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publică la care acestea au conturile deschise, cu 3 zile lucrătoare înainte de începutul fiecărei decade.Fundamentarea sumelor care se completează în coloana 5 din situaţia prevăzută în anexa nr. 2 se va efectua în funcţie de termenele şi de cuantumul obligaţiilor faţă de bugetele locale din evidenta organelor fiscale ale unităţilor administrativ-teritoriale, care pot fi influentate cu orice informaţii comunicate de către plătitori în legătură cu data plăţii efective a obligaţiilor care vor fi achitate în decada respectiva, precum şi cu orice alte date care pot contribui la o buna fundamentare a prognozei respective.La stabilirea datei la care veniturile bugetelor locale vor fi încasate în conturile deschise la unităţile de trezorerie şi contabilitate publică se vor avea în vedere precizările de la pct. II.1.3.II.4. Prognoza veniturilor din alte surseInstituţiile publice (indiferent de sistemul de finanţare) care gestionează fonduri speciale, venituri extrabugetare sau realizează venituri din alte fonduri publice decât cele menţionate la pct. II.1, II.2 şi II.3 au obligaţia de a estima sumele care urmează să fie încasate decadal, completand datele corespunzătoare în coloana 6 din situaţia prevăzută în anexa nr. 2, care se depune la unităţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publică la care acestea au conturile deschise, cu 3 zile lucrătoare înainte de începutul fiecărei decade.III. Dispoziţii finale1. Unităţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publică vor centraliza situaţia prevăzută în anexa nr. 1, primită de la ordonatorii de credite, în următoarea zi lucrătoare de la depunerea acestora, transmitand în aceeaşi zi situaţia centralizata direcţiilor de trezorerie şi contabilitate publică judeţene.În acelaşi termen se vor centraliza şi se vor transmite de unităţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publică situaţiile prevăzute în anexa nr. 2.În municipiul Bucureşti situaţiile prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 se vor centraliza la nivelul trezoreriilor de sector şi, respectiv, al Direcţiei de trezorerie şi contabilitate publică a municipiului Bucureşti, după caz.2. Cu cel puţin o zi lucrătoare înainte de începutul fiecărei decade situaţiile prevăzute în anexele nr. 1*) şi 2*), centralizate la nivelul direcţiilor de trezorerie şi contabilitate publică judeţene, a municipiului Bucureşti şi ale sectoarelor acestuia, vor fi transmise Ministerului Finanţelor Publice – Direcţia contabilităţii publice.––––-Notă *) Anexele nr. 1 şi 2 la precizări sunt reproduse în facsimil. + 
Anexa 1––-la precizări––––-Denumirea instituţiei(Ordonator de credite) ……….Codul fiscal ………………..––Cod formular | 11 |––SITUAŢIAplăţilor de casa care depăşesc limita de un miliard lei, planificate pentru decada …………….., luna …….., anul …….

                                                         – milioane lei –

┌─────┬───┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐│ │ │ Plati de casa planificate din*) │Impozite,││Data │ ├────────────┬────────────────────┬───────────┬───────────┤taxe şi ││efec-│ │ Bugetul de │Bugetul asigurărilor│ Bugetul │ Alte │contribu-││tua- │Nr.│ stat │ sociale de stat │ local │ surse │tii de ││rii │rd.├─────┬──────┼──────────┬─────────┼─────┬─────┼─────┬─────┤plătit**)││pla- │ │ în │ prin │ în nume- │ prin │ în │prin │ în │prin │ ││tii │ │nume-│ vira-│ rar │virament │nume-│vira-│nume-│vira-│ ││ │ │rar │ment │ │ │rar │ment │ rar │ment │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 01 │ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 02 │ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 03 │ 3 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 04 │ 4 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 05 │ 5 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 06 │ 6 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 07 │ 7 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 08 │ 8 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 09 │ 9 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 10 │10 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││DECA-│11 │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││DA I │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 11 │12 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 12 │13 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 13 │14 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 14 │15 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 15 │16 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 16 │17 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 17 │18 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 18 │19 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 19 │20 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 20 │21 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││DECA-│22 │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││DA II│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 21 │23 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 22 │24 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 23 │25 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 24 │26 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 25 │27 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 26 │28 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 27 │29 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 28 │30 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 29 │31 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 30 │32 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│ 31 │33 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├─────┼───┼─────┼──────┼──────────┼─────────┼─────┼─────┼─────┼─────┼─────────┤│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││DECA-│34 │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││DA │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ III │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└─────┴───┴─────┴──────┴──────────┴─────────┴─────┴─────┴─────┴─────┴─────────┘            ORDONATOR DE CREDITE, CONTABIL ŞEF,Notă *) Inclusiv impozitele, taxele şi contribuţiile de plătit prevăzute în col. 10.Notă **) Se cuprind totalul impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de plătit achitate din sursele de finanţare prevăzute în tabel. + 
Anexa 2––-la precizări––––Denumirea instituţiei(Ordonator de credite) ……….Codul fiscal ………………..––Cod formular | 12 |––SITUAŢIAveniturilor prognozate să fie încasate în decada …………., luna …….., anul …….

                                                          – milioane lei –
Venituri prognozate a se realiza din: Impozite,
Data taxe şi
în- Total Buge- Bugetul asigurărilor Bugetul Alte contribu-
casa- Nr. veni- tul de sociale de stat local surse tii de
rii rd. turi stat încasat
de la
Inst.
Publice
0 1 2 3 4 5 6
01 1
02 2
03 3
04 4
05 5
06 6
07 7
08 8
09 9
10 10
TOTAL
DECA-
DA I
11

11 12
12 13
13 14
14 15
15 16
16 17
17 18
18 19
19 20
20 21
TOTAL
DECA-
DA II
22

21 23
22 24
23 25
24 26
25 27
26 28
27 29
28 30
29 31
30 32
31 33
TOTAL
DECA-
DA
III
34

            ORDONATOR DE CREDITE, CONTABIL ŞEF,

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x