pentru efectuarea modificărilor în execuţia bugetului de stat pe anul 2009, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale
+
Articolul 1(1) În scopul introducerii în execuţia bugetului de stat pe anul 2009 a modificărilor determinate de aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, cu modificările ulterioare, ministerele nou-înfiinţate întocmesc şi prezintă Activităţii de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti conturi de execuţie bugetară, în structura prevăzută în anexa nr. 1 la prezentele precizări. … (2) Conturile de execuţie bugetară se întocmesc pe baza protocoalelor de predare-preluare şi se prezintă de către ministerele nou-înfiinţate la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti până la data de 16 martie 2009. … (3) Pentru ministerele nou-înfiinţate care au preluat atât codul de identificare fiscală, cât şi codul atribuit în "Clasificaţia în profil departamental" al unui minister reorganizat, transferul creditelor bugetare deschise şi al plăţilor de casă efectuate în limita acestora se efectuează la nivelul Activităţii de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti în sistem informatic, fără a mai fi necesară întocmirea conturilor de execuţie bugetară prevăzute la alin. (1). … +
Articolul 2Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, pe baza conturilor de execuţie bugetară primite de la ministerele nou-înfiinţate în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (1), va transfera în conturile acestora, pe bază de notă contabilă, atât creditele bugetare deschise şi repartizate, cât şi plăţile de casă efectuate din bugetul ministerelor reorganizate. +
Articolul 3(1) Pe numele instituţiilor publice ai căror conducători au calitatea de ordonatori secundari sau terţiari de credite, finanţate integral de la bugetul de stat, care au trecut în subordinea altor ordonatori de credite bugetare, dar şi-au păstrat aceleaşi coduri de identificare fiscală, rămân deschise la unităţile Trezoreriei Statului aceleaşi conturi de credite bugetare deschise şi repartizate şi de cheltuieli bugetare, iar transferul execuţiei de casă a bugetului de stat (inclusiv al creditelor bugetare deschise) se asigură la nivelul unităţilor Trezoreriei Statului în sistem informatic, prin arondarea conturilor respective la codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor principali de credite în subordinea cărora au trecut. … (2) Instituţiile publice prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a solicita în scris unităţilor Trezoreriei Statului rearondarea la codurile ordonatorilor principali de credite în subordinea cărora au fost transferate, fără a fi necesare întocmirea şi depunerea în acest scop a conturilor de execuţie bugetară prevăzute la art. 1 alin. (1). … +
Articolul 4(1) Conturile de disponibilităţi deschise pe numele ministerelor sau al instituţiilor publice subordonate, care s-au reorganizat ori au fost preluate în subordinea/coordonarea unor ministere nou-înfiinţate, dar şi-au păstrat aceleaşi coduri de identificare fiscală, rămân nemodificate, iar transferul sumelor aflate în soldul acestor conturi se asigură la nivelul unităţilor Trezoreriei Statului, în sistem informatic, prin arondarea conturilor respective la codurile de identificare fiscală ale ordonatorilor principali de credite la care au trecut. … (2) Instituţiile publice prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a solicita în scris unităţilor Trezoreriei Statului rearondarea la codurile ordonatorilor principali de credite în subordinea cărora au fost transferate. … (3) Conturile de disponibilităţi deschise pe numele unor instituţii publice care au fost preluate în structura unor ministere/instituţii nou-înfiinţate se transferă ministerelor/instituţiilor la care au fost preluate, la solicitarea scrisă adresată de către acestea unităţilor Trezoreriei Statului la care au fost deschise conturile respective. … +
Articolul 5Până la data de 31 martie 2009, activităţile de trezorerie şi contabilitate publică judeţene, Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti şi trezoreriile statului ale sectoarelor municipiului Bucureşti transmit Ministerului Finanţelor Publice – Direcţia generală trezorerie şi contabilitate publică situaţia creditelor bugetare deschise şi repartizate, transferate potrivit prevederilor art. 2 şi 3, între ordonatorii principali de credite, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 221/2008, cu modificările ulterioare, potrivit structurii prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele precizări. +
Articolul 6(1) Ordonatorii de credite a căror activitate a fost reorganizată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 221/2008, cu modificările ulterioare, vor lua măsuri pentru aplicarea în bune condiţii a prezentelor precizări şi pentru definitivarea operaţiunilor de modificare a execuţiei bugetare şi, respectiv, înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor corespunzătoare. … (2) În termen de două zile lucrătoare de la transferul execuţiei bugetare aferente anului 2009, instituţiile publice implicate au obligaţia de a sesiza unităţile Trezoreriei Statului asupra eventualelor erori constatate. … +
Articolul 7Pentru situaţiile particulare determinate de aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 221/2008, cu modificările ulterioare, care nu se încadrează în prevederile prezentelor precizări, Ministerul Finanţelor Publice, la propunerea ordonatorilor principali de credite implicaţi, va elabora precizări specifice. +
Anexa 1───────la precizări────────────
Ministerul care a preluat structura Ministerul care a predat structura
…………………………….. …………………………….
Cod de identificare fiscală ……. Cod de identificare fiscală ……
CONT DE EXECUŢIE BUGETARĂ
încheiat la data de …………..
– lei –
┌──────────────────┬─────────────────────────┬─────────────────────────────────┐│Denumire indicator│Credite bugetare deschise│ Plăţi de casă efectuate ││(capitol/titlu de │ şi repartizate │ ││ cheltuială) │ │ │├──────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────┤├──────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────┤├──────────────────┼─────────────────────────┼─────────────────────────────────┤└──────────────────┴─────────────────────────┴─────────────────────────────────┘ Ordonator de credite*), Conducătorul compartimentului financiar-contabil*), ………………….. ………………………… Avizat ────── Conducătorul compartimentului financiar-contabil al instituţiei publice care a predat structura, …………………………………._____________Notă …
*) Ai instituţiilor publice nou-înfiinţate. +
Anexa 2───────la precizări────────────Direcţia Generală a Finanţelor Publice aMunicipiului Bucureşti/Judeţului ……………..Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate PublicăSITUAŢIAcreditelor bugetare deschise şi repartizate, transferate potrivit prevederilor art. 2 şi 3 între ordonatorii principali de credite, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, cu modificările ulterioare
– lei –
┌─────────────────────────┬────────────────────────┬────────────────┬─────────┐│Denumirea ordonatorului │Denumirea ordonatorului │Capitole/Titluri│ ││principal de credite de │principal de credite la │ de cheltuieli │ Suma ││la care s-a transferat │ care s-a transferat │ bugetare │ ││ execuţia bugetară │ execuţia bugetară │ │ │├─────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────┼─────────┤├─────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────┼─────────┤├─────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────┼─────────┤├─────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────┼─────────┤└─────────────────────────┴────────────────────────┴────────────────┴─────────┘ Trezorier-şef, Şef serviciu, …………. ………….___________