de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior Emitent : MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI TINERETULUIPublicată în : MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 21 noiembrie 2007Planul-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior reprezintă un document esenţial, un instrument de bază în aplicarea programului.Structura noului plan-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior este determinată de nevoia de adaptare a curriculumului din cadrul Programului "A doua şansă" la schimbările intervenite în structura învăţământului preuniversitar: pe de o parte, prelungirea duratei învăţământului obligatoriu la 10 clase, iar pe de altă parte, apartenenţa claselor a IX-a şi a X-a la învăţământul profesional – şcoala de arte şi meserii.Elaborarea planului-cadru pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior a avut în vedere facilitarea pregătirii elevilor astfel încât să fie posibilă dubla recunoaştere a rezultatelor învăţării, cea cu scop educaţional, realizată prin dobândirea certificatului de absolvire a învăţământului obligatoriu (necesară pentru continuarea studiilor), şi cea cu scop profesional, realizată prin nominalizarea competenţelor dobândite în portofoliul pentru educaţie permanentă şi prin obţinerea certificatului de calificare profesională de nivel 1, în cazul dobândirii unei calificări (necesare atât pentru continuarea formării profesionale, cât şi pentru practicarea unei ocupaţii).Conform planului-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior, fiecare dintre cele 7 arii curriculare include una sau mai multe discipline. Pentru fiecare disciplină au fost proiectate module repartizate pentru educaţia de bază, pe cei 4 ani de studiu (anul I, II, III şi IV). Pentru pregătirea profesională se aplică curriculumul de specialitate elaborat în cadrul Programului PHARE TVET 0108.01. Modulele curriculumului de specialitate (cu excepţia "Tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor" – TIC) sunt distribuite pe 3 ani în cadrul programului (anul II, III şi IV).Unul dintre principiile Programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior constă în promovarea anilor de studiu în baza numărului de credite acumulat. Întregul program este echivalat cu 60 de credite, dintre care 30 de credite pentru educaţia de bază şi 30 de credite pentru pregătirea profesională. Conform acestui principiu, fiecare modul înscris în planul-cadru de învăţământ, atât pentru educaţia de bază, cât şi pentru pregătirea profesională, are alocat un anumit număr de credite (credite consemnate în planul-cadru, pentru fiecare modul, prin "c").Planul-cadru pentru educaţia de bazăPregătirea pentru educaţia de bază se realizează prin discipline incluse în cadrul unor module, după cum urmează:I. Aria curriculară "Limbă şi comunicare"Discipline:1. Limba şi literatura română: modulele M1, M2 şi M3;2. Limba modernă: modulele M1, M2 şi M3;3. Limba maternă.II. Aria curriculară "Matematică şi ştiinţe ale naturii"Discipline:1. Matematică: modulele M1, M2, M3 şi M4;2. Ştiinţe: modulele M1, M2 şi M3.III. Aria curriculară "Om şi societate"Discipline:1. Cultură civică/Educaţie antreprenorială: modulele M1 şi M2;2. Istorie: modulele M1, M2 şi M3;3. Geografie: modulele M1 şi M2;4. Religie.IV. Aria curriculară "Arte"Discipline: Educaţie muzicală/Educaţie plastică: modulul M1.V. Aria curriculară "Educaţie fizică şi sport"Discipline: Educaţie fizică.VI. Aria curriculară "Consiliere şi orientare"Discipline: Orientare şi consiliere vocaţională: modulele M0 şi M1.Pentru elevii care au 18 ani împliniţi la data începerii anului şcolar, la cererea scrisă a acestora, se poate admite neparticiparea la orele prevăzute în planul-cadru pentru disciplina "Educaţie fizică". În acest caz, situaţia şcolară se încheie fără această disciplină.În cadrul disciplinei "Orientare şi consiliere vocaţională", în fiecare an de studiu se parcurge câte un modul de iniţiere şi orientare (M0), pentru a asigura sprijin în parcurgerea programului, a traseelor individualizate şi pentru a evalua pe tot parcursul programului stadiul de atingere a ţintelor propuse, şi câte un modul de consiliere (M1) în scopul acordării unei îndrumări eficiente tinerilor înscrişi în program.Toate modulele sunt evaluate, cu excepţia modulelor din cadrul ariei curriculare "Consiliere şi orientare", a căror parcurgere, însă, asigură participantului la program acumularea numărului de credite alocat.În situaţia în care programul se desfăşoară în limba unei minorităţi naţionale, se studiază, în plus faţă de disciplinele, modulele şi numărul de ore prevăzute în planul-cadru, şi disciplina "Limba şi literatura maternă", într-un număr de ore egal cu cel prevăzut în planul-cadru pentru disciplina "Limba şi literatura română". Modulele corespunzătoare acestei discipline sunt evaluate, dar nu li se acordă credite. Promovarea acestor module este obligatorie pentru absolvirea programului.Planul-cadru pentru pregătirea profesionalăCalificarea profesională în cadrul Programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior, realizată prin pregătirea profesională, este organizată pe baza creditelor transferabile, utilizându-se, din structura planului-cadru de învăţământ aprobat pentru şcoala de arte şi meserii, numărul total de ore alocat disciplinelor din aria curriculară "Tehnologii". Pentru nivelul 1 de calificare sunt alocate 30 de credite pentru toate unităţile de competenţă din standardul de pregătire profesională, dintre care unităţilor de competenţă-cheie le sunt alocate 15 credite, iar unităţilor de competenţă tehnică şi specializată le sunt alocate 15 credite.În planul-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior modulelor corespunzătoare culturii de specialitate şi instruirii practice săptămânale le sunt alocate blocuri de module (M1, M2 şi M3), care au alocat un anumit număr de credite, corespunzător numărului de ore. Aceste module pot include numai ore din cadrul trunchiului comun sau pot include şi ore din cadrul curriculumului în dezvoltare locală.Aria curriculară "Tehnologii" include următoarele discipline şi module aferente:1. Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor cu două module de "Tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor" (M1 şi M2);2. Cultura de specialitate şi instruirea practică săptămânală, care include un număr variabil de module, conform fiecărei calificări, incluse în modulele M1, M2 şi M3;3. Instruirea practică comasată – modulele M4 şi M5.Fiecare unitate de învăţământ, în funcţie de calificarea profesională oferită şi respectând recomandările Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, va programa derularea modulelor din cadrul ariei curriculare "Tehnologii" pe parcursul celor 3 ani de studiu (anul II, III şi IV), în cadrul blocurilor de module. Numărul de credite alocat unui modul din cadrul blocului de module se estimează în funcţie de numărul de ore al modulului raportat la numărul total de ore şi de credite al blocului de module.Planul-cadru pentru pregătirea profesională, precum şi planul-cadru de învăţământ pentru şcoala de arte şi meserii asigură:– creşterea ponderii săptămânilor de studiu mixte (cultură generală, cultură de specialitate, instruire practică săptămânală) în totalul săptămânilor de studiu, astfel încât să asigure dobândirea certificatului de absolvire a învăţământului obligatoriu;– îndeplinirea finalităţilor cu scop educaţional şi profesionale precizate în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului cu privire la aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a şi a X-a.Toate modulele din cadrul ariei curriculare "Tehnologii" sunt evaluate.Întregul plan-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior este structurat pe două componente: trunchi comun (TC) şi curriculum la decizia şcolii (CDŞ).Trunchiul comunTrunchiul comun (TC) reprezintă oferta educaţională, constând din aceleaşi discipline, cu acelaşi număr de ore pentru toate domeniile de pregătire de bază şi toate calificările profesionale, din cadrul Programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior. Vizând competenţele-cheie din domeniul educaţiei de bază şi competenţele tehnice (generale şi specializate) din cadrul pregătirii profesionale, trunchiul comun va fi parcurs în mod obligatoriu de către toţi elevii, indiferent de calificarea profesională.Prin gruparea disciplinelor din structura trunchiului comun în cele 7 arii curriculare, prevăzute în actualul curriculum naţional, se asigură continuitatea dintre planurile-cadru pentru învăţământul obligatoriu şi cele din Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior.Oferta de trunchi comun contribuie la:– finalizarea educaţiei de bază, prin continuarea dezvoltării competenţelor-cheie urmărite în cadrul învăţământului obligatoriu – condiţie pentru asigurarea egalităţii de şanse pentru toţi elevii, oricare ar fi specificul domeniului de pregătire/calificării profesionale;– asigurarea continuităţii între învăţământul gimnazial şi ciclul secundar inferior – ruta şcoală de arte şi meserii;– formarea pentru învăţarea pe parcursul întregii vieţi.Curriculumul la decizia şcoliiCurriculumul la decizia şcolii (CDŞ) reprezintă ansamblul experienţelor de învăţare pe care fiecare şcoală le propune în mod direct elevilor săi, în cadrul ofertei curriculare proprii. La nivelul planului-cadru de învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior, CDŞ reprezintă numărul de ore alocate şcolii pentru construirea propriului proiect curricular, printr-o programă care, la educaţia de bază, va urmări formatul existent pentru CDŞ, iar pentru pregătirea profesională va avea acelaşi format cu cel al modulelor din trunchiul comun.A. Curriculumul la decizia şcolii pentru educaţia de bazăPrin orele alocate în CDŞ se asigură, în domeniul educaţiei de bază, cadrul pentru susţinerea unor performanţe diferenţiate şi a unor nevoi şi interese specifice de învăţare ale elevilor.Pentru educaţia de bază există următoarele situaţii posibile, referitoare la aplicarea CDŞ-ului:a) unde există o plajă orară de la un număr minim de ore la un număr maxim posibil, alocate pentru o disciplină ("Limba maternă", "Religie", "Educaţie fizică"), unitatea de învăţământ va decide, în funcţie de solicitările existente, realizarea CDŞ-ului respectiv. Aceste oferte curriculare vor fi avizate de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ şi de către inspectorul de specialitate; … b) modulelor de la disciplinele educaţiei de bază li se alocă, complementar, câte un modul de CDŞ pentru realizarea unei oferte educaţionale flexibile şi diferenţiate, în funcţie de aspiraţiile şi potenţialul de învăţare ale fiecărui elev din cadrul Programului "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior. Pentru aceste module de CDŞ nu se elaborează programe specifice. … B. Curriculumul la decizia şcolii pentru pregătirea profesionalăCurriculumul la decizia şcolii este, pentru aria curriculară "Tehnologii", un curriculum în dezvoltare locală (CDL) care îşi propune să răspundă nevoilor locale de formare. Acesta va fi proiectat, în comun, de către profesorul de specialitate, maistrul instructor şi reprezentantul operatorului economic, în corelare cu programele şcolare pentru cultura de specialitate şi cu standardele de pregătire profesională.Curriculumul în dezvoltare locală este elaborat într-un cadru de parteneriat între şcoală şi comunitate şi are în vedere:– resursele locale pentru instruire (baza materială a şcolii/grupurilor şcolare partenere, cadrul de colaborare cu operatorii economici);– cerinţele locale pentru pregătirea în diverse calificări, care să servească activităţilor economice desfăşurate în zonă.Activităţile de învăţare propuse pentru instruirea practică comasată vor urmări formarea/consolidarea competenţelor descrise în standardul de pregătire profesională. +
Anexa 4 a)–––la planul-cadru–––––PLANUL – CADRUde învăţământ pentru Programul "A doua şansă" pentru învăţământul secundar inferior
*Font 7*
┌────┬───────────┬──────┬──────────────┬──────┬──────────────┬──────┬───────────────┬────────┬──────────────┬───────┐│Nr. │Aria │Modu- │ Anul I │Modu- │ Anul II │Modu- │ Anul III │Modulul/│ Anul IV │Total ││crt.│curriculară│lul/ ├──────────────┤lul/ ├──────────────┤lul/ ├───────────────┤Număr ├──────────────┤ore ││ │/Disciplina│Număr │ Nr. total │Număr │Nr. total │Număr │Nr. total │credite │ Nr. total │module/││ │ │cre- │ ore/an │cre- │ore/an │cre- │ ore/an │alocate │ ore/an │număr ││ │ │dite ├───┬────┬─────┤dite ├───┬────┬─────┤dite ├────┬────┬─────┤ ├───┬────┬─────┤credite││ │ │alo- │TC │CDŞ │Total│alo- │TC │CDŞ │Total│alo- │TC │CDŞ │Total│ │TC │CDŞ │Total│ ││ │ │cate │ │ │ │cate │ │ │ │cate │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│1. │Limbă şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │comunicare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Limba şi │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │ M3 │ │ │ │ │ │ │ │ 240 ││ │literatura │2.0 c │70 │20 │90 │2.0 c │ 70│ 20 │ 90 │ 1.5 c│ 45 │15 │60 │ │- │- │- │5.5 c ││ │română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Limba │ │ │0-20│0-20 │ │ │0-20│ 0-20│ │ │0-20│0-20 │ │ │0-20│0-20 │0-80 ││ │maternă │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Limba │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │ M3 │ │ │ │ │ │ │ │ 120 ││ │modernă │1.0 c │30 │10 │40 │1.0 c │ 30│ 10 │ 40 │ 0.5 c│ 30 │10 │40 │ │- │- │- │2.5 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│2. │Matematică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │şi ştiinţe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │naturii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Matematică │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │ M3 │ │ │ │ M4 │ │ │ │ 230 ││ │ │1.5 c │50 │15 │65 │1.5 c │ 45│ 15 │ 60 │ 1.5 c│ 45 │15 │60 │1.0 c │35 │10 │45 │5.5 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Ştiinţe │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │ │ │ │ │ M3 │ │ │ │ 230 ││ │ │1.5 c │62 │18 │80 │1.5 c │ 60│ 15 │ 75 │ │ – │ – │ – │ 1.5 c │ 60│ 15 │ 75 │ 4.5 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│3. │Om şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │societate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Cultură │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │civică/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │antrepre- │M1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │M2 │ │ │ │90 ││ │norială │1.0 c │35 │10 │45 │ │ – │ – │ – │ │ – │ – │ – │ 1.0 c │ 35│ 10 │ 45 │ 2.0 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Istorie │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │ M3 │ │ │ │ │ │ │ │120 ││ │ │1.0 c │30 │10 │40 │1.0 c │30 │10 │ 40 │ 1.0 c│ 30 │10 │40 │ │- │- │- │3.0 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Geografie │M1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │1.0 c │25 │10 │35 │ │- │- │ – │ │ – │- │- │ │- │- │- │35 ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │1.0 c ││ │ ├──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │ │M2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │50 ││ │ │1.0 c │40 │10 │50 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │1.0 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Religie │ │ │0-20│0-20 │ │ │0-20│ 0-20│ │ │0-20│0-20 │ │ │0-20│0-20 │0-80 │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│4. │Arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │muzicală/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │Educaţie │M1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │30 ││ │plastică │0.5 c │30 │- │30 │ │- │- │ – │ │ – │- │- │ │- │- │- │0.5 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│5. │Educaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │fizică şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Educaţie │ │ │0-20│0-20 │ │ │0-20│ 0-20│ │ │0-20│0-20 │ │ │0-20│0-20 │0 -80 ││ │fizică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│6. │Tehnologii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │informa- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ţiei şi a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │comunică- │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │124 ││ │ţiilor │1.5 c │64 │- │64 │1.5 c │60 │- │ 60 │ │ │ │ │ │ │ │ │3.0 c ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Cultură de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │speciali- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │tate şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │Instruire │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │practică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │săptămâ- │ │ │ │ │M1 │ │ │ │ M2 │ │ │ │M3 │ │ │ │1054 ││ │nală │ │- │ │- │5.0 c │243│- │ 243 │ 8.0 c│ 405│- │405 │8.0 c │406│- │406 │21.0 c ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Instruire │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │practică │ │ │ │ │ │ │ │ │ M4 │ │ │ │M5 │ │ │ │300 ││ │comasată │ │- │ │- │ │- │- │ – │ 2.0 c│ – │120 │120 │4.0 c │- │180 │180 │6.0 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│7. │Consiliere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │şi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │orientare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Orientare │M0 │ │ │ │M0 │ │ │ │ M0 │ │ │ │M0 │ │ │ │ 80 ││ │şi │0.5 c │15 │5 │20 │0.5 c │15 │5 │ 20 │ 0.5 c│ 15 │5 │20 │0.5 c │ 15│ 5 │ 20 │ 2.0 c ││ │consiliere ├──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │vocaţio- │M1 │ │ │ │M1 │ │ │ │ M1 │ │ │ │M1 │ │ │ │ 150 ││ │nală │1.0 c │30 │10 │40 │0.5 c │30 │10 │ 40 │ 0.5 c│ 25 │10 │35 │0.5 c │ 25│ 10 │ 35 │ 2.5 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │TOTAL │ │481│118-│599- │ │583│85- │ 668-│ │ 595│185-│780- │ │576│230-│806- │2853- ││ │ore/an şi │ │ │178 │659 │ │ │145 │ 728 │ │ │245 │840 │ │ │290 │866 │3093 ││ │credite │13.5 c│ │ │ │14.5 c│ │ │ │15.5 c│ │ │ │16.5 c │ │ │ │ 60.0 c││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────┴───────────┴──────┴───┴────┴─────┴──────┴───┴────┴─────┴──────┴────┴────┴─────┴────────┴───┴────┴─────┴───────┘–––