Informatii Document
Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 721 din 13 octombrie 2011
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Nu exista acte care fac referire la acest act | |
Notă …
*) Aprobat de ORDINUL nr. 5.248 din 31 august 2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 721 din 13 octombrie 2011Planul-cadru de învățământ pentru Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior reprezintă un document esențial, un instrument de bază în aplicarea programului.În cadrul Programului "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior se aplică planul-cadru de învățământ pentru programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior și Nota privind elaborarea planului-cadru de învățământ pentru Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior.Nota privind elaborarea planului-cadru de învățământ pentru Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferiorConform planului-cadru de învățământ pentru Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior, fiecare dintre cele 7 arii curriculare include una sau mai multe discipline. Pentru fiecare disciplină au fost proiectate module repartizate, pentru educația de bază, pe cei 4 ani de studiu (anul I, II, III și IV). Modulele curriculumului pentru pregătirea profesională sunt distribuite pe 3 ani în cadrul programului (anul II, III și IV).Unul dintre principiile Programului "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior constă în promovarea anilor de studiu în baza numărului de credite acumulat. Întregul program este echivalat cu 100 de credite, conform planului-cadru pentru Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior. La acest număr de credite se adaugă creditele corespunzătoare parcurgerii celor 720 de ore din stagiile de practică, respectiv creditele alocate studiului Limbii și literaturii materne, în cazul în care programul se desfășoară în una dintre limbile minorităților naționale. Conform acestui principiu, fiecare modul înscris în planul-cadru de învățământ, atât pentru educația de bază, cât și pentru pregătirea profesională, are alocat un anumit număr de credite (credite consemnate în planul-cadru, pentru fiecare modul, prin litera "c").Planul-cadru pentru educația de bazăPregătirea pentru educația de bază se realizează prin discipline incluse în cadrul unor module, astfel:I.Aria curriculară "Limbă și comunicare"1.Limba și literatura română: modulele M1, M2 și M3; … 2.Limba modernă 1: modulele M1, M2 și M3; … 3.Limba modernă 2: modulele M1, M2 și M3;În cazul în care programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior se organizează în una dintre limbile minorităților naționale, în planul-cadru de învățământ se include, în cadrul ariei curriculare "Limbă și comunicare", și disciplina "Limba și literatura maternă". Disciplinelor "Limba și literatura maternă" și "Limba și literatura română" li se alocă același număr de ore, același număr de credite și aceeași poziție în planul-cadru de învățământ. Programa școlară după care se va studia în acest caz este programa de "Limba și literatura maternă" de la învățământul de masă, adaptată, după modelul programei de "Limba și literatura română" și al programelor de limbi moderne, elaborate în cadrul programului "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior, nevoilor și intereselor grupului de elevi din cadrul programului.Complementar, în cadrul unor pachete cu discipline opționale, cărora le sunt alocate credite, programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior oferă elevilor și posibilitatea de a studia elemente de limba și cultura unor minorități naționale. Indiferent de limba în care se desfășoară programul, de etnia elevilor participanți la program, aceștia pot opta pentru studierea pachetului de discipline opționale menționat.În cazul limbilor moderne – "Limba engleză" și "Limba franceză" – grupul de elevi poate opta pentru studierea uneia dintre cele două discipline, ca limbă modernă 1. În această situație se va respecta numărul de ore și alocarea de credite, pe anii de studiu al limbii moderne 1, conform planului-cadru de învățământ, indiferent pentru care dintre cele două limbi moderne se face opțiunea. Cealaltă limbă modernă va avea statutul de limbă modernă 2 și vor fi respectate numărul de ore și alocarea de credite pe anii de studiu din planul-cadru.În cazul în care Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior se organizează în una dintre limbile minorităților naționale, studiul disciplinei "Limba modernă 2" este la decizia școlii. Aceasta va fi oferită dacă există cel puțin 8 solicitări scrise ale elevilor în acest sens. … … II.Aria curriculară "Matematică și științe ale naturii"1.Matematică: modulele M1, M2, M3 și M4; … 2.Științe: modulele M1, M2 și M3. … … III.Aria curriculară "Om și societate"1.Cultură civică/Educație antreprenorială: modulele M1 și M2; … 2.Istorie: modulele M1, M2 și M3; … 3.Geografie: modulele M1 și M2; … 4.Religie. … … IV.Aria curriculară "Arte"Educație muzicală/Educație plastică: modulul M1. … V.Aria curriculară "Educație fizică și sport"Educație fizică … VI.Aria curriculară "Consiliere și orientare"Orientare și consiliere vocațională: modulele M0 și M1.În cadrul disciplinei "Orientare și consiliere vocațională", în fiecare an de studiu se parcurge câte un modul de inițiere și orientare (M0), pentru a se asigura sprijin în parcurgerea programului, a traseelor individualizate și pentru a se evalua pe tot parcursul programului stadiul de atingere a țintelor propuse, și câte un modul de consiliere (M1) în scopul acordării unei îndrumări eficiente tinerilor înscriși în program. … VII.Pachetele de discipline opționalePachetele de discipline opționale sunt oferite elevilor din Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior în cadrul anului IV de studiu, iar în interiorul acestora se găsesc module specifice. Elevul trebuie să opteze pentru parcurgerea unuia dintre pachetele de discipline opționale. Indiferent de opțiune, parcurgerea modulelor din interiorul pachetului ales îi asigură elevului obținerea a 6 credite.Planul-cadru pentru pregătirea profesionalăÎn cadrul Programului "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior, pregătirea profesională este organizată pe baza creditelor transferabile conform planului-cadru de învățământ pentru Programul "A doua șansa" pentru învățământul secundar inferior.Numărul de credite alocat pregătirii profesionale de bază și generale în Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior este cel prevăzut în Standardele de pregătire profesională.În planul-cadru de învățământ pentru Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior modulelor corespunzătoare culturii de specialitate și instruirii practice săptămânale le sunt alocate blocuri de module (M1, M2 și M3), care au alocate un anumit număr de credite, corespunzător numărului de ore. Aceste module pot include numai ore din trunchiul comun sau pot include și ore din cadrul curriculumului în dezvoltare locală.Aria curriculară "Tehnologii" include următoarele discipline și module aferente:1.Tehnologia informației și a comunicațiilor, cu un modul de "Tehnologia informației și a comunicațiilor" M1 în trunchiul comun, și alte două module adaptate nevoilor cursanților în cadrul pachetelor de opționale oferite în cadrul programului. … 2.Cultura de specialitate și instruirea practică săptămânală care include un număr variabil de module, conform pregătirii profesionale în domeniile de pregătire de bază și generală, incluse în modulele M1, M2 și M3. … 3.Instruirea practică comasată inclusă în modulul M4. Parcurgerea modulului se va face în afara săptămânilor alocate celor 3 ani de studiu (II, III, IV), pe parcursul oricărui an dintre aceștia. … Toate modulele din planul-cadru sunt evaluate.Întregul plan-cadru de învățământ pentru Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior este structurat pe 3 componente: trunchi comun (TC), ore de sprijin suplimentar adăugate modulelor de trunchi comun (CDȘ) și curriculum în dezvoltare locală (CDL) – practica comasată.Trunchiul comunTrunchiul comun (TC) reprezintă oferta educațională, constând în discipline cu un număr fix de ore pentru toate domeniile de pregătire de bază și generală din cadrul Programului "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior.Vizând competențele-cheie din domeniul educației de bază și competențele generale din cadrul pregătirii profesionale, trunchiul comun va fi parcurs, în mod obligatoriu, de către toți elevii indiferent de domeniul pregătirii profesionale de bază și generale.Prin gruparea disciplinelor din structura trunchiului comun în cele 7 arii curriculare, prevăzute în actualul curriculum național, se asigură continuitatea dintre planurile-cadru pentru învățământul obligatoriu și cele din Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior.Oferta de trunchi comun contribuie la:(i)finalizarea educației de bază, prin continuarea dezvoltării competențelor-cheie urmărite în cadrul învățământului obligatoriu – condiție pentru asigurarea egalității de șanse pentru toți elevii, oricare ar fi specificul domeniului de pregătire; … (ii)asigurarea continuității între învățământul gimnazial și ciclul secundar inferior al liceului tehnologic; … (iii)asigurarea continuității între învățământul secundar inferior al liceului tehnologic și stagiile de pregătire practică de 720 de ore, pentru obținerea calificării profesionale de nivel 2; … (iv)formarea pentru învățarea pe parcursul întregii vieți. … Curriculumul la decizia școlii (CDȘ)La nivelul planului-cadru de învățământ pentru Programul "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior, curriculumul la decizia școlii reprezintă numărul de ore alocate școlii, în scopul susținerii unor performanțe diferențiate și a unor nevoi și interese specifice de învățare ale elevilor.În cadrul Programului "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior există următoarele forme de curriculum la decizia școlii:a)ore pentru sprijin suplimentar (CDȘ). Predarea și evaluarea acestor ore se va realiza ținând seama de recomandările din programele școlare și din ghidurile de evaluare elaborate în cadrul Programului "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior. Tuturor modulelor educației de bază, precum și unor module din aria curriculară "Tehnologii" (Tehnologia informației și a comunicațiilor) le sunt alocate, prin planul-cadru de învățământ, ore de sprijin suplimentar (numite CDȘ) pentru realizarea unei oferte educaționale flexibile și diferențiate, în funcție de aspirațiile și potențialul de învățare al fiecărui elev din cadrul programului. Orele de sprijin suplimentar (CDȘ) sunt ore la dispoziția profesorului și se utilizează de către cadrul didactic care predă modulul respectiv, astfel: ore alocate pentru evaluarea de diagnoză, ore de consolidare a unor teme din modul, ore de consultații individuale sau de grup cu elevii. Decizia repartizării exacte a orelor îi aparține cadrului didactic. Ele apar în planificarea calendaristică drept ore proiectate în cadrul planificării orelor modulului. … b)ore facultative, pentru disciplina "Religie", respectiv pentru disciplina "Educație fizică", la care există o plajă orară cuprinsă între un număr minim de ore și un număr maxim posibil. În această situație unitatea de învățământ va decide, în funcție de solicitările existente, realizarea CDȘ-ului respectiv. Aceste oferte curriculare vor fi avizate de către consiliul de administrație al unității de învățământ și de către inspectorul de specialitate; ele sunt evaluate, dar nu li se alocă credite. … c)pachete de discipline opționale inter- și transdisciplinare, prevăzute în anul IV de studiu. Predarea și evaluarea acestor discipline se vor realiza conform programelor școlare și materialelor educaționale elaborate în cadrul Programului "A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior. … Pachetele de discipline opționale se adresează elevilor care intenționează fie să își consolideze dezvoltarea personală și profesională, să urmeze stagiul de pregătire practică și/sau să acceseze piața muncii, fie să-și consolideze dezvoltarea personală și să își continue studiile în ciclul superior al liceului.Curriculum la decizia școlii pentru pregătirea profesională (CDL)Curriculum la decizia școlii este, pentru aria curriculară "Tehnologii", un curriculum în dezvoltare locală (CDL). CDL cuprinde orele alocate pentru dezvoltarea ofertei curriculare specifice fiecărei unități de învățământ, ofertă realizată în parteneriat cu operatorii economici.Acesta va fi proiectat în comun de către profesorul de specialitate, maistrul-instructor și reprezentantul operatorului economic, astfel încât să se asigure cadrul pentru realizarea unei instruiri care să permită, în contextul oferit de operatorii economici locali, formarea tuturor competențelor tehnice descrise în Standardele de pregătire profesională. În orele de CDL alocate prin planurile-cadru de învățământ se recomandă a se desfășura activități practice/laborator pentru a se realiza situațiile de învățare identificate împreună cu operatorul economic partener al unității de învățământ. Se oferă un cadru curricular flexibil care permite adaptarea la nevoile de formare identificate pe baza analizelor pieței muncii, precum și crearea oportunităților pentru rute profesionale individualizate.La elaborarea CDL se au în vedere:a)resursele locale pentru instruire (baza materială a școlii/grupurilor școlare partenere, cadrul de colaborare cu operatorii economici); … b)cerințele locale pentru pregătirea în diverse domenii de pregătire de bază și generală. … Obiectivele implementării CDL sunt:a)crearea de oportunități pentru dobândirea de către elevi a competențelor profesionale suplimentare solicitate de piața muncii locală, care nu sunt oferite prin curriculum; … b)crearea situațiilor de învățare necesare pentru dobândirea competențelor-cheie transferabile, adaptate cerințelor locale. … …
Plan-cadru de învățământ pentru Programul
"A doua șansă" pentru învățământul secundar inferior┌────┬───────────┬──────┬──────────────┬──────┬──────────────┬──────┬───────────────┬────────┬──────────────┬───────┐│Nr. │Aria │Modu─ │ Anul I │Modu─ │ Anul II │Modu─ │ Anul III │Modulul/│ Anul IV │Total ││crt.│curriculară│lul/ ├──────────────┤lul/ ├──────────────┤lul/ ├───────────────┤Număr de├──────────────┤ore ││ │/Disciplina│Număr │ Nr. total de │Număr │Nr. total de │Număr │Nr. total de │credite │ Nr. total de │module/││ │ │cre─ │ ore/an │cre- │ore/an │cre─ │ore/an │alocate │ ore/an │număr ││ │ │dite ├───┬────┬─────┤dite ├───┬────┬─────┤dite ├────┬────┬─────┤ ├───┬────┬─────┤credite││ │ │alo─ │TC │CDȘ/│Total│alo─ │TC │CDȘ/│Total│alo─ │TC │CDȘ/│Total│ │TC │CDȘ/│Total│ ││ │ │cate │ │CDL │ │cate │ │CDL │ │cate │ │CDL │ │ │ │CDL │ │ │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│1. │Limbă și │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │comunicare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Limba și │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │M3 │ │ │ │ │ │ │ │340 ││ │literatura │3.0 c │85 │25 │110 │3.0 c │ 85│ 25 │ 110 │3.0 c │ 95 │25 │120 │ │─ │─ │─ │9.0 c ││ │română │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Limba │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │M3 │ │ │ │ │ │ │ │140 ││ │modernă 1 │1.0 c │30 │10 │40 │1.0 c │35 │15 │50 │2.0 c │35 │15 │50 │ │- │- │- │4.0 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Limba │ │ │ │ │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │M3 │ │ │ │ 120 ││ │modernă 2 │ │ │ │ │1.0 c │ 30│ 10 │ 40 │1.0 c │ 30 │10 │40 │1.0 c │30 │10 │40 │3.0 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│2. │Matematică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │și științe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │naturii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Matematică │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │M3 │ │ │ │M4 │ │ │ │280 ││ │ │3.0 c │60 │20 │80 │2.0 c │60 │20 │80 │2.0 c │ 45 │15 │60 │2.0 c │45 │15 │60 │9.0 c ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Științe │M1 │ │ │ │ │ │ │ │M2 │ │ │ │ M3 │ │ │ │270 ││ │ │3.0 c │70 │20 │90 │ │- │- │- │3.0 c │ 70 │20 │90 │ 3.0 c │70 │20 │90 │9.0 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│3. │Om și │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │societate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Cultură │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │civică/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │Educație │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │antrepre─ │M1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │M2 │ │ │ │90 ││ │norială │2.0 c │35 │10 │45 │ │ ─ │ ─ │ ─ │ │ ─ │ ─ │ ─ │2.0 c │ 35│ 10 │ 45 │4.0 c ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Istorie │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │ M3 │ │ │ │ │ │ │ │135 ││ │ │1.0 c │30 │15 │45 │1.0 c │30 │15 │ 45 │ 2.0 c│ 30 │15 │45 │ │─ │─ │─ │4.0 c ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Geografie │M1 │ │ │ │M2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ │2.0 c │35 │15 │50 │2.0 c │35 │15 │ 50 │ │ ─ │─ │─ │ │─ │─ │─ │100 ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │4.0 c ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Religie │ │- │0─20│0─20 │ │- │0─20│ 0─20│ │ – │0─20│0─20 │ │- │0─20│0─20 │0─80 │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│4. │Arte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Educație │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │muzicală și│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │Educație │M1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │80 ││ │plastică │3.0 c │60 │20 │80 │ │─ │─ │ ─ │ │ ─ │─ │─ │ │─ │─ │─ │3.0 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│5. │Educație │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │fizică și │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │sport │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Educație │ │- │0─20│0─20 │ │- │0─20│ 0─20│ │ – │0─20│0─20 │ │- │0─20│0─20 │0-80 ││ │fizică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│6. │Tehnologii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Tehnologia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │informa─ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │ției și a │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │comunica─ │M1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │60 ││ │țiilor │2.0 c │50 │10 │60 │ │- │ – │ – │ │ – │ – │ – │ │- │ – │ – │2.0 c ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Cultură de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │speciali─ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │tate și │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │Instruire │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │practică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │săptămâ─ │ │ │ │ │M1 │ │ │ │ M2 │ │ │ │M3 │ │ │ │674 ││ │nală │ │─ │ – │─ │11.0 c│216│─ │ 216 │11.0 c│213 │─ │213 │12.0 c │245│─ │245 │34.0 c ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┴───┴────┴─────┴──────┴────┴────┴─────┴────────┴───┴────┴─────┼───────┤│ │Stagii de │ │ │ │ │M4 180 │ ││ │pregătire │ │ │ │ │Se pot organiza oricând pe parcursul anilor II, III sau IV. │180 ││ │practică │ │ │ │ │ │4.0 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┬───┬────┬─────┬──────┬────┬────┬─────┬────────┬───┬────┬─────┼───────┤│7. │Consiliere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │și │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ │orientare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ││ ├───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │Orientare │M0 │ │ │ │M0 │ │ │ │ M0 │ │ │ │M0 │ │ │ │ 80 ││ │și │0.5 c │15 │5 │20 │0.5 c │15 │5 │ 20 │ 0.5 c│ 15 │5 │20 │0.5 c │ 15│ 5 │ 20 │ 2.0 c ││ │consiliere ├──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ │vocațio─ │M1 │ │ │ │M1 │ │ │ │ M1 │ │ │ │ │ │ │ │ 120 ││ │nală │1.0 c │30 │10 │40 │1.0 c │30 │10 │ 40 │ 1.0 c│ 30 │10 │40 │ │ – │ – │ – │ 3.0 c │├────┼───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│8. │Pachete de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Pachete │80 │ 20 │ 100 │100 ││ │discipline │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │6.0 c │ │ │ │6.0 c ││ │opționale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │├────┴───────────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼───┼────┼─────┼──────┼────┼────┼─────┼────────┼───┼────┼─────┼───────┤│ TOTAL │ │500│160─│660─ │ │536│115-│651- │ │ 563│115─│678─ │ │520│80- │600─ │2589─ ││ ore/an și │ │ │200 │700 │ │ │155 │691 │ │ │155 │718 │ │ │120 │640 │2749 ││ credite │21.5 c│ │ │ │22.5c-│ │ │ │25.5c-│ │ │ │26.5 c- │ │ │ │Sunt ││ │ │ │ │ │26.5c │ │ │ │29.5c │ │ │ │30.5 c │ │ │ │incluse││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │și cele││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │180 de ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ore de ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Stagiu ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │de pre-││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │gătire ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │practi-││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │că. ││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │100.00c││ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │└────────────────┴──────┴───┴────┴─────┴──────┴───┴────┴─────┴──────┴────┴────┴─────┴────────┴───┴────┴─────┴───────┘–––