PLAN din 2 septembrie 2004 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEPLAN 02/09/2004
CAP. 1ARE LEGATURA CUHG 989 28/08/2007
CAP. 2ARE LEGATURA CUHG 989 28/08/2007
CAP. 3ARE LEGATURA CUHG 989 28/08/2007
CAP. 4ARE LEGATURA CUHG 989 28/08/2007
CAP. 4REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 43
CAP. 4REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 93
CAP. 4REFERIRE LALEGE 440 18/07/2001
CAP. 4REFERIRE LAOUG 23 27/03/2000 ART. 3
CAP. 5ARE LEGATURA CUHG 989 28/08/2007
CAP. 5REFERIRE LALEGE 44 20/02/1998
CAP. 5REFERIRE LAOUG 88 23/12/1997
CAP. 7ARE LEGATURA CUHG 989 28/08/2007
CAP. 7REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 78
CAP. 8ARE LEGATURA CUHG 989 28/08/2007
CAP. 9ARE LEGATURA CUHG 989 28/08/2007
CAP. 12ARE LEGATURA CUHG 989 28/08/2007
CAP. 12REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 80
CAP. 13ARE LEGATURA CUHG 989 28/08/2007
CAP. 13REFERIRE LALEGE 4 18/02/2004
CAP. 13REFERIRE LAACORD 26/08/2003
 Nu exista acte care fac referire la acest act

de reorganizare globală a Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A.(actualizat până la data de 29 august 2007*)



–––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 841 din 14 septembrie 2004. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamţ până la data de 29 august 2007, cu modificările şi completările aduse de HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007. + 
Capitolul IDispoziţii generale1.1. Planul de reorganizare globală, denumit în continuare Planul, a Societăţii Naţionale "Îmbunătăţiri Funciare" – S.A., denumită în continuare SNIF, reprezintă ansamblul de măsuri etapizate de preluare a unei părţi a activului patrimonial al SNIF şi reorganizarea activităţii aferente acestui activ patrimonial prin înfiinţarea Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare, denumită în continuare Administraţia, precum şi de divizare a SNIF şi reorganizare a activităţilor pe care aceasta va continua să le desfăşoare în vederea privatizării unităţilor din structura sa, care pot desfăşura activităţi economice viabile şi independente.1.2. Planul prevede şi reglementarea relaţiilor SNIF cu organizaţiile de îmbunătăţiri funciare, denumite în continuare organizaţii, precum şi cu federaţiile de organizaţii de îmbunătăţiri funciare, denumite în continuare federaţii.2. Planul are următoarele obiective:a) crearea cadrului normativ şi organizatoric pentru preluarea părţii din activul patrimonial al SNIF pe baza căruia să se constituie Administraţia şi pentru reorganizarea SNIF, care să asigure funcţionarea Administraţiei în condiţii de eficienţă şi în folosul beneficiarilor acesteia, a activităţilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;b) restrângerea activităţilor de îmbunătăţiri funciare ce se vor desfăşura de către Administraţie doar la activităţile de bază care contribuie direct la administrarea eficientă şi avantajoasă a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare;c) promovarea participării sectorului privat şi a beneficiarilor serviciilor de îmbunătăţiri funciare la activităţile de îmbunătăţiri funciare;d) promovarea aplicării bunelor practici agricole prin exploatarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare şi prestarea serviciilor de îmbunătăţiri funciare.3. Reorganizarea SNIF se realizează în următoarele etape:a) aplicarea unor măsuri de restructurare pentru redimensionarea activităţilor specifice şi a structurii organizatorice, în vederea realizării obiectului său de activitate;b) vânzarea pachetului de acţiuni deţinut de statul român, prin Agenţia Domeniilor Statului, la SNIF sau privatizarea prin alte metode prevăzute de legislaţia în vigoare.–––-Pct. 3 a fost modificat de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.
 + 
Capitolul IIServiciile prestate de SNIF în perioada de tranziţie4. După înfiinţarea Administraţiei, SNIF va avea o structură organizatorică de tranziţie, formată din o parte a personalului, utilajelor şi activelor deţinute în prezent. Structura organizatorică de tranziţie a SNIF va presta servicii de întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare aflate în administrarea Administraţiei, în calitate de prestator exclusiv, în primii 3 ani de la înfiinţarea Administraţiei.–––-Pct. 4 a fost modificat de pct. 2 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.5.1. În perioada de tranziţie, SNIF prestează servicii de îmbunătăţiri funciare către Administraţie, asociaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii şi către organizaţiile şi federaţiile ce vor fi înfiinţate în condiţiile legii.5.2. Serviciile prestate de SNIF către Administraţie, pe bază de tarife şi contracte încheiate prin negociere directă cu o singură sursă pe o perioadă de 3 ani, constau în:–––Partea introductivă a pct. 5.2 a fost modificată de pct. 3 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.a) servicii de întreţinere şi reparaţii ale infrastructurii de irigaţii;b) servicii de exploatare a amenajărilor de irigaţii aflate în administrarea Administraţiei, până la transmiterea acestora în condiţiile legii la cerere, fără plată, în proprietatea organizaţiilor;c) servicii de exploatare a amenajărilor de desecare şi drenaj, a lucrărilor de apărare împotriva inundaţiilor sau combatere a eroziunii solului, aflate în administrarea Administraţiei, declarate de utilitate publică, altele decât cele legate de irigaţii;d) alte servicii de interes public, conexe activităţilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare.5.3. SNIF poate efectua serviciile prevăzute la pct. 5.2 şi asociaţiilor utilizatorilor de apă pentru irigaţii, organizaţiilor şi federaţiilor, precum şi altor proprietari de terenuri sau persoane juridice care administrează şi folosesc terenuri cu amenajări de îmbunătăţiri funciare.5.4. SNIF poate executa cu dotarea şi utilajele sale, potrivit obiectului de activitate, orice alte prestaţii.–––Pct. 5.4 a fost modificat de pct. 4 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.6. SNIF poate încheia cu Administraţia contracte de prestări de servicii tip abonament pentru executarea unor lucrări de întreţinere şi reparaţii curente sau a reparaţiilor cu grad mare de periculozitate, precum şi pentru intervenţii urgente în caz de avarii accidentale.
 + 
Capitolul IIIRelaţiile contractuale dintre SNIF şi Administraţie după perioada de tranziţie7. După expirarea perioadei prevăzute la pct. 4, relaţiile contractuale dintre SNIF şi Administraţie se vor desfăşura cu respectarea legislaţiei în vigoare privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii.–––Pct. 7 a fost modificat de pct. 5 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.8. Prestarea de servicii şi executarea de lucrări cu tehnicitate specifică domeniului îmbunătăţirilor funciare se atribuie SNIF sau altor agenţi economici atestaţi pentru executarea unor astfel de lucrări, în condiţiile legii.–––Pct. 9 a fost abrogat de pct. 6 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.
 + 
Capitolul IVComponentele patrimoniului SNIF care rămân în proprietatea statului10.1. După preluarea de către Administraţie a unei părţi din activul patrimonial, în conformitate cu prevederile art. 43 din Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificările ulterioare, patrimoniul SNIF se constituie astfel:a) bunurile cuprinse în capitalul social, constând din secţii şi ateliere de producţie, întreţinere şi reparaţii, utilaje şi mijloace de transport, clădiri de producţie cu echipamentele şi instalaţiile aferente activităţilor nespecifice domeniului îmbunătăţirilor funciare desfăşurate de SNIF;b) clădirile administrative şi terenurile aferente acestora, ce se află în administrarea SNIF, care fac parte din domeniul privat al statului.10.2. Valoarea capitalului social al SNIF se stabileşte şi se aprobă în condiţiile legii.–––Pct. 10.2 a fost modificat de pct. 7 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.
 + 
Capitolul VModalităţile de privatizare a componentelor patrimoniului SNIF11.1. În vederea stabilirii procedurii de privatizare a SNIF, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale va elabora un studiu privind planul de privatizare, prin care se vor propune mai multe alternative de privatizare în conformitate cu legislaţia în vigoare.–––Pct. 11.1 a fost modificat de pct. 8 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.11.1^1. Planul de privatizare a SNIF se elaborează de Agenţia Domeniilor Statului şi se aprobă de către consiliul de administraţie al acestei agenţii.–––Pct. 11.1^1 a fost introdus de pct. 9 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.11.2. Procedura de privatizare se aprobă prin hotărâre a Consiliului de administraţie al Agenţiei Domeniilor Statului.–––Pct. 11.2 a fost modificat de pct. 10 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.12. Sumele de bani încasate din privatizarea SNIF se vor vira la bugetul de stat, conform prevederilor legale.
 + 
Capitolul VIGruparea componentelor patrimoniului SNIF care pot crea o activitate comercială viabilă13.1. În cadrul sucursalelor regionale ale SNIF activitatea se va reorganiza pe principiul asigurării autonomiei funcţionale şi al viabilităţii economice a activităţii fiecărei entităţi.13.2. În principal, se vor crea entităţi cu autonomie funcţională din secţiile şi atelierele de producţie, întreţinere şi reparaţii, precum şi din parcurile de maşini şi utilaje ce se pot privatiza.
 + 
Capitolul VIIProcedura de privatizare sau de reorganizare14. Regulamentul privind procedurile de reorganizare a SNIF, prevăzut de art. 78 din Legea nr. 138/2004, cu modificările ulterioare, reglementează:a) efectuarea unui inventar al activelor şi activităţilor în vederea pregătirii privatizării acestora;b) gruparea activităţilor care pot face obiectul unor entităţi ce pot funcţiona autonom;c) stabilirea entităţilor viabile economic care pot face obiectul privatizării;d) elaborarea unei strategii de divizare şi a procedurii de divizare;e) stabilirea procedurii de privatizare a entităţilor viabile economic, în condiţiile legii;f) stabilirea listei activelor care nu au putut fi incluse în patrimoniul entităţilor viabile economic;g) vânzarea activelor neincluse în patrimoniul entităţilor viabile economic.15. Declanşarea procesului de privatizare va fi anunţată public până la data de 5 septembrie 2007, dată până la care se va institui procedura de administrare specială şi supraveghere financiară conform prevederilor legale.–––Pct. 15 a fost modificat de pct. 11 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.
 + 
Capitolul VIIIAutoritatea de privatizare16.1. Autoritatea care aprobă etapele privatizării şi pune în aplicare procedura de privatizare a SNIF este Agenţia Domeniilor Statului.–––Pct. 16.1 a fost modificat de pct. 12 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.16.2. Agenţia Domeniilor Statului exercită în numele statului prerogativele ce decurg din calitatea de unic acţionar al SNIF până la finalizarea procedurii de privatizare.–––Pct. 16.2 a fost modificat de pct. 12 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.16.3. Agenţia Domeniilor Statului numeşte reprezentanţii săi în adunarea generală a acţionarilor SNIF, acordându-le mandat special pentru aprobarea fiecăreia dintre etapele necesare în vederea privatizării.
 + 
Capitolul IXAsigurarea finanţării şi gestionarea componentelor patrimoniului SNIF aflate în proprietatea statului17. În perioada prevăzută la pct. 4 activitatea SNIF se finanţează parţial şi indirect de la bugetul de stat, prin comenzi date de Administraţie. După expirarea acestei perioade, finanţarea se va realiza în condiţiile legislaţiei în vigoare.–––Pct. 17 a fost modificat de pct. 13 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.18. În vederea privatizării, SNIF va întocmi documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor aflate în evidenţele sale.–––Pct. 18 a fost modificat de pct. 14 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.
 + 
Capitolul XObligaţiile financiare ale SNIF şi modalităţile de stingere a acestora19. SNIF păstrează drepturile de creanţă provenind din sumele neachitate de beneficiarii serviciilor de îmbunătăţiri funciare, precum şi litigiile în curs privind recuperarea creanţelor, penalităţilor de întârziere şi majorărilor, precum şi obligaţiile financiare.20. Creanţele neachitate de beneficiarii serviciilor de îmbunătăţiri funciare aferente anilor 2002 şi 2003 se vor recupera de SNIF.
 + 
Capitolul XIObligaţiile de mediu21. Obligaţiile de mediu ale SNIF privind exploatarea, întreţinerea şi reparaţiile amenajărilor de îmbunătăţiri funciare administrate de Administraţie se preiau de Administraţie.
 + 
Capitolul XIIModalitatea de concediere sau de redistribuire a personalului SNIF22. Reorganizarea activităţii SNIF şi stabilirea numărului de personal se fac avându-se în vedere următoarele reguli de bază:a) organizaţiile utilizatorilor de apă pentru irigaţii utilizează şi răspund de gestionarea staţiilor de pompare de punere sub presiune şi a infrastructurii din amenajarea interioară, putând prelua de la SNIF personalul de exploatare aferent, necesar pentru desfăşurarea activităţii. Până la preluarea acestui personal, persoanele care desfăşoară activităţi de exploatare a staţiilor de pompare de punere sub presiune şi a infrastructurii din amenajarea interioară vor rămâne angajate ale SNIF;b) activităţile de întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare asupra cărora Administraţia exercită un drept de administrare se vor realiza de terţi furnizori pe bază de contract de prestări de servicii;––––Lit. c) a pct. 22 a fost abrogată de pct. 15 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.23. Personalul SNIF disponibilizat prin concediere colectivă beneficiază de drepturile prevăzute de legislaţia în vigoare, iar persoanele disponibilizate în perioada 1 septembrie-30 noiembrie 2005 beneficiază de drepturile prevăzute la art. 80 din Legea nr. 138/2004, cu modificările ulterioare.24. Personalul al cărui contract individual de muncă a fost desfăcut ca urmare a concedierii colective în cadrul procesului de reorganizare a SNIF poate participa la programe de reconversie profesională finanţate în condiţiile legii.25.1. Exploatarea infrastructurii din amenajarea interioară de irigaţii şi a staţiilor de pompare de punere sub presiune se face de personalul angajat al SNIF până la privatizarea entităţii care răspunde de exploatarea acelei amenajări. Societatea comercială rezultată din privatizare va prelua de la SNIF contractul de prestări de servicii de irigaţii încheiat cu Administraţia.25.2. Transmiterea dreptului de proprietate sau de folosinţă gratuită asupra infrastructurii din amenajările de irigaţii ori desecare şi drenaj către organizaţii sau federaţii, precum şi contractarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare administrate de administraţie cu furnizorii terţi din sectorul privat se poate face cu reducerea numărului de personal angajat al SNIF.
 + 
Capitolul XIIIDispoziţii tranzitorii26. Ca parte a Planului de reorganizare globală a SNIF, activităţile specifice domeniului îmbunătăţirilor funciare ale SNIF se preiau de Administraţie cu parcurgerea următoarelor etape:a) elaborarea şi adoptarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Administraţiei;b) numirea membrilor consiliului de administraţie al Administraţiei;c) numirea directorului general al Administraţiei, a posturilor de conducere şi a personalului unităţii centrale a Administraţiei, care să asigure preluarea de la SNIF a activelor necesare funcţionării Administraţiei;d) numirea directorilor sucursalelor regionale ale Administraţiei;e) întocmirea statului de funcţii şi a planului de afaceri al sucursalelor Administraţiei;f) elaborarea şi aprobarea protocolului de predare-preluare a patrimoniului necesar funcţionării Administraţiei;–––Lit. f) a pct. 26 a fost modificată de pct. 16 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.g) elaborarea programului de concediere colectivă a personalului SNIF;h) studiul viabilităţii economice şi identificarea amenajărilor de irigaţii funcţionale;i) elaborarea programului de gestionare a activelor SNIF;j) întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli al Administraţiei în condiţiile legii.27. Reorganizarea SNIF va continua pe perioada implementării Proiectului privind reabilitarea şi reforma sectorului de irigaţii finanţat potrivit Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, semnat la Bucureşti la 26 august 2003, ratificat prin Legea nr. 4/2004.–––-Pct. 28 a fost abrogat de pct. 17 al art. unic din HOTĂRÂREA nr. 989 din 28 august 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 597 din 29 august 2007.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x