PLAN DE MĂSURI din 29 martie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 272 din 31 martie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 285 29/03/2023
ART. 1REFERIRE LAHOTARARE 436 30/03/2022
ART. 1REFERIRE LALEGE 304 15/11/2022 ART. 142
ART. 1REFERIRE LASTRATEGIE 30/03/2022
ART. 1REFERIRE LAORDIN 2169 26/09/2018
ART. 1REFERIRE LAMETODOLOGIE 26/09/2018
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 285 29/03/2023
ActulCONTINUT DEHOTARARE 285 29/03/2023
ActulREFERIT DEHOTARARE 285 29/03/2023





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 285 din 29 martie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 272 din 31 martie 2023.
I.Informații generale relevante privind sistemul informatic de administrare a resurselor sistemului judiciarSistemul informatic de administrare a resurselor sistemului judiciar, denumit în continuare RMS (Resource Management System), a fost conceput la inițiativa experților Băncii Mondiale și este un sistem modular integrat de tip Enterprise Resource Planning, denumit în continuare ERP, prin care se administrează resursele bugetare, financiare, umane și logistice ale sistemului judiciar. Finalizarea RMS este unul dintre obiectivele strategice ale Ministerului Justiției, denumit în continuare MJ, prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 436/2022 privind aprobarea Strategiei de dezvoltare a sistemului judiciar 2022-2025 și a planului de acțiune aferent acesteia, în cadrul direcției de intervenție A: Independența, calitatea și eficiența actului de justiție, obiectiv strategic nr. 2: Creșterea calității și eficienței justiției prin transformarea digitală a sistemului judiciar, obiectiv specific nr. 10: Finalizarea extinderii RMS la nivelul MJ și al instanțelor, asigurarea suportului continuu în utilizarea acestuia și menținerea permanentă a sistemului în stare optimă de funcționare. RMS este deosebit de complex prin natura sa, dar și foarte eficient prin rezultatele practice care se obțin prin utilizarea continuă a acestuia. În același timp, RMS prezintă un grad crescut de complexitate la operare ritmică de către utilizatorii finali, motiv pentru care utilizarea continuă este posibilă numai cu sprijinul constant al unui centru de suport dedicat acestui sistem informatic, conform practicilor internaționale comune utilizării unor astfel de sisteme informatice de tip ERP. RMS este un sistem complex deoarece are la bază pachetul de software produs de compania americană Oracle și este constituit din 63 de produse software distincte interdependente, organizate în 3 module operaționale principale ale RMS, respectiv: 1.modulul Buget – este utilizat pentru procesarea tuturor operațiunilor legate de bugetul anual (proiect de buget, buget aprobat, repartizarea bugetului, alocări, realocări, rectificări bugetare anuale, raportări etc.) într-o structură ierarhică coordonată de Ministerul Justiției – ordonator principal de credite, continuând cu curțile de apel – ordonatori secundari de credite și terminând cu tribunalele – ordonatori terțiari de credite; 2.modulul Resurse umane și salarizare al RMS – acoperă toate procesele interne legate de gestiunea resurselor umane, pontaje și salarizare. Prin acesta se gestionează activitatea de salarizare (încadrări, pontaje, calcul salarial, generare rapoarte și declarații obligatorii din punct de vedere legal), parcursul profesional al personalului MJ și cel al instanțelor de judecată, într-un mod unitar și centralizat, începând de la angajarea personalului, avansări, transferuri, detașări, delegări și terminând cu ieșirea din sistem. De asemenea, modulul păstrează istoricul parcursului profesional și evoluției nivelului salarial al angajatului; 3.modulul Financiar – este cel mai complex dintre cele trei module ale RMS și cuprinde la rândul său alte 9 submodule operaționale interconectate: Clienți, Furnizori, Stocuri, Managementul mijloacelor fixe și obiectelor de inventar, Parc auto, Contabilitate generală, Managementul fluxului de numerar, Modul personalizat specific – Alocare, lichidare, ordonanțare și plată, denumit în continuare ALOP, și Planul anual de achiziții publice, denumit în continuare PAAP. Pe lângă aceste trei module operaționale principale enumerate mai sus, RMS cuprinde alte două module cu funcționalități mult mai restrânse, respectiv un modul de Relații externe și registratură documente, dedicat exclusiv Administrației Naționale a Penitenciarelor, și un modul de suport utilizatori (Helpdesk) care deservește toți utilizatori RMS și permite Centrului de suport dedicat RMS de tip call center, denumit în continuare CSURMS, gestiunea centralizată și unitară a solicitărilor de asistență la utilizarea sistemului.Complexitatea software a RMS se reflectă și în adâncime, respectiv la nivelul hardware, deoarece toată infrastructura RMS cuprinde 160 de servere virtuale și este găzduită de două centre de date redundante localizate la penitenciarele Rahova și Gherla.RMS este foarte eficient prin rezultatele practice care se obțin prin operare, deoarece permite realizarea automată a unor operațiuni complexe care în anii anteriori se realizau în câteva luni și cu implicarea unui număr mare de personal. Cu titlu de exemplu, prin utilizarea RMS se poate elabora în numai câteva minute formularul L153 aferent procedurii de transmitere a datelor privind veniturile salariale pentru personalul plătit din fonduri publice, potrivit Ordinului ministrului muncii și justiției sociale nr. 2.169/2018 de aprobare a Metodologiei de transmitere a datelor privind veniturile salariale ale personalului plătit din fonduri publice. Prin comparație, în lipsa RMS, această raportare presupune un volum foarte mare de muncă, din cauza dimensiunii și complexității, respectiv introducerea manuală de date din surse multiple, pentru peste 300 de angajați de către personalul MJ disponibil. Această eficiență a RMS exemplificată anterior reiese și din faptul că, odată implementate funcționalități sau rapoarte la nivelul aparatului central al MJ, acestea sunt disponibile automat și pot fi utilizate imediat și de către toate instanțele de judecată, respectiv 15 curți de apel și 42 de tribunale.Pe de altă parte, RMS prezintă prin natura sa un grad crescut de complexitate la operare ritmică de către utilizatorii finali, care au nevoie de sprijinul constant al unui centru de suport dedicat de tip call center – CSURMS – pe toată durata de folosire a sistemului informatic. Sprijinul la operare este necesar într-un ritm alert în primele luni de utilizare a sistemului, până când utilizatorii își formează deprinderile practice de lucru necesare. Nevoia frecventă de sprijin scade treptat, pe măsura dobândirii experienței progresive de lucru în utilizare, dar crește din nou de fiecare dată când noi modificări legislative sunt transpuse în funcționalitățile sistemului. CSURMS are așadar rolul funcțional de a oferi sprijin operațional utilizatorilor și de a menține RMS în stare optimă de funcționare, de la momentul primei instituții care devine operațională, respectiv utilizează RMS în activitatea curentă, și până la renunțarea sau înlocuirea sistemului informatic. De asemenea, CSURMS administrează și infrastructura hardware a sistemului, respectiv 160 de servere virtuale localizate în două centre de date. II.Recomandările Curții de Conturi a României privind finalizarea sistemului informatic de administrare a resurselor sistemului judiciar și stadiul îndeplinirii acestoraCurtea de Conturi a României a realizat în perioada iunie 2019-octombrie 2020 auditul de performanță cu tema „Economicitatea, eficiența și eficacitatea utilizării fondurilor alocate în cadrul Proiectului privind reforma sistemului judiciar“, care cuprinde o analiză aprofundată a sistemului RMS, a funcționalităților sale principale, a scopului său, a beneficiarilor și a stadiului de implementare și extindere la nivelul instanțelor. Prin Raportul de audit al performanței, denumit în continuare RAP, nr. 3/22.094 din 14.10.2020, Curtea de Conturi a formulat următoarele 5 recomandări privind finalizarea în bune condiții a sistemului RMS, al căror stadiu este prezentat mai jos.1.Dispunerea măsurilor care să asigure continuarea demersurilor în scopul finalizării migrării datelor și al operaționalizării în totalitate a RMS, în vederea minimizării costurilor legate de funcționarea în paralel cu aplicațiile actualeRecomandarea este îndeplinită parțial și în prezent se continuă demersurile pentru îndeplinirea completă a acesteia. Astfel, începând cu ianuarie 2021, modulul Buget al RMS este operațional la nivelul MJ și al celor 57 de instanțe beneficiare, respectiv 15 curți de apel și 42 de tribunale. Modulul Resurse umane și salarizare al RMS este de asemenea operațional atât pentru MJ – care plătește salariile personalului exclusiv prin acest modul începând cu luna aprilie 2021 -, cât și pentru 14 curți de apel și 38 de tribunale la care modulul este instalat și operațional din noiembrie 2022. De asemenea, modulul Financiar, cel mai complex modul al RMS, care cuprinde alte 10 submodule interconectate, este deja extins la nivelul MJ, 5 curți de apel și 14 tribunale aflate în circumscripția teritorială a acestora, iar la restul instanțelor este în curs de extindere în baza Ordinului ministrului justiției nr. 3.130/C/2022*) privind procedura de operaționalizare în totalitate a sistemului RMS la nivelul Ministerului Justiției și instanțelor de judecată.*) Ordinul ministrului justiției nr. 3.130/C/2022 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.2.Menținerea la zi a datelor deja migrate în RMS, concomitent cu încărcarea restului datelor necesare care să permită operarea zilnică, ritmică și completă a modulelor RMS în vederea obținerii acceptanței operaționale formale la nivel de pilot MJ (aparat central, Curtea de Apel București, Tribunalul București și Tribunalul Ilfov)Recomandarea a fost îndeplinită odată cu emiterea acceptanței operaționale formale la nivel de pilot în octombrie 2020. În prezent, doar MJ folosește în operare curentă toate modulele RMS, iar instanțele din pilot folosesc numai modulul Buget al RMS.3.Monitorizarea periodică de către MJ a menținerii la zi a datelor migrate în RMS de către celelalte instituții, în vederea evitării situațiilor în care etapa de migrare a datelor trebuie repetată ulteriorRecomandarea de monitorizare periodică are un caracter continuu, în contextul în care Curtea de Conturi a menționat în raportul de audit faptul că: „sistemul a fost acceptat funcțional, dar nu poate fi utilizat efectiv, până la migrarea datelor, operațiune care cade în sarcina beneficiarilor care au început deja utilizarea sistemului“. În scopul îndeplinirii recomandării cu caracter continuu a fost emis Ordinul ministrului justiției nr. 3.130/C/2022 privind procedura de operaționalizare în totalitate a sistemului RMS la nivelul Ministerului Justiției și instanțelor de judecată. Procedura prevede date-limită individuale pentru fiecare instanță în parte, de la care operarea curentă a datelor migrate în modulele RMS devine responsabilitatea instanțelor, care vor beneficia de servicii de suport în utilizarea RMS ce trebuie asigurate de către CSURMS constituit în cadrul Direcției tehnologia informației, denumită în continuare DTI.4.Popularea centrului de suport RMS din cadrul DTI – MJ până la completarea schemei cu personal de specialitate dedicat, având temeinice cunoștințe despre RMS, dar și experiență în domeniile de operare acoperite de sistem, în special financiar, resurse umane și salarizare, nu doar de IT și comunicațiiRecomandarea este neîndeplinită în prezent, deoarece din cele 10 posturi ale CSURMS constituit în cadrul DTI 6 sunt în continuare vacante, iar celelalte 4 posturi nu au fost ocupate cu personal de specialitate dedicat având temeinice cunoștințe despre RMS, dar și experiență în domeniile de operare acoperite de sistem, în special financiar, resurse umane și salarizare. În prezent, se fac eforturi instituționale pentru ocuparea celor 6 posturi vacante cu personal calificat, pentru a înlătura această vulnerabilitate care afectează operarea ritmică a RMS de multe instituții în paralel.5.Alocarea resurselor financiare, materiale și umane suficiente, care să permită finalizarea completă a pilonului MJ în anul 2020, urmată de generalizarea RMS la nivelul tuturor instanțelor din țară, iar ulterior și la ceilalți piloni, începând cu anul 2021Recomandarea a fost îndeplinită pentru MJ, etapizat, cu modulele Buget, apoi Resurse umane și salarizare și în final Financiar, în intervalul ianuarie 2021-martie 2023. Generalizarea RMS la nivelul instanțelor a început în ianuarie 2021 cu modulul Buget, care este în prezent operațional la toate instanțele. Generalizarea a continuat în anul 2022 cu modulul Resurse umane și salarizare – instalare finalizată pentru 52 din 57 de instanțe și apoi cu modulul Financiar, extins până în prezent la 19 instanțe. Procedura de operaționalizare a modulului Financiar continuă în prezent și pentru restul instanțelor conform prevederilor art. 2 din Ordinul ministrului justiției nr. 3.130/C/2022 privind procedura de operaționalizare în totalitate a sistemului RMS la nivelul Ministerului Justiției și instanțelor de judecată.III.Măsurile necesare pentru finalizarea sistemului informatic în perioada 2023-2025Măsurile necesare pentru finalizarea RMS sunt grupate în tabelul de mai jos, în funcție de 7 obiective specifice, toate necesare atât pentru finalizarea operaționalizării în bune condiții a sistemului în perioada 2023-2025, cât și pentru asigurarea sustenabilității utilizării RMS pe termen lung.

Nr. crt. Măsură Responsabili Termen Resurse financiare Indicatori de performanță
Obiectiv specific nr. 1 – Creșterea capacității interne a centrului-suport al RMS – CSURMS – din cadrul MJ pentru a oferi un sprijin real utilizatorilor RMS de la nivelul instituțiilor beneficiare
1. Ocuparea prin concurs a 3 posturi de funcționar public din cadrul CSURMS, cu experiență în sisteme tip ERP DTI în colaborare cu Direcția resurse umane din cadrul MJ, denumită în continuare DRU Iulie 2023 Buget de stat aprobat pentru anul 2023 3 posturi ocupate
2. Ocuparea prin concurs a 3 posturi de polițiști de penitenciare din cadrul CSURMS DTI în colaborare cu DRU Octombrie 2023 Buget de stat aprobat pentru anul 2023 3 posturi ocupate
3. Instruirea personalului selectat prin concurs din cadrul CSURMS Furnizorul RMS, în colaborare cu DTI și Direcția pentru implementarea proiectelor finanțate din împrumuturi externe din cadrul Ministerului Justiției, denumită în continuare DIPFIE Iulie-noiembrie 2023 Nu necesită fonduri suplimentare. Sesiuni de instruire finalizate
4. Asigurarea de servicii de suport din ce în ce mai eficiente pentru utilizatorii RMS CSURMS Progresiv, începând cu august 2023 Nu necesită fonduri suplimentare. Timpii de răspuns ai CSURMS (transmitere către furnizor spre analiză și rezolvare sau analiză și rezolvare directă) de maximum 60 de minute de la primirea solicitării
Obiectiv specific nr. 2 – Continuarea utilizării modulului Buget al RMS de către Ministerul Justiției și instanțe și a RMS complet de către Ministerul Justiției
5. Continuarea utilizării modulului Buget al RMS, în funcție de natura modulului, conform art. 2 al Ordinului ministrului justiției nr. 4.075/C/2020*) MJ, prin Direcția economică, denumită în continuare DE, și toate cele 57 de instanțe (15 curți de apel și 42 de tribunale) pentru operare date Suport asigurat de furnizor RMS și CSURMS Permanent Nu necesită fonduri suplimentare. Modulul Buget al RMS în funcționare continuă cu date actualizate
6. Continuarea utilizării ritmice a RMS complet (inclusiv modulele Resurse umane și salarizare, Financiar), conform Ordinului ministrului justiției nr. 3.130/C/2022 MJ, prin DE și DRU, pentru operare date Suport asigurat de furnizor RMS și CSURMS Permanent Nu necesită fonduri suplimentare. RMS complet în funcționare continuă cu date actualizateSalarii plătite lunar din RMS Situații financiare obținute din RMS
Obiectiv specific nr. 3 – Menținerea actualizată a datelor migrate anterior în sistemul RMS de către instanțe
7. Menținerea actualizată a datelor migrate în modulul Financiar al RMS de către 22 de instanțe, prin actualizarea în RMS a datelor migrate anterior, conform Ordinului ministrului justiției nr. 3.130/C/2022 Curțile de apel: București, Alba, Oradea, Suceava, Bacău și Pitești Tribunalele: Giurgiu, Călărași, Ialomița, Teleorman, Alba, Sibiu, Hunedoara, Suceava, Botoșani, Bihor, Satu Mare, Bacău, Neamț, Vâlcea, București și Ilfov Suport asigurat de furnizor RMS și CSURMS Trimestrial Nu necesită fonduri suplimentare. Datele migrate anterior în modulul Financiar al RMS sunt actualizate și permit obținerea ritmică a situațiilor financiare (balanța de verificare, bilanț) de 22 de instanțe.
8. Menținerea actualizată a datelor migrate în modulul Resurse umane și salarizare al RMS de către 52 de instanțe, conform Ordinului ministrului justiției nr. 3.130/C/2022 Curțile de apel: București, Alba Iulia, Pitești, Bacău, Oradea, Suceava, Craiova, Iași, Galați, Ploiești, Brașov, Târgu Mureș, Cluj și Timișoara Tribunalele: București, Ilfov, Giurgiu, Călărași, Ialomița, Teleorman, Alba, Hunedoara, Sibiu, Argeș, Vâlcea, Bacău, Neamț, Bihor, Satu Mare, Suceava, Botoșani, Gorj, Mehedinți, Olt, Iași, Vaslui, Galați, Brăila, Vrancea, Buzău, Dâmbovița, Prahova, Brașov, Covasna, Mureș, Harghita, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Sălaj, Arad, Caraș-Severin și Timiș Suport asigurat de furnizor RMS și CSURMS Trimestrial Nu necesită fonduri suplimentare. Datele migrate anterior în modulul Resurse umane și salarizare al RMS sunt actualizate, respectiv reflectă datele curente de încadrare (detalii post ocupat, drepturi salariale) ale personalului de la 52 de instanțe.
Obiectiv specific nr. 4 – Continuarea și finalizarea extinderii (generalizării) sistemului RMS la nivelul instanțelor
9. Extinderea modulului Resurse umane și salarizare al RMS și migrarea datelor la nivelul a 5 instanțe, conform mecanismelor de operaționalizare prevăzute de Ordinului ministrului justiției nr. 3.130/C/2022 Furnizorul RMS Consultantul de migrare al RMS; DIPFIE Curtea de Apel Constanța Tribunalele Constanța, Tulcea, Dolj și Cluj Septembrie 2023 Nu necesită fonduri suplimentare. Rapoarte de migrare date aprobate de cele 5 instanțe
10. Ulterior extinderii, menținerea la zi a datelor migrate în modulul Resurse umane și salarizare al RMS de către cele 5 instanțe, conform Ordinului ministrului justiției nr. 3.130/C/2022 Curtea de Apel Constanța Tribunalele Constanța, Tulcea, Dolj și Cluj Suport asigurat de furnizor RMS și CSURMS Trimestrial Nu necesită fonduri suplimentare. Datele migrate anterior în modulul Resurse umane și salarizare al RMS sunt actualizate, respectiv reflectă datele curente de încadrare (detalii post ocupat, drepturi salariale) ale personalului de la cele 5 instanțe.
11. Extinderea modulului Financiar al RMS și migrarea datelor la nivelul a 35 de instanțe, conform mecanismelor de operaționalizare prevăzute de Ordinul ministrului justiției nr. 3.130/C/2022 Furnizorul RMS Consultantul de migrare al RMS; DIPFIE 9 curți de apel, respectiv Constanța, Craiova, Iași, Galați, Ploiești, Brașov, Târgu Mureș, Cluj și Timișoara 26 de tribunale, respectiv Constanța, Tulcea, Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Iași, Vaslui, Galați, Brăila, Vrancea, Buzău, Dâmbovița, Prahova, Brașov, Covasna, Mureș, Harghita, Cluj, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Sălaj, Arad, Caraș-Severin și Timiș Martie 2024 Nu necesită fonduri suplimentare. Rapoarte migrare aprobate de cele 35 de instanțe
12. Ulterior extinderii, menținerea la zi a datelor migrate în modulul Financiar al RMS de către cele 35 de instanțe, conform Ordinului ministrului justiției nr. 3.130/C/2022 9 curți de apel, respectiv Constanța, Craiova, Iași, Galați, Ploiești, Brașov, Târgu Mureș, Cluj și Timișoara 26 de tribunale, respectiv Constanța, Tulcea, Argeș, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Iași, Vaslui, Galați, Brăila, Vrancea, Buzău, Dâmbovița, Prahova, Brașov, Covasna, Mureș, Harghita, Cluj, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Sălaj, Arad, Caraș-Severin și Timiș Suport asigurat de furnizor RMS și CSURMS Trimestrial Nu necesită fonduri suplimentare. Datele migrate anterior în modulul Financiar al RMS sunt actualizate și permit obținerea ritmică a situațiilor financiare (balanța de verificare, bilanț) de 35 de instanțe.
Obiectiv specific nr. 5 – Creșterea capacității instanțelor de a utiliza ritmic RMS în activitatea curentă
13. Distribuirea a 168 de calculatoare din cele 6.000 în curs de achiziție către departamentele economice ale celor 57 de instanțe MJ în colaborare cu cele 57 de instanțe Decembrie 2023 Nu necesită fonduri suplimentare, resurse deja disponibile prin Planul național de redresare și reziliență, denumit în continuare PNRR. 168 de calculatoare livrate și instalate pentru departamentele economice ale celor 57 de instanțe
14. Utilizarea RMS de către cele 57 de instanțe în activitatea curentă Toate cele 57 de instanțe (15 curți de apel și 42 de tribunale); suport asigurat de furnizor RMS și CSURMS Martie 2024 Nu necesită fonduri suplimentare. Operațiuni derulate lunar în RMS de către 57 de instanțe
Obiectiv specific nr. 6 – Extinderea sistemului RMS și la alte instituții beneficiare din sistemul judiciar
15. Finalizare etapă-pilot la nivelul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, denumit în continuare PÎCCJ, pentru modulul de Resurse umane și salarizare Ministerul Public, denumit în continuare MP (aparatul central), Parchetul de pe lângă Curtea de Apel București, Parchetul de pe lângă Tribunalul București Furnizorul RMS Septembrie 2023 Nu necesită fonduri suplimentare. Aprobarea finalizării etapei-pilot de către MP (aparat central)
16. Extinderea modulului de Resurse umane și salarizare la nivelul unităților de parchet Unitățile de parchet aflate în coordonarea PÎCCJ PÎCCJ (aparat central) Furnizorul RMS (instruire, suport utilizare ulterior etapelor de migrare a datelor și instruire a utilizatorilor) CSURMS (suport pentru utilizatori) Martie 2024 Nu necesită fonduri suplimentare. Datele migrate pentru unitățile de parchet sunt menținute la zi de MP și unitățile de parchet.
17. Analiza oportunității extinderii modulelor Financiar și Buget ale RMS la PÎCCJ și unitățile aflate în coordonarea acestuia, în lumina constatărilor din PÎCCJ, furnizorul RMS, MJ, DIPFIE Septembrie 2023 Nu necesită fonduri suplimentare. Raport de analiză elaborat cu propuneri de soluții și ulterior aplicarea soluțiilor
  Raportul de audit al performanței nr. 3/22.094 din 14.10.2020, elaborat de Curtea de Conturi a României       Implementarea la nivel contractual, printr-un amendament, a soluției identificate, după caz
18. Finalizare etapă pilot la nivelul Administrației Națională a Penitenciarelor, denumită în continuare ANP, pentru modulul Buget ANP (aparatul central) și penitenciarele desemnate de ANP ca participante la etapa-pilot Furnizorul RMS Ianuarie 2024 Nu necesită fonduri suplimentare. Aprobarea finalizării etapei-pilot de către ANP (aparat central)
19. Extinderea modulului Buget la nivelul întregului sistem penitenciar Unitățile penitenciare care fac parte din ANP, sub coordonarea aparatului central al ANP Furnizorul RMS Ianuarie 2025 Nu necesită fonduri suplimentare. Modulul Buget al RMS în utilizare continuă cu date actualizate
20. Finalizare etapă-pilot la nivelul ANP pentru modulul de Relații externe și registratură documente ANP (aparatul central) și penitenciarele desemnate de aceasta ca participante la etapa-pilot Furnizorul RMS Decembrie 2023 Nu necesită fonduri suplimentare. Aprobarea finalizării etapei-pilot de către ANP (aparat central)
21. Extinderea modulului de Relații externe și registratură documente la nivelul întregului sistem penitenciar Unitățile penitenciare care fac parte din ANP, sub coordonarea aparatului central al ANP Furnizorul RMS Decembrie 2024 Nu necesită fonduri suplimentare. Modulul de Relații externe și registratură documente al RMS în utilizare curentă
22. Analiza oportunității extinderii modulelor Financiar și Buget ale RMS la Înalta Curte de Casație și Justiție, denumită în continuare ÎCCJ, în lumina prevederilor art. 142 din Legea nr. 304/2022 privind organizarea judiciară ÎCCJ, furnizorul RMS, MJ, DIPFIE Octombrie 2023 Nu necesită fonduri suplimentare. Raport de analiză elaborat cu propuneri de soluții și ulterior aplicarea soluțiilor Implementarea la nivel contractual, printr-un amendament, a soluției identificate, după caz
Obiectiv specific nr. 7 – Administrarea sistemului RMS și adaptarea continuă a acestuia la prevederile legislative evolutive care influențează funcționalitățile sistemului informatic
23. Analiza solicitărilor pentru modificări ale sistemului RMS formulate de instituțiile beneficiare ale RMS CSURMS, furnizorul RMS, instituțiile beneficiare Permanent Nu necesită fonduri suplimentare. Adaptarea în termenele impuse de legislație a RMS ca urmare a modificărilor legislative din domeniile gestionate de sistem (resurse umane, contabilitate, financiar, buget)
24. Modificări ale RMS Furnizorul RMS Permanent Buget de stat aprobat sau alte surse legal constituite RMS oferă facilitățile necesare pentru a răspunde normelor legale în vigoare în domeniile resurselor umane și financiar-bugetar.
25. Preluarea administrării sistemului integral de către CSURMS DTI, CSURMS, furnizorul RMS Septembrie 2024-februarie 2025 Nu necesită fonduri suplimentare. MJ asigură buna funcționare a sistemului RMS.
26. Predarea RMS din gestiunea DIPFIE în gestiunea MJ DE (preluarea în gestiunea MJ); DIPFIE (predarea din gestiunea sa) Martie 2025 Nu necesită fonduri suplimentare. Proces-verbal de predare-primire

*) Ordinul ministrului justiției nr. 4.075/C/2020 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x