PLAN DE ACȚIUNE din 24 octombrie 2018
![]() |
Redacția Lex24 |
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024 |
|
Informatii Document
Emitent: GUVERNULPublicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 927 bis din 2 noiembrie 2018
Nu exista actiuni suferite de acest act |
Nu exista actiuni induse de acest act |
Acte referite de acest act: |
SECTIUNE ACT | REFERA PE | ACT NORMATIV |
Actul | REFERIRE LA | HOTARARE 829 24/10/2018 |
Actul | REFERIRE LA | ORDIN 113 18/09/2017 |
Actul | REFERIRE LA | HG 780 23/09/2015 |
Actul | REFERIRE LA | OUG 53 03/11/2015 |
Actul | REFERIRE LA | STRATEGIE 23/09/2015 |
Actul | REFERIRE LA | HG 572 28/05/2008 |
Actul | REFERIRE LA | LEGE 122 04/05/2006 ART. 5 |
Actul | REFERIRE LA | OUG (R) 194 12/12/2002 |
Acte care fac referire la acest act: |
SECTIUNE ACT | REFERIT DE | ACT NORMATIV |
Actul | APROBAT DE | HOTARARE 829 24/10/2018 |
Actul | CONTINUT DE | HOTARARE 829 24/10/2018 |
Actul | REFERIT DE | HOTARARE 829 24/10/2018 |
Notă Aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 829 din 24 octombrie 2018, publicată în Monitorul Oficial, nr. 927 din 2 noiembrie 2018.
Anexă
(Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 780/2015)
PLAN DE ACȚIUNE PE ANUL 2018 PENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIEI NAȚIONALE PRIVIND IMIGRAȚIA PENTRU PERIOADA 2015-2018, APROBATĂ PRIN H.G. NR. 780/2015
Legendă:
MAI – Ministerul Afacerilor Interne
IGI – Inspectoratul General pentru Imigrări IGPR – Inspectoratul General al Poliției Române
IGPF – Inspectoratul General al Poliției de Frontieră IGJR – Inspectoratul General al Jandarmeriei Române IGSU – Inspectoratul General pentru Situații de Urgență DGPI – Direcția Generală de Protecție Internă
DGMO – Direcția Generală Management Operațional DGMRU – Direcția Generală Management Resurse Umane DGL – Direcția Generală Logistică
DGAESRI – Direcția Generală Afaceri Europene, Schengen și Relații Internaționale
DEPABD – Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date
MMJS – Ministerul Muncii și Justiției Sociale
ANOFM – Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă
DPOCMP – Direcția Politici de Ocupare, Competențe și Mobilitate Profesională ANPD – Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități
IM – Inspecția Muncii MS – Ministerul Sănătății
MAE – Ministerul Afacerilor Externe DC – Departamentul Consular
MEN – Ministerul Educației Naționale MApN – Ministerul Apărării Naționale
MDRAP – Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice
ANPDCA – Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție
ANC – Autoritatea Națională pentru Calificări
MMACA – Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat UNHCR – Înaltul Comisariat al Națiunilor Unite pentru Refugiați
OIM – Organizația Internațională pentru Migrație
GRUPUL – Grupul de coordonare pentru implementarea Strategiei naționale privind imigrația, constituit în baza prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 572/2008, cu modificările și completările ulterioare
BESA – Biroul European de Sprijin pentru Azil
FRONTEX – Agenția Europeană pentru Poliția de Frontieră și Garda de Coastă SELEC – Centrul Sud-Est-European de Aplicare a Legii
EUROPOL – Oficiul European de Poliție RTT- Resortisanții țărilor terțe
FAMI- Fondul pentru Migrație, Azil și Integrare CTU- Centrul de Tranzit în Regim de Urgență ITO – Informații din Țările de Origine
CEA – Curricula Europenă în Domeniul Azilului
3
CRPCSA – Centrul Regional de Proceduri și Cazare a Solicitanților de Azil CRI – Centrul Regional pentru Integrare
Obiectivele generale stabilite prin Strategia Națională privind Imigrația pentru perioada 2015 – 2018 |
Obiective specifice |
Acțiuni desfășurate |
Rezultate |
Termen |
Instituția care propune acțiunea |
Instituții responsabi le cu implement area acțiunii |
Surse de finanțare |
Indicatori de monitorizare |
Evaluare |
I. Promovarea migrației legale în beneficiul tuturor părților: societatea românească, imigranți și statele lor de origine |
I.1. Facilitarea accesului pe teritoriul României a cetățenilor terți care răspund nevoilor de ocupare a forței de muncă (crearea cadrului juridic pentru atragerea și menținerea forței de muncă potrivit nevoilor identificate) |
I.1.1. Monitorizarea pieței forței de muncă autohtone de către instituțiile cu competență în domeniu pentru identificarea deficitelor. |
Analiză privind domeniile deficitare de forță de muncă din România. |
Noiembrie |
MMJS |
MMJS – ANOFM |
Fonduri disponibile din bugetul asigurărilor pentru șomaj |
– Domeniile deficitare de forță de muncă identificate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
I.1.2. Stabilirea cotelor anuale de admisie în scop de muncă. |
Contingentul pe tipuri de lucrători nou-admiși pe piața forței de muncă din România potrivit nevoilor identificate pe piața autohtonă a forței de muncă. |
Decembrie |
MMJS – DPOCMP |
MMJS – DPOCMP
MAI – IGI |
Nu este cazul |
autohtonă. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
4
|
|
I.1.3. Stabilirea unor mecanisme de facilitare a admiterii cetățenilor statelor terțe în domenii în care există deficit de forță de muncă. |
Înregistrarea în evidențe a persoanelor care au obținut statutul de refugiat sau o altă formă de protecție internațională, conform legii, și care se adresează agențiilor teritoriale. |
Permanent |
MMJS- ANOFM |
MMJS- ANOFM |
Nu este cazul |
– Numărul persoanelor înregistrate în evidențele ANOFM. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
I.1.4. Analizarea situației locurilor de muncă vacante împreună cu reprezentanții mediului de afaceri și simplificarea procedurilor existente în scopul reducerii termenelor de obținere a avizului de angajare în muncă/detașare și a permisului unic. |
Atragerea imigranților care pot contribui la acoperirea unor domenii deficitare. |
Permanent |
MMJS- ANOFM MAI – IGI |
MMJS- ANOFM MAI – IGI MMACA |
Nu este cazul |
– Mecanismele de facilitare realizate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
I.1.5.Negocierea/ încheierea unor acorduri bilaterale cu țări terțe interesate în admiterea propriilor cetățeni pe piața forței de muncă în România. |
|
La solicitare |
MMJS- DPOCMP MAI-IGI |
MMJS – Direcțiile de specialitate MAE MAI-IGI |
Nu este cazul |
– Stabilirea unor contacte bilaterale între părțile interesate; -numărul acordurilor negociate și/sau încheiate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
5
|
I.2. Favorizarea accesului cetățenilor statelor terțe către instituțiile de învățământ superior din România pentru domeniile și profesiile identificate ca deficitare |
I.2.1. Promovarea universităților românești în vederea atragerii străinilor la studii prin favorizarea rămânerii pe teritoriul național și accesului la un loc de muncă a unor absolvenți de studii superioare specializate. |
admisiei pe teritoriul României a studenților și cercetătorilor. |
Permanent |
MAI – IGI |
MEN MAI – IGI |
Buget MEN
Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pentru anul 2018 |
– Activități de facilitare a admisiei studenților și cercetătorilor. |
Instituțiile responsabile vor prezenta stadiul activităților derulate în cadrul reuniunilor Grupului.
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
I.2.2. Realizarea de consultări cu ministerele, asociațiile /organismele interesate în stabilirea nevoii de instruire/pregatire a cetățenilor statelor terțe pentru domeniile / profesiile ce prezintă interes. |
Gestionarea migrației legale în scopul atragerii acelor categorii de imigranți care pot contribui la acoperirea unor domenii deficitare ori cu impact în dezvoltarea economică. |
Permanent |
MAI – IGI |
MAI – IGI MMJS – ANOFM MS MEN |
Nu este cazul |
– Număr consultărilor desfășurate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
6
|
I.3. Asigurarea unei informări mai bune a cetățenilor statelor terțe privind posibilitățile și condițiile de imigrație legală |
I.3.1. Organizarea unor acțiuni/campanii de informare cu privire la modalitățile de admisie și ședere pe teritoriul României. |
|
Permanent |
MAI – IGI MMJS – ANOFM –DPOCMP |
MAE- DC MAI – IGI MMJS –DPOCMP – ANOFM |
Buget MAE MAI MMJS ANOFM/ Bugetul asigurărilor pentru șomaj |
Integrare. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
7
|
|
I.3.2. Informarea cetățenilor în statele de origine, prin autoritățile cu competențe în domeniul emigrării, cu privire la posibilitățile de migrare, drepturile și obligațiile lor în România. |
Facilitarea accesului cetățenilor străini la informațiile de interes public în domeniul migrației legale. |
Permanent |
MMJS – DPOCMP |
MAI – IGI MMJS – DPOCMP MAE- DC |
-Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
8
|
|
I.3.3. Implicarea în procesul de informare a cetățenilor statelor terțe atât a misiunilor diplomatice ale României din statele cu potențial migrator, cât și a misiunilor diplomatice ale acestor state în România cu privire la modalitățile de admitere și ședere pe teritoriul statului român. |
|
Permanent |
MMJS – DPOCMP MAE- DC |
MAI – IGI MMJS- DPOCMP MAE- DC |
Nu este cazul |
România. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
9
II. Obiectiv general – Întărirea controlului legalității șederii cetățenilor statelor terțe pe teritoriul României și aplicarea corespunzătoa re a măsurilor de îndepărtare și a măsurilor restrictive |
II.1. Informarea permanentă cu privire la riscurile generate de migrație ilegală și muncă nedeclarată, precum și a sancțiunilor și măsurilor restrictive ce pot fi aplicate |
II.1.1. Asigurarea unui flux optim de informații cu privire la riscurile generate de migrație ilegală și muncă nedeclarată prin activitatea de relații publice (comunicate de presă, conferințe, etc.). |
|
Permanent |
MAI-IGI |
MAI – IGI MMJS – IM |
Nu este cazul |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
II.2.Eficientizarea controlului legalității șederii și muncii cetățenilor statelor terțe pe teritoriul României |
II.2.1. Îmbunătățirea situației pe linie de resurse umane și pregătire profesională. |
Asigurarea resurselor umane necesare și pregătirea acestora. |
Decembrie |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
Mecanismul Financiar Norvegian 2014-2020 |
de experiență. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
II.2.2. Creșterea capacității de mobilitate a structurilor pentru imigrări. |
Asigurarea unei capacități de transport adecvată nevoilor operative. |
Iunie |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
– Numărul autovehiculelor achiziționate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
II.2.3. Modernizarea infrastructurii IT la nivelul structurilor cu competențe în domeniu. |
Asigurarea unei infrastructurii IT optime, adecvate evoluției situației operative. |
Iunie |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
FAMI
Mecanismul Financiar Norvegian 2014-2020 |
– Echipamente IT achiziționate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
10
|
|
II.2.3. Asigurarea dotării materiale a centrelor integrate.1 |
Stabilirea măsurilor necesare pentru integrarea activităților de control la trecerea frontierei de stat, de protecție a sănătății publice și de clarificare a situației străinilor care intră sau încearcă să intre în România, prevăzute de legislația în vigoare, în cazul constatării la frontiera de stat a României a unui aflux masiv de imigranți, actual sau iminent. |
Decembrie |
MAI-IGI |
MAI – IGI -IGPF |
Mecanismul Financiar Norvegian 2014-2020 |
– Materiale achiziționate în vederea dotării a două centre integrate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
II.3. Întărirea cooperării cu autoritățile române competente pentru combaterea imigrației ilegale și a muncii nedeclarate a cetățenilor din state terțe |
II.3.1. Elaborarea și implementarea planului anual de cooperare operativă în vederea combaterii imigrației ilegale a străinilor și traficului de migranți pe teritoriul României. |
|
Decembrie |
MAI-IGI IGPR DGPI |
MAI – IGI, IGPR, IGPF IGJR DGPI |
Nu este cazul |
activităților. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
11
1 Înfiinţate în baza O.G. nr.53/2015 pentru stabilirea unor măsuri aplicabile în cazul apariţiei la frontiera de stat a României a unui aflux masiv de imigranţi
|
|
II.3.2. Elaborarea și implementarea la nivel național a planului de cooperare operativă pentru depistarea angajaților străini ilegali și combaterea muncii nedeclarate a străinilor. |
Depistarea străinilor care desfășoară activități lucrative în mod ilegal și luarea măsurilor ce se impun potrivit legii. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI MMJS – IM |
Nu este cazul |
activităților. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
II.3.3. Organizarea și desfășurarea unor sesiuni de instruire pentru lucrătorii din cadrul IGI, IGPR, IGJR, IGPF cu atribuții în combaterea imigrației ilegale și returnare. |
Îmbunătățirea cunoștințelor necesare pentru combaterea imigrației ilegale și returnare pentru lucrătorii din cadrul IGI, IGPR, IGJR, IGPF. |
Conform calendarului de activități stabilit de echipa de proiect pentru anul 2018 și agreat de structurile |
MAI-IGI |
MAI – IGI IGPR IGJR IGPF |
FAMI |
desfășurate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
II.3.4. Organizarea și desfășurarea unor ședințe de pregătire comune IGI-IM în ceea ce privește regimul juridic al străinilor pe teritoriul României, prezentarea documentației specifice domeniului de competență al fiecărei instituții. |
Îmbunătățirea cunoștințelor necesare pentru prevenirea și combaterea muncii nedeclarate, în scopul creșterii eficacității activităților desfășurate în cooperare de către lucrătorii din cadrul IGI și ai IM. |
Conform Planului de cooperare operativă încheiat între IGI-IM. |
MAI-IGI |
MAI – IGI MMJS – IM |
Nu este cazul |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
12
|
|
II.3.5.Eficientizarea schimbului de informații de interes operativ prin intermediul agențiilor/instituțiilor internaționale abilitate (FRONTEX, EUROPOL, SELEC, Centrul de Cooperare Polițienească Internațională). |
Intensificarea cooperării internaționale și dezvoltarea parteneriatului în domeniul combaterii imigrației ilegale și al gestionării eficiente a fluxurilor migratorii spre Europa. |
Permanent |
MAI-IGI |
MAI – IGPR IGPF IGI |
Nu este cazul |
SELEC primite- transmise. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
II.4. Aplicarea măsurilor de returnare a imigranților ilegali la standardele Uniunii Europene |
II.4.1. Cooperarea cu organizațiile internaționale sau neguvernamentale pentru implementarea programelor/proiectel or privind repatrierea voluntară umanitară asistată. |
Asigurarea aplicării repatrierii voluntare umanitară asistată ca alternativă la returnarea forțată a străinilor cu ședere ilegală. |
Permanent |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
Nu este cazul |
– Numărul străinilor repatriați voluntar asistați. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
II.4.2. Alocarea resurselor necesare de la buget pentru implementarea Memorandumului de înțelegere între Guvernul României și Organizația Internațională pentru Migrație privind cooperarea în domeniul repatrierii voluntare umanitare asistate și demararea procedurilor de evaluare și selecție. |
Asigurarea fondurilor necesare demarării repatrierii voluntare umanitare asistate. |
Decembrie |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – confinanțare națională
FAMI |
implementate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
13
|
|
II.4.3.Perfecționarea personalului specializat al IGI cu competențe în returnarea resortisanților țărilor terțe prin efectuarea de cursuri de pregătire în străinătate desfășurate sub egida Frontex. |
Dobândirea/aprofundarea unor cunoștințe specifice în vederea creerii unui grad ridicat de expertiză a personalului implicat în operațiunile de returnare forțată. |
Conform calendaruluIui Agenției Frontex |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
Co-finanțare Frontex
Buget IGI |
– Numărul personalului specializat instruit. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
II.4.4. Participarea la zborurile comune de returnare organizate de state membre UE, coordonate și co- finanțate de Frontex. |
Returnarea străinilor de pe teritoriul României prin intermediul zborurilor comune organizate de alte state membre UE, sub egida Frontex. |
Permanent |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
Co-finanțare Frontex
Buget IGI |
– Numărul zborurilor comune organizate de state membre UE, la care s-a asigurat participarea. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
II.4.5. Elaborarea și implementarea efectivă a programelor de returnare forțată. |
Gestionarea operațiunilor de returnare forțată a străinilor cu ședere ilegală în România conform proiectelor elaborate în concordanță cu cerințele și standardele europene în domeniu și asigurarea finanțării, prin scheme de grant, a activităților de monitorizare de către societatea civilă a operațiunilor de returnare forțată. |
Conform calendarului de implementare a proiectelor |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – confinanțare națională
FAMI |
– Numărul străinilor returnați. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
II.4.6. Acordarea serviciilor de asistență străinilor care urmează să fie returnați, precum și celor tolerați. |
Asigurarea unor standarde optime pe linia returnării și tolerării. |
Permanent |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – confinanțare națională
FAMI |
– Servicii de asistență acordate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
14
|
|
II.4.7. Implicarea activă în cadrul discuțiilor de la nivelul grupurilor de lucru pe marginea dezvoltărilor legislative și de ordin operativ în materie de returnare și readmisie, precum și pe linia monitorizării șederii străinilor pe teritoriul Uniunii Europene. |
|
Permanent |
MAI-IGI |
MAI – IGI IGPF |
Nu este cazul |
readmisie. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului. |
|
|
II.4.8. Modificarea OUG nr. 194/2002 în sensul includerii posibilității emiterii unei decizii de returnare în cazurile în care șederea ilegală este detectată în timpul unei verificări de ieșire din țară. |
Asigurarea concordanței cadrului legal cu Recomandarea Comisiei Europene nr. 432 din 2017. |
Decembrie |
MAI – DGAESRI |
MAI – IGI IGPF |
Nu este cazul |
– Stadiul modificării legislației în vigoare. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului. |
15
III. Obiectiv general – Îmbunătățirea sistemului național de azil în scopul eficientizării și asigurării conformității cu standardele legale naționale, europene și internațional aplicabile. |
III.1. Continuarea asigurării accesului la procedura de azil și respectarea principiului non refoulement |
III.1.1. Asigurarea serviciilor de interpretare, consiliere și asistență juridică a solicitanților de azil. |
|
Permanent |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
FAMI |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
III.1.2. Consolidarea dialogului între factorii de decizie în cadrul procedurii de azil în vederea asigurării unei interpretări și aplicări uniforme a principiilor și conceptelor specifice în domeniu, precum și în scopul identificării de bune practici și a diseminării acestora. |
Organizarea/participarea la consultări/grupuri de lucru/activități de pregătire între actorii implicați în procedura de azil în vederea dezvoltării unei practici unitare la nivel național. |
Conform calendarului de implementare a proiectului |
MAI-IGI |
MAI – IGI prin beneficiarii schemelor de grant |
FAMI |
– Numărul consultărilor/ activităților organizate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
16
|
|
III.1.3.Continuarea pregătirii personalului din cadrul altor autorități/instituții cu atribuții pe linia azilului. |
Organizarea unor sesiuni de pregătire pentru personalul autorităților/instituțiilor cu atribuții pe linia azilului. |
Conform calendarului de implementare a proiectului |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020 |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
III.1.4. Monitorizarea implementării Procedurii privind procesarea cererilor de azil la frontieră împreună cu UNHCR, în baza Acordului de cooperare IGPF-UNHCR cu privire la modalitățile de cooperare și coordonare în vederea sprijinirii accesului solicitanților de azil de pe teritoriul României și la procedurile de azil, încheiat în 2013. |
|
Permanent |
MAI-IGI |
MAI – IGPF – IGI UNHCR |
Activitate susținută financiar de către UNHCR, nu necesită alocarea de fonduri din bugetul MAI
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020 |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului. |
17
|
III.2. Procesarea cererilor de azil în mod eficient și conform standardelor legale naționale, europene și internaționale aplicabile |
III.2.1. Creșterea capacității de procesare a cererilor solicitanților de azil. |
|
Permanent |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
III.2.2. Consolidarea mecanismului de control al calității procedurii de azil. |
|
Permanent |
MAI-IGI |
MAI – IGI UNHCR |
Activitate susținută financiar de către UNHCR |
Regionale ale IGI. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
18
|
|
III.2.3. Adaptarea practicilor și procedurilor naționale pentru procesarea corespunzătoare a cererilor depuse de categoriile vulnerabile de solicitanți de azil2. |
vulnerabile. |
Decembrie |
MAI – IGI –ANITP |
MAI – IGI -ANITP |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020 |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
19
2 Minorii, minorii neînsoţiţi, persoanele cu dizabilităţi, persoanele în vârstă, femeile însărcinate, părinţii singuri însoţiţi de copiii lor minori, victimele traficului de persoane, persoanele care suferă de afecţiuni grave, persoanele cu afecţiuni mintale şi persoanele care au fost supuse torturilor, violurilor sau altor forme grave de violenţă psihologică, fizică sau sexuală, ori aflate în alte situaţii speciale – conform prevederilor art. 5^1 alin.
(2) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările şi completările ulterioare.
|
|
III.2.4. Asigurarea accesului tuturor părților implicate în procedura de azil la informații din țările de origine. |
|
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI Parteneri de proiect |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020 |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
III.2.5.Continuarea pregătirii personalului IGI cu atribuții pe linia procedurilor de azil, în special prin implementarea la nivel național a modulelor de pregătire dezvoltate în cadrul Curriculei Europene în domeniul azilului. |
|
Permanent |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020 |
național. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
20
|
III.3 Combaterea eficientă a abuzului la procedura de azil |
III.3.1. Continuarea participării la mecanismul Dublin și derularea eficientă a procedurilor prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 604/2013 al Parlamentului Europen și al Consiliului din 26 iunie 2013 de stabilire a criteriilor și mecanismelor de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei cereri de protecție internațională prezentată într-unul dintre statele membre de către un resortisant al unei țări terțe sau de către un apatrid |
|
Permanent |
MAI-IGI |
MAI – IGI |
Nu este cazul |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
21
|
|
III.3.2. Dispunerea unor măsuri restrictive față de solicitanții de protecție internațională în cadrul procedurii de azil. |
|
Decembrie |
MAI-IGI |
MAI – DGMRU – IGI |
Buget MAI
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
specializată. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
22
|
III.4. Asigurarea unui standard demn de viață al solicitanților de azil conform standardelor legale naționale, europene și internaționale aplicabile |
III.4.1. Dezvoltarea, în funcție de nevoi și de situația operativă, de noi infrastructuri și servicii de cazare, structuri și sisteme administrative, respectiv înființarea de noi centre regionale de proceduri și cazare și/sau extinderea capacității de cazare a actualelor centre. |
Rădăuți. . |
Trimestrul IV |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020 |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului. |
23
|
|
III.4.2. Îmbunătățirea, menținerea și adaptarea infrastructurii de cazare, a serviciilor aferente, precum și a condițiilor de recepție la nevoile persoanelor din categoria grupurilor vulnerabile. |
IGI. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020 |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
24
|
|
III.4.3 Asigurarea asistenței materiale, medicale și sociale pentru solicitanții de azil prin asigurarea resurselor necesare de la buget, atragerea de resurse complementare prin parteneriate cu ONG – uri și organizații internaționale, precum și prin resurse alocate în cadrul programelor cu finanțare europeană. |
|
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
angajați. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
25
|
|
III.4.4. Pregătirea personalului din cadrul centrelor regionale de proceduri și cazare a solicitanților de azil și a personalului ONG – urilor pe linia asigurării condițiilor de recepție și cazare. Monitorizarea condițiilor de recepție în cadrul centrelor regionale ale IGI în parteneriat cu UNHCR. |
– Sesiuni de pregătire a personalului centrelor regionale și a personalului ONG – urilor pe linia asigurării condițiilor de recepție, cazare și asistență conform standardelor prevăzute de Directiva 2013/33/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 iunie 2013 de stabilire a standardelor pentru primirea solicitanților de protecție internațională. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
FAMI Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020
Sprijin financiar UNHCR |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
III.4.5. Asigurarea unei coordonări și cooperări adecvate între autoritățile cu competențe pe linia recepției solicitanților de azil și ONG – urile care activează în acest domeniu. |
|
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020
Sprijin financiar UNHCR |
– Numărul întâlnirilor de coordonare organizate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
26
|
III.5. Asigurarea compatibilității și interoperabili- tății cu celelalte sisteme de azil din statele membre, coordonarea cu BESA, precum și întărirea și creșterea calității procedurii de azil și a măsurilor de integrare a persoanelor cu o formă de protecție internațională din țările terțe. |
III.5.1. Participarea la implementarea mecanismului de asigurare a solidarității între statele membre în cazul unor afluxuri mixte de persoane aflate în nevoie de protecție. |
protecție. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – DGAESRI IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
27
|
|
III.5.2. Dezvoltarea cadrului legislativ și instituțional necesar atât întăririi rolului activ în derularea acțiunilor comune de sprijin al statelor membre care se confruntă cu un fenomen migraționist ce depășește capacitatea obișnuită de procesare, cât și pentru îndeplinirea obligațiilor ce revin României conform recomandărilor și deciziilor adoptate la nivelul Uniunii Europene. |
diferite linii de muncă. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI DGMRU DGAESRI |
Buget IGI
FAMI |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
III.5.3. Asigurarea cadrului necesar desfășurării activităților specifice mecanismului de alertă timpurie, pregătirii și gestionării crizelor în domeniul azilului. |
|
La solicitare |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Bugetul BESA
Bugetul IGI pentru misiuni internațional e |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
III.5.4. Consolidarea cooperării cu autoritățile similare cu competențe în domeniul azilului din alte state ale Uniunii Europene. |
|
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020 |
– Numărul misiunilor la care se participă. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
28
|
|
III.5.5. Promovarea, prin inițierea unor măsuri active, a expertizei românești în contactele, la diverse niveluri, cu oficiali din țările terțe (de tranzit și/sau de origine) implicate în inițiative și procese regionale de interes pentru România. |
|
Permanent |
MAI – IGI |
MAI – IGI DGAESRI |
Bugetul BESA
Fonduri puse la dispoziție de Comisia Europeană
Bugetul IGI pentru misiuni internațional e |
– Numărul activităților la care s-a asigurat participarea. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
III.5.6. Acordarea de asistență tehnică statelor terțe în scopul întăririi și creșterii calității procedurii de azil, precum și asigurării unor soluții durabile în cazul persoanelor aflate în nevoie intenațională de protecție din aceste țări. |
Participarea la misiuni de diseminare de expertiză statelor terțe în funcție de solicitarea acestora sau de proiectele dezvoltate la nivel regional în care IGI este partener. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
FAMI |
– Număr misiunilor de diseminare la care s-a asigurat participarea. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
29
|
III.6. Gestionarea unitară și coerentă a situațiilor apariției unui aflux de imigranți ilegali pe teritoriul României, generat de situații de criză de natură politică, socială, economică sau militară |
III.6.1. Gestionarea unitară și coerentă a situațiilor generate de apariția unui aflux de solicitanți de azil/imigranți ilegali pe teritoriul României. |
|
Permanent pe perioada crizei |
MAI – IGI |
MAI -DGMO -DGL -IGPR -IGPF – IGI -IGJR -IGSU |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020 |
|
Evaluarea activității se va realiza permanent pe toată perioada crizei. Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
III.6.2. Identificarea, monitorizarea și documentarea calificată a grupărilor infracționale ce acționează pe linia traficului de migranți prin racolarea acestora din centrele de cazare sau alte locații de interes. |
Destructurarea grupărilor infracționale ce pot profita de un aflux de migranți pentru a-și intensifica activitățile infracționale. |
Permanent |
MAI – IGPR |
MAI – IGPR -IGPF – IGI |
Buget MAI |
– Numărul grupărilor destructurate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
30
|
|
III.6.3.Consolidarea mecanismului de cooperare interinstituțională din punct de vedere operațional, în situații de criză, cu sprijinul prefecților, al celorlalte autorități locale aflate în coordonarea acestuia, precum și al instituțiilor implicate în gestionarea crizei, pe liniile de competență ale acestora. |
Organizarea unor întâlniri, la nivel local și central, de către reprezentanții unităților administrativ teritoriale/județene în vederea pregătirii personalului implicat în gestionarea situațiilor de criză și a coordonării activităților pe această linie. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI -DGMO -IGPR -IGPF – IGI -IGJR -IGSU |
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020 |
-Numărul întâlnirilor organizate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
III.6.4.Schimbul de informații de interes operativ între instituțiile cu atribuții în domeniul ordinii publice și securității naționale. |
Asigurarea controlului, din punct de vedere informativ, a situației operative pe linia migrației ilegale și a combaterii infracțiunilor de trafic de migranți. |
Pe perioada situației de criză |
MAI-DGPI – IGI |
MAI -DGMO -IGPF -DGPI -IGPR
SRI SIE MApN |
Nu este cazul |
– Numărul informațiilor primite-transmise. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
III.6.5.Identificarea factorilor de risc în vederea prevenirii materializării unor potențiale amenințări teroriste asociate fluxului migraționist. |
Asigurarea controlului, din punct de vedere informativ, a situației operative pe linia radicalizării/ extremismului violent. |
Pe perioada situației de criză |
MAI-DGPI |
MAI -DGMO -IGPF -DGPI -IGPR – IGJR SIE |
Nu este cazul |
– Numărul informațiilor primite – transmise. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
31
|
|
III.6.6. Monitorizarea informativ – operativă a grupărilor extremiste de pe teritoriul României cu privire la activitățile desfășurate de acestea, cu impact asupra climatului de stabilitate socială și identificarea potențialelor riscuri generatoare de amenințări la adresa siguranței publice. |
Asigurarea controlului, din punct de vedere informativ, a situației operative pe linia radicalizării/ extremismului violent. |
Pe perioada situației de criză |
MAI-DGPI |
MAI -DGMO -IGPF -DGPI -IGPR – IGJR |
Nu este cazul |
– Numărul informațiilor primite – transmise. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
IV. Obiectiv strategic – Participarea activă a României la eforturile comunității internaționale și statelor membre ale Uniunii Europene la identificarea unor soluții durabile pentru persoanele aflate în nevoie de protecție internațională și integrarea socială a cetățenilor statelor terțe |
IV.1. Integrarea socială a persoanelor care au dobândit o formă de protecție în România și a celor cu ședere legală |
IV.1.1.Atragerea reprezentanților/ organizațiilor reprezentative ale comunităților de cetățeni ai statelor terțe și implicarea acestora în acțiuni prilejuite de diferite evenimente, la care să participe alături de cetățeni români, în scopul promovării cunoașterii și înțelegerii reciproce. |
|
Permanent |
MAI – IGI MMJS – ANOFM |
MAI – IGI MMJS – ANOFM |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI
Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020
Bugetul asigurărilor pentru șomaj |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
32
|
|
IV.1.2. Acordarea de asistență și suport pentru integrarea străinilor cu o formă de protecție în România prin îmbunătățirea programelor de integrare și asigurarea resurselor necesare la buget și din alte surse de finanțare. |
România. |
Permanent |
MAI-IGI MMJS-ANOFM |
MMJS – ANOFM MAI – IGI MS |
Buget IGI – cofinanțare națională FAMI
Bugetul asigurărilor pentru șomaj
Buget MMJS Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pentru anul 2018 |
|
După finalizarea activității, instituțiile responsabile vor prezenta stadiul activității.
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
Asigurarea participării beneficiarilor unei forme de protecție la cursuri de inițiere în limba română. |
An școlar 2017 – 2018 |
MEN |
MEN prin inspectorat ele școlare și unitățile de învățământ |
Buget MEN
Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pentru anul 2018 |
|||||
Revizuirea/completarea unor acte normative interne pentru școlarizarea străinilor care au dobândit o formă de protecție, la nivel preuniversitar. |
Septembrie |
MEN |
MEN |
Nu este cazul |
33
|
|
|
Revizuirea programei pentru cursul de inițiere în limba română și dezvoltarea de resurse educaționale pentru învățarea limbii române și acomodare culturală pentru resortisanții țărilor terțe și beneficiarii unei forme de protecție în România (prin derularea de proiecte și finanțarea FAMI). |
Septembrie |
MEN |
MAI – IGI MEN Institutul Intercultur al Timișoara |
Buget FAMI |
|
|
|
|
IV.1.3.Continuarea derulării programelor de integrare a cetățenilor statelor terțe din România prin parteneriate cu ONG- uri, organizații internaționale și prin atragere de resurse alocate în cadrul programelor cu finanțare europeană nerambursabilă. |
individuale identificate. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI MMJS – ANOFM MEN MS |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
-Numărul acținilor eligibile identificate;
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
34
|
|
IV.1.4.Continuarea pregătirii personalului instituțiilor publice și al organizațiilor nonguvernamentale cu atribuții în integrarea cetățenilor statelor terțe din România. |
interculturală și mediere socială. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
IV.1.5. Informarea cetățenilor statelor terțe cu privire la drepturile și obligațiile pe care le au pe teritoriul României, precum și asupra oportunităților de integrare în societatea românească. |
|
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
– Numărul materialelor informative realizate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
35
|
|
IV.1.6. Acordarea de asistență specializată străinilor cu nevoi specifice/aflați în situație de vulnerabilitate. |
|
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI
Autorități competente pentru asistența specializată a persoanelor cu nevoi specifice/afl ate în situație de vulnerabilita te |
Buget IGI
Bugetele autorităților și instituțiilor cu atribuții pe această linie
FAMI |
– Numărul străinilor cu nevoi specifice/aflați în situație de vulnerabilitate asistați. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
IV.2. Încorporarea aspectelor integrării în toate celelalte politici din domeniile relevante |
IV.2.1. Creșterea capacității actorilor relevanți în susținerea procesului de integrare socială a cetățenilor statelor terțe cu ședere legală și beneficiarilor unei forme de protecție. |
autoritățile/instituțiile implicate în procesul integrării cetățenilor statelor terțe și societatea civilă. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI MMJS- ANOFM MEN |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului. |
36
|
|
IV.2.2. Îmbunătățirea mecanismului de cooperare interinstituțională între autoritățile/instituțiile implicate în procesul integrării cetățenilor statelor terțe. |
– Organizarea de întâlniri și grupuri de lucru între instituțiile care își desfășoară activitatea în cadrul Comitetului Interministerial Coaliția Națională pentru Integrarea Refugiaților (Grupul de lucru Armonizare legislativă, integrare socială, economică și culturală, Grupul de lucru Logistică primară și siguranță națională, Grupul de lucru Integrarea locală). |
Decembrie |
MAI – IGI |
Comitetul Intermi- nisterial Coaliția Națională pentru Integrarea Refugiațilo r |
Buget național |
– Numărul întâlnirilor de coordonare/ grupurilor de lucru organizate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului. |
|
|
IV.2.3 Dezvoltarea strategiilor de integrare prin analizarea nevoilor, îmbunatățirea indicatorilor și evaluarea integrării sociale. |
și integrării. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
37
|
|
IV.2.4. Modificarea legislației în domeniu integrării cetățenilor statelor terțe în România. |
Introducerea în H.G. nr. 64/2011 privind aprobarea metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă, cu modificările și completările ulterioare, a unor prevederi distincte cu privire la documentele ce trebuie prezentate de solicitanții de azil și persoanele cu o formă de protecție pentru eliberarea actelor de stare civilă în situația evenimentelor petrecute pe teritoriul României. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – DEPABD |
Nu este cazul |
– Stadiul elaborării actului normativ |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
Corelarea prevederilor Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare, cu prevederile Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările și completările ulterioare. Elaborarea unei proceduri interne de lucru privind numirea și responsabilitățile reprezentanților legali. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MMJS – ANPDCA |
Nu este cazul |
|
||||
Inițierea unei Hotărâri de Guvern pentru aprobarea unei strategii guvernamentale prin intermediul căreia să se sprijine creșterea stocului de locuințe sociale, destinate inclusiv persoanelor cu o formă de protecție. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MDRAP |
Buget sau finanțare UE |
– Stadiul elaborării actului normativ. |
||||
Modificarea O.G. nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecție în România, cu modificările și completările ulterioare. Introducerea sistemului intensiv de predare a limbii române atât pentru adulți, cât și pentru minori, precum și elaborarea de resurse educaționale dezvoltate pe nivele de vârstă și educație. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI MEN |
Buget FAMI |
– Stadiul aprobării actului normativ |
38
|
|
|
Facilitarea accesului migranților la evaluarea și certificarea competențelor profesionale obținute pe alte căi nonformale și informale. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MEN – ANC |
Nu este cazul |
– Stadiul modificărilor legislative. |
|
Modificarea și completarea H.G. nr. 1483/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecție sau cu un drept de ședere în România, precum și a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și a Spațiului Economic European. |
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a O.G. de modificare a O.G. nr. 44/2004 |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Nu este cazul |
– Stadiul elaborării actului normativ. |
||||
|
IV.3. Crearea unui mediu care să faciliteze integrarea cetățenilor statelor terțe |
IV.3.1. Monitorizarea situației privind integrarea cetățenilor statelor terțe în România prin derularea de studii și cercetări științifice anuale. |
– Derularea unor proiecte cu finanțare europeană pentru desfășurarea unor studii și cercetări științifice anuale și elaborarea raportului anual privind situația străinilor care au obținut o formă de protecție în România. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
|
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
IV.3.2.Promovarea dialogului intercultural și a contactelor la toate nivelurile societății prin organizarea de activități multiculturale. |
etc. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
-Numărul activităților defășurate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
39
|
IV.4. Asumarea obligațiilor României ca stat de relocare a refugiaților |
IV.4.1. Continuarea programului de relocare a refugiaților. |
cadru legal privind relocarea. |
Permanent |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Nu este cazul(relocar e intra UE)
Buget IGI – cofinanțare națională FAMI(reloca re extra UE) |
-Numărul persoanelor relocate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
IV.4.2. Continuarea pregătirii personalului instituțiilor implicate în desfășurarea operațiunilor de relocare externă a refugiaților în România. |
– Acțiuni, seminarii și mese rotunde organizate de către IGI, în colaborare cu UNHCR, OIM și ONG-urile din domeniul azilului, în cadrul cărora să fie prezentate legislația și practica în domeniu reprezentanților instituțiilor cu atribuții în domeniul integrării persoanelor relocate. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
– Numărul acțiunilor, seminarilor și al meselor rotunde organizate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
IV.4.3. Implicarea activă în procesul comun UE privind stabilirea de reguli pentru un cadru de efectuare a operațiunilor de relocare a persoanelor în nevoie de protecție internațională. |
– Participarea în cadrul reuniunilor Forumului Anual privind Relocarea, organizat la nivelul Comisiei Europene, în cadrul grupurilor de lucru organizate de BESA și la întâlnirile bianuale tripartite organizate de UNHCR. -Participarea la discuțiile/negocierile grupului de lucru organizat de Comisia Europeană și/sau Consiliul European pe marginea adoptării noului regulament de stabilirea a unui cadru legal privind relocarea. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI
Buget BESA |
– Numărul participanților în cadrul reuniunilor și grupurilor de lucru. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
40
|
IV.5. Continuarea derulării operațiunilor prin Centrul de Relocare de Urgență de la Timișoara conform Acordului Tripartit dintre Guvernul României, UNHCR și OIM |
IV.5.1. Continuarea aplicării Acordului tripartit în România prin evacuarea temporară în România a unor persoane aflate în nevoie urgentă de protecție internațională și relocarea ulterioară a acestora. |
|
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI |
Buget IGI FAMI Fonduri puse la dispoziție de statele donatoare Buget UNHCR |
– Numărul refugiaților evacuați în România și relocați ulterior în alte țări terțe. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
|
|
IV.5.2. Asigurarea transferului de expertiză către alte state de relocare cu privire la practica României legată de înființarea Centrului de Tranzit în Regim de Urgență și derularea Acordului tripartit în România. |
Promovarea procesului de relocare în regim de urgență, desfășurat prin intermediul CTU, în cadrul Rețelei Europene privind Relocarea, Consultărilor Anuale Tripartite în domeniul Relocării și în cadrul altor întâlniri pe linie de relocare organizate la nivel UE. |
Decembrie |
MAI – IGI |
MAI – IGI DGAESRI |
Buget IGI – cofinanțare națională
FAMI |
– Numărul activităților desfășurate. |
Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului |
41