PLAN DE ACȚIUNE din 24 octombrie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 927 bis din 2 noiembrie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 829 24/10/2018
ActulREFERIRE LAORDIN 113 18/09/2017
ActulREFERIRE LAHG 780 23/09/2015
ActulREFERIRE LAOUG 53 03/11/2015
ActulREFERIRE LASTRATEGIE 23/09/2015
ActulREFERIRE LAHG 572 28/05/2008
ActulREFERIRE LALEGE 122 04/05/2006 ART. 5
ActulREFERIRE LAOUG (R) 194 12/12/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHOTARARE 829 24/10/2018
ActulCONTINUT DEHOTARARE 829 24/10/2018
ActulREFERIT DEHOTARARE 829 24/10/2018





Notă Aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 829 din 24 octombrie 2018, publicată în Monitorul Oficial, nr. 927 din 2 noiembrie 2018.

Anexă

(Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 780/2015)

PLAN DE ACȚIUNE PE ANUL 2018 PENTRU IMPLEMENTAREA STRATEGIEI NAȚIONALE PRIVIND IMIGRAȚIA PENTRU PERIOADA 2015-2018, APROBATĂ PRIN H.G. NR. 780/2015

image

Legendă:

MAI – Ministerul Afacerilor Interne

IGI – Inspectoratul General pentru Imigrări IGPR – Inspectoratul General al Poliției Române

IGPF – Inspectoratul General al Poliției de Frontieră IGJR – Inspectoratul General al Jandarmeriei Române IGSU – Inspectoratul General pentru Situații de Urgență DGPI – Direcția Generală de Protecție Internă

DGMO – Direcția Generală Management Operațional DGMRU – Direcția Generală Management Resurse Umane DGL – Direcția Generală Logistică

DGAESRI – Direcția Generală Afaceri Europene, Schengen și Relații Internaționale

DEPABD – Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date

MMJS – Ministerul Muncii și Justiției Sociale

ANOFM – Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă

DPOCMP – Direcția Politici de Ocupare, Competențe și Mobilitate Profesională ANPD – Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități

IM – Inspecția Muncii MS – Ministerul Sănătății

MAE – Ministerul Afacerilor Externe DC – Departamentul Consular

MEN – Ministerul Educației Naționale MApN – Ministerul Apărării Naționale

MDRAP – Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice

ANPDCA – Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție

ANC – Autoritatea Națională pentru Calificări

MMACA – Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat UNHCR – Înaltul Comisariat al Națiunilor Unite pentru Refugiați

OIM – Organizația Internațională pentru Migrație

GRUPUL – Grupul de coordonare pentru implementarea Strategiei naționale privind imigrația, constituit în baza prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 572/2008, cu modificările și completările ulterioare

BESA – Biroul European de Sprijin pentru Azil

FRONTEX – Agenția Europeană pentru Poliția de Frontieră și Garda de Coastă SELEC – Centrul Sud-Est-European de Aplicare a Legii

EUROPOL – Oficiul European de Poliție RTT- Resortisanții țărilor terțe

FAMI- Fondul pentru Migrație, Azil și Integrare CTU- Centrul de Tranzit în Regim de Urgență ITO – Informații din Țările de Origine

CEA – Curricula Europenă în Domeniul Azilului

3

CRPCSA – Centrul Regional de Proceduri și Cazare a Solicitanților de Azil CRI – Centrul Regional pentru Integrare

Obiectivele generale stabilite prin Strategia Națională privind Imigrația pentru perioada

2015 – 2018

Obiective specifice

Acțiuni desfășurate

Rezultate

Termen

Instituția

care propune acțiunea

Instituții responsabi le cu implement area acțiunii

Surse de finanțare

Indicatori de monitorizare

Evaluare

I. Promovarea migrației legale în beneficiul tuturor părților: societatea românească, imigranți și statele lor de origine

I.1. Facilitarea accesului pe teritoriul României a cetățenilor terți care răspund nevoilor de ocupare a forței de muncă (crearea cadrului juridic pentru atragerea și menținerea forței de muncă potrivit nevoilor identificate)

I.1.1. Monitorizarea pieței forței de muncă autohtone de către instituțiile cu

competență în domeniu pentru identificarea deficitelor.

Analiză privind domeniile deficitare de forță de muncă din România.

Noiembrie

MMJS

MMJS –

ANOFM

Fonduri disponibile din bugetul asigurărilor pentru șomaj

– Domeniile deficitare de forță de muncă identificate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

I.1.2. Stabilirea cotelor anuale de admisie în scop de muncă.

Contingentul pe tipuri de lucrători nou-admiși pe piața forței de muncă din România potrivit nevoilor identificate pe piața autohtonă a forței de muncă.

Decembrie

MMJS – DPOCMP

MMJS

– DPOCMP

MAI – IGI

Nu este cazul

  • Situația statistică a avizelor de angajare/detașare, a permiselor unice și a permiselor de ședere care conferă drept de muncă eliberate cetățenilor străini în anul în curs;

  • lista ocupațiilor deficitare pe piața forței de muncă

autohtonă.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

4

I.1.3. Stabilirea unor mecanisme de facilitare a admiterii cetățenilor statelor terțe în domenii în care există deficit de forță de muncă.

Înregistrarea în evidențe a persoanelor care au obținut statutul de refugiat sau o altă formă de protecție internațională, conform legii, și care se adresează agențiilor teritoriale.

Permanent

MMJS-

ANOFM

MMJS-

ANOFM

Nu este cazul

– Numărul persoanelor înregistrate în evidențele ANOFM.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

I.1.4. Analizarea situației locurilor de muncă vacante împreună cu reprezentanții mediului de afaceri și simplificarea procedurilor existente în scopul reducerii termenelor de obținere a avizului de angajare în

muncă/detașare și a

permisului unic.

Atragerea imigranților care pot contribui la acoperirea unor domenii deficitare.

Permanent

MMJS- ANOFM MAI – IGI

MMJS- ANOFM MAI – IGI MMACA

Nu este cazul

– Mecanismele de facilitare realizate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

I.1.5.Negocierea/ încheierea unor acorduri bilaterale cu țări terțe interesate în admiterea propriilor cetățeni pe piața forței de muncă în România.

  • Dezvoltarea colaborării, la nivel international, între autoritățile competente în domeniul schimbului de forță de muncă.

  • Acoperirea deficitului de forță de muncă existent la nivel national.

La solicitare

MMJS- DPOCMP

MAI-IGI

MMJS

– Direcțiile de specialitate MAE

MAI-IGI

Nu este cazul

– Stabilirea unor contacte bilaterale între părțile interesate;

-numărul acordurilor negociate și/sau încheiate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

5

I.2. Favorizarea accesului cetățenilor statelor terțe către instituțiile de învățământ superior din România pentru domeniile și profesiile identificate ca deficitare

I.2.1. Promovarea universităților românești

în vederea atragerii străinilor la studii prin favorizarea rămânerii pe teritoriul național și accesului la un loc de muncă a unor absolvenți de studii superioare specializate.

  • Asigurarea condițiilor necesare atragerii acelor categorii de imigranți care pot contribui la acoperirea unor domenii deficitare ori cu impact în dezvoltarea economică.

  • Diminuarea ponderii factorului ilegal.

  • Dezvoltarea cooperării cu ministerele/asociațiile/organismel e interesate în stabilirea nevoii de instruire /pregătire a cetățenilor din state terțe pentru domeniile/profesiile ce prezintă interes.

  • Mecanisme de facilitare a

admisiei pe teritoriul României a studenților și cercetătorilor.

Permanent

MAI – IGI

MEN MAI – IGI

Buget MEN

Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pentru anul 2018

– Activități de facilitare a admisiei studenților și cercetătorilor.

Instituțiile responsabile vor prezenta stadiul activităților derulate în cadrul reuniunilor Grupului.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

I.2.2. Realizarea de consultări cu ministerele, asociațiile

/organismele interesate în stabilirea nevoii de instruire/pregatire a cetățenilor statelor terțe pentru domeniile / profesiile

ce prezintă interes.

Gestionarea migrației legale în scopul atragerii acelor categorii de imigranți care pot contribui la acoperirea unor domenii deficitare ori cu impact în dezvoltarea economică.

Permanent

MAI – IGI

MAI – IGI MMJS – ANOFM MS

MEN

Nu este cazul

– Număr consultărilor desfășurate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

6

I.3. Asigurarea unei informări mai bune a cetățenilor statelor terțe privind posibilitățile și condițiile de imigrație legală

I.3.1. Organizarea unor acțiuni/campanii de informare cu privire la modalitățile de admisie și ședere pe teritoriul României.

  • Îmbunătățirea nivelului de informare a potențialilor imigranți către România și, implicit, creșterea gradului de respectare a legislației române de către aceștia.

  • Intensificarea colaborării la nivel regional între ofițerii de integrare din cadrul IGI și responsabilii din cadrul AJOFM – urilor prin:

    • susținerea de sesiuni de informare organizate de specialiști din agenții în rândul beneficiarilor în cadrul Centrelor Regionale de Integrare;

    • organizarea periodică, în cadrul Centrelor Regionale de Integrare a unor miniburse a locurilor de muncă.

Permanent

MAI – IGI

MMJS – ANOFM

DPOCMP

MAE- DC MAI – IGI MMJS

DPOCMP

– ANOFM

Buget MAE MAI MMJS ANOFM/

Bugetul asigurărilor pentru șomaj

  • Numărul materialor informative postate pe site-ul MMJS;

  • numărul participărilor la reuniunile grupurilor de lucru/seminarii/ conferințe care vizează modalitățile de admisie și ședere în scop de muncă a imigranților pe teritoriul României;

  • numărul sesiunilor de informare organizate în cadrul Centrelor Regionale de Integrare;

  • miniburse a locurilor de muncă organizate în cadrul Centrelor Regionale de

Integrare.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

7

I.3.2. Informarea cetățenilor în statele de origine, prin autoritățile cu competențe în domeniul emigrării, cu privire la posibilitățile de migrare, drepturile și obligațiile lor în România.

Facilitarea accesului cetățenilor străini la informațiile de interes public în domeniul migrației legale.

Permanent

MMJS – DPOCMP

MAI – IGI

MMJS

– DPOCMP

MAE- DC

-Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

  • Numărul materialor informative elaborate;

  • număr de acțiuni care vizează canalele de imigrare, precum și drepturile și obligațiile imigranților pe teritoriul României.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

8

I.3.3. Implicarea în procesul de informare a cetățenilor statelor terțe atât a misiunilor diplomatice ale României din statele cu potențial migrator, cât și a misiunilor diplomatice ale acestor state în România cu privire la modalitățile de admitere și ședere pe teritoriul statului român.

  • Îmbunătățirea sistemului de accesare de către cetățenii statelor terțe a informațiilor de interes public în domeniul migrației legale.

  • Creșterea nivelului de informare a potențialior imigranți care ar putea intra pe teritoriul României și, implicit, creșterea gradului de respectare a legislației române de către aceștia.

Permanent

MMJS – DPOCMP

MAE- DC

MAI – IGI MMJS- DPOCMP MAE- DC

Nu este cazul

  • Numărul materialelor informative elaborate privind drepturile și obligațiile cetățenilor terți pe piața muncii din România, postate în limba engleză, pe site-ul MMJS;

  • materialele informative puse la dispoziția MAE de MAI – IGI.

  • site-uri ale misiunilor diplomatice în care a fost inserat link-ul către pagina web a MMJS cu secțiunea în care sunt postate în limba engleză informații privind drepturile și obligațiile cetățenilor terți pe piața muncii în

România.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

9

II. Obiectiv general – Întărirea controlului legalității

șederii cetățenilor statelor terțe pe teritoriul României și aplicarea corespunzătoa re a măsurilor de îndepărtare și a măsurilor

restrictive

II.1. Informarea permanentă cu privire la riscurile generate de migrație ilegală și muncă nedeclarată, precum și a sancțiunilor și măsurilor restrictive ce pot fi aplicate

II.1.1. Asigurarea unui flux optim de informații cu privire la riscurile generate de migrație ilegală și muncă nedeclarată prin activitatea de relații publice (comunicate de presă, conferințe, etc.).

  • Informarea permanentă a străinilor cu privire la cadrul legal în vigoare și sancțiunile aferente nerespectării acestora, inclusiv prin prezentarea unor cazuri concrete de străini cu ședere ilegală sau care desfășurau activități lucrative nedeclarate.

  • Prevenirea înregistrării unui număr ridicat de cazuri de nerespectare a legislație în materie prin informarea străinilor și angajatorilor români cu privire la sancțiunile și măsurile restrictive care le pot fi aplicate.

Permanent

MAI-IGI

MAI – IGI

MMJS – IM

Nu este cazul

  • Numărul comunicatelor de presă;

  • numărul conferințelor organizate;

  • numărul postărilor în social media.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

II.2.Eficientizarea controlului legalității șederii și muncii cetățenilor statelor terțe pe teritoriul României

II.2.1. Îmbunătățirea situației pe linie de resurse umane și pregătire profesională.

Asigurarea resurselor umane necesare și pregătirea acestora.

Decembrie

MAI-IGI

MAI – IGI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014-2020

  • Numărul posturilor vacante încadrate;

  • numărul persoanelor pregătite profesional în cadrul componentei de training și schimb

de experiență.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

II.2.2. Creșterea capacității de mobilitate a structurilor pentru imigrări.

Asigurarea unei capacități de transport adecvată nevoilor operative.

Iunie

MAI-IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

– Numărul autovehiculelor achiziționate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

II.2.3. Modernizarea infrastructurii IT la nivelul structurilor cu competențe în domeniu.

Asigurarea unei infrastructurii IT optime, adecvate evoluției situației operative.

Iunie

MAI-IGI

MAI – IGI

FAMI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014-2020

– Echipamente IT achiziționate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

10

II.2.3. Asigurarea dotării materiale a centrelor integrate.1

Stabilirea măsurilor necesare pentru integrarea activităților de control la trecerea frontierei de stat, de protecție a sănătății publice și de clarificare a situației străinilor care intră sau încearcă să intre în România, prevăzute de legislația în vigoare, în cazul constatării la frontiera de stat a României a unui aflux masiv de

imigranți, actual sau iminent.

Decembrie

MAI-IGI

MAI – IGI

-IGPF

Mecanismul Financiar Norvegian 2014-2020

– Materiale achiziționate în vederea dotării a două centre integrate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

II.3. Întărirea cooperării cu autoritățile române competente pentru combaterea imigrației ilegale și a muncii nedeclarate a cetățenilor din state terțe

II.3.1. Elaborarea și implementarea planului anual de cooperare operativă în vederea combaterii imigrației ilegale a străinilor și traficului de migranți pe teritoriul României.

  • Depistarea străinilor cu ședere ilegală și luarea măsurilor ce se impun potrivit legii.

  • Cunoașterea situației operative în domeniul migrației ilegale.

Decembrie

MAI-IGI IGPR

DGPI

MAI – IGI, IGPR, IGPF IGJR DGPI

Nu este cazul

  • Numărul străinilor depistați cu ședere ilegală;

  • numărul străinilor depistați fără drept de muncă;

  • numărul măsurilor dispuse;

  • numărul acțiunilor și controalelor proprii și în cooperare privind depistarea străinilor cu ședere ilegală;

  • numărul întâlnirilor de lucru în vederea evaluării

activităților.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

image

11

1 Înfiinţate în baza O.G. nr.53/2015 pentru stabilirea unor măsuri aplicabile în cazul apariţiei la frontiera de stat a României a unui aflux masiv de imigranţi

II.3.2. Elaborarea și implementarea la nivel național a planului de cooperare operativă pentru depistarea angajaților străini ilegali și combaterea muncii nedeclarate a străinilor.

Depistarea străinilor care desfășoară activități lucrative în mod ilegal și luarea măsurilor ce se impun potrivit legii.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

MMJS – IM

Nu este cazul

  • Numărul măsurilor dispuse;

  • numărul acțiunilor și controalelor proprii și în cooperare privind depistarea angajaților străini ilegali și combaterea muncii nedeclarate a străinilor;

  • numărul întâlnirilor de lucru în vederea evaluării

activităților.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

II.3.3. Organizarea și desfășurarea unor sesiuni de instruire pentru lucrătorii din cadrul IGI, IGPR, IGJR, IGPF cu

atribuții în

combaterea imigrației ilegale și returnare.

Îmbunătățirea cunoștințelor necesare pentru combaterea imigrației ilegale și returnare pentru lucrătorii din cadrul IGI, IGPR, IGJR, IGPF.

Conform calendarului de activități stabilit de echipa de proiect pentru anul 2018 și agreat de structurile

MAI-IGI

MAI – IGI IGPR IGJR IGPF

FAMI

  • Numărul lucrătorilor din cadrul structurilor de ordine și siguranță publică instruiți;

  • numărul sesiunilor de instruire

desfășurate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

II.3.4. Organizarea și desfășurarea unor ședințe de pregătire comune IGI-IM în ceea ce privește regimul juridic al străinilor pe teritoriul României, prezentarea documentației specifice domeniului de competență al fiecărei instituții.

Îmbunătățirea cunoștințelor necesare pentru prevenirea și combaterea muncii nedeclarate, în scopul creșterii eficacității activităților desfășurate în cooperare de către lucrătorii din cadrul IGI și ai IM.

Conform Planului de cooperare operativă încheiat între IGI-IM.

MAI-IGI

MAI – IGI

MMJS – IM

Nu este cazul

  • Numărul lucrătorilor din cadrul IM instruiți;

  • numărul sesiunilor de instruire desfășurate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

12

II.3.5.Eficientizarea schimbului de informații de interes operativ prin intermediul agențiilor/instituțiilor internaționale abilitate (FRONTEX, EUROPOL, SELEC,

Centrul de Cooperare Polițienească Internațională).

Intensificarea cooperării internaționale și dezvoltarea parteneriatului în domeniul combaterii imigrației ilegale și al gestionării eficiente a fluxurilor migratorii spre Europa.

Permanent

MAI-IGI

MAI – IGPR IGPF IGI

Nu este cazul

  • Numărul misiunilor coordonate de către Agenția Frontex;

  • numărul participanților la aceste misiuni;

  • numărul solicitărilor de asistență polițienească internațională cu EUROPOL,

SELEC primite-

transmise.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

II.4. Aplicarea măsurilor de returnare a imigranților ilegali la standardele Uniunii Europene

II.4.1. Cooperarea cu organizațiile internaționale sau neguvernamentale pentru implementarea programelor/proiectel or privind repatrierea voluntară umanitară

asistată.

Asigurarea aplicării repatrierii voluntare umanitară asistată ca alternativă la returnarea forțată a străinilor cu ședere ilegală.

Permanent

MAI-IGI

MAI – IGI

Nu este cazul

– Numărul străinilor repatriați voluntar asistați.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

II.4.2. Alocarea resurselor necesare de la buget pentru implementarea Memorandumului de înțelegere între Guvernul României și Organizația Internațională pentru Migrație privind cooperarea în domeniul repatrierii voluntare umanitare asistate și demararea procedurilor de

evaluare și selecție.

Asigurarea fondurilor necesare demarării repatrierii voluntare umanitare asistate.

Decembrie

MAI-IGI

MAI – IGI

Buget IGI – confinanțare națională

FAMI

  • Sume de la buget alocate;

  • proiecte de grant FAMI

implementate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

13

II.4.3.Perfecționarea personalului specializat al IGI cu competențe în returnarea resortisanților țărilor terțe prin efectuarea de cursuri de

pregătire în

străinătate

desfășurate sub egida Frontex.

Dobândirea/aprofundarea unor cunoștințe specifice în vederea creerii unui grad ridicat de expertiză a personalului implicat în operațiunile de returnare forțată.

Conform calendaruluIui Agenției Frontex

MAI-IGI

MAI – IGI

Co-finanțare Frontex

Buget IGI

– Numărul personalului specializat instruit.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

II.4.4. Participarea la zborurile comune de returnare organizate de state membre UE, coordonate și co- finanțate de Frontex.

Returnarea străinilor de pe teritoriul României prin intermediul zborurilor comune organizate de alte state membre UE, sub egida Frontex.

Permanent

MAI-IGI

MAI – IGI

Co-finanțare Frontex

Buget IGI

– Numărul zborurilor comune organizate de state membre UE, la care s-a asigurat participarea.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

II.4.5. Elaborarea și implementarea efectivă a programelor de returnare forțată.

Gestionarea operațiunilor de returnare forțată a străinilor cu ședere ilegală în România conform proiectelor elaborate în concordanță cu cerințele și standardele europene în domeniu și asigurarea finanțării, prin scheme de grant, a activităților de monitorizare de către societatea civilă a operațiunilor de returnare

forțată.

Conform calendarului de implementare a proiectelor

MAI-IGI

MAI – IGI

Buget IGI – confinanțare națională

FAMI

– Numărul străinilor returnați.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

II.4.6. Acordarea serviciilor de asistență străinilor care urmează să fie returnați, precum și celor tolerați.

Asigurarea unor standarde optime pe linia returnării și tolerării.

Permanent

MAI-IGI

MAI – IGI

Buget IGI – confinanțare națională

FAMI

– Servicii de asistență acordate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

14

II.4.7. Implicarea activă în cadrul discuțiilor de la nivelul grupurilor de lucru pe marginea dezvoltărilor legislative și de ordin operativ în materie de returnare și readmisie, precum și pe linia monitorizării șederii străinilor pe teritoriul Uniunii Europene.

  • Valorificarea experienței personalului IGI și IGPF în derularea procedurilor de returnare/readmisie.

  • Obținerea unui nivel cât mai ridicat de eficiență a acestor instrumente din perpectiva situației la nivel național în materie de migrație ilegală.

Permanent

MAI-IGI

MAI – IGI IGPF

Nu este cazul

  • Numărul reuniunilor organizate de instituțiile UE pe domeniul returnării / readmisiei la care au participat reprezentanți ai structurilor MAI competente;

  • numărul propunerilor inițiate de reprezentanții IGI cu ocazia dezbaterilor și negocierilor desfășurate la nivelul Uniunii Europene pe marginea cadrului juridic și a mecanismelor de ordin operativ în materie de returnare și

readmisie.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului.

II.4.8. Modificarea OUG nr. 194/2002 în sensul includerii posibilității emiterii unei decizii de returnare în cazurile în care șederea ilegală este detectată în timpul unei verificări

de ieșire din țară.

Asigurarea concordanței cadrului legal cu Recomandarea Comisiei Europene nr. 432 din 2017.

Decembrie

MAI – DGAESRI

MAI – IGI IGPF

Nu este cazul

Stadiul modificării legislației în vigoare.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului.

15

III. Obiectiv general –

Îmbunătățirea sistemului național de azil în scopul eficientizării și asigurării conformității cu standardele legale naționale, europene și internațional aplicabile.

III.1. Continuarea asigurării accesului la procedura de azil și respectarea principiului non refoulement

III.1.1. Asigurarea serviciilor de interpretare, consiliere și asistență juridică a solicitanților de azil.

  • Actualizarea bazei de date cu interpreți, în funcție de evoluția situației operative, în vederea procesării cu celeritate a cererilor de protecție internațională.

  • Transmiterea evidenței rețelei de interpreți disponibili la nivel național către BESA prin intermediul punctului național de contact.

    -Pregătirea noilor interpreți identificați pe linia adaptării serviciilor la grupul țintă.

  • Consilierea și asistența juridică a solicitanților de azil.

Permanent

MAI-IGI

MAI – IGI

FAMI

  • Numărul interpreților identificați și de contracte semnate;

  • numărul de interpreți pregătiți;

  • numărul de sesiuni de pregătire organizate;

  • numărul de solicitanți de azil consiliați și asistați juridic în faza administrativă și judecătorească.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

III.1.2. Consolidarea dialogului între factorii de decizie în cadrul procedurii de azil în vederea asigurării unei interpretări și aplicări uniforme a principiilor și conceptelor specifice în domeniu, precum și în scopul identificării de bune practici și a diseminării acestora.

Organizarea/participarea la

consultări/grupuri de lucru/activități de pregătire între actorii implicați în procedura de azil în vederea dezvoltării unei practici unitare la nivel național.

Conform calendarului de implementare a proiectului

MAI-IGI

MAI – IGI

prin beneficiarii schemelor de grant

FAMI

– Numărul consultărilor/ activităților organizate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

16

III.1.3.Continuarea pregătirii personalului din cadrul altor autorități/instituții cu atribuții pe linia azilului.

Organizarea unor sesiuni de pregătire pentru personalul autorităților/instituțiilor cu atribuții pe linia azilului.

Conform calendarului de implementare a proiectului

MAI-IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

Mecanismul Financiar Norvegian

2014 – 2020

  • Numărul și tipul sesiunilor de pregătire;

  • numărul participanților la sesiunile de pregătire.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

III.1.4. Monitorizarea implementării Procedurii privind procesarea cererilor de azil la frontieră împreună cu UNHCR, în baza Acordului de cooperare IGPF-UNHCR cu

privire la modalitățile de cooperare și coordonare în vederea sprijinirii accesului solicitanților de azil de pe teritoriul României și la procedurile de azil,

încheiat în 2013.

  • Procesarea în mod corect și eficient a cererilor de azil depuse la frontieră și respectarea principiului non refoulement.

  • Pregătirea personalului IGPF pe linia cererilor de azil depuse la frontieră și respectarea principiului non-refoulement.

Permanent

MAI-IGI

MAI – IGPF

– IGI

UNHCR

Activitate susținută financiar de către UNHCR, nu

necesită alocarea de fonduri din bugetul MAI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020

  • Numărul misiunilor comune cu UNHCR;

  • numărul actvităților de pregătire organizate;

  • numărul funcționarilor IGPF pregătiți.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului.

17

III.2. Procesarea cererilor de azil în mod eficient și conform standardelor legale naționale, europene și internaționale aplicabile

III.2.1. Creșterea capacității de procesare a cererilor solicitanților de azil.

  • Menținerea unei durate scăzute a procedurii de azil în faza administrativă a procedurii.

  • Modernizarea infrastructurii IT și a sistemului de eliberare a documentelor temporare de identitate pentru solicitanții de azil.

  • Pregătirea personalui IGI (atât cel angajat, cât și cel nou încadrat) din cadrul structurilor teritoriale pe linie de azil (înregistrare cereri, procesare și asistență).

  • Continuarea procesului de recrutare/angajare de personal.

Permanent

MAI-IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

  • Numărul funcționarilor IGI pregătiți;

    -numărul sesiunilor de pregătire organizate;

  • echipamente IT achiziționate;

  • sistem de emitere a documentelor temporare de identitate pentru solicitanții de azil funcționabil;

  • numărul de persoane nou angajate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

III.2.2. Consolidarea mecanismului de control al calității procedurii de azil.

  • Evaluarea calității procedurii de azil de către IGI și UNHCR în baza prevederilor Acordului de Cooperare pentru continuarea colaborării dup finalizarea proiectului ,,Dezvoltarea Continuă a Calității Sistemelor de Azi în Uniunea Europeană”, semnat la data de 28.09.2011.

  • Asigurarea unei practici unitare și funcționarea efectivă și corespunzătoare a mecanismelor interne de evaluare a calității procedurii de azil.

Permanent

MAI-IGI

MAI – IGI

UNHCR

Activitate susținută financiar de către UNHCR

  • Numărul deciziilor evaluate în cadrul mecanismului;

  • numărul și categoriile de documente procedurale revizuite;

  • numărul misiunilor de evaluare organizate la nivelul Centrelor

Regionale ale IGI.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

18

III.2.3. Adaptarea practicilor și procedurilor naționale pentru procesarea corespunzătoare a cererilor depuse de categoriile vulnerabile de solicitanți de azil2.

  • Instruirea personalului cu atribuții în procesarea cererilor de azil în asigurarea asistenței grupului țintă prin prelucrarea noilor prevederi și practici din Directiva 2013/33/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 iunie 2013 de stabilire a standardelor pentru primirea solicitanților de protecție internațională.

  • Evaluarea și îmbunătățirea mecanismuluiui de identificare timpurie și evaluare a nevoilor speciale ale persoanelor vulnerabile, elaborat și implementat la nivelul IGI, precum și elaborarea unei proceduri de lucru standardizate.

  • Pregătirea personaluluiui IGI, al ONG-urilor, autorităților locale și al altor instituții cu atribuții pe această linie pregătit în vederea implementării corespunzătoare a mecanismului sus-menționat.

  • Acordarea de asistență medicală și psihologică adecvată solicitanților de azil ce fac parte din categoria persoanelor vulnerabile.

  • Încadrarea posturilor de psihologi în cadrul Centrlor Regionale ale IGI.

  • Pregătirea psihologilor încadrați în toate Centrele Regionale ale IGI pentru identificarea grupului țintă și acordarea asistenței adecvate solicitanților de azil ce fac parte din categoria persoanelor

vulnerabile.

Decembrie

MAI – IGI

ANITP

MAI – IGI

-ANITP

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020

  • Numărul personalului IGI care a participat la activități de pregătire;

  • numărul asistenților sociali din cadrul ONG – urilor pregătiți în implementarea mecanismului;

  • numărul solicitanților de azil ce fac parte din categoria persoanelor vulnerabile care au beneficiat de asistență psihologică și medicală;

  • numărul de psihologi nou angajați și pregătiți;

  • stadiul procedurii standard internă elaborată.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

image

19

2 Minorii, minorii neînsoţiţi, persoanele cu dizabilităţi, persoanele în vârstă, femeile însărcinate, părinţii singuri însoţiţi de copiii lor minori, victimele traficului de persoane, persoanele care suferă de afecţiuni grave, persoanele cu afecţiuni mintale şi persoanele care au fost supuse torturilor, violurilor sau altor forme grave de violenţă psihologică, fizică sau sexuală, ori aflate în alte situaţii speciale – conform prevederilor art. 5^1 alin.

(2) din Legea nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările şi completările ulterioare.

III.2.4. Asigurarea accesului tuturor părților implicate în procedura de azil la informații din țările de origine.

  • Elaborarea termenilor de referință, editarea și traducerea în limba română a unor rapoarte de țară pentru primele 5 țări de origine furnizoare de solicitanți de azil în funcție de evoluția situației operative din România.

  • Elaborarea de buletine informative bilunare în cooperare cu partenerii de proiect.

  • Organizarea la nivel național a unui seminar tematic pe linia standardelor de calitate și a ultimelor evoluții din perspectiva ITO.

  • Elaborarea de răspunsuri punctuale cu informații din țările de origine beneficiarilor în faza administrativă și judiciară a procedurilor de azil.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Parteneri de proiect

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020

  • Numărul răspunsurilor punctuale ITO furnizate prin intermediul portalului național;

  • numărul rapoartelor de țară și rapoartelor tematice ITO postate pe portal;

  • numărul de pagini cu ITO traduse;

  • numărul practicienilor în domeniul azilului care au beneficiat de ITO în cadrul seminarului național.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

III.2.5.Continuarea pregătirii personalului IGI cu atribuții pe linia procedurilor de azil, în special prin

implementarea la nivel național a modulelor de pregătire dezvoltate în cadrul Curriculei Europene în domeniul azilului.

  • Formarea de experți în domeniul azilului din cadrul IGI ca traineri naționali pe diferite module de pregătire CEA în conformitate cu nevoile de pregătire ale IGI.

  • Traducerea în limba română a unor module de pregătire CEA și implementarea pe platforma BESA.

  • Organizare, la nivel național, a unor sesiuni de pregătire în cadrul Curriculei Europene, prin intermediul trainerilor IGI omologați de către CEA.

Permanent

MAI – IGI

MAI – IGI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020

  • Numărul personalului care a beneficiat de pregătire pe linia Curriculei BESA ;

  • numărul de traineri naționali formați în cadrul Curriculei de pregătire BESA;

  • numărul de module de pregătire traduse și implementate pe portalul CEA;

  • numărul sesiunilor de pregătire organizate la nivel

național.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

20

III.3 Combaterea eficientă a abuzului la procedura de azil

III.3.1. Continuarea participării la mecanismul Dublin și derularea eficientă a procedurilor prevăzute de Regulamentul (UE) nr. 604/2013 al Parlamentului Europen și al Consiliului din 26 iunie 2013 de stabilire a criteriilor și mecanismelor de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei cereri de protecție internațională prezentată într-unul dintre statele membre de către un resortisant al unei țări terțe sau de către un

apatrid

  • Organizarea, monitorizarea și realizarea transferurilor Dublin în/din România.

  • Participarea la întâlnirile organizate de BESA în cadrul rețelei Dublin cu reprezentanți ai celorlalte state membre în vederea coordonării eforturilor pe linia procedurii Dublin la nivel european, schimbului de bune practici și analizarea proiectelor legislative inițiate de COM în domeniul de referință.

Permanent

MAI-IGI

MAI – IGI

Nu este cazul

  • Numărul transferurilor realizate efectiv în/din România;

  • numărul întâlnirilor/ grupurilor de lucru / seminarilor.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

21

III.3.2. Dispunerea unor măsuri restrictive față de solicitanții de protecție internațională în cadrul procedurii de azil.

  • Monitorizarea măsurilor restrictive dispuse față de solicitanții de protecție internațională în cadrul procedurii de azil, respectiv în cadrul procedurii de determinare a statului membru responsabil.

  • Asigurarea condițiilor de recepție și asistență a grupului țintă plasat în centrele închise.

  • Încadrarea resurselor umane necesare și pregătirea personalului nou încadrat.

Decembrie

MAI-IGI

MAI

– DGMRU

– IGI

Buget MAI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

  • Numărul deciziilor/ ordonanțelor prin care s-au dispus măsuri restrictive față de solicitanții de protecție internațională în cadrul procedurii de azil;

  • numărul ordonanțelor prin care s-au dispus măsuri restrictive față de solicitanții de protecție internațională în cadrul procedurii de determinare a statului membru responsabil;

  • numărul persoanelor încadrate și pregătite;

  • numărul persoanelor plasate în centre închise care au beneficiat de cazare și asistență

specializată.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

22

III.4. Asigurarea unui standard demn de viață al solicitanților de azil conform standardelor legale naționale, europene și internaționale aplicabile

III.4.1. Dezvoltarea, în funcție de nevoi și de situația operativă, de noi infrastructuri și servicii de cazare, structuri și sisteme administrative, respectiv înființarea de noi centre regionale de proceduri și cazare și/sau extinderea capacității de cazare a actualelor centre.

  • Extinderea capacității de cazare (prin suplimentarea locurilor de cazare și identificarea unor clădiri noi) și de asigurare a asistenței specifice a centrelor regionale ale IGI, precum și operaționalizarea unor noi centre de proceduri și cazare în funcție de situația operativă (în cazul apariției unui aflux de solicitanți/imigranți ilegali pe teritoriul României).

  • Cazare asigurată solicitanților de azil în situația în care capacitatea de recepție a Inspectoratului General pentru Imigrări este depășită, prin:

    • acordarea unor sume de bani pentru cazare solicitanților de azil în scopul închirierii de spații de locuit

    • contractarea de servicii de specialitate pentru recepția și cazarea solicitanților de azil în locații individuale sau colective.

  • Reabilitărea noii clădiri alocate Centrului de Tranzit în Regim de Urgență Timișoara.

  • Reabilitarea CRPCSA Giurgiu și CRCSPA București, precum și a unor spații din cadrul CRPCSA

Rădăuți. .

Trimestrul IV

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020

  • Numărul locurilor de cazare suplimentate;

  • numărul solicitanților de azil asistați pentru cazare în alte spații decât cele aparținând IGI;

  • spații noi reabilitate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului.

23

III.4.2. Îmbunătățirea, menținerea și adaptarea infrastructurii de cazare, a serviciilor aferente, precum și a condițiilor de recepție la nevoile persoanelor din categoria grupurilor vulnerabile.

  • Dotarea cu bunuri materiale pentru asigurarea condițiilor de cazare la un standard ridicat conform ultimelor modificări legislative (OMAI nr. 113 din data de 18.09.2017).

  • Montarea de rampe de acces în centre, adaptarea camerelor de locuit în funcție de necesitățile persoanelor cu dizabilități.

  • Transferul solicitanților pentru protecție internațională la centrele regionale ale IGI pentru asigurarea condițiilor de recepție adecvate.

  • Asigurarea mijloacelor necesare transferului solicitanților de azil (achiziționarea de autovehicule pentru centrele regionale ale IGI).

  • Instalarea de mijloace de avertizare și stingere a incendiilor în toate centrele regionale ale IGI.

  • Asigurarea, de către autoritățile competente, a cazării și asistenței adecvate pentru solicitanții de protecție internațională cu nevoi speciale.

  • Îmbunătățirea condițiilor de asistență în cabinetele medicale existente în Centrele Regionale ale

IGI.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020

  • Numărul solicitanților transferați;

  • numărul autovehicule achiziționate;

  • numărul persoanelor vulnerabile asistate de către autoritățile competente;

  • numărul spațiilor amenajate;

  • bunurile achiziționate pentru asigurarea condițiilor de recepție conform noilor reglementări legale;

  • numărul cabinetelor medicale amenajate și dotate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

24

III.4.3 Asigurarea asistenței materiale, medicale și sociale pentru solicitanții de azil prin asigurarea resurselor necesare de la buget, atragerea de resurse complementare prin parteneriate cu ONG

– uri și organizații internaționale, precum și prin resurse alocate în cadrul programelor cu finanțare europeană.

  • Asigurarea asistenței materiale conform prevederilor legale în vigoare și suplimentar prin proiecte implementate cu societatea civilă conform nevoilor individuale ale persoanelor din grupul țintă.

  • Asigurarea serviciilor de consiliere juridică pentru accesarea unor drepturi sociale acordate conform legislației în vigoare.

  • Organizarea pentru solicitanții de azil de activități cu caracter educațional și recreațional, precum și evenimente de acomodare culturală.

  • Încadrarea posturilor de medici și asistenți medicali din centrele regionale ale IGI.

  • Acordarea asistenței medicale acordată prin încheierea unor contracte de prestări servicii medicale care să acopere lipsurile pe această linie în centrele regionale care nu dispun de personal medical propriu.

  • Acordarea de pachete de transfer și de instalare la momentul depunerii cererii de azil pentru situații particulare în care se pot afla solicitanții de azil și la momentul transferului între centrele regionale ale IGI.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

  • Numărul solicitanților de azil care au beneficiat de asistență materială, medicală și socială, precum și al celor care au avut acces la educație;

  • pachete de instalare și transfer acordate;

  • numărul activităților cu caracter educațional și recreațional organizate;

  • contracte de prestări servicii medicale încheiate;

  • numărul de solicitanți de azil consiliați și asistați în vederea accesării unor drepturi sociale;

  • numărul medicilor și asistenților medicali nou

angajați.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

25

III.4.4. Pregătirea personalului din cadrul centrelor regionale de proceduri și cazare a solicitanților de azil și a personalului ONG – urilor pe linia asigurării condițiilor de recepție și cazare. Monitorizarea condițiilor de recepție în cadrul centrelor regionale ale IGI în parteneriat cu

UNHCR.

– Sesiuni de pregătire a personalului centrelor regionale și a personalului ONG – urilor pe linia asigurării condițiilor de recepție, cazare și asistență conform standardelor prevăzute de Directiva 2013/33/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 26 iunie 2013 de stabilire a standardelor pentru primirea solicitanților de protecție internațională.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

FAMI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020

Sprijin financiar UNHCR

  • Numărul sesiunilor de pregătire organizate;

  • numărul personalului IGI și al ONG-urilor pregătit;

  • numărul misiunilor de monitorizare.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

III.4.5. Asigurarea unei coordonări și cooperări adecvate între autoritățile cu competențe pe linia recepției solicitanților de azil și ONG – urile care activează în acest domeniu.

  • Întâlniri de coordonare, la nivel local și central, cu alte instituții cu atribuții în acordarea de asistență solicitanților de azil.

  • Întâlniri de coordonare, la nivel local și central, cu ONG-urile care acordă asistență solicitanților de azil și/sau implementează proiecte cu finanțare europeană.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020

Sprijin financiar UNHCR

– Numărul întâlnirilor de coordonare organizate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

26

III.5.

Asigurarea compatibilității și interoperabili- tății cu celelalte sisteme de azil din statele membre, coordonarea cu BESA, precum și întărirea și creșterea calității procedurii de azil și a măsurilor de integrare a persoanelor cu o formă de protecție internațională din țările

terțe.

III.5.1. Participarea la implementarea mecanismului de

asigurare a

solidarității între statele membre în cazul unor afluxuri mixte de persoane aflate în nevoie de protecție.

  • Participarea prin experți la grupurile de lucru organizate de Comisia Europeană sau alte organisme cu atribuții în domeniu.

  • Trimiterea unor ofițeri de legătură în statele membre afectate în funcție de elementele procedurale acceptate și formele identificate în statele de relocare sau utilizarea atașaților pentru afaceri interne din aceste țări.

  • Asistența de la aeroport la centrele regionale ale IGI, înregistrarea și procesarea cazurilor pentru persoanele transferate în baza deciziilor adoptate la nivelul UE.

  • Asistența acordată pe timpul procesării cererilor solicitanților transferați în România, precum și pe parcursul procesului de integrare în societatea românească pentru cei care obțin o formă de

protecție.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – DGAESRI IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

  • Numărul experților care au asigurat participarea în cadrul grupurilor de lucru;

  • numărul ofițerilor de legătură trimiși în statele afectate sau atașații de afaceri interne;

  • numărul persoanelor care beneficiază de asistență;

  • numărul cetățenilor sirieni aflați în Turcia, admiși pe teritoriul României.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

27

III.5.2. Dezvoltarea cadrului legislativ și instituțional necesar atât întăririi rolului activ în derularea acțiunilor comune de sprijin al statelor membre care se confruntă cu un fenomen migraționist ce depășește capacitatea obișnuită de procesare, cât și pentru îndeplinirea obligațiilor ce revin României conform recomandărilor și deciziilor adoptate la nivelul Uniunii Europene.

  • Constituirea unui corp de experți la nivelul IGI care să poată participa la misiuni de suport/sprijin sub egida BESA și asigurarea fondurilor necesare în acest scop.

  • Înființarea unui birou în cadrul IGI care să asigure relaționarea cu BESA și gestionarea problematicii naționale atribuite celor 12 Puncte Naționale de Contact pe diferite domenii de activitate.

  • Participarea experților români la misiunile de suport BESA organizate pentru statele supuse presiunilor fluxurilor migratorii.

  • Asigurarea participării IGI la reuniunile Consiliului Director BESA și la grupurile de lucru organizate la nivel de experți pe

diferite linii de muncă.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI DGMRU DGAESRI

Buget IGI

FAMI

  • Numărul experților care ar putea asigura participarea la misiuni de sprijin sub egida BESA;

  • numărul misiunilor suport la care au participat experții români;

  • numărul reuniunilor Consiliului Director BESA ș grupurilor de lucru la care s-a asigurat participarea.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

III.5.3. Asigurarea cadrului necesar desfășurării activităților specifice mecanismului de alertă timpurie, pregătirii și gestionării crizelor în domeniul azilului.

  • Asigurarea participării unor experți la grupurile de lucru organizate în cadrul BESA.

  • Identificarea de soluții și aplicarea, la nivel național, a deciziilor Consiliului Director BESA.

  • Participarea activă la mecanismul de date statistice cu BESA.

La solicitare

MAI – IGI

MAI – IGI

Bugetul BESA

Bugetul IGI

pentru misiuni internațional e

  • Numărul participărilor la întâlnirile grupurile de lucru organizate în cadrul BESA;

  • situații statistice transmise conform solicitărilor BESA.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

III.5.4. Consolidarea cooperării cu autoritățile similare cu competențe în domeniul azilului din alte state ale Uniunii Europene.

  • Schimb de experiență și bune practici cu autoritățile similare din alte state ale Uniunii Europene.

  • Participarea în cadrul grupurilor de lucru organizate în cadrul inițiativelor regionale sau la nivelul UE.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

Mecanismul Financiar Norvegian

2014 – 2020

– Numărul misiunilor la care se participă.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

28

III.5.5. Promovarea, prin inițierea unor măsuri active, a expertizei românești în contactele, la diverse niveluri, cu oficiali din țările terțe (de tranzit și/sau de origine) implicate în inițiative și procese regionale de interes pentru România.

  • Participarea la activități legate de dimensiunea externă a Uniunii Europene privind politicile din domeniul azilului.

  • Menținerea dialogului și a parteneriatelor cu țări terțe, pe baza intereselor reciproce.

Permanent

MAI – IGI

MAI – IGI DGAESRI

Bugetul BESA

Fonduri puse la dispoziție de Comisia Europeană

Bugetul IGI

pentru misiuni internațional

e

– Numărul activităților la care s-a asigurat participarea.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

III.5.6. Acordarea de asistență tehnică statelor terțe în scopul întăririi și creșterii calității procedurii de azil, precum și asigurării unor soluții durabile în cazul persoanelor aflate în nevoie intenațională de protecție din aceste

țări.

Participarea la misiuni de diseminare de expertiză statelor terțe în funcție de solicitarea acestora sau de proiectele dezvoltate la nivel regional în care IGI este partener.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

FAMI

– Număr misiunilor de diseminare la care s-a asigurat participarea.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

29

III.6.

Gestionarea unitară și coerentă a situațiilor apariției unui aflux de imigranți ilegali pe teritoriul României, generat de situații de criză de natură politică, socială, economică sau militară

III.6.1. Gestionarea unitară și coerentă a situațiilor generate de apariția unui aflux de solicitanți de azil/imigranți ilegali pe teritoriul României.

  • Cunoașterea situației din țările de origine ale solicitanților de azil și din regiune.

  • Gestionarea situațiilor conform planurilor integrate de acțiune al MAI elaborate pe linia gestionării unui eventual aflux mare de solicitanți de azil/imigranți ilegali pe teritoriul României.

  • Măsuri ale structurilor MAI pentru implementarea OUG nr. 53/2015 pentru stabilirea unor măsuri aplicabile în cazul apariției la frontiera de stat a României a unui aflux masiv de imigranți.

  • Dotarea centrelor integrate create în baza OUG nr. 53/2015 pentru stabilirea unor măsuri aplicabile în cazul apariției la frontiera de stat a României a unui aflux masiv de imigranți.

  • Organizarea unor exerciții de simulare a gestionării unor situații de criză/aflux.

  • Pregătirea personalului MAI pentru gestionarea situațiilor de criză apărute în domeniul migrației.

Permanent pe perioada crizei

MAI – IGI

MAI

-DGMO

-DGL

-IGPR

-IGPF

– IGI

-IGJR

-IGSU

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020

  • Numărul de acțiuni/activități realizate la apariția și pe perioada crizei;

  • numărul echipamentelor achiziționate de structurile MAI;

  • numărul de exerciții de simulare organizate;

  • numărul de personal MAI angrenat în exerciții de simulare și activități de pregătire.

Evaluarea activității se va realiza permanent pe toată perioada crizei.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

III.6.2. Identificarea, monitorizarea și documentarea calificată a grupărilor infracționale ce acționează pe linia traficului de migranți prin racolarea acestora din centrele de cazare sau alte

locații de interes.

Destructurarea grupărilor infracționale ce pot profita de un aflux de migranți pentru a-și intensifica activitățile infracționale.

Permanent

MAI – IGPR

MAI – IGPR

-IGPF

– IGI

Buget MAI

Numărul grupărilor destructurate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

30

III.6.3.Consolidarea mecanismului de cooperare interinstituțională din punct de vedere operațional, în situații de criză, cu sprijinul prefecților, al celorlalte autorități locale aflate în coordonarea acestuia, precum și al instituțiilor implicate în gestionarea crizei, pe liniile de

competență ale

acestora.

Organizarea unor întâlniri, la nivel local și central, de către reprezentanții unităților administrativ teritoriale/județene în vederea pregătirii personalului implicat în gestionarea situațiilor de criză și a coordonării activităților pe această linie.

Decembrie

MAI – IGI

MAI

-DGMO

-IGPR

-IGPF

– IGI

-IGJR

-IGSU

Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020

-Numărul întâlnirilor organizate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

III.6.4.Schimbul de informații de interes operativ între instituțiile cu atribuții în domeniul ordinii publice și securității naționale.

Asigurarea controlului, din punct de vedere informativ, a situației operative pe linia migrației ilegale și a combaterii infracțiunilor de trafic de migranți.

Pe perioada situației de criză

MAI-DGPI

– IGI

MAI

-DGMO

-IGPF

-DGPI

-IGPR

  • IGI

  • IGJR

SRI SIE MApN

Nu este cazul

– Numărul informațiilor primite-transmise.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

III.6.5.Identificarea factorilor de risc în vederea prevenirii materializării unor potențiale amenințări teroriste asociate fluxului migraționist.

Asigurarea controlului, din punct de vedere informativ, a situației operative pe linia radicalizării/ extremismului violent.

Pe perioada situației de criză

MAI-DGPI

MAI

-DGMO

-IGPF

-DGPI

-IGPR

– IGJR SIE

Nu este cazul

– Numărul informațiilor primite – transmise.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

31

III.6.6. Monitorizarea informativ – operativă a grupărilor extremiste de pe teritoriul României cu privire la activitățile desfășurate de acestea, cu impact asupra climatului de stabilitate socială și identificarea potențialelor riscuri generatoare de amenințări la adresa

siguranței publice.

Asigurarea controlului, din punct de vedere informativ, a situației operative pe linia radicalizării/ extremismului violent.

Pe perioada situației de criză

MAI-DGPI

MAI

-DGMO

-IGPF

-DGPI

-IGPR

– IGJR

Nu este cazul

– Numărul informațiilor primite – transmise.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

IV. Obiectiv strategic – Participarea activă a României la eforturile comunității internaționale și statelor membre ale Uniunii Europene la identificarea unor soluții durabile pentru persoanele aflate în nevoie de protecție internațională și integrarea socială a cetățenilor

statelor terțe

IV.1. Integrarea socială a persoanelor care au dobândit o formă de protecție în România și a celor cu ședere legală

IV.1.1.Atragerea reprezentanților/ organizațiilor reprezentative ale

comunităților de cetățeni ai statelor terțe și implicarea acestora în acțiuni prilejuite de diferite evenimente, la care să participe alături de cetățeni români, în scopul promovării cunoașterii și înțelegerii reciproce.

  • Dezvoltarea rețelei de mediatori interculturali și implicarea acestora în relaționarea cu autoritățile/instituțiile implicate în procesul de integrare și în activitățile regionale specifice programelor de integrare: sesiuni de acomodare culturală, recreaționale, mediere, etc.

  • Organizarea de întâlniri/evenimente multiculturale care să favorizeze promovarea imaginii străinilor și să faciliteze integrarea lor în societatea românească.

  • Derularea de campanii de conștientizare a populației din anumite regiuni în scopul creșterii gradului de tolerare și acceptare în societatea gazdă.

  • Dezvoltarea de campanii de informare în rândul angajatorilor.

Permanent

MAI – IGI

MMJS – ANOFM

MAI – IGI MMJS – ANOFM

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

Mecanismul Financiar Norvegian 2014 – 2020

Bugetul asigurărilor pentru șomaj

  • Numărul mediatorilor interculturali formați;

  • numărul întâlnirilor/ evenimentelor multiculturale organizate;

  • numărul campaniilor de conștientizare;

  • numărul campaniilor de informare în rândul angajatorilor.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

32

IV.1.2. Acordarea de asistență și suport pentru integrarea străinilor cu o formă de protecție în

România prin îmbunătățirea programelor de

integrare și

asigurarea resurselor necesare la buget și din alte surse de finanțare.

  • Derularea activităților de integrare centralizat în centrele regionale pentru integrare (CRI) în raza fiecărui centru regional de proceduri și cazare a solicitanților de azil al IGI și asigurarea continuității funcționării acestor CRI.

  • Asigurarea de asistență în domeniul social, medical și al obținerii unei locuințe.

  • Implicarea activă a beneficiarilor unei forme de protecție în viața socială și culturală a societății românești.

  • Cuprinderea în programe de ocupare și de formare profesională a străinilor care au dobândit o formă de protecție în

România.

Permanent

MAI-IGI MMJS-ANOFM

MMJS –

ANOFM MAI – IGI MS

Buget IGI – cofinanțare națională FAMI

Bugetul asigurărilor pentru șomaj

Buget MMJS

Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pentru anul 2018

  • Numărul centrelor regionale pentru integrare operaționale;

  • numărul străinilor care au beneficiat de asistență în domeniul integrării;

  • numărul persoanelor cuprinse în programe de integrare;

  • numărul persoanelor cuprinse în programe de ocupare și formare profesională.

După finalizarea activității, instituțiile responsabile vor prezenta stadiul activității.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

Asigurarea participării beneficiarilor unei forme de protecție la cursuri de inițiere în limba română.

An școlar 2017 – 2018

MEN

MEN

prin inspectorat ele școlare și unitățile de învățământ

Buget MEN

Resurse disponibile cu încadrarea în bugetul aprobat pentru anul

2018

Revizuirea/completarea unor acte normative interne pentru școlarizarea străinilor care au dobândit o formă de protecție, la

nivel preuniversitar.

Septembrie

MEN

MEN

Nu este cazul

33

Revizuirea programei pentru cursul de inițiere în limba română și dezvoltarea de resurse educaționale pentru învățarea limbii române și acomodare culturală pentru resortisanții țărilor terțe și beneficiarii unei forme de protecție în România (prin derularea de proiecte și

finanțarea FAMI).

Septembrie

MEN

MAI – IGI MEN

Institutul Intercultur al Timișoara

Buget FAMI

IV.1.3.Continuarea derulării programelor de integrare a cetățenilor statelor terțe din România prin parteneriate cu ONG- uri, organizații internaționale și prin atragere de resurse alocate în cadrul programelor cu finanțare europeană nerambursabilă.

  • Identificarea de noi acțiuni eligibile pentru finanțare prin Fondul pentru Azil, Migrație și Integrare și elaborarea instrucțiunilor pentru evaluarea și selecția proiectelor de granturi.

  • Întărirea colaborării între centrele regionale ale IGI, autoritățile cu atribuții în domeniul integrării și ONG -urile care derulează proiecte.

  • Cooperarea autorităților locale cu atribuții pe linia integrării străinilor și a ONG-urilor cu ofițerii de integrare din cadrul centrelor regionale ale IGI, prin:

    • participarea la interviurile cu persoanele din grupul țintă;

    • stabilirea planului individual de integrare comun IGI

  • beneficiar – ONG;

    • acordarea asistenței specifice fiecărei persoane din grupul țintă funcție de nevoile

individuale identificate.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI MMJS – ANOFM MEN

MS

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

-Numărul acținilor eligibile identificate;

  • numărul activităților organizate pe plan local cu autoritățile cu atribuții în domeniul integrării;

  • numărul de cazuri asistate cu sprijinul altor autorități cu atribuții pe linia integrării și cu sprijinul ONG – urilor.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

34

IV.1.4.Continuarea pregătirii personalului instituțiilor publice și al organizațiilor nonguvernamentale cu atribuții în integrarea cetățenilor statelor terțe din România.

  • Pregătirea funcționarilor din instituțiile cu atribuții în domeniul integrării, cu sprijinul IGI, UNHCR, OIM și al ONG-urilor specalizate pe această linie.

  • Campanii/ activități de informare cu privire la drepturile străinilor în cadrul instituțiilor cu atribuții pe linie de integrare.

  • Formare pe teme de comunicare

interculturală și mediere socială.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

  • Numărul sesiunilor de pregătire/informa re ale funcționarilor din alte instituții;

  • numărul campaniilor/ activităților de informare.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

IV.1.5. Informarea cetățenilor statelor terțe cu privire la drepturile și obligațiile pe care le au pe teritoriul României, precum și asupra

oportunităților de integrare în societatea românească.

  • Materiale specifice realizate, precum broșuri și pliante cu informații detaliate privind furnizorii de servicii de asistență pentru integrare în zonele de competență ale centrelor regionale ale IGI, precum și drepturile și obligațiile grupului țintă (distribuite prin intermediul structurilor teritoriale/centrelor regionale ale IGI sau în alte medii).

  • Materiale specifice realizate diferențiat pentru 2 grupuri țintă: beneficiarii unei forme de protecție și RTT cu ședere legală în România.

  • Afișe și bannere cu informații sintetizate care vor fi postate în toate sediile structurilor teritoriale/centrelor regionale ale IGI, precum și în alte medii frecventate de grupul țintă.

  • Pagină web actualizată permanent cu informații relevante pentru întregul grup țintă.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

– Numărul materialelor informative realizate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

35

IV.1.6. Acordarea de asistență specializată străinilor cu nevoi specifice/aflați în

situație de

vulnerabilitate.

  • Creșterea implicării autorităților competente prin acordarea asistenței de către acestea persoanelor cu nevoi specifice/aflate în situație de vulnerabilitate.

  • Acordarea de asistență suplimentară prin intermediul proiectelor cu finanțare europeană nerambursabilă.

  • Acordarea de asistență juridică pentru accesarea beneficiilor sociale acordate în baza legii, conform nevoilor identificate.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Autorități competente pentru asistența specializată a persoanelor cu nevoi specifice/afl ate în situație de vulnerabilita

te

Buget IGI

Bugetele autorităților și instituțiilor cu atribuții pe această linie

FAMI

– Numărul străinilor cu nevoi specifice/aflați în situație de vulnerabilitate asistați.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

IV.2.

Încorporarea aspectelor integrării în toate celelalte politici din domeniile relevante

IV.2.1. Creșterea capacității actorilor relevanți în susținerea procesului de integrare socială a cetățenilor statelor terțe cu ședere legală și beneficiarilor unei forme de protecție.

  • Organizarea unor întâlniri de pregătire a reprezentanților instituțiilor guvernamentale cu atribuții în domeniul integrării persoanelor care au obținut o formă de protecție și a străinilor cu drept de ședere pe teritoriul României

  • Crearea rețelelor de suport local prin încheierea de parteneriate între principalii actori care contribuie la integrarea grupului țintă: agențiile județene de ocupare a forței de munca, inspectorate județene școlare, autorități locale, prefectură, societatea civilă.

  • Întâlniri de coordonare organizate între

autoritățile/instituțiile implicate în procesul integrării cetățenilor

statelor terțe și societatea civilă.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI MMJS- ANOFM MEN

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

  • Numărul întâlnirilor organizate;

  • parteneriate încheiate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului.

36

IV.2.2. Îmbunătățirea mecanismului de cooperare interinstituțională între autoritățile/instituțiile implicate în

procesul integrării cetățenilor statelor terțe.

– Organizarea de întâlniri și grupuri de lucru între instituțiile care își desfășoară activitatea în cadrul Comitetului Interministerial Coaliția Națională pentru Integrarea Refugiaților (Grupul de lucru Armonizare legislativă, integrare socială, economică și culturală, Grupul de lucru Logistică primară și siguranță națională, Grupul de lucru Integrarea locală).

Decembrie

MAI – IGI

Comitetul Intermi- nisterial Coaliția Națională pentru Integrarea Refugiațilo r

Buget național

– Numărul întâlnirilor de coordonare/ grupurilor de lucru organizate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului.

IV.2.3 Dezvoltarea strategiilor de integrare prin analizarea nevoilor, îmbunatățirea indicatorilor și evaluarea integrării sociale.

  • Consultări cu actorii implicați în procesul de integrare în vederea elaborării mecanismului concret de monitorizare și evaluare a politicii de integrare a străinilor în România, cel puțin în cele 4 domenii majore care afecteaza integrarea în societate, respectiv: educație, ocupare, incluziune socială și cetățenie activă.

  • Implementarea proiectului cu finanțare europeană pentru crearea unui sistem de colectare a datelor (realizat pe specificul instituțional al actorilor implicați în procesul de integrare) și a unui centru de cercetare, documentare și informare în domeniul migrației

și integrării.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

  • Numărul consultărilor cu actorii implicați în procesul de integrare;

  • mecanism de evaluare și monitorizare funcțional.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

37

IV.2.4. Modificarea legislației în domeniu integrării cetățenilor statelor terțe în România.

Introducerea în H.G. nr. 64/2011 privind aprobarea metodologiei cu privire la aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă, cu modificările și completările ulterioare, a unor prevederi distincte cu privire la documentele ce trebuie prezentate de solicitanții de azil și persoanele cu o formă de protecție pentru eliberarea actelor de stare civilă în situația evenimentelor petrecute

pe teritoriul României.

Decembrie

MAI – IGI

MAI –

DEPABD

Nu este cazul

– Stadiul elaborării actului normativ

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

Corelarea prevederilor Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare, cu prevederile Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările și completările ulterioare. Elaborarea unei proceduri interne de lucru privind numirea și responsabilitățile

reprezentanților legali.

Decembrie

MAI – IGI

MMJS –

ANPDCA

Nu este cazul

  • Stadiul aprobării actului normativ;

  • stadiul elaborării procedurii de lucru.

Inițierea unei Hotărâri de Guvern pentru aprobarea unei strategii guvernamentale prin intermediul căreia să se sprijine creșterea stocului de locuințe sociale, destinate inclusiv persoanelor cu o formă de protecție.

Decembrie

MAI – IGI

MDRAP

Buget sau finanțare UE

– Stadiul elaborării actului normativ.

Modificarea O.G. nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecție în România, cu modificările și completările ulterioare.

Introducerea sistemului intensiv de predare a limbii române atât pentru adulți, cât și pentru minori, precum și elaborarea de resurse educaționale dezvoltate pe nivele

de vârstă și educație.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

MEN

Buget FAMI

– Stadiul aprobării actului normativ

38

Facilitarea accesului migranților la evaluarea și certificarea competențelor profesionale obținute pe alte căi nonformale și

informale.

Decembrie

MAI – IGI

MEN

– ANC

Nu este cazul

– Stadiul modificărilor legislative.

Modificarea și completarea H.G. nr. 1483/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit o formă de protecție sau cu un drept de ședere în România, precum și a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și a

Spațiului Economic European.

În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a O.G. de modificare a O.G. nr. 44/2004

MAI – IGI

MAI – IGI

Nu este cazul

– Stadiul elaborării actului normativ.

IV.3. Crearea unui mediu care să faciliteze integrarea cetățenilor statelor terțe

IV.3.1. Monitorizarea situației privind integrarea cetățenilor statelor terțe în România prin derularea de studii și cercetări științifice anuale.

– Derularea unor proiecte cu finanțare europeană pentru desfășurarea unor studii și cercetări științifice anuale și elaborarea raportului anual privind situația străinilor care au obținut o formă de protecție în România.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

  • Număr de studii și cercetări științifice derulate;

  • raport anual elaborat.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

IV.3.2.Promovarea dialogului intercultural și a contactelor la toate nivelurile societății prin organizarea de activități multiculturale.

  • Implicarea societății civile din România în organizarea de activități multiculturale.

  • Crearea unui mediu intercultural adecvat pentru facilitarea integrării străinilor în România și pentru întărirea coeziunii sociale prin menținerea mecanismelor de consultare între autoritățile centrale, locale și comunitățile de străini.

  • Implicarea mediatorilor interculturali în relaționarea cu societatea gazdă și în activitățile regionale specifice programelor de integrare: sesiuni de acomodare culturală, recreaționale, mediere,

etc.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

-Numărul activităților defășurate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

39

IV.4. Asumarea obligațiilor României ca stat de relocare a refugiaților

IV.4.1. Continuarea programului de relocare a refugiaților.

  • Activități de cooperare cu organizații internaționale specializate în domeniul relocării în vederea facilitării implementării procesului de resettlement.

  • Completarea H.G. nr. 1596/2008 privind relocarea refugiaților în România, în funcție de aprobarea noului Regulament al Parlamentului European și al Consiliului de stabilire a unui

cadru legal privind relocarea.

Permanent

MAI – IGI

MAI – IGI

Nu este cazul(relocar e intra UE)

Buget IGI – cofinanțare națională FAMI(reloca re extra UE)

-Numărul persoanelor relocate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

IV.4.2. Continuarea pregătirii personalului instituțiilor implicate în desfășurarea operațiunilor de relocare externă a refugiaților în

România.

– Acțiuni, seminarii și mese rotunde organizate de către IGI, în colaborare cu UNHCR, OIM și ONG-urile din domeniul azilului, în cadrul cărora să fie prezentate legislația și practica în domeniu reprezentanților instituțiilor cu atribuții în domeniul integrării

persoanelor relocate.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

– Numărul acțiunilor, seminarilor și al meselor rotunde organizate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

IV.4.3. Implicarea activă în procesul comun UE privind stabilirea de reguli pentru un cadru de efectuare a

operațiunilor de relocare a persoanelor în nevoie de protecție internațională.

– Participarea în cadrul reuniunilor Forumului Anual privind Relocarea, organizat la nivelul Comisiei Europene, în cadrul grupurilor de lucru organizate de BESA și la întâlnirile bianuale tripartite organizate de UNHCR.

-Participarea la

discuțiile/negocierile grupului de lucru organizat de Comisia Europeană și/sau Consiliul European pe marginea adoptării noului regulament de stabilirea a unui cadru legal privind

relocarea.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI

Buget BESA

– Numărul participanților în cadrul reuniunilor și grupurilor de lucru.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate

a Grupului

40

IV.5. Continuarea derulării operațiunilor prin Centrul de Relocare de Urgență de la Timișoara conform Acordului Tripartit dintre Guvernul României, UNHCR și OIM

IV.5.1. Continuarea aplicării Acordului tripartit în România prin evacuarea temporară în România a unor persoane aflate în nevoie urgentă de protecție internațională și relocarea ulterioară a acestora.

  • Gestionarea problematicii refugiaților evacuați temporar în România prin îndeplinirea corespunzătoare a obligațiilor care revin României conform Acordului.

  • Reabilitarea noii clădiri alocate CTU Timișoara pentru mutarea și separarea fluxului de lucru desfășurat în Centrul Regional de Proceduri și Cazare a Solicitanților de Azil Timișoara.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI

Buget IGI FAMI

Fonduri puse la

dispoziție de statele donatoare Buget UNHCR

– Numărul refugiaților evacuați în România și relocați ulterior în alte țări terțe.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

IV.5.2. Asigurarea transferului de expertiză către alte state de relocare cu privire la practica României legată de înființarea Centrului de Tranzit în Regim de Urgență și derularea Acordului tripartit în România.

Promovarea procesului de relocare în regim de urgență, desfășurat prin intermediul CTU, în cadrul Rețelei Europene privind Relocarea, Consultărilor Anuale Tripartite în domeniul Relocării și în cadrul altor întâlniri pe linie de relocare organizate la nivel UE.

Decembrie

MAI – IGI

MAI – IGI DGAESRI

Buget IGI – cofinanțare națională

FAMI

– Numărul activităților desfășurate.

Evaluarea finală a activității va fi inclusă în Raportul anual de activitate a Grupului

41

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x