pentru acceptarea Rezoluţiei A.747(18) referitoare la aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere, adoptată la 4 noiembrie 1993 de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 1 lit. A pct. 6 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,Guvernul României adopta prezenta ordonanţă. +
Articolul 1România accepta aplicarea prevederilor Rezoluţiei A.747(18) referitoare la aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere, adoptată la 4 noiembrie 1993 de Adunarea Organizaţiei Maritime Internaţionale, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă. +
Articolul 2Prevederile cuprinse în Rezoluţia A.747(18) referitoare la aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat se aplică în toate porturile maritime şi fluviomaritime româneşti, la toate navele petroliere, indiferent de pavilionul pe care îl arboreaza, care se supun prevederilor Convenţiei MARPOL 73/78 şi ale Convenţiei internaţionale asupra masurarii tonajului navelor, 1969, încheiată la Londra la 23 iunie 1969. +
Articolul 3În Certificatul internaţional de tonaj (1969), la rubrica "Observaţii" se înscrie, pentru toate navele petroliere sub pavilion român care au tancuri de balast separat, următoarea menţiune:"Tancurile de balast separat corespund prevederilor regulii 13 din anexa nr. I la Convenţia internationala pentru prevenirea poluarii de către nave, astfel cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, iar tonajul total al tancurilor care sunt destinate exclusiv transportului de balast separat este de …….. .Tonajul brut redus care trebuie utilizat pentru calculul tarifelor bazate pe tonaj este de …….. ." +
Articolul 4(1) Pentru prestaţiile efectuate navelor petroliere cu tancuri de balast separat de către autorităţile portuare şi de societăţile de pilotaj, ale căror tarife au ca baza de calcul tonajul brut al navei, contravaloarea prestaţiei se stabileşte luându-se în calcul valoarea tonajului brut redus, astfel cum acesta este indicat la rubrica "Observaţii" din Certificatul internaţional de tonaj (1969) al navei. … (2) În cazul în care nu se menţionează valoarea tonajului brut redus, tarifele utilizate de autorităţile portuare şi de societăţile de pilotaj sunt mai mici cu cel puţin 17% din valoarea tarifelor aplicate navelor petroliere fără tancuri de balast separat având acelaşi tonaj brut. … (3) În cazul în care autorităţile portuare şi societăţile de pilotaj folosesc pentru determinarea tarifelor aplicate navelor petroliere alte metode de calcul, diferite de cele prevăzute la alin. (1) şi (2), nivelul tarifelor aplicate navelor petroliere cu tancuri de balast separat va fi cel puţin la fel de favorabil ca şi cel rezultat din aplicarea metodelor de calcul prevăzute la alin. (1) sau (2), după caz. … (4) Pentru navele petroliere cu tancuri de balast separat, oricare ar fi ele, autorităţile portuare şi societăţile de pilotaj pot aplica numai una dintre cele trei metode descrise la alin. (1), (2) şi (3). … +
Articolul 5Autorităţile portuare şi societăţile de pilotaj raportează anual Ministerului Transporturilor situaţia operarilor cu nave petroliere cu tancuri de balast separat. +
Articolul 6Prezenta ordonanţă intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.PRIM-MINISTRUMUGUR CONSTANTIN ISARESCUContrasemnează:––––– p. Ministrul transporturilor,Aleodor Francu,secretar de statp. Ministru de stat,ministrul afacerilor externe,Stelian Oancea,secretar de statMinistrul finanţelor,Decebal Traian RemesREZOLUŢIA A. 747(18)*)– adoptată la 4 noiembrie 1993 –Aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere––––Notă …
*) Traducere.Adunarea,invocand art. 15(j) din Convenţia Organizaţiei Maritime Internaţionale în legătură cu funcţiile Adunării privind reglementările şi liniile directoare referitoare la siguranţa maritima, prevenirea şi controlul poluarii de către nave,invocand, de asemenea, Rezoluţia 9 a Conferintei internaţionale a poluarii marine, 1973, referitoare la măsurarea tonajului tancurilor de balast separat al navelor petroliere,invocand în plus Rezoluţia A.722(17) prin care guvernele sunt invitate să aplice recomandarea referitoare la măsurarea tonajului spaţiilor de balast la navele cu tancuri de balast separat, stabilită în anexa la aceasta rezoluţie,înţelegand nevoia urgenta pentru stabilirea principiilor privind tratamentul corespunzător al tonajului rezultat al tancurilor de balast separat al navelor petroliere care deţin Certificat internaţional de tonaj (1969),înţelegand, de asemenea, nevoia urgenta pentru aplicarea unificata a masurarii tonajului pentru spaţiile de balast separat la navele petroliere,înţelegand în plus necesitatea privind promovarea folosirii navelor petroliere care îndeplinesc cerinţele regulii 13F din anexa nr. I la MARPOL 73/78, astfel cum a fost amendata, ca nave petroliere cu tancuri de balast separat,observând obiectul limitat al Rezoluţiei A.722(17) şi considerându-l corespunzător în cazul în care autorităţile de pilotaj sunt incluse în obiectul rezoluţiei, chiar dacă este folosită alta baza pentru stabilirea tarifelor de pilotaj,considerând recomandările făcute de Comitetul securităţii maritime la a 62-a sesiune şi de Comitetul de protecţie a mediului marin la a 34-a sesiune,1. Adopta recomandarea cu privire la măsurarea tonajului tancurilor de balast separat la navele petroliere, precizată în anexa la prezenta rezoluţie.2. Invita guvernele sa recomande autorităţilor portuare să aplice aceasta recomandare atunci când stabilesc tarifele bazate pe tonajul brut redus pentru toate navele petroliere cu tancuri de balast separat, în conformitate cu regula 13 din anexa nr. I la MARPOL 73/78.3. Invita, de asemenea, guvernele sa recomande autorităţilor de pilotaj sa ia măsuri în conformitate cu aceasta recomandare.4. Cere secretarului general sa invite toate guvernele interesate sa furnizeze informaţii cu privire la experienta câştigată din implementarea acestei rezoluţii.5. Revoca Rezoluţia A.722(17). +
Anexa 1––-la Rezoluţia A.747(18)–––––––-RECOMANDAREcu privire la măsurarea tonajului tancurilor de balast separat la navele petrolierePentru a favoriza introducerea unei baze uniforme privind aplicarea masurarii tonajului tancurilor de balast separat se recomanda administraţiilor sa accepte următoarele principii:1. Nava este certificată ca petrolier cu tancuri de balast separat, astfel cum se menţionează în paragraful 5 al suplimentului la certificatul internaţional de prevenire a poluarii cu hidrocarburi, amplasarea acestor tancuri fiind indicată în paragraful 5.2 al acestui supliment.2. Tancurile de balast separat sunt acele tancuri utilizate exclusiv pentru transportul balastului separat, astfel cum este definit în regula 1(17) a anexei nr. I la MARPOL 73/78. Tancurile de balast separat trebuie să aibă un circuit separat de pompare şi tubulaturi amenajate astfel încât să fie admisă numai apa de mare, iar balastul să fie evacuat numai în mare. Nu trebuie să existe nici o racordare între tancurile de balast separat şi circuitul de apa dulce. Nici un tanc de balast separat nu trebuie să fie utilizat pentru transportul mărfurilor sau pentru depozitarea proviziilor şi materialelor de la bord.3. În Certificatul internaţional de tonaj (1969), la rubrica "Observaţii" se va face următoarea menţiune privind tonajul tancurilor de balast separat al navelor petroliere:"Tancurile de balast separat corespund prevederilor regulii 13 din anexa nr. I la Convenţia internationala pentru prevenirea poluarii de către nave, astfel cum a fost modificată prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta, iar tonajul total al tancurilor care sunt destinate exclusiv transportului de balast separat este de ……… .Tonajul brut redus care trebuie utilizat pentru calculul tarifelor bazate pe tonaj este de …………. ."4. Tonajul total al tancurilor de balast separat, menţionat mai sus, trebuie să fie calculat cu ajutorul următoarei formule:K1 x Vb,în care:K1 = 0,2 + 0,02 x log10 V (K1 poate fi obţinut, de asemenea, cu ajutorul tabelului prevăzut în anexa nr. II la Convenţia internationala asupra masurarii tonajului navelor, 1969);V = volumul total al tuturor spaţiilor închise ale navei, exprimat în metri cubi, conform definitiei date de regula 3 din Convenţia internationala asupra masurarii tonajului navelor, 1969;Vb = volumul total al tancurilor de balast separat, calculat în metri cubi, conform regulii 6 din Convenţia internationala asupra masurarii tonajului navelor, 1969.–––