În temeiul art. 108 din Constituție, republicată, și al art. 1 pct. I.24 din Legea nr. 291/2004 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță. +
Articolul 1Liniile ferate industriale sunt liniile pe care se desfășoară operațiuni de transport feroviar, precum și servicii conexe sau adiacente acestora și care nu sunt administrate de Compania Națională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. +
Articolul 2Liniile ferate industriale se pot construi, modifica sau desființa cu aprobarea Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, în conformitate cu legislația în vigoare. +
Articolul 3Normele tehnice utilizate pentru construirea, modernizarea, exploatarea, repararea și întreținerea infrastructurii feroviare administrate de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. se aplică și liniilor ferate industriale.(la 30-11-2024,
Articolul 3 a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 4(1)Lucrările de construcție, modernizare, desființare, reparare și întreținere a liniilor ferate industriale se pot efectua numai de operatorii economici autorizați de către Autoritatea Feroviară Română – AFER ca furnizori de servicii feroviare.(2)Prin excepție de la prevederile alin. (1), pentru instalațiile de siguranța circulației existente pe linia ferată industrială, precum și pentru cele fixe de alimentare cu energie electrică a liniei de contact și care funcționează în dependență cu instalațiile de siguranța circulației și cele fixe de alimentare cu energie electrică a liniei de contact amplasate în stația de cale ferată la care se racordează linia ferată industrială, lucrările de întreținere și reparații ale acestor instalații se pot executa, pe bază de contract, de către Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., în calitate de administrator al infrastructurii feroviare proprietate publică sau proprietate privată a statului.(3)Pentru orice intervenție la linia ferată industrială care afectează zona de protecție sau de siguranță a infrastructurii feroviare administrate de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. este necesară autorizarea de către Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., conform legislației în vigoare.(la 30-11-2024,
Articolul 4 a fost modificat de Punctul 2. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 5(1)Racordarea unei linii ferate industriale noi la liniile infrastructurii feroviare publice, direct sau prin intermediul unei linii ferate industriale existente, se realizează pe baza plății unui tarif de racordare către Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., care reprezintă costul lucrărilor necesare pentru racordare și pentru preluarea sporului de capacitate de transport feroviar, după caz.(la 22-10-2004,
Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de pct. 1 al art. I din LEGEA nr. 402 din 11 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 956 din 19 octombrie 2004.
)
(2)Compania Națională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. va stabili, în termen de 30 de zile de la primirea cererii de racordare, valoarea tarifului de racordare, care va fi supus aprobării Consiliului tehnico-economic al Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului.(3)După plata tarifului de racordare, Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. contractează execuția lucrărilor de construcție a liniilor și instalațiilor feroviare pentru racordarea la liniile infrastructurii feroviare pe care o administrează și pentru preluarea sporului de capacitate, după caz.(la 30-11-2024,
Alineatul (3) , Articolul 5 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
(4)Liniile și instalațiile feroviare construite pentru racordare și transport feroviar, după caz, sunt proprietatea Companiei Naționale de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A.(la 22-10-2004,
Alin. (4) al art. 5 a fost modificat de pct. 1 al art. I din LEGEA nr. 402 din 11 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 956 din 19 octombrie 2004.
)
+
Articolul 6În cazul construcției unei linii ferate industriale noi prin racordare la o linie ferată industrială existentă este necesar și acordul proprietarului acestei linii ferate industriale. +
Articolul 7(1)Operatorii economici care construiesc linii ferate industriale cu racordare directă sau indirectă la calea ferată administrată de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. au dreptul de folosință prin perceperea unui tarif de închiriere, în acest scop, a terenului din domeniul public al statului, administrat de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., și din proprietatea Companiei Naționale de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., pe zona strict necesară construcției liniei ferate industriale și pe durata existenței liniei ferate industriale.(la 30-11-2024,
Alineatul (1) , Articolul 7 a fost modificat de Punctul 4. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
(2)Pentru terenul din domeniul public al statului, administrat de Compania Națională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A., ocupat de linii ferate industriale, nu se percep taxe de utilizare a terenului atâta timp cât Compania Națională de Căi Ferate "C.F.R." – S.A. este scutită de la plata acestor taxe.(3)Pentru terenurile din proprietatea privată a Companiei Naționale de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., ocupate de linii ferate industriale, se percepe un tarif de închiriere ce se aprobă de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A.(la 30-11-2024,
Alineatul (3) , Articolul 7 a fost modificat de Punctul 4. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 8(1)Cerințele tehnice, tehnologice și de siguranță privind desfășurarea transportului feroviar pe o linie ferată industrială sunt cuprinse în Regulamentul tehnic de exploatare și în autorizația de exploatare a fiecărei linii ferate industriale.(2)Regulamentul tehnic de exploatare a unei linii ferate industriale cu acces la infrastructura feroviară administrată de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. se întocmește de către proprietarul liniei ferate industriale sau mandatarul acestuia, se avizează de către Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. și se aprobă de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR. Pentru linia ferată industrială fără acces la infrastructura feroviară administrată de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., Regulamentul tehnic de exploatare se aprobă de Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR.(3)În cazul liniilor ferate industriale cu acces direct sau indirect la infrastructura feroviară administrată de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., Regulamentul tehnic de exploatare a liniei ferate industriale face parte din contractul de exploatare a liniei ferate industriale prevăzut la art. 13.(4)Prevederile alin. (2) se aplică și proprietarilor de linii ferate industriale ale căror linii au doar rol de tranzit pentru proprietarii de linii ferate industriale din amonte.(5)Pentru cazurile în care mai multe linii ferate industriale sunt racordate, direct sau indirect, prin același punct de racord la infrastructura feroviară administrată de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., va fi întocmit un singur regulament tehnic de exploatare de grup, regulament în care fiecare linie ferată industrială din grup va avea un fascicul separat.(6)Documentația necesară obținerii autorizației de exploatare a unei linii ferate industriale se depune la Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR de către persoana juridică care intenționează să desfășoare activități de gestionare a infrastructurii ferate industriale, manevră feroviară sau transport feroviar, după caz.(la 30-11-2024,
Articolul 8 a fost modificat de Punctul 5. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 9Exploatarea liniilor ferate industriale se poate realiza de persoanele juridice care dețin autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii, manevră feroviară și transport feroviar, după caz. +
Articolul 10Persoanele juridice care dețin autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii ferate industriale au obligația să asigure, conform reglementărilor în vigoare:a)cerințele tehnice de siguranță și de securitate necesare pentru desfășurarea activităților de gestionare a infrastructurii și a operațiunilor de transport feroviar; … b)atestarea, autorizarea și examinarea profesională și medico-psihologică a personalului propriu cu responsabilități în siguranța circulației, conform reglementărilor în vigoare; … c)întocmirea și păstrarea evidențelor privind activitatea desfășurată pe linia ferată industrială. … (la 30-11-2024,
Articolul 10 a fost modificat de Punctul 6. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 11(1)Persoana juridică care deține autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii ferate industriale este obligată să asigure verificarea stării tehnice a liniei, a aparatelor de cale și a instalațiilor de siguranță aferente operațiunilor de transport feroviar, lunar în cazul circulației trenurilor și trimestrial în cazul manevrei, și să o mențină în parametrii tehnici care să asigure siguranța feroviară pe linia ferată industrială, fiind direct răspunzătoare de orice abatere de la normele în vigoare.(2)Se interzice persoanelor juridice prevăzute la alin. (1) să permită activitatea de transport feroviar pe linia ferată industrială care nu corespunde normelor tehnice în vigoare.(la 30-11-2024,
Articolul 11 a fost modificat de Punctul 7. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 12(1)Persoanele juridice care dețin autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii ferate industriale sunt obligate să permită accesul specialiștilor Autorității Feroviare Române – AFER pentru a verifica periodic, prin acțiuni de inspecție tehnică, starea tehnică a liniilor ferate industriale, precum și accesul specialiștilor Autorității de Siguranță Feroviară Române – ASFR, pentru a verifica, prin acțiuni de inspecție de stat, modul de respectare a cerințelor care au stat la baza acordării/vizării autorizației de exploatare a liniei ferate industriale.(2)Autoritatea Feroviară Română – AFER dispune închiderea unei linii sau, după caz, a întregului dispozitiv al liniei ferate industriale, în cazul în care nu mai corespunde din punct de vedere tehnic pentru exploatare.(3)Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR suspendă autorizația de exploatare a liniei ferate industriale în cazul în care constată că nu mai sunt respectate cerințele care au stat la baza acordării/vizării autorizației de exploatare a acesteia.(la 30-11-2024,
Articolul 12 a fost modificat de Punctul 8. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 12^1(1)Autoritatea Feroviară Română – AFER dispune redeschiderea unei linii sau, după caz, a întregului dispozitiv al liniei ferate industriale, în cazul în care constată că aceasta corespunde din punct de vedere tehnic pentru exploatare.(2)Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR dispune încetarea suspendării autorizației de exploatare numai după eliminarea neconformităților care au stat la baza suspendării.(la 30-11-2024,
Articolul 12^1 a fost modificat de Punctul 9. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 12^2Pentru exercitarea atribuțiilor prevăzute la art. 12 alin. (1), persoana juridică care deține autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii ferate industriale încheie cu Autoritatea Feroviară Română – AFER convenții de supraveghere prin inspecție tehnică având ca obiect verificarea de către AFER a stării tehnice a liniilor ferate industriale.(la 30-11-2024,
Actul a fost completat de Punctul 10. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 13Persoanele juridice care dețin autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii ferate industriale aferente liniilor ferate industriale cu racordare directă sau indirectă la infrastructura feroviară administrată de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., care doresc să aibă acces la această infrastructura feroviară, vor încheia un contract de exploatare a liniei ferate industriale cu Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. și, după caz, cu gestionarul infrastructurii feroviare neinteroperabile, conform normelor în vigoare.(la 30-11-2024,
Articolul 13 a fost modificat de Punctul 11. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 14(1)Linia ferată industrială de tranzit este linia ferată industrială amplasată între două linii ferate industriale sau între o linie ferată industrială și o linie ferată publică, făcând posibilă continuitatea transportului feroviar industrial al tuturor proprietarilor de linii feroviare industriale amplasate în amonte de ea.(2)În cazul în care una sau mai multe linii ferate industriale sunt racordate la infrastructura feroviară publică, prin intermediul uneia sau mai multor linii ferate industriale, proprietarii de linii ferate industriale de tranzit sunt obligați să asigure, în limita capacității de transport existente, accesul nediscriminatoriu al vehiculelor feroviare ale operatorilor care au contracte de transport cu proprietarii de linii ferate industriale aflați în amonte.(3)Pentru accesul pe liniile ferate industriale de tranzit, proprietarii acestora pot solicita plata unui tarif de acces care nu poate depăși nivelul practicat de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. pe linii cu condiții tehnice similare, condiții care vor fi stabilite în Regulamentul tehnic de exploatare a liniei ferate industriale.(4)În cazul în care nu sunt respectate prevederile alin. (3) privind tariful de acces, operatorii economici pot sesiza în scris Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR.(la 30-11-2024,
Alineatul (4) , Articolul 14 a fost modificat de Punctul 12. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
(la 22-10-2004,
Art. 14 a fost modificat de pct. 11 al art. I din LEGEA nr. 402 din 11 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 956 din 19 octombrie 2004.
)
+
Articolul 15În cazul în care proprietarul unei linii ferate industriale de tranzit interzice nejustificat accesul vehiculelor feroviare ale celorlalți proprietari de linii ferate industriale din amonte, această faptă poate constitui o situație de urgență în înțelesul art. 581 din Codul de procedură civilă. +
Articolul 16Închiderea circulației pe o linie ferată industrială de tranzit se poate face numai cu respectarea următoarelor condiții:a)în cazul în care proprietarul de linie ferată industrială nu mai are interes în menținerea și, după caz, utilizarea acesteia, va notifica acest fapt, cu 6 luni înainte de termenul renunțării la linia ferată industrială, Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și tuturor proprietarilor și persoanelor juridice care dețin autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii ferate industriale aflate în amonte; … b)în situația în care proprietarii și, după caz, persoanele juridice care dețin autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii ferate industriale, aflați în amonte față de racordul la infrastructura feroviară administrată de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A., nu sunt de acord cu închiderea liniei ferate industriale, aceștia au dreptul de preempțiune pentru închirierea sau cumpărarea liniei ferate industriale respective; … c)în cazul în care proprietarul unei linii ferate industriale intră în faliment, autoritatea care administrează falimentul va acorda proprietarilor și, după caz, persoanelor juridice care dețin autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii ferate industriale din amonte de linia ferată industrială intrată în faliment dreptul de preferință pentru închirierea sau cumpărarea acesteia; … d)în cazurile prevăzute la lit. b) și c), dacă niciunul dintre proprietarii sau, după caz, persoanele juridice care dețin autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii ferate industriale aflați în amonte nu sunt interesați în preluarea liniei ferate industriale de tranzit, dreptul de preempțiune va fi acordat Companiei Naționale de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. … (la 30-11-2024,
Articolul 16 a fost modificat de Punctul 13. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 16^1În cazul în care, după parcurgerea tuturor etapelor prevăzute la art. 16, nu există nicio parte interesată de închirierea sau cumpărarea liniei ferate industriale respective, proprietarul liniei ferate industriale de tranzit poate solicita Autorității de Siguranță Feroviară Române – ASFR aprobarea desființării liniei ferate industriale.(la 30-11-2024,
Actul a fost completat de Punctul 14. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 16^2(1)Atunci când, pentru realizarea unor obiective de interes național, este necesară modificarea racordului unei linii ferate industriale la infrastructura feroviară administrată de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. sau a unei părți din dispozitivul acesteia, beneficiarul lucrărilor de interes național va realiza relocarea și, după caz, reconstruirea racordului și a dispozitivului de linii ferate industriale afectat de execuția lucrărilor. Beneficiarul lucrărilor de interes național este responsabil inclusiv de obținerea avizelor de modificare a liniei ferate industriale, a autorizației de punere în funcțiune a liniei ferate industriale, a aprobării modificării Regulamentului tehnic de exploatare și modificării autorizației de exploatare a liniei ferate industriale.(2)Costurile aferente obținerii avizelor și autorizațiilor, precum și cele aferente aprobării modificării Regulamentului tehnic de exploatare și modificării autorizației de exploatare a liniei ferate industriale, prevăzute la alin. (1), vor fi suportate de către beneficiarul lucrării.(la 30-11-2024,
Actul a fost completat de Punctul 14. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 16^3În cazul în care o linie ferată industrială cu rol de tranzit nu deține autorizație de exploatare, se poate efectua manevra de tranzitare a acesteia pentru accesul la infrastructura feroviară administrată de Compania Națională de Căi Ferate «C.F.R.» – S.A. de către vehiculele feroviare ale operatorilor nominalizați în autorizația de exploatare a liniei ferate industriale aflate în amonte, cu condiția ca, pentru porțiunea de tranzit a liniei ferate industriale respective, să fie asigurată întreținerea și verificarea periodică a acesteia conform normelor în vigoare, pe cheltuiala persoanelor juridice care dețin autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii ferate industriale interesați ai liniilor ferate industriale din amonte. În acest caz, persoanele juridice care dețin autorizațiile prevăzute de lege pentru activitățile de gestionare a infrastructurii ferate industriale din amonte care dețin autorizație de exploatare vor include în convențiile de supraveghere prin inspecție tehnică încheiate cu AFER, conform art. 12^2, și porțiunea de linie de tranzit a liniei ferate industriale care nu deține autorizație de exploatare.(la 30-11-2024,
Actul a fost completat de Punctul 14. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 17Abrogat.(la 22-10-2004,
Art. 17 a fost abrogat de pct. 13 al art. I din LEGEA nr. 402 din 11 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 956 din 19 octombrie 2004.
)
+
Articolul 18(1)Încălcarea prevederilor prezentelor reglementări atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală, după caz, a celor vinovați, în conformitate cu legislația în vigoare.(2)Nerespectarea dispozițiilor din prezenta ordonanță poate fi semnalată de către orice persoană fizică sau juridică interesată, după cum urmează:a)pentru cazurile de nerespectare a cerințelor care au stat la baza aprobării Regulamentului tehnic de exploatare, a acordării/vizării Autorizației de exploatare a liniei ferate industriale, semnalarea se face către Autoritatea de Siguranță Feroviară Română – ASFR; … b)pentru cazurile de nerespectare a normelor tehnice aplicabile liniilor ferate industriale, semnalarea se face către Autoritatea Feroviară Română – AFER. … (la 30-11-2024,
Alineatul (2) , Articolul 18 a fost modificat de Punctul 15. , Articolul I din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 19(1)Constituie contravenții și se sancționează cu amendă următoarele:a)nerespectarea prevederilor art. 4 de către proprietarii liniilor ferate industriale respective, cu amendă de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei; … b)nerespectarea art. 11 alin. (1) și (3), art. 12 alin. (1) și art. 12^1, cu amendă de la 50.000.000 lei la 200.000.000 lei; … c)nerespectarea art. 14 alin. (2) și (3), cu amendă de la 200.000.000 lei la 400.000.000 lei. … (2)Contravențiile se constată de către persoane cu atribuții de control, anume desemnate de Autoritatea Feroviară Română – AFER, care au și competența aplicării sancțiunilor.(la 22-10-2004,
Art. 19 a fost modificat de pct. 15 al art. I din LEGEA nr. 402 din 11 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 956 din 19 octombrie 2004.
)
+
Articolul 19^1Cuantumul amenzilor se modifică prin hotărâre a Guvernului, în funcție de rata inflației.(la 22-10-2004,
Art. 19^1 a fost introdus de pct. 16 al art. I din LEGEA nr. 402 din 11 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 956 din 19 octombrie 2004.
)
+
Articolul 20Contravențiilor prevăzute la art. 19 li se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. +
Articolul 21(1)În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe, Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului va elabora norme privind aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe, precum și criteriile și modul de clasificare a liniilor ferate industriale, instrucțiuni care se aprobă prin hotărâre a Guvernului.(2)Reglementările privind construirea, întreținerea și exploatarea funicularelor se vor aproba prin hotărâre a Guvernului, la propunerea autorităților competente, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanțe.(la 22-10-2004,
Art. 21 a fost modificat de pct. 17 al art. I din LEGEA nr. 402 din 11 octombrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 956 din 19 octombrie 2004.
)
+
Articolul 22Pe data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului de aprobare a instrucțiunilor menționate la art. 21, Decretul nr. 431/1952 privitor la construirea, întreținerea și exploatarea căilor ferate industriale și a funicularelor se abrogă. +
Articolul 23Prezenta ordonanță intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
Contrasemnează:
p. Ministrul transporturilor,
construcțiilor și turismului,
Traian Panait,
secretar de stat
p. Ministrul finanțelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de statBucurești, 29 iulie 2004.Nr. 60.