ORDONANŢĂ nr. 46 din 28 august 2007 (*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DELEGE 105 15/06/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ActulREFERIRE LALEGE 266 20/07/2007 ART. 1
ActulACTUALIZEAZA PEOG 46 28/08/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 1REFERIRE LALEGE 273 29/06/2006 ART. 1
ART. 1REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002 ART. 1
ART. 3ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 5ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 6ARE LEGATURA CULEGE 169 08/05/2009
ART. 6ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 6REFERIRE LALEGE 529 11/12/2003
ART. 6REFERIRE LAOG 79 28/08/2003
ART. 7ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 10ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 11REFERIRE LALEGE 529 11/12/2003
ART. 11REFERIRE LAOG 79 28/08/2003
ART. 11REFERIRE LALEGE 500 11/07/2002
ART. 12ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 13ARE LEGATURA CULEGE 169 08/05/2009
ART. 13ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 14ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 15ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 18ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 18REFERIRE LALEGE 529 11/12/2003
ART. 18REFERIRE LAOG 79 28/08/2003
ART. 19ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
ART. 20ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
CAP. 3ARE LEGATURA CUOUG 149 04/11/2008 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 252 15/03/2012
ActulREFERIT DEORDIN 489 06/04/2012
ActulABROGAT DELEGE 105 15/06/2011
ActulREFERIT DEORDIN 440 22/06/2009
ActulREFERIT DEORDIN 2887 14/10/2009
ART. 3REFERIT DEORDIN 440 22/06/2009
ART. 3REFERIT DEORDIN 2887 14/10/2009
ART. 4REFERIT DEORDIN 440 22/06/2009
ART. 4REFERIT DEORDIN 2887 14/10/2009
ART. 5REFERIT DEORDIN 440 22/06/2009
ART. 5REFERIT DEORDIN 2887 14/10/2009
ART. 6REFERIT DEORDIN 440 22/06/2009
ART. 6REFERIT DEORDIN 2887 14/10/2009
ART. 21REFERIT DEORDIN 440 22/06/2009
ART. 21REFERIT DEORDIN 2887 14/10/2009

privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile şi a contribuţiei naţionale în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea şi utilizarea acestora, pentru obiectivul "Cooperare teritorială europeană"(actualizată până la data de 17 mai 2009*)



––––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 31 august 2007. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ până la data de 17 mai 2009, cu modificările şi completările aduse de: ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008; LEGEA nr. 169 din 8 mai 2009.**) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008 prevede:"1. În tot cuprinsul ordonanţei, următoarele sintagme se înlocuiesc după cum urmează:a) sintagma "contribuţie naţională" se înlocuieşte cu sintagma "contribuţie publică naţională";b) sintagma "cheltuieli neeligibile" se înlocuieşte cu sintagma "alte cheltuieli decât cele eligibile";c) sintagmele "liderul de proiect/beneficiar", respectiv "liderului de proiect/beneficiarului" se înlocuiesc cu sintagmele "liderii de proiect/beneficiarii", respectiv "liderilor de proiect/beneficiarilor"."Având în vedere prevederile următoarelor regulamente:a) Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului general pentru Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului Consiliului nr. 1.260/1999;b) Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul european de dezvoltare regională şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999;c) Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 privind regulile de implementare a Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.083/2006 privind stabilirea cadrului general pentru Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului european şi al Consiliului privind Fondul european de dezvoltare regională;d) Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.085/2006 privind Instrumentul de Asistenţă pentru Preaderare;e) Regulamentul (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului european şi al Consiliului privind Instrumentul European de Vecinătate şi Parteneriat;f) Regulamentul (CE) nr. 951/2007 privind regulile de implementare pentru programele de cooperare transfrontalieră finanţate prin Regulamentul (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Instrumentul European de Vecinătate şi Parteneriat;g) Regulamentul (CE) nr. 718/2007 pentru implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.085/2006 privind Instrumentul de Asistenţă pentru Preaderare;h) Regulamentul Consiliului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţii Europene;i) Regulamentul (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţii Europene;j) Regulamentul (CE, Euratom) nr. 478/2007 al Comisiei de modificare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţii Europene,în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. I.1 din Legea nr. 266/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă. + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Prezenta ordonanţă stabileşte cadrul financiar general pentru gestionarea asistenţei financiare nerambursabile alocate României în calitate de stat membru al Uniunii Europene, precum şi a contribuţiei publice naţionale aferente acestei asistenţe, în vederea asigurării unui management financiar eficient al fondurilor aferente obiectivului "Cooperare teritorială europeană".––––Alin. (1) al art. 1 a fost modificat de lit. a) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „contribuţie naţională” cu sintagma „contribuţie publică naţională”.(2) În sensul prezentei ordonanţe, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:a) obiectivul "Cooperare teritorială europeană" – obiectivul Politicii de Coeziune a Uniunii Europene care vizează dezvoltarea de activităţi economice şi sociale transfrontaliere prin iniţiative locale şi regionale realizate în comun, consolidarea cooperării transnaţionale prin acţiuni menite să favorizeze dezvoltarea teritorială integrată, inclusiv cooperarea bilaterală dintre regiunile maritime, şi stimularea cooperării interregionale, prin realizarea de activităţi de conectare în reţea şi prin schimburi de experienţă între autorităţile regionale şi locale, între state membre şi/sau state nemembre ale Uniunii Europene;b) Fondul european pentru dezvoltare regională, denumit în continuare FEDR – fondul structural care sprijină regiunile mai puţin dezvoltate, prin finanţarea de investiţii în sectorul productiv, infrastructură, educaţie, sănătate, dezvoltare locală şi întreprinderi mici şi mijlocii şi altele asemenea, conform Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 şi Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006;c) Instrumentul de asistenţă pentru preaderare, denumit în continuare IPA – instrumentul care asigură ajutor financiar specific adresat ţărilor candidate şi ţărilor potenţial candidate şi asistenţă limitată pentru noile state membre, în vederea susţinerii eforturilor lor de a consolida reformele politice, economice şi instituţionale;d) Instrumentul european de vecinătate şi parteneriat, denumit în continuare ENPI – instrumentul financiar care sprijină implementarea Politicii Europene de Vecinătate prin finanţarea de programe comune care reunesc regiuni ale statelor membre şi ale ţărilor terţe (state din afara Uniunii Europene pentru care nu există deocamdată perspectiva aderării) cărora li se adresează Politica Europeană de Vecinătate;e) program operaţional – documentul de programare elaborat de România împreună cu autorităţile naţionale din statele partenere şi adoptat de Comisia Europeană, prin care este stabilită o strategie de dezvoltare printr-un set de priorităţi coerente pentru care se face apel la un fond sau, în cazul obiectivului "Cooperare teritorială europeană", la FEDR;f) program operaţional comun – documentul de programare elaborat în comun de România şi statele partenere din afara graniţelor Uniunii Europene şi adoptat de Comisia Europeană, prin care este stabilită o strategie comună de dezvoltare printr-un set de priorităţi coerente pentru care se face apel la un fond corespunzător ENPI;g) program de cooperare – documentul de programare elaborat în comun de România şi statele în curs de aderare sau potenţial candidate participante la program şi adoptat de Comisia Europeană, prin care este stabilită o strategie de implementare, printr-un set de priorităţi coerente, a asistenţei acordate de Uniunea Europeană statelor în curs de aderare şi celor potenţial candidate pe baza IPA.În ansamblul lor, programele operaţionale, programele operaţionale comune şi programele de cooperare vor fi denumite programe;h) Autoritate de certificare şi plată – structura organizatorică din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, denumit în continuare MEF, responsabilă de certificarea sumelor cuprinse în declaraţiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeană şi pentru primirea fondurilor transferate României din FEDR şi IPA, precum şi asigurarea transferului acestora către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor;i) Autoritate de management – structura organizatorică din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, care asigură gestionarea asistenţei financiare nerambursabile a Uniunii Europene din FEDR şi IPA, precum şi a cofinanţării de la bugetul de stat aferente acestor fonduri. Pentru programele operaţionale pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate naţională, Autoritatea de management este structura organizatorică din statul membru alături de care România participă în program;j) Autoritate comună de management – structura organizatorică din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, desemnată de comun acord de către statele participante la un program operaţional comun, care asigură gestionarea asistenţei financiare nerambursabile a Uniunii Europene din ENPI şi a contribuţiei publice naţionale aferente acestui fond. Pentru programele operaţionale comune pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate naţională, Autoritatea comună de management este structura organizatorică din statul membru alături de care România participă în program;––––Litera j) a alin. (2) al art. 1 a fost modificată de lit. a) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „contribuţie naţională” cu sintagma „contribuţie publică naţională”.k) Autoritate naţională – structura organizatorică ce reprezintă statul partener în relaţiile cu celălalt stat/celelalte state participante la un program, fiind responsabilă de coordonarea contribuţiei statului respectiv la elaborarea şi implementarea programului;l) Secretariatul tehnic comun – structura organizatorică desemnată de către Autoritatea de management/Autoritatea comună de management, în urma consultării cu statul/statele partenere în program care, în baza atribuţiilor delegate de către aceasta, sprijină activitatea Autorităţii de management/Autorităţii comune de management şi a Comitetului de monitorizare;m) unitate de plată – structura din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în situaţia în care acesta îndeplineşte rol de Autoritate de management/Autoritate comună de management/Autoritate naţională pentru un program de cooperare teritorială europeană, care are responsabilitatea transferării către liderii de proiect/beneficiari/parteneri a sumelor aferente plăţilor în avans, a cofinanţării de la bugetul de stat şi a sumelor din asistenţa financiară nerambursabilă de la Uniunea Europeană, aferente cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile în cadrul programelor obiectivului "Cooperare teritorială europeană", precum şi către contractori a sumelor aferente finanţării proiectelor de asistenţă tehnică, după caz;––––-Litera m) a alin. (2) al art. 1 a fost modificată de pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.n) lider de proiect – pentru programele finanţate din FEDR şi IPA, liderul de proiect reprezintă persoana juridică, publică sau privată, din oricare dintre statele participante la program, care semnează un contract de finanţare nerambursabilă cu Autoritatea de management/Autoritatea comună de management şi îşi asumă pe deplin, faţă de aceasta, responsabilitatea legală privind gestionarea financiară şi implementarea proiectului;o) beneficiar – pentru programele finanţate din ENPI reprezintă persoana juridică, publică sau privată, din oricare dintre statele participante la program, care semnează un contract de finanţare nerambursabilă cu Autoritatea comună de management şi îşi asumă pe deplin, faţă de aceasta, responsabilitatea legală privind gestionarea financiară şi implementarea proiectului;p) partener – persoana juridică, publică sau privată, din oricare dintre statele participante la program, care participă alături de liderii de proiect/beneficiari la iniţierea şi implementarea proiectului;––––-Litera p) a alin. (2) al art. 1 a fost modificată de lit. c) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „liderul de proiect/beneficiar” cu sintagma „liderii de proiect/beneficiarii”.r) plată în avans – sumele transferate către liderii de proiect/beneficiari/parteneri pentru a asigura resursele financiare necesare începerii derulării proiectelor şi către Birourile Regionale pentru Cooperare Transfrontalieră în vederea îndeplinirii atribuţiilor delegate de către Autoritatea de management/Autoritatea comună de management/Autoritatea naţională pentru implementarea programelor;––––-Litera r) a alin. (2) al art. 1 a fost modificată de pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.s) cofinanţare publică – sumele alocate în bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea privind finanţele publice nr. 500/2002, cu modificările ulterioare, şi la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv în bugetele organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean, după caz, pentru finanţarea cheltuielilor eligibile aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor;ş) cofinanţare privată – orice contribuţie la finanţarea cheltuielilor eligibile, alta decât cea prevăzută la lit. s), aferentă proiectelor finanţate în cadrul programelor aferente obiectivului "Cooperare teritorială europeană";t) cheltuieli eligibile – cheltuielile realizate de către liderii de proiect/beneficiari/parteneri, aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor aferente obiectivului "Cooperare teritorială europeană", care pot fi finanţate atât din asistenţa financiară nerambursabilă, cât şi din bugetul de stat şi/sau contribuţia proprie a liderilor de proiect/beneficiari/parteneri, conform reglementărilor legale comunitare şi naţionale în vigoare;––––-Litera t) a alin. (2) al art. 1 a fost modificată de pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.––––-Litera ţ) a alin. (2) al art. 1 a fost abrogată de pct. 3 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.u) contribuţia publică naţională – totalul fondurilor publice cheltuite în cadrul implementării programelor aferente obiectivului "Cooperare teritorială europeană", format din cofinanţarea publică şi cheltuieli publice, altele decât cele eligibile;––––-Litera u) a alin. (2) al art. 1 a fost modificată de pct. 2 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.Litera u) a alin. (2) al art. 1 a fost modificată de lit. a) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „contribuţie naţională” cu sintagma „contribuţie publică naţională”.v) plată directă – transferul sumelor primite de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în calitate de autoritate comună de management, de la Comisia Europeană, reprezentând fonduri externe nerambursabile, către beneficiari, în cazul programelor finanţate din ENPI, precum şi transferul cofinanţării de la bugetul de stat către liderii de proiect/beneficiari sau parteneri din România, în cazul tuturor programelor aferente obiectivului "Cooperare teritorială europeană";––––-Litera v) a alin. (2) al art. 1 a fost modificată de lit. c) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „liderul de proiect/beneficiar” cu sintagma „liderii de proiect/beneficiarii”.w) plată indirectă – transferul sumelor, reprezentând fonduri externe nerambursabile, de la Autoritatea de certificare şi plată către liderul de proiect, prin intermediul unităţii de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, pentru programele finanţate din FEDR şi IPA;x) debite faţă de bugetul Uniunii Europene – sumele datorate bugetului Uniunii Europene ca urmare a nerespectării prevederilor legale comunitare şi naţionale sau a altor documente încheiate ori convenite între Comisia Europeană şi Guvernul României, precum şi între Comisia Europeană şi statele participante la programe.
 + 
Capitolul IIFondurile externe nerambursabile de la Uniunea Europeană, aferente obiectivului "Cooperare teritorială europeană" + 
Articolul 2Programele derulate în cadrul obiectivului "Cooperare teritorială europeană" în perioada de programare financiară 2007-2013 sunt finanţate din FEDR, ENPI şi IPA.
 + 
Articolul 3(1) FEDR finanţează următoarele programe:a) Programul de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013;b) Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013;c) Programul de cooperare transnaţională "Sud-Estul Europei", denumit în continuare SEE;d) Programul de cooperare interregională INTERREG IVC, denumit în continuare INTERREG IVC;e) Programul pentru Reţeaua de dezvoltare urbană URBACT II, denumit în continuare URBACT II;f) Programul de cooperare interregională INTERACT 2007-2013, denumit în continuare INTERACT 2007-2013;g) Programul ESPON 2013 – Reţeaua europeană de observare a dezvoltării şi coeziunii teritoriale, denumit în continuare ESPON 2013.––––-Alin. (1) al art. 3 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.(2) Sumele aferente FEDR stabilite pentru Programul operaţional de cooperare transfrontalieră România-Bulgaria 2007-2013, pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de Autoritate de management, au caracter previzional şi se reflectă în anexa la bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în anexa la bugetul unităţilor administrativ-teritoriale, al organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din România în calitate de lideri de proiect/beneficiari/ parteneri, respectiv în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor în calitate de Autoritate de certificare şi plată.––––-Alin. (2) al art. 3 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.Alin. (2) al art. 3 a fost modificat de lit. c) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „liderul de proiect/beneficiar” cu sintagma „liderii de proiect/beneficiarii”.(3) Autoritatea de certificare şi plată din cadrul MEF transferă sumele prevăzute la art. 3 alin. (2), prin plată indirectă, către liderul de proiect, prin intermediul unităţii de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în conturi deschise de aceştia la instituţii financiar-bancare sau Trezoreria Statului. Plata sumelor prevăzute la alin. (2) se face în euro.(4) Pentru celelalte programe operaţionale prevăzute la alin. (1) lit. b)-g), pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate naţională, sumele provenite din FEDR sunt transferate liderului de proiect din România de către Autoritatea de certificare/ Autoritatea de management/Secretariatul tehnic comun din cadrul statului partener, conform procedurilor de implementare agreate la nivelul programelor, într-un cont în euro deschis de acesta la instituţii financiar-bancare sau la Trezoreria Statului.(5) Liderul de proiect asigură gestionarea fondurilor primite conform alin. (3) şi (4) şi realizează repartizarea sumelor către ceilalţi parteneri de proiect conform contractului de parteneriat încheiat cu aceştia.(6) Sumele provenite din FEDR şi transferate conform alin. (4) şi (5) se reflectă în anexa la bugetul unităţilor administrativ-teritoriale, al organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din România, în cazul în care acestea au calitatea de lider de proiect sau partener.
 + 
Articolul 4(1) IPA finanţează Programul IPA de cooperare transfrontalieră România-Serbia.––––-Alin. (1) al art. 4 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.(2) Sumele aferente IPA, stabilite pentru Programul IPA de cooperare transfrontalieră România – Serbia, pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de Autoritate de management, au caracter previzional şi se reflectă în anexa la bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în anexa la bugetul unităţilor administrativ-teritoriale, al organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din România în calitate de lideri de proiect/beneficiari/parteneri, respectiv în bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor în calitate de Autoritate de certificare şi plată.––––-Alin. (2) al art. 4 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.Alin. (2) al art. 4 a fost modificat de lit. c) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „liderul de proiect/beneficiar” cu sintagma „liderii de proiect/beneficiarii”.(3) Autoritatea de certificare şi plată din cadrul MEF transferă sumele prevăzute la alin. (2), prin plată indirectă, către liderul de proiect, prin intermediul unităţii de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, în conturi în euro deschise de acesta la instituţii financiar-bancare sau la Trezoreria Statului. Plata sumelor prevăzute la alin. (2) se face în euro.(4) Liderul de proiect asigură gestionarea fondurilor primite conform alin. (3) şi realizează repartizarea sumelor către ceilalţi parteneri conform contractului de parteneriat încheiat cu aceştia.
 + 
Articolul 5(1) ENPI finanţează următoarele programe operaţionale comune:a) Programul operaţional comun România-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013;b) Programul operaţional comun de cooperare în bazinul Mării Negre 2007-2013;c) Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria-Slovacia-România-Ucraina 2007-2013.––––-Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.(2) Sumele aferente ENPI, stabilite pentru programele operaţionale comune prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b), pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate comună de management, se transferă de la Comisia Europeană către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor în conturi în euro deschise la instituţii financiar-bancare sau la Trezoreria Statului.(3) Sumele prevăzute la alin. (2) au caracter previzional şi se reflectă în anexa la bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, respectiv în anexa la bugetul unităţilor administrativ-teritoriale, al organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din România, în calitate de lideri de proiect/beneficiari sau parteneri.––––-Alin. (3) al art. 5 a fost modificat de lit. c) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „liderul de proiect/beneficiar” cu sintagma „liderii de proiect/beneficiarii”.(4) Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor transferă sumele prevăzute la alin. (2), prin plată directă, către beneficiar, într-un cont deschis de acesta la instituţii financiar-bancare sau la Trezoreria Statului. Plata sumelor prevăzute la alin. (2) se face în euro.(5) Pentru programul de cooperare transfrontalieră prevăzut la alin. (1) lit. c), pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de Autoritate naţională, sumele provenite din ENPI sunt transferate beneficiarului din România de către Autoritatea comună de management din cadrul statului partener, conform procedurilor de implementare agreate la nivelul programului.––––-Alin. (5) al art. 5 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.(6) Beneficiarul asigură gestionarea fondurilor primite conform alin. (4) şi (5) şi realizează repartizarea sumelor către ceilalţi parteneri conform contractului de parteneriat încheiat cu aceştia.(7) Sumele provenite din ENPI şi transferate conform alin. (5) şi (6) se reflectă în anexa la bugetul unităţilor administrativteritoriale, al organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din România, în cazul în care acestea au calitatea de beneficiar sau partener.
 + 
Capitolul IIIContribuţia publică naţională––––-Titlul Cap. III a fost modificat de lit. a) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „contribuţie naţională” cu sintagma „contribuţie publică naţională”. + 
Articolul 6Sumele aferente contribuţiei publice naţionale pentru programele derulate în cadrul obiectivului "Cooperare teritorială europeană" se cuprind astfel:––––-Partea introductivă a art. 6 a fost modificată de lit. a) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „contribuţie naţională” cu sintagma „contribuţie publică naţională”.1. în bugetul MEF – Acţiuni generale se cuprind:––––-Litera a) a pct. 1 al art. 6 a fost abrogată de pct. 1 al articolului unic din LEGEA nr. 169 din 8 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 321 din 14 mai 2009, care completează art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, cu pct. 6^1.b) sumele necesare finanţării cheltuielilor aferente transferului de fonduri externe nerambursabile din conturile Autorităţii de certificare şi plată din cadrul MEF în conturile Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu excepţia programelor finanţate din ENPI;2. în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor se cuprind:a) sumele necesare continuării finanţării proiectelor, în cazul indisponibilităţii temporare a fondurilor comunitare pentru programele finanţate din ENPI;b) Sumele necesare finanţării cheltuielilor aferente transferului de fonduri externe nerambursabile şi a cofinanţării din conturile Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor în conturile liderilor de proiect/beneficiarilor sau ale partenerilor;––––-Litera b) a pct. 2 al art. 6 a fost modificată de lit. c) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „liderul de proiect/beneficiar” cu sintagma „liderii de proiect/beneficiarii”.c) sumele necesare cofinanţării axelor prioritare/priorităţilor din cadrul tuturor programelor, cu excepţia axelor prioritare de asistenţă tehnică, atunci când Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor , în calitate de AM, este beneficiar al asistenţei tehnice;––––-Litera c) a pct. 2 al art. 6 a fost modificată de pct. 7 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.d) sumele necesare finanţării cheltuielilor eligibile şi a altor cheltuieli decât cele eligibile, în cazul în care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor are calitatea de beneficiar de asistenţă tehnică;––––-Litera d) a pct. 2 al art. 6 a fost modificată de pct. 7 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.e) sumele necesare finanţării cheltuielilor eligibile efectuate de către alţi beneficiari din România ai axelor prioritare/componentelor de asistenţă tehnică în cadrul programelor obiectivului "Cooperare teritorială europeană" care nu sunt ordonatori principali/secundari de credite;––––-Litera e) a pct. 2 al art. 6 a fost modificată de pct. 7 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.f) sumele necesare plăţii creanţelor bugetare ale bugetului Uniunii Europene şi/sau bugetului general consolidat ca urmare a unor nereguli definite conform Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv a majorărilor de întârziere ca urmare a nerecuperării la timp de la liderii de proiect/beneficiari/parteneri.––––-Litera f) a pct. 2 al art. 6 a fost modificată de pct. 7 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.g) sumele necesare acoperirii diferenţelor de curs valutar pentru operaţiunile efectuate de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor în cadrul programelor aferente obiectivului «Cooperare teritorială europeană».––––-Litera g) a pct. 2 al art. 6 a fost introdusă de pct. 8 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.3. în bugetele unităţilor administrativ-teritoriale, respectiv ale organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean din România, în calitate de lideri de proiect/beneficiari sau parteneri, pentru sumele necesare asigurării cofinanţării locale, finanţării altor cheltuieli decât cele eligibile aferente implementării proiectelor proprii.––––-Pct. 3 al art. 6 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „cheltuieli neeligibile” cu sintagma „alte cheltuieli decât cele eligibile” şi a sintagmei „liderul de proiect/beneficiar” cu sintagma „liderii de proiect/beneficiarii”.4. Pentru sumele prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, cu rol de Autoritate de management, reprezentând finanţarea proiectelor aprobate în cadrul programelor operaţionale, instituţiile publice cu rol de beneficiari ai axelor de asistenţă tehnică pot avea calitatea de ordonator terţiar de credite.––––-Pct. 4 al art. 6 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.
 + 
Articolul 7(1) În cadrul programelor finanţate din FEDR şi IPA, sumele alocate de la bugetul de stat, reprezentând cofinanţarea, se acordă pentru proiectele la care liderii de proiect sau partenerii sunt instituţii publice ori organizaţii neguvernamentale din România şi reprezintă maximum 13% din cheltuielile eligibile ale acestora stabilite în contractul de cofinanţare încheiat cu Autoritatea de management/Autoritatea naţională.––––-Alin. (1) al art. 7 a fost modificat de lit. c) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „liderul de proiect/beneficiar” cu sintagma „liderii de proiect/beneficiarii”.(1^1) În mod excepţional, până la adoptarea măsurilor necesare pentru acceptarea contribuţiei private drept cheltuială eligibilă, în cadrul Programului de cooperare transfrontalieră Ungaria-România 2007-2013 şi a SEE, sumele alocate de la bugetul de stat, reprezentând cofinanţarea, se acordă pentru proiectele la care liderii de proiect/partenerii sunt organizaţii neguvernamentale – persoane juridice de drept privat din România, în procent de maximum 15% din cheltuielile eligibile ale acestora, stabilite în contractul de finanţare încheiat cu Autoritatea de management.––––-Alin. (1^1) al art. 7 a fost introdus de pct. 10 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.(2) Pentru programele finanţate din ENPI prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a)-c), sumele alocate de la bugetul de stat, reprezentând cofinanţarea, se acordă pentru proiectele la care beneficiarul sau partenerii sunt instituţii publice ori organizaţii neguvernamentale din România şi reprezintă maximum 8% din fondurile externe nerambursabile de care beneficiază aceştia.(3) Sumele alocate de la bugetul de stat, prevăzute la alin. (1), sunt acordate conform regulilor specifice fiecărui program.––––-Alin. (3) al art. 7 a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.
 + 
Articolul 8Sumele aferente cofinanţării se transferă de către unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor către liderii de proiect/beneficiari/parteneri/birourile regionale pentru cooperare transfrontalieră din România prin plăţi în lei sau euro, conform normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe.––––-Art. 8 a fost modificat de pct. 12 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.
 + 
Articolul 9(1) Pentru programele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b)-e), pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte atribuţii de autoritate naţională, sumele alocate în bugetul de stat, aferente cofinanţării axei prioritare de asistenţă tehnică, sunt transferate Autorităţii de certificare/ Autorităţii de management/Secretariatului tehnic comun din statul partener, prin plăţi în euro, de către unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.(2) Pentru programele ESPON 2013, INTERACT II şi URBACT II, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor transferă Autorităţii de management/Autorităţii de certificare/Secretariatului tehnic comun din statul partener sumele alocate în bugetul de stat, aferente cofinanţării pentru toate axele prioritare ale programului, prin plăţi în euro, de către unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.
 + 
Articolul 10Pentru programele obiectivului "Cooperare teritorială europeană", pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor îndeplineşte rol de Autoritate de management, statele partenere pot transfera cofinanţarea publică pentru axa prioritară de asistenţă tehnică într-un cont în euro al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor.––––-Art. 10 a fost modificat de pct. 13 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.
 + 
Articolul 11Alocarea în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor a sumelor prevăzute la art. 6 pct. 2 lit. f), pentru plata creanţelor bugetare ale bugetului Uniunii Europene şi/sau bugetului general consolidat ca urmare a unor nereguli definite conform Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv a majorărilor de întârziere ca urmare a nerecuperării la timp de la liderii de proiect/beneficiari/parteneri, se realizează potrivit prevederilor Legii nr. 500/2002privind finanţele publice, cu modificările ulterioare. Sumele alocate în acest scop nu pot fi realocate pentru alte destinaţii.––––-Art. 11 a fost modificat de pct. 14 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.
 + 
Articolul 12Propunerile de credite bugetare necesare asigurării sumelor prevăzute la art. 6 pct. 3 se stabilesc pe baza proiectelor aprobate şi/sau a estimării cuantumului proiectelor ce urmează a se aproba pentru finanţare în cadrul programelor aferente obiectivului "Cooperare teritorială europeană".––––-Art. 12 a fost modificat de pct. 15 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.
 + 
Capitolul IVPlata în avans + 
Articolul 13(1) În cazul programelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi b), pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei îndeplineşte rol de Autoritate de management/Autoritate naţională, plata în avans se acordă din cofinanţare numai liderilor de proiect/partenerilor din România şi birourilor regionale pentru cooperare transfrontalieră Călăraşi şi Oradea.––––-Alin. (1) al art. 13 a fost modificat de pct. 2 al articolului unic din LEGEA nr. 169 din 8 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 321 din 14 mai 2009, care modifică pct. 16 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.(2) În cazul programului prevăzut la art. 4 alin. (1), pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei îndeplineşte rol de Autoritate de management, plata în avans se acordă din fondurile externe nerambursabile, în limita disponibilităţilor de fonduri IPA existente în conturile Autorităţii de certificare şi plată, liderilor de proiect, precum şi Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Timişoara, având calitatea de Secretariat tehnic comun şi Unitate de control de prim nivel.––––-Alin. (2) al art. 13 a fost modificat de pct. 2 al articolului unic din LEGEA nr. 169 din 8 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 321 din 14 mai 2009, care modifică pct. 16 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.(3) În cazul programelor prevăzute la art. 5 alin. (1), pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei îndeplineşte rol de Autoritate comună de management, se acordă plăţi în avans din fondurile externe nerambursabile către beneficiarii din statele partenere şi către birourile regionale pentru cooperare transfrontalieră Suceava şi Iaşi.––––-Alin. (3) al art. 13 a fost modificat de pct. 2 al articolului unic din LEGEA nr. 169 din 8 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 321 din 14 mai 2009, care modifică pct. 16 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.(4) Modalitatea de acordare a plăţilor în avans se detaliază în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe.––––-Art. 13 a fost modificat de pct. 16 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.
 + 
Articolul 15(1) Sumele reprezentând plăţi în avans acordate unor lideri de proiect/beneficiari/parteneri şi/sau birourilor regionale pentru cooperare transfrontalieră se vor deduce din cererile ulterioare de rambursare/plată până la finalizarea proiectului şi din sursa din care au fost acordate.––––-Alin. (1) al art. 15 a fost modificat de pct. 18 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.Alin. (1) al art. 15 a fost modificat de lit. c) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „liderul de proiect/beneficiar” cu sintagma „liderii de proiect/beneficiarii”.(2) Condiţiile de acordare şi de recuperare a sumelor prevăzute la alin. (1) se stabilesc în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe.(3) Scopul acordării plăţilor în avans este acela de a asigura resursele financiare necesare începerii derulării contractelor; din aceste sume se pot plăti inclusiv facturile de avans, conform prevederilor legale.––––-Alin. (3) al art. 15 a fost introdus de pct. 19 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.
 + 
Capitolul VDispoziţii finale + 
Articolul 16Sumele prevăzute la art. 6 pct. 2 lit. f), care se recuperează în cursul aceluiaşi an bugetar în care au fost plătite, reîntregesc plăţile de casă şi creditele bugetare aferente bugetului din care au fost acordate, iar cele recuperate în anii următori se fac venit la bugetul de stat.
 + 
Articolul 17Disponibilităţile din fondurile aferente fondurilor externe nerambursabile şi din fondurile publice destinate cofinanţării/plăţii în avans, rămase în conturile Autorităţii de certificare şi plată, ale Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor şi/sau ale unităţilor administrativ-teritoriale şi ale organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local ori judeţean la sfârşitul anului bugetar, se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.
 + 
Articolul 18(1) Autoritatea de management/Autoritatea comună de management este responsabilă de recuperarea sumelor plătite necuvenit ca urmare a unor nereguli sau neutilizării conform destinaţiei stabilite prin contract a fondurilor externe nerambursabile, a plăţii în avans şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat proiectelor finanţate în cadrul obiectivului "Cooperare teritorială europeană" de la liderii de proiect/beneficiarii/partenerii din România.––––-Alin. (1) al art. 18 a fost modificat de pct. 20 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.(2) Autoritatea naţională este responsabilă de recuperarea sumelor plătite necuvenit ca urmare a unor nereguli sau neutilizării conform destinaţiei stabilite prin contract a fondurilor externe nerambursabile, a plăţii în avans şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat liderilor de proiect/beneficiarilor sau partenerilor din România.(3) Autoritatea de certificare şi plată din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor este responsabilă de recuperarea sumelor pe care Comisia Europeană le-a diminuat din plăţile din fonduri externe nerambursabile aferente programelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) şi art. 4 alin. (1), efectuate către Autoritatea de certificare şi plată, ca urmare a compensării acestora cu sumele necesare plăţii creanţelor bugetare ale bugetului Uniunii Europene de către autorităţile române.––––-Alin. (3) al art. 18 a fost introdus de pct. 21 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.(4) Autoritatea de certificare şi plată recuperează sumele compensate de Comisia Europeană de la autorităţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, aşa cum sunt definite în Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi completările ulterioare.––––-Alin. (4) al art. 18 a fost introdus de pct. 21 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.(5) Proiectele derulate în cadrul programelor obiectivului "Cooperare teritorială europeană" finanţate din fonduri externe nerambursabile sunt considerate acţiuni multianuale.––––-Alin. (5) al art. 18 a fost introdus de pct. 21 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.
 + 
Articolul 19Creditele bugetare aprobate potrivit art. 12 şi neutilizate ca urmare a neaprobării proiectelor se redistribuie, la propunerea ordonatorilor de credite ai bugetului de stat, ai bugetului asigurărilor sociale de stat şi ai bugetului asigurărilor pentru şomaj, primarilor şi conducătorilor organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publică de interes local sau judeţean, după caz, formulată în condiţiile legii, pe bază de justificări temeinic fundamentate.––––-Art. 19 a fost modificat de pct. 22 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008.
 + 
Articolul 20(1) Liderii de proiect/beneficiarii sau partenerii unui proiect finanţat din fonduri externe nerambursabile au obligaţia îndosarierii şi păstrării în bune condiţii a tuturor documentelor aferente proiectului, conform prevederilor legale în vigoare.(2) Liderii de proiect/beneficiarii sau partenerii au obligaţia de a asigura accesul autorităţilor naţionale cu atribuţii de control şi audit, precum şi al serviciilor Comisiei Europene şi al Curţii Europene de Conturi, în limitele competenţelor care le revin, la toate documentele aferente proiectului finanţat.(3) În exercitarea atribuţiilor de control, reprezentanţii serviciului specializat al Comisiei Europene – Oficiul European pentru Lupta Antifraudă – OLAF, precum şi reprezentanţii Departamentului pentru Luptă Antifraudă – DLAF procedează la efectuarea de controale la faţa locului, la luarea de declaraţii, solicită toate documentele şi informaţiile necesare, liderii de proiect/beneficiarii sau partenerii având obligaţia de a permite accesul necondiţionat în sedii sau alte spaţii folosite în scopul realizării proiectului, cu respectarea legislaţiei române în materie în vigoare.(4) În cazul nerespectării prevederilor alin. (1), liderii de proiect/beneficiarii sau partenerii sunt obligaţi să restituie întreaga sumă primită, aferentă proiectului, reprezentând asistenţă financiară nerambursabilă din fonduri externe şi cofinanţarea aferentă alocată de la bugetul de stat, inclusiv dobânzile/penalizările aferente.––––-Art. 20 a fost modificat de lit. c) a pct. 1 al art. I din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 149 din 4 noiembrie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 787 din 25 noiembrie 2008, prin înlocuirea sintagmei „liderul de proiect/beneficiar” cu sintagma „liderii de proiect/beneficiarii”.
 + 
Articolul 21În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, prin ordin comun al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor şi al ministrului economiei şi finanţelor se aprobă normele metodologice de aplicare.
 + 
Articolul 22Prezenta ordonanţă intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Ministrul dezvoltării, lucrărilorpublice şi locuinţelor,Laszlo BorbelyMinistrul economieişi finanţelor,Varujan VosganianDepartamentul pentruAfaceri Europene,Adrian Ciocănea,secretar de statBucureşti, 28 august 2007.Nr. 46.––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x