ORDONANTA nr. 41 din 11 august 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERN
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 388 din 16 august 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulRESPINS DELEGE 234 16/05/2001
ActulABROGAT DEOUG 74 15/06/2000
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 30ABROGA PELEGE 41 18/12/1990
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 140 22/07/1999 ART. 1
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE 21/11/1991 ART. 107
ART. 30ABROGA PELEGE 41 18/12/1990
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulRESPINS DELEGE 234 16/05/2001
ActulABROGAT DEOUG 74 15/06/2000
ART. 10REFERIT DEDECRET 26 15/02/2000
ART. 30REFERIT DEHG 835 14/10/1999

privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale



În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale art. 1 lit. E pct. 1 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,Guvernul României emite următoarea ordonanţa: + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Ministerul Apărării Naţionale este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, care organizează, conduce şi coordonează activitatea în domeniul apărării, pentru garantarea suveranităţii naţionale, a independentei şi unităţii statului, a integrităţii teritoriale a tarii şi a democraţiei constituţionale.
 + 
Articolul 2Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin Ministerul Apărării Naţionale cooperează cu celelalte ministere, alte organe de specialitate din subordinea Guvernului sau a ministerelor, alte autorităţi ale administraţiei publice, cu organizaţii neguvernamentale, precum şi cu agenţii economici.
 + 
Capitolul 2Organizare, funcţionare şi conducere + 
Articolul 3(1) Ministerul Apărării Naţionale este organizat într-o structura centrala şi în structuri subordonate acesteia.(2) Structura organizatorică a Ministerului Apărării Naţionale şi numărul maxim de personal al acestuia se aproba prin hotărâre a Guvernului.
 + 
Articolul 4(1) Ministerul Apărării Naţionale are reţea sanitară proprie, cămine de garnizoana, amenajări sportive şi recreative, sanatorii, case de odihnă, cabane de instrucţie, locuinţe de serviciu şi de intervenţie, organe de presa.(2) De asemenea, poate avea în subordinea sau în coordonarea sa regii autonome, formaţii cultural-artistice, cluburi şi asociaţii sportive.
 + 
Articolul 5(1) Conducerea Ministerului Apărării Naţionale se exercită de către ministru, care îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere şi organisme guvernamentale, cu alte autorităţi ale administraţiei publice, cu organisme similare din alte state, cu alte persoane juridice, precum şi cu persoane fizice.(2) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul apărării naţionale este ajutat de secretarii de stat, şeful Statului Major General, subsecretarii de stat, inspectorul general al armatei şi secretarul general al ministerului.
 + 
Articolul 6(1) Secretarii de stat şi subsecretarii de stat sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru la propunerea ministrului apărării naţionale şi răspund de organizarea şi realizarea atribuţiilor stabilite prin prezenta ordonanţă şi prin ordine ale ministrului.(2) Inspectorul general al armatei şi secretarul general al ministerului sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului apărării naţionale.
 + 
Articolul 7Unul dintre secretarii de stat asigura, atunci când este cazul, relaţia ministerului cu Parlamentul.
 + 
Articolul 8Secretarul general al Ministerului Apărării Naţionale îndeplineşte atribuţiile ce îi sunt delegate de ministru, urmăreşte îndeplinirea ordinelor şi măsurilor stabilite de acesta şi asigură realizarea legăturilor functionale între structurile ministerului.
 + 
Articolul 9Şeful Statului Major General se subordonează nemijlocit ministrului apărării naţionale, este cea mai înaltă autoritate militară a armatei şi răspunde pentru capacitatea de lupta a acesteia.
 + 
Articolul 10Şeful Statului Major General este numit pe o perioadă de 4 ani de către Preşedintele României, la propunerea ministrului apărării naţionale.
 + 
Articolul 11În absenta ministrului apărării naţionale, conducerea Ministerului Apărării Naţionale se exercită de către unul dintre secretarii de stat desemnat de către ministru.
 + 
Articolul 12În absenta şefului Statului Major General sau dacă acesta se afla în imposibilitate temporară de a-şi exercită atribuţiile, conducerea Statului Major General este asigurata de prim-adjunctul acestuia. În cazul în care prim-adjunctul este în imposibilitate de a-şi îndeplini atribuţiile, conducerea Statului Major General va fi asigurata de unul dintre adjuncţi sau de persoana desemnată de ministrul apărării naţionale.
 + 
Articolul 13(1) În exercitarea atribuţiilor şi competentelor conferite de lege ministrul apărării naţionale emite ordine şi instrucţiuni.(2) Secretarii de stat, şeful Statului Major General, inspectorul general al armatei şi secretarul general al ministerului emit, potrivit atribuţiilor specifice, dispoziţii.
 + 
Articolul 14Statul Major General este organismul militar principal al Ministerului Apărării Naţionale care răspunde de capacitatea de lupta a armatei.
 + 
Articolul 15(1) În cadrul Statului Major General funcţionează Comitetul Sefilor de State Majore, ca organ deliberativ. Acesta se compune din şeful Statului Major General – preşedinte, şefii statelor majore ale categoriilor de forte ale armatei, prim-adjunctul şi adjunctii şefului Statului Major General – membri.(2) În cazul în care ministrul apărării naţionale participa la şedinţele Comitetului Sefilor de State Majore, el prezidează lucrările.
 + 
Articolul 16Modul de organizare şi funcţionare, precum şi atribuţiile Comitetului Sefilor de State Majore se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului apărării naţionale.
 + 
Articolul 17Inspectoratul General al Ministerului Apărării Naţionale, condus de inspectorul general al armatei, este structura prin care ministrul apărării naţionale îşi exercită atribuţiile de control şi evaluare privind respectarea legilor, regulamentelor, ordinelor şi celorlalte acte normative, starea generală a ordinii şi disciplinei în structurile militare.
 + 
Articolul 18Secretariatul general al ministerului, condus de secretarul general, asigura relaţiile Ministerului Apărării Naţionale cu autorităţile publice, expertizeaza documentele ce se supun deciziei ministrului apărării naţionale, monitorizează modul de îndeplinire a sarcinilor rezultate din hotărârile Parlamentului, Consiliului Suprem de Apărare a Tarii, Guvernului, actele normative specifice armatei, ordinele şi instrucţiunile ministrului apărării naţionale, rezolva problemele privind asigurarea administrativă a ministerului şi relaţiile cu publicul.
 + 
Articolul 19În cadrul Ministerului Apărării Naţionale pot funcţiona consilii sau comisii pe domenii, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale. Organizarea şi regulamentele de funcţionare ale acestora se aproba prin ordin al ministrului.
 + 
Articolul 20(1) Personalul Ministerului Apărării Naţionale este format din militari şi din civili.(2) Drepturile şi obligaţiile personalului militar şi civil sunt prevăzute prin lege şi prin alte acte normative.(3) Personalul civil se poate organiza în asociaţii profesionale, cu excepţia ministrului, secretarilor de stat, subsecretarilor de stat şi secretarului general – personalităţi civile. Personalul civil nu poate face parte din partide sau din alte formaţiuni ori organizaţii politice şi nici sa declare sau sa participe la greve.(4) Personalul civil beneficiază de drepturile salariale prevăzute de legislaţia aplicabilă în sectorul bugetar, de unele drepturi salariale specifice, inclusiv din cele acordate militarilor, stabilite prin hotărâre a Guvernului.(5) Personalul civil beneficiază, ca măsura de protecţie socială, de înlesniri stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, în folosirea caselor de odihnă, sanatoriilor, căminelor de garnizoana şi a altor amenajări recreative şi sportive.
 + 
Capitolul 3Atribuţiile principale ale Ministerului Apărării Naţionale + 
Articolul 21Ministerul Apărării Naţionale are următoarele atribuţii principale:a) participa la elaborarea strategiei de securitate naţionala şi a politicii de apărare;b) elaborează propuneri de legi, decrete, ordonanţe şi hotărâri ale Guvernului, regulamente şi instrucţiuni care privesc domeniul militar şi avizează actele normative care pot avea implicaţii în domeniul apărării naţionale, iniţiate de alte instituţii şi autorităţi ale administraţiei publice;c) elaborează propunerile pentru bugetul anual al Ministerului Apărării Naţionale, componenta a bugetului de stat; aproba repartizarea resurselor financiare alocate prin bugetul de stat, pe acţiuni, obiective şi beneficiari;d) îndeplineşte atribuţiile ce-i revin privind capacitatea de apărare a tarii; elaborează şi aplica planurile şi măsurile necesare asigurării capacităţii de lupta a armatei în timp de pace, în situaţiile de criza şi la război;e) elaborează Strategia militară a României şi, pe baza acesteia, directivele de planificare strategica;f) elaborează şi supune aprobării Consiliului Suprem de Apărare a Tarii conceptiile privind structurile organizatorice ale armatei, inzestrarea acestora cu tehnica, dislocarea şi redislocarea, pe teritoriul naţional, în timp de pace, a marilor unităţi, de la brigada sau similare inclusiv în sus, şi stabileşte dislocarea şi redislocarea unităţilor şi formatiunilor;g) pregăteşte şi asigura, în condiţiile legii, participarea unor unităţi ale armatei în afară teritoriului României, cu efective şi tehnica de lupta, la exerciţiile militare comune cu unităţi ale altor state; pregăteşte şi asigura desfăşurarea exerciţiilor şi operaţiunilor armatei care implica intrarea, staţionarea sau trecerea unor unităţi militare străine pe teritoriul României precum şi participarea cu efective şi tehnica militară la constituirea forţelor internaţionale destinate menţinerii păcii sau în scopuri umanitare;h) supune aprobării Consiliului Suprem de Apărare a Tarii planurile de cooperare şi de intervenţie a armatei cu celelalte componente ale forţelor sistemului naţional de apărare, luând măsurile necesare ca, la nevoie, acestea să poată fi aplicate;i) organizează şi conduce structurile sale specializate în culegerea, prelucrarea şi protecţia informaţiilor militare şi politico-militare din zonele geografice de interes pentru România şi din teritoriul naţional la pace, în situaţii de criza şi la război. În acest sens, elaborează instrucţiunile ce reglementează activitatea acestor structuri, regulile, principiile şi metodele de muncă utilizate în domeniul informaţiilor militare;j) stabileşte principii şi competente privind activitatea proprie de personal; asigura încadrarea cu personal militar şi civil, potrivit statelor de organizare;k) organizează şi conduce învăţământul militar, activităţile de educaţie a personalului militar şi civil; echivaleaza, potrivit legii, diplomele de absolvire a studiilor militare urmate în străinătate şi eliberează documente de echivalare a diplomelor de studii militare cu studii civile similare din ţara;l) organizează şi conduce cercetarea ştiinţifică în domeniul militar;m) colaborează cu organele administraţiei publice centrale şi locale, precum şi cu agenţii economici din ţara şi din străinătate pentru realizarea de tehnica şi de materiale cu destinaţie militară;n) coordonează procesul de integrare europeană şi euroatlantica şi urmăreşte aducerea la îndeplinire a sarcinilor ce revin Ministerului Apărării Naţionale în acest sens;o) organizează şi realizează relaţiile militare internaţionale ale României;p) coordonează activitatea de comerţ exterior privind importul şi exportul de tehnica şi materiale cu destinaţie militară, de documentaţii tehnice, precum şi de asigurare a asistenţei tehnice; analizează şi stabileşte tehnica şi materialele cu destinaţie militară din existentul armatei ce fac obiectul exportului, precum şi modul de utilizare a fondurilor obţinute;r) elaborează şi asigura documentaţiile tehnico-economice pentru lucrările de investiţii aparţinând Ministerului Apărării Naţionale şi conduce realizarea acestora;s) stabileşte nevoile şi transmite autorităţilor publice abilitate cererile de resurse necesare armatei, la pace şi la război, în conformitate cu prevederile legilor privind pregătirea economiei naţionale, a teritoriului şi populaţiei pentru apărare;s,) stabileşte norme şi instrucţiuni privind planificarea, inzestrarea, asigurarea materială şi financiară, decontarea, evidenta şi controlul mijloacelor materiale şi băneşti necesare unităţilor armatei, precum şi norme de întrebuinţare, întreţinere şi reparare a tehnicii de lupta şi a altor bunuri din dotare;t) răspunde de soluţionarea problemelor sociale de asigurare a condiţiilor de viaţa, a drepturilor băneşti şi a altor drepturi, potrivit legii, ale personalului armatei şi ale urmaşilor acestora;t) îndeplineşte obligaţiile şi îndatoririle ce-i revin, potrivit legii, faţă de asociaţiile veteranilor de război şi luptătorilor în Revoluţia din Decembrie 1989 şi sprijină material şi financiar Uniunea Naţionala a Cadrelor Militare în Rezerva şi în Retragere pentru desfăşurarea unor activităţi în interesul armatei;u) administrează patrimoniul aflat în dotare, putând sa închirieze bunuri care fac parte din acesta sau să le valorifice în alt mod, potrivit legii;v) angajează şi executa ocazional, prin unităţile sale, prestări de servicii pentru persoane juridice sau pentru persoane fizice, în domeniile şi în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale. Sumele încasate din prestările de servicii vor fi reţinute integral de către Ministerul Apărării Naţionale ca venituri extrabugetare şi se vor utiliza pentru finanţarea cheltuielilor materiale şi de capital, în conformitate cu prevederile legale;w) îndeplineşte alte atribuţii stabilite prin dispoziţii legale.
 + 
Articolul 22Ministerul Apărării Naţionale are dreptul să solicite şi să obţină de la autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi de la agenţii economici, precum şi de la oricare alte persoane juridice şi persoane fizice date, informaţii sau documente necesare îndeplinirii atribuţiilor sale.
 + 
Capitolul 4Atribuţii ale structurilor Ministerului Apărării Naţionale pe principalele domenii de activitate + 
Articolul 23Structurile din compunerea Ministerului Apărării Naţionale îndeplinesc, pe principalele domenii de activitate, următoarele atribuţii:A. În domeniul politicii de apărare:a) participa la elaborarea politicii de apărare şi urmăresc aplicarea acesteia;b) elaborează analize privind politica de apărare şi de securitate naţionala;c) elaborează proiectele planurilor strategice şi operationale de întrebuinţare, precum şi proiectele programelor de constituire, modernizare şi pregătire a forţelor componente;d) întocmesc, pe baza solicitărilor celorlalte structuri ale Ministerului Apărării Naţionale, proiectul planului anual de relaţii politico-militare internaţionale şi, după aprobarea de către ministru, asigura sau, după caz, urmăresc aplicarea acestuia;e) întocmesc proiectele şi coordonează încheierea de acorduri, convenţii, protocoale şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul militar cu armatele altor state şi urmăresc modul în care acestea sunt aplicate;f) organizează şi desfăşoară activităţi de cercetare ştiinţifică în domeniile politicii de apărare şi securităţii naţionale;g) gestionează relaţia civili-militari şi dezvolta legătură cu societatea civilă.B. Atribuţii ale Statului Major General:a) întreprinde măsurile necesare pentru aplicarea politicii de apărare şi strategiei de securitate naţionala în ceea ce priveşte armata;b) elaborează planurile operative şi asigura îndeplinirea misiunilor ce revin armatei în timp de pace, de criza şi la război, pentru garantarea suveranităţii naţionale, a independentei şi unităţii statului, a integrităţii teritoriale a tarii şi a democraţiei constituţionale;c) asigura înfiinţarea Marelui Cartier General pentru conducerea acţiunilor militare la nivel strategic pe timp de război;d) elaborează conceptiile privind structura, organizarea, înfiinţarea, dislocarea şi redislocarea, inzestrarea, pregătirea pentru lupta şi întrebuinţarea marilor unităţi şi a unităţilor;e) elaborează proiectele programelor de perspectiva şi anuale privind inzestrarea armatei cu tehnica şi materiale cu destinaţie militară;f) elaborează, în colaborare cu celelalte structuri, sau, după caz, avizează propunerile de acte normative ce privesc armata, proiectele regulamentelor militare generale şi de lupta, nomenclatoarele, normele şi instrucţiunile pentru planificarea, inzestrarea, asigurarea materială, consumul, evidenta şi controlul mijloacelor materiale;g) întocmeşte, transmite şi asigura executarea ordinelor privind ridicarea capacităţii de lupta, alarma de lupta şi mobilizarea armatei; conduce organele militare teritoriale pentru asigurarea resurselor umane şi materiale necesare forţelor armate pe timp de pace, la mobilizare şi pe timp de război;h) organizează şi conduce, potrivit planurilor de cooperare şi intervenţii, participarea cu forte şi mijloace ale armatei pentru limitarea şi înlăturarea efectelor calamităţilor naturale şi catastrofelor, precum şi pentru menţinerea şi restabilirea ordinii de drept pe teritoriul naţional;i) organizează şi conduce logistica armatei la pace şi la război;j) elaborează cererile de resurse necesare armatei la pace şi la război; îndrumă şi controlează, potrivit legii, activităţile de pregătire a economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare;k) coordonează desfăşurarea învăţământului în cadrul Academiei de Înalte Studii Militare, precum şi activitatea de cercetare ştiinţifică în domeniul teoriei şi artei militare.C. În domeniul inzestrarii armatei:a) asigura asistenţa şi consilierea sistemului de management al programelor de achiziţii, cercetare-dezvoltare, tehnologii avansate, testare şi evaluare, contractare, producţie, proprietate industriala, inzestrare, precum şi a industriei de apărare şi protecţiei mediului;b) elaborează proiecte de politici, strategii, proceduri şi instrucţiuni pentru sistemul de achiziţii din Ministerul Apărării Naţionale, urmărind, după aprobare, aplicarea lor;c) certifica şi supraveghează, prin organismul specializat, furnizorii pentru apărare;d) conduc programele de achiziţii şi pe cele de cercetare-dezvoltare şi asigura utilizarea cat mai eficienta a resurselor alocate în domeniul de responsabilitate;e) desfăşoară activitatea de marketing pe piaţa interna şi externa; furnizează date şi informaţii tehnice privind tehnologiile noi şi produsele de tehnica militară ce pot face obiectul achiziţiilor pentru apărare;f) evalueaza şi stabilesc, împreună cu Ministerul Industriei şi Comerţului, politicile de menţinere a capacităţii industriei proprii pentru satisfacerea necesităţilor în domeniul apărării. Coordonează activitatea de cercetare pentru tehnica şi tehnologii militare, a bazelor de producţie şi a regiilor autonome subordonate;g) coordonează şi controlează activităţile de import şi export de tehnica şi materiale cu destinaţie militară, serviciile şi asistenţa tehnica pentru acestea;h) analizează şi evalueaza propunerile pentru programele de achiziţii în vederea întocmirii bugetului pentru asigurarea resurselor necesare; propun ministrului alternative pentru dirijarea resurselor pe parcursul procesului de planificare, programare şi alocare a fondurilor;i) conduc activităţile de standardizare, codificare şi metrologie în domeniul tehnicii militare, pentru implementarea standardelor internaţionale şi asigura testarea şi recepţia produselor de tehnica militară;j) coordonează activitatea Academiei Tehnice Militare privind pregătirea şi instruirea personalului ingineresc;k) reprezintă Ministerul Apărării Naţionale la Conferinţa directorilor pentru armamente a N.A.T.O.D. Atribuţii ale Inspectoratului General al Ministerului Apărării Naţionale:a) urmăreşte, evalueaza şi îl informează pe ministrul apărării naţionale despre tendintele din activitatea organismului militar, în vederea creşterii calităţii proceselor de inzestrare şi instruire, precum şi de perfecţionare a actului de decizie;b) participa la elaborarea proiectelor strategiei militare naţionale, legilor, decretelor, ordonanţelor, hotărârilor Guvernului, regulamentelor şi instrucţiunilor din domeniul militar;c) controlează şi informează modul de repartizare, gestionare şi întrebuinţare a resurselor financiare alocate prin bugetul de stat şi a celor extrabugetare, pe acţiuni, obiective şi beneficiari, şi asupra modului de realizare a lucrărilor de investiţii;d) evalueaza starea structurilor armatei, modul de elaborare şi aplicare a planurilor şi măsurilor ce vizează realizarea, menţinerea şi creşterea capacităţii de lupta a acestora în timp de pace, în situaţii de criza şi la război;e) evalueaza oportunitatea şi prezintă propuneri ministrului apărării naţionale privind participarea unor unităţi ale armatei la exercitii şi la acţiuni militare comune cu unităţi ale altor armate, precum şi la constituirea unor forte multinationale destinate menţinerii păcii sau în scopuri umanitare;f) analizează şi estimeaza tendintele de evoluţie în domeniile importante de activitate ale armatei, elaborează şi prezintă ministrului studii, scenarii posibile, documentari, sinteze, proiecte, informări şi rapoarte;g) controlează, evalueaza şi îl informează pe ministrul apărării naţionale despre modul de organizare şi de desfăşurare a învăţământului militar şi a cercetării ştiinţifice în domeniul militar;h) evalueaza şi informează în permanenta despre starea de spirit a personalului armatei, soluţionarea problemelor sociale, asigurarea condiţiilor de viaţa, a drepturilor băneşti şi a altor drepturi ale acestuia;i) analizează impactul activităţilor şi acţiunilor militare asupra mediului şi propune măsurile ce se impun pentru protecţia acestuia;j) urmăreşte elaborarea, aplicarea şi respectarea normelor de protecţia muncii în structurile armatei;k) avizează regulamentele, ordinele şi instrucţiunile ce se prezintă spre aprobare ministrului apărării naţionale.
 + 
Capitolul 5Dispoziţii finale + 
Articolul 24Prin ordin al ministrului apărării naţionale se pot stabili atribuţii pentru secretarii de stat, şeful Statului Major General, inspectorul general al armatei, secretarul general al ministerului şi pentru subsecretarii de stat.
 + 
Articolul 25(1) Ministerul Apărării Naţionale asigura, potrivit legii, asistenţa medicală şi protecţia socială a personalului din subordine, inclusiv pentru cei în rezerva şi în retragere, a familiilor şi urmaşilor acestora, precum şi drepturile la pensie ale cadrelor militare.(2) Ministerul Apărării Naţionale poate vinde locuintele de serviciu din administrarea sa personalului propriu, cu condiţia păstrării unui fond minim de locuinţe de serviciu, în următoarele situaţii:a) la trecerea în rezerva sau în retragere a cadrelor militare prin pensionare;b) la trecerea în rezerva a cadrelor militare pentru nevoile de reducere a personalului sau din motive medicale;c) la încetarea raporturilor de muncă, personalului civil, pentru reducerea activităţii sau în vederea pensionării, dacă acesta are o vechime în Ministerul Apărării Naţionale de cel puţin 10 ani.
 + 
Articolul 26Ministerul Apărării Naţionale asigura personalul propriu şi tehnica din dotare împotriva riscurilor specifice, precum şi pentru cazuri de răspundere civilă stabilite prin ordin al ministrului, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 27Ministerul Apărării Naţionale dispune de un parc propriu de autovehicule, dimensionat conform statelor de organizare, precum şi de mijloace de transmisiuni şi de alte tipuri de tehnica şi materiale stabilite prin normele de inzestrare.
 + 
Articolul 28(1) Fondurile necesare desfăşurării activităţilor în Ministerul Apărării Naţionale se asigura de la bugetul de stat, din valorificarea bunurilor care nu mai sunt necesare armatei, precum şi din alte surse legal constituite.(2) În subordinea sau coordonarea Ministerului Apărării Naţionale pot funcţiona unităţi şi formaţiuni stabilite prin hotărâre a Guvernului, finanţate parţial din venituri extrabugetare.
 + 
Articolul 29Dispoziţiile legilor privind organizarea şi funcţionarea ministerelor se aplică în mod corespunzător Ministerului Apărării Naţionale, în măsura în care, prin prezenta ordonanţă, nu se dispune altfel.
 + 
Articolul 30(1) Prevederile prezentei ordonanţe intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României.(2) La aceeaşi dată, Legea nr. 41/1990 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 147 din 19 decembrie 1990, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abroga.p. PRIM-MINISTRU,VICTOR BABIUCContrasemnează:––––––Ministru de stat,ministrul apărării naţionale,Victor BabiucMinistrul finanţelor,Decebal Traian Remesp. Ministrul muncii şiprotecţiei sociale,Mariana Basuc–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x