ORDONANȚĂ nr. 36 din 7 august 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 566 din 17 august 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEOG 36 07/08/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
A se vedea și REGULAMENTUL (CE) nr. 763/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 iulie 2008 privind recensământul populației și al locuințelor.
În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 1 pct. VIII din Legea nr. 266/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță. + 
Articolul 1În vederea cunoașterii cât mai exacte a numărului și distribuției teritoriale a populației, a structurilor sale demografice, social-culturale și economice, precum și a fondului locativ și a condițiilor de locuit ale populației, în luna octombrie 2011 se efectuează pe întreg teritoriul țării recensământul populației și al locuințelor din România, denumit în continuare recensământ.Art. 1 a fost modificat de articolul unic din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 17 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 183 din 23 martie 2010. + 
Articolul 2(1)Persoanele prevăzute la art. 3 sunt obligate să furnizeze, pe propria răspundere, persoanelor care efectuează înregistrarea în formularele de recensământ datele și informațiile prevăzute în programul de recensământ.(2)Nerespectarea prevederilor alin. (1) atrage răspunderea contravențională a celor vinovați.(la 20-10-2011,
Articolul 2 a fost modificat de Articolul UNIC din LEGEA nr. 170 din 14 octombrie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 17 octombrie 2011
)
 + 
Articolul 3(1)La recensământ se înregistrează cetățenii români cu domiciliul în țară, indiferent dacă la momentul de referință al recensământului se află pe teritoriul țării ori se află în străinătate, precum și persoanele de altă cetățenie ori fără cetățenie care au domiciliul sau au reședință în România.(2)Nu se înregistrează la recensământ persoanele de cetățenie străină din cadrul reprezentanțelor diplomatice, consulare și comerciale sau al reprezentanțelor organizațiilor internaționale și nici membrii familiilor lor, personalul forțelor armate străine, personalul flotei comerciale navale și aeriene – cetățeni străini, care la momentul de referință al recensământului se află temporar pe teritoriul țării.
 + 
Articolul 4La recensământ se înregistrează clădirile de locuit, precum și locuințele situate în orice clădire, indiferent de forma de proprietate, de pe teritoriul României. + 
Articolul 5(1)Organizarea și efectuarea recensământului se realizează sub aspect tehnico-metodologic de către Institutul Național de Statistică, sub coordonarea și controlul Comisiei centrale pentru recensământul populației și al locuințelor, în concordanță cu directivele Uniunii Europene, precum și cu normele Comisiei economice pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite în domeniul recensământului populației și al locuințelor.Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de pct. 2 al art. unic din LEGEA nr. 5 din 9 ianuarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 24 din 11 ianuarie 2008.(2)În termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe se constituie Comisia centrală pentru recensământul populației și al locuințelor, în componența prevăzută în anexă.(3)Nominalizarea persoanelor care intră în componența Comisiei centrale pentru recensământul populației și al locuințelor se face de către conducătorul fiecărei instituții implicate, respectiv de către președintele Federației Autorităților Locale din România, în cazul reprezentantului structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale.(4)Comisia centrală pentru recensământul populației și al locuințelor răspunde de pregătirea, conducerea, coordonarea și monitorizarea lucrărilor necesare efectuării recensământului, având următoarele atribuții principale:a)aprobă programul general de organizare a recensământului, programul și metodologia de înregistrare și de prelucrare a datelor și programul de publicare a rezultatelor;b)formulează recomandări ca urmare a consultărilor derulate în vederea elaborării proiectului de hotărâre a Guvernului privind momentul de referință al recensământului, perioada de înregistrare, bugetul recensământului, structurile organizatorice și de personal necesare programului de activități pentru efectuarea recensământului și pentru prelucrarea rezultatelor;c)aprobă formularele de înregistrare și instrucțiunile de completare a acestora;d)aprobă clasificările și nomenclatoarele necesare înregistrării și prelucrării datelor de recensământ, cu excepția celor aprobate prin hotărâri ale Guvernului;e)aprobă instrucțiunile, modul de organizare și îndrumă acțiunile și operațiunile de împărțire a teritoriului unităților administrativ-teritoriale în sectoare de recensământ;f)coordonează acțiunile de recrutare și instruire a întregului personal care participă la efectuarea lucrărilor de recensământ;g)aprobă programul de popularizare a recensământului;h)prezintă Guvernului și publică rezultatele preliminare ale recensământului.
 + 
Articolul 6Comisia centrală pentru recensământul populației și al locuințelor își încetează activitatea pe data publicării rezultatelor preliminare ale recensământului, iar rezultatele definitive și detaliate sunt difuzate și publicate de Institutul Național de Statistică. + 
Articolul 7(1)Pentru efectuarea lucrărilor de pregătire, organizare, prelucrare și publicare a datelor recensământului, pe baza recomandărilor Comisiei centrale pentru recensământul populației și al locuințelor se organizează Secretariatul tehnic al Comisiei centrale pentru recensământul populației și al locuințelor.Alin. (1) al art. 7 a fost modificat de pct. 3 al art. unic din LEGEA nr. 5 din 9 ianuarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 24 din 11 ianuarie 2008.(2)Secretariatul tehnic al Comisiei centrale pentru recensământul populației și al locuințelor funcționează în cadrul Institutului Național de Statistică.(3)Secretariatul tehnic al Comisiei centrale pentru recensământul populației și al locuințelor are următoarele atribuții:a)elaborează proiectul programului general de organizare a recensământului, proiectul programului și metodologia de înregistrare și de prelucrare a datelor și proiectul programului de publicare a rezultatelor;b)proiectează formularele de înregistrare și instrucțiunile de completare a acestora;c)propune clasificările și nomenclatoarele necesare înregistrării și prelucrării datelor de recensământ, cu excepția celor aprobate prin hotărâri ale Guvernului;d)elaborează proiectele instrucțiunilor și normelor de organizare, îndrumare și monitorizare a acțiunilor și operațiunilor de împărțire a teritoriului unităților administrativ-teritoriale în sectoare de recensământ;e)elaborează normele de recrutare și realizează acțiunile de instruire a întregului personal care participă la efectuarea lucrărilor de recensământ;f)elaborează proiectul programului de popularizare a recensământului;g)organizează și urmărește procesul de recenzare a populației și a locuințelor;h)elaborează și prezintă Comisiei centrale pentru recensământul populației și al locuințelor rapoarte periodice asupra modului de desfășurare a lucrărilor recensământului;i)prezintă Comisiei centrale pentru recensământul populației și al locuințelor rezultatele preliminare ale recensământului.
 + 
Articolul 8(1)În vederea efectuării lucrărilor de organizare și efectuare a recensământului în teritoriu se organizează comisii județene, respectiv a municipiului București, sub coordonarea prefectului, precum și comisii ale municipiilor, ale sectoarelor municipiului București, orașelor și comunelor, sub coordonarea primarului.(2)Comisiile județene, a municipiului București, ale municipiilor cu peste 100 mii de locuitori și ale sectoarelor municipiului București organizează secretariate tehnice.(3)Componența și atribuțiile comisiilor județene, a municipiului București, ale municipiilor, sectoarelor municipiului București, orașelor și comunelor, precum și ale secretariatelor tehnice sunt reglementate prin norme de funcționare, aprobate de către Comisia centrală pentru recensământul populației și al locuințelor. + 
Articolul 9(1)Persoanele care efectuează înregistrarea în formularele de recensământ – recenzorii, precum și cele cu atribuții de îndrumare, coordonare și control – recenzorii-șefi și responsabilii de circumscripții urbane – sunt recrutate de către comisiile municipiilor, sectoarelor municipiului București, orașelor și comunelor. Aceste persoane primesc pentru activitatea depusă o indemnizație al cărei cuantum se aprobă prin hotărâre a Guvernului.(2)Persoanele prevăzute la alin. (1) au obligația de a păstra confidențialitatea datelor declarate și înscrise în formularele de recensământ.
 + 
Articolul 10Cheltuielile pentru pregătirea, organizarea, culegerea, prelucrarea și publicarea rezultatelor recensământului se aprobă prin hotărâre a Guvernului și se asigură din bugetul de stat, prin bugetele instituțiilor implicate. + 
Articolul 11La delimitarea unităților de recenzare pentru întregul teritoriu al țării, precum și pentru organizarea și efectuarea operațiilor de colectare a informațiilor sunt prelucrate, în condițiile legii, date și informații, inclusiv date cu caracter personal din Registrul național de evidență a persoanelor, materiale cartografice și informații din statistica curentă, precum și din recensămintele anterioare.–––Art. 11 a fost modificat de pct. 1 al articolului unic din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 34 din 30 martie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 240 din 6 aprilie 2011. + 
Articolul 12În vederea asigurării exhaustivității înregistrării persoanelor și a calității datelor, la recensământ sunt prelucrate codul numeric personal, precum și etnia, religia și limba maternă, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare.Art. 12 a fost modificat de pct. 2 al articolului unic din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 34 din 30 martie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 240 din 6 aprilie 2011. + 
Articolul 12^1Instituțiile implicate în efectuarea recensământului colaborează în vederea punerii la dispoziție, în condițiile legii, a tuturor datelor și informațiilor necesare pentru realizarea scopurilor prevăzute la art. 11 și 12, cu excepția celor referitoare la etnie, religie și limba maternă, care se prelucrează cu consimțământul expres al persoanelor intervievate sau al reprezentanților legali ai acestora.–––Art. 12^1 a fost introdus de pct. 3 al articolului unic din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 34 din 30 martie 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 240 din 6 aprilie 2011. + 
Articolul 13Institutul Național de Statistică și celelalte instituții direct implicate elaborează, cu consultarea Comisiei centrale pentru recensământul populației și al locuințelor, proiectul de hotărâre a Guvernului prevăzut la art. 5 alin. (4) lit. b), pe care îl supune spre aprobare Guvernului în termen de 30 de zile de la data constituirii Comisiei centrale pentru recensământul populației și al locuințelor. + 
Articolul 14Anexa face parte integrantă din prezenta ordonanță. + 
Articolul 15Prezenta ordonanță intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan
p. Președintele Institutului Național de Statistică,
Gherguț Dan Ion
Ministrul internelor și reformei administrative,
Cristian David
Ministrul muncii, familiei și egalității de șanse,
Paul Păcuraru
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor,
Laszlo Borbely
p. Ministrul economiei și finanțelor,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
București, 7 august 2007.Nr. 36. + 
Anexă
COMPONENȚA
Comisiei centrale pentru recensământul populației și al locuințelor

Președinte Vicepreședinți:        Secretar Membri:               – ministrul internelor și reformei administrative – președintele Institutului Național de Statistică – secretar de stat la Ministerul Internelor și Reformei Administrative – secretar de stat la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor – secretar de stat la Ministerul Economiei și Finanțelor – secretar de stat la Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse – vicepreședinte la Institutul Național de Statistică – secretar de stat la Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului – secretar de stat la Ministerul Apărării – secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe – secretar de stat la Ministerul Sănătății Publice – secretar de stat la Ministerul Justiției – secretar de stat la Ministerul Culturii și Cultelor – secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului – secretar de stat la Departamentul pentru Relații Interetnice – reprezentantul Academiei Române – reprezentantul structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale – președintele Agenției Naționale pentru Romi

––-Anexa a fost înlocuită cu anexa la LEGEA nr. 5 din 9 ianuarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 24 din 11 ianuarie 2008, potrivit pct. 4 al art. unic din legea mai sus menționată.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x