ORDONANŢĂ nr. 36 din 7 august 2007 (*actualizata*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEOUG 20 17/03/2010
ART. 2MODIFICAT DELEGE 170 14/10/2011
ART. 11MODIFICAT DEOUG 34 30/03/2011
ART. 12COMPLETAT DEOUG 34 30/03/2011
ART. 12MODIFICAT DEOUG 34 30/03/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 266 20/07/2007 ART. 1
ActulACTUALIZEAZA PEOG 36 07/08/2007
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 108
ART. 1ARE LEGATURA CULEGE 5 09/01/2008
ART. 5ARE LEGATURA CULEGE 5 09/01/2008
ART. 7ARE LEGATURA CULEGE 5 09/01/2008
ART. 12REFERIRE LALEGE 677 21/11/2001
ANEXA 1ARE LEGATURA CULEGE 5 09/01/2008
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHG 876 15/10/2014
ActulREFERIT DEPROGRAM 15/10/2014
ActulREFERIT DEOUG 34 30/03/2011
ActulREFERIT DEDECRET 747 13/10/2011
ActulREFERIT DEOUG 20 17/03/2010
ART. 1MODIFICAT DEOUG 20 17/03/2010
ART. 1REFERIT DELEGE 144 12/07/2010
ART. 1REFERIT DEDECRET 784 09/07/2010
ART. 2MODIFICAT DELEGE 170 14/10/2011
ART. 5REFERIT DEHG 1502 02/12/2009
ART. 8REFERIT DEHG 1502 02/12/2009
ART. 11MODIFICAT DEOUG 34 30/03/2011
ART. 12COMPLETAT DEOUG 34 30/03/2011
ART. 12MODIFICAT DEOUG 34 30/03/2011
ART. 13REFERIT DEHG 1502 02/12/2009

privind efectuarea recensământului populaţiei şi al locuinţelor din România în anul 2011(actualizată până la data de 14 ianuarie 2008*)



–––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 566 din 17 august 2007. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamţ până la data de 14 ianuarie 2008, cu modificările şi completările aduse de LEGEA nr. 5 din 9 ianuarie 2008.În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. VIII din Legea nr. 266/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă. + 
Articolul 1În vederea cunoaşterii cât mai exacte a numărului şi distribuţiei teritoriale a populaţiei, a structurilor sale demografice, social-culturale şi economice, precum şi a fondului locativ şi a condiţiilor de locuit ale populaţiei, în luna martie 2011 se efectuează pe întreg teritoriul ţării recensământul populaţiei şi al locuinţelor din România, numit în continuare recensământ.–––Art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. unic din LEGEA nr. 5 din 9 ianuarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 24 din 11 ianuarie 2008.
 + 
Articolul 2La recensământ, persoanele prevăzute la art. 3 au obligaţia de a furniza, pe propria răspundere, informaţii corecte şi complete.
 + 
Articolul 3(1) La recensământ se înregistrează cetăţenii români cu domiciliul în ţară, indiferent dacă la momentul de referinţă al recensământului se află pe teritoriul ţării ori se află în străinătate, precum şi persoanele de altă cetăţenie ori fără cetăţenie care au domiciliul sau au reşedinţă în România.(2) Nu se înregistrează la recensământ persoanele de cetăţenie străină din cadrul reprezentanţelor diplomatice, consulare şi comerciale sau al reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale şi nici membrii familiilor lor, personalul forţelor armate străine, personalul flotei comerciale navale şi aeriene – cetăţeni străini, care la momentul de referinţă al recensământului se află temporar pe teritoriul ţării.
 + 
Articolul 4La recensământ se înregistrează clădirile de locuit, precum şi locuinţele situate în orice clădire, indiferent de forma de proprietate, de pe teritoriul României.
 + 
Articolul 5(1) Organizarea şi efectuarea recensământului se realizează sub aspect tehnico-metodologic de către Institutul Naţional de Statistică, sub coordonarea şi controlul Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor, în concordanţă cu directivele Uniunii Europene, precum şi cu normele Comisiei economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite în domeniul recensământului populaţiei şi al locuinţelor.–––Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de pct. 2 al art. unic din LEGEA nr. 5 din 9 ianuarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 24 din 11 ianuarie 2008.(2) În termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe se constituie Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor, în componenţa prevăzută în anexă.(3) Nominalizarea persoanelor care intră în componenţa Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor se face de către conducătorul fiecărei instituţii implicate, respectiv de către preşedintele Federaţiei Autorităţilor Locale din România, în cazul reprezentantului structurilor asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale.(4) Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor răspunde de pregătirea, conducerea, coordonarea şi monitorizarea lucrărilor necesare efectuării recensământului, având următoarele atribuţii principale:a) aprobă programul general de organizare a recensământului, programul şi metodologia de înregistrare şi de prelucrare a datelor şi programul de publicare a rezultatelor;b) formulează recomandări ca urmare a consultărilor derulate în vederea elaborării proiectului de hotărâre a Guvernului privind momentul de referinţă al recensământului, perioada de înregistrare, bugetul recensământului, structurile organizatorice şi de personal necesare programului de activităţi pentru efectuarea recensământului şi pentru prelucrarea rezultatelor;c) aprobă formularele de înregistrare şi instrucţiunile de completare a acestora;d) aprobă clasificările şi nomenclatoarele necesare înregistrării şi prelucrării datelor de recensământ, cu excepţia celor aprobate prin hotărâri ale Guvernului;e) aprobă instrucţiunile, modul de organizare şi îndrumă acţiunile şi operaţiunile de împărţire a teritoriului unităţilor administrativ-teritoriale în sectoare de recensământ;f) coordonează acţiunile de recrutare şi instruire a întregului personal care participă la efectuarea lucrărilor de recensământ;g) aprobă programul de popularizare a recensământului;h) prezintă Guvernului şi publică rezultatele preliminare ale recensământului.
 + 
Articolul 6Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor îşi încetează activitatea pe data publicării rezultatelor preliminare ale recensământului, iar rezultatele definitive şi detaliate sunt difuzate şi publicate de Institutul Naţional de Statistică.
 + 
Articolul 7(1) Pentru efectuarea lucrărilor de pregătire, organizare, prelucrare şi publicare a datelor recensământului, pe baza recomandărilor Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor se organizează Secretariatul tehnic al Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor.–––Alin. (1) al art. 7 a fost modificat de pct. 3 al art. unic din LEGEA nr. 5 din 9 ianuarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 24 din 11 ianuarie 2008.(2) Secretariatul tehnic al Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor funcţionează în cadrul Institutului Naţional de Statistică.(3) Secretariatul tehnic al Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor are următoarele atribuţii:a) elaborează proiectul programului general de organizare a recensământului, proiectul programului şi metodologia de înregistrare şi de prelucrare a datelor şi proiectul programului de publicare a rezultatelor;b) proiectează formularele de înregistrare şi instrucţiunile de completare a acestora;c) propune clasificările şi nomenclatoarele necesare înregistrării şi prelucrării datelor de recensământ, cu excepţia celor aprobate prin hotărâri ale Guvernului;d) elaborează proiectele instrucţiunilor şi normelor de organizare, îndrumare şi monitorizare a acţiunilor şi operaţiunilor de împărţire a teritoriului unităţilor administrativ-teritoriale în sectoare de recensământ;e) elaborează normele de recrutare şi realizează acţiunile de instruire a întregului personal care participă la efectuarea lucrărilor de recensământ;f) elaborează proiectul programului de popularizare a recensământului;g) organizează şi urmăreşte procesul de recenzare a populaţiei şi a locuinţelor;h) elaborează şi prezintă Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor rapoarte periodice asupra modului de desfăşurare a lucrărilor recensământului;i) prezintă Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor rezultatele preliminare ale recensământului.
 + 
Articolul 8(1) În vederea efectuării lucrărilor de organizare şi efectuare a recensământului în teritoriu se organizează comisii judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sub coordonarea prefectului, precum şi comisii ale municipiilor, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor, sub coordonarea primarului.(2) Comisiile judeţene, a municipiului Bucureşti, ale municipiilor cu peste 100 mii de locuitori şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti organizează secretariate tehnice.(3) Componenţa şi atribuţiile comisiilor judeţene, a municipiului Bucureşti, ale municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor, precum şi ale secretariatelor tehnice sunt reglementate prin norme de funcţionare, aprobate de către Comisia centrală pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor.
 + 
Articolul 9(1) Persoanele care efectuează înregistrarea în formularele de recensământ – recenzorii, precum şi cele cu atribuţii de îndrumare, coordonare şi control – recenzorii-şefi şi responsabilii de circumscripţii urbane – sunt recrutate de către comisiile municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor. Aceste persoane primesc pentru activitatea depusă o indemnizaţie al cărei cuantum se aprobă prin hotărâre a Guvernului.(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a păstra confidenţialitatea datelor declarate şi înscrise în formularele de recensământ.
 + 
Articolul 10Cheltuielile pentru pregătirea, organizarea, culegerea, prelucrarea şi publicarea rezultatelor recensământului se aprobă prin hotărâre a Guvernului şi se asigură din bugetul de stat, prin bugetele instituţiilor implicate.
 + 
Articolul 11La delimitarea unităţilor de recenzare pentru întregul teritoriu al ţării sunt utilizate, în condiţiile legii, informaţii din Registrul de evidenţă informatizată a persoanei, materiale cartografice şi informaţii din statistica curentă, precum şi din recensămintele anterioare.
 + 
Articolul 12În vederea asigurării exhaustivităţii înregistrării persoanelor şi a calităţii datelor, la recensământ sunt înregistrate şi utilizate codul numeric personal, precum şi etnia, religia şi limba maternă, prin libera declaraţie a persoanelor intervievate, în condiţiile respectării prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 13Institutul Naţional de Statistică şi celelalte instituţii direct implicate elaborează, cu consultarea Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor, proiectul de hotărâre a Guvernului prevăzut la art. 5 alin. (4) lit. b), pe care îl supune spre aprobare Guvernului în termen de 30 de zile de la data constituirii Comisiei centrale pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor.
 + 
Articolul 14Anexa face parte integrantă din prezenta ordonanţă.
 + 
Articolul 15Prezenta ordonanţă intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.PRIM-MINISTRUCĂLIN POPESCU-TĂRICEANUContrasemnează:–––––Secretarul general al Guvernului,Ilie Gavril Bolojanp. Preşedintele InstitutuluiNaţional de Statistică,Gherguţ Dan IonMinistrul internelorşi reformei administrative,Cristian DavidMinistrul muncii,familiei şi egalităţii de şanse,Paul PăcuraruMinistrul dezvoltării,lucrărilor publice şi locuinţelor,Laszlo Borbelyp. Ministrul economiei şi finanţelor,Doina-Elena Dascălu,secretar de statBucureşti, 7 august 2007.Nr. 36.
 + 
Anexa COMPONENŢAComisiei centrale pentru recensământulpopulaţiei şi al locuinţelor    Preşedinţe – ministrul internelor şi reformei administrative    Vicepreşedinţi: – preşedintele Institutului Naţional de Statistică                    – secretar de stat la Ministerul Internelor                      şi Reformei Administrative                    – secretar de stat la Ministerul Dezvoltării,                      Lucrărilor Publice şi Locuinţelor                    – secretar de stat la Ministerul Economiei şi Finanţelor                    – secretar de stat la Ministerul Muncii, Familiei                      şi Egalităţii de Şanse    Secretar – vicepreşedinte la Institutul Naţional de Statistică    Membri: – secretar de stat la Ministerul Educaţiei,                      Cercetării şi Tineretului                    – secretar de stat la Ministerul Apărării                    – secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe                    – secretar de stat la Ministerul Sănătăţii Publice                    – secretar de stat la Ministerul Justiţiei                    – secretar de stat la Ministerul Culturii şi Cultelor                    – secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului                    – secretar de stat la Departamentul                      pentru Relaţii Interetnice                    – reprezentantul Academiei Române                    – reprezentantul structurilor asociative ale autorităţilor                      administraţiei publice locale                    – preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Romi––-Anexa a fost înlocuită cu anexa la LEGEA nr. 5 din 9 ianuarie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 24 din 11 ianuarie 2008, potrivit pct. 4 al art. unic din legea mai sus menţionată.––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x