pentru reglementarea unor măsuri financiare(actualizată până la data de 1 ianuarie 2012*)
–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 1 ianuarie 2012 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: LEGEA nr. 116 din 19 aprilie 2004; LEGEA nr. 174 din 17 mai 2004; ORDONANŢA DE URGENTA nr. 37 din 19 mai 2004; RECTIFICAREA nr. 116 din 19 aprilie 2004; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 26 din 31 martie 2005; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 45 din 23 mai 2007; LEGEA nr. 241 din 12 iulie 2007; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 79 din 18 iunie 2008; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 139 din 28 octombrie 2008; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 71 din 31 august 2011.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorÎn temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. II.3 din Legea nr. 559/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,Guvernul României adopta prezenta ordonanţă. +
Articolul IOrdonanţa de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 381 din 5 iunie 2002*), se modifica şi se completează după cum urmează:1. La articolul 1, alineatele (1) şi (2) vor avea următorul cuprins:"Art. 1. – (1) Agenţii economici care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum şi prestări de servicii direct către populaţie sunt obligaţi sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.(2) Agenţii economici prevăzuţi la alin. (1), denumiţi în continuare utilizatori, au obligaţia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale şi să le predea clienţilor. La solicitarea clienţilor, utilizatorii vor elibera acestora şi factura fiscală." … 2. La articolul 1, alineatul (3) se abroga.3. La articolul 1, alineatul (4) va avea următorul cuprins:"(4) Aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori autorizaţi. În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, prin distribuitor autorizat se înţelege agentul economic pe numele căruia a fost eliberat avizul prevăzut la art. 5 alin. (2). Distribuitorul autorizat are dreptul de a comercializa aparatele de marcat electronice fiscale, inclusiv produsele complementare acestora, pentru care a obţinut avizul, precum şi obligaţia să asigure service la aceste aparate atât în mod direct, cat şi prin alţi agenţi economici, denumiţi în continuare unităţi acreditate pentru comercializare şi/sau service. Distribuitor autorizat nu poate fi decât producătorul sau importatorul aparatului respectiv, persoana juridică română. În situaţia defectării aparatelor de marcat electronice fiscale, utilizatorii sunt obligaţi ca în momentul constatării defectiunii sa anunţe distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau, după caz, unitatea de service acreditata a acestui distribuitor autorizat."4. La articolul 2 alineatul (1), după litera i) se introduc literele j)-t) cu următorul cuprins*):"j) vânzarea bunurilor de folosinţa îndelungată, definite potrivit legii;k) comerţul cu amănuntul prin comis-voiajori, precum şi prin corespondenta, cu excepţia livrărilor de bunuri la domiciliu efectuate de către magazine; … l) serviciile de instalaţii, reparaţii şi întreţinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului; … m) vânzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de către agenţiile de turism, definite potrivit legii; … n) furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice şi termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta şi curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet; … o) efectuarea lucrărilor de construcţii, reparaţii, amenajări şi întreţinere de locuinţe; … p) serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de muncă al clientului; … r) vânzările de bunuri şi prestările de servicii care nu se încasează integral cu numerar şi/sau substitute de numerar; … s) vânzările de bunuri şi prestările de servicii care nu se încasează integral în momentul livrării bunului sau prestării serviciului; … t) alte livrări de bunuri cu amănuntul şi prestări de servicii către populaţie pentru a căror desfăşurare se prevede, prin acte normative, obligaţia emiterii de facturi fiscale." … ––––*) Lit. a) şi h) ale art. 2 alin. (1) au cuprinsul prevăzut la art. I din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2004 pentru reglementarea unor măsuri financiare.––––-Asteriscul de la pct. 4 al art. I a fost introdus de RECTIFICAREA nr. 116 din 19 aprilie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 71 din 20 ianuarie 2005.5. La articolul 2, alineatul (2) se abroga.6. La articolul 4, alineatele (3), (4) şi (6) vor avea următorul cuprins:"(3) Raportul fiscal de închidere zilnica este documentul care conţine: denumirea şi codul fiscal ale agentului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul şi seria fiscală ale aparatului; numărul de ordine numerotat progresiv; data şi ora emiterii; numărul bonurilor emise în ziua respectiva; valoarea totală a operaţiunilor efectuate şi totalul taxei pe valoarea adăugată, cu precizarea nivelului cotei, valoarea totală a operaţiunilor scutite de taxa pe valoarea adăugată, precum şi valoarea taxelor care nu se cuprind în baza de impozitare a taxei pe valoarea adăugată.(4) Registrul special prevăzut la art. 1 alin. (5) şi raportul fiscal de închidere zilnica sunt documente avute în vedere de către organele fiscale cu ocazia verificării veniturilor care stau la baza determinării impozitelor şi taxelor datorate bugetului de stat. Registrul special prevăzut la art. 1 alin. (5) se arhivează şi se păstrează pe o perioadă de 10 ani, iar raportul fiscal de închidere zilnica, pe o perioadă de 5 ani. … ………………………………………………………(6) Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligaţi sa folosească numai consumabile furnizate de: … a) distribuitorul autorizat care a furnizat aparatul şi/sau unităţile de distribuţie şi service acreditate ale acestuia; … b) alţi agenţi economici agreati conform alin. (6^1). … 7. La articolul 4, după alineatul (6) se introduc alineatele (6^1) şi (6^2) cu următorul cuprins:"(6^1) Comercializarea direct către utilizatori a consumabilelor destinate aparatelor de marcat electronice fiscale de către alţi agenţi economici decât distribuitorul autorizat şi unităţile acreditate ale acestuia este permisă numai dacă aceşti agenţi economici sunt agreati prin acordul scris al distribuitorului autorizat care a furnizat aparatele, denumiţi în continuare unităţi agreate.(6^2) Unităţile de distribuţie şi service acreditate se pot aproviziona cu consumabile destinate aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitorii autorizaţi, precum şi de la unităţile agreate, dar numai cu acordul scris al distribuitorului autorizat care a furnizat aparatele."8. La articolul 4, alineatul (7) va avea următorul cuprins:"(7) Consumabilele furnizate de distribuitorii autorizaţi şi unităţile agreate trebuie să asigure menţinerea lizibilitatii datelor pe perioada de arhivare prevăzută de prezenta ordonanţă de urgenţă."9. La articolul 4, după alineatul (7) se introduc alineatele (7^1) şi (7^2) cu următorul cuprins:"(7^1) Consumabilele furnizate utilizatorilor vor fi personalizate prin marcarea acestora cu datele necesare identificarii:a) distribuitorului autorizat care a furnizat aparatul; … b) tipului consumabilelor; … c) producătorului consumabilelor; … d) producătorului hârtiei, în cazul rolelor de hârtie; … e) unităţii agreate, dacă este cazul. … (7^2) Consumabilele existente în stoc pot fi utilizate până la data de 1 iunie 2004."10. La articolul 4, alineatul (8) va avea următorul cuprins:"(8) Agenţii economici prevăzuţi la art. 1 alin. (1) au obligaţia ca lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare, sa predea organului fiscal teritorial raportul memoriei fiscale pe perioada de raportare."11. La articolul 4, alineatul (9) se abroga.12. La articolul 5, alineatul (1) va avea următorul cuprins:"Art. 5. – (1) În vederea avizării modelelor de aparate de marcat electronice fiscale, autorizării distribuitorilor, acreditării unităţilor de distribuţie şi/sau service şi înregistrării unităţilor agreate, se constituie, sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice, Comisia de avizare a distribuţiei şi utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale."13. La articolul 10, litera b) va avea următorul cuprins:"b) neîndeplinirea obligaţiei agenţilor economici de a se dota şi de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale avizate conform art. 5 alin. (2), la termenele stabilite la art. 6, cu excepţia prevăzută la art. 1 alin. (5), neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate ori emiterea de bonuri cu o valoare inferioară celei reale, precum şi nereintroducerea datelor înscrise pe rola jurnal privind tranzacţiile efectuate de la ultima închidere zilnica până în momentul stergerii memoriei operative;"14. La articolul 10, după litera e) se introduce litera e^1) cu următorul cuprins:<>15. La articolul 10, litera g) va avea următorul cuprins:"g) folosirea de către agenţii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale a altor consumabile decât cele prevăzute la art. 4 alin. (6), precum şi folosirea de consumabile personalizate cu datele de identificare a altui distribuitor autorizat decât cel care a furnizat aparatul;"16. La articolul 10, după litera g) se introduce litera g^1) cu următorul cuprins:"g^1) încălcarea dispoziţiilor art. 4 alin. (6^1) şi (6^2), precum şi nerespectarea de către distribuitorii autorizaţi şi de către unităţile agreate a prevederilor art. 4 alin. (7) şi (7^1) referitoare la calitatea şi modul de personalizare a consumabilelor;"17. La articolul 11, alineatele (1) şi (2) vor avea următorul cuprins:"Art. 11. – (1) Amenzile pentru contravenţiile prevăzute la art. 10 se aplică agenţilor economici, cu excepţia celor prevăzute la lit. d), astfel:a) faptele prevăzute la art. 10 lit. c), e), e^1), f) şi m) se sancţionează cu amendă de la 20 milioane lei la 40 milioane lei; … b) faptele prevăzute la art. 10 lit. a), b), g), h), j) şi k) se sancţionează cu amendă de la 80 milioane lei la 400 milioane lei; … c) faptele prevăzute la art. 10 lit. g^1), i) şi l) se sancţionează cu amendă de la 400 milioane lei la 1.600 milioane lei. … (2) Contravenţiile prevăzute la art. 10 lit. d), aplicabile persoanelor fizice, se sancţionează cu amendă de la 8 milioane lei la 40 milioane lei." … 18. La articolul 12, alineatele (1) şi (2) vor avea următorul cuprins:"Art. 12. – (1) Constatarea contravenţiilor, precum şi aplicarea sancţiunilor se fac de către organele de specialitate din Ministerul Finanţelor Publice şi din unităţile sale teritoriale, precum şi de către comisarii Gărzii Financiare.(2) Contestarea actelor de control întocmite de organele prevăzute la alin. (1) şi soluţionarea contestaţiilor, cu excepţia celor formulate împotriva deciziei de retragere a avizului de distribuţie şi utilizare a aparatelor de marcat electronice fiscale, se efectuează potrivit legislaţiei privind regimul juridic al contravenţiilor." … 19. La articolul 13, alineatul (2) va avea următorul cuprins:"(2) Încălcarea dispoziţiilor art. 10 lit. a), referitoare la comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale neavizate de comisia prevăzută la art. 5 alin. (1), atrage şi confiscarea încasărilor obţinute de agentul economic din aceasta activitate, sumele făcându-se venit la bugetul de stat."20. Articolul 14 va avea următorul cuprins:"Art. 14. – (1) Neîndeplinirea obligaţiei agenţilor economici prevăzuţi la art. 1 de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale la termenele prevăzute la art. 6 atrage şi suspendarea activităţii unităţii până la momentul inlaturarii cauzelor care au generat aceasta.(2) Nerespectarea de către agenţii economici a prevederilor art. 10 lit. b), referitoare la neutilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, neemiterea bonurilor fiscale pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate, emiterea de bonuri cu o valoare inferioară celei reale şi nereintroducerea datelor înscrise pe rola jurnal privind tranzacţiile efectuate de la ultima închidere zilnica până în momentul stergerii memoriei operative, atrage şi suspendarea activităţii unităţii pe o perioadă de 3 luni. … ––––Art. I a fost modificat de pct. 1 al articolului unic din LEGEA nr. 116 din 19 aprilie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 22 aprilie 2004.––––*) Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, a fost republicată în MONITORUL OFICIAL nr. 296 din 8 aprilie 2005. +
Articolul IIOrdonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal*), publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 540 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 410/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifica şi se completează după cum urmează:1. După alineatul (1) al articolului 8 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:"(1^1) Persoanele fizice şi juridice străine care nu sunt înregistrate fiscal în România şi se afla în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) nu au obligaţia să prezinte certificatul de cazier fiscal, fiind suficienta declaraţia autentică pe propria răspundere a persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice, după caz, din care să rezulte că nu au datorii fiscale."2. Alineatul (2) al articolului 14 va avea următorul cuprins:"(2) Procedura de eliberare a certificatului de cazier fiscal, a cărui prezentare este obligatorie la înfiinţarea societăţilor comerciale pentru persoanele prevăzute la art. 8 alin. (1), va fi convenită prin protocol încheiat între Ministerul Finanţelor Publice – Agenţia Naţionala de Administrare Fiscală şi Ministerul Justiţiei – Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, până la data de 31 martie 2004."–––––*) Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal a fost republicată în MONITORUL OFICIAL nr. 664 din 23 iulie 2004. +
Articolul IIIAbrogat.––––-Art. III a fost abrogat de lit. n) a art. unic din LEGEA nr. 241 din 12 iulie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 496 din 24 iulie 2007. +
Articolul IVAbrogat.––––Art. IV a fost abrogat de pct. 9 al art. VIII din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 71 din 31 august 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 637 din 6 septembrie 2011. +
Articolul V1) Alineatul (1) al articolului 7 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 199/2000 privind înfiinţarea Companiei Naţionale „Imprimeria Naţionala” – S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 581 din 20 noiembrie 2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 402/2001, cu modificările şi completările ulterioare, se modifica şi va avea următorul cuprins: … "Art. 7 – (1) Imprimeriei Naţionale i se încredinţează producerea cu titlu de exclusivitate a hârtiilor de valoare de natura timbrelor, banderolelor sau etichetelor utilizate la marcarea produselor supuse accizelor, certificatelor de trezorerie, bonurilor de tezaur, timbrelor fiscale, formularelor necesare pentru administrarea impozitului pe venit, conform obiectului sau de activitate."(2) Compania Naţionala "Posta Română" – S.A. asigura difuzarea şi comercializarea timbrelor fiscale. … +
Articolul VI(1) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice sa garanteze, în numele statului, un plasament interbancar pe termen de un an, în valoare de 100 milioane dolari S.U.A., precum şi dobânzile aferente, efectuat de Banca Chinei la Banca Naţionala a României, în vederea consolidării rezervei valutare a statului. … (2) Rambursarea plasamentului şi plata dobânzilor se vor efectua de către Banca Naţionala a României din surse proprii. … +
Articolul VII(1) Obligaţiile financiare ale Ministerului Finanţelor Publice faţă de Banca Naţionala a României, rezultate din neefectuarea decontării în lei a plăţilor făcute de Banca Naţionala a României în contul serviciului datoriei publice externe pentru anii 2002-2003 aferente împrumuturilor externe contractate de stat şi subimprumutate beneficiarilor finali prevăzuţi în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă, au ca sursa de plată şi se achită de către Ministerul Finanţelor Publice din fondul de risc pentru garanţii de stat pentru împrumuturi externe, constituit în baza Legii datoriei publice nr. 81/1999. … (2) Sumele alocate din fondul de risc pentru garanţii de stat pentru împrumuturi externe vor fi regularizate cu bugetul de stat. … (3) Ministerul Finanţelor Publice va acţiona în vederea recuperării integrale a sumelor prevăzute la alin. (1) de la beneficiarii împrumuturilor externe, la cursul de schimb comunicat de Banca Naţionala a României în vigoare la data plăţii la extern, conform prevederilor din acordurile de împrumut subsidiar şi de garanţie încheiate cu aceştia. … (4) Sumele recuperate de Ministerul Finanţelor Publice în condiţiile alin. (3) se virează la fondul de risc pentru garanţii de stat pentru împrumuturi externe, în vederea reintregirii acestuia. … (5) Obligaţiile financiare restante ale Centrului Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu Bucureşti faţă de Deutsche Bank AG Belgia, la scadenta din 1 aprilie 2002, în suma de 33.000 euro, reprezentând rata de capital scandenta la data de 1 aprilie, la care se adauga dobânda penalizatoare percepută de banca finanţatoare până la data plăţii la extern, în cadrul creditului extern contractat cu garanţia statului, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 348/1995, au ca sursa de plată şi se achită de Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de garant, din fondul de risc pentru garanţii de stat pentru împrumuturi externe, constituit în baza Legii nr. 81/1999. … (6) Între Ministerul Finanţelor Publice şi Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu Bucureşti se va încheia o convenţie prin care se va reglementa modul de recuperare a sumelor plătite de Ministerul Finanţelor Publice în condiţiile alin. (5), inclusiv a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere la nivelul celor percepute pentru neplata obligaţiilor bugetare. … (7) Sumele recuperate de Ministerul Finanţelor Publice în condiţiile alin. (6) se virează la fondul de risc pentru garanţii de stat pentru împrumuturi externe, în vederea reintregirii acestuia. … (8) Centrul Medical de Diagnostic şi Tratament Ambulatoriu Bucureşti va acţiona pentru recuperarea de la Societatea Comercială "Tehnoimportexport" – S.A. şi de la orice persoane vinovate a tuturor prejudiciilor. … +
Articolul VIII(1) Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 189/2000 privind stingerea unor obligaţii bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 567 din 15 noiembrie 2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 499/2001, se abroga. … (2) Sumele reprezentând accizele aferente cantităţilor de carburanţi care se utilizează efectiv pentru funcţionarea navelor de către societăţile comerciale care desfăşoară activităţi de transport naval, achitate până la data de 31 decembrie 2003 şi nestinse în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 189/2000, se compensează cu obligaţiile faţă de bugetul de stat şi cele reprezentând contribuţii sociale, datorate până la data de 31 decembrie 2003 şi neachitate de aceste societăţi comerciale. În cazul în care, după compensarea obligaţiilor prevăzute anterior, mai rămân sume reprezentând accize, necompensate, cu aceste diferenţe se sting obligaţiile datorate bugetului de stat de către agenţii economici furnizori ai societăţilor comerciale de transport naval, în limita datoriilor provenite din relaţiile contractuale încheiate între agenţii economici respectivi şi societăţile comerciale de transport naval, neachitate de către acestea până la data de 31 decembrie 2003. Sumele aferente accizelor vor fi determinate de organele de inspecţie fiscală după înregistrarea cererilor de compensare depuse de societăţile comerciale de transport naval. … (2^1) După compensarea obligaţiilor bugetare prevăzute la alin. (2), sumele din accize, rămase necompensate, se sting cu sumele reprezentând obligaţii către bugetul de stat şi cele reprezentând contribuţii sociale, datorate de către societăţile comerciale care desfăşoară activităţi de transport naval, constituite după data de 1 ianuarie 2004 de aceste societăţi comerciale. Sumele aferente accizelor vor fi determinate în condiţiile prevăzute la alin. (2).––––Alin. (2^1) al art. VIII a fost introdus de pct. 5 al articolului unic din LEGEA nr. 116 din 19 aprilie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 22 aprilie 2004.(3) Ministerul Finanţelor Publice va elabora norme metodologice de aplicare a alin. (2) şi (2^1), în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a legii de aprobare a prezentei ordonanţe. … ––––Alin. (3) al art. VIII a fost modificat de pct. 6 al articolului unic din LEGEA nr. 116 din 19 aprilie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 353 din 22 aprilie 2004. +
Articolul IXDispoziţiile Regulamentului telecomunicatiilor internaţionale, care completează Constituţia Uniunii Internaţionale a Telecomunicatiilor şi Convenţia Uniunii Internaţionale a Telecomunicatiilor, semnate la Geneva la 22 decembrie 1992 şi ratificate de România prin Legea nr. 76/1993, prevalează faţă de dispoziţiile legislaţiei fiscale interne. +
Articolul XAbrogat.––––-Art. X a fost abrogat de pct. 7 al art. I din ORDONANŢA DE URGENTA nr. 26 din 31 martie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 296 din 8 aprilie 2005. +
Articolul XIAbrogat.––––-ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 79 din 31 mai 2011, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 297 din 7 iunie 2001 a fost abrogată de art. 10 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 79 din 18 iunie 2008, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 465 din 23 iunie 2008. +
Articolul XII(1) Datele privind vectorul fiscal al contribuabililor înregistraţi în evidenta fiscală a Ministerului Finanţelor Publice la data de 31 ianuarie 2004 ca plătitori de impozit pe venitul din salarii şi pe venituri asimilate salariilor vor fi completate din oficiu de către organele fiscale competente cu obligaţiile de declarare şi plata referitoare la contribuţiile sociale. … (2) Organele fiscale competente notifica contribuabililor datele privind vectorul fiscal al obligaţiilor de declarare şi plata astfel rezultat. … (3) În cazul existenţei unor neconcordante între datele privind vectorul fiscal notificate şi situaţia reală, contribuabilii comunică modificările organelor fiscale competente prin depunerea unei declaraţii de menţiuni în termen de 30 de zile de la data primirii notificării. … +
Articolul XIII(1) Procedura de soluţionare a cererilor de înregistrare ca plătitori de taxa pe valoarea adăugată, depuse până la data de 31 decembrie 2003, precum şi data dobândirii calităţii de plătitor de taxa pe valoarea adăugată ca urmare a acestor cereri se supun reglementărilor în vigoare la data depunerii cererii. … (2) Cererile de rambursare a taxei pe valoarea adăugată aferente lunii decembrie 2003, cu termen de depunere până la data de 25 ianuarie 2004, se soluţionează potrivit reglementărilor legale în vigoare în perioada la care acestea se referă. … +
Articolul XIII^1Abrogat.––––*) Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancară a fost republicată în MONITORUL OFICIAL nr. 78 din 24 ianuarie 2005. Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancară republicată în MONITORUL OFICIAL nr. 78 din 24 ianuarie 2005 a fost abrogată de lit. a) a art. 422 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 99 din 6 decembrie 2006, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.027 din 27 decembrie 2006. +
Articolul XIVDupă aprobarea prezentei ordonanţe prin lege,a) Ordonanţa Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea şi funcţionarea cazierului fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 540 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 410/2002, cu modificările şi completările ulterioare; … b) Ordonanţa Guvernului nr. 59/2003 privind unele categorii de bunuri scutite de la plata datoriei vamale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 615 din 29 august 2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 545/2003; şi … c) Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind întărirea disciplinei economico-financiare şi alte dispoziţii cu caracter financiar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 297 din 7 iunie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 59/2002, … precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă, vor fi republicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare. +
Articolul XVPrezenta ordonanţă intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.PRIM-MINISTRUADRIAN NĂSTASEContrasemnează:–––––Ministrul finanţelor publice,Mihai Nicolae TănăsescuBucureşti, 29 ianuarie 2004.Nr. 29. +
Anexă ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Împrumut/Proiect Beneficiari finali ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── BIRD nr. 3593/93 pentru finanţarea Proiectului Compania Naţionala de Cai pentru reabilitarea transporturilor I Ferate "C.F.R." – S.A. BERD 457/96 pentru finanţarea Proiectului Regia Autonomă a Apei pentru alimentarea cu apa şi protecţia mediului Valea Jiului în Valea Jiului BERD 529/97 pentru finanţarea Proiectului ● Regia Autonomă de Gospodărie pentru conservarea energiei termice Comunală şi Locativă Olteniţa ● Regia Autonomă de Gospodărie Comunală şi Locativă Paşcani ● Regia Autonomă Municipala Buzău ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────––-