privind acceptarea unor amendamente la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiată la Londra la 20 octombrie 1972
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale art. 1 pct. I.20 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,Guvernul României adopta prezenta ordonanţă. +
Articolul 1Se accepta amendamentele la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiată la Londra la 20 octombrie 1972, la care România a aderat prin Decretul Consiliului de Stat nr. 239/1974, publicat în Buletinul Oficial nr. 170 din 31 decembrie 1974, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunării generale A.464(XII) la Londra la 19 noiembrie 1981, prevăzute în anexa nr. 1. +
Articolul 2Se accepta amendamentele la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiată la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunării generale A.626(15) la Londra la 19 noiembrie 1987, prevăzute în anexa nr. 2. +
Articolul 3Se accepta amendamentele la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiată la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunării generale A.678(16) la Londra la 19 octombrie 1989, prevăzute în anexa nr. 3. +
Articolul 4Se accepta amendamentele la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiată la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunării generale A.736(18) la Londra la 4 noiembrie 1993, prevăzute în anexa nr. 4. +
Articolul 5Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă.PRIM-MINISTRUADRIAN NASTASEContrasemnează:──────────────p. Ministrul lucrărilor publice,transporturilor şi locuinţei,Ion Selaru,secretar de statMinistrul afacerilor externe,Mircea Geoana +
Anexa 1AMENDAMENTEla Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiată la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunării generale A.464(XII) la Londra la 19 noiembrie 1981*)────────────Notă …
*) Traducere.1. La regula 1 textul paragrafului c) se modifica astfel:"c) Nici o dispoziţie din prezentele reguli nu va împiedica aplicarea oricăror reguli speciale stabilite de guvernul unui stat cu privire la numărul suplimentar de lumini de poziţie sau de semnalizare, semne sau semnale sonore utilizate de navele de război şi pentru navele în convoi sau cu privire la numărul suplimentar de lumini de poziţie sau de semnalizare ori semne utilizate de navele de pescuit angajate în operaţiuni de pescuit în cadrul unei flotile. Aceste lumini de poziţie, semnale suplimentare luminoase sau semnale sonore trebuie, în măsura posibilului, să fie astfel încât să facă imposibila confundarea cu orice alt tip de lumina, semn sau semnal autorizat în oricare dintre prezentele reguli."2. La regula 3 în paragraful g) se înlocuieşte fraza dinaintea alineatelor i)-vi) cu următoarele:"Expresia nava cu capacitatea de manevra redusă va include dar nu se va limita la:".3. La regula 3 în paragraful g) v) se înlocuiesc cuvintele "dragare de mine" cu cuvintele "degajare de mine".4. La regula 10 în paragraful b) iii) se înlocuiesc cuvintele "când se angajează sau iese lateral" cu cuvintele "când se apropie de sau pleacă din oricare dintre borduri".5. La regula 10 textul paragrafului d) se completează cu următoarea fraza:"Totuşi navele cu o lungime mai mica de 20 de metri şi velierele pot utiliza în toate situaţiile zonele de navigaţie costiera."6. La regula 10 textul paragrafului e) se modifica astfel:"e) O nava, alta decât o nava care traverseaza sau o nava care intra ori iese dintr-o schema de separare a traficului, nu trebuie, în mod normal, să între […]."7. La regula 10 se adauga paragrafele k) şi l) cu următorul cuprins:"k) O nava cu capacitate redusă de manevra când este angajata într-o operaţiune pentru menţinerea siguranţei navigaţiei într-o schema de separare a traficului este exceptată de la respectarea acestei reguli în măsura în care este necesar pentru efectuarea operaţiunii.l) O nava cu capacitate redusă de manevra, când este angajata într-o operaţiune pentru imersarea, întreţinerea sau ridicarea unui cablu submarin, în cadrul unei scheme de separare a traficului, este exceptată de la respectarea acestei reguli în măsura necesară pentru efectuarea operaţiunii." … 8. La regula 13 textul paragrafului a) se modifica astfel: "a) Oricare ar fi dispoziţiile regulilor secţiunilor I şi II din partea B, […]."9. La regula 22 se adauga paragraful d) cu următorul cuprins: "d) pentru navele sau obiectele remorcate care sunt parţial imersate sau greu de observat:– o lumina alba vizibila pe întreg orizontul: 3 mile marine."10. La regula 23 textul paragrafului c) se modifica astfel:"c) i) O nava cu propulsie mecanică cu o lungime mai mica de 12 metri poate ca în locul luminilor prevăzute la paragraful a) din aceasta regula sa poarte o lumina alba vizibila pe întreg orizontul şi luminile din borduri.îi) O nava cu propulsie mecanică cu o lungime mai mica de 12 metri, a carei viteza maxima nu depăşeşte 7 noduri, poate ca în locul luminilor prevăzute la paragraful a) din aceasta regula sa poarte o lumina alba vizibila pe întreg orizontul şi, dacă este posibil, trebuie, de asemenea, sa mai poarte luminile din borduri.iii) Lumina de catarg sau lumina alba vizibila pe întreg orizontul de la bordul unei nave cu propulsie mecanică cu o lungime mai mica de 12 metri poate să nu se găsească dispusă în axa longitudinala a navei dacă nu este posibil să fie amplasata în aceasta axa, cu condiţia ca luminile din borduri să fie combinate într-un singur felinar dispus în axa longitudinala a navei sau situat cat mai aproape posibil de axa longitudinala pe care se găseşte lumina de catarg sau lumina alba vizibila pe întreg orizontul."11. La regula 24, în paragrafele a) i) şi c) i) se introduc cuvintele "sau a) îi) în regula 23 a) i)" şi se elimina cuvintele "la prova".12. La regula 24, în paragraful d) se înlocuiesc cuvintele "paragrafele a) şi c)" din primul rând prin cuvintele "paragraful a) sau c)."13. La regula 24 fraza introductivă a paragrafului e) se modifica astfel:"e) O nava sau un obiect remorcat, altul decât cele menţionate la paragraful g) din aceasta regula, trebuie să poarte:"14. La regula 24 textul paragrafului g) se înlocuieşte cu următorul text:"g) O nava sau un obiect remorcat care este parţial imersat şi dificil de observat sau un ansamblu de astfel de nave sau obiecte remorcate trebuie să poarte:i) dacă are o latime mai mica de 25 metri, o lumina alba vizibila pe întreg orizontul la sau în apropiere de extremitatea prova şi una la sau aproape de extremitatea pupa, cu excepţia draconelor (corpurilor elastice remorcate), care nu trebuie să poarte o lumina la sau aproape de extremitatea prova; … îi) dacă are o latime mai mare de 25 metri, doua lumini suplimentare albe vizibile pe întreg orizontul la sau aproape de extremitatile latimii sale;iii) dacă depăşeşte 100 metri în lungime, se amplaseaza suplimentar lumini albe vizibile pe întreg orizontul dintre luminile prevăzute la alin. i) şi îi) astfel încât distanta dintre lumini sa nu depăşească 100 metri;iv) un semn biconic la sau aproape de extremitatea dinspre pupa ultimei nave sau obiectului remorcat şi, dacă lungimea remorcii depăşeşte 200 metri, un semn suplimentar biconic în locul unde este cel mai vizibil şi situat cat mai în prova navei dacă este posibil." … 15. La regula 24 paragraful g) devine paragraful h) şi se modifica astfel:"h) Dacă dintr-o cauza justificată nava sau obiectul remorcat se afla în imposibilitate de a purta luminile sau semnele prevăzute la paragraful e) sau g) din aceasta regula, se vor lua toate măsurile posibile pentru iluminarea navei sau a obiectului remorcat sau cel puţin pentru indicarea prezentei acestei nave sau a acestui obiect."16. La regula 24 se adauga paragraful i) cu următorul cuprins:"i) Dacă dintr-o cauza justificată este imposibil ca o nava care nu este angajata în mod normal în operaţiuni de remorcare sa poarte luminile prevăzute în paragraful a) sau c) din aceasta regula, acestei nave nu i se va cere sa poarte lumini dacă este angajata în remorcarea altei nave în pericol sau care are nevoie de ajutor. Trebuie luate toate măsurile posibile pentru a se indica natura relatiei dintre nava remorcher şi nava remorcata, astfel cum s-a permis prin regula 36, în special prin iluminarea remorcii."17. La regula 25 paragraful b) se modifica "18 metri" cu "22 metri".18. La regula 27 paragraful b), în preambul, se înlocuiesc cuvintele "dragaj de mine" cu cuvintele "degajare a minelor".19. La regula 27 paragraful b) iii) se înlocuiesc cuvintele "doua lumini de catarg" cu cuvintele "o lumina sau lumini de catarg".20. La regula 27 paragraful c) se modifica astfel:"O nava cu propulsie mecanică angajata într-o operaţiune de remorcare care face imposibila o abatere a ei din drum, în afară de luminile prescrise la regula 24 a), trebuie să poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele b) i) şi îi) din aceasta regula."21. La regula 27 în paragraful d):– se înlocuiesc cuvintele "paragraful b)" cu cuvintele "paragrafele b) i), îi) şi iii)";– se elimina alineatul existent iii);– se renumeroteaza alineatul iv) care devine alineatul iii) şi se modifica astfel:"iii) atunci când este la ancora, luminile sau semnele prevăzute în acest paragraf în locul luminilor sau semnelor prevăzute la regula 30."22. La regula 27 paragraful e) se modifica astfel:"e) O nava care ia parte la lucrări cu scafandri şi care nu poate din cauza dimensiunilor sale sa poarte semnele prescrise la paragraful d) din aceasta regula trebuie să poarte următoarele:i) trei lumini vizibile pe întreg orizontul, pe aceeaşi verticala, în locul cel mai vizibil. Cea mai de sus şi cea mai de jos din aceste lumini vor fi roşii, iar cea din mijloc, alba; … îi) o reproducere rigida de cel puţin 1 metru înălţime a pavilionului «A» din Codul internaţional de semnale. Trebuie luate măsuri pentru ca aceasta reproducere să fie vizibila pe întreg orizontul."23. La regula 27 paragraful f) se modifica astfel:"f) O nava care efectuează operaţiuni de degajare a minelor trebuie să poarte trei lumini verzi vizibile pe întreg orizontul sau trei bule, în afară de luminile prevăzute în regula 23 pentru navele cu propulsie mecanică ori de luminile sau indicatoarele prevăzute în regula 30 pentru o nava la ancora, după caz. Nava trebuie să arboreze una dintre aceste lumini sau indicatoare la marul arborelui din prova sau aproape de mar şi una dintre astfel de lumini sau indicatoare la fiecare capăt al vergii mari. Aceste lumini sau indicatoare arata ca este periculos pentru o alta nava să se apropie la mai puţin de 1.000 metri de nava care efectuează degajare de mine."24. La regula 27 paragraful g) se modifica astfel:"g) Navele cu o lungime mai mica de 12 metri, cu excepţia celor care iau parte la lucrări cu scafandri, nu trebuie să poarte luminile prevăzute de prezenta regula."25. La regula 29 paragraful a), alineatul iii) se modifica astfel:"iii) în plus, la ancora, în afară de luminile prevăzute la alin. i), lumina, luminile sau semnele prevăzute de regula 30 pentru navele la ancora."26. La regula 30 paragraful e) se elimina cuvintele "sau eşuate", iar cuvintele "semnele prescrise la paragrafele a), b) sau d)" se înlocuiesc cu cuvintele "semnele prevăzute la paragrafele a) şi b) din aceasta regula".27. La regula 30 se adauga paragraful f) cu următorul cuprins:"f) O nava cu o lungime mai mica de 12 metri esuata nu este obligată sa poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele d) i) şi îi) din aceasta regula."28. La regula 33 paragraful a), în ultimul rând se înlocuieşte cuvântul "prescrise" cu cuvântul "prevăzute".29. La regula 34 paragraful b) iii) se adauga cuvintele "la acest regulament" după cuvintele "anexa I".30. La regula 35 se introduce un nou paragraf, d), şi se renumeroteaza paragrafele existente d)-i) care devin e)-j), după caz:"d) O nava angajata în acţiuni de pescuit, atunci când este la ancora, şi o nava cu capacitate de manevra redusă care îşi desfăşoară operaţiunile la ancora vor trebui ca în loc de semnalele prevăzute la paragraful g) din aceasta regula sa utilizeze semnalul sonor prevăzut în paragraful c) din aceasta regula."31. La regula 36 se adauga următorul text:"Orice lumina folosită pentru a atrage atenţia altei nave trebuie să fie astfel încât ea sa nu poată fi confundata cu alte semnale de navigaţie. Trebuie evitata utilizarea luminilor intermitente sau rotative cu intensitate mare, cum ar fi luminile giroscopice."32. La regula 37 se înlocuieşte cuvântul "prescrise" cu cuvântul "descrise".33. La regula 38 se introduc cuvintele "la acest regulament" după cuvintele "anexa I" din paragrafele d), i), e) şi f) şi după cuvintele "anexa III" din paragraful g).34. La regula 38 se adauga paragraful h) cu următorul cuprins:"h) Repozitionarea luminilor cu vizibilitate pe întreg orizontul, care rezultă din prescripţiile secţiunii 9 b) din anexa I la acest regulament, scutire permanenta."35. În anexa I, la secţiunea 1 se adauga următoarea fraza la textul definitiei:"Aceasta înălţime trebuie masurata pe verticala sub locul de amplasare a luminii."36. În anexa I, secţiunea 2, paragraful e) se modifica astfel:"e) Una dintre cele doua sau trei lumini de catarg prevăzute pentru o nava cu propulsie mecanică, care remorcheaza sau impinge alta nava, trebuie să se găsească în acelaşi loc cu lumina de catarg prova sau pupa, cu condiţia ca, în cazul în care este amplasata pe catargul pupa, lumina cea mai de jos de pe catargul pupa să fie cu cel puţin 4,5 metri mai sus pe verticala decât lumina de pe catargul prova."37. În anexa I, secţiunea 2, paragraful f) se modifica astfel:"f) i) Lumina de catarg sau luminile prescrise la regula 23 a) trebuie să fie aşezate astfel încât să fie deasupra şi la o distanta destul de mare faţă de toate celelalte lumini şi obstacole, cu excepţia celor descrise la alin. îi).îi) Dacă este imposibil să se poarte luminile cu vizibilitate pe întreg orizontul, prevăzute la regula 27 b) i) sau la regula 28, sub luminile de catarg, ele pot fi purtate deasupra luminii/luminilor de catarg pupa sau vertical între lumina/luminile de catarg prova şi lumina/luminile de catarg pupa, cu condiţia ca în cel de-al doilea caz să se respecte cerinţa secţiunii 3 c) din aceasta anexa."38. În anexa I secţiunea 2 paragraful i) i) se înlocuiesc toate cuvintele din acest alineat după cuvântul "trebuie" din penultimul rând cu cuvintele "amplasate la o înălţime de cel puţin 4 metri deasupra corpului navei".39. În anexa I secţiunea 2 paragraful i) îi) se înlocuiesc toate cuvintele din acest alineat după cuvântul "trebuie" din penultimul rând cu cuvintele "amplasate la o înălţime de cel puţin 2 metri deasupra corpului navei".40. În anexa I secţiunea 2, la paragraful j) cuvintele "navele de pescuit" se înlocuiesc cu cuvintele "o nava".41. În anexa I secţiunea 2, la paragraful k) se introduc cuvintele "prescrisă în regula 30 a) i) între cuvintele "prova" şi "trebuie să fie".În cea de-a doua fraza cuvintele "la mai puţin de 6 metri deasupra puntii" se înlocuiesc cu cuvintele "amplasata la o înălţime de cel puţin 6 metri deasupra corpului navei".42. În anexa I secţiunea 3 paragraful b) se înlocuiesc în primul rând cuvintele "La bordul unei nave" cu cuvintele "La bordul unei nave cu propulsie mecanică".43. În anexa I, la secţiunea 3 se adauga paragraful c) cu următorul cuprins:"c) În cazul în care luminile prevăzute la regula 27 b) i) sau la regula 28 sunt amplasate pe verticala între lumina/luminile de catarg prova şi lumina/luminile de catarg pupa, aceste lumini vizibile pe întreg orizontul vor fi plasate la o distanta pe orizontala de cel puţin 2 metri perpendicular pe planul longitudinal al navei."44. În anexa I secţiunea 5 se introduc în primul rând după cuvintele "Luminile din borduri" cuvintele "unei nave cu o lungime mai mare sau egala cu 20 m" şi se adauga următoarea fraza după prima propozitie:"La navele cu o lungime mai mica de 20 metri luminile din borduri trebuie prevăzute, dacă este necesar să se respecte cerinţele secţiunii 9 din aceasta anexa, cu ecrane negre mate înspre interiorul navei."45. În anexa I, la nota de la sfârşitul secţiunii 8 se adauga următoarea fraza:"Aceasta nu se va realiza prin dispozitiv de control variabil al intensitatii luminoase."46. În anexa I, la secţiunea 9 paragraful a) i) se înlocuieşte "trebuie să aibă" cu "vor avea".47. În anexa I, la secţiunea 9 paragraful b) se introduce "prescrise de regula 30" între cuvintele "luminilor" şi "care nu este necesar să fie…".48. În anexa I, în frazele introductive ale secţiunii 10 paragrafele a) şi b) se introduc cuvintele "asa cum este prevăzut" după cuvintele "luminilor electrice".49. Secţiunea 13 din anexa I se modifica astfel:"Execuţia luminilor şi semnelor şi instalarea luminilor la bordul navei trebuie să fie socotite satisfăcătoare de către autoritatea competentă a statului al cărui pavilion este autorizata sa îl arboreze nava."50. În anexa III, la secţiunea 1 paragraful d) se înlocuieşte "4 dB faţă de nivelul de presiune acustica" cu "4 dB sub presiunea acustica prevăzută" şi "10 dB faţă de nivelul de presiune acustica" cu "10 dB sub presiunea acustica prevăzută".51. În anexa III, la secţiunea 2 paragraful a) se înlocuiesc cuvintele "un metru" cu cuvintele "o distanta de un metru faţă de ea".52. În anexa III, la secţiunea 2 paragraful b) se modifica a doua fraza astfel:"Diametrul gurii clopotului nu trebuie să fie mai mic de 300 mm pentru navele cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri şi trebuie să fie de cel puţin 200 mm pentru navele cu o lungime mai mare sau egala cu 12 metri, dar mai mica de 20 metri."53. În anexa III, la secţiunea 3 se înlocuiesc cuvintele "statului unde este înmatriculată nava" cu cuvintele "statul al cărui pavilion nava este autorizata sa îl arboreze". +
Anexa 2AMENDAMENTEla Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiată la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunării generale A. 626(15) la Londra la 19 noiembrie 1987*)────────────Notă …
*) Traducere.1. La regula 1 textul paragrafului e) se înlocuieşte cu următorul text:"e) Atunci când guvernul interesat constata ca o nava de construcţie specială sau destinată unor operaţiuni speciale nu se poate conformă tuturor dispoziţiilor vreuneia dintre prezentele reguli în ceea ce priveşte numărul, amplasarea, bataia sau sectorul de vizibilitate a luminilor şi semnelor, precum şi în ceea ce priveşte poziţia şi caracteristicile dispozitivelor de semnalizare sonora, aceasta nava trebuie să se conformeze altor asemenea dispoziţii care se referă la număr, amplasare, bataia sau sectorul de vizibilitate a luminilor sau semnelor, precum şi la poziţia şi caracteristicile dispozitivelor de semnalizare sonora, care, după aprecierea guvernului interesat, permit ca nava să se conformeze cat mai mult posibil prezentelor reguli."2. La regula 3 textul paragrafului h) existent se înlocuieşte cu următorul text:"h) Expresia nava stanjenita de pescajul sau înseamnă orice nava cu propulsie mecanică care, din cauza pescajului sau în raport cu adâncimea apei sub chila şi cu lăţimea senalului, este limitată sever în ceea ce priveşte capacitatea sa de modificare a drumului pe care îl urmează."3. La regula 8 se adauga paragraful f) cu următorul cuprins:"f) i) O nava care sub incidenţa oricăreia dintre aceste reguli nu trebuie să împiedice trecerea sau trecerea în siguranţa a altei nave, iar atunci când împrejurările o impun, va lua din timp măsuri pentru a permite trecerea în siguranţa a altei nave la o distanta suficient de mare.îi) O nava care nu trebuie să împiedice trecerea sau trecerea în siguranţa a altei nave nu este eliberata de aceasta obligaţie dacă se apropie de alta nava astfel încât sa implice pericolul coliziunii şi trebuie, în cazul în care se ia măsura, sa acorde o atenţie deosebită faţă de măsura care poate fi cerută de regulile acestei părţi.iii) O nava a carei trecere urmează sa nu fie stanjenita rămâne pe deplin obligată să respecte regulile acestei părţi atunci când doua nave se apropie una de alta astfel încât sa implice pericolul coliziunii."4. La regula 10 textul paragrafului a) se înlocuieşte cu următorul text:"a) Prezenta regula se aplică schemelor de separare a traficului adoptate de organizaţie şi nu scuteşte vreo nava de obligaţia sa faţă de orice altă regulă."5. La regula 10 textul paragrafului c) se înlocuieşte cu următorul text:"c) O nava trebuie, pe cat posibil, sa evite intretaierea paselor de trafic, dar dacă este obligată sa o facă, ea va trebui sa traverseze pe un drum, pe cat este posibil, perpendicular pe direcţia generală a fluxului de trafic."6. În anexa I secţiunea 2 textul paragrafului d) se înlocuieşte cu următorul text:"d) O nava cu propulsie mecanică cu o lungime mai mica de 12 metri poate avea lumina cea mai de sus la o înălţime mai mica de 2,5 metri deasupra puntii. Totuşi, atunci când în afară de luminile din borduri şi lumina de pupa sau lumina vizibila pe întreg orizontul prescrisă la regula 23 c) i) este montata o lumina de catarg suplimentar faţă de luminile din borduri, aceasta lumina de catarg sau lumina vizibila pe întreg orizontul trebuie să se afle la cel puţin un metru deasupra luminilor din borduri."7. În anexa I secţiunea 2 textul alineatului îi) al paragrafului i) existent se înlocuieşte cu următorul text:"îi) la bordul unei nave cu o lungime mai mica de 20 metri aceste lumini trebuie să fie distantate cu cel puţin un metru şi lumina inferioară trebuie să se afle la o înălţime de cel puţin 2 metri deasupra copastiei, cu excepţia cazului în care nava trebuie să poarte o lumina de remorcaj;"8. În anexa I secţiunea 10, în partea introductivă a paragrafelor a) şi b) cuvintele "în mars" se adauga după cuvintele "navele cu vele".9. În anexa IV la alineatul 1 se introduce paragraful o) cu următorul cuprins:"o) semnalele aprobate transmise prin instalaţii de radiocomunicatii." +
Anexa 3AMENDAMENTEla Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiată la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunării generale A.678(16) la Londra la 19 octombrie 1989*)────────────Notă …
*) Traducere.– La regula 10 "Scheme de separare a traficului" textul paragrafului d) se înlocuieşte cu următorul text:"d) i) O nava nu va folosi o zona de navigaţie costiera atunci când poate utiliza în deplina siguranţa o cale de circulaţie corespunzătoare din cadrul schemei de separare a traficului adiacenta. Totuşi navele cu o lungime mai mica de 20 metri, navele cu vele şi navele care pescuiesc pot utiliza zona de navigaţie costiera.îi) Contrar prevederilor subparagrafului d) i), o nava poate utiliza o zona de navigaţie costiera când se afla în mars spre sau de la un port, instalatie sau construcţie în larg, statie de pilotaj sau orice alt loc situat în cadrul zonei de navigaţie costiere sau pentru a evita un pericol imediat." +
Anexa 4AMENDAMENTEla Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiată la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunării generale A.736(18) la Londra la 4 noiembrie 1993*)────────────Notă …
*) Traducere.1. La regula 26 paragraful b) i) se elimina cuvintele "o nava cu o lungime mai mica de 20 metri poate purta în locul acestui semn un cos (paner)".2. La regula 26 paragraful c) i) se elimina cuvintele "o nava cu o lungime mai mica de 20 metri, în locul acestui semn, poate să poarte un cos".3. La regula 26 paragraful d) se modifica astfel:"d) Semnalele suplimentare descrise în anexa II la prezentul regulament se aplică unei nave care pescuieste în apropierea altor nave care pescuiesc."4. În anexa I, la secţiunea 3 se introduce paragraful d) cu următorul cuprins:"d) Dacă pentru o nava cu propulsie mecanică se prevede doar o lumina de catarg, aceasta lumina trebuie purtata la prova în linia mediana a navei; se face excepţie pentru o nava cu lungime mai mica de 20 metri, care nu trebuie să poarte aceasta lumina la prova pe linia mediana a navei, dar o va purta cat mai în prova posibil."5. În anexa I secţiunea 9 paragraful existent b) se renumeroteaza ca "b) i)" şi se introduce paragraful b) îi) cu următorul cuprins:"b) îi) Dacă este imposibil să se respecte prevederile paragrafului b) i) din aceasta secţiune prin purtarea doar a unei singure lumini vizibile pe întreg orizontul, trebuie utilizate doua lumini vizibile pe întreg orizontul, amplasate în mod corespunzător sau protejate astfel încât la o distanta de o mila să apară pe cat posibil ca o singura lumina."6. În anexa I secţiunea 13 devine secţiunea "14. Aprobare" şi se introduce o noua secţiune 13 cu următorul cuprins:"13. Ambarcatiuni de mare vitezaLumina de catarg a ambarcatiunii de mare viteza, cu raportul dintre lungime şi latime mai mic de 3, poate fi amplasata la o înălţime care, raportată la lăţimea ambarcatiunii, este mai mica decât cea prevăzută la secţiunea 2 a) i) din aceasta anexa, cu condiţia ca unghiul de baza al triunghiurilor isoscele formate de luminile din borduri şi lumina catargului, când sunt vazute la elevatie maxima, sa nu fie mai mic de 27°."7. În anexa II secţiunea 2 se modifica astfel:– fraza introductivă a paragrafului a) va avea următorul cuprins:"a) Navele cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri când trauleaza, dacă folosesc instalatie de pescuit, de fund sau pelagic, vor purta:"– fraza introductivă a paragrafului b) va avea următorul cuprins:"b) Fiecare nava cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri care trauleaza în pereche va purta:"– se introduce paragraful c) cu următorul cuprins:"c) O nava care trauleaza, având o lungime mai mica de 20 metri, dacă foloseşte instalatie de pescuit, de fund sau pelagic, ori o nava care trauleaza în pereche poate purta, după caz, luminile prescrise la paragrafele a) sau b) din aceasta secţiune."8. În anexa IV paragraful o) al alineatului 1 se modifica astfel:"o) semnalele aprobate transmise prin sisteme de radiocomunicatii, inclusiv transponderele radar pentru ambarcatiunile de salvare."──────────────