ORDONANȚĂ nr. 21 din 29 august 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 599 din 31 august 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEOG 21 29/08/2009
 Nu exista acte care fac referire la acest act





În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 1 pct. II.5 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță. + 
Articolul IOrdonanța Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 565 din 16 august 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 371/2007, se modifică și se completează după cum urmează:1.La articolul 4, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:(3)Controlul la sediile întreprinderilor și operatorilor de transport rutier se efectuează de către personalul cu atribuții de control din cadrul Autorității Rutiere Române – A.R.R. și/sau de către personalul cu atribuții de control din cadrul Inspecției Muncii – I.M., Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, în limita de competență a acestora.2.La articolul 5, literele c) și e) se modifică și vor avea următorul cuprins:c)transmite la fiecare 2 ani Comisiei Europene raportări statistice cu privire la activitatea de control, conform prevederilor art. 17 din Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006 și ale Deciziei Comisiei nr. 5.123 din data de 22 septembrie 2008 privind elaborarea formularelor standard prevăzute la articolul 17 al Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006;……………………………………………………………………………………e)transmite informațiile prevăzute la art. 22 alin. (2) din Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006 și, respectiv, la art. 19 alin. (3) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 organismelor similare din celelalte state membre ale Uniunii Europene.3.Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 6(1)Toate instituțiile implicate în activitatea de control vor înainta anual Coordonatorului național statistici detaliate cu privire la controalele desfășurate, în limita de competență a acestora, conform Deciziei Comisiei nr. 5.123 din data de 22 septembrie 2008.(2)Statisticile prevăzute la alin. (1) se centralizează de către Coordonatorul național și se transmit la fiecare 2 ani Comisiei Europene.(3)Întreprinderile/operatorii de transport rutier au obligația de a descărca și stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducătorilor auto, iar datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizează, cel mai târziu la fiecare 90 de zile.
4.După articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 7^1, cu următorul cuprins: + 
Articolul 7^1(1)În cazul efectuării controlului în trafic privind respectarea prevederilor prezentei ordonanțe, personalul cu atribuții de control va verifica tahografele cu care sunt echipate vehiculele, pentru a detecta montarea și/sau utilizarea unei instalații destinate să distrugă, să elimine, să manipuleze ori să modifice orice date sau să interfereze cu orice fracțiune a unui schimb electronic de date între părțile componente ale tahografului ori destinate să blocheze sau să modifice datele înainte de criptare în unul dintre modurile enumerate.(2)În vederea efectuării controlului în trafic, personalul cu atribuții de control va dispune de aparatură specifică de analiză, cu soft adecvat, pentru a verifica și confirma semnătura digitală atașată datelor, precum și de soft specific de analiză pentru a stabili în detaliu variațiile de viteză ale vehiculelor înainte de verificarea tahografului.
5.Articolul 8 se modifică și va avea următorul cuprins: + 
Articolul 8(1)Următoarele fapte reprezintă încălcări foarte grave ale dispozițiilor Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 și, după caz, ale Acordului AETR și constituie contravenții, dacă acestea nu sunt considerate infracțiuni potrivit legii penale:(la 28-03-2010,
Partea introductivă a Alineatului (1) din Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificată de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
1.depășirea perioadei zilnice de conducere, respectiv a perioadei maxime zilnice de conducere cu două ore sau mai mult;2.depășirea perioadei săptămânale de conducere cu 14 ore sau mai mult;3.depășirea perioadei maxime de conducere, în două săptămâni consecutive, cu 22 de ore și 30 de minute sau mai mult;4.depășirea perioadei maxime de conducere neîntreruptă cu o oră și 30 de minute sau mai mult;5.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu două ore și 30 de minute sau mai mult;6.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică redusă cu două ore sau mai mult;7.nerespectarea perioadei de odihnă zilnică fracționată cu două ore sau mai mult;8.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj, cu două ore sau mai mult;(la 28-03-2010,
Punctul 8. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
9.nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală redusă cu 4 ore sau mai mult;10.nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală normală cu 9 ore sau mai mult;11.acordarea de către întreprindere/operatorul de transport rutier a unor plăți conducătorilor auto, chiar și sub formă de bonificații sau prime, în funcție de distanța parcursă și/sau de cantitatea de mărfuri transportată;12.utilizarea unui vehicul fără tahograf conform reglementărilor în vigoare sau a unui vehicul înmatriculat pentru prima oară după 1 ianuarie 2007, echipat cu tahograf analogic;13.montarea/repararea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea incorectă a tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de către un operator economic neautorizat;(la 28-03-2010,
Punctul 13. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
14.utilizarea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de valabilitate al verificării/calibrării periodice depășit;(la 28-03-2010,
Punctul 14. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
15.conducerea unui vehicul dotat cu tahograf fără a utiliza diagrame tahograf și/sau cartela tahografică;16.deteriorarea voluntară a tahografului;17.nerespectarea obligației întreprinderii/operatorului de transport rutier de a descărca și stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducătorilor auto și/sau nerespectarea obligației de a descărca și stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizează;(la 28-03-2010,
Punctul 17. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
18.deținerea de către un conducător auto a mai mult de o cartelă tahografică validă;(la 28-03-2010,
Punctul 18. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
19.utilizarea de către un conducător auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;(la 28-03-2010,
Punctul 19. din Alineatul 1, Articolul 8 , Punctul 5. , Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
20.utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;(la 28-03-2010,
Punctul 20. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
21.nerespectarea obligației întreprinderii/operatorului de transport rutier de a păstra înregistrările privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto cel puțin un an de la efectuarea acestora, în ordine cronologică și separat pentru fiecare conducător auto;22.utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele ilizibile;(la 28-03-2010,
Punctul 22. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
23.utilizarea incorectă a diagramelor tahograf sau a cartelei tahografice de către conducătorul auto;24.scoaterea neautorizată a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital înaintea terminării zilei de lucru, care afectează înregistrarea datelor relevante;(la 28-03-2010,
Punctul 24. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
25.utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă decât cea prevăzută, care afectează înregistrarea datelor relevante;(la 28-03-2010,
Punctul 25. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
26.nerespectarea de către conducătorul auto a obligației privind introducerea manuală a unor date;(la 28-03-2010,
Punctul 26. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
27.încredințarea unui vehicul cu tahograf digital unui conducător auto care nu deține cartelă tahografică;(la 28-03-2010,
Punctul 27. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
28.nerespectarea prevederilor privind utilizarea comutatorului tahografului;(la 28-03-2010,
Punctul 28. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
29.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numele și/sau prenumele conducătorului auto;(la 28-03-2010,
Punctul 29. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
30.refuzul conducătorului auto, în cursul controlului în trafic, de a permite verificarea, reținerea sau copierea oricărei înregistrări privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale acestuia;31.neprezentarea în trafic a numărului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listărilor efectuate cu imprimanta tahografului digital;(la 28-03-2010,
Punctul 31. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
32.neprezentarea, în cursul controlului la sediul întreprinderii/operatorului de transport rutier, a înregistrărilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto solicitate de personalul cu atribuții de inspecție și control;33.nerespectarea măsurii de imobilizare stabilită de personalul cu atribuții de inspecție și control;(la 28-03-2010,
Punctul 33. din Alineatul 1, Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
34.ștergerea, distrugerea datelor înregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate în tahograf sau pe cartela tahografică sau a rapoartelor imprimate de tahograf;35.montarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului, diagramelor tahograf și/sau cartelelor tahografice;36.utilizarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului, diagramelor tahograf și/sau cartelelor tahografice;37.Abrogat.(la 28-03-2010,
Punctul 37. din Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost abrogat de Punctul 2, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
38.nedeclararea de către conducătorul auto a pierderii sau furtului cartelei tahografice la autoritatea competentă a statului pe teritoriul căruia s-a petrecut acest fapt.
(2)Următoarele fapte reprezintă încălcări grave ale dispozițiilor Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 și, după caz, ale Acordului AETR și constituie contravenții, dacă acestea nu sunt considerate infracțiuni potrivit legii penale:(la 28-03-2010,
Partea introductivă a Alineatului (2) din Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 3, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
1.depășirea perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore;(la 28-03-2010,
Punctul 1. din Alineatul (2), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 3, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
2.depășirea perioadei săptămânale de conducere cu mai mult de 4 ore, dar mai puțin de 14 ore;3.depășirea perioadei maxime de conducere, în două săptămâni consecutive, cu mai mult de 10 ore, dar mai puțin de 22 de ore și 30 de minute;4.depășirea perioadei maxime de conducere neîntreruptă cu mai mult de 30 de minute, dar mai puțin de o oră și 30 de minute;5.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore și 30 de minute;6.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică redusă, cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore;7.nerespectarea perioadei de odihnă zilnică fracționată cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore;8.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul e condus de un echipaj, cu mai mult de o oră, dar mai puțin de două ore;(la 28-03-2010,
Punctul 8. din Alineatul (2), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 3, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
9.nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală redusă cu mai mult de două ore, dar mai puțin de 4 ore;10.nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală normală cu mai mult de 3 ore, dar mai puțin de 9 ore;11.neasigurarea unui număr suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzătoare tipului de tahograf utilizat pentru efectuarea operațiunilor de transport rutier;(la 28-03-2010,
Punctul 11. din Alineatul (2), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 3, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
12.nedepunerea la autoritatea competentă, de către conducătorul auto, a unei cereri de înlocuire a cartelei tahografice deteriorate, cu funcționare defectuoasă, pierdută sau furată, în termen de 7 zile calendaristice de la data constatării deteriorării, funcționării defectuoase, pierderii sau furtului acesteia;13.nerespectarea prevederilor privind reglarea ceasului tahografului analogic;(la 28-03-2010,
Punctul 13. din Alineatul (2), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 3, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
14.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor de începere și de încheiere a cursei;(la 28-03-2010,
Punctul 14. din Alineatul (2), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 3, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
15.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii înregistrați la plecare;(la 28-03-2010,
Punctul 15. din Alineatul (2), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 3, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
16.nerespectarea prevederilor privind obligativitatea reparării tahografului care s-a defectat în cursul călătoriei;(la 28-03-2010,
Punctul 16. din Alineatul (2), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 3, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
17.lipsa semnăturii conducătorului auto de pe înregistrările efectuate manual la defectarea tahografului sau de pe rapoartele imprimate în cazul defectării, pierderii sau furtului cartelei tahografice.
(3)Următoarele fapte reprezintă încălcări minore ale dispozițiilor Regulamentului Parlamentului European și al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 și, după caz, ale Acordului AETR și constituie contravenții:(la 28-03-2010,
Partea introductivă a Alineatului (3) din Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 4, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
1.depășirea perioadei maxime zilnice de conducere cu până la o oră;(la 28-03-2010,
Punctul 1. din Alineatul (3), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 4, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
2.depășirea perioadei de conducere săptămânală cu până la 4 ore;3.depășirea perioadei de conducere în două săptămâni consecutive cu până la 10 ore;4.depășirea perioadei maxime de conducere neîntreruptă cu până la 30 de minute;5.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică cu până la o oră;6.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică redusă cu până la o oră;7.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică fracționată cu până la o oră;8.nerespectarea perioadei minime de odihnă zilnică, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj, cu până la o oră;(la 28-03-2010,
Punctul 8. din Alineatul (3), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 4, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
9.nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală redusă cu până la două ore;10.nerespectarea perioadei minime de odihnă săptămânală normală cu până la 3 ore;11.neasigurarea hârtiei necesare pentru imprimarea rapoartelor la controlul în trafic;12.utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare ori deteriorate, cu datele lizibile;(la 28-03-2010,
Punctul 12. din Alineatul (3), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 4, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
13.scoaterea neautorizată a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital înaintea terminării zilei de lucru, care nu afectează înregistrarea datelor relevante;(la 28-03-2010,
Punctul 13. din Alineatul (3), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 4, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
14.utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă decât cea prevăzută, care nu afectează înregistrarea datelor relevante;(la 28-03-2010,
Punctul 14. din Alineatul (3), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 4, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
15.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind locul de plecare și de sosire;(la 28-03-2010,
Punctul 15. din Alineatul (3), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 4, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
16.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind numărul de înmatriculare a vehiculului;(la 28-03-2010,
Punctul 16. din Alineatul (3), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 4, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
17.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind kilometrii la sosire;(la 28-03-2010,
Punctul 17. din Alineatul (3), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 4, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
18.necompletarea pe diagrama tahograf a datelor privind ora schimbării vehiculului;(la 28-03-2010,
Punctul 18. din Alineatul (3), Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 4, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
19.neintroducerea simbolului țării în tahograf.
(4)Falsificarea datelor înregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate în tahograf ori pe cartela tahografică sau a rapoartelor imprimate de tahograf, a înregistrărilor manuale, precum și a oricărui document de atestare a activității conducătorului auto se sancționează conform legii penale.(la 28-03-2010,
Alineatul (4) din Articolul 8, Punctul 5., Articolul I a fost modificat de Punctul 5, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
6.La articolul 9, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: + 
Articolul 9(1)Contravențiile prevăzute la art. 8 se sancționează după cum urmează:a)cu amendă de la 8.000 lei la 16.000 lei – faptele prevăzute la alin. (1) pct. 12, 14, 17, 21, 27, 33 și 34, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier;b)cu amendă de la 8.000 lei la 12.000 lei – fapta prevăzută la alin. (1) pct. 13, aplicabilă atelierului care a montat, reparat și calibrat incorect tahograful, și fapta prevăzută la alin. (1) pct. 35, aplicabilă operatorului economic sau conducătorului auto care a montat dispozitive ilegale;c)cu amendă de la 4.000 lei la 8.000 lei – faptele prevăzute la alin. (1) pct. 15-16, 18-20, 22-26, 28-30, 36 și 38, aplicabilă conducătorului auto, și faptele prevăzute la alin. (1) pct. 1-11, 31 și 32, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier;d)cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei – faptele prevăzute la alin. (2) pct. 1-11 și 16, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier, și faptele prevăzute la alin. (2) pct. 12-15 și 17, aplicabilă conducătorului auto;e)cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei – faptele prevăzute la alin. (3) pct. 1-12, aplicabilă întreprinderii/operatorului de transport rutier, și faptele prevăzute la alin. (3) pct. 13-19, aplicabilă conducătorului auto(la 28-03-2010,
Alineatul (1) din Articolul 9, Punctul 6., Articolul I a fost modificat de Punctul 6, Articolul UNIC din LEGEA nr. 52 din 19 martie 2010, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 189 din 25 martie 2010
)
(2)În măsura în care contravențiile referitoare la respectarea timpilor de conducere, odihnă sau pauze sunt constatate în trafic, precum și în toate celelalte situații în care conducătorul auto nu poate dovedi efectuarea pauzelor și/sau perioadelor minime de odihnă prevăzute de legislația în vigoare, suplimentar față de sancțiunea cu amendă prevăzută la alin. (1) se va aplica și sancțiunea imobilizării vehiculului până la îndeplinirea condițiilor de legalitate pentru continuarea transportului.
 + 
Articolul IIÎn termen de cel mult 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va modifica în mod corespunzător Normele metodologice privind activitatea de control al respectării perioadelor de conducere, pauzelor și perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto și al utilizării aparatelor de înregistrare a activității acestora, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.058/2007, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 721 din 25 octombrie 2007. + 
Articolul IIIMinisterul Transporturilor și Infrastructurii comunică Comisiei Europene textele dispozițiilor de drept intern, inclusiv actele administrative adoptate pentru implementarea măsurilor legislative luate în domeniul prevenirii și detectării manipulării înregistrărilor cu tahograful, al legislației sociale cu privire la activitățile de transport rutier și al aparaturii de înregistrare în transportul rutier. + 
Articolul IVPrezenta ordonanță intră în vigoare în 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.Prezenta ordonanță transpune prevederile Directivei 2009/4/CE a Comisiei din 23 ianuarie 2009 privind contramăsuri de prevenire și detectare a manipulării înregistrărilor cu tahograful, de modificare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind condițiile minime pentru punerea în aplicare a Regulamentelor (CEE) nr. 3.820/85 și (CEE) nr. 3.821/85 ale Consiliului privind legislația socială referitoare la activitățile de transport rutier și de abrogare a Directivei 88/599/CEE a Consiliului, publicată în Jurnalul Oficial nr. L 21 din 24 ianuarie 2009, p. 39-40, și prevederile Directivei 2009/5/CE a Comisiei din 30 ianuarie 2009 de modificare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind condițiile minime pentru punerea în aplicare a Regulamentelor (CEE) nr. 3.820/85 și (CEE) nr. 3.821/85 ale Consiliului privind legislația socială referitoare la activitățile de transport rutier, publicată în Jurnalul Oficial nr. L 29 din 31 ianuarie 2009, p. 45-50.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor și infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Viceprim-ministru,
ministrul administrației și internelor,
Dan Nica
Ministrul muncii, familiei și protecției sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finanțelor publice,
Gheorghe Pogea
București, 29 august 2009.Nr. 21.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x