privind dezvoltarea şi modernizarea parcului de nave sub pavilion român destinate transportului public(actualizată până la data de 4 august 2004*)
–––––*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 326 din 29 august 1998. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 4 august 2004, cu modificările şi completările aduse de: ORDONANTA nr. 73 din 27 august 1999 abrogată de ORDONANTA nr. 7 din 19 iulie 2001, care e abrogată de LEGEA nr. 571 din 22 decembrie 2003; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 217 din 29 decembrie 1999; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 18 februarie 2000 respinsă de LEGEA nr. 294 din 5 iunie 2001; LEGEA nr. 189 din 17 aprilie 2001; ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 158 din 27 noiembrie 2001 abrogată de LEGEA nr. 571 din 22 decembrie 2003; LEGEA nr. 345 din 1 iunie 2002 abrogată de LEGEA nr. 571 din 22 decembrie 2003; LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004.În temeiul art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi al art. 1 pct. 12 lit. f) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,Guvernul României emite următoarea ordonanţa:––––-Titlul ordonanţei a fost modificat de pct. 1 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Capitolul 1Titlul abrogat.––––-Titlul cap. 1 a fost abrogat de pct. 2 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 1(1) Prezenta ordonanţă are drept scop acordarea unor facilităţi şi a unui sprijin financiar pentru modernizarea şi dezvoltarea parcului de nave sub pavilion român, pentru creşterea prestigiului pavilionului român pe piaţa internationala a transportului naval, atragerea de noi venituri la bugetul de stat şi asigurarea liberei circulatii a forţei de muncă angajate în transportul naval. … (2) În sensul prezentei ordonanţe, prin nava sub pavilion român se înţelege o nava destinată transportului public, care arboreaza pavilion român şi este operata de către o persoană juridică română, autorizata conform legii, denumita în continuare operator. … ––––-Art. 1 a fost modificat de pct. 3 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 2Abrogat.––––-Art. 2 a fost abrogat de pct. 4 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Capitolul 2Titlul abrogat.––––-Titlul cap. 2 a fost abrogat de pct. 5 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 3Abrogat.––––-Art. 3 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 4Abrogat.––––-Art. 4 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 5(1) Pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor art. 1, operatorii beneficiază de facilităţi fiscale, precum şi de sprijinul financiar al statului. … (2) În conformitate cu prevederile alin. (1), se pot acorda următoarele facilităţi: … a) scutirea de impozit pe profit pentru un număr limitat de ani, cu condiţia ca acest profit să fie reinvestit în achiziţia de nave noi sau în modernizarea celor existente; … b) aplicarea amortizarii accelerate la navele noi; … c) scutirea de la plata taxelor vamale pentru achiziţia de nave noi, precum şi pentru echipamente şi piese de schimb destinate repararii, modernizării şi construcţiei navelor; … d) acordarea regimului de mărfuri de export pentru livrările de combustibil, lubrifianţi şi alte materiale consumabile utilizate de nave în voiaje internaţionale. … (3) Facilităţile prevăzute la alin. (2) se acordă în conformitate cu legislaţia în vigoare. … (4) Sprijinul financiar din partea statului se poate acorda pentru modernizarea navelor şi pentru construcţii noi. … ––––-Art. 5 a fost modificat de pct. 7 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 6Abrogat.–––––Litera a) a art. 6 a fost abrogată de ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 217 din 29 decembrie 1999*) publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 650 din 30 decembrie 1999.*) ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 217 din 29 decembrie 1999 a fost modificată de ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 18 februarie 2000**) publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 74 din 21 februarie 2000.**) ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 6 din 18 februarie 2000 a fost respinsă de LEGEA nr. 294 din 5 iunie 2001 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 303 din 8 iunie 2001.*) ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 217 din 29 decembrie 1999 a fost aprobată de LEGEA nr. 189 din 17 aprilie 2001 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 196 din 19 aprilie 2001.Litera d) a art. 6 a fost abrogată de ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 158 din 27 noiembrie 2001***) publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 767 din 30 noiembrie 2001.***) ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 158 din 27 noiembrie 2001 a fost abrogată de LEGEA nr. 571 din 22 decembrie 2003 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 23 decembrie 2003.Art. 6 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 7Abrogat.–––––Art. 7 a fost abrogat de LEGEA nr. 345 din 1 iunie 2002*) publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 371 din 1 iunie 2002.*) LEGEA nr. 345 din 1 iunie 2002 a fost abrogată de LEGEA nr. 571 din 22 decembrie 2003 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 23 decembrie 2003. +
Articolul 8Abrogat.–––––Art. 8 a fost abrogat de ORDONANTA nr. 73 din 27 august 1999*) publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 419 din 31 august 1999.*) ORDONANTA nr. 73 din 27 august 1999 a fost abrogată de ORDONANTA nr. 7 din 19 iulie 2001**) publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 435 din 3 august 2001.**) ORDONANTA nr. 7 din 19 iulie 2001 a fost abrogată de LEGEA nr. 571 din 22 decembrie 2003 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 927 din 23 decembrie 2003.Art. 8 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 9Abrogat.–––––Art. 9 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 10Abrogat.–––––Art. 10 a fost abrogat de pct. 8 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Capitolul 3Abrogat.–––––Cap. 3 a fost abrogat de pct. 9 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 11Abrogat.–––––Art. 11 a fost abrogat de pct. 9 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 12Abrogat.–––––Art. 12 a fost abrogat de pct. 9 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Capitolul 4Titlul abrogat.–––––Titlul cap. 4 a fost abrogat de pct. 10 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 13Abrogat.–––––Art. 13 a fost abrogat de pct. 11 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 14(1) Pentru ca un operator să poată beneficia de facilităţile prevăzute la art. 5 alin. (2), trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii: … a) să aibă navele în proprietate sau închiriate în bareboat pe o perioadă de cel puţin un an sau în contract de leasing cu clauza de cumpărare; … b) navele prevăzute la lit. a) sa arboreze pavilionul român; … c) navele să deţină certificat de conformitate cu normele tehnice de construcţie obligatorii eliberat de Autoritatea Navala Română sau certificatul de clasa eliberat de o societate de clasificare agreată de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului; … d) să deţină certificatele emise de Autoritatea Navala Română sau de către o organizaţie cu care Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului a încheiat convenţii de lucru în acest sens, care atesta conformitatea cu prevederile acordurilor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte. … (2) Facilităţile prevăzute la art. 5 alin. (2) se acordă numai pentru următoarele categorii de nave: … a) nave maritime cu un tonaj brut mai mare de 500 tone, calculat conform Convenţiei internaţionale din 1969 asupra masurarii tonajului navelor; … b) nave de navigaţie interioară cu o capacitate de încărcare pentru transport marfa de minimum 900 tone; … c) remorchere şi impingatoare de navigaţie interioară cu o putere a motoarelor de propulsie de minimum 368 kW; … d) nave de pasageri de navigaţie interioară cu o capacitate de transport de cel puţin 20 de persoane; … e) nave de navigaţie interioară autopropulsate cu o capacitate de încărcare de minimum 900 tone şi puterea motoarelor de propulsie de cel puţin 368 kW. … –––––Art. 14 a fost modificat de pct. 12 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 15Abrogat.–––––Art. 15 a fost abrogat de pct. 13 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 16Abrogat.–––––Art. 16 a fost abrogat de pct. 13 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 17Abrogat.–––––Art. 17 a fost abrogat de pct. 13 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 18Abrogat.–––––Art. 18 a fost abrogat de pct. 13 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Capitolul 5Abrogat.–––––Cap. 5 a fost abrogat de pct. 14 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 19Abrogat.–––––Art. 19 a fost abrogat de pct. 14 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 20Abrogat.–––––Art. 20 a fost abrogat de pct. 14 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 21Abrogat.–––––Art. 21 a fost abrogat de pct. 14 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 22Abrogat.–––––Art. 22 a fost abrogat de pct. 14 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 23Abrogat.–––––Art. 23 a fost abrogat de pct. 14 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Capitolul 6Titlul abrogat.–––––Titlul cap. 6 a fost abrogat de pct. 15 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 24Statul acorda sprijin financiar pentru modernizarea şi dezvoltarea parcului de nave care arboreaza pavilion român, pe baza unor programe de modernizare şi dezvoltare elaborate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi aprobate de Guvern.–––––Art. 24 a fost modificat de pct. 16 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 25(1) Sprijinul financiar al statului pentru modernizarea şi dezvoltarea parcului de nave sub pavilion român se acordă în limita a 25% din preţul de achiziţie a navelor noi, respectiv din valoarea lucrărilor de modernizare, în următoarele cazuri: … a) construcţii de nave noi în santierele navale româneşti; … b) modernizarea navelor existente, pentru aducerea acestora la standardele tehnice ale Uniunii Europene privind siguranţa navigaţiei şi prevenirea poluarii. … (2) Aceasta finanţare se asigura în completarea surselor constituite de către compania de navigaţie şi este nerambursabilă, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 34. … –––––Alin. (1) al art. 25 a fost modificat de pct. 17 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 26Abrogat.–––––Art. 26 a fost abrogat de pct. 18 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 27(1) Programele de modernizare şi dezvoltare a parcului de nave sub pavilion român, denumite în continuare programe, vor fi elaborate de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi vor fi aprobate de Guvern până la data de 1 august a fiecărui an, pentru finanţare în anul următor, în funcţie de resursele financiare. … (2) Resursele pentru acordarea sprijinului financiar se asigura din: … a) fonduri bugetare; … b) fonduri atrase; … c) credite; … d) programe de finanţare externa. … –––––Art. 27 a fost modificat de pct. 19 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 28Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va cuprinde în proiectele programelor de modernizare şi dezvoltare solicitarile operatorilor pentru acele nave pentru care a fost dovedită, printr-un studiu de fezabilitate, eficienta economică în exploatare pe o relaţie de transport intern sau internaţional de interes pentru România sau care valorifica potenţialul porturilor româneşti.–––––Art. 28 a fost modificat de pct. 20 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 29Operatorii care solicită includerea în programele de modernizare şi dezvoltare vor depune la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului o cerere însoţită de studiul de fezabilitate al navei, documentaţia tehnica avizată de Autoritatea Navala Română, precum şi dovada constituirii resurselor financiare proprii în cuantum de minimum 75%.–––––Art. 29 a fost modificat de pct. 21 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 30Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului are obligaţia ca în termen de 60 de zile de la data depunerii cererii sa răspundă operatorilor în legătură cu acceptarea includerii în programe sau, după caz, refuzul motivat.–––––Art. 30 a fost modificat de pct. 22 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 31După aprobarea de către Guvern a programului de modernizare şi dezvoltare şi aprobarea finanţării acestuia prin legea anuală a bugetului de stat, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va comunică operatorilor, în termen de 10 zile, un document în care se menţionează cuantumul sprijinului financiar şi condiţiile de acordare a acestuia. Pentru alocaţia stabilită, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va încheia un contract de finanţare cu operatorul beneficiar.–––––Art. 31 a fost modificat de pct. 23 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 32(1) Suma alocata pentru fiecare nava prin programul anual de modernizare şi dezvoltare se considera ca plata datorată de către operator şantierului naval constructor sau furnizorului de echipamente şi piese de schimb pentru modernizare şi se va elibera de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului o dată cu înmatricularea navei în registrul matricol al navelor şi emiterea certificatului de naţionalitate, în cazul navelor noi, sau cu semnarea procesului-verbal de terminare a lucrărilor de modernizare, în cazul navelor deja înmatriculate. … (2) Aceasta suma se va menţiona în registrul matricol în care este înmatriculată nava şi în certificatul de naţionalitate al navei sub forma de gaj/ipoteca a statului exigibilă numai în interiorul unei perioade de 8 ani de la data înscrierii. … (3) La încheierea termenului de 8 ani, dacă nu a intervenit nici una dintre situaţiile prevăzute la art. 34, gajul/ipoteca aferentă sprijinului financiar acordat se considera stinsă şi se radiază. … –––––Art. 32 a fost modificat de pct. 24 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 33Abrogat.–––––Art. 33 a fost abrogat de pct. 25 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 34(1) Operatorul care a beneficiat de sprijinul statului prin programele de modernizare şi dezvoltare are obligaţia sa păstreze sub pavilion român, cel puţin 8 ani, navele pentru care a beneficiat de facilităţile prevăzute în prezenta ordonanţă şi să le asigure corespunzător valorii pentru corp şi maşini pentru toată această perioadă. … (2) Scoaterea de sub pavilionul român înainte de termenul de 8 ani a navelor prevăzute la alin. (1) se va putea efectua numai după rambursarea de către operator la bugetul de stat a sumei primite. … (3) În cazul în care operatorul care a beneficiat de sprijinul statului se desfiinţează prin procedura falimentului, înainte de 8 ani de la înscrierea în registrul matricol şi în certificatul de naţionalitate a sumei alocate, statul este îndreptăţit sa recupereze sumele alocate întocmai ca o banca finanţatoare, sumele respective fiind considerate obligaţii ale operatorilor faţă de bugetul de stat. … (4) În situaţia pierderii totale a navei în caz de forta majoră, înainte de termenul de 8 ani, operatorul va vărsa la bugetul de stat cota-parte din valoarea recuperată de la asigurator, corespunzătoare părţii din preţul navei acoperite de alocaţia primită prin programul de modernizare şi dezvoltare. … (5) Operatorul poate gaja/ipoteca, în interiorul perioadei de 8 ani, navele pentru care a beneficiat de sprijinul financiar al statului, numai cu acordul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. … –––––Art. 34 a fost modificat de pct. 26 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Capitolul 7Titlul abrogat.–––––Titlul cap. 7 a fost abrogat de pct. 27 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 35(1) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va asigura punerea în aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe. … (2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Ministerul Finanţelor Publice exercita controlul asupra modului în care se aplică prevederile prezentei ordonanţe. … –––––Art. 35 a fost modificat de pct. 28 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 36Abrogat.–––––Art. 36 a fost abrogat de pct. 29 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004. +
Articolul 37Până la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Finanţelor, va elabora şi va supune spre aprobare Guvernului regulamentul de aplicare a acesteia. +
Articolul 38Prezenta ordonanţă intră în vigoare la 60 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României. +
Articolul 39În termen de 45 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a legii de aprobare a prezentei ordonanţe, la propunerea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, Guvernul va emite hotărârea de modificare şi completare a Hotărârii Guvernului nr. 302/1999 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim internaţional, care se va publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.–––––Art. 39 a fost introdus de pct. 30 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004.–––––NOTĂ:Art. II din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004 prevede:"Prezenta lege intră în vigoare la 60 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I."PRIM-MINISTRURADU VASILEContrasemnează:–––––Ministrul transporturilor,Traian BasescuMinistrul finanţelor,Daniel Daianup. Ministrul afacerilorexterne,Mihai Ungureanu,secretar de stat +
Anexa 1Abrogată.––––-Anexa 1 a fost abrogată de pct. 31 al art. I din LEGEA nr. 231 din 1 iunie 2004 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 5 iunie 2004.––