ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 87 din 17 decembrie 2014

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 924 din 18 decembrie 2014
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 2COMPLETEAZA PEOUG 101 25/11/2011 ART. 14
ART. 3COMPLETEAZA PEOUG 24 10/04/2013 ART. 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAHOTARARE 44 15/12/2014
ActulREFERIRE LAOUG 1 29/01/2014
ActulREFERIRE LALEGE 382 24/12/2013
ActulREFERIRE LAOUG 101 25/11/2011
ActulREFERIRE LAOUG 21 15/04/2004
ActulREFERIRE LALEGE 640 07/12/2002
ActulREFERIRE LAOG 19 24/01/2002 ART. 2
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ART. 1REFERIRE LALEGE 231 15/07/2013
ART. 1REFERIRE LAOUG 24 10/04/2013 ART. 2
ART. 1REFERIRE LALEGE 640 07/12/2002
ART. 1REFERIRE LAOG 19 24/01/2002 ART. 2
ART. 1REFERIRE LAOG 19 24/01/2002 ART. 9
ART. 2REFERIRE LALEGE 382 24/12/2013
ART. 2COMPLETEAZA PEOUG 101 25/11/2011 ART. 14
ART. 3REFERIRE LALEGE 231 15/07/2013
ART. 3COMPLETEAZA PEOUG 24 10/04/2013 ART. 2
ART. 4REFERIRE LALEGE 104 08/07/2014
ART. 4REFERIRE LAOUG 1 29/01/2014 ART. 3
ART. 4REFERIRE LAOUG 21 15/04/2004
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DELEGE 144 12/06/2015
ActulREFERIT DEDECRET 528 12/06/2015
ActulREFERIT DEHG 491 01/07/2015
ART. 1REFERIT DEHOTARARE 23 11/01/2024
ART. 1REFERIT DEHOTARARE 717 30/06/2021
ART. 1REFERIT DEHOTARARE 14 17/01/2019
ART. 1REFERIT DEHOTARARE 708 05/09/2018
ART. 1REFERIT DEHOTARARE 260 27/04/2017
ART. 1REFERIT DEHOTARARE 801 08/11/2017
ART. 1REFERIT DEHG 60 04/02/2015
ART. 1REFERIT DEHG 353 20/05/2015
ART. 1REFERIT DEHG 1124 17/12/2014
ART. 3REFERIT DEHG 353 20/05/2015

pentru stabilirea unor măsuri privind situaţia juridică a unor bunuri din domeniul public şi privat al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", a unor măsuri privind managementul situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative



Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" este persoană juridică şi funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară sub autoritatea Secretariatului General al Guvernului, care îndeplineşte faţă de aceasta atribuţiile legale prevăzute pentru ministerul de resort.Patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" este constituit din bunuri mobile şi imobile, proprietate publică sau privată a statului, precum şi din bunuri proprietatea regiei, utilizate conform obiectului de activitate al acesteia.Se impune luarea în considerare a imperativului desfăşurării unei activităţi economico-financiare eficiente de către Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", ceea ce impune eliminarea acelor cheltuieli pentru activităţi şi destinaţii care nu contribuie la formarea profitului regiei.Cadrul legal în materie prevede faptul că fondul locativ de protocol şi bunuri mobile se constituie din bunuri imobile şi mobile aflate în domeniul public al statului, având stabilită destinaţia pentru diferite categorii de beneficiari, sens în care, în practică, s-a constatat necesitatea schimbării categoriilor de imobile potrivit destinaţiei stabilite la art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, aprobată cu modificări prin Legea nr. 640/2002, cu modificările şi completările ulterioare.Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 101/2011 privind reglementarea condiţiilor pentru vânzarea unor imobile, proprietate privată a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, a imobilelor proprietatea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile, pentru reglementarea cheltuielilor de cazare în unele situaţii speciale, precum şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu completări prin Legea nr. 382/2013, cu modificările şi completările ulterioare, a creat cadrul legal pentru vânzarea imobilelor proprietate privată a statului şi a stabilit lista imobilelor propuse în vederea vânzării, multe dintre acestea nefiind solicitate spre a fi cumpărate.În aceste condiţii, regia administrează un fond locativ care generează cheltuieli semnificative.În acest sens, pentru imobilele care nu au fost solicitate la vânzare trebuie creat cadrul legal pentru schimbarea destinaţiei acestora, inclusiv prin luarea în considerare a schimbării regimului juridic, menit să asigure o exploatare eficientă a acestora.În vederea reducerii numărului de ordonanţe de urgenţă adoptate de Guvern, pentru schimbarea destinaţiei unor imobile, care sunt prevăzute în cuprinsul unor acte normative la nivel de lege, ţinând cont de exigenţele legale în materia adoptării ordonanţelor de urgenţă, se propune ca schimbarea destinaţiei acestor imobile să se facă prin hotărâre a Guvernului, promovată în condiţiile legii.Prin Hotărârea Parlamentului nr. 44/2014 privind modificarea structurii şi compoziţiei politice a Guvernului României a fost desfiinţată funcţia de viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, şi a fost înfiinţată funcţia de ministru al dezvoltării regionale şi administraţiei publice.Prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată prin Legea nr. 104/2014, a fost înfiinţat Comitetul Naţional pentru Intemperii şi Calamităţi, condus de viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice.Întrucât funcţia de viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, a fost desfiinţată, se impune stabilirea unor măsuri pentru exercitarea atribuţiilor acestui comitet naţional, sens în care se propune preluarea coordonării şi atribuţiilor Comitetului naţional pentru intemperii şi calamităţi, care se desfiinţează, de către Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, condus de viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, comitet înfiinţat, de asemenea, prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014.Având în vedere faptul că neadoptarea măsurilor propuse prin prezenta ordonanţă de urgenţă va genera efecte negative, concretizate în imposibilitatea administrării imobilelor de către Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat", respectiv în neîndeplinirea prevederilor legale referitoare la managementul situaţiilor de urgenţă,în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă. + 
Articolul 1Destinaţia bunurilor imobile prevăzute la art. 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, aprobată cu modificări prin Legea nr. 640/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a bunurilor mobile şi imobile prevăzute la art. II alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2013 pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol, proprietate publică a statului, şi pentru vânzarea unor imobile, proprietate privată a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, aprobată cu completări prin Legea nr. 231/2013, cu modificările ulterioare, aparţinând domeniului public al statului şi care constituie fondul locativ de protocol şi bunuri mobile, se stabileşte prin hotărâre a Guvernului, cu respectarea categoriilor de beneficiari prevăzute de art. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002, aprobată cu completări prin Legea nr. 640/2002, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 2La articolul 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 101/2011 privind reglementarea condiţiilor pentru vânzarea unor imobile, proprietate privată a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, a imobilelor proprietatea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile, pentru reglementarea cheltuielilor de cazare în unele situaţii speciale, precum şi pentru modificarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 851 din 30 noiembrie 2011, aprobată cu completări prin Legea nr. 382/2013, cu modificările şi completările ulterioare, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:"(3) Modificarea sau completarea anexei nr. 3 se face prin hotărâre a Guvernului, cu excepţia imobilelor pentru care s-a demarat procedura de vânzare prin licitaţie publică, în condiţiile art. 7 din prezenta ordonanţă de urgenţă."
 + 
Articolul 3La articolul II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 24/2013 pentru modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol, proprietate publică a statului, şi pentru vânzarea unor imobile, proprietate privată a statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 208 din 12 aprilie 2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 231/2013, cu modificările şi completările ulterioare, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:"(4) Modificarea sau completarea anexei nr. 2 se face prin hotărâre a Guvernului."
 + 
Articolul 4(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Comitetul Naţional pentru Intemperii şi Calamităţi înfiinţat prin art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 4 februarie 2014, aprobată prin Legea nr. 104/2014, se desfiinţează. Coordonarea şi atribuţiile Comitetului Naţional pentru Intemperii şi Calamităţi se preiau de către Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, înfiinţat în baza aceluiaşi act normativ.(2) În vederea exercitării atribuţiilor preluate potrivit alin. (1) se utilizează mecanismele operaţionale şi suportul logistic ale Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă.
PRIM-MINISTRUVICTOR-VIOREL PONTAContrasemnează:–––––Viceprim-ministru,ministrul afacerilor interne,Gabriel Opreap. Ministrul dezvoltării regionaleşi administraţiei publice,Shhaideh Sevil,secretar de statSecretarul general al Guvernului,Ion MoraruMinistrul finanţelor publice,Darius-Bogdan VâlcovBucureşti, 17 decembrie 2014.Nr. 87.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x