ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 73 din 21 iunie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 25 iunie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICA PENORMA 21/12/2023
ART. 1MODIFICA PENORMA 28/12/2022
ART. 1MODIFICA PENORMA 28/12/2022
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ANEXA 51
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 03/07/2019
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 03/07/2019
ART. 2COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 212 28/12/2020 ART. 2
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 296 26/10/2023
ActulREFERIRE LALEGE 296 26/10/2023 ART. 18
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 115 14/12/2023 ART. 69
ActulREFERIRE LALEGE 109 28/04/2021
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 212 28/12/2020
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 212 28/12/2020 ART. 2
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019
ActulREFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ANEXA 51
ActulREFERIRE LAHG 525 24/07/2013
ActulREFERIRE LALEGE 707 03/12/2001
ActulREFERIRE LAOG 63 30/08/2001
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ART. 1MODIFICA PENORMA 21/12/2023
ART. 1MODIFICA PENORMA 28/12/2022
ART. 1MODIFICA PENORMA 28/12/2022
ART. 1MODIFICA PEORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ANEXA 51
ART. 1REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019
ART. 1MODIFICA PEPROCEDURA 03/07/2019
ART. 1MODIFICA PEMETODOLOGIE 03/07/2019
ART. 2COMPLETEAZA PEORD DE URGENTA 212 28/12/2020 ART. 2
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 212 28/12/2020
ART. 2REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 362
ART. 2REFERIRE LALEGE 44 20/02/1998
ART. 2REFERIRE LAOUG 88 23/12/1997 ART. 5
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Având în vedere prevederile art. XVIII alin. (6) din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare, conform cărora măsurile privind reorganizarea structurilor funcționale ca urmare a aplicării prevederilor art. XVIII din același act normativ, inclusiv organigramele, statele de funcții, regulamentele de organizare și funcționare trebuie aprobate, în condițiile legii,luând în considerare dispozițiile art. XVIII alin. (6) din Legea nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare, respectiv desființarea funcției de șef birou, și ținând seama de faptul că neadoptarea unei măsuri imediate și urgente de reorganizare ar conduce la imposibilitatea organizării corespunzătoare a activităților specifice, în concordanță cu dispozițiile legii, afectând eficientizarea activității structurilor din cadrul Inspectoratului de Stat în Construcții – I.S.C.,potrivit prevederilor art. LXIX din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare, care prevăd că măsurile privind reorganizarea structurilor funcționale ca urmare a aplicării prevederilor art. XVIII alin. (1)-(3), inclusiv organigramele, statele de funcții, regulamentele de organizare și funcționare, trebuie înaintate spre aprobare și efectiv aprobate, în condițiile legii, până la data de 30 iunie 2024,pe cale de consecință, se impune modificarea dispozițiilor nr. crt. 6 din anexa nr. 5^1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la echivalarea funcțiilor publice specifice cu funcțiile publice generale, fiind contrare noii reglementări de nivel superior, respectiv Legea nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare, în virtutea căreia se desființează funcția de șef birou, rezultând astfel caracterul urgent al promovării prezentului proiect ținând cont de termenul-limită, 30 iunie 2024, instituit de legiuitor.Având în vedere că, în contextul reglementărilor actuale privind managementul participațiilor deținute de statul român, este imperativ necesară clarificarea modalităților de exercitare a dreptului de proprietate privată a statului asupra acțiunilor,ținând cont de necesitatea de aliniere a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 109/2021, la reglementările relevante în domeniu, garantând astfel coerența și legalitatea în gestionarea participațiilor statului, în conformitate cu standardele internaționale și cu legislația națională în vigoare, dat fiind că prin aceste măsuri se contribuie la clarificarea responsabilităților și procedurilor în administrarea participațiilor statului, promovând transparența și eficiența în utilizarea resurselor publice,în considerarea faptului că propunerile formulate creează cadrul necesar pentru realizarea unor transferuri de acțiuni într-un mod organizat și eficient, permițând astfel adaptarea rapidă la schimbările necesare în administrarea participațiilor statului, în funcție de contextul economic și strategic al momentului, situația extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată rezultă din faptul că prezenta ordonanță de urgență a Guvernului trebuie să se integreze organic în sistemul legislației, fiind necesară corelarea cu prevederile actului normativ de nivel superior cu care se află în conexiune.De asemenea, promovarea prezentului act normativ înlesnește adoptarea actelor normative subsecvente, fiind absolut necesare reorganizării Inspectoratului de Stat în Construcții – I.S.C.Având în vedere prevederile Ordonanței Guvernului nr. 63/2001 privind înființarea Inspectoratului de Stat în Construcții – I.S.C., aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu modificările și completările ulterioare, ținând seama de dispozițiile Hotărârii Guvernului nr. 525/2013 pentru aprobarea atribuțiilor generale și specifice, a structurii organizatorice și a numărului maxim de posturi, precum și a normării parcului auto și a consumului de carburanți ale Inspectoratului de Stat în Construcții – I.S.C., cu modificările și completările ulterioare,totodată, elementele care vizează interesul general public și constituie o situație extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, și din aceste motive:– evitarea apariției unor blocaje în activitatea unor operatori economici, cu impact asupra desfășurării în bune condiții a activității operaționale a acestora și implicit asupra rezultatelor financiare;– neadoptarea de urgență a măsurii privind transferul acțiunilor va întârzia procesul de restructurare și atragere de investiții la unii operatori economici, cu riscul major al deteriorării situației economico-financiare, al pierderii credibilității acestora cu privire la capacitatea de a-și îndeplini obiectul principal de activitate, consecința negativă a neadoptării prezentei ordonanțe de urgență este dată de riscul ca structurile teritoriale să rămână fără un funcționar public de conducere care să coordoneze și să organizeze activitatea de control și să verifice modul de îndeplinire a atribuțiilor și obiectivelor individuale pentru personalul din subordine, respectiv inspectorii în construcții, și să își asume responsabilitatea pentru activitatea curentă a fiecărui inspectorat județean în construcții.Luând în considerare faptul că, la nivelul fiecărui inspectorat județean în construcții, lipsa unui funcționar public de conducere care să coordoneze și să organizeze activitatea de control desfășurată la nivelul acestei structuri, în vederea asigurării desfășurării unei activități eficiente și optime, la obiectivele de investiții aflate în derulare, ar putea conduce la dereglări în desfășurarea activității, mai ales având în vedere faptul că se află în derulare obiective de investiții majore derulate prin programe ale Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, cum ar fi: Programul Național de Dezvoltare Locală – P.N.D.L., etapa I și etapa a II-a, Programul Național de Investiții „Anghel Saligny“, Planul național de redresare și reziliență al României, aprobat de Consiliul UE, în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public și constituie o situație de urgență extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.  + 
Articolul ILa anexa nr. 5^1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 5 iulie 2019, cu modificările și completările ulterioare, numărul curent 6 se modifică după cum urmează:

Nr. crt. Denumirea autorității sau instituției publice Funcția publică generală cu care se echivalează funcția publică specifică Nivelul funcției publice Nivelul studiilor necesare Vechimea în specialitate necesară exercitării funcției publice Funcția publică specifică ce se echivalează
6. Inspectoratul de Stat în Construcții Cu funcțiile publice de execuție de clasa I, grad profesional debutant conform art. 392 alin. (1) din prezentul cod Execuție Clasa I, studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă Inspector în construcții, clasa I, grad profesional debutant
Cu funcțiile publice de execuție de clasa I, grad profesional asistent conform art. 392 alin. (1) din prezentul cod Conform prevederilor art. 468 alin. (1) lit. a) din prezentul cod Inspector în construcții, clasa I, grad profesional asistent
Cu funcțiile publice de execuție de clasa I, grad profesional principal conform art. 392 alin. (1) din prezentul cod Conform prevederilor art. 468 alin. (1) lit. b) din prezentul cod Inspector în construcții, clasa I, grad profesional principal
Cu funcțiile publice de execuție de clasa I, grad profesional superior conform art. 392 alin. (1) din prezentul cod Conform prevederilor art. 468 alin. (1) lit. c) din prezentul cod Inspector în construcții, clasa I, grad profesional superior
Director Conducere Clasa I, studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă și studii universitare de master absolvite cu diplomă în domeniul administrației publice, managementului sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu o diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învățământului superior nr. 199/2023, cu modificările și completările ulterioare Conform prevederilor art. 468 alin. (2) lit. b) din prezentul cod Inspector-șef al municipiului București
Șef serviciu Conducere Conform prevederilor art. 468 alin. (2) lit. a) din prezentul cod Inspector-șef județean

 + 
Articolul IILa articolul 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1307 din 29 decembrie 2020, aprobată cu modificări prin Legea nr. 109/2021, după alineatul (7) se introduc două noi alineate, alin. (7^1) și (7^2), cu următorul cuprins:(7^1)Exercitarea dreptului de proprietate privată a statului asupra acțiunilor societăților prevăzute la alin. (7) se supune dispozițiilor art. 362 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 5 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăților comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările și completările ulterioare.(7^2)În aplicarea prevederilor alin. (7^1), orice transfer de acțiuni deținute de statul român din administrarea Ministerului Energiei în administrarea unei instituții publice implicate se realizează numai la propunerea justificată a Ministerului Energiei și se aprobă de Guvern, prin hotărâre.

PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marian Neacșu
p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,
Marin Țole,
secretar de stat
p. Ministrul muncii și solidarității sociale,
Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
secretar de stat
p. Ministrul finanțelor,
Mihai Diaconu,
secretar de stat
Ministrul energiei,
Sebastian-Ioan Burduja
București, 21 iunie 2024.Nr. 73.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x