ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 71 din 28 iunie 2007(*actualizată*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 592 24/08/2016
ActulARE LEGATURA CUAMENDAMENT 4 03/05/2016
ActulARE LEGATURA CUHG 695 11/09/2013
ActulARE LEGATURA CUAMENDAMENT 3 25/03/2013
ActulARE LEGATURA CUHG 1284 15/12/2010
ActulARE LEGATURA CUAMENDAMENT 2 05/03/2010
ActulACTUALIZEAZA PEOUG 71 28/06/2007
ActulREFERIRE LAACORD 01/02/1993
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ART. 1ARE LEGATURA CUHG 695 11/09/2013
ART. 1ARE LEGATURA CUAMENDAMENT 3 25/03/2013
ART. 1ARE LEGATURA CUHG 1284 15/12/2010
ART. 1ARE LEGATURA CUAMENDAMENT 2 05/03/2010
ART. 1ARE LEGATURA CUOUG 157 12/11/2008
ART. 2ARE LEGATURA CUOUG 157 12/11/2008
ART. 2ARE LEGATURA CUOUG 157 12/11/2008 ART. 52
ART. 2REFERIRE LALEGE 109 09/05/2008
ART. 2REFERIRE LAOUG 64 27/06/2007 ART. 14
ART. 3ARE LEGATURA CUOUG 157 12/11/2008 ART. 52
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 695 11/09/2013
ART. 4ARE LEGATURA CUAMENDAMENT 3 25/03/2013
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 1284 15/12/2010
ART. 4ARE LEGATURA CUAMENDAMENT 2 05/03/2010
ART. 5ARE LEGATURA CUHG 695 11/09/2013
ART. 5ARE LEGATURA CUAMENDAMENT 3 25/03/2013
ART. 5ARE LEGATURA CULEGE 330 22/11/2007
ART. 6ARE LEGATURA CUOUG 157 12/11/2008
ANEXA 1ARE LEGATURA CUOUG 157 12/11/2008
ANEXA 2ARE LEGATURA CUOUG 157 12/11/2008
 Nu exista acte care fac referire la acest act

pentru aprobarea Contractului de finanţare dintre România, Banca Europeană de Investiţii şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A. pentru finanţarea Proiectului privind reabilitarea drumurilor, etapa a VI-a, semnat la Bucureşti la 22 decembrie 2006(actualizată până în data de 30 august 2016*)



–––-Proiectul de reabilitare a drumurilor, etapa a VI-a, finanţat din împrumutul dintre România, Banca Europeană de Investiţii şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A., reprezintă o prioritate întrucât contribuie la îndeplinirea cât mai rapidă a angajamentelor asumate de România cu privire la aducerea reţelei naţionale de drumuri la nivelul standardelor europene în domeniu.În vederea asigurării surselor pentru realizarea proiectului, se evidenţiază necesitatea aprobării în regim de urgenţă a contractului de finanţare, având în vedere următoarele:– imposibilitatea ratificării contractului de finanţare prin procedura parlamentară în aceasta sesiune, luând în considerare faptul că prezenta sesiune ordinară parlamentară a ambelor Camere expira în foarte scurt timp, ceea ce ar face ca finalizarea procesului legislativ să nu se poată realiza mai devreme de trimestrul IV al anului 2007, ceea ce ar însemna o întârziere de un an în implementarea proiectului, cu consecinţe grave asupra angajamentelor faţă de Banca Europeană de Investiţii;– prelungirea perioadei de implementare şi neutilizarea în acest an a resurselor bugetare alocate cu aceasta destinaţie în bugetul de stat pe anul 2007.În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,Guvernul României adopta prezenta ordonanţa de urgenţă. + 
Articolul 1Se aprobă Contractul de finanţare*) dintre România, reprezentată de Ministerul Economiei şi Finanţelor, Banca Europeană de Investiţii şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale – S.A., în valoare de 450 milioane euro, semnat la Bucureşti la 22 decembrie 2006, pentru finanţarea Proiectului privind reabilitarea drumurilor, etapa a VI-a, denumit în continuare Contractul.Notă

–––-

*) Contractul de finanţare se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 bis abonament, care se poate achiziţiona de la Centrul pentru relaţii cu publicul al Regiei Autonome "Monitorul Oficial", Bucureşti, sos. Panduri nr. 1.
 + 
Articolul 2(1) Aplicarea prevederilor Contractului va fi realizată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A., desemnată ca agenţie de implementare a proiectului.(2) Între Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de reprezentant al Împrumutatului, Ministerul Transporturilor, în calitate de minister coordonator al activităţii Agenţiei de implementare a proiectului şi ordonator principal de credite, precum şi Agenţia de implementare a proiectului, respectiv Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A., se va încheia un acord de împrumut subsidiar prin care se vor delega Agenţiei de implementare a proiectului întreaga autoritate şi responsabilitate în realizarea proiectului, efectuarea tragerilor şi utilizarea sumelor subîmprumutului.(3) Începând cu 1 ianuarie 2009, acordul de împrumut subsidiar prevăzut la alin. (2) se modifică sub formă de acord subsidiar şi cuprinde drepturile şi obligaţiile părţilor în aplicarea contractului de finanţare, conform prevederilor art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007privind datoria publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare.––––Alin. (3) al art. 2 a fost introdus de pct. 1 al art. 52 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 157 din 12 noiembrie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 28 noiembrie 2008.
 + 
Articolul 3Contribuţia României la realizarea investiţiilor finanţate prin împrumutul extern acordat de Banca Europeană de Investiţii, prevăzut la art. 1, inclusiv pentru plata taxelor şi impozitelor percepute pe teritoriul tarii, precum şi contravaloarea altor costuri locale, care nu se pot plăţi din împrumutul extern, se va asigura de la bugetul de stat, din sumele prevăzute anual, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
 + 
Articolul 3^1Începând cu 1 ianuarie 2009, cheltuielile aferente proiectului, reprezentând cheltuielile echivalente valorii sumelor rămase de utilizat şi de tras din împrumut şi a contribuţiei României la finanţarea proiectului, inclusiv taxele şi impozitele, precum şi oricare alte costuri locale aferente proiectului, vor fi cuprinse cumulat în bugetul Ministerului Transporturilor, în cadrul sumelor alocate anual cu această destinaţie de la bugetul de stat.––––Art. 3^1 a fost introdus de pct. 2 al art. 52 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 157 din 12 noiembrie 2008 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 28 noiembrie 2008.
 + 
Articolul 4Plata serviciului datoriei publice aferent împrumutului, respectiv rambursarea acestuia, achitarea dobânzilor, comisioanelor şi a altor costuri aferente împrumutului vor fi asigurate de la bugetul de stat, din sumele prevăzute anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor.
 + 
Articolul 5(1) Se autorizează Guvernul României ca, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, de comun acord cu Banca Europeană de Investiţii, să introducă, pe parcursul utilizării împrumutului, în raport cu condiţiile concrete de derulare a Contractului, amendamente la conţinutul acestuia, care nu sunt de natură să majoreze obligaţiile financiare ale României faţă de Banca Europeană de Investiţii sau să determine noi condiţionări economice faţă de cele convenite iniţial între părţi.––––Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de art. unic din LEGEA nr. 330 din 22 noiembrie 2007 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 810 din 28 noiembrie 2007.(2) Amendamentele la Contract convenite cu Banca Europeană de Investiţii, conform alin. (1), se vor aproba prin hotărâre a Guvernului.


PRIM-MINISTRU

CALIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

–––––

Ministrul economiei

şi finanţelor,

Varujan Vosganian

p. Ministrul transporturilor,

Septimiu Buzaşu,

secretar de stat

p. Ministrul afacerilor externe,

Mihai Gheorghiu,

secretar de stat
Bucureşti, 28 iunie 2007.Nr. 71. + 
Anexa CONTRACT 22/12/2006

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x