ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 67 din 21 iunie 2024

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 21 iunie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 24ABROGA PEHOTARARE 645 07/08/2020
ART. 24ABROGA PEOG 23 24/08/2016
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LALEGE 296 26/10/2023
ActulREFERIRE LACONSTITUTIE (R) 21/11/1991 ART. 115
ART. 3DEROGARE DE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 62
ART. 4REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019 ART. 61
ART. 21REFERIRE LAORD DE URGENTA 57 03/07/2019
ART. 24ABROGA PEHOTARARE 645 07/08/2020
ART. 24REFERIRE LALEGE 44 31/03/2017
ART. 24ABROGA PEOG 23 24/08/2016
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEREGULAMENT 27/09/2024
ART. 11REFERIT DEORDIN 3771 27/09/2024





Având în vedere rolul major pe care Institutul Național de Administrație (Institutul) îl are în implementarea măsurilor privind formarea profesională în administrația publică, măsuri care au fost prevăzute în documentele strategice asumate de către Guvernul României în cadrul condiționalității ex ante pentru domeniul administrație publică, sunt create premisele pentru stabilirea unor politici coerente, unitare și integrate în domeniul formării profesionale în administrația publică. Astfel, Institutul asigură corelarea eforturilor și activităților în domeniul formării resurselor umane în scopul asigurării unei formări de calitate, implicând instituții și autorități publice cu responsabilități în domeniu.Ținând cont de recomandările Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) privind adoptarea inovării în sectorul public și de demersurile guvernamentale, în acest sens, Institutul este membru al Comitetului interministerial responsabil cu asigurarea elaborării Strategiei naționale privind inovarea în sectorul public pentru perioada 2025-2029 și a planului de acțiune aferent, ca urmare a celor prevăzute în Planul național de redresare și reziliență, jalonul 405 – Operaționalizarea unei platforme IT pentru monitorizarea inovării în administrația publică, prevăzut la capitolul 14, aferent reformei 1 – Îmbunătățirea predictibilității și a eficienței proceselor decizionale prin întărirea capacității de coordonare a politicilor și analiză de impact la nivelul Guvernului și al ministerelor coordonatoare, precum și prin consolidarea instrumentelor în vederea creșterii calității consultărilor publice la toate palierele administrației.În considerarea faptului că se urmărește actualizarea cadrului instituțional care are drept scop eficientizarea activităților la care Institutul procedează pentru a asigura coerența procesului de formare a personalului din administrația publică, consolidarea competențelor instituției pentru a acoperi nevoia de formare, dar și formarea de calitate, precum și să contribuie la inovarea sectorului public, îmbunătățirea permițând instituției să atingă prompt obiectivele și recomandările Comisiei Europene pentru punerea în aplicare a principiilor privind garantarea dreptului cetățenilor la învățare continuă, precum și recomandările OECD, în sensul revizuirii rolului Institutului cu scopul de a consolida mandatul său de a sprijini analiza eficace a nevoilor de învățare și dezvoltarea unei culturi a învățării construite în jurul noului cadru de competențe,ținând cont de recomandările Comisiei Europene care solicită statelor membre să ia măsuri eficiente pentru punerea în aplicare a primului și a celui de-al patrulea principiu ale Pilonului european al drepturilor sociale, pentru a le garanta tuturor cetățenilor europeni învățarea pe tot parcursul vieții favorabilă incluziunii și de calitate ca drept, la locul de muncă și în afara acestuia, și pentru a sprijini punerea în aplicare a acestor principii printr-o finanțare publică durabilă, convenită cu partenerii sociali și cu societatea civilă, responsabilitatea socială trebuie să devină o realitate în domeniul perfecționării și recalificării cuprinzătoare și, în acest context, ideea unei garanții de competențe care să ofere dreptul de acces la formare de calitate și favorabilă incluziunii pentru toți.Ținând cont de prevederile Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora conducătorii instituțiilor publice centrale/locale/județene au obligația de a finaliza procesul de reorganizare a structurilor funcționale, inclusiv organigramele, statele de funcții, în condițiile legii, până la data de 30 iunie 2024,având în vedere că dificultățile întâmpinate în operaționalizarea procesului de reorganizare a Institutului generează întârzieri în implementarea prevederilor Legii nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare, cu impact asupra termenelor menționate și cu consecințe negative importante în îndeplinirea rolului Institutului de a organiza programe de formare specializată pentru personalul din administrația publică, precum și în desfășurarea tuturor activităților pe care acesta le realizează și pentru funcționarea corespunzătoare a Institutului,având în vedere faptul că neadoptarea prezentului act normativ va genera consecințe negative, atât în sensul blocării misiunii Institutului de a servi interesul public prin contribuirea la elaborarea, adoptarea și implementarea unor standarde și îndrumări de înaltă calitate în domeniul formării profesionale, contribuirea la dezvoltarea și modernizarea administrației publice, cât și în sensul nerespectării prevederilor Legii nr. 296/2023, cu modificările și completările ulterioare, care va conduce la afectarea drepturilor personalului Institutului,având în vedere faptul că elementele mai sus-menționate sunt o prioritate a Programului de guvernare și constituie o situație de urgență și extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanței de urgență.În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. + 
Articolul 1(1)Institutul Național de Administrație, denumit în continuare Institutul, se organizează ca instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, organ de specialitate al administrației publice centrale în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.(2)Institutul are sediul în municipiul București, Str. Occidentului nr. 14, sectorul 1.(3)Pentru desfășurarea corespunzătoare a activităților sale, Institutul poate utiliza și alte spații, potrivit prevederilor legale în vigoare.(4)Institutul poate închiria spații pentru necesități instituționale proprii, potrivit prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 2(1)Rolul Institutului este de a pune în aplicare direcțiile strategice ale Guvernului pentru întărirea capacității administrației publice prin asigurarea formării și perfecționării profesionale a personalului din administrația publică.(2)Institutul asigură asistență metodologică în vederea integrării și coordonării demersurilor comune de interes strategic pentru profesionalizarea și modernizarea administrației publice.(3)Institutul exercită atribuții în domeniile:a)formării și perfecționării profesionale a personalului din administrația publică;b)asigurării calității în domeniul formării personalului din administrația publică;c)cercetării și inovării în domeniul administrației publice;d)asigurării de asistență tehnică pentru susținerea dezvoltării administrației publice;e)diseminării informațiilor și a rezultatelor demersurilor de cercetare-inovare în relația administrație publică – cetățeni.
 + 
Articolul 3(1)Prin derogare de la prevederile art. 62 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, aspectele specifice organizării și funcționării Institutului sunt stabilite prin prezenta ordonanță de urgență.(2)Conducerea Institutului este asigurată de un președinte, cu rang de secretar de stat, care este ajutat de un vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat.(3)Președintele și vicepreședintele sunt numiți și eliberați din funcție prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, potrivit prevederilor legale în vigoare.(4)Institutul are un secretar general, înalt funcționar public, numit potrivit prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 4(1)Președintele Institutului conduce aparatul propriu al Institutului, numește și eliberează din funcție personalul acestuia, potrivit prevederilor legale în vigoare.(2)În exercitarea atribuțiilor sale, președintele Institutului emite ordine și instrucțiuni cu caracter normativ sau individual.(3)Președintele reprezintă Institutul în raporturile cu ministerele, cu celelalte autorități ale administrației publice centrale, cu autoritățile administrației publice locale, cu alte autorități și instituții publice centrale și locale, cu persoane juridice și fizice române sau străine, precum și în justiție.(4)Președintele Institutului este ordonator terțiar de credite.(5)Vicepreședintele îndeplinește atribuțiile stabilite sau, după caz, delegate de președinte prin ordin, potrivit prevederilor legale în vigoare.(6)Secretarul general îndeplinește atribuțiile prevăzute la art. 61 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare. Secretarul general îndeplinește și alte atribuții stabilite prin regulamentul de organizare și funcționare sau, după caz, încredințate prin ordin al președintelui Institutului, potrivit prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 5(1)Personalul Institutului este format din demnitari, funcționari publici și personal contractual.(2)Numărul maxim de posturi din aparatul propriu al Institutului este de 91, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor acestora.(3)Structura organizatorică a Institutului este prevăzută în anexa nr. 1.(4)În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al președintelui Institutului, având în vedere nevoile instituționale și structura de personal, se pot înființa, după caz, servicii și alte compartimente funcționale decât cele prevăzute în anexa nr. 1, potrivit prevederilor legale în vigoare, cu avizul prealabil al ordonatorului principal de credite.(5)Statul de funcții se aprobă, potrivit prevederilor legale în vigoare, prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, la propunerea președintelui Institutului.(6)Salarizarea personalului Institutului se face potrivit legislației în vigoare aplicabile personalului plătit din fonduri publice.(7)Atribuțiile compartimentelor funcționale se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare, care se aprobă prin ordin al președintelui Institutului.(8)Atribuțiile și responsabilitățile personalului se stabilesc prin fișa postului, în baza regulamentului de organizare și funcționare a Institutului.
 + 
Articolul 6În organizarea și derularea programelor de formare profesională Institutul utilizează personal specializat, după cum urmează:a)funcționari publici și personal contractual cu experiență în administrația publică, certificați potrivit prevederilor legale în vigoare;b)personal didactic din învățământul superior;c)formatori de competențe profesionale, certificați potrivit prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 7(1)Pe lângă Institut funcționează un Consiliu de coordonare format din:a)un reprezentant desemnat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației;b)un reprezentant desemnat de Secretariatul General al Guvernului;c)un reprezentant desemnat de Camera Deputaților și un reprezentant desemnat de Senat;d)un reprezentant desemnat de Administrația Prezidențială;e)președintele Institutului Național de Administrație;f)câte un reprezentant al fiecărei structuri asociative a autorităților administrației publice locale, respectiv un reprezentant al Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România, un reprezentant al Asociației Municipiilor din România, un reprezentant al Asociației Orașelor din România și un reprezentant al Asociației Comunelor din România;g)un reprezentant al mediului academic desemnat de Consiliul Național al Rectorilor;h)un reprezentant al organizațiilor neguvernamentale/ sindicatelor reprezentative pentru administrația publică.(2)Desemnarea membrilor Consiliului de coordonare și a supleanților acestora se va face în baza unor criterii aprobate prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației. Membrii desemnați potrivit prevederilor alin. (1) lit. c), d), f), g) și h) sunt persoane cu experiență în formarea profesională sau în managementul funcției publice. Membrii desemnați potrivit prevederilor alin. (1) lit. g) și h) nu sunt funcționari publici, înalți funcționari publici și nu ocupă funcții de demnitate publică.(3)Instituțiile și organizațiile prevăzute la alin. (1) desemnează câte un membru titular și un membru supleant în Consiliul de coordonare.(4)Consiliul de coordonare, organ consultativ, fără personalitate juridică, se constituie prin decizie a primministrului, pentru un mandat de 5 ani.(5)Membrii consiliului nu pot face parte din secretariatul acestuia.(6)Prin excepție, Consiliul de coordonare se poate constitui prin decizie a prim-ministrului și în limita a cel puțin două treimi din numărul membrilor titulari, respectiv supleanți, desemnați de către instituțiile și organizațiile prevăzute la alin. (1), care va funcționa pe o perioadă limitată, până la completarea numărului membrilor titulari, respectiv supleanți.(7)Prin decizia prim-ministrului este numit președintele Consiliului de coordonare din rândul membrilor desemnați potrivit prevederilor alin. (1), precum și vicepreședintele acestuia.(8)Membrii Consiliului de coordonare primesc, potrivit prevederilor legale în vigoare, o indemnizație de ședință reprezentând 10% din indemnizația președintelui Institutului.
 + 
Articolul 8(1)Consiliul de coordonare adoptă hotărâri cu votul majorității membrilor prezenți. În caz de egalitate de voturi, votul președintelui consiliului este hotărâtor.(2)Consiliul de coordonare îndeplinește următoarele atribuții:a)avizează anual grilele de programe de formare profesională organizate de Institut și tematica specifică a acestora;b)avizează regulamentele de organizare și desfășurare a programelor de formare specializată derulate de Institut;c)avizează standardele de calitate pentru programele de formare profesională pe care le organizează Institutul, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;d)avizează propunerile de standarde ocupaționale elaborate de Institut;e)elaborează proiectul de regulament de organizare și funcționare a Consiliului de coordonare, care este înaintat spre aprobare ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației;f)avizează proiectul de buget al Institutului, precum și execuția bugetară a acestuia;g)avizează propunerile președintelui Institutului privind tarifele de participare la programele de formare profesională organizate de Institut, în condițiile legii, anterior înaintării lor spre aprobare prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației;h)avizează acordurile de colaborare, de parteneriat sau asociere încheiate de Institut.(3)Modul de organizare și funcționare a Consiliului de coordonare se stabilește prin regulamentul de organizare și funcționare al acestuia, aprobat prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației.(4)Secretariatul Consiliului de coordonare este asigurat de Institut.
 + 
Articolul 9(1)Bugetul Institutului se aprobă de către ordonatorul principal de credite.(2)În scopul realizării rolului și atribuțiilor ce îi revin, Institutul poate iniția, finanța și/sau gestiona/implementa programe și proiecte de interes național, regional sau local în domeniul său de activitate, potrivit prevederilor legale în vigoare.(3)Finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Institutului se asigură din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației.(4)Veniturile proprii ale Institutului se constituie din:a)tarife de participare la programe de formare;b)prestări de servicii în domeniile de activitate;c)fonduri externe nerambursabile;d)publicații, chirii, studii, proiecte;e)sponsorizări;f)donații ale unor persoane fizice și juridice din țară și din străinătate;g)alte surse. + 
Articolul 10(1)Institutul organizează următoarele forme de pregătire, cu durata stabilită în condițiile legii, astfel:a)programe de formare specializată și perfecționare profesională în administrația publică centrală și locală pentru funcționarii publici, personalul contractual și personalul care își desfășoară activitatea în baza unor contracte de management;b)programe de formare specializată și perfecționare profesională în administrația publică pentru managerii publici, aleșii locali, persoane alese sau numite în funcții de demnitate publică sau asimilate acestora, precum și pentru alte categorii de persoane, potrivit prevederilor legale în vigoare;c)programe de formare și perfecționare profesională pentru alte categorii de personal din administrația publică, potrivit prevederilor legale în vigoare;d)programe de formare și perfecționare profesională pentru alte categorii de persoane interesate.(2)Institutul organizează seminare și conferințe pe teme de interes major pentru administrația publică centrală și locală, ca forme de pregătire a personalului din administrația publică, precum și alte categorii de formare, potrivit prevederilor legale în vigoare.(3)Programele de formare prevăzute la alin. (1) pot fi organizate:a)în cadru organizat, care să asigure întâlnirea nemijlocită, în spații special amenajate, pe întreaga durată a programului de formare profesională, a participanților cu formatorii;b)la distanță, prin utilizarea unor resurse electronice, informatice și de comunicații specifice, prin activități de autoînvățare și autoevaluare;c)în format mixt, modalitate care presupune atât întâlnirea nemijlocită, în spații special amenajate, a participanților cu formatorii, cât și mijloace de pregătire specifice formării la distanță.
 + 
Articolul 11(1)În domeniul formării și perfecționării profesionale în administrația publică, pentru îndeplinirea atribuțiilor principale, Institutul realizează următoarele:a)implementează strategiile care vizează formarea profesională pentru administrația publică, în conformitate cu atribuțiile care îi revin;b)elaborează anual, cu respectarea domeniilor prioritare de formare pentru administrația publică, grilele de programe de formare profesională și tematica aferentă acestora. Grilele de programe de formare profesională pot fi actualizate semestrial, în funcție de nevoile suplimentare de formare identificate, și de îndată, în cazul apariției unei modificări legislative importante;c)întocmește oferta de formare pentru programele de formare pe care le organizează, pe care o comunică instituțiilor și autorităților publice;d)asigură comunicarea și buna colaborare instituțională cu celelalte instituții publice care au atribuții în formarea profesională;e)stabilește tematica specifică pentru programele de formare profesională pe care le organizează;f)elaborează metodologia de selecție a experților și formatorilor cu care colaborează pentru derularea programelor de formare pe care le organizează;g)întocmește și gestionează evidența experților și formatorilor care participă la derularea programelor de formare pentru personalul din administrația publică;h)elaborează metodologiile de selecție a partenerilor în procesul de formare, care se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației;i)fundamentează, elaborează și implementează programe și proiecte cu finanțare externă în domeniul său de activitate, monitorizează derularea acestora și prezintă periodic ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației rapoarte privind modul de derulare a acestora;j)elaborează regulamentele de organizare și desfășurare a programelor de formare specializată derulate de Institut;k)alte atribuții prevăzute de lege și de regulamentul de organizare și funcționare a Institutului.(2)Institutul asigură programe de formare specializată pentru ocuparea, potrivit prevederilor legale în vigoare, a funcțiilor corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici.(3)Pentru programele de formare specializată prevăzute la alin. (2), tematica este aprobată de președintele Institutului, cu avizul Consiliului de coordonare.(4)Admiterea la programele de formare prevăzute la alin. (2) se face prin concurs național organizat de Institut. Condițiile de organizare a programelor, numărul comisiilor de concurs și al comisiilor de soluționare a contestațiilor, componența nominală a acestora, tematica pentru concurs, calendarul de desfășurare a concursului, tariful și modalitățile pentru plata tarifului de participare la program se stabilesc prin regulamente de organizare și desfășurare aprobate prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, la propunerea președintelui Institutului.(5)Participarea la formele de pregătire prevăzute la art. 10 alin. (1) se face pe bază de selecție/programare organizată de Institut. Metodologia de selecție și tarifele se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, la propunerea președintelui Institutului.(6)Institutul asigură programe de perfecționare profesională pentru:a)grupurile-țintă strategice, stabilite prin acte normative, documente programatice sau alte documente emise de Guvern și comunicate Institutului;b)personalul din administrația publică, în baza nevoilor de formare identificate la nivelul administrației publice și centralizate de Agenția Națională a Funcționarilor Publici;c)instituții și autorități publice sau persoane interesate.(7)Pentru programele de perfecționare profesională organizate, tematica este aprobată de președintele Institutului, cu avizul Consiliului de coordonare. + 
Articolul 12În domeniul asigurării calității formării personalului din administrația publică, Institutul îndeplinește următoarele atribuții:a)stabilește prin ordin al președintelui Institutului, cu avizul Consiliului de coordonare, standardele de calitate pentru programele de formare profesională pe care le organizează;b)colaborează la elaborarea standardelor de calitate pentru programele de formare și perfecționare profesională organizate pentru administrația publică;c)elaborează sau, după caz, actualizează standardele ocupaționale pentru ocupațiile din domeniul administrației publice;d)întreprinde demersurile necesare autorizării, în condițiile legii, a programelor de perfecționare profesională pe care le organizează, după caz;e)asigură controlul și monitorizarea respectării standardelor de calitate pentru programele de formare pe care le organizează în mod direct sau pe care le derulează în parteneriat sau în asociere cu alți furnizori de formare.
 + 
Articolul 13În domeniul cercetării și inovării în domeniul administrației publice, Institutul îndeplinește următoarele atribuții:a)organizează activități de cercetare-inovare în domeniul administrației publice, seminare și conferințe pe teme de interes major pentru administrația publică;b)realizează analize, studii, rapoarte, prognoze și publicații în domeniul administrației publice;c)participă la activități de cercetare-inovare în domeniul administrației publice, seminare și conferințe pe teme de interes major pentru administrația publică;d)sprijină/facilitează susținerea activității de cercetare și inovare prin acordarea de burse și granturi de cercetare, potrivit prevederilor legale în vigoare;e)accesează mecanisme de finanțare în domeniul cercetării-inovării și derulează proiecte, potrivit prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 14În domeniul asigurării de asistență tehnică pentru susținerea dezvoltării administrației publice, Institutul îndeplinește următoarele atribuții:a)acordă asistență instituțiilor și autorităților publice în identificarea nevoilor de formare;b)dezvoltă instrumente specifice de colectare și analiză de date în domeniile de activitate;c)sprijină/facilitează dezvoltarea de rețele colaborative interinstituționale la nivelul administrației publice în domeniile de activitate;d)acordă asistență instituțiilor și autorităților publice în implementarea de proiecte în domeniile sale de activitate. + 
Articolul 15În domeniul diseminării informațiilor și a rezultatelor demersurilor de cercetare-inovare în relația administrație publică-cetățeni, Institutul îndeplinește următoarele atribuții:a)diseminează rezultatele analizelor, studiilor, rapoartelor, prognozelor, proiectelor în domeniul administrației publice realizate, prin diverse forme de comunicare, publicații tipărite sau în format electronic;b)dezvoltă, la nivel național, baze de date, biblioteci și rețele în domeniul formării profesionale, în mod direct sau în parteneriat cu alte persoane juridice, de drept public sau privat din piața de formare;c)pune la dispoziție instituțiilor și autorităților publice, cu titlu gratuit, baze de date și biblioteci în domeniul administrației publice;d)organizează seminare și conferințe pe teme de interes major pentru administrația publică centrală și locală;e)participă la rețele naționale și internaționale în domeniul formării profesionale și în domeniul cercetării-inovării în administrația publică.
 + 
Articolul 16Pentru îndeplinirea atribuțiilor care îi revin, Institutul dezvoltă relații de colaborare și parteneriate și se poate asocia cu:a)instituții și autorități publice;b)instituții și organisme similare din țară și din străinătate în domeniul său de activitate;c)instituții de învățământ superior din țară și din străinătate;d)furnizori de formare;e)entități publice și private, după caz.
 + 
Articolul 17(1)Atestarea absolvirii programelor de formare specializată și a programelor de perfecționare organizate de Institut se face prin certificate de absolvire semnate de președintele Institutului.(2)Modelele certificatelor de absolvire, precum și modalitatea de gestionare a acestora se aprobă, la propunerea Institutului, prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin grija Institutului.(3)Certificatele de absolvire sunt însoțite de un supliment descriptiv privind competențele dobândite, iar pe certificat se înscrie nota de absolvire.(4)Atestarea participării la seminare și conferințe organizate de Institut se face prin certificate de participare semnate de președintele Institutului.(5)Modelele certificatelor de participare prevăzute la alin. (4), precum și modalitatea de gestionare a acestora se aprobă de președintele Institutului, cu avizul Consiliului de coordonare. + 
Articolul 18(1)Funcționarii publici, persoanele numite sau alese în funcții de demnitate publică sau asimilate acestora din cadrul administrației publice centrale și locale, precum și personalul angajat cu contract individual de muncă sau în baza unui contract de management în cadrul autorităților și instituțiilor publice au dreptul de a-și perfecționa pregătirea în domeniul administrației publice, participând la programe de formare profesională.(2)Cheltuielile ocazionate de participarea la programele de formare profesională se suportă din bugetul autorității sau instituției publice care îi trimite, de către alte persoane juridice din care provin participanții, respectiv de persoanele fizice interesate.
 + 
Articolul 19(1)Pe perioada în care participă la programele de formare profesională prevăzute de prezenta ordonanță de urgență, participanții la acestea beneficiază de drepturile salariale și de altă natură cuvenite, potrivit prevederilor legale în vigoare.(2)Pe perioada în care urmează programele de formare profesională prevăzute de prezenta ordonanță de urgență, participanților la acestea le revin obligațiile prevăzute de lege, de regulamentele privind organizarea și desfășurarea programelor de formare profesională și de regulamentele interne ale instituțiilor angajatoare.(3)Durata programelor de formare profesională prevăzute de prezenta ordonanță de urgență se ia în considerare la calculul vechimii în muncă, în funcția publică sau, după caz, în specialitate, potrivit prevederilor legale în vigoare.(4)În cazul în care programele de formare profesională sunt organizate în altă localitate decât cea în care își are sediul autoritatea sau instituția publică, respectiv persoana juridică, participanții beneficiază de drepturile de delegare, potrivit prevederilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 20Cheltuielile pentru programele de formare profesională pentru aleșii locali, organizate de Institut, se suportă din bugetele locale. + 
Articolul 21(1)Bunurile din domeniul public al statului, precum și bunurile imobile din domeniul privat al statului aflate în administrarea Institutului Național de Administrație își păstrează regimul juridic și rămân în administrarea acestuia. Lista bunurilor din domeniul public și privat al statului și actualizarea datelor de identificare ale acestora, inclusiv a valorii de inventar, se aprobă prin hotărâre a Guvernului, inițiată, în conformitate cu prevederile legale aplicabile, de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, la propunerea Institutului Național de Administrație, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.(2)Personalul din cadrul Institutului se preia în cadrul noii structuri organizatorice aprobate, în condițiile legii, fără afectarea drepturilor salariale.(3)Aplicarea procedurilor legale prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la reîncadrarea personalului în cadrul structurii organizatorice a Institutului, se realizează în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, potrivit fiecărei categorii de personal.(4)Patrimoniul, cuprinzând toate elementele de activ și pasiv, aferente activității de formare profesională, proiectele în domeniul formării profesionale, programele de formare profesională și drepturile și obligațiile care decurg din acestea se mențin în cadrul Institutului.
 + 
Articolul 22Parcul normat de mijloace de transport și consumul lunar de carburanți pentru Institut sunt prevăzute în anexa nr. 2. + 
Articolul 23Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență. + 
Articolul 24La data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se abrogă:a)Ordonanța Guvernului nr. 23/2016 privind înființarea Institutului Național de Administrație, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 658 din 29 august 2016, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 44/2017, cu modificările ulterioare;b)Hotărârea Guvernului nr. 645/2020 privind organizarea și funcționarea Institutului Național de Administrație, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 725 din 11 august 2020.

PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marian Neacșu
p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,
Marin Țole,
secretar de stat
Președintele Institutului Național de Administrație,
Ioana-Roxana Melenciuc-Ioan
p. Ministrul muncii și solidarității sociale,
Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
secretar de stat
p. Ministrul finanțelor,
Mihai Diaconu,
secretar de stat
București, 21 iunie 2024.Nr. 67. + 
Anexa nr. 1^1)^1) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Institutului Național de Administrație
 + 
Anexa nr. 2
PARCUL NORMAT DE MIJLOACE DE TRANSPORT
și consumul lunar de carburanți pentru Institutul Național de Administrație

Nr. crt. Denumirea instituției Tipul mijlocului de transport Parc normat (bucăți) Consumul maxim de carburant pentru autovehicul litri/lună/mijloc de transport
1. Institutul Național de Administrație, inclusiv activități specifice de organizare și monitorizare autoturism 13 200

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x