(la 15-04-2017,
Titlul actului normativ a fost modificat de Punctul 1, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
Ținând cont de faptul că România trebuie să implementeze conform Master Planului General de Transport reforma în sectorul feroviar orientată pe patru direcții de acțiune, și anume:a)restructurarea rețelei de transport feroviar în sensul concentrării pe o rețea de transport eficientă astfel încât alocarea de fonduri pentru întreținere, mentenanță și reparații curente să fie orientată pentru o rețea de transport feroviar sustenabilă din punct de vedere economic; … b)atribuirea contractelor de servicii publice pentru operarea pe linia de cale ferată pentru transportul public de călători să aibă loc numai pe bază de licitații organizate conform legii pentru operatorii de transport feroviar; … c)introducerea indicatorilor de performanță care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate; … d)introducerea unor programe de eficientizare a activităților desfășurate în sectorul de transport feroviar, inclusiv pentru Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.“ – S.A., care trebuie să fie implementate de o structură specializată organizată sub autoritatea Ministerului Transporturilor, … întrucât urgența reglementării este determinată de faptul că România trebuie să facă dovada îndeplinirii condiționalităților ex-ante, inclusiv pentru sectorul feroviar, în caz contrar România riscând suspendarea/întreruperea fondurilor alocate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare pentru sectorul feroviar, în valoare de aproximativ 1,280 mld euro, și a sumei de 1,200 mld euro în cadrul Mecanismului de interconectare a Europei, ceea ce constituie o situație extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,ținând cont de faptul că în prezent în sectorul feroviar se înregistrează performanțe economice destul de scăzute ale administratorului de infrastructură feroviară, dar și ale operatorilor de servicii de transport public feroviar de călători, blocaje și întârzieri în implementarea proiectelor de infrastructură feroviară, calitatea documentațiilor tehnico-economice este destul de slabă, procesul de achiziție, în unele cazuri, se desfășoară cu dificultate și fondul de timp pentru procesul de reformă și investiții feroviare este insuficient alocat,în lipsa unor măsuri care privesc reforma în sectorul feroviar din România performanțele economice ale companiilor aflate sub autoritatea ori în coordonarea Ministerului Transporturilor din sectorul feroviar vor continua să se deterioreze, efortul bugetar al statului român prin alocarea de subvenții din bugetul de stat către sectorul feroviar va crește continuu, iar lipsa de eficiență în alocarea resurselor destinate sectorului feroviar se va manifesta în continuare,întrucât măsurile de reformă feroviară trebuie completate cu măsuri care privesc investițiile în materialul rulant, precum și cu măsuri care privesc modalitatea de alocare a subvențiilor destinate operatorilor de servicii de transport feroviar public de călători, dar și a facilităților de care beneficiază anumite categorii sociale pentru transportul pe calea ferată,deoarece implementarea celor patru direcții de reformă feroviară trebuie realizată de o structură independentă care va funcționa în subordinea Ministerului Transporturilor și a cărei finanțare este realizată din bugetul fondurilor structurale în cadrul Programului operațional Infrastructură mare, pentru cheltuielile de funcționare și de investiții care sunt necesare pentru a asigura realizarea obiectului său de activitate,în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie situații de urgență și extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, se impune elaborarea în regim de urgență a unor reglementări privind implementarea măsurilor de reformă feroviară.În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. +
Articolul 1(1)În subordinea Ministerului Transporturilor se înființează Autoritatea pentru Reformă Feroviară, denumită în continuare A.R.F., ca instituție publică, cu personalitate juridică, finanțată integral de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, cu preluarea activităților prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. d) și e) și atribuțiilor corespunzătoare acestora din cadrul aparatului propriu al Ministerului Transporturilor.(la 15-04-2017,
Alineatul (1) din Articolul 1 a fost modificat de Punctul 2, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
(2)A.R.F. are sediul în București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, care poate fi schimbat prin hotărâre a Guvernului, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. +
Articolul 2(1)Scopul înființării A.R.F. este de a desfășura următoarele categorii de activități:a)asigurarea sprijinului tehnic de specialitate Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în vederea elaborării și adoptării de scheme de ajutor de stat destinate dezvoltării durabile a sectorului de transport feroviar;(la 13-09-2024,
Litera a) , Alineatul (1) , Articolul 2 a fost modificată de Punctul 1. , Articolul II din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
… b)stabilirea, derularea și implementarea măsurilor necesare, în condițiile Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 octombrie 2007 privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1.191/69 și nr. 1.107/70 ale Consiliului, pentru atribuirea contractelor de servicii publice destinate serviciului public de transport feroviar de călători pentru toți operatorii de transport feroviar de călători, în condițiile prevăzute de lege; … c)achiziționarea prin cumpărare, inclusiv cu plata în rate, închirierea fără opțiune de cumpărare și, după caz, preluarea în leasing cu opțiune de cumpărare potrivit prevederilor legale în vigoare de material rulant, destinat predării către operatori, în condițiile art. 7, pentru prestarea serviciilor publice de transport feroviar public de călători pe bază de proceduri aprobate prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, care se fundamentează pe criterii de transparență și eficiență, care să asigure o piață competitivă în domeniul transportului feroviar public de călători;(la 13-09-2024,
Litera c) , Alineatul (1) , Articolul 2 a fost modificată de Punctul 1. , Articolul II din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
… d)stabilirea, implementarea și monitorizarea indicatorilor de performanță pentru prestarea serviciilor de transport public feroviar de călători care vor sta la baza atribuirii contractelor de servicii publice, în condițiile prevăzute de lege; … e)elaborarea și implementarea de programe necesare pentru eficientizarea și îmbunătățirea calității serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată, inclusiv programe de eficientizare și restructurare destinate administratorului de infrastructură feroviară; … f)promovarea de reglementări în domeniul subvenționării serviciilor publice de transport feroviar de călători și alocarea acestor subvenții către operatorii acestor servicii pentru a asigura o administrare eficientă a resurselor financiare alocate sectorului de transport feroviar; … g)abrogată;(la 13-09-2024,
Litera g) , Alineatul (1) , Articolul 2 a fost abrogată de Punctul 2. , Articolul II din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
… h)asigurarea alocării subvențiilor, în limita fondurilor aprobate prin bugetul de stat, prevăzute în contractele de servicii publice, încheiate cu operatorii de transport feroviar public de călători, și răspunderii privind alocarea acestora;(la 15-04-2017,
Litera h) din Alineatul (1) , Articolul 2 a fost modificată de Punctul 3, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
… i)încheierea și gestionarea contractelor de servicii publice cu operatorii de transport feroviar public de călători;(la 15-04-2017,
Litera i) din Alineatul (1) , Articolul 2 a fost modificată de Punctul 3, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
… j)asigurarea alocării, în limita fondurilor bugetare aprobate din bugetul de stat, a sumelor necesare pentru acordarea facilităților prevăzute pentru anumite categorii sociale destinate transportului public feroviar de călători potrivit legislației în vigoare; … (la 15-04-2017,
Litera k) din Alineatul (1) , Articolul 2 a fost abrogată de Punctul 4, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
k^1)abrogată;(la 13-09-2024,
Litera k^1) , Alineatul (1) , Articolul 2 a fost abrogată de Punctul 2. , Articolul II din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
… k^2)avizarea fundamentării solicitărilor suplimentare de trase ale operatorilor care au încheiate contracte de servicii publice de transport feroviar de călători, potrivit necesităților socioeconomice survenite pe perioada de valabilitate a graficului de circulație;(la 15-04-2017,
Alineatul (1) din Articolul 2 a fost completat de Punctul 5, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
… l)realizarea oricăror altor activități necesare scopului pentru care a fost înființată. … (2)A.R.F. realizează, cu aprobarea ordonatorului principal de credite, studii, strategii, prognoze, precum și alte documente strategice necesare, care să fundamenteze deciziile de reformă în sectorul feroviar și contractează, în cazuri justificate, servicii de consultanță pentru realizarea scopului său.(3)Pentru realizarea scopului prevăzut la alin. (1) A.R.F. poate colabora cu instituțiile financiare internaționale (I.F.I.), sens în care poate beneficia de expertiză din partea acestora, poate încheia protocoale de colaborare, acorduri de parteneriat, precum și alte documente necesare colaborării cu mediul academic, asociațiile profesionale în domeniul transportului feroviar, în condițiile prevăzute de lege.(4)Pentru realizarea scopului său A.R.F. colaborează, în condițiile legii, cu toate companiile care se află în coordonarea și/sau sub autoritatea Ministerului Transporturilor din domeniul transportului feroviar și/sau structurile de specialitate din cadrul Ministerului Transporturilor și va încheia protocoale cu alte entități din domeniul transportului feroviar, după caz.(5)Companiile/Instituțiile publice care se află în coordonarea și/sau sub autoritatea/subordinea Ministerului Transporturilor din domeniul transportului feroviar, precum și operatorii de transport feroviar public de călători au obligația să pună la dispoziția A.R.F. datele și informațiile necesare fundamentării deciziilor conform obiectului de activitate al A.R.F., în condițiile legii.(la 15-04-2017,
Alineatul (5) din Articolul 2 a fost modificat de Punctul 6, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
+
Articolul 3(1)A.R.F. are calitatea de beneficiar direct în cadrul Programului operațional Infrastructură mare pentru perioada de programare 2014-2020, în condițiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar. Cheltuielile eligibile aferente proiectelor ce pot fi decontate în cadrul Programului operațional Infrastructură mare pentru perioada de programare 2014-2020 sunt:a)cheltuieli de personal, funcționare și cheltuieli de investiții necesare pentru realizarea scopului său; … b)realizarea de studii, strategii, prognoze, studii de fezabilitate, precum și alte documente strategice necesare pentru fundamentarea deciziilor de reformă în sectorul feroviar; … c)achiziționarea de material rulant necesar efectuării transportului feroviar public de călători, în condițiile legii;(la 15-04-2017,
Litera c) din Alineatul (1) , Articolul 3 a fost modificată de Punctul 7, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
… d)alte cheltuieli aferente materialului rulant până la data predării către operatorii de transport feroviar public de călători în condițiile art. 3 alin. (1) lit. c).(la 15-04-2017,
Litera d) din Alineatul (1) , Articolul 3 a fost modificată de Punctul 7, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
… (2)În aplicarea alin. (1) lit. a) și b), A.R.F. poate încheia contracte de finanțare, în condițiile prevăzute de Ghidul solicitantului, cu Autoritatea de management pentru Programul operațional Infrastructură mare/organismul intermediar pentru transport și utilizează resursele alocate din fonduri structurale în conformitate cu prevederile legale în vigoare.(3)Cheltuielile prevăzute la alin. (1) lit. c) și d) se finanțează numai în condițiile încheierii de către A.R.F. de contracte de finanțare, în condițiile prevăzute de Ghidul solicitantului, cu Autoritatea de management pentru Programul operațional Infrastructură mare/organismul intermediar pentru transport, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. +
Articolul 4(1)A.R.F. este condusă de un președinte cu rang de secretar de stat numit și eliberat din funcție prin decizie a prim-ministrului, la propunerea ministrului transporturilor.(2)Președintele A.R.F. îndeplinește rolul de ordonator terțiar de credite pentru fondurile alocate în conformitate cu prevederile legale.(3)În exercitarea atribuțiilor sale președintele A.R.F. emite decizii în condițiile legii.(4)A.R.F. poate propune Ministerului Transporturilor acte normative specifice domeniului său de activitate.(la 15-04-2017,
Articolul 4 a fost completat de Punctul 8, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
+
Articolul 5(1)Deciziile de reformă feroviară pentru desfășurarea categoriilor de activități prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a), b), d), e) și f) se fundamentează numai pe bază de studii de specialitate, realizate prin structurile de specialitate din cadrul A.R.F., care sunt supuse dezbaterii publice.(2)Pentru implementarea măsurilor de reformă feroviară care se referă la sectoare de transport feroviar ineficiente, președintele A.R.F. emite decizii, cu avizul prealabil al ministrului transporturilor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(3)Măsurile de reformă feroviară care se referă la sectoare de transport feroviar propuse spre conservare se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Transporturilor.(4)Înainte de adoptarea măsurilor de reformă feroviară prevăzute la alin. (3), dacă din studiile de specialitate realizate pentru administrarea eficientă a rețelei de transport feroviar rezultă că există perspectiva unui potențial de utilizare ulterioară a sectoarelor de cale ferată pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare, administratorul de infrastructură feroviară va aplica măsurile de eficientizare prevăzute la alin. (2). Cheltuielile de conservare se suportă din venituri proprii ale administratorului de infrastructură feroviară și/sau din fonduri alocate de la bugetul de stat.(la 15-04-2017,
Articolul 5 a fost modificat de Punctul 9, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
+
Articolul 6(1)Subvențiile alocate anual din bugetul de stat, în condițiile legii, operatorilor de transport feroviar public de călători, reprezentând compensația aferentă pachetului minim de servicii, precum și facilitățile de călătorie acordate de la bugetul de stat, potrivit legislației în vigoare, diferitelor categorii sociale care utilizează transportul feroviar public de călători se asigură din bugetul A.R.F., în limita sumelor alocate cu această destinație.(la 15-04-2017,
Alineatul (1) din Articolul 6 a fost modificat de Punctul 10, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
(2)În termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 8 alin. (1), A.R.F. preia pe bază de protocol de predare-primire de la Ministerul Transporturilor contractele de servicii și actele adiționale valabile și se subrogă în drepturile și obligațiile Ministerului Transporturilor ce rezultă din acestea.(la 15-04-2017,
Alineatul (2) din Articolul 6 a fost modificat de Punctul 10, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
(3)Prin derogare de la prevederile art. 39 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, începând cu anul 2017, actele adiționale la contractele de servicii publice se încheie de A.R.F. și se aprobă prin decizie a președintelui A.R.F., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.(3^1)În scopul asigurării continuității serviciului de interes public de transport feroviar de călători, în cazul în care actele adiționale anuale la contractele prevăzute la alin. (2) se aprobă ulterior începerii anului bugetar, operatorii de transport feroviar public de călători primesc lunar compensație în limita a 1/12 din prevederile bugetare anuale aprobate cu această destinație, pentru efectuarea serviciului public de transport feroviar de călători. După aprobarea actelor adiționale anuale, regularizarea sumelor acordate se face potrivit prevederilor actelor adiționale încheiate și normelor metodologice privind calculul, evidențierea și acordarea compensației de serviciu public, aprobate prin ordin al ministrului transporturilor.(la 15-04-2017,
Articolul 6 a fost completat de Punctul 11, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
(4)Răspunderea privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata sumelor prevăzute în bugetul A.R.F. revine ordonatorului de credite din cadrul A.R.F.(5)Mecanismul de stabilire a compensației serviciilor publice pentru transportul feroviar public de călători se realizează pe baza criteriilor de dimensionare a pachetului minim de servicii, rutelor de circulație, categoriilor și numărului de trenuri care compun pachetul minim de servicii, precum și a standardelor de cost, astfel încât alocările de la bugetul de stat să fie în acord cu regulamentele Uniunii Europene.(la 15-04-2017,
Alineatul (5) din Articolul 6 a fost modificat de Punctul 12, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
(6)Mecanismul prevăzut la alin. (5) se aprobă prin decizie a președintelui A.R.F., cu avizul Consiliului Concurenței, în termen de maximum 12 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Articolul 7(1)Activitățile prevăzute la art. 2 alin. (1) se realizează în limita creditelor de angajament și creditelor bugetare aprobate anual cu această destinație prin bugetul A.R.F.(2)Materialul rulant achiziționat cu respectarea normelor privind achizițiile publice de către A.R.F. prin cumpărare, inclusiv cu plata în rate, închiriat fără opțiune de cumpărare sau, după caz, preluat în leasing cu opțiune de cumpărare se predă operatorilor de transport feroviar public de călători în conformitate cu prevederile contractelor de servicii publice atribuite în baza prevederilor art. 5 și art. 39 alin. (1^1) și (1^2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare.(3)Materialul rulant predat de către A.R.F. se utilizează exclusiv pe trasele stabilite prin contractele de servicii publice de transport feroviar de călători.(4)Compensația serviciilor publice pentru transportul feroviar public de călători de care beneficiază operatorii feroviari care încheie contracte de servicii publice pentru transportul feroviar public de călători se achită de către A.R.F. numai după ce aceștia fac dovada îndeplinirii obligațiilor ce decurg din actele adiționale întocmite în baza alin. (2), după caz.(la 13-09-2024,
Articolul 7 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul II din ORDONANȚA nr. 41 din 28 august 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 871 din 29 august 2024
)
+
Articolul 8(1)Structura organizatorică și numărul maxim de posturi ale A.R.F. se aprobă prin hotărâre a Guvernului. (2)Regulamentul de organizare și funcționare a A.R.F. și Regulamentul de ordine interioară se aprobă prin decizie a președintelui A.R.F.(3)A.R.F. preia personalul aferent pentru o parte a activităților prevăzute la art. 2, iar încadrarea acestuia se va face în termenele și cu respectarea procedurilor legale aplicabile fiecărei categorii de personal și se vor modifica în mod corespunzător organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor. În limita numărului maxim de posturi aprobat, personalul necesar va fi încadrat conform legislației în vigoare. (4)A.R.F. preia, prin protocol de predare-primire încheiat în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la alin. (1), patrimoniul, stabilit pe baza situațiilor financiare întocmite potrivit prevederilor art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și creditele bugetare rămase neutilizate aferente activităților corespunzătoare, în condițiile legii. (5)Personalul A.R.F. este format din demnitari, funcționari publici și personal contractual. (6)Salarizarea personalului angajat al A.R.F. se face potrivit legislației în vigoare. (7)Personalul A.R.F. implicat în gestionarea fondurilor externe nerambursabile, de care beneficiază A.R.F. în calitate de beneficiar, beneficiază de majorarea salariului de bază în condițiile art. 34 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare. (8)Salariații A.R.F. încadrați cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată beneficiază anual de autorizații de călătorie în interes de serviciu și în interes personal pe căile ferate române, în mod gratuit, în condițiile art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 112/1999 privind călătoriile gratuite în interes de serviciu și în interes personal pe căile ferate române, republicată, cu modificările ulterioare. Membrii de familie ai salariaților A.R.F. beneficiază anual de 3 călătorii dus-întors sau 6 călătorii simple pe căile ferate române, în mod gratuit.(la 15-04-2017,
Articolul 8 a fost modificat de Punctul 14, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
+
Articolul 9Bugetul A.R.F. se elaborează și se aprobă în conformitate cu prevederile legale în vigoare. +
Articolul 10A.R.F. prezintă anual Guvernului un raport de activitate referitor la stadiul îndeplinirii măsurilor de reformă feroviară. +
Articolul 11(1)Până la data asigurării prin bugetul A.R.F. a subvențiilor alocate anual din bugetul de stat, în condițiile legii, operatorilor de transport feroviar public de călători, reprezentând compensația aferentă pachetului minim de servicii, precum și a facilităților de călătorie acordate de la bugetul de stat, potrivit legislației în vigoare, diferitelor categorii sociale care utilizează transportul feroviar public de călători, plățile pentru subvenții și facilități de călătorie se asigură din bugetul ordonatorului principal de credite al Ministerului Transporturilor, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinație.(la 15-04-2017,
Alineatul (1) din Articolul 11 a fost modificat de Punctul 15, ARTICOL UNIC din LEGEA nr. 53 din 10 aprilie 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 12 aprilie 2017
)
(2)Până la încadrarea personalului prevăzut la art. 8 alin. (3) plățile necesare asigurării cheltuielilor cu salariile și a celor referitoare la contribuțiile sociale, precum și a oricăror altor categorii de cheltuieli aferente acestor categorii de personal se suportă din bugetul ordonatorului principal de credite al Ministerului Transporturilor, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinație.
PRIM-MINISTRU
DACIAN JULIEN CIOLOȘ
Contrasemnează:
Ministrul transporturilor,
Petru Sorin Bușe
Ministrul fondurilor europene,
Cristian Ghinea
Ministrul finanțelor publice,
Anca Dana Dragu
Ministrul muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice,
Dragoș-Nicolae PîslaruBucurești, 28 septembrie 2016.Nr. 62.